Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-01-2004 @ 20:54:
Achja, vandaag weer. Moet van 5 of 6 tot 8 uur werken dus moet het eten er een beetje omheen plannen.
Ik neem aan dat je voor 5/6 uur toch ook wel wat eet? En als je om bv. 6 uur moet beginnen, dan kan je daarvoor toch gewoon avondeten? ('k zie het probleem niet zo. )
Oud 28-01-2004, 20:16
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2004 @ 21:04:
Ik neem aan dat je voor 5/6 uur toch ook wel wat eet? En als je om bv. 6 uur moet beginnen, dan kan je daarvoor toch gewoon avondeten? ('k zie het probleem niet zo. )
Als ik om 5 uur eet, heb ik om 8 uur superveel honger en mag ik dus niets meer eten. en ik kan niet om 5 uur eten in verband met rest van de familie
Als ik alleen om 8 uur eet heb ik vantevoren superveel honger.
Ik eet dus om 5 uur iets en daarna. Maar dat is niet veel :$ (lees: voor sultana, na beetje avondeten)
Oud 28-01-2004, 20:18
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-01-2004 @ 21:16:
Als ik om 5 uur eet, heb ik om 8 uur superveel honger en mag ik dus niets meer eten. en ik kan niet om 5 uur eten in verband met rest van de familie
Als ik alleen om 8 uur eet heb ik vantevoren superveel honger.
Ik eet dus om 5 uur iets en daarna. Maar dat is niet veel :$ (lees: voor sultana, na beetje avondeten)
Waarom eet je daarvoor dan niet bv. één of twee boterhammen en daarna gewoon warm eten? (Kan je na 8 uur dan wel eten ivm de rest van de familie?) En waarom zou je als je om 5 uur eet om 8 uur 'dus niks meer mogen eten'? Je kunt ook dan toch best nog een boterham eten ofzo? Wat is het verschil dan met wat je nu doet?
Oud 28-01-2004, 20:29
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2004 @ 21:18:
Waarom eet je daarvoor dan niet bv. één of twee boterhammen en daarna gewoon warm eten? (Kan je na 8 uur dan wel eten ivm de rest van de familie?) En waarom zou je als je om 5 uur eet om 8 uur 'dus niks meer mogen eten'? Je kunt ook dan toch best nog een boterham eten ofzo? Wat is het verschil dan met wat je nu doet?
Dat doe ik ook, dat eerste, maar dan sultana in plaats van brood . Maar ik had vorige keer geen zin in lunch dus klonk het weinig. Maar ik vind gewoon dat je als je al warm gegeten hebt, je niet later nog een boterham moet eten, want dat is alleen nog maar meer eten

En ja, om 8 uur eten kan wel, omdat ik dan het eten dat ze hebben gemaakt kan opwarmen. Om 5 uur hebben ze nog geen eten gemaakt, snap je.

Maar ik geloof dat dit een redelijk nutteloze discussie is.
Oud 28-01-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-01-2004 @ 21:29:
Dat doe ik ook, dat eerste, maar dan sultana in plaats van brood . Maar ik had vorige keer geen zin in lunch dus klonk het weinig. Maar ik vind gewoon dat je als je al warm gegeten hebt, je niet later nog een boterham moet eten, want dat is alleen nog maar meer eten
Ik las dat je Sultana at, maar ik vind Sultana niet hetzelfde als één of twee boterhammen... De vorige keer en vandaag was het ook niet echt veel, zei je net. Wat is het verschil met eerst een boterham en dan warm eten of andersom? Niks toch? Waarom kan het ene dan volgens jou wel en andere niet?
Oud 28-01-2004, 20:35
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2004 @ 21:34:
Ik las dat je Sultana at, maar ik vind Sultana niet hetzelfde als één of twee boterhammen... De vorige keer en vandaag was het ook niet echt veel, zei je net. Wat is het verschil met eerst een boterham en dan warm eten of andersom? Niks toch? Waarom kan het ene dan volgens jou wel en andere niet?
Het verschil is dus dat ik niet van te voren warm kan eten.
En het probleem is dat als ik savonds laat 1 boterham pak, het daar niet bij laat. (Ga me dan helemaal volproppen )
Oud 28-01-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-01-2004 @ 21:35:
Het verschil is dus dat ik niet van te voren warm kan eten.
En het probleem is dat als ik savonds laat 1 boterham pak, het daar niet bij laat. (Ga me dan helemaal volproppen )
En bij dat warme eten kun je het wel laten?

Mjah, je weet zelf waarschijnlijk wat voor jou het best is, dus moet je dat dan doen. Ik bedoel ook niet dat je het per se andersom moet doen, ik zei alleen dat ik vond dat je wat weinig at. Jij gaf daarvoor een reden en ik vind ik die reden dus niet echt 'logisch' en nog steeds niet.
Oud 28-01-2004, 20:48
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2004 @ 21:37:
En bij dat warme eten kun je het wel laten?

Mjah, je weet zelf waarschijnlijk wat voor jou het best is, dus moet je dat dan doen. Ik bedoel ook niet dat je het per se andersom moet doen, ik zei alleen dat ik vond dat je wat weinig at. Jij gaf daarvoor een reden en ik vind ik die reden dus niet echt 'logisch' en nog steeds niet.
Nee. Maar dan zorg ik ervoor dat ze echt precies genoeg over houden waar ik het mee kan redden

Ghe
De reden dat ik weinig at was omdat ik at als ik honger had, en omdat ik in de loop van de dag steeds kleine porties at, had ik nauwelijks honger en ook nauwelijks behoefte aan eten.
Oud 29-01-2004, 16:41
pac
pac is offline
Nieuw hier..

Ik ben nu ong. 2 weken aan het lijnen, en het gaat best goed.
Ik kan goed van de snoep, koekjes etc afblijven..
Wat ik ong. per dag eet:

- Ontbijt: 2 bruine botherhammen met vleeswaren óf als er geen vleeswaren zijn 1 plakje kaas, en een grote glas water.
- Naar school neem ik 1 golden power mee (ja, verslaafd .. maar eerst nam ik wel 3 mee ofzo ) om goed wakker te worden zeg maar, en een best wel groot flesje water.
* Ik weet dat het niet goed is.. maar ik eet nooit 'smiddags.. behalve soms op zaterdag.. maar dat doe ik al heeel lang.. dus denk ik ook niet dat het nog effect heeft enzo
- Na school (meestal rond 3'en): een sinasappel of een appel, of 2 mandarijntjes, en een beker met vifit yoghurt, zonder vet, en een glas water.
- 'Savonds: Normaal avond eten, alleen eet ik met patat niet mee (meestal restjes die ik dan eet), en een glas water.
Dan laat ik het een uurtje zakken, en ga ik ong. een half uur joggen.. alleen kan het nu niet omdat het een beetje overbelast is .. dus loop ik nu maar gewoon, dan duurt het ong. 3 kwartier.
Bij thuiskomst een glas water en thee met halfvolle melk en een zoetje.
Dan, als ik zin heb, gelijk buikspieroefeningen, of net voor het na bed gaan.
Daar hebben we zo'n ding voor .. ong. 50x gewoon "naar boven" zeg maar, en 50x de zij buikspieren.. ofzo..

Ik weet niet hoeveel er nu af is.. omdat we geen weegschaal hebben Maar mn buik is bijna mooi strak.. ik was zeker niet dik, maar had wel wat "blubber" zeg maar als buik .. en vorig jaar voor de zomer ging ik dan niet gewoon zwemmen enzo.. maar dat wil ik deze zomer zeker wel..
En ik blijf gewoon zo bewegen, en ik laat de tussendoortjes ook gewoon staan, omdat het nu heel makkelijk gaat..
Alleen als ik mn "doel" bereikt heb zeg maar, dat ik dan 'smiddags als ik thuis kom een broodje eet + wat fruit en water ofzo. Want als ik dan weer begin, dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin gehad .. maar dit is wel effectief, en ik zie ook wel resultaat.. maar denken jullie als ik dan 's een x bij een feestje kom ofzo en dan bijv. wel chips eet, dat je dat dan gelijk ziet? Daar ben ik wel bang voor..
Oud 29-01-2004, 18:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
pac schreef op 29-01-2004 @ 17:41:
Nieuw hier..

Ik ben nu ong. 2 weken aan het lijnen, en het gaat best goed.
Ik kan goed van de snoep, koekjes etc afblijven..
Wat ik ong. per dag eet:

- Ontbijt: 2 bruine botherhammen met vleeswaren óf als er geen vleeswaren zijn 1 plakje kaas, en een grote glas water.
- Naar school neem ik 1 golden power mee (ja, verslaafd .. maar eerst nam ik wel 3 mee ofzo ) om goed wakker te worden zeg maar, en een best wel groot flesje water.
* Ik weet dat het niet goed is.. maar ik eet nooit 'smiddags.. behalve soms op zaterdag.. maar dat doe ik al heeel lang.. dus denk ik ook niet dat het nog effect heeft enzo
- Na school (meestal rond 3'en): een sinasappel of een appel, of 2 mandarijntjes, en een beker met vifit yoghurt, zonder vet, en een glas water.
- 'Savonds: Normaal avond eten, alleen eet ik met patat niet mee (meestal restjes die ik dan eet), en een glas water.
Dan laat ik het een uurtje zakken, en ga ik ong. een half uur joggen.. alleen kan het nu niet omdat het een beetje overbelast is .. dus loop ik nu maar gewoon, dan duurt het ong. 3 kwartier.
Bij thuiskomst een glas water en thee met halfvolle melk en een zoetje.
Dan, als ik zin heb, gelijk buikspieroefeningen, of net voor het na bed gaan.
Daar hebben we zo'n ding voor .. ong. 50x gewoon "naar boven" zeg maar, en 50x de zij buikspieren.. ofzo..

Ik weet niet hoeveel er nu af is.. omdat we geen weegschaal hebben Maar mn buik is bijna mooi strak.. ik was zeker niet dik, maar had wel wat "blubber" zeg maar als buik .. en vorig jaar voor de zomer ging ik dan niet gewoon zwemmen enzo.. maar dat wil ik deze zomer zeker wel..
En ik blijf gewoon zo bewegen, en ik laat de tussendoortjes ook gewoon staan, omdat het nu heel makkelijk gaat..
Alleen als ik mn "doel" bereikt heb zeg maar, dat ik dan 'smiddags als ik thuis kom een broodje eet + wat fruit en water ofzo. Want als ik dan weer begin, dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin gehad .. maar dit is wel effectief, en ik zie ook wel resultaat.. maar denken jullie als ik dan 's een x bij een feestje kom ofzo en dan bijv. wel chips eet, dat je dat dan gelijk ziet? Daar ben ik wel bang voor..
Je eet veel te weinig, het is dan logisch dat je afvalt. Ik vermoed dat zodra jij normaal gaat eten je weer aankomt, totdat je lichaam op een normaal gewicht zit...
Kijk eens rond in het topic: 6-8 boterhammen per dag.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-01-2004, 19:25
Gilrups
Avatar van Gilrups
Gilrups is offline
ik vind die 40 punten niet ZO een gigantisch streng dieet, 't is niet veel minder dan normaal voor mij, als ik niet dieet.
Oud 29-01-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Gilrups schreef op 29-01-2004 @ 20:25:
ik vind die 40 punten niet ZO een gigantisch streng dieet, 't is niet veel minder dan normaal voor mij, als ik niet dieet.
Dan eet je normaal ook veel te weinig.
Oud 29-01-2004, 19:58
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-01-2004 @ 20:45:
Dan eet je normaal ook veel te weinig.
Maar als je dat al heel je leven doet, en een normaal gewicht
hebt ed, en dan opeens probeert volgens zo'n schema te
eten, kom je ook wel (veel) aan ed...

Ik vraag me eigenlijk ook af of het echt erg is, als je 'weinig'
eet vergelijken zo'n schema als jij postte, en dat al je hele
leven doet..?

Kan het niet zo zijn dat je lichaam dan gewoon went aan
wat je altijd al gegeten hebt en daar dan ook genoeg aan heeft?
__________________
Drie.
Oud 29-01-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 29-01-2004 @ 20:58:
Kan het niet zo zijn dat je lichaam dan gewoon went aan
wat je altijd al gegeten hebt en daar dan ook genoeg aan heeft?
Zou best kunnen en de één heeft ook minder nodig dan de ander natuurlijk. Maar op het moment dat jij weinig eet en ondergewicht hebt of iig aan de lage kant, dan lijkt me er toch iets niet goed te zitten. (En als je al weinig eet, moet je zeker niet nog minder gaan eten.)
Oud 29-01-2004, 20:03
Gilrups
Avatar van Gilrups
Gilrups is offline
Citaat:
Quiana schreef op 29-01-2004 @ 20:58:
Kan het niet zo zijn dat je lichaam dan gewoon went aan
wat je altijd al gegeten hebt en daar dan ook genoeg aan heeft?
Vroeg ik me ook af.
Oud 29-01-2004, 20:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Quiana schreef op 29-01-2004 @ 20:58:
Kan het niet zo zijn dat je lichaam dan gewoon went aan
wat je altijd al gegeten hebt en daar dan ook genoeg aan heeft?
Tuurlijk, je went het jezelf aan. Dat is het hele principe van een eetziekte. Ik kon op 1 boterham leven en ik had echt geen honger... Hoogstens voor het avondeten, maar niet de hele dag. De lichaam leert er mee om te gaan, maar dat betekent niet dat het goed is. Je lichaam heeft er niet genoeg aan, maar kan er mee leven.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-01-2004, 14:39
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik vroeg me af hoeveel kcal je nou met sporten verbrandde, dus ik heb een site gezocht. Misschien hebben jullie er ook wat aan:
http://sport.harelbeke.be/Energie%20sporten.htm
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.

Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 15:12.
Oud 31-01-2004, 08:04
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Hey hey ,

-2 kilo in een maand, lijkt me precies goed .

Voor de mensen die willen beginnen met joggen/hardlopen:
www.asics.nl
__________________
*Doe lief*
Oud 31-01-2004, 15:47
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
ik ben nu ong. 2 weken bezig met afvallen, ik eet nu op een dag ongeveer:
smorgens 2 sneetjes brood, smiddags 2/3 sneetjes brood en savonds dan zo'n shake of reep van slimfast etc./ of gewoon avondeten.
verder drink ik gewoon melk, thee en water tussendoor en step ik elke avond een half uur + ongeveer 100-150 buikspieroefeningen..
ik weet niet of ik te weinig eet..maar t werkt wel vrij goed.

maar wat ik me afvraag, hoelang blijft dit nog werken? of blijf je gewoon op een gewicht als je lichaam eenmaal gewent is aan de hoeveelheid wat je eet
en als je dan bijv. op een feestje wat extra's eet, dat merk je zeker meteen of niet?
Oud 31-01-2004, 16:04
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Tigratjuh schreef op 31-01-2004 @ 16:47:
ik ben nu ong. 2 weken bezig met afvallen, ik eet nu op een dag ongeveer:
smorgens 2 sneetjes brood, smiddags 2/3 sneetjes brood en savonds dan zo'n shake of reep van slimfast etc./ of gewoon avondeten.
verder drink ik gewoon melk, thee en water tussendoor en step ik elke avond een half uur + ongeveer 100-150 buikspieroefeningen..
ik weet niet of ik te weinig eet..maar t werkt wel vrij goed.

maar wat ik me afvraag, hoelang blijft dit nog werken? of blijf je gewoon op een gewicht als je lichaam eenmaal gewent is aan de hoeveelheid wat je eet
en als je dan bijv. op een feestje wat extra's eet, dat merk je zeker meteen of niet?
Zo'n shake of reep van slimfast lijkt me iig niet genoeg/gezond als avondeten iig.

Als je door bijv op een feestje wat extra te eten aankomt,
is dat een teken dat je normaal te weinig eet, lijkt me. (tenzij
je extreem veel eet op een feestje, maar dan is het niet meer
"wat extra's" lijkt me.)

Op het moment dat jij een tijd lang te weinig binnen krijgt,
zal je lichaam zuiniger doen met de brandstof die het binnen
krijgt en alle extra brandstoffen opslaan... En dan kom je idd
aan als je meer eet ed.

Als je gewoon normaal (& genoeg!) eet, kom je vrijwel altijd
vanzelf op het gewicht wat bij je lichaam past... Je kan iig
niet eindeloos afvallen oid.
__________________
Drie.
Oud 01-02-2004, 00:18
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Tigratjuh schreef op 31-01-2004 @ 16:47:

smorgens 2 sneetjes brood, smiddags 2/3 sneetjes brood en savonds dan zo'n shake of reep van slimfast etc./ of gewoon avondeten.
Zo'n shake of reep is een vervanging van je ontbijt of je lunch, niet van je avondeten. En omdat je al zo weinig ontbijt en luncht zou ik gewoon avondeten nemen
Oud 01-02-2004, 10:30
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-02-2004 @ 01:18:
Zo'n shake of reep is een vervanging van je ontbijt of je lunch, niet van je avondeten. En omdat je al zo weinig ontbijt en luncht zou ik gewoon avondeten nemen
Volgensmij bestaan die dingen ook wel als maaltijdvervangers. Maar ze zijn zo klein dat ik na 2/3 dingen nog honger zou hebben alleen omdat ze zo klein zijn.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 01-02-2004, 10:58
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 01-02-2004 @ 11:30:
Volgensmij bestaan die dingen ook wel als maaltijdvervangers. Maar ze zijn zo klein dat ik na 2/3 dingen nog honger zou hebben alleen omdat ze zo klein zijn.
Ja okee, maar dr wordt gezegd op die slimfast verpakkingen: ontbijt en lunch van slimfast, zelfgemaakt avondeten van max 600 kcal.

En dat valt best mee hoor, je raakt best vol van die dingen
Oud 01-02-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 01-02-2004 @ 11:30:
Volgensmij bestaan die dingen ook wel als maaltijdvervangers. Maar ze zijn zo klein dat ik na 2/3 dingen nog honger zou hebben alleen omdat ze zo klein zijn.
Er is ook wel iets dat als avond eten kan gelden (je hebt toch ook soort van pasta ed er van?), maar dat is iig niet zo'n reep of shake, die zijn wel bedoeld als maaltijdvervanger, maar niet van je avondeten.
Oud 01-02-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-02-2004 @ 11:58:
En dat valt best mee hoor, je raakt best vol van die dingen
Van die repen? Ik niet iig.
Oud 01-02-2004, 11:21
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2004 @ 12:18:
Er is ook wel iets dat als avond eten kan gelden (je hebt toch ook soort van pasta ed er van?), maar dat is iig niet zo'n reep of shake, die zijn wel bedoeld als maaltijdvervanger, maar niet van je avondeten.
die pasta's zijn juist best klein! Die repen gaven mij wel een voller gevoel. Maarja, dat zal dus wel persoonlijk zijn
Oud 01-02-2004, 12:09
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-02-2004 @ 12:21:
die pasta's zijn juist best klein! Die repen gaven mij wel een voller gevoel. Maarja, dat zal dus wel persoonlijk zijn
In die pasta's zitten, denk ik, meer voedingsstoffen, dat bedoel ik.

Van die repen krijg ik absoluut geen vol gevoel, zelfs niet iets wat daar op lijkt. Die pasta's heb ik nog nooit geprobeerd.
Oud 01-02-2004, 12:51
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2004 @ 13:09:
In die pasta's zitten, denk ik, meer voedingsstoffen, dat bedoel ik.

Van die repen krijg ik absoluut geen vol gevoel, zelfs niet iets wat daar op lijkt. Die pasta's heb ik nog nooit geprobeerd.
Zou ik ook maar niet doen, want ze smaken ook echt niet naar pasta
Vind ze niet lekker.
Oud 01-02-2004, 16:37
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-02-2004 @ 11:58:
Ja okee, maar dr wordt gezegd op die slimfast verpakkingen: ontbijt en lunch van slimfast, zelfgemaakt avondeten van max 600 kcal.

En dat valt best mee hoor, je raakt best vol van die dingen
600 caloriën avondeten, wtf
Oud 01-02-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef op 01-02-2004 @ 17:37:
600 caloriën avondeten, wtf
op zich, met een ontbijt van 300 kcal en een lunch van 400 kcal en twee tussendoortjes van elk 100 kcal, maakt avondeten van 600 kcal wel een redelijk gezond dieet. Ik weet alleen niet hoe veel kcal die slimfast ontbijt, lunch en tussendoor dingen bevatten.

Op de verpakkingen staat trouwens ook dat je slimfast maar 3 weken mag gebruiken en daarna minstens 3 weken niet, als het goed is... toch?
Oud 01-02-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-02-2004 @ 17:47:
op zich, met een ontbijt van 300 kcal en een lunch van 400 kcal en twee tussendoortjes van elk 100 kcal, maakt avondeten van 600 kcal wel een redelijk gezond dieet. Ik weet alleen niet hoe veel kcal die slimfast ontbijt, lunch en tussendoor dingen bevatten.
1500kcal is niet veel en of het gezond is kun je al helemaal niet zeggen...ligt er aan wat je voor ontbijt/lunch en tussendoortjes eet, lijkt me...
Oud 01-02-2004, 18:14
krista1988
krista1988 is offline
hoi allemaal,

ff vraagje ik heb nu ook ff op dat 40punten gekeken maar wat houd dat nou precies in? hoeveel punten moet je nou ong hebben om op goed gewicht te komen ( af te vallen dus) en wat is nou weer teveel punten?
__________________
je leeft maar een keer
Oud 01-02-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
krista1988 schreef op 01-02-2004 @ 19:14:
hoi allemaal,

ff vraagje ik heb nu ook ff op dat 40punten gekeken maar wat houd dat nou precies in? hoeveel punten moet je nou ong hebben om op goed gewicht te komen ( af te vallen dus) en wat is nou weer teveel punten?
Volgens de site moet je maximaal 40 punten per dag hebben om af te vallen, maar ik raad je af om dat te doen, tenzij je echt serieus ongezond overgewicht hebt. Je kunt het beste mikken op ongevéér 60 punten (dus bijvoorbeeld tussen de 55 en de 65) per dag, als je graag snel wilt afvallen, en bijvoorbeeld op ongeveer 70 als je wat minder haast hebt. Als het goed is val je daarmee af, want een 'normaal' voedingspatroon bevat 80-90 punten.

Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 18:50.
Oud 01-02-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2004 @ 17:50:
1500kcal is niet veel en of het gezond is kun je al helemaal niet zeggen...ligt er aan wat je voor ontbijt/lunch en tussendoortjes eet, lijkt me...
't is niet veel, maar als je wil afvallen is 't genoeg, voor zo ver ik heb begrepen uit een artikel in een of ander gratis medisch studententijdschrift. En nouja, natuurlijk ligt het er ook aan wát je eet, ja.
Oud 01-02-2004, 18:45
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Hi, ik ben 16, 186, en 71 kg ongeveer, ene dag 70, andere dag 71..
ik wil graag wat afvallen, ik eet 's ochtends 1 boterham, 's middags 1 boterham, en 's avonds gewoon avondeten (niet veel, gewone hoeveelheid), en om een uur of 8 een beetje yoghurt. Ik drink alleen water, alleen 's ochtends een glaasje vruchtensap en een glas melk. Toch val ik niet af... bewegen is geen optie want ik heb mn been gebroken....
__________________
You can't stop growing old...
Oud 01-02-2004, 19:30
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-02-2004 @ 17:47:

Op de verpakkingen staat trouwens ook dat je slimfast maar 3 weken mag gebruiken en daarna minstens 3 weken niet, als het goed is... toch?
Mja ik zag zo ergens op zo'n gezondheidssite dat je het maximaal 6 weken mag gebruiken, dat het daarna ongezond wordt ofzo.. Gewoon niet te lang doen

En slimfast gaat uit van ontbijt en lunch van 200/250 calorieen, 2 tussendoortjes van max 100 cal en avondeten van 600.
Oud 01-02-2004, 19:54
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Als ik ga lijnen kom ik bij ipv dat ik afval... Hoe kan dit?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 01-02-2004, 20:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
beschrijf eens hoe je lijnt dan laura.
__________________
Oud 01-02-2004, 22:36
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
ik heb nog ff een vraagje, ik step nu erbij om meer af te vallen, en het werkt ook wel maar ik doe dat nu zo'n 2 weken en elke dag een half uur
maar is t niet zo dat je lichaam er aan gaat wennen en niet meer afvalt van dat half uur? dus je zou het eigelijk op moet bouwen elke week ofzo?

en als je je gewicht bereikt hebt moet je dan nog elke dag steppen om niet bij te komen offe want dan wordt ik ech gek..
Oud 02-02-2004, 00:09
beestje
beestje is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 01-02-2004 @ 19:45:
Hi, ik ben 16, 186, en 71 kg ongeveer, ene dag 70, andere dag 71..
ik wil graag wat afvallen, ik eet 's ochtends 1 boterham, 's middags 1 boterham, en 's avonds gewoon avondeten (niet veel, gewone hoeveelheid), en om een uur of 8 een beetje yoghurt. Ik drink alleen water, alleen 's ochtends een glaasje vruchtensap en een glas melk. Toch val ik niet af... bewegen is geen optie want ik heb mn been gebroken....
als je altijd zo weinig eet, (want dit is echt wel heel erg weinig) en ook niet beweegt, zal je stofwisseling echt niet hoger worden.
Bovendien is 70 kilo bij 1.86 eigenlijk al erg weinig... dus je lichaam zal waarschijnlijk proberen om ieder geval niet af te vallen.

oftewel: niet meer afvallen en al helemaal niet minder gaan eten
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Oud 02-02-2004, 08:17
krista1988
krista1988 is offline
ik eet nu:

's ochtens 2 bruine boterhammen met vleeswaren en een kop thee

's middags 2 bruine boterhammen met vleeswaren (neem ik mee naar school) met een fles water

's avonds gwn avondeten is heel verschillend wat we eten zeg maar, maar het is meestal niet van die vette troep

eet ik te weinig??
__________________
je leeft maar een keer
Oud 02-02-2004, 08:25
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
niet afgevallen deze week
Oud 02-02-2004, 11:20
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
dreen schreef op 01-02-2004 @ 21:13:
beschrijf eens hoe je lijnt dan laura.

Ik weet waar je naartoe wilt met deze vraag maar..
In het geval van een 40 punten dieet bijvoorbeeld?
Zou dat kunnen doordat zich vocht gaat ophopen ofzo?
En zo ja.. gaat dat dan ook weer weg?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 14:19.
Oud 02-02-2004, 13:02
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
beestje schreef op 02-02-2004 @ 01:09:
als je altijd zo weinig eet, (want dit is echt wel heel erg weinig) en ook niet beweegt, zal je stofwisseling echt niet hoger worden.
Bovendien is 70 kilo bij 1.86 eigenlijk al erg weinig... dus je lichaam zal waarschijnlijk proberen om ieder geval niet af te vallen.

oftewel: niet meer afvallen en al helemaal niet minder gaan eten
Ja maar, ik ben echt een beetje dik... En ik ben bang dat als ik normaal eet dat ik dan aankom... Ik heb ook wel eens zin in iets lekkers, maar dat doe ik dan gewoon niet... En er moet echt nog wat af!
__________________
You can't stop growing old...
Oud 02-02-2004, 14:15
beestje
beestje is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 02-02-2004 @ 14:02:
Ja maar, ik ben echt een beetje dik... En ik ben bang dat als ik normaal eet dat ik dan aankom... Ik heb ook wel eens zin in iets lekkers, maar dat doe ik dan gewoon niet... En er moet echt nog wat af!
tja ik kan er niet over oordelen verder want ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet. Maar ik weet wel dat 70 kilo bij 1.86 ECHT weinig is. Als ik jou was zou ik gewoon wachten totdat je weer kunt bewegen en dan gaan sporten als je het echt nodig vind... maar het lijkt me geen goed plan...
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Oud 02-02-2004, 14:20
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
beestje schreef op 02-02-2004 @ 15:15:
tja ik kan er niet over oordelen verder want ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet. Maar ik weet wel dat 70 kilo bij 1.86 ECHT weinig is. Als ik jou was zou ik gewoon wachten totdat je weer kunt bewegen en dan gaan sporten als je het echt nodig vind... maar het lijkt me geen goed plan...
Het lijkt me inderdaad niet echt dat ze dik is met dat gewicht bij die lengte. Maar.. misschien dat ze een verkeerd beeld van zichzelf heeft?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 02-02-2004, 14:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Vraagje,
Ik ben op een soort van "dieet" gezet omdat ik last heb van een spastische darm. Nu mag ik bepaalde dingen niet eten zoals te veel vet en suiker, sterke kruiden en k mag geen alcohol drinken en moet juist veel vezels en fruit met schil eten. Ik moet daarbij ook veel drinken en regelmatig eten.

Met dat laatste heb ik dus moeite. Ik ben gewend om 's ochtends veel te eten (zeker de helft van mn dagelijkse voeding). Nu moet ik dit dus gaan uitspreiden over een dag. Het gaat me alleen moeilijk af.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan volhouden??
Oud 02-02-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
krista1988 schreef op 02-02-2004 @ 09:17:
eet ik te weinig??
Ja.

Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 01-02-2004 @ 19:45:
Hi, ik ben 16, 186, en 71 kg ongeveer, ene dag 70, andere dag 71..
ik wil graag wat afvallen, ik eet 's ochtends 1 boterham, 's middags 1 boterham, en 's avonds gewoon avondeten (niet veel, gewone hoeveelheid), en om een uur of 8 een beetje yoghurt. Ik drink alleen water, alleen 's ochtends een glaasje vruchtensap en een glas melk. Toch val ik niet af... bewegen is geen optie want ik heb mn been gebroken....
Je weegt idd eerder te weinig dan te veel (als jij dik bent, dan ben ik moddervet). En je eet ook erg weinig. Probeer iig meer fruit te eten en eventueel ook wat meer brood.

Dat je niet afvalt is misschien ook wel een teken dat je op een goed/te laag gewicht zit.

@ Chloe Siere: 'Gewoon' streng voor je zelf zijn? 's ochtends iig niet teveel eten en jezelf verplichten om om de twee uur (bv.) te eten, zet desnoods het alarm van je telefoon ofzo. ('t dieet wat jij volgt is btw wel een klein beetje als dat wat ik volg. )
Oud 02-02-2004, 15:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 02-02-2004 @ 12:20:
Ik weet waar je naartoe wilt met deze vraag maar..
Ik wil nergens heen. Alleen je vroeg hoe dat kan, dat weet niemand zolang we niet weten hoe je lijnt.
Citaat:
In het geval van een 40 punten dieet bijvoorbeeld?
Zou dat kunnen doordat zich vocht gaat ophopen ofzo?
En zo ja.. gaat dat dan ook weer weg?
Ik zou het niet weten... sorry

Toch succes met afvallen
__________________
Oud 02-02-2004, 15:55
Verwijderd
hmm. t wil niet echt lukken. heb onzettende eetbuien vandaag en gisteren nou ja, ik ben vandaag naar de sportschool geweest, en ik ga lekker sporten
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #23!!!
Daantje_0705
479 13-08-2004 11:10
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #20!
Quiana
488 13-04-2004 15:22
Lichaam & Gezondheid afvallen
Gianluca *
5 12-02-2004 19:47
Lichaam & Gezondheid gewicht
Verwijderd
14 06-02-2004 22:13
Lichaam & Gezondheid Weeg ik te zwaar?
o0BeKsKuH0o
84 31-07-2003 13:00
Lichaam & Gezondheid afvallen
lingua
3 29-06-2003 19:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.