Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 17:44
Built to last
Built to last is offline
ik zit ook even burzum te luisteren, en t is inderdaad wel geinig ja, hoe krijgt 1 persoon dat op z'n computer toch voor elkaar.
Advertentie
Oud 04-06-2002, 17:44
The Undertaker
Avatar van The Undertaker
The Undertaker is offline
maar nu weet ik nog steeds niet waar
Daemonarch onder valt....
__________________
†~† Kniel allen voor het almachtige Moonspell †~†

Laatst gewijzigd op 04-06-2002 om 17:49.
Oud 04-06-2002, 17:47
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
The Undertaker schreef:
maar nu weet ik nog steeds niet waaronder
Daemonarch onder valt....
Ik heb ook geen idee. Weet wel dat het door de zanger (Langsuyar toch of iets dergelijks??) van Moonspell werd gezien als zijn black metal project omdat Moonspell meer de gothische kant opging.
Oud 04-06-2002, 17:48
The Undertaker
Avatar van The Undertaker
The Undertaker is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:


Ik heb ook geen idee. Weet wel dat het door de zanger (Langsuyar toch of iets dergelijks??) van Moonspell werd gezien als zijn black metal project omdat Moonspell meer de gothische kant opging.
ik weet dat het Black Metal is

maarrrr
ik wil weten of het true is
__________________
†~† Kniel allen voor het almachtige Moonspell †~†
Oud 04-06-2002, 17:52
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
The Undertaker schreef:


ik weet dat het Black Metal is

maarrrr
ik wil weten of het true is
Als het een side-project is, is het vast niet true
Oud 04-06-2002, 18:04
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Haat,

Haat in de zin van dat het tot me doordringt tijdens het luisteren. Haat die ik voel wanneer ik War zing van Burzum

En hoe kom je er bij dat burzum alles op een computer heeft gedaan? die waren er toen nog helemaal niet ;-)

(laatste was niet tegen rick btw)
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 04-06-2002, 18:07
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
SP666 schreef:


hehehehehe, ja, maar op de rest wil ik niet eens in gaan, ik heb ook maar besloten niet meer in te gaan op (bm) stellingen op dit forum. dus.....jullie hebben volkomen gelijk!

blak metal = finntroll en heeft niks te maken met haat.
true black metal = daemornacrh en burzum is een hippieband!
Daemonarch is gothic,

en Burzum kan/mag geen BM genoemd worden
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 04-06-2002, 18:09
Rick FSB
Rick FSB is offline
Haat hoor je soms inderdaad wel terug in black metal... maar niet alleen in dat genre. Wel moet ik toegeven dat er een aantal bands wel degelijk tot het diepste van je ziel weten door te dringen met hun klanken. Voor die bands niets anders dan respect. En voor de gimmick-bands... Not my thing!
Oud 04-06-2002, 18:34
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:
Haat hoor je soms inderdaad wel terug in black metal... maar niet alleen in dat genre. Wel moet ik toegeven dat er een aantal bands wel degelijk tot het diepste van je ziel weten door te dringen met hun klanken. Voor die bands niets anders dan respect. En voor de gimmick-bands... Not my thing!
Gimmic-bands bedoel je pose bands mee?

Ja, ik ken ill nino, limp bizkit en anderen wel ja ;-)
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 04-06-2002, 18:38
Rick FSB
Rick FSB is offline
Met die bands doelde ik meer op bands die Cradle rippen ed
Oud 04-06-2002, 18:44
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:
Met die bands doelde ik meer op bands die Cradle rippen ed
Bands als Infernal, Dark Funeral

maar kunnen we in dit topic nog meer dan kankeren op het achterliggende aspect van de muziek?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 04-06-2002, 18:50
Rick FSB
Rick FSB is offline
We kunnen coole bands aanbevelen:

Denial of god
Blasphemy
Beherit

deze zijn maybe best rommelig maar zo intens!
Oud 04-06-2002, 19:22
Nordens Konge
Avatar van Nordens Konge
Nordens Konge is offline
Citaat:
birthmark schreef:



IK KAN ME NIET HERINNEREN DAT WIJ JOU IN JOUW RUST HEBBEN GESTOORD???!!!!


hehe, nee, da's waar.. Behalve dan het feit dat ik op een rustige avond werd opgeschrikt door dit topic. Vervolgens een grote drang voelde het te lezen, en wederom tot de ontdekking kwam dat het weer es een zoutloze discussie was.....

Daorom...
__________________
We were building castles in the sand, now we swim in the sea that swept them away
Oud 05-06-2002, 10:57
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
de Poolse scene heeft ook een handje van TRUE bm maken

Gontyna Kry
Abbyssic Hate
Swastyka komt toch ook uit polen?

en de griekse der Sturmer is ook gaaf
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 05-06-2002, 13:19
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
SP666 schreef:
hahaha, abyssic hate komt uit australie...
is waar ook jah.

Judas Iscariot is ook True
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 05-06-2002, 14:20
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
SP666 schreef:
hahahahahahhaa





bathory is zweeds. mayhem is wel noors, maar tegenwoordig meer rap dan metal.
dat jouw hersens muzikale ontwikkeling niet kunnen volgen maakt Mayhem echt niet meer rap dan metal... en muziek is btw nog altijd iets waar je naar luistert, ook al is het "haat"... dus hoe leuk de ideologie, black-metal heeft ook muzikale kenmerken.
__________________
Richtiger Manner
Oud 05-06-2002, 14:24
Verwijderd
CoF
Oud 05-06-2002, 15:04
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Het enige wat ik luister en wat in de buurt van Bm komt is :
Shadows Fall
Burzum
Vomitory
Six Feet Under
Cannibal Corpse

zoiets
Oud 05-06-2002, 17:04
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Cradle of Filth en Dimmu Borgir zijn de echte black-metalbands! De rest is allemaal zo untrue - om maar ff in jullie taaltje te spreken - als 't maar zijn kan.
__________________
Sig heil.
Oud 05-06-2002, 17:15
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Cradle of Filth en Dimmu Borgir zijn de echte black-metalbands! De rest is allemaal zo untrue - om maar ff in jullie taaltje te spreken - als 't maar zijn kan.
Cradle of filth is vomit-rock, hoe kan het zijn dat mensen DAT Black-Metal noemen?

No offense voor de mensen die het luisteren hoor, maar alsjeblieft NIET als black metal
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 05-06-2002, 17:16
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:


dat jouw hersens muzikale ontwikkeling niet kunnen volgen maakt Mayhem echt niet meer rap dan metal... en muziek is btw nog altijd iets waar je naar luistert, ook al is het "haat"... dus hoe leuk de ideologie, black-metal heeft ook muzikale kenmerken.
Huidige Mayhem vind ik persoonlijk ook heel goed. En dit topic was OORSPRONKELIJK ook gericht op DE muzikale kenmerken van true BM
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 05-06-2002, 17:19
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:


Huidige Mayhem vind ik persoonlijk ook heel goed. En dit topic was OORSPRONKELIJK ook gericht op DE muzikale kenmerken van true BM
True black metal is niet te definieren denk ik. Immers er is geen toestingscommissie die bepaald wat wel true is en wat niet!
Oud 05-06-2002, 17:22
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:


True black metal is niet te definieren denk ik. Immers er is geen toestingscommissie die bepaald wat wel true is en wat niet!
Maar het is er ongeveer vanaf te horen, je hebt inderdaad bandjes die duidelijk een true geluid neerzetten en bandjes die dat juist NIET doen (als cradle of filth)

Maar er is geen duidelijke scheidingslijn en imho ook niet nodig, want true hoeft geen vereiste te zijn waar muziek aan hoeft te voldoen.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 05-06-2002, 17:24
Rick FSB
Rick FSB is offline
Wat maakt een band dan true? Cradle of filth was op hun eerste 12" en hun demo's dus wel degelijk black metal en er was vrijwel niemand die het daar mee oneens was destijds!
Oud 05-06-2002, 17:28
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:
Wat maakt een band dan true? Cradle of filth was op hun eerste 12" en hun demo's dus wel degelijk black metal en er was vrijwel niemand die het daar mee oneens was destijds!
Zie mij niet zo aan als doorgewinterd bm veteraan ;-) Ik ken veel bands maar ken niet AL het werk en zeker niet al het onbekende/onuitgebrachte materiaal.

Ik ken een nummer van de tfd-demo (Hail mighty north forest trolls of satan) en dat klonk als friggin punk

Verder was hun eerste BEKENDE cd ook wel rauw maar teveek keyboard georienteerd enzow, al die intermezzo's en tussenstukjes geven daar blijk van.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 05-06-2002, 17:29
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:


Zie mij niet zo aan als doorgewinterd bm veteraan ;-) Ik ken veel bands maar ken niet AL het werk en zeker niet al het onbekende/onuitgebrachte materiaal.

Ik ken een nummer van de tfd-demo (Hail mighty north forest trolls of satan) en dat klonk als friggin punk

Verder was hun eerste BEKENDE cd ook wel rauw maar teveek keyboard georienteerd enzow, al die intermezzo's en tussenstukjes geven daar blijk van.
Rest nog mijn vraag hoe true te definieren! Ik heb er wel een idee over... maar muzikaliteit lijkt mij ten alle tijden ondergeschikt aan de toewijding van de muzikanten.
Oud 05-06-2002, 17:34
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Ulfheidin, geef mij dan eens de definitie van vomit-rock (een genre waar ik echt nog nooit van gehoord heb). Wat ik me ook afvraag, hoe kan je nu in hemelsnaam (jaja, lekker provocerend...) rauwe Noorse begin-jaren-'90-black-metal mooi vinden...? Afgezien van de gekwelde emotie, zit er totaal niks muzikaals in deze bands. En die thema's waar ze mee worstelen (aanbidden van Satan, afbreken van de maatschappij incl. Jodendom om te streven naar de oude Noorse primitieve samenleving etc. etc.). Zo not-done, het past gewoon niet binnen dit tijdsbeeld! Een streven waar het nut me totaal van ontgaat... [psychologische verwondering:] "waar is het misgegaan in hun jeugd dat ze dit soort onmenselijke zaken propaganderen in hun muziek?"

Afgezien daarvan wil ik gewoon, als ik naar muziek luister, een gelikte productie te horen krijgen. Zuivere grunts, gitaren, drums en bass... dat is wat ik wil horen en niet één of ander krakend tapeje die met de "SonyAudioconstructor" van je oma is opgenomen... het heeft gewoon totaal niks (althans, naar mijn mening).

Daarom vraag ik me nu af wat jou wel zo trekt in speciaal DAT soort muziek, op welk gebied kent die muziek voor jou zijn charmes? Ik ben benieuwd.
__________________
Sig heil.
Oud 05-06-2002, 17:40
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Ulfheidin, geef mij dan eens de definitie van vomit-rock (een genre waar ik echt nog nooit van gehoord heb). Wat ik me ook afvraag, hoe kan je nu in hemelsnaam (jaja, lekker provocerend...) rauwe Noorse begin-jaren-'90-black-metal mooi vinden...? Afgezien van de gekwelde emotie, zit er totaal niks muzikaals in deze bands. En die thema's waar ze mee worstelen (aanbidden van Satan, afbreken van de maatschappij incl. Jodendom om te streven naar de oude Noorse primitieve samenleving etc. etc.). Zo not-done, het past gewoon niet binnen dit tijdsbeeld! Een streven waar het nut me totaal van ontgaat... [psychologische verwondering:] "waar is het misgegaan in hun jeugd dat ze dit soort onmenselijke zaken propaganderen in hun muziek?"

Afgezien daarvan wil ik gewoon, als ik naar muziek luister, een gelikte productie te horen krijgen. Zuivere grunts, gitaren, drums en bass... dat is wat ik wil horen en niet één of ander krakend tapeje die met de "SonyAudioconstructor" van je oma is opgenomen... het heeft gewoon totaal niks (althans, naar mijn mening).

Daarom vraag ik me nu af wat jou wel zo trekt in speciaal DAT soort muziek, op welk gebied kent die muziek voor jou zijn charmes? Ik ben benieuwd.
Die oude Noorse, alsmede black metal bands uit dezelfde periode hadden gewoon vaak een spartaans klinkend geluid. Het spreekt je aan of het spreekt je niet aan.
Ik denk niet dat er daadwerkelijk iets is misgegaan in hun jeugd hoor. Cradle of filth bijvoorbeeld zingt bij af en toe dingen die ik veel zieker vind dan veel oude black metal teksten. Je zou COF dus ook kunnen betichten van het propageren van onmenselijke zaken.
Dat jij je muziek gelikt en mooi opgenomen wilt horen is een persoonlijke voorkeur. Dat maakt die oude sound niet minder interessant dan wel interessanter voor anderen!
Luister eens naar oude Beherit,Blasphemy of Impaled nazarene nummers en je hoort een ongekende intensiteit terug in hun muziek. Muzikaal zal het wel rammelen maar who gives a .... ! Die mensen stonden achter hun muziek en die overtuiging hoor je erin terug. Iets wat ik lang niet altijd heb met de nieuwere Cradle en Dimmu releases!
Ow well je vroeg de mening van Ulfheidin hier heb je in ieder geval de mijne!
Oud 05-06-2002, 17:46
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Goh, hoe aardig om in een goedbedoelde topic te trachten druk op mij te zetten door sterk overdreven verwijten naar o.a. mijn ideeën te slingeren, die overigens totaal geen betrekking hebben tot de muziek waar ik naar luister, dus die hele bullshit laat ik achterwege. Niet omdat ik mij dusdanig onder druk gezet voel, dat ik de confrontatie niet overweeg, maar simpelweg omdat ik geen zin heb in het richten van de aandacht op mij en mij alleen omdat ik degene ben met de ideeen die afwijken van die van jullie. Simpel? ja, maar ik heb er gewoon geen zin in.

Waarom ik die muziek mooi vind, is wel een redenatie waard. Het zit hem bij die muziek in het rauwe, bruute geluid. Het is niet moeilijk te spelen, het is gewoon aanklooien met wat instrumenten en het tegelijkertijd opnemen maar voor mij is het resultaat luisterwaardig. Ik kan dan van andere kanten niet snappen hoe ze het presteren om naar moby ed te luisteren.

Hoe true te definieren valt ligt toch voornamelijk bij je eigen, maar wanneer in betrekking tot bm ga ik er toch minstens vanuit dat je een beetje iets te zeggen hebt over true ja dan nee. Een untrue band is in mijn ogen gewoonweg een band die het maken wil, een band die fans wil trekken en een band waarbij een achterliggende gedachte geen tot weinig rol speelt.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 05-06-2002, 17:47
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:


Die oude Noorse, alsmede black metal bands uit dezelfde periode hadden gewoon vaak een spartaans klinkend geluid. Het spreekt je aan of het spreekt je niet aan.
Ik denk niet dat er daadwerkelijk iets is misgegaan in hun jeugd hoor. Cradle of filth bijvoorbeeld zingt bij af en toe dingen die ik veel zieker vind dan veel oude black metal teksten. Je zou COF dus ook kunnen betichten van het propageren van onmenselijke zaken.
Dat jij je muziek gelikt en mooi opgenomen wilt horen is een persoonlijke voorkeur. Dat maakt die oude sound niet minder interessant dan wel interessanter voor anderen!
Luister eens naar oude Beherit,Blasphemy of Impaled nazarene nummers en je hoort een ongekende intensiteit terug in hun muziek. Muzikaal zal het wel rammelen maar who gives a .... ! Die mensen stonden achter hun muziek en die overtuiging hoor je erin terug. Iets wat ik lang niet altijd heb met de nieuwere Cradle en Dimmu releases!
Ow well je vroeg de mening van Ulfheidin hier heb je in ieder geval de mijne!
Met jouw reactie ben ik ook tevreden, hoor. . Ik denk inderdaad dat het allemaal te maken heeft met persoonlijke smaak, of ontwikkeling van smaak. Wie weet vind ik dat soort muziek over een jaar ook wel prachtig; heel je leven blijf je immers toch een muzikaal traject af leggen die steeds aan verandering onderhevig is... sterker nog, een jaar of twee geleden kon ik me niet voorstellen dat er hardere muziek dan Limp Bizkit bestond, .

En je hebt gelijk, Cradle of Filth heeft af en toe ook redelijk zieke teksten - ik weet niet, bij hem komt het echter nogal vaak over als provocatie, 't shockeren van mensen met hun image a la Marilyn Manson -. Tekstueel gezien ziet CoF dan ook niet zeer goed in elkaar, ik luister het vooral voor de muziek op zich.
Echter, Dani Filth bezingt wel vaak de romantische kant van het kwaad (Elizabeth Bathory e.d.) en dat vind ik wel intrigerend.

De overtuiging van die oude Noorse spartaanse BM-bands is mij iets té, 't gaat over de grens van wat kan en wat niet kan. Kijk maar naar bijv. de moord op Euronymous door die gozer van Burzum. OK, zolang je je frustraties in de muziek wilt uiten, is alles goed, maar zet het niet om tot daden. Dan ben je in mijn ogen echt zeer fout bezig!
__________________
Sig heil.
Oud 05-06-2002, 17:51
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Nou moet je niet weer de muziek en daden door elkaar hadden,

misschien hadden kerkbranden ed met de muziek te maken, of zeker met de BIJPASSENDE ideeën, moord op elkander is toch altijd een individuele overweging die bij hem ZEKER niet tot stand kwam door muzikale voorkeur
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 05-06-2002, 17:52
Rick FSB
Rick FSB is offline
Ik denk inderdaad dat het moment van ontdekken van een bepaalde muziekstijl te maken heeft met waar je voorkeur naar uit gaat. Veel mensen die nu alleen maar naar de meest spartaanse bands luisteren zijn waarschijnlijk begonnen met het luisteren naar bands als cradle en zijn daarvandaan meer naar de rauwe sound toegegroeid.
Ik kan veel varianten van allerlei soorten muziek waarderen en dat heeft er wellicht mee te maken dat ik een aantal bands zichzelf heb zien ontwikkelen.
Point is: Je vind het leuk of je vind het niet leuk.

Sommige bands vind ik muzikaal fantastisch maar tekstueel zwaar minder en andersom is dat ook weleens het geval.
You can't have 'm all

De teksten van een band als COF zijn in ieder geval altijd wel de moeite waard en Dani is wel degelijk een behoorlijk poetisch ingestelde tekstdichter!
Oud 05-06-2002, 17:53
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Nou moet je niet weer de muziek en daden door elkaar hadden,

misschien hadden kerkbranden ed met de muziek te maken, of zeker met de BIJPASSENDE ideeën, moord op elkander is toch altijd een individuele overweging die bij hem ZEKER niet tot stand kwam door muzikale voorkeur
Die moord was gewoon een 'crime passionel'. Had inderdaad niks te maken met muziek of wat dan ook.
Oud 05-06-2002, 17:56
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:
Ik denk inderdaad dat het moment van ontdekken van een bepaalde muziekstijl te maken heeft met waar je voorkeur naar uit gaat. Veel mensen die nu alleen maar naar de meest spartaanse bands luisteren zijn waarschijnlijk begonnen met het luisteren naar bands als cradle en zijn daarvandaan meer naar de rauwe sound toegegroeid.
Ik kan veel varianten van allerlei soorten muziek waarderen en dat heeft er wellicht mee te maken dat ik een aantal bands zichzelf heb zien ontwikkelen.
Point is: Je vind het leuk of je vind het niet leuk.

Sommige bands vind ik muzikaal fantastisch maar tekstueel zwaar minder en andersom is dat ook weleens het geval.
You can't have 'm all

De teksten van een band als COF zijn in ieder geval altijd wel de moeite waard en Dani is wel degelijk een behoorlijk poetisch ingestelde tekstdichter!
Ik ben inderdaad ook in de hardere muziek geintroduceert met Dimmu Borgir alsmede Cradle of Filth en Children of Bodom.
Ik ben die kant gaan afstruinen en ontdekte er meer aan, en van het een kwam het ander ;-)

Ik kan zeggen, dat ik op muzikaal gebied ook inderdaad veel waarderen kan, maar genieten doe ik van niet veel bands dan bm bands
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 05-06-2002, 18:01
Rick FSB
Rick FSB is offline
Het is gewoon een feit dat ook je muzikale voorkeuren zich continue ontwikkelen. Als je weer iets nieuws ontdekt dat je aanspreekt ga je meestal veel tijd investeren in het ontdekken van nieuwe bands in die hoek!
Desalniettemin luister ik nog steeds alles wat ik ooit luisterde volgens mij. Sommige dingen alleen iets minder frequent!
Oud 05-06-2002, 18:10
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
SP666 schreef:


dat is nou precies wat het black metal maakt. Ziekmakende HAAT die de man opdrijft zulke muziek te creeren (of te botvieren op andere dingen). Een band als dark funeral, marduk of dimmu vind het wel tof om ook een bandje te hebben waar ze hun makeup kunnen gebruiken.
Ik vraag me oprecht af of Varg zoveel haat in zich heeft. Ik heb de procesverslagen nooit gelezen maar een Noorse kennis van me die zelf in een hardcore band speelt heeft me verteld dat volgens de verslagen van de rechtbank Varg constant zat te janken en zich te verontschuldigen en te zeggen dat hij het nooit zo had bedoeld. As said, ik heb ze nooit gelezen maar er schijnen wel zulke documenten op het internet te circuleren. Ik kan Varg echter wel begrijpen dat ie pissig is omdat iemand dat in de openheid heeft gebracht.
Oud 05-06-2002, 18:49
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
toch wel grappig dat black-metalbands (true of niet true) algemeen Venom als originators van het genre zagen, terwijl dat toch wel een heel erg niet serieus te nemen collectief was...
__________________
Richtiger Manner
Oud 06-06-2002, 07:12
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
True bm... Het staat mij niet aan. Het gaat er blijkbaar niet om de muziek, maar om de grove provocerende teksten. Ik laat het voor een groot gedeelte gewoon links liggen, omdat ik hou van muziek die wel goed geproduceerd is.

En hypocrisy_female het is wel BLAOT.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Oud 06-06-2002, 08:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:


Ik vraag me oprecht af of Varg zoveel haat in zich heeft. Ik heb de procesverslagen nooit gelezen maar een Noorse kennis van me die zelf in een hardcore band speelt heeft me verteld dat volgens de verslagen van de rechtbank Varg constant zat te janken en zich te verontschuldigen en te zeggen dat hij het nooit zo had bedoeld. As said, ik heb ze nooit gelezen maar er schijnen wel zulke documenten op het internet te circuleren. Ik kan Varg echter wel begrijpen dat ie pissig is omdat iemand dat in de openheid heeft gebracht.
Ooit gehoord van komedie spelen? Als je berouw toont na een moord, laat zien dat je spijt hebt van je daad. Dan nemen de rechters dat mee in hun eindbeoordeling.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 06-06-2002, 08:48
Rick FSB
Rick FSB is offline
Ik denk niet dat het veel met komedie spelen te maken heeft gehad hoor... Ben trouwens wel benieuwd wat Faust (Emperor) gaat doen als hij vrij is en Varg ook. Faust heeft immers gezworen dat Varg de volgende is die hij gaat vermoorden als wraak voor de moord op Euronymous. Faust is denk ik ook wel een iets meer van haat vervulde kerel dan menig ander in de Noorse Black metal scene.
Oud 06-06-2002, 09:23
Built to last
Built to last is offline
Van de burzum page.

First of all, are Burzum a one man band?
Hm.. First of all I am not a man!! But yes I am the only horny being in Burzum. [this would make a great Burzum tag-line wouldn't it? - Rainer]

Isn't it hard to play all the instruments alone?
Well, in some songs yes! Mostly it's quite easy!!

And now you has recorded your debut lp, what is the title on it?
I think it is right for Burzum to call their debut LP just Burzum, so I did!! Many old godz called their debut LP only after the band name, so I think doing it now brings the old spirit up again!!

u.s.w...
Oud 06-06-2002, 09:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:
Ik denk niet dat het veel met komedie spelen te maken heeft gehad hoor... Ben trouwens wel benieuwd wat Faust (Emperor) gaat doen als hij vrij is en Varg ook. Faust heeft immers gezworen dat Varg de volgende is die hij gaat vermoorden als wraak voor de moord op Euronymous. Faust is denk ik ook wel een iets meer van haat vervulde kerel dan menig ander in de Noorse Black metal scene.
De Ghetto's in NY zijn er niks bij

Maar goed, zo'n dergelijke uitspraak maakt het natuurlijk wel simpel om te bewijzen dat het een moord met voorbedachte rade was. Gezellig, weer X jaar de bak in, weer X jaar je leven verklooid...

Snap niet dat je het prettig vindt om te luisteren naar de emoties van een moordenaar. Tenzij je je met hem kunt identifieceren natuurlijk.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 06-06-2002, 09:57
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Built to last schreef:
Van de burzum page.

*knip*
Whatever. Die hele content is niet van dat Varg geval zelf dat is van ene Thomas Rainer. Die onlangs flink wat content heeft verwijderd na maanden de lucht uit geweest te zijn. Goh, zou dat nou toch komen...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 06-06-2002, 11:12
Nordens Konge
Avatar van Nordens Konge
Nordens Konge is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:
Ik denk niet dat het veel met komedie spelen te maken heeft gehad hoor... Ben trouwens wel benieuwd wat Faust (Emperor) gaat doen als hij vrij is en Varg ook. Faust heeft immers gezworen dat Varg de volgende is die hij gaat vermoorden als wraak voor de moord op Euronymous. Faust is denk ik ook wel een iets meer van haat vervulde kerel dan menig ander in de Noorse Black metal scene.
Ennuh, Jon Nodtveit (ofzo)van Dissection ... is die al weer vrij??
__________________
We were building castles in the sand, now we swim in the sea that swept them away
Oud 06-06-2002, 11:33
Stigmata666
Avatar van Stigmata666
Stigmata666 is offline
haha grappig om jullie mening over true black metal te horen..

__________________
"Live in a hole, but stay close to my kind cause they understand what burns in my mind..."
Oud 06-06-2002, 12:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
SP666 schreef:
dat zal ik je vertellen!

hahahahahhaha, hij vond dat er te weinig ariers op z'n pagina kwamen, en al die black metal negers (ja) wou hij er ook niet hebben, dus is de site maar gestopt.
Teveel naar de Fabeltjeskrant gekeken zeker. De site bestaat nog gewoon maar er is een aantal 'omstreden' content (m.i. propaganda) verwijderd.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 06-06-2002, 13:03
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Nordens Konge schreef:


Ennuh, Jon Nodtveit (ofzo)van Dissection ... is die al weer vrij??
Jon had iets van 12 jaar gekregen toch? Ik geloof niet dat die alweer op vrije voeten is. Schijnbaar zit hij dus wel onschuldig in de bak. Hij wil alleen de naam van degene die heeft gedaan waar hij voor zit niet verlinken! (naar alle waarschijnlijkheid een broertje of neefje van hem!)
Oud 06-06-2002, 13:06
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
dystopia schreef:


De Ghetto's in NY zijn er niks bij

Maar goed, zo'n dergelijke uitspraak maakt het natuurlijk wel simpel om te bewijzen dat het een moord met voorbedachte rade was. Gezellig, weer X jaar de bak in, weer X jaar je leven verklooid...

Snap niet dat je het prettig vindt om te luisteren naar de emoties van een moordenaar. Tenzij je je met hem kunt identifieceren natuurlijk.
De ghetto's van New York zijn niet te vergelijken met Noorwegen. Ben je btw weleens in de lower east side ofzo geweest? Ow well, Faust maakt die beslissing zelf he...

Naar de emoties luisteren van een moordenaar tja.... In feite luisteren alle mensen die naar R Kelly luisteren naar de emoties van een pedo... Zo vind je bij iedereen wel wat. Beetje loos argument dus!
Oud 06-06-2002, 13:54
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Ach jongens , eigelijk zijn jullie allemaal hier untrue met jullie black meta ,

HAIL TO ALL TRUE METAL ! , HAIL TO THE PROPHETS OF HEAVY METAL ,



HAIL MAN 'o WAR !
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Oud 06-06-2002, 15:01
Faery
Faery is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Ach jongens , eigelijk zijn jullie allemaal hier untrue met jullie black meta ,

HAIL TO ALL TRUE METAL ! , HAIL TO THE PROPHETS OF HEAVY METAL ,



HAIL MAN 'o WAR !

If you're not into metal,
You are not my friend!

>:]
__________________
Genocidealisme.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek [Black metal] Xasthur
Verwijderd
27 18-08-2006 11:37
Lifestyle Make-up voor mannen populair
Verwijderd
243 28-08-2004 22:19
Muziek Het grote "zeik eens een alto af" topic
Eresh'kigål
384 06-08-2004 11:58
Muziek russische black metal band!!!
dark_poetry
90 12-08-2003 22:17
Muziek De toekomst van Rock / Metal
Carn
55 14-06-2003 13:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Die gitarist van Emperor, zit die in de bak?
Ulfheðin
67 01-03-2002 12:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.