Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 11:25
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Hallo allemaal,

Vaak zie ik hier stage-topics die gesloten worden, omdat er zoveel gechat wordt over en weer. Dat is dus niet mijn bedoeling met dit topic. Ik vraag me af, hoe gaat het jullie af op je stage? Waar liggen er problemen?

1. Hoelang moet je stage lopen?

2. Hoelang loop je al stage?

3.. Welke werkzaamheden verricht je?

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?

5. Wat vind je van jezelf in je stage?

6. Wat gaat er goed?

7. Wat gaat er niet goed?
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider?
-Aan wie ligt dat volgens jou?

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)

OHJA: voor welke opleiding loop je stage?



Voor mensen die al stage hebben gelopen is dit topic natuurlijk ook toegankelijk!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 11:36
Verwijderd
1. Hoelang moet je stage lopen?

Minimaal 432 uur

2. Hoelang loop je al stage?

Ik ben klaar, heb vanaf de carnavalsvakantie (februari), tot eind juni stage gelopen.

3.. Welke werkzaamheden verricht je?

Kinderen halen, boterhammen smeren, kinderen begeleiden met het eten tussen de middag, kinderen begeleiden met activiteiten na school, peuters vermaken, baby's verzorgen

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?

Die was echt helemaaaaal top!

5. Wat vind je van jezelf in je stage?

Was enorm leuk, gezellig en leerzaam

6. Wat gaat er goed?

Alles ging goed, moet alleen meer initiatief nemen

7. Wat gaat er niet goed?
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider?
-Aan wie ligt dat volgens jou?

Initatief nemen, lag aan mij

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)

Voldoende / goed, en die heb ik gekregen

OHJA: voor welke opleiding loop je stage?

SPW
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:38
Verwijderd
ik heb afgelopen jaar vrijwilligerswerk gedaan voor school, dus dat komt ook een beetje neer op een stage. dus ik antwoord lekker ook

1. Hoelang moet je stage lopen?
Ik moest 84 uren draaien.

2. Hoelang loop je al stage?
Ik ben nu klaar, heb in totaal 100nogwat uren gedraaid uiteindelijk

3.. Welke werkzaamheden verricht je?
Ik heb gezwommen met verstandelijk gehandicapten, ik heb op een basisschool geholpen en ik was klassenvertegenwoordiger.

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?
Goed. het zwemmen was mijn 'hoofdonderdeel' en daar waren de begeleiders goed en tof. omdat ik geen ervaring had met gehandicapten hebben ze me vrij lang begeleid, en dat vonden ze helemaal niet erg. dat gaf mij een goed gevoel. In het begin ging het wat rommelig, omdat er steeds een andere begeleider mee ging, maar uiteindelijk kwam alles helemaal goed.

5. Wat vind je van jezelf in je stage?
Ik heb onwijs veel geleerd, ben erdoor gegroeid. ik heb kennis gemaakt met een nieuwe doelgroep, en heb onwijs veel gelachen.

6. Wat gaat er goed?
na verloop van tijd alles. ik weet nu hoe ik gehandicapten moet 'handelen'. ik kan ze begeleiden, omkleden, afdrogen, etc. ik leer ze ook kennen, en het leuke is dat ze mij ook begonnen te herkennen. als ik binnenkwam stond de een al te springen omdat hij wist dat hij naar het zwembad ging.


7. Wat gaat er niet goed?
In het begin ging de begeleiding wat rommelig, maar daar heb ik zelf verder geen probleem van gemaakt, misschien dat het daardoor kwam dat het in het begin wat onregelmatig verliep allemaal. maar ook omdat ik geen ervaring had werd het allemaal bemoeilijkt. maar om nu te zeggen dat het aan 1 iemand lag: nee.

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)
Ik heb nog geen beoordeling binnen. ik hoop dus dat ik de studiepunten binnenkort wel zie verschijnen, anders dan raak ik in de stres.


OHJA: voor welke opleiding loop je stage?
SPH op hogeschool Leiden. ga na de vakantie het 2e jaar in.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:41
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
1. Hoelang moet je stage lopen? 5 weken, ik heb hiervoor ook al 5 weken stage gelopen, maar dat was op een andere afdeling.

2. Hoelang loop je al stage? op deze afdeling nu 1 week

3.. Welke werkzaamheden verricht je? voer maken voor de dieren, mee in de voerkar om het voer rond te brengen, schoonmaken (loop stage in de dierentuin)

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt? ik vind dat ik wel een goede begeleiding krijg. ze vinden het bij deze stage belangrijker dat je veel dingen leert en het gaat ze er niet om dat je maar zo hard mogelijk werkt.

5. Wat vind je van jezelf in je stage? ik vind dat het wel goed gaat. heb nog geen klachten gehad.

6. Wat gaat er goed? ik pak de verschillende werkzaamheden wel snel op

7. Wat gaat er niet goed? pff zal ik zo niet weten. ik heb nog geen klachten gehad, dus volgens mij gaat alles wel goed...
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider?
-Aan wie ligt dat volgens jou?

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?) voor die eerste 5 weken had ik een goede beoordeling en ik denk dat ik dat nu ook wel krijg

OHJA: voor welke opleiding loop je stage? mbo dierverzorging niveau 4
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 12:29
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Lilything schreef op 03-07-2005 @ 12:25 :
1. Hoelang moet je stage lopen?
heb 1 keer 3 maanden stage gelopen (heb deze wel over 6 maanden verdeeld. Ben nu bezig met een stage van 9 maanden en misschien dat ik nog ff een korte stage in het buitenland ga doen.

2. Hoelang loop je al stage?

Van m'n huidige stage moet ik nog 4 weken en dan heb ik er effectief een jaar opzitten.

3.. Welke werkzaamheden verricht je?

in m'n eerste stage heb ik experimenten op een computer uitgevoerd. Op het moment ben ik druk bezig met het maken van moleculen in een lab.

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?

Wel redelijk goed, maar m'n begeleider heeft t nogal druk. Maar het is iig erg prettig om samen te werken met hem

5. Wat vind je van jezelf in je stage?

leuk, leerzaam etc etc

6. Wat gaat er goed?

het ene proefje gaat goed en t andere niet.

7. Wat gaat er niet goed?
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider?
-Aan wie ligt dat volgens jou?

Experimenten hebben nogal eens de neiging om te mislukken, maar dat komt door de chemie en dat weet ik niet van te voren. Verder maak je natuurlijk altijd zelf wel eens een foutje, maar dat overkomt de beste

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)

zal hopelijk iig rond de 7 1/2 gaan liggen

OHJA: voor welke STUDIE loop je stage?

Scheikunde
[/B]
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 16:16
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
1. Hoelang moet je stage lopen?
* 4 weken

2. Hoelang loop je al stage?
* heb drie weken achter de rug, komende week de vierde

3.. Welke werkzaamheden verricht je?
* basiszorg in ziekenhuis, mensen wassen, aankleden, bedden verschonen, praatje maken, helpen met naar de wc gaan

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?
* begeleiding zijn vooral verpleegkundigen die zelf nog leerling zijn, deze zijn zelf nog druk bezig met van alles te leren en gaan er dus ook niet van uit dat jij alles weet (dat scheelt wel)

5. Wat vind je van jezelf in je stage?
* hmm, kan niet zeggen dat ik echt in de wieg ben gelegd als verpleegkundige. De basisdingen gaan wel redelijk, maar omdat ik niet aan infusen mag komen en medicijnen enzo, heb ik 's middags vaak niet veel te doen en dan weet ik niet wat ik met de tijd aanmoet, terwijl iedereen om me heen druk bezig is.

6. Wat gaat er goed?
* ik pak alles redelijk snel op

7. Wat gaat er niet goed?
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider?
-Aan wie ligt dat volgens jou?
* Er gaan niet echt dingen niet goed. Eén keer heb ik zonder handschoenen het braaksel (zat in bakje) van een patiente met chemokuur weggegooid en dat was niet de bedoeling omdat het schadelijk kan zijn voor gezonde mensen. Ik had handschoenen aan moeten doen en het in een speciale bak moeten gooien. Begeleider vond het niet echt erg, want ze had het me niet verteld, en vond dat ik het dan ook niet kon weten.

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)
* Krijg ik komende week, denk dat het wel positief zal zijn.

OHJA: voor welke opleiding loop je stage?
* Geneeskunde
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:16
Verwijderd
Afgelopen jaar heb ik stage gelopen, daarvoor ook, maar ik zal het invullen voor m'n komende stage.

1. Hoelang moet je stage lopen?
Een (school)jaar, 16 uur per week.

2. Hoelang loop je al stage?
Ik ga half augustus beginnen.

3. Welke werkzaamheden verricht je?
Helemaal 100% weet ik het nog niet, maar ik ga iig kinderen (met leer- en sociaal-emotionele problemen en ontwikkelingsstoornissen) en leerkrachten begeleiden/ondersteunen, handelingsplannen coördineren en mee helpen met beleid schrijven, verder moet ik nog kijken wat er mogelijk is ed.

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?
Nog geen mening over. (Afgelopen stage was het redelijk, als ik vragen had kon ik ze stellen, als ik ergens tegen aan liep kon ik dat bespreken, enz., maar uit mijn begeleider zelf kwam niet zo heel veel.)

5. Wat vind je van jezelf in je stage?
Nog geen mening over. (Ik pak nieuwe dingen redelijk snel op en functioneer zelfstandig, af en toe meer initiatief nemen en wat meer begeleiding vragen ed mag wel.)

6. Wat gaat er goed?
Zie 5.

7. Wat gaat er niet goed?
Zie 5.

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)
Ik heb vorige week een voldoende gehad voor m'n stage van dit jaar, volgend jaar weet ik nog niet, verwacht ik ook nog niets van, ben nog niet eens begonnen.

Ik doe HBO pedagogiek.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:59
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
1. Hoelang moet je stage lopen?
5 maanden

2. Hoelang loop je al stage?
Ik ga in augustus beginnen

3.. Welke werkzaamheden verricht je?
Voor mijn stageopdracht moet ik een voorlichtings cd-rom gaan ontwerpen, bedoeld voor zowel particulieren als bedrijven.
Daarnaast het ik taken als het onderhouden van klantenbestanden, het geven van verkooppresentaties en meehelpen een intern PR-plan op te zetten.

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?
Bij het sollicitatie gesprek kreeg ik meteen al een goede indruk van mijn stagebegeleider. Nadat hun zeker wisten dat ze met mij in zee wouden, hebben ze mij (voordat ze school belden) persoonlijk opgebeld om het te melden. Maar wat de begeleiding tijdens de stage zelf, weet ik natuurlijk nog niet

5. Wat vind je van jezelf in je stage?
n.v.t

6. Wat gaat er goed?
n.v.t.

7. Wat gaat er niet goed?
n.v.t.

8. Welke beoordeling verwacht je?
Ik hoop natuurlijk dat ik uiteindelijk een goede beoordeling krijg. Maarja dat spreekt natuurlijk voor zich....

OHJA: voor welke opleiding loop je stage?
MHBO Commercieel medewerker marketing & communicatie richting multi media en informatie
( lekker lang woord )
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 13:35
kikounette
Avatar van kikounette
kikounette is offline
schoolstage : ik loop al vanaf het eerste jaar stage, maar heb het ingevuld over mn tweedejaarsstage, afgelopen jaar.

1. Hoelang moet je stage lopen? het hele schooljaar

2. Hoelang loop je al stage? het hele schooljaar...

3.. Welke werkzaamheden verricht je? lesonderdelen maken, les geven, huiswerkuren begeleiden, lerarenvergaderingen bijwonen etc etc

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt? afgelopen jaar was de begeleiding bagger. echt een gaar wijf!

5. Wat vind je van jezelf in je stage? ik heb goed mn best gedaan, de klas voelde zich ook duidelijk op mn gemak bij mij, had minder moeite met vragen stellen.

6. Wat gaat er goed? uitleggen, leerlingen stil houden laten opletten etc.

7. Wat gaat er niet goed? contact met mn begeleider
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider? aan mij
-Aan wie ligt dat volgens jou? aan haar

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?) van haar heb ik te horen gekregen dat ik zeer veel moeite heb met contacten leggen en relaties onderhouden(die van haar en mij) van mn HVU begeleider kreeg ik te horen dat ik het erg goed deed.

OHJA: voor welke opleiding loop je stage? lerarenopleiding Frans (HVU)

buitenlandstage :

1. Hoelang moet je stage lopen? 2 maanden

2. Hoelang loop je al stage? 6 weken

3.. Welke werkzaamheden verricht je? ik bezoek bibliotheken en kijk hoe zij omgaan met de schoolklassen die komen, wat doen ze met de kinderen,hoe vinden de kinderen het? etc.

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt? goed, als ik vragen heb, of er niet uitkom ivm de taal staat iedereen voor me klaar

5. Wat vind je van jezelf in je stage? leuk, in t begin leek t me niks, maar het was toch heel leuk!

6. Wat gaat er goed? de bibliotheken bezoeken, mn Frans

7. Wat gaat er niet goed? in t begin ging het nogal stroef gezien het feit dat ik het werk niet helemaal tof vond
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider? niks over gezegd
-Aan wie ligt dat volgens jou? niks over gezegd

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?) ik verwacht wel n goeie beoordeling.

OHJA: voor welke opleiding loop je stage? nogmaals. lerarenopleiding, alleen nu om mn Frans te verbeteren, k ga na de zomervakantie mn 3e jaar in
__________________
peng you

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 13:39.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 14:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
1. Hoelang moet je stage lopen?
10 maanden

2. Hoelang loop je al stage?
Ik heb al 5 maanden stage gelopen. In augustus begin ik met de 2e stage.

3.. Welke werkzaamheden verricht je?
vormgeven, presentaties maken, websites maken

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?
Op mijn 1e stageplek waren ze erg aardig en makkelijk. Bij het bedrijf waar ik straks ga werken kwamen ze ook aardig over.

5. Wat vind je van jezelf in je stage?
Gaat goed. Ze zijn tevrede met me.

6. Wat gaat er goed?
Er zijn weinig dingen die echt kunnen mislukken dus (bijna) alles gaat wel goed.

7. Wat gaat er niet goed?
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider?
-Aan wie ligt dat volgens jou?


8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)
Bij mijn eerste stage kreeg ik van mijn stageplek een goede beoordeling.

OHJA: voor welke opleiding loop je stage?
multimedia vormgeven
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 17:18
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
1. Hoelang moet je stage lopen?
5 maanden
2. Hoelang loop je al stage?
5 weken
3.. Welke werkzaamheden verricht je?
receptie, supervisor housekeeping
4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?
heel goed
5. Wat vind je van jezelf in je stage?
t gaat erg goed, pak dingen snel op
6. Wat gaat er goed?
-leer snel
-gemotiveerd
-aardige collega's
7. Wat gaat er niet goed?
niets eigenlijk!
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider?
-Aan wie ligt dat volgens jou?

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)
een goede denk ik, mn stagebegeleidster is heel tevreden en heeft veel vertrouwen in me
OHJA: voor welke opleiding loop je stage?
hotelmanagement


Voor mensen die al stage hebben gelopen is dit topic natuurlijk ook toegankelijk! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 13:32
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
1. Hoelang moet je stage lopen?
half jaar

2. Hoelang loop je al stage?
heb een half jaar stage gelopen

3.. Welke werkzaamheden verricht je?
kinderen in groepjes begeleiden
hele klas les geven en opdrachten uitvoeren
blaat> basisschool groep 1/2

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?
heel goed!

5. Wat vind je van jezelf in je stage?
gaat prima

6. Wat gaat er goed?
eigenlijk alles wel

7. Wat gaat er niet goed?
-Aan wie ligt dat volgens je begeleider?
-Aan wie ligt dat volgens jou?

----

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)

Een 9 Dus zit wel goed

OHJA: voor welke opleiding loop je stage? onderwijsassistente..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 19:16
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
1. Hoelang moet je stage lopen?
648 uur (18 weken x 36 uur)
(in mijn geval 17 weken 38,1 uur )

2. Hoelang loop je al stage?
ben al klaar

3.. Welke werkzaamheden verricht je?
mensen wassen/douchen/aan/uitkleden/medicijnen delen/maagsondes inbrengen/injecteren/verpleegplannen opstellen/opnames/ontslagen regelen etc.

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?


5. Wat vind je van jezelf in je stage?
k ben erg gegroeid in 4,5 maand

6. Wat gaat er goed?
heel veel

7. Wat gaat er niet goed?
het sturen van mijn leerproces gaat soms wat minder
wel n stuk beter in de loop van de stage

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)


OHJA: voor welke opleiding loop je stage?
HBO verpleegkunde
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 09:21
Verwijderd
1. Hoelang moet je stage lopen?
1 jaar, vier dagen in de week

2. Hoelang loop je al stage?
begin in september

3.. Welke werkzaamheden verricht je?
ben groepsbegeleidster

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt?
kan ik nu nog niks over zeggen, maar mijn begeleidster leek wel een leuke vrouw iig.

Opleiding die ik doe is SPH

Heb er zin in, ik zit op een groep met allemaal oude vrouwtjes, ik denk vanaf een jaar of 65 tot 85 met een lichamelijke handicap, alzheimer, syndroom van down etc....
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:34
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
1. Hoelang moest je stage lopen? 20 weken (eigenlijk in een 40 urige werkweek, maar daar doen ze op het bedrijf niet aan, dus ik werkte een 36-urige werkweek)

2. Hoelang loop je al stage? net klaar

3.. Welke werkzaamheden verricht je? ik heb de kruisbesmetting van allergenen in de productie onderzocht. Euhm, kwaliteitszorg-werk??

4. Wat is je mening over de begeleiding die je krijgt? vanuit het bedrijf , vanuit school . Ik heb zelfs ruim 4 weken zonder een stagebegeleider gezeten, terwijl daar duidelijke afspraken over zijn gemaakt. Toen mijn stagebegeleider van het bedrijf eens flink over de zeik ging over de e-mail kreeg ik pas een begeleider

5. Wat vind je van jezelf in je stage?ik ben een luie trut en ik heb echt totaal geen motivatie

6. Wat ging er goed? het verslag op tijd afkrijgen. En waarschijnlijk diepte vinden in het onderzoek. Heb zelfs de complimenten gekregen van een van de directeuren

7. Wat gaat er niet goed?een beetje doorwerken En dat ligt waarschijnlijk aan de twijfels over school. Denk alleen niet dat mijn stagebegeleider het heeft gemerkt. Ik zou namelijk eigenlijk 2 opdrachten doen, maar zelf wist ze ook niet goed in te schatten of de 1ste opdracht lang zou duren. Nu heb ik maar 1 opdracht uit gevoerd en ze vind het best. Best slecht van mezelf

8. Welke beoordeling verwacht je? (heb je gekregen?)7 of 8.

OHJA: voor welke opleiding loop je stage?voedingsmiddelentechnologie, HBO

Ik ga nu trouwens zomerwerk doen daar
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.