Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2005, 20:25
Verwijderd
Ik post eigenlijk nooit op dit subforum, en al helemaal niet met deze nick (waar ik überhaupt vrijwel nooit mee post) maar ik moet echt iets kwijt.

Enkele jaren terug heb ik last gehad van een eetstoornis, nog niet zo ver gevorderd dat het 'echt' anorexia was, maar ik was erg goed op weg.
Nu, gaat het na het een periode heel moeilijk gehad te hebben eigenlijk erg goed. Ik ben nog wel met eten bezig en ben ook van mening dat je van een eetstoornis nooit helemáál afkomt, maar het gaat goed, of beter gezegd: het GING goed.

Ik ben namelijk aangekomen. En heb een gewicht waarvan ik mezelf gezworen had dat ik dat nooit meer zou wegen, dat ik nooit meer zo ontzettend vies en vadsig zou zijn.
Gisteren raakte ik totaal in paniek, tot huilens toe en nam ik me voor vandaag helemaal NIKS te eten. Gelukkig/helaas heb ik dat niet gedaan, maar daardoor wakkert de eetstoornis in mij alleen maar meer aan. Ik voel het in me op komen en probeer het te onderdrukken, maar het paniekgevoel blijft.
Ik walg van mijn lichaam.

Het is een beetje het verhaal van het slechte en het goede stemmetje die allebei iets anders zeggen: "Je bent dik en vadsig en dat komt door eten, dus stop met eten" en "Niet eten lost niks op en is bovendien niet gezond dus blijf gewoon normaal eten"
Het punt is dat ik zelf ook wel weet dat ik niet echt dik ben, maar ik ben zeker niet dun. En ik wil gewoon zo graag, zo graag weer zo dun zijn als ik toen was, of iig het 'magische' gewicht van 54 kilo bereiken (ik ben 1.62m.)
Het is gewoon oorlog in mijn hoofd en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan.

Ik weet zelf niet echt waar ik heen wil of waar ik naar op zoek ben in jullie, maar ervaringen van anderen of tips zijn altijd welkom, maar eigenlijk moest ik het gewoon echt heel erg kwijt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2005, 20:28
Verwijderd
Misschien is het verstandig om (alsnog?) hulp te zoeken hiervoor?
Voor het weer zo ver komt dat je er (nog) meer last van krijgt?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 21:31
Verwijderd
Dat idee staat me tegen.
Ik heb het gevoel dat het zo erg niet is en dat hulp pas nodig is als je vel over been bent en dat ben ik niet, ik heb een normaal gewicht.
Maar anderzijds weet ik ook dat een eetstoornis in beginsel niets lichamelijks is en dat het dus vooral gaat om wat er in je hóófd omgaat: als het daar niet goed zit, dan gaat het lichamelijk ook een keer fout.
Ook daar weer die verdomde tweestrijd.

Ik wil niet meer aan eten denken of zo geobserdeerd zijn van mijn lichaam, maar ik wil ook AFVALLEN. Het is zo dubbel.

Wat betreft hulp zoeken ben ik ook ontzettend bang niet serieus genomen te worden, omdat er op dit moment niets aan me te zien valt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 21:58
Dude!
Avatar van Dude!
Dude! is offline
Is er geen familie lid, of goede vriend(in) die je vertrouwd, een luisterend oor aan kan bieden en die je af en toe even een knuffel kan geven?
__________________
Sometimes a cigar is just a cigar
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 07:57
Akilina
Avatar van Akilina
Akilina is offline
Het zou juist niet echt goed zijn lijkt mij als je nu wacht met hulp zoeken totdat je vel over been bent. Je probleem is ernstig en zal echt wel serieus genomen worden door hulpverleners, want het is inderdaad iets waar je voornamelijk geestelijk nog het meest onder lijdt en waar je ook al eerder veel problemen mee hebt gehad.

Het zou heel erg zijn als je nu verder af blijft wachten en het straks volledig je leven gaat beheersen (als dit niet nu al zo is) en je straks misschien wel een ondergewicht hebt met alle risico’s van dien. Maak dus echt niet de fout te denken dat je eerst ondergewicht moet ontwikkelen eerder er genoeg reden is om hulp te zoeken. Het feit dat je walgt van je lichaam en hier een vertekend beeld van hebt, is al meer dan genoeg reden om juist wel hulp te zoeken voor jezelf om deze obsessie te leren loslaten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 10:26
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
gewoon eten...voedingsstoffen zijn belangrijk en dat weet je dondersgoed....
ik kan me echt niet in die meisjes plaatsen, ik snap dat niet.
Zelf ben ik dik en ook de hele dag met eten bezig, eten is mijn vriend en mijn vijand....
ik ben een externe eter en emotionele eter, en ja ik ben ook verkeerd bezig (ik ben te dik, rook en de pil, slechtste combi die je kan hebben) maar ik ben ervan overtuigd dat ik gezonder ben dan die meisjes met annorexia!!!

gewoon gezond eten, dan heb je voor je gevoel 'goed' gegeten en kom je niet aan...succes
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 10:47
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
evanescence schreef op 07-10-2005 @ 11:26 :
gewoon eten...voedingsstoffen zijn belangrijk en dat weet je dondersgoed....
ik kan me echt niet in die meisjes plaatsen, ik snap dat niet.
Zelf ben ik dik en ook de hele dag met eten bezig, eten is mijn vriend en mijn vijand....
ik ben een externe eter en emotionele eter, en ja ik ben ook verkeerd bezig (ik ben te dik, rook en de pil, slechtste combi die je kan hebben) maar ik ben ervan overtuigd dat ik gezonder ben dan die meisjes met annorexia!!!

gewoon gezond eten, dan heb je voor je gevoel 'goed' gegeten en kom je niet aan...succes
wel.
ik ben nu 5dagen ziek.
en 5dagen ''normaal'' gegeten
en ben 1kilo aangekomen daardoor
met normaal eten bedoel ik dus niet allemaal vette dingen he, gewoon 3boterhammen en avondeten en beetje fruit.
__________________
zo,
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:14
Verwijderd
ik denk dat je dan ook beter hulp kan zoeken omdat je het zelf al aan geeft , ze nemen je heus wel serieus hoor !

je kunt ook beter gezond eten per dag... want van niks eten val je ook niks/weinig af ( tjah hoe weet ik dat toch he )


maar ik snap je gevoel heel goed van dat willen afvallen.


sterkte
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 07-10-2005 @ 11:47 :
wel.
ik ben nu 5dagen ziek.
en 5dagen ''normaal'' gegeten
en ben 1kilo aangekomen daardoor
met normaal eten bedoel ik dus niet allemaal vette dingen he, gewoon 3boterhammen en avondeten en beetje fruit.
omdat je lichaam eraan moet wennen dat je nu iets eet denk ik
heb je buikpijn of wat?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:30
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-10-2005 @ 12:15 :
omdat je lichaam eraan moet wennen dat je nu iets eet denk ik
heb je buikpijn of wat?
oh ja dat zou ook kunnen
maar toch 1kilo omg
nu heb k wel buikpijn ja, en m'n darmen doen vrij weinig volgens mij dus helemaal verstopt
__________________
zo,
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:32
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 07-10-2005 @ 12:30 :
oh ja dat zou ook kunnen
maar toch 1kilo omg
nu heb k wel buikpijn ja, en m'n darmen doen vrij weinig volgens mij dus helemaal verstopt
ja das wel kut maja gaat er wel weer vanaf als je lichaam gewend is aan normaal eten denk ik

gewoon ff rustig opbouwen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:34
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-10-2005 @ 12:32 :
ja das wel kut maja gaat er wel weer vanaf als je lichaam gewend is aan normaal eten denk ik

gewoon ff rustig opbouwen
ja denk t ook wel
maar ik weet toch dat als ik beter ben dat ik weer niks eet
en ja zeg maar niks!!!!
__________________
zo,
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:46
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 07-10-2005 @ 12:34 :
ja denk t ook wel
maar ik weet toch dat als ik beter ben dat ik weer niks eet
en ja zeg maar niks!!!!
oke meid !

beterschap dan maar !
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:13
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 07-10-2005 @ 12:30 :
oh ja dat zou ook kunnen
maar toch 1kilo omg
nu heb k wel buikpijn ja, en m'n darmen doen vrij weinig volgens mij dus helemaal verstopt
mens wat is nou 1 kilo! die heb je in een week er weer af als je zou willen, maar das onzin 1 kilo...

en darmen verstopt....das nie goed...ff naar de dokter gaan...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:17
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
evanescence schreef op 07-10-2005 @ 13:13 :
mens wat is nou 1 kilo! die heb je in een week er weer af als je zou willen, maar das onzin 1 kilo...

en darmen verstopt....das nie goed...ff naar de dokter gaan...
nee is ook niet veel. en het gaat erook zo weer van af
maar ik bedoel
dat was 4 dagen!! 4dagen normaal eten 1kilo erbij datis toch dom

nee joh komt wel goed. de dokter is kut
__________________
zo,
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:01
Verwijderd
vandaag was echt kut, hyperventilatie aanval gehad omdat iemand tegen me zei dat ik niet 'te dik of te mollig' was. Ik weet wel dat ze bedoelde dat ik gewoon niet dik ben, maar ja, toen ze dat zei voelde ik echt de behoefte om heel erg over te gaan geven. En er was niemand om mee te kletsen zodat ik dat gevoel zou vergeten en dus raakte ik in paniek en ging hyperventileren. Zo erg zelfs dat mijn handen en armen helemaal verkrampte
Maar, en dat is dat weer wel goed geloof ik, ik heb NIET overgegeven.

@love-THE-world: een kilo aankomen als je vier dagen normaal eet is normaal als je normaal gesproken niets eet: je lichaam neemt dan alles op qua voedingsstoffen wat het te pakken kan krijgen, omdat het er op in gesteld is dat het lange tijd niets binnenkrijgt. En bovendien, als je darmen verstopt zitten dan is het logisch dat je aankomt, omdat er niets of iig weinig uit gaat.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Martha my dear schreef op 06-10-2005 @ 22:31 :
Ik heb het gevoel dat het zo erg niet is en dat hulp pas nodig is als je vel over been bent en dat ben ik niet, ik heb een normaal gewicht.
Het heeft juist meer zin om in het begin hulp te zoeken. Het is dan ook 'makkelijker' om er wat aan te doen. Misschien overleggen met je huisarts en samen met hem/haar bepalen of het wel of niet nodig is?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 15:23
Verwijderd
Ik herken me behoorlijk in jouw verhaal. Ook ik ben een tijd heel slecht met eten om gegaan. De laatste paar weken heb ik ineens weer een grote behoefte naar snoep en ik vreet me daardoor ook weer helemaal vol. Daardoor ben ik weer 2kg aangekomen en dan begint het weer te kriebelen. Ik weet wel dat ik een gezond gewicht heb, maar als ik zo door ga heb ik binnen een paar maanden overgewicht. Maar als ik op mijn eten ga letten gaat het binnenkort weer fout. Iets er tussenin lijkt er niet bij te zitten. Maargoed, ik heb wel nog hulp, dus daar ga ik het volgende week bespreken.

Als je zelfs hyperventilatie aanvallen krijgt omdat je je verhaal niet kwijt kunt, kun je beter professionele hulp zoeken. Echt, daar zullen ze echt niet raar opkijken omdat je (nog) niet vel over been bent. Bovendien is het probleem niet alleen de eetstoornis zelf, maar ook de denkwijzen die erachter liggen, en daar kan je dan naar op zoek gaan en die verbeteren. Als je niet prof. hulp durft te zoeken kun je misschien (eerst) naar de vertrouwenspersoon op school gaan. Heb ik ook gedaan en dat was echt heel fijn!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2005, 18:58
marein
marein is offline
Ojé! Ik was dit allemaal aan het lezen, en ik kom er nu pas achter hoe slecht ik bezig ben. Volgens mij ben ik mezelf op weg aan het helpen naar een eetstoornis. Ik denk áltijd aan eten, met alles wat ik doe, ik word er zelf gestoord van. Ik eet niet heel weinig of zo ('s morgen één boterham, 's middags twee en dan mn avond eten, zonder snoep! en ik het weekend 's morgens één boterham en verder alleen het avond eten). Maar als ik dan een koekje of een boterham of zo meer op heb voel ik me zo ontiegelijk dik! Ik weeg mezelf drie keer per dag! Dat is toch absurt?! Ik ben veertien jaar, 1.69 en ik woog net 48 kilo. Ik verheug me ook altijd de hele dag op het avond eten. Ik zit op atletiek (2 keer per week) dansen, paardrijden en circus. En ik fiets elke dag een uur naar school. Denken jullie dat ik slecht bezig ben of niet? Alvast bedankt ..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 19:29
Verwijderd
Als je in de groei bent en veel beweegt is drie boterhammen en avondeten (veel) te weinig, alleen daardoor al is het logisch dat je altijd aan eten denkt. Je zelf één keer per week wegen is meer dan voldoende, één keer per maand zou nog beter zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 19:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
marein schreef op 09-10-2005 @ 19:58 :
Ojé! Ik was dit allemaal aan het lezen, en ik kom er nu pas achter hoe slecht ik bezig ben. Volgens mij ben ik mezelf op weg aan het helpen naar een eetstoornis. Ik denk áltijd aan eten, met alles wat ik doe, ik word er zelf gestoord van. Ik eet niet heel weinig of zo ('s morgen één boterham, 's middags twee en dan mn avond eten, zonder snoep! en ik het weekend 's morgens één boterham en verder alleen het avond eten). Maar als ik dan een koekje of een boterham of zo meer op heb voel ik me zo ontiegelijk dik! Ik weeg mezelf drie keer per dag! Dat is toch absurt?! Ik ben veertien jaar, 1.69 en ik woog net 48 kilo. Ik verheug me ook altijd de hele dag op het avond eten. Ik zit op atletiek (2 keer per week) dansen, paardrijden en circus. En ik fiets elke dag een uur naar school. Denken jullie dat ik slecht bezig ben of niet? Alvast bedankt ..
Ja ontzettend slecht. Je bent in de groei, je bent nog zo jong en je vraagt zo ontzettend veel van je lichaam, terwijl je absoluut niet goed voor je lichaam zorgt. Je sport, je doet allerlei activiteiten, waar moet je lichaam die energie vandaan halen? Je kunt niet leven op 3 boterhammen, je lichaam moet nu overleven op 3 boterhammen. Dat is écht veel te weinig (voor wat je wel zou meoten eten, kijk eens op voedingscentrum.nl (6-8 boterhammen, tussendoortjes, 2 stuks fruit, wat yoghurt en melk en avondeten (4 aardappels, 2 ons groente en vlees(vervanger))).
Op jouw leeftijd moet je gewoon kunnen eten, niet nadenken en gewoon genieten van alle leuke dingen die je doet. Dus als je zelf twijfelt of je een eetstoornis hebt of gaat krijgen, praat er over, laat het mensen weten, laat ze weten wat je dwars zit en waarom je dit je lichaam aandoet. Nu kun je het misschien nog omdraaien, nu kun je het misschien nog voorkomen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 22:00
gewoonik
gewoonik is offline
heej, ik herken me heel erg hierin
heb de laatste tijd echt veel te veel gesnoept omdta ik me zo verveel en me zo alleen en stom voel
maar ja nu voel ik me ontzettend vadsig en wil afvallen en tegelijk denk ik nee dat is niet nodig waardoor ik dus tegen mn zin ga eten. en dan eet ik vaak teveel zo van nja dat kan er ook nog bij, terwijl ik helemaal nog niet teveel op heb.
ik heb hulp gehad heeft ook even geholpen, maar nu niet meer en ik wil niet terug ik schaam me ervoor dat t me niet gewoon lukt en ik weer meer therapie nodig heb.
heb ook t idee dat ik wel terug kan gaan, maar dat ik er dan veel tijd in stop en t dan toch niet werkt.
kan je verder niet echt helpen.. wil alleen zeggen dat je dus echt niet de enige bent en wil zelf mn verhaal ook wel even kwijt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 11:12
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ook ik herken dit. Misschien is dit wel wat ze bedoelen met "van een eetstoornis kom je nooit helemaal af". Ieder klein momentje van teveel stress komt dat eetprobleem weer om de hoek kijken en kost het weer extra veel kracht om niet te verzanden in waar je ooit bent geweest. Been there, done that... als dat toch eens kon .

En net als jullie wil ook ik geen hulp meer. Want, "die tijd heb ik gehad", toch? Het zou haast zwák zijn weer terug te vallen in eetstoornis-taferelen, omdat juist ik weet hoe slecht het is en hoe belangrijk gezondheid is. Het maakt me niet gelukkiger. Het maakt me niet mooier. Het maakt me geen beter mens. Wie kan me dan uitleggen waarom het dan tóch trekt, dat ene kilootje minder. Eéntje maar...of twee, misschien.

Het is een voortdurende strijd tussen verstand en gevoel. Je wéét dat het slecht is en dat het niets uitmaakt. En dus eet je chips, snoep, boterhammen, avondeten.. op de dagen dat je verstand overheerst, eet je "normaal" (of overdreven veel, maar in ieder geval niet te weinig). En op de dagen dat je gevoel het wint, dan wil je matigen, matigen, matigen. Vaak sla ik daar dan in door.

Controle, het voelt zo fijn, maar tegelijkertijd is het zo fout

Wat te doen? Tja. Hulp zoeken zou betekenen dat je toegeeft er niet helemaal overheen te zijn. Voor mij is dat geen optie. Ik probeer sterk te zijn en mijn verstand te vertrouwen, maar soms is dat echt heel moeilijk.

*Wenst iedereen die hiermee zit succes*
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 12:14
garekip
Avatar van garekip
garekip is offline
Oké omdat jullie allemaal niks hebben gedaan zal ik even uit leggen hoe het gaat en dat het niks is om je voor te schamen!

Ik was 16 toen ik bolimia kreeg door allemaal nare ervaringen in me leven.
Vervolgens ben ik er 3 mee rond gaan lopen zonder dat iemand door had dat er iets aan de hand was. Omdat ik me altijd zo verschrikkelijk stoer voor doe.
Op mijn 19e ging het echt fout... Ik kotste me eten elke keer weer uit en begon daarna stiekem door met ten omdat ik me dan er weer rot over voelde.
Mijn eet gedrag werd zo erg dat ik zelfs bevroren dingen ging eten. Midden in de nacht.
Doordat ik me spreek beurt hier een keer over had gehoudne wist ik dat het foute boel was. Zonder dat me ma of iemand het wist maakte ik een afspraak met de dokter. Ik vertelde niet echt wat er aan de hand was alleen dat ik heel graag wou afvallen.
Hij stuurde me door naar een dieetiste... Na 3 keer gaan kwam het er uit en ze verwees me naar een psygoloog. Die verder onderzoek deed. Hij legte me uit dat als ik door ging binnen een maand of 3 dood zou gaan omdat door het overgeven me keel wegbranden...
Hij gaf me dingen te lezen en ik zag wat voor gevolgen het kon hebben. Ik ben een half jaar naar die man toe gaan.

Het speelt allemaal in je hoofd en het kan komen uit stres, onzekerheid en nog veel meer. Het probleem is dat het levens gevaarlijk is en voor mij was het bijna kantje boord...

Zoek alsjeblieft hulp... Op tijd want zelf zie je niet hoe ver je al weg bent. Ga naar de dokter en hij kan je door sturen naar een psygoloog >gratis< En wees vooral eerlijk tegen je zelf. Eerlijkheid is het belangrijkste.

Ik ben er nog steeds niet van af... en maar ik ben een end op weg. Ik hoop dat je je dalijk weer gelukkig kan voelen.

Knuf
__________________
[color=orange][i][b]Don't worry be happy[/b][/i][/color]
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 15:08
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
garekip schreef op 13-10-2005 @ 13:14 :
*KNIP*
woh...
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2005, 15:26
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
garekip schreef op 13-10-2005 @ 13:14 :
<knip>
Als ik het goed begrijp, zijn "wij" allemaal mensen die hulp gezocht hebben, er toen weer vanaf waren en nu weer in die fase zitten van doorslaan of volhouden. Om even voor mezelf te spreken, ik weet redelijk veel "klappen van de zweep" en ik weet ook precies waar en op welk moment het fout gaat, welke opmerkingen me extra "triggeren" en ik weet verstandelijk heel goed dat ik niet terug wil naar waar ik ooit was. Het probleem is alleen dat mijn gevoel soms zo ontzettend sterk is en me weer laat vervallen in hongeren, voortdurend nadenken over of ik dit wel of dat niet mag eten, etcetera etcetera. Zodra eten weer je main topic wordt, moet je verdomd goed op je hoede gaan zijn. Terugvallen willen we, verstandelijk, geen van allen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 15:30
garekip
Avatar van garekip
garekip is offline
Citaat:
Yana schreef op 13-10-2005 @ 16:26 :
Als ik het goed begrijp, zijn "wij" allemaal mensen die hulp gezocht hebben, er toen weer vanaf waren en nu weer in die fase zitten van doorslaan of volhouden. Om even voor mezelf te spreken, ik weet redelijk veel "klappen van de zweep" en ik weet ook precies waar en op welk moment het fout gaat, welke opmerkingen me extra "triggeren" en ik weet verstandelijk heel goed dat ik niet terug wil naar waar ik ooit was. Het probleem is alleen dat mijn gevoel soms zo ontzettend sterk is en me weer laat vervallen in hongeren, voortdurend nadenken over of ik dit wel of dat niet mag eten, etcetera etcetera. Zodra eten weer je main topic wordt, moet je verdomd goed op je hoede gaan zijn. Terugvallen willen we, verstandelijk, geen van allen.
Ja inderdaad... het blijft vechten want het is toch een zwakte die je hebt... Ergens blijf je dat gevoel hebben dat je niet goed genoeg bent! Maar dat ben je wel... Je bent zo al heel mooi!
En weet je wat het is... Op momenten dat ik me gelukkig voel of me gewoon fijn voel dan zie ik er op me best uit en vliegen de kilo's er af... langzaam bij beetje... door gewoon te leven en te werken... en blij te zijn.
__________________
[color=orange][i][b]Don't worry be happy[/b][/i][/color]
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 15:39
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
garekip schreef op 13-10-2005 @ 16:30 :
Ja inderdaad... het blijft vechten want het is toch een zwakte die je hebt... Ergens blijf je dat gevoel hebben dat je niet goed genoeg bent! Maar dat ben je wel... Je bent zo al heel mooi!
En weet je wat het is... Op momenten dat ik me gelukkig voel of me gewoon fijn voel dan zie ik er op me best uit en vliegen de kilo's er af... langzaam bij beetje... door gewoon te leven en te werken... en blij te zijn.


Ik zou willen dat ik om kon gaan met eten zoals "normale" mensen.. Niet altijd of het één, of het ander..

Nou ja, we vinden wel weer een manier om vol te houden
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 15:44
garekip
Avatar van garekip
garekip is offline
Citaat:
Yana schreef op 13-10-2005 @ 16:39 :


Ik zou willen dat ik om kon gaan met eten zoals "normale" mensen..
Ach Yana wij zijn heel normaal.... normaal is namelijk gewoon een gemiddelde... En meer dan de gemiddelde mens heeft moeite met zich zelf accepteren zoals hij of zij is.
Alleen zijn wij beter want we zien ons probleem en werken er aan! Dat maakt ons een sterk persoon. Het willen werken aan ons probleem en het er niet zomaar bij neer leggen.
__________________
[color=orange][i][b]Don't worry be happy[/b][/i][/color]
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 15:51
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
garekip schreef op 13-10-2005 @ 16:44 :
Ach Yana wij zijn heel normaal.... normaal is namelijk gewoon een gemiddelde... En meer dan de gemiddelde mens heeft moeite met zich zelf accepteren zoals hij of zij is.
Alleen zijn wij beter want we zien ons probleem en werken er aan! Dat maakt ons een sterk persoon. Het willen werken aan ons probleem en het er niet zomaar bij neer leggen.
In feite zijn we ook sterk. Het kost kracht om niet te eten en vooral om dat vol te houden..doorzettingsvermogen bezitten we wel, we moeten het alleen voor "the good cause" gebruiken, in plaats van voor het ongezonde.

Zolang ik mijn verstand maar boven mijn gevoel plaats, dan lukt het allemaal wel..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 15:55
garekip
Avatar van garekip
garekip is offline
Daarom Martha!!!! Reageren wij allemaal om jou en vele andere met deze problemen te steunen...
Het maakt niet uit wie of wat je bent. Je verdiend het te leven en gelukkig te zijn. Te kunnen genieten.
Doe wat je kan om van deze ziekte af te komen.... En zoek hulp liever te vroeg dan te laat want er zijn genoeg meisjes die hier door in het ziekenhuis liggen en liggen te vechten voor hun leven.

Het is iets ernstigs... en ik hoop dat je in ziet, dat je beter voor niets hulp kan zoeken dan dat je het niet doet. Wij staan achter je!
__________________
[color=orange][i][b]Don't worry be happy[/b][/i][/color]
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 20:12
gewoonik
gewoonik is offline
t is bij mij lichamelijk niet erg, meer dat ik er geestelijk last van heb.
als ik weinig te doen heb is t ook altijd erger, ik werk nu wel maar hoef er niet bij na te denken dus dan ga ik eigenlijk 'automatisch'over eten en mezelf denken
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 12:56
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik herken me ook in jou...
Ben zelf heel lang bezig geweest met afvallen en uiteindelijk woog ik nog 45 kg en ik ben 1.78m. Heb toen veel opmerkingen gehad van iedereen dat ik te dun was, van leraren, vrienden en familie.
Ik kreeg ook last van lichamelijke klachten zoals koude handen, blauwe voeten, haaruitval en ik ben nu ook al meer dan een jaar niet meer ongesteld..
Ik heb nu iedereen belooft te stoppen, maar zelf wil ik het nog niet echt...
Ben nu alweer aangekomen en weeg nu 51 kg...iedereen vind dit nog te dun, maar ik voel me nu echt gewoon heel dik!!! En wil echt graag weer 45 kg zijn...alleen krijg ik dan weer allemaal reacties van iedereen dat ik zo in het ziekenhuis kom en alles.
Ik word er echt gek van! Ik weet gewoon niet meer wat ik wil...Wil eigenlij kweer 45 kg wegen, maar wil ook mijn familie enzo niet verdrietig maken
Wat ik nu eet is meestal: sochtends 2 boterhammen, smiddags 2 boterhammen, tussendoor fruit of een koekje, savonds avondeten en yoghurt.
Dit is geloof ik wel weer normaal, maar kan nog steeds niet spontaan een extra koek ofzo nemen
weet iemand wat ik moet doen ofzo?? Word echt gek van mezelf...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 15:54
Verwijderd
omdat ik niet thuis was heb ik een tijdje niet kunnen reageren of kunnen lezen, maar bij deze allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ze nog niet allemaal gelezen, maar dat ga ik straks zeker doen.

Ik kan in ieder geval zeggen dat het op dit moment al weer een stuk beter gaat dan toen ik dit topic opende, dus dat is voor nu iig mooi
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:40
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 06-10-2005 @ 21:25 :
Ik post eigenlijk nooit op dit subforum, en al helemaal niet met deze nick (waar ik überhaupt vrijwel nooit mee post) maar ik moet echt iets kwijt.

Enkele jaren terug heb ik last gehad van een eetstoornis, nog niet zo ver gevorderd dat het 'echt' anorexia was, maar ik was erg goed op weg.
Nu, gaat het na het een periode heel moeilijk gehad te hebben eigenlijk erg goed. Ik ben nog wel met eten bezig en ben ook van mening dat je van een eetstoornis nooit helemáál afkomt, maar het gaat goed, of beter gezegd: het GING goed.

Ik ben namelijk aangekomen. En heb een gewicht waarvan ik mezelf gezworen had dat ik dat nooit meer zou wegen, dat ik nooit meer zo ontzettend vies en vadsig zou zijn.
Gisteren raakte ik totaal in paniek, tot huilens toe en nam ik me voor vandaag helemaal NIKS te eten. Gelukkig/helaas heb ik dat niet gedaan, maar daardoor wakkert de eetstoornis in mij alleen maar meer aan. Ik voel het in me op komen en probeer het te onderdrukken, maar het paniekgevoel blijft.
Ik walg van mijn lichaam.

Het is een beetje het verhaal van het slechte en het goede stemmetje die allebei iets anders zeggen: "Je bent dik en vadsig en dat komt door eten, dus stop met eten" en "Niet eten lost niks op en is bovendien niet gezond dus blijf gewoon normaal eten"
Het punt is dat ik zelf ook wel weet dat ik niet echt dik ben, maar ik ben zeker niet dun. En ik wil gewoon zo graag, zo graag weer zo dun zijn als ik toen was, of iig het 'magische' gewicht van 54 kilo bereiken (ik ben 1.62m.)
Het is gewoon oorlog in mijn hoofd en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan.

Ik weet zelf niet echt waar ik heen wil of waar ik naar op zoek ben in jullie, maar ervaringen van anderen of tips zijn altijd welkom, maar eigenlijk moest ik het gewoon echt heel erg kwijt
Ik weet wat je bedoeld, deze zomer precies hetzelfde gehad, mijn ouders hebben me uit een wereld gehaald, op het moment dat ik mee moest gaan doen boodschappen en ben gaan huilen van al dat enge eten, wat ik niet mocht eten, en ik wou het niet enz. en da is voor dunne mensen en ik kon het niet meer (elke botherham stotte mijn lichaam bijna af) heeft mijn vader mijn moeder gebeld, en die is meteen vanuit engeland overgekomen.
(toen woog ik 50 kilo)

Toen ging ik teveel eten, ik wou zoveel eten dat ik misenlijk werd en moest overgeven, maar dat overgeven kwam nooit..

Nu weeg ik weer 63 kilo..m, (1,70) En dat vind ik veel te veel, deze hele week op 200 kal per dag geleefd en niks afgevallen.\
Ik heb het gevoel alsof ik doodga.
__________________

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 27-10-2005 @ 20:40 :Nu weeg ik weer 63 kilo..m, (1,70) En dat vind ik veel te veel, deze hele week op 200 kal per dag geleefd en niks afgevallen.\
Ik heb het gevoel alsof ik doodga.
Heb je niets opgestoken van het voedings en gezondheid topic? Als je tips wil om gezond af te vallen, mail mij of meelfriek... zo val je niet af, je lichaam is niet gek. Ze spaart alle kleine beetjes op in de hoop te overleven...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2005, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Martha my dear schreef op 14-10-2005 @ 16:54 :
omdat ik niet thuis was heb ik een tijdje niet kunnen reageren of kunnen lezen,

Ik kan in ieder geval zeggen dat het op dit moment al weer een stuk beter gaat dan toen ik dit topic opende, dus dat is voor nu iig mooi

oke gelukkig dan !! sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:33
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-10-2005 @ 21:47 :
Heb je niets opgestoken van het voedings en gezondheid topic? Als je tips wil om gezond af te vallen, mail mij of meelfriek... zo val je niet af, je lichaam is niet gek. Ze spaart alle kleine beetjes op in de hoop te overleven...
Ik weet t,
Ik voel me ook zo eneorm slecht, ik heb een tijdje volgens jullie schema gelijnt, maar ik weeg nu weer zoveel, sorry..

ik heb vandaag (kon niks anders), best veel gegeten, maar toch genoeg om niet te lijnen, ik kijk wel..
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 28-10-2005 @ 19:33 :
Ik weet t,
Ik voel me ook zo eneorm slecht, ik heb een tijdje volgens jullie schema gelijnt, maar ik weeg nu weer zoveel, sorry..
'Zoveel'? Je moet wel eerlijk tegen jezelf zijn. Als je BMI boven de vijfentwintig uitkomt, dan is het inderdaad verstandig om wat af te vallen, anders niet. Wat jij weegt is mijn streefgewicht....
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 20:52
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ja, ik ga weer aan mijn eten werken,
Zondag begin ik weer met een totaal nieuw eetschema, en dan gaat het me niet om het afvallen maar om het gezond blijven,
Ik wil zograag gewoon kunnen leven met eten
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:32
Verwijderd
Gezond eten is een goed streven, al moet je daar ook niet in doorslaan natuurlijk. Het hele verhaal met dat als je te weinig eet, je lichaam op spaarstand gaat, ken je denk ik al wel?

Probeer gewoon jezelf te accepteren, hoe moeilijk dat ook is. Want uiteindelijk zal je toch met jouw lichaam moeten leren leven. En aangezien veel mensen hun ideaalbeeld steeds weer bijstellen, zal je daar nooit aan voldoen. Dus vandaar.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:55
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-10-2005 @ 21:47 :
Heb je niets opgestoken van het voedings en gezondheid topic? Als je tips wil om gezond af te vallen, mail mij of meelfriek... zo val je niet af, je lichaam is niet gek. Ze spaart alle kleine beetjes op in de hoop te overleven...
Wat ben jij toch ongelofelijk lomp. denk je nou echt dat iemand met een eetstoornis nog iets aan de tips tips van het VG topic kheeft?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 13:09
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Heej!
Ik ben ook heel lang bezig geweest met afvallen en ben nu van de *kg naar *kg gegaan (weeg nu alweer *kg..) en ben 1.82 m. Ik ben pas naar de GGZ geweest en die zeggen dat ik anorexia heb, dus moet nu naar dietiste, huisarts en naar psycholoog.
Het is heel moeilijk, aan de ene kant wil ik weer 45 kg wegen, maar aan de andere kant weet ik dat dat niet goed is. Ben namelijk al jaar niet meer ongesteld, heb haaruitval, blauwe tenen en heb het altijd koud.
Heb jij zulke dingen ook al..?

Misschien kan je idd ook beter hulp zoeken?
Ik denk aan de ene kant ook dat ik 30 kg moet zijn voordat ze me serieus nemen zeg maar, maar dat is niet zo...Dus misschien kan je ook gewoon beter naar huisarts gaan?

Edit door Kruimel: lieve poster, ik heb je bericht even een edit gegeven. Een aantal leden voelden zich nogal getriggered door de gewichten die je erin had gezet. Mensen die een eetprobleem hebben vergelijken zich namelijk nogal met mensen, en dan het liefst met de mensen die het laagst mogelijke gewicht hebben. Niets persoonlijks, maar liever geen cijfers meer.

Laatst gewijzigd op 22-11-2005 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
flyaway schreef op 22-11-2005 @ 15:02 :
wil je aub geen gewichten noemen?
Ik snap dat het een trigger is, maar als in de topictitel al staat vermeld dat het om eetstoornissen gaat, dan weet je toch al dat het je kan triggeren. Waarom lees je het dan nog? een beetje zelf je verantwoordelijkheid nemen kan geen kwaad. Dat jij een eetstoornis hebt (als dat zo is), ligt niet aan de buitenwereld maar aan jezelf.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
flyaway schreef op 22-11-2005 @ 15:02 :
wil je aub geen gewichten noemen?
Ik zie hier geen kwaad in? Op L&G zijn ook topics de revu gepasseerd waarbij naar lengte versus gewicht werd gevraagd.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:28
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik heb zelf ook een eetstoornis gehad en ik kan alleen maar zeggen: zoek hulp het is geen schande maar juist sterk om toe te geven dat je het alleen niet redt. Een eetstoornis is een ernstige ziekte, als je kanker hebt denk je toch ook niet ik los het zelf wel op?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:44
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Afvallen doe je niet alleen door minder te eten. Sporten helpt ook veel. Het is leuk en nog gezond ook. En als je dat combineert met gezond eten, krijg je een gezonder lichaam.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 20:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 23-11-2005 @ 18:44 :
Afvallen doe je niet alleen door minder te eten. Sporten helpt ook veel. Het is leuk en nog gezond ook. En als je dat combineert met gezond eten, krijg je een gezonder lichaam.
Waar slaat deze post in godsnaam op :roloog:
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 18:18
littlerudegirl
Avatar van littlerudegirl
littlerudegirl is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 23-11-2005 @ 18:44 :
Afvallen doe je niet alleen door minder te eten. Sporten helpt ook veel. Het is leuk en nog gezond ook. En als je dat combineert met gezond eten, krijg je een gezonder lichaam.
ok waarom staat dit hier??????
__________________
ik heb nog maar 1 zenuw over en daar zit jij nu op te werken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie kies je ervoor of overkomt het je?
Magdalena
30 18-07-2003 07:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.