Oud 13-06-2007, 07:48
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Hoi! Ik heb een vraagje.

Iedereen vertelt mij dat koortslip een ander soort herpes is dan de geslachtsziekte, maar stel dat je met iemand zoent die koortslip heeft en daarna seks hebt met die persoon (en dus ook met mond doet) kan degene met koortslip (van dat met de mond) dan ook herpes tussen de benen krijgen?
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Oud 13-06-2007, 07:54
Verwijderd
www.huidinfo.nl/koortslip.html
beetje onderaan
"Raak de koortslip in het actieve stadium niet aan. Ook via vingers kunt u anderen en ook uzelf (aan de geslachtsdelen) besmetten."
Oud 13-06-2007, 09:11
Verwijderd
Koortslip wordt meestal veroorzaakt door herpesvirus type 1 en genitale herpes wordt meestal veroorzaakt door herpesvirus type 2, maar niet altijd. Het virus zit vooral in het vocht in een blaasje, dus als je dat vocht eerst aan je lip krijgt en dan daarmee kort daarna iemands geslachtsdeel aanraakt, kan diegene inderdaad genitale herpes krijgen.
Oud 13-06-2007, 11:06
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
En als je iemand zoent met een koortslip maar zelf nog nooit koortsblaasjes hebt gehad, kan je ze dan ook krijgen? Het lijkt me sterk dat je niet gaan zoenen als je een koortslip hebt
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Oud 13-06-2007, 11:09
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Koortslippen zijn hardstikke besmettelijk. Als je die nog nooit hebt gehad kun je die heel goed krijgen van iemand die er wel een heeft, dus nee niet zoenen als je een koortslip hebt.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 13-06-2007, 11:13
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Je hebt twee types van het herpes virus, type 1 en type 2. Meestal komt type 1 voor op de mond en type 2 op de geslachtsdelen, maar als iemand met een koortslip jou oraal bevredigt kun je type 1 op je geslachtsdelen krijgen.
En inderdaad: door zoenen wordt een koortslip overgebracht.

En ik heb dus inderdaad 1 keer een herpes aanval daar beneden gehad en dat kwam van de koortslip van m'n vriend. Ik heb echter nog nooit een koortslip gehad
__________________
Tsja
Oud 13-06-2007, 11:13
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Maar is het niet zo dat veel mensen besmet zijn met het virus en er daardoor ook immuun tegen zijn? Een vriendin van me heeft soms koortsblaasjes en zij zegt ook dat als je ze nooit heb gehad, je er immuun tegen bent
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Oud 13-06-2007, 12:01
Verwijderd
Dat zou betekenen dat bijna iedereen immuun is bij de geboorte?

Je kunt wel besmet zijn met het virus maar een zodanig goede weerstand hebben dat je nooit een koortslip krijgt. Dan maakt het niet uit of je zoent met iemand die op dat moment een koortslip heeft, want je bent toch al besmet.
Maar als je nooit een koortslip gehad hebt, kan het natuurlijk ook gewoon zo zijn dat je nog nooit besmet bent geraakt.
Oud 13-06-2007, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 13-06-2007 @ 11:13 :
Maar is het niet zo dat veel mensen besmet zijn met het virus en er daardoor ook immuun tegen zijn? Een vriendin van me heeft soms koortsblaasjes en zij zegt ook dat als je ze nooit heb gehad, je er immuun tegen bent
Wat Sarah zegt. En het is meer andersom, als je herpes1 eenmaal hebt, kom je er zo goed als nooit meer van af.
Oud 13-06-2007, 13:50
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Quis schreef op 13-06-2007 @ 13:15 :
Wat Sarah zegt. En het is meer andersom, als je herpes1 eenmaal hebt, kom je er zo goed als nooit meer van af.
Je komt er ook nooit meer van af. De familie van herpesvirussen blijven altijd in het lichaam aanwezig (in bepaalde delen van zenuwen). Dat is ook de reden waarom sommige mensen op oudere leeftijd gordelroos kunnen krijgen. Dit wordt veroorzaakt doordat het waterpokkenvirus het lichaam nooit heeft verlaten. Onder sommige omstandigheden (verminderde afweer etc) kan het virus opnieuw opvlammen en zich gaan delen om een nieuwe infectie te veroorzaken.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 13-06-2007, 15:09
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-06-2007 @ 12:01 :
Je kunt wel besmet zijn met het virus maar een zodanig goede weerstand hebben dat je nooit een koortslip krijgt. Dan maakt het niet uit of je zoent met iemand die op dat moment een koortslip heeft, want je bent toch al besmet.
Maar als je nooit een koortslip gehad hebt, kan het natuurlijk ook gewoon zo zijn dat je nog nooit besmet bent geraakt.
Dat bedoelde ik Ik heb geen herpes 1 denk ik want dat zien ze in het bloed bij een SOA-test he? Dus als ik zoen met iemand met een koortslip, word ik sowieos besmet, en dan valt het af te wachten of ik ook een koortslip krijg of ik er genoeg weerstand tegen heb? (maar wel besmet geraakt, wat me niet kan schelen aangezien 80% van de bevolking besmet is). Klopt dit?
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Oud 16-06-2007, 10:13
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Oke ik heb die site nu ook gelezen. Inmiddels gaat 't al wat beter met m'n koortslip ik heb van datspul gesmeerd.

Maar doordat de korstjes eraf waren gegaan onder de douche zit er nu een klein wondje, maar geen korstjes, geen vocht (behalve soms wat bloed) en vervelend tintelend of pijnlijk gevoel meer. Kan ik nu weer rustig met m'n vriendj zoenen enz . of beter nog even wachten?
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Oud 16-06-2007, 10:41
Verwijderd
Beter even wachten tot er geen bloed meer uitkomt en het dichtgegroeit is denkik.
Oud 28-11-2010, 17:01
PlayingWithFire
PlayingWithFire is offline
Haay Charlotte,
Ik heb zelf ook een koortslip (herpes type1)
En het is egt heel besmettelijk als je een koortslip hebt, zelf als je eerst aan je koortslip zit en daarna aan een handdoek en dan zit er bijvoorbeeld, weer iemand uit je familie aan, kan die ook een koortslip krijgen.
Je kan wel allemaal zalfjes krijgen en pillen en veel meer, waardoor je er veel minder last van hebt en het heel snel weg gaat.
En je komt er nooit meer vanaf, als je ouder wordt heb je er wel minder last van, maar ook als je nog een korstje hebt kan je beter niet zoenen, voor de veiligheid gewoon wachten tot het helemaal weg is.
Hoop dat je hier wat aan hebt
xxx PlayingWithFire
Oud 28-11-2010, 17:07
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk het niet, gezien het een topic uit 2007 is!
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.