Oud 16-05-2005, 21:30
Mara
Mara is offline
Vorige

Welkom op het grote Voeding en gezondheid topic

In dit topic kan je al je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Zoals je zal merken zal het meeste gaan over afslanken, aangezien dit topic ooit begon als 'het grote lijntopic'. Het werd echter duidelijk dat er behoefte was aan een bredere benadering, omdat er ook enkele mensen zijn die juist aan willen komen, of gewoon gezond willen eten zonder af te vallen.

Deze beginpost is dus ook voornamelijk gericht op mensen die willen afvallen, sommige dingen zijn echter op iedereen van toepassing

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel.nl-> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Fitday.com -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Valtaf.nl -> Wederom een site waar je je caloriën bij kan houden. Deze site houdt echter ook je koolhydraten, eiwitteen en vetten bij. Ook houdt hij een grafiek bij van je gewicht en de caloriën die je eet en kan je een dagboek bijhouden. Aanradertje!

Pagina.nl sites:
Dieet.pagina.nl
Voeding.pagina.nl
Fitness.pagina.nl
Dieet-producten.pagina.nl
Afslank.pagina.nl
Gezondheids.pagina.nl

Informatie over verschillende diëten:
South Beach Dieet
Atkins
Bloedgroep Dieet
Glutenvrij dieet
The Zone dieet
Montignac


Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Valtaf.nl forummers/forumsters hier:
*blue angel*
Arenda
Bloem
blurred
cerys
DarkSide
Dreamzy
Gothic
Leonoor
MeelFriek
Sassiefje
Moenbloem
sheepdog
Sneeuwvlokje
x-spekkie-x

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 07:40.
Oud 16-05-2005, 21:47
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Schemaatje voor morgen ( commentaar over verdeling enzo is welkom)
09.30 : 1 ei , 2bb en 30 gram special k (melk is er niet meer)
(dan ga ik werken , pauze wsl rond 13.00)
13.00 : 250 gram aardbeien , 1 vitalinea yoghurt en een rijstwafel ofzo (igg iets van toastje/broodje)
(ik kom thuis rond 15.30)
15.30 : 250 gram aardbeien, 100 gram (ongekookte) volkoren penne met 200 ml kaassaus en 50 gram gekookte ham in
17.15 : 1 stuk fruit
18.30-19.00 : soep (weet nog niet welke , wsl een doos van knorr ofzo , al gauw 2 volle borden)
Zonder de soep , extra stuk fruit en rijstwafel kom ik op 1000cal
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 16-05-2005, 21:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Meer brood dus, om 13.00 en bij de soep?
Oud 16-05-2005, 22:05
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
(ik wil dus per se om 13.00 aardbeien eten en ik heb maar een kwartiertje pauze, waarin in moet punten, mijn eten uit mijn kastje halen , het opeten , naar toilet gaan en terug punten dus echt veel meer kan ik niet eten uit tijdgebrek)
Bij de soep kan ik idd wat brood ofzo eten. En ik eet ook al pasta
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 16-05-2005, 22:08
Mara
Mara is offline
in moet punten? Terug punten?
Oud 16-05-2005, 22:13
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
zelf zou ik hgek worden van zo veel aardbeien en verder zo weinig.....

zonder suiker oid is dat heel zuur hoor, ik weet dat ik nu als n oud wijf klink btw
dat gaat je opbreken, helemaal als je vetrder niet zo veel vullends eet
de rest wel goed vind ik zelf
Oud 16-05-2005, 22:16
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-05-2005 @ 22:08 :
in moet punten? Terug punten?
Ik weet niet hoe jullie dat noemen (met een kaartjedoor een machine gaan die het tijdstip noteert dat je in pauze gaat)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 16-05-2005, 22:17
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 16-05-2005 @ 22:13 :
zelf zou ik hgek worden van zo veel aardbeien en verder zo weinig.....

zonder suiker oid is dat heel zuur hoor, ik weet dat ik nu als n oud wijf klink btw
dat gaat je opbreken, helemaal als je vetrder niet zo veel vullends eet
de rest wel goed vind ik zelf
Onze Belgische aardbeien zijn zoet hoor Ik eet ze nooit met suiker, alleen als kind. Ik vind het zelf best goed, alleen dat ik zo weinig groenten heb. In kaassaus zie ik me nu geen groenten doen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 16-05-2005, 22:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 16-05-2005 @ 22:16 :
Ik weet niet hoe jullie dat noemen (met een kaartjedoor een machine gaan die het tijdstip noteert dat je in pauze gaat)
Oh, zo. Volgens mij is dat in Nederland inklokken, weet 't niet zeker, ik werk er niet mee.
Oud 16-05-2005, 22:19
Verwijderd
als aardbeien heel zuur zijn, dan zijn ze nog niet rijp... rijpe aardbeien zijn gewoon friszoet 't is wel eigenlijk vrijwel alleen water, dus ik denk ik niet dat het echt vult...

bij de pasta kun je er toch groenten náást eten? een bordje sla, of wat gekookte groenten.
Oud 16-05-2005, 22:20
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik heb vandaag zo een 800gram rauwkost gegeten dus daar heb ik echt geen zin meer in. IK denk alleen dat dat niet goed bij die kaassaus zal gaan. Misschien wat chapignons of savonds nog wat komkommer.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 16-05-2005, 22:23
Verwijderd
maar het hoeft niet in de kaassaus... op zich passen broccoli of bloemkool altijd wel goed naast dingen met kaas
Oud 16-05-2005, 22:24
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ja maar om dan een hele bloemkool voor mij alleen te kopen
Ik zorg er wel voor dat er veel groenten in de soep zitten en dat ik overmorgen weer gewoon groenten als maaltijd eet
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 16-05-2005, 22:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
@ Hagel, sport je?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 01:04
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Eey MeelFriek, ik herken het hoor... Heb ook enorm gezeur met mijn moeder op het moment, maar vanwege druk studieprogramma (meerdere studies) is het voor mij niet mogelijk om op kamers te gaan wonen... althans, dat kan ik financieel nooit trekken

Had vandaag ruzie met haar over mijn eetgedrag. Ze was boos dat ik de kwark had opgegeten, dat ik sinds kort sowieso meer at dan normaal (ook duurdere vis/kwark), en dat ze meer kostgeld ging vragen. Verder liep te tieren en de schelden dat ik vanaf nu nog maar twee boterhammen per dag mocht, het huis uit moest, alleen nog maar water drinken en weet ik veel wat voor onzin nog meer.

En dat alles vanwege de kwark die op was (lang leve de overgang ) Maar het stimmuleert me eigenlijk alleen maar meer om zo te blijven eten als ik nu eet, maar ja, leuk is anders
Oud 17-05-2005, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 17-05-2005 @ 01:04 :

Had vandaag ruzie met haar over mijn eetgedrag. Ze was boos dat ik de kwark had opgegeten, dat ik sinds kort sowieso meer at dan normaal (ook duurdere vis/kwark), en dat ze meer kostgeld ging vragen. Verder liep te tieren en de schelden dat ik vanaf nu nog maar twee boterhammen per dag mocht, het huis uit moest, alleen nog maar water drinken en weet ik veel wat voor onzin nog meer.

OMG?

Kun je niet je eigen vis/kwark kopen? Jij was toch diegene met een eigen koelkast of ben ik nu in de war

Gisteravond een geschiedenisexamen-leer feestje () met vietnamfilms en een heleboel chocola en chips Ik ga zo even schatten en invullen hoeveel.
Oud 17-05-2005, 08:58
Verwijderd
T valt nog wel mee, met mijn schatting zo 2300 à 2400 cal, maar wel 90 gram vet. Beetje jammer


Planning voor vandaag:

8.15
250 ml sojamelk
70 gr havermout
1 grapefruit

10.30
1 bb met fruitstroop (appel-kaneel)
shake van 2 kiwi's en 1 banaan

12.30
3 bb tartex/ fruitstroop

15.30
250 gr kwark
25 gr muesli
10 gr lijnzaad

18.00
Avondeten, nog onbekend

Vanavond na sporten
250 gr kwark



Ik kom hiermee (dus zonder avondeten) op

1380 cal
204 gr koolhydraten
88 gr eiwit
25 gr vet

59/25/16 = verdeling. Mijn streefverdeling is 50/30/20. Lijkt er niet echt op dus.

Ik zal dus met m'n avondeten iets vets en eiwitrijks moeten eten , maar verder ziet het er wel aardig uit.

Weeg btw nu 61 kilo ipv 60, afgelopen dagen gingen niet zo goed

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 09:01.
Oud 17-05-2005, 09:06
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Vandaag ga ik weer eens bijhouden wat ik eet, op overgewicht.nl en op valtaf. Ik heb al een hele tijd geen calorieën meer geteld omdat ik daar een beetje gek van werd, maar ik denk dat het goed voor me is om eens te kijken wat ik op een doorsnee goede dag zoal binnenkrijg....

In ieder geval begonnen met 7 eetlepels muesli met magere yoghurt en een scheutje roosvicee. Wat valtaf en overgewicht daarvoor geven komt wel overeen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-05-2005, 09:21
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vanmoren 67.2 , toch al iets minder dan vorige week (+-68)
Ontbijt was een boterham meer dan gepland
-3bb
-1ei
-30gram special K rode vruchten
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 17-05-2005, 10:13
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-05-2005 @ 22:29 :
@ Hagel, sport je?
op het moment niet nee, heb de sportschool een aantal maanden (2 ofzo) terug moeten opzeggen ivm geldgebrek. Ik ben aan het leren om te joggen maar dat schiet nog niet erg op maar gelukkig heb ik een vriend die het samen met mij binnen kort gaat doen. Voor de rest loop/fiets ik wel meer dan gemiddeld, ipv op de fiets naar mijn ouders loop ik vrij snel etc.. Maarja echt sporten is dat niet.

Ik heb vandaag niet op de weegschaal gestaan, gisteren was het 70.0 wat betekend dat ik 0.5 kilo ben aangekomen en daar had ik geen behoefte aan Ik ga volgende week maandag weer.

Oh ontbijt er maar meteen bijschrijven, dat doe ik zometeen en dat worden denk ik 2 boterhammen met philadelphia of een kom yoghurt met muesli, nog even over nadenken

edit:
ochtend
2 boterhammen met philadelphia bieslook en een glas water
3kwart appel, hij was niet zo lekker
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 11:08.
Oud 17-05-2005, 11:48
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 17-05-2005 @ 08:45 :
OMG?

Kun je niet je eigen vis/kwark kopen? Jij was toch diegene met een eigen koelkast of ben ik nu in de war

Gisteravond een geschiedenisexamen-leer feestje () met vietnamfilms en een heleboel chocola en chips Ik ga zo even schatten en invullen hoeveel.
Ja, dat ga ik maar gewoon doen als mijn moeder zo blijft... Maar ik word er wel echt gek van, want ze vind altijd wel weer iets om over te mopperen

Vanmorgen werd ze boos en ging ze me afzeiken omdat ik geen krentenbollen wilde, want daaruit concludeerde ze dat ik obsessief met eten was en moest me maar eens laten controleren bij een therepeut

Maar, mijn "obsessieve eetgedrag" heeft er wel toe geleid dat de weegschaal vanmorgen weer een halve kilo minder aangaf, 73.5 nu.
Oud 17-05-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 17-05-2005 @ 11:48 :
Ja, dat ga ik maar gewoon doen als mijn moeder zo blijft... Maar ik word er wel echt gek van, want ze vind altijd wel weer iets om over te mopperen

Vanmorgen werd ze boos en ging ze me afzeiken omdat ik geen krentenbollen wilde, want daaruit concludeerde ze dat ik obsessief met eten was en moest me maar eens laten controleren bij een therepeut

Maar, mijn "obsessieve eetgedrag" heeft er wel toe geleid dat de weegschaal vanmorgen weer een halve kilo minder aangaf, 73.5 nu.

Vervelend is dat, ik zou willen dat mijn ouders me er een paar jaar geleden op hadden gewezen dat ik obsessief met eten bezig was . Maar ja zo zijn moeders he? altijd wat te zeuren.

Zijn wel wat dingetjes gewijzigd al in mijn schema, net als lunch 3 bb met pindakaas genomen.
Oud 17-05-2005, 12:36
Mara
Mara is offline
@Matjong: Het gaat er bij mij voornamelijk over dat ik schijnbaar niks doe in huis. Wat zij vergeten, is dat ik bijna dagelijks tot 16u op school zit, nog huiswerk moet maken, werk heb, wil sporten en op zondag ga vliegen. Nee, dan kan ik dus niet dagelijks de hond 2x uitlaten, afwassen, stofzuigen en 't huis schoonhouden. M'n moeder klaagt er ongelofelijk over terwijl ze zelf ook haast niks uitvoert. Nu is ze in de overgang en heeft ze opeens van die idiote schoonmaak-aanvallen en vooral op dat soort momenten mag ik 't ontgelden.

Als ik dan wat inbreng wat ik graag anders zie (nl. dat er normaal wat gevraagd wordt ipv gecommandeer) dan draaien ze 't zo om dat 't uiteindelijk toch weer allemaal mijn schuld is.

Ik wilde net wat te drinken halen uit de automaat (wiener melange o.i.d.) maar dat ding was kapot Eigenlijk wel beter dus

[edit]Over dat eten daar ben ik mee gestopt. Ik negeer het commentaar. Verder koop ik eigenlijk alles zelf, alleen koopt m'n ma 2 pakjes mager vlees per week voor me. Jam, kwark, vis, roggebrood, weet-ik-veel-wat koop ik allemaal zelf. Anders gaat ze daar ook nog over lopen zeuren, dat ik zo ongelofelijk veel kost. Doet ze nu nog, terwijl ik qua eten 't minste kost hier in huis.[/edit]

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 12:38.
Oud 17-05-2005, 12:49
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-05-2005 @ 12:36 :
@Matjong: Het gaat er bij mij voornamelijk over dat ik schijnbaar niks doe in huis. Wat zij vergeten, is dat ik bijna dagelijks tot 16u op school zit, nog huiswerk moet maken, werk heb, wil sporten en op zondag ga vliegen. Nee, dan kan ik dus niet dagelijks de hond 2x uitlaten, afwassen, stofzuigen en 't huis schoonhouden. M'n moeder klaagt er ongelofelijk over terwijl ze zelf ook haast niks uitvoert. Nu is ze in de overgang en heeft ze opeens van die idiote schoonmaak-aanvallen en vooral op dat soort momenten mag ik 't ontgelden.

Als ik dan wat inbreng wat ik graag anders zie (nl. dat er normaal wat gevraagd wordt ipv gecommandeer) dan draaien ze 't zo om dat 't uiteindelijk toch weer allemaal mijn schuld is.

Ik wilde net wat te drinken halen uit de automaat (wiener melange o.i.d.) maar dat ding was kapot Eigenlijk wel beter dus

[edit]Over dat eten daar ben ik mee gestopt. Ik negeer het commentaar. Verder koop ik eigenlijk alles zelf, alleen koopt m'n ma 2 pakjes mager vlees per week voor me. Jam, kwark, vis, roggebrood, weet-ik-veel-wat koop ik allemaal zelf. Anders gaat ze daar ook nog over lopen zeuren, dat ik zo ongelofelijk veel kost. Doet ze nu nog, terwijl ik qua eten 't minste kost hier in huis.[/edit]
Heel herkenbaar... Ik doe ondertussen het halve huishouden; doe de was, afwas, stofzuig, hou de boel wat bij, doe de boodschappen, en nog is het niet goed. Daarbij werk ik ook nog, en dan ook nog studie en blaablaa. En als ik dan een keer geen tijd heb om iets te doen dan is het meteen knallende ruzie (of om nutteloze dingen).

En het zijn juist mijn zusje en moeder die hier de lastige eters zijn (beide chronische ziekte die direct en indirect te maken heeft met eten). Misschien dat het ook wel een stukje jaloezie is ofzo dat ik nu gewoon goed eet, dat mijn moeder zich nu zo gericht heeft op mijn eetpatroon.

Maar goed, beetje off-topic dit, ik kan een hele dag doorklagen over mijn moeder want het is echt een ramp
Oud 17-05-2005, 12:51
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Tjeumig, als ik die verhalen hier zo hoor ben ik blij dat ik op mezelf woon... Wel vervelend hoor!

Ik heb het idee dat ik weer aan het neigen ben naar te weinig eten. Gister alleen maar een bakje magere yoghurt met cruesli gehad, en avondeten. Ik was de hele dag druk, dus heb ook niet echt aan eten gedacht, maar 's avonds merkte ik dat ik 'blij' was dat ik zo weinig had gegeten. Belachelijk natuurlijk, want het is véél te weinig.

Ik ben nu pas 2 uur op (vrije dag), en heb tot nu toe alleen 2 lichtgewicht crackers met kaas gegeten. Het is een soort tweestrijd in mezelf: aan de ene kant weet ik dat ik vandaag prima kan leven op 2 crackers, een bak yoghurt en avondeten, en dat ik daar ook sneller van af zal vallen. Maar aan de andere kant weet ik ook wel dat het heel belachelijk en ongezond is om zo weinig te eten.

Het is trouwens alleen de afgelopen twee dagen zo extreem geweest, normaal eet ik veel meer.

Maargoed, ik ga zo als de donder twee bruine boterhammen klaarmaken voordat het vandaag weer misgaat...
__________________
xxx
Oud 17-05-2005, 13:31
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 17-05-2005 @ 12:51 :
Tjeumig, als ik die verhalen hier zo hoor ben ik blij dat ik op mezelf woon... Wel vervelend hoor!

Ik heb het idee dat ik weer aan het neigen ben naar te weinig eten. Gister alleen maar een bakje magere yoghurt met cruesli gehad, en avondeten. Ik was de hele dag druk, dus heb ook niet echt aan eten gedacht, maar 's avonds merkte ik dat ik 'blij' was dat ik zo weinig had gegeten. Belachelijk natuurlijk, want het is véél te weinig.

Ik ben nu pas 2 uur op (vrije dag), en heb tot nu toe alleen 2 lichtgewicht crackers met kaas gegeten. Het is een soort tweestrijd in mezelf: aan de ene kant weet ik dat ik vandaag prima kan leven op 2 crackers, een bak yoghurt en avondeten, en dat ik daar ook sneller van af zal vallen. Maar aan de andere kant weet ik ook wel dat het heel belachelijk en ongezond is om zo weinig te eten.

Het is trouwens alleen de afgelopen twee dagen zo extreem geweest, normaal eet ik veel meer.

Maargoed, ik ga zo als de donder twee bruine boterhammen klaarmaken voordat het vandaag weer misgaat...
me zo weinig eten schiet je niks op, als je nadat je bent afgevallen weer normaal gaat eten kom je weer aan. Sowieso is het enorm slecht voor je lichaam maar volgens mij weet jij deze dingen zelf ook wel


tussendoor
bolletje landoogst koek
lunch
2 boterhammen met 4 zelfgesneden plajes kaas (tostiapparaat)
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 17-05-2005, 14:01
sheepdog
sheepdog is offline
09.00 boterham met jam, 250ml melk te weinig
11.00 200ml yoghurt, appel, 50gr muesli
13.30 4 boterhammen, 1 dikke plak 48+ kaas, banaan
16.00 100gr komkommer, 100gr paprika, 100gr maïs, pittenmix, 2 rijstwafels
18.00 weet ik nog niet, ga bij een vriendin eten
20.00 waarschijnlijk nog yoghurt met fruit of ontbijtkoek of wat japanse mix
Oud 17-05-2005, 14:25
Verwijderd
net bij wijze van lunch 250gr gehakt (varken/kalf) gebakken (bertolli) en tussen twee (bruine) boterhammen gelegd

caloriebom


xxx
Oud 17-05-2005, 14:35
moontje16
moontje16 is offline
voor gehakt hoef je in principe geen boter en/of olie voor te gebruiken!
Het is al vet genoeg van zichzelf.
Oud 17-05-2005, 14:47
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Vandaag:

7.30: - bb met filet americain
- volkoren toast met (dun) 20+ smeerkaas

10.30: - mandarijn

13.00:- 2 bb met 30+ kaas

15.30:- mandarijn/peer/appel (wat er in huis is)

18.00:- waarschijnlijk zilvervliesrijst met chicken tonight hawaii
(+/- 100 gr kipfilet rode saus, ananas en nog wat dingetjes)
- klein schaaltje (half vol zeg maar) optimel chocoladevla
(zonder vet)

hmm, niet geteld, maar waarschijnlijk zo rond de 1000 kcal. Weinig, maar ik heb nog buikpijn van de patat van gisteren. Misschien eet ik 's avonds nog wel iets, al zou ik niet weten wat.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 17-05-2005, 14:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 17-05-2005 @ 08:58 :


10 gr lijnzaad

Lol, merk jij er wat van?
Oud 17-05-2005, 15:22
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
11.00: 2 lichtgewicht crackers met jonge kaas
13.00: bak magere yoghurt met cruesli
15.00: grote bak salade (met radijs, ijsbergsla, komkommer, ei, tomaat) aangemaakt met wat olijfolie en azijn + een pakje creamcrackertjes


Ik weet nog niet wat het avondeten wordt, maar ik neem sowieso nog 2 boterhammen en een stuk fruit.
__________________
xxx
Oud 17-05-2005, 15:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dan is het nog heel weinig volgens mij.
Oud 17-05-2005, 15:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-05-2005 @ 14:47 :
Vandaag:

7.30: - bb met filet americain
- volkoren toast met (dun) 20+ smeerkaas

10.30: - mandarijn

13.00:- 2 bb met 30+ kaas

15.30:- mandarijn/peer/appel (wat er in huis is)

18.00:- waarschijnlijk zilvervliesrijst met chicken tonight hawaii
(+/- 100 gr kipfilet rode saus, ananas en nog wat dingetjes)
- klein schaaltje (half vol zeg maar) optimel chocoladevla
(zonder vet)

hmm, niet geteld, maar waarschijnlijk zo rond de 1000 kcal. Weinig, maar ik heb nog buikpijn van de patat van gisteren. Misschien eet ik 's avonds nog wel iets, al zou ik niet weten wat.
Veel t eweinig hè en ik denk niet dat je de 1000 haalt. Ik zou idd maar wat brood oid eten 's avonds, je buikpijn gaat niet over als je weinig/niets eet, je kunt ook buikpijn houden omdat je te weinig eet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 15:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 17-05-2005 @ 15:22 :
11.00: 2 lichtgewicht crackers met jonge kaas
13.00: bak magere yoghurt met cruesli
15.00: grote bak salade (met radijs, ijsbergsla, komkommer, ei, tomaat) aangemaakt met wat olijfolie en azijn + een pakje creamcrackertjes


Ik weet nog niet wat het avondeten wordt, maar ik neem sowieso nog 2 boterhammen en een stuk fruit.
echt te weinig, je lichaam gaat op slot bij 1400/1500 cal, dus dan val je niet sneller af, je valt niet af en alles komt er bij zodra je normaal gaat eten.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 15:47
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Die kaassaus bevatte dus meer cal als ik dacht... Bij die 55cal per 100 ml was de 250 ml melk nog niet gerkend
Die soep straks bevat 180 cal /liter (en er gaat 1 liter in een doos)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 17-05-2005, 15:54
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
BELANGRIJKE MEDEDELING

mijn ijzer- en hb-gehalte zijn weer helemaal goed
jippieee! geen geflauwval meer en mijn ziekenhuisbezoek van een week was dus niet voor niets geweest
__________________
I'm in the forest
Oud 17-05-2005, 15:59
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
cerys schreef op 17-05-2005 @ 15:54 :
BELANGRIJKE MEDEDELING

mijn ijzer- en hb-gehalte zijn weer helemaal goed
jippieee! geen geflauwval meer en mijn ziekenhuisbezoek van een week was dus niet voor niets geweest
Super joh, ben je daar tenminste vanaf!
Oud 17-05-2005, 16:10
Verwijderd
@ Cerys: hoe heb je dat voormekaar gekregen??

Wat ik me afvroeg: wat is er zo slecht aan pizza?? Want op zich is het toch gewoon een plak deeg (= bloem met water) met tomatensaus, groenten en kruiden?
Oud 17-05-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Maryk schreef op 17-05-2005 @ 16:10 :
@ Cerys: hoe heb je dat voormekaar gekregen??

Wat ik me afvroeg: wat is er zo slecht aan pizza?? Want op zich is het toch gewoon een plak deeg (= bloem met water) met tomatensaus, groenten en kruiden?
en meestal ook veel kaas, kaas is vrij vet, en dat is verzadigd vet
bij diepvriespizza's is het deeg vaak ook vet
voor de rest is er niets mis mee
een zelfgemaakte pizza met brooddeeg en weinig/geen/mager/soja- kaas is niet ongezond
Oud 17-05-2005, 16:23
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Maryk schreef op 17-05-2005 @ 16:10 :
@ Cerys: hoe heb je dat voormekaar gekregen??

Wat ik me afvroeg: wat is er zo slecht aan pizza?? Want op zich is het toch gewoon een plak deeg (= bloem met water) met tomatensaus, groenten en kruiden?
whuh ik had een hb-gehalte van 4,5.. (normaal is rond de 8 a 9 ) dus ik moest het ziekenhuis in, heb ik een halve liter ijzer aan het infuus gekregen en allerlei onderzoeken, daarna nog 329526835839 ijzerpillen, en nu heeft alles zo'n boost gekregen dat m'n hb bijna verdubbeld is haha.
__________________
I'm in the forest
Oud 17-05-2005, 16:38
Hagel
Hagel is offline
@ cerys: gelukkig dat het weer goed is

vandaag tot nu toe

ochtend
2 boterhammen met philadelphia bieslook en een glas water
3kwart appel, hij was niet zo lekker

tussendoor
bolletje landoogst koek

lunch
2 boterhammen met 4 zelfgesneden plakjes kaas (tostiapparaat)

tussendoor 15.30
2 boterhammen met 4 zelfgesneden plakjes kaas (tosti)

De hoeveelheid kaas ben ik niet blij mee vandaag maar ik had er zo'n zin in en nouja ik ben zwak ja
en ik kan maar niks bedenken om te eten vanavond, het moet mager zijn maar ik weet helemaal niks Ik heb nog macaroni van gister over maar daar heb ik geen zin in en dat is ook niet mager natuurlijk.

Ik ben op het moment wat aan het stressen, heb morgen een belangrijk tentamen en ben al heel de dag aan het leren. Zometeen maar eens buiten een eind lopen ofzo
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 16:42.
Oud 17-05-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 17-05-2005 @ 16:38 :
@ cerys: gelukkig dat het weer goed is

vandaag tot nu toe

ochtend
2 boterhammen met philadelphia bieslook en een glas water
3kwart appel, hij was niet zo lekker
tussendoor
bolletje landoogst koek
lunch
2 boterhammen met 4 zelfgesneden plajes kaas (tostiapparaat)
tussendoor 15.30
2 boterhammen met 4 zelfgesneden plakles kaas

en ik kan maar niks bedenken om te eten vanavond, het moet mager zijn maar ik weet helemaal niks Ik heb nog macaroni van gister over maar daar heb ik geen zin in en dat is ook niet mager natuurlijk.

Ik ben op het moment wat aan het stressen, heb morgen een belangrijk tentamen en ben al heel de dag aan het leren. Zometeen maar eens buiten een eind lopen ofzo
als je eigenlijk niet zo'n zin in koken hebt: gewoon aardappels, groenten uit een potje en een kipschnitzel of quornburger? dat is mager en het is een maaltijd
Oud 17-05-2005, 16:42
Mara
Mara is offline
Vandaag:


7:30 1bb lightjam
10:10 2 bb, 1x rookvlees 1x kalkoenfilet
13:15 2 bb, 1x rookvlees 1x kalkoenfilet
16:15 1 bb rookvlees
17:00 200g aardappels, 150g rode kool (we hebben maar 500g voor 4 personen..), 100g rundergehakt
21:30 250g magere kwark
22:30 200mL magere melk


Tussen 17:00 en 21:30 niets omdat ik dan moet werken. Fruit mist, maar er is niks in huis want dat waren m'n ouders vergeten mee te nemen.
Oud 17-05-2005, 16:44
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-05-2005 @ 16:40 :
als je eigenlijk niet zo'n zin in koken hebt: gewoon aardappels, groenten uit een potje en een kipschnitzel of quornburger? dat is mager en het is een maaltijd
is wel lekker makkelijk natuurlijk Maar ik heb dus geen aardappels in huis... ik ga zo eens langs de alber heijn wandelen en kijken wat ik tegenkom. ik zat er aan te denken om misschien zo'n simpele bak met kant en klaar voedsel te halen, als er niet teveel kcal inzitten dan... nog even bekijken in de winkel
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 17-05-2005, 16:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 17-05-2005 @ 16:44 :
is wel lekker makkelijk natuurlijk Maar ik heb dus geen aardappels in huis... ik ga zo eens langs de alber heijn wandelen en kijken wat ik tegenkom. ik zat er aan te denken om misschien zo'n simpele bak met kant en klaar voedsel te halen, als er niet teveel kcal inzitten dan... nog even bekijken in de winkel
ligt eraan welke je neemt, maar ongeveer 400-500 cal in zo'n maaltijd... bv die met kip en aardappeltjes en boontje geloof ik.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 17:00
MissPink
MissPink is offline
moet je gewoon zo'n kook en stoom maaltijd nemen, das vers, snel klaar, gezond(veel groente) en lekker
Oud 17-05-2005, 17:05
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-05-2005 @ 15:44 :
Veel t eweinig hè en ik denk niet dat je de 1000 haalt. Ik zou idd maar wat brood oid eten 's avonds, je buikpijn gaat niet over als je weinig/niets eet, je kunt ook buikpijn houden omdat je te weinig eet...
Ik krijg de laatste tijd juist buikpijn nadat ik wat gegeten heb.. Heel vervelend, eerst honger, eet je wat, gelijk weer minstens een uur buikpijn.
Heel misschien eet ik vanavond nog wat brood, waarschijnlijk niet want dan kan ik niet slapen. Een appel kan wel, doe dat wel, scheelt iig nog iets.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 17-05-2005, 17:08
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
pfoe, tijdje niet geweest; moest dus het hele vorige topic nog doorlezen..

maargoed; vandaag heb ik gegeten:

ontbijt: bord brinta en een peer
lunch: 4 bb 1x met magere leverworst en 1x met huttenkase
tussendoor: gekookt ei en een banaan.

dat is iets meer dan 800 kcal, niet echt veel, maar heb ook pas rond 11.30 ontbeten.

ik eet voortaan eigenlijk iedere dag brinta, en op het pak staat 250 ml halfvolle melk met 4 a 5 eetlepels brinta = 250 kcal, maar ik gebruik magere melk en ik pak minder melk en meer brinta (lekker dikke brinta is het lekkerst ) kan ik hier dan ook gewoon 250 kcal voor rekenen, of zou het toch veel schelen qua kcal?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 17-05-2005, 17:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-05-2005 @ 17:05 :
Ik krijg de laatste tijd juist buikpijn nadat ik wat gegeten heb.. Heel vervelend, eerst honger, eet je wat, gelijk weer minstens een uur buikpijn.
Heel misschien eet ik vanavond nog wat brood, waarschijnlijk niet want dan kan ik niet slapen. Een appel kan wel, doe dat wel, scheelt iig nog iets.
dan zou ik maar naar de dokter gaan, want dat is niet gezond.

En anders zit het tussen je oren, dat heb ik ook een tijdje gehad, daar kun je gewoon doorheen eten, went vanzelf en buikpijn gaat weg, het is iets psychisch... maar je moet wel willen eten en jij wil zo weinig mogelijk eten, elk excuus is welkom, dus dat gaat niet lukken dan.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.