Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2014, 14:52
wanhopig1
wanhopig1 is offline
Hallo allemaal, ik ben een 14 jarige jongen en ik zit met een probleem.
Ik heb 10 dagen geleden een jointje gerookt, met nog een paar andere. Het was een pure joint met gruis wiet. Ik heb ooit wel eens eerder wat trekjes genomen maar dit keer heb ik serieus geblowd. We hebben hem op een parkeerplaats gerookt, ik heb ongeveer 4/5 goede trekken genomen. We zijn toen achter een woonwijk op een dijk gaan zitten tegen de snelweg aan. Op een gegeven moment sloeg hij in; in werd angstig, half aanwezig en half afwezig, gevoel dat ik elk moment flauw kon vallen / van de wereld kon gaan. Ik ging ook een beetje trillen. Ik heb toen afscheid genomen en ben snel naar huis gegaan (Het was rond 9 uur 's avonds). Ik had rode ogen, dus was bang dat me ouders me betrapte. Ik ben gewoon snel naar me kamer gelopen en heb gezegd dat ik knallende koppijn had (wat ik vaak heb, dus ze begrepen het). Ik weet alleen niet of het een badtrip was, of ik schrok erg van de eerste keer stoned zijn. Toen ik eenmaal in me bed lag merkte ik dat me hart keihard klopte, het deed zowat pijn aan me borst. Ik kreeg erg dorst en honger. Ik heb toen een glaasje water gepakt en ben ik me bed gaan zappen. Op dat moment voelde ik me heel erg gelukkig, ik deed muziek op en werd erg blij. De volgende ochtend werd ik wakker, vroeger dan normaal en erg uitgerust. Maar sinds die tijd voel ik mij soms lichtstoned, bijvoorbeeld als ik ga fietsen / wandeling maken krijg ik een moe gevoel in me benen en een lichtgevoel in me hoofd. Ik ben sinds die tijd erg moe, geen zin in dingen, en als ik beweeg voel ik me dus (licht) stoned. sowieso voel ik me anders dan normaal sinds die keer. 's avonds word ik heel erg moe, en (licht) stoned. Als ik opblijf tot 12 uur dan word ik echt een beetje stoned, ik word afwezig, als ik moet fietsen voel ik me benen slechter en een bang gevoel. Ik begin me nu wel zorgen te maken want ik weet niet of dit over gaat of dat dit permanente schade is aan me hersens ofzo, dat ik dit me hele leven heb.

Heeft iemand hier ervaring mee / weet wat ik kan doen?
Ik wil het liefst niet naar de huisarts.


Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2014, 16:14
Verwijderd
Waarschijnlijk maak je jezelf gek. Je hebt geen permanente hersenschade na het roken van wat gruis-rommel. Gewoon wat tijd overheen laten gaan en niet al te lang over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2014, 17:41
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Wat Reverend zegt. Je hebt een paniekaanval gehad die nu nog nasuddert. Als je het niet vertrouwt maar niet naar je huisarts durft kijk dan eens op www.jellinek.nl. Daar kan je ook per email vragen stellen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-03-2014, 17:43
Verwijderd
Het klinkt alsof je een beetje aan het hyperventileren bent. Probeer rustig te ademen door je neus en jezelf niet te veel op te fokken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2014, 20:54
wanhopig1
wanhopig1 is offline
Citaat:
Het klinkt alsof je een beetje aan het hyperventileren bent. Probeer rustig te ademen door je neus en jezelf niet te veel op te fokken.
Nah, hyperventileren doe ik niet. Ik adem wel gewoon normaal zoals altijd maar het maakt me helemaal gek.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2014, 22:29
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
hyperventileren merk je zelf eigenlijk niet.. je merkt wel dat je lichaam zich niet lekker voelt alleen je voelt niet echt of je aan het hyperventileren bent
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 18:18
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Wat je omschrijft qua angstgevoelens, trillen, flauw vallen, hart dat hard klopt is een vrij exacte omschrijving van een paniek aanval. Dan voelt het alsof je elk moment dood kan gaan, maar een echt gevaar is er niet. Afhankelijk van persoon en aanval duurt dat slechts enkele minuten tot vele malen langer.

Toen je thuis gelukkig voelde was die aanval waarschijnlijk afgelopen en kreeg je meer de chill vibe.
Denk alleen dat je dermate geschrokken bent van die (onbekende) aanval dat je psyche na-effecten maakt.

Jointje maakt je chill, maar het remt wel je diepe slaap, het idee van 'de kater komt later' telt bij een joint ook dubbel, omdat je feitelijk 2 keer moet slapen en dan pas de vermoeidheid gaat voelen van het wakker zijn en een nacht slecht geslapen hebben.

Paniekaanvallen worden totaal at random getriggerd en kunnen varieren van beetje bang/slapjes naar compleet in paniek wegvluchten van niks, naar niks. Een aanval zelf is niet gevaarlijk, maar als mensen op de vlucht staan en rennen zonder te kijken de straat over is dat natuurlijk wel gevaarlijk. Het vervelende van deze dingen is; je bent bang omdat je niet weet wat het is, en die angst kan oorzaak zijn van nieuw effect.
Overigens zijn die aanvallen wel killing voor je energiepijl, want je lichaam start wel alle processen alsof je echt in gevaar bent dus alle extra energie en hormonen zoals andrealine worden dan extra toegevoerd.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 22:06
wanhopig1
wanhopig1 is offline
Citaat:
Wat je omschrijft qua angstgevoelens, trillen, flauw vallen, hart dat hard klopt is een vrij exacte omschrijving van een paniek aanval. Dan voelt het alsof je elk moment dood kan gaan, maar een echt gevaar is er niet. Afhankelijk van persoon en aanval duurt dat slechts enkele minuten tot vele malen langer.

Toen je thuis gelukkig voelde was die aanval waarschijnlijk afgelopen en kreeg je meer de chill vibe.
Denk alleen dat je dermate geschrokken bent van die (onbekende) aanval dat je psyche na-effecten maakt.

Jointje maakt je chill, maar het remt wel je diepe slaap, het idee van 'de kater komt later' telt bij een joint ook dubbel, omdat je feitelijk 2 keer moet slapen en dan pas de vermoeidheid gaat voelen van het wakker zijn en een nacht slecht geslapen hebben.

Paniekaanvallen worden totaal at random getriggerd en kunnen varieren van beetje bang/slapjes naar compleet in paniek wegvluchten van niks, naar niks. Een aanval zelf is niet gevaarlijk, maar als mensen op de vlucht staan en rennen zonder te kijken de straat over is dat natuurlijk wel gevaarlijk. Het vervelende van deze dingen is; je bent bang omdat je niet weet wat het is, en die angst kan oorzaak zijn van nieuw effect.
Overigens zijn die aanvallen wel killing voor je energiepijl, want je lichaam start wel alle processen alsof je echt in gevaar bent dus alle extra energie en hormonen zoals andrealine worden dan extra toegevoerd.
Wauw. Je bent echt een god.
Je omschrijft het echt precies goed.
Gelukkig heb ik er al 2 dagen geen last van, op zeer minuscuul licht gevoel in me hoofd na als ik van de trap afloop. Maar dat gaat ook wel weer over
Ik ben sinds het gestopt is blijer en kijk iets anders tegen dingen aan zoals drugs en stappen die je onderneemt..
Ik heb weer energie en zin om dingen te ondernemen.
Bedankt allemaal en bedankt WhiteOwl voor de uitleg.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 22:08
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En ik neem aan dat je het niet opnieuw gaat proberen?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 16:40
wanhopig1
wanhopig1 is offline
Citaat:
En ik neem aan dat je het niet opnieuw gaat proberen?
Nee, haha inderdaad.
Voor geen goud raak ik het meer aan en als ik het ruik ben ik al weg
Trauma mee.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Nee, haha inderdaad.
Voor geen goud raak ik het meer aan en als ik het ruik ben ik al weg
Trauma mee.
Das echt heel erg vervelend voor je, want het is erg chill..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 19:04
wanhopig1
wanhopig1 is offline
Citaat:
Das echt heel erg vervelend voor je, want het is erg chill..
Nja mijn lichaam reageert er niet goed op dus het is niets voor mij ;p
Met citaat reageren
Oud 09-05-2014, 17:30
larissaaa
larissaaa is offline
Ik heb hetzelfde gehad. Dat heb ik af en toe.. wanneer ik niet in een goeie omgeving ben. Wanneer ik blow, moet ik in een vertrouwde omgeving zijn. De ene keer gaat het beter dan de andere keer . Maar goed, dat je er niet meer aankomt haha.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 13:12
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
slecht gegeten, was je nerveus, te weinig gedronken...?
Wiet versterkt emoties

Ik heb dat wel als ik dan na 2 maanden vaart weer in Nederland ben en eigenlijk nog geen goede maaltijd opheb en dan toch een dikke damper rook.

Tegen de snelweg aan lijkt me geen erg comfortabele chille plek nee.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 21:14
Zwoozy
Zwoozy is offline
Ikzelf heb het de dag erna ook wel maar dan is het ook weer voorbij.
Maar 10 dagen vindt ik wel heel lang :/
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 12:38
niftarlae
niftarlae is offline
Probeer anders hasj, als je wiet rookt met een hoge thc gehalte dan krijg je sneller last van paranoia, angst, etc, en in hasj zit een andere stof genaamd CBD en dat remt de paranoia etc juist, daarvan ga je niet bad en word je lekker stoned
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken zijn hier mensen lid van de krant
ikalleen
7 18-11-2004 20:50
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50
Drugs & Alcohol Wiet En Blowen
thisisfun
25 12-07-2003 11:01
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.