Oud 25-11-2010, 16:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Omdat nummertje 15 al weer zo snel volzat!

Meld hier:
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
Wanneer je examen hebt.
Wanneer en of je geslaagd bent.
Hoeveel lessen je hebt gehad.

Of als je vragen hebt over je rijlessen en (het halen van) je rijbewijs
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2010, 16:36
Verwijderd
ik ga in januari weer verder met mijn D Rijbewijs

Als er nog mensen zijn met tips voor verkeer en techniek, hou ik me aanbevolen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 20:19
xSmooth-
xSmooth- is offline
Nou,

Woensdag eerste rijles. (fijn wordt sneeuw verwacht haha! )
Ik ga losse lessen doen, 2keer per week.
We gaan woensdag overleggen hoeveel het er worden, maar ik ga zelf uit van 15/20.
Maargoed wie ben ik haha.

Theorie lees ik van tijd tot tijd wat door, ben meer bezig met de iPhone applicaties.
Die laten na afloop meteen zien waar je fout zat etc.

Oftewel ik moet oefenen met het remmen/gas los laten.

Wat is eigenlijk de gemiddelde wachttijd van het cbr om theorie te doen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 15:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
15/20 vind ik wel wat optimistisch hoor. de gemiddelde nederlander doet er toch echt een les of 30 over, en als je in de randstad woont zo 40 omdat het daar zo druk is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 17:12
xSmooth-
xSmooth- is offline
Ik woon in een dorp.
En ik zei ook, "maar wie ben ik".
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 17:27
Verwijderd
Ik zou wel proberen om dan ook regelmatig in de stad te rijden tijdens de lessen. Dat is namelijk echt heel anders en je leert het het snelste als je nog lest
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 17:52
xSmooth-
xSmooth- is offline
Ja klopt.
Ik heb ook gekozen om in Velp te rijden, is namelijk dichtbij mijn school.
Velp is niet groot, rustig plaatsje maar gaan dus Arnhem in etc.

Heb er wel heel veel zin in
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 17:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wat is eigenlijk de gemiddelde wachttijd van het cbr om theorie te doen?
Verschilt erg per locatie. Ik wilde het liefst in Rijswijk maar dat kon niet op vrijdag, in Leiden was de wachttijd lang maar in Barendrecht kon ik binnen twee weken terecht op de dag dat ik wilde. Op mijn.cbr.nl kan je zien waar je het snelste terecht kunt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 17:13
flower1989
flower1989 is offline
Ik ga in Januari maar eens mijn motor rijlessen weer oppakken!
Heb dat nu ook al een behoorlijke tijd niet gedaan
Kijken of 't nog lukt
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 12:18
xSmooth-
xSmooth- is offline
Zo!
Eerste rijles zit erop.
Januari staat mijn examen gepland
Hij vond dat het heel goed ging, en ik krijg dus15 lessen, 2x per week.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 13:37
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Zooo ik kan me hier ook melden
Ben nu druk bezig met het leren van mn theorie (die heb ik volgende wek vrijdag), nja leren, ik kijk het boek af en toe een paar hoofdstukjes door en maak vooral veel oefen opgaven op de pc.

Ik rij 2x in de week, 2 uur achter elkaar. Mn ttt staat in de eerste week van januari gepland, 10 uur lessen daarna ga ik de eerste keer op (eind janauari dus). Ik heb dan intotaal 30 uur les gehad (waarvan 8 in de simulator).
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 21:24
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Veel succes vrijdag
Zelf vond ik het lessen met 2 uur achter elkaar het prettigst, lang genoeg om iets goed te kunnen oefenen maar ook niet té lang dat het niet leuk meer was.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 21:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gisteren voor het eerst twee uur les gehad en ik vond het niets. Ik vond het echt te lang. Op een gegeven moment ben ik gewoon op en dan komt er niet meer uit en ga ik alleen maar slechter rijden. Denk dat het voor mij beter werkt om twee keer een uurtje te rijden dan een keer twee uur. Dit was tijdelijk een keer zodat ik alle bijzondere verrichtingen in een keer kon oefenen maar zelfs dat hebben we niet gedaan Scheelt denk ik ook wel dat ik eigenlijk altijd 's avonds rijd na een lange dag werken waardoor ik dan gewoon sneller moe ben.

Ik baal er verder zo van dat ik zo wisselend rijd. Tijdje terug ging het heel erg goed en toen hebben we ook m'n TTT aangevraagd enzo maar nu gaat het weer zo slordig dat ze die hele toets niet meer ziet zitten. Naja, ik hoop maar dat het weer beter wordt. Weet ook echt niet waar het aan ligt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 21:44
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Als het je niet ligt moet je het ook niet doen, natuurlijk Zeker niet als je al een lange dag achter de rug hebt. Mij beviel het heel goed, maar dat komt deels ook omdat ik een hele fijne instructeur had en er de tijd voor had.

Je bent volgens mij toch ook al een tijdje bezig, of niet?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 21:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, inmiddels al meer dan een jaar. Heb rond de vijftig lessen gehad. Op zich rijd ik vrij aardig alleen gaat het nu weer ff minder. Ik heb 11 januari m'n tusentijdse toets, voor die tijd nog drie lessen. Aan de hand van die toets gaan we kijken wanneer ik mag afrijden maar hopelijk eind januari/begin februari.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 22:06
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dan ben je wel al even bezig, ja. Maar ik heb het ook in twee etappes gedaan hoor, ik ben ook ruim een jaar na mijn eerste les pas afgereden En als je niet altijd even tijd hebt om te lessen klinkt het ook alsof het langer duurt dan dat het daadwerkelijk is.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 21:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, eigenlijk wel fijn om dat een keer te horen. Iedereen vroeg altijd heel geïnteresseerd hoe het met m'n rijlessen gaat en dan vragen ze ook altijd 'wanneer mag je afrijden' maar dat weet ik gewoon nog niet. En idd omdat ik een keer per week een uurtje les duurt het gewoon lang maar ik ben ook wel eens op vakantie en m'n instructrice dan weer een andere week waardoor je al gauw een jaar bezig bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 22:35
xSmooth-
xSmooth- is offline
Het zuigt wel als je werk ineens gaat zeuren en je niet laat werken in de kerstvakantie wegens te hoge loonkosten.

oftewel januari wordt m niet qua loon.
Pfff balen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2010, 12:44
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Het zuigt wel als je werk ineens gaat zeuren en je niet laat werken in de kerstvakantie wegens te hoge loonkosten.

oftewel januari wordt m niet qua loon.
Pfff balen.
Je hebt geen spaargeld oid waarvan je je lessen kunt betalen?
Ik krijg mn rijbewijs gelukkig van mn ouders, had m anders ook pas gehaald als was afgestudeerd, wil het risico niet lopen dat ik niet in 1x slaag en voor extreem hoge kosten kom te staan.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 12:45
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Veel succes vrijdag
Zelf vond ik het lessen met 2 uur achter elkaar het prettigst, lang genoeg om iets goed te kunnen oefenen maar ook niet té lang dat het niet leuk meer was.
Ben druk aan de studie, ach heb nog een hele week en ken de basis toch al wel een beetje
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 02:21
xSmooth-
xSmooth- is offline
Citaat:
Je hebt geen spaargeld oid waarvan je je lessen kunt betalen?
Ik krijg mn rijbewijs gelukkig van mn ouders, had m anders ook pas gehaald als was afgestudeerd, wil het risico niet lopen dat ik niet in 1x slaag en voor extreem hoge kosten kom te staan.
Nope, vond andere dingen belangrijker.
Had met mn bday al kunnen beginnen, maar vond het niet nodig.
En nu ineens wel haha.
Ook al reis ik elke dag met bus en trein maargoed.
Mag van mn ouders geld lenen, dus ik kijk wel wat het slimste is.
Nee idd, maar praktijk komt wel goed denk ik, en ouders betalen sowieso mee voor x aantal lessen en theorie.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 12:51
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Vandaag achteruit leren rijden (inc bochtjes) en wat beter nog bochten leren nemen, ging wel redelijk
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 13:35
Verwijderd
Hoe vond je de eerste keer zélf achteruit rijden?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 14:12
flower1989
flower1989 is offline
Citaat:
Ik ga in Januari maar eens mijn motor rijlessen weer oppakken!
Heb dat nu ook al een behoorlijke tijd niet gedaan
Kijken of 't nog lukt
Vanmorgen alweer een lesje gehad!
Heerlijk zeg om weet motor te rijden!
Het ging in ieder geval weer goed, dus mag in Januari het gaan proberen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 20:54
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Hoe vond je de eerste keer zélf achteruit rijden?
best nog lastig, vooral omdat ik nog niet zo goed het voertuig aanvoel en daarnaast ook heeeelemaal niet gewend ben om in al die spiegels te moeten kijken. Maaar uiteindelijk ging het wel redelijk. In mn instructierapport (jaja we hebben een soort van persoonlijk rapport waarin onze vorderingen worden aangegeven) staat zelfs dat ik het schakelen al bijna helemaal beheers
Woensdag weer 2 uur rijden
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2010, 20:57
Verwijderd
Nou, dat gaat de goede kant op dan
Ik vond de eerste keer zelf achteruit rijden behoorlijk verwarrend
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 13:43
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
En vandaag de uitleg gehad voor in en uit parkeren volgende keer mag ik het zelf gaan uitvoeren rijden ging nu wel lekker!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 10:05
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Pff gezakt voor mb 1e x theorie.. ik baaaaaaaaal!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 10:59
Verwijderd
Zeker ook nog met 1 fout teveel? Maar balen joh! Ik weet hoe 't voelt, maar goed, als je niet leert dan haal je het ook niet
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 11:34
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ja ik had juist heel hard geleerd ik had 7 fout bij de verkeersregels dus dan 2 fout teveel, maar er kwamen ook echt vragen invoor waarvan ik dacht pfff wat willen ze hier nou weer mee.. maar goed aankomende donderdag poging 2, dit keer ine en andere stad want hier kon ik pas de week erna terecht en dat is me tesnel op mn ttt.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 11:46
Verwijderd
Je kunt ook gewoon als reserve gaan. Dat heeft wel als nadeel dat je echt héél erg vroeg daar moet zijn, maar heeft als voordeel dat je dan vaak wel diezelfde ochtend mee kunt doen met het examen.
Oh, wat voor mij hielp was gewoon examens oefenen, want de theorie is op zich niet moeilijk, maar de vragen en vooral hoe ze die stellen op zo'n examen slaan soms echt nergens op. Dan heb je inderdaad zoiets van "Wat moet ik hier nu weer mee?", maar door de examens te oefenen krijg je dat wel door
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 11:57
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Examens op de ANWB cdrom heb ik allemaal al 2 keer gedaan de afgelopen weken, was ook best wel verbaasd dat het me niet lukte, aangezien ik toch best makkelijk kan leren (bedoel een uniersitaire master gaat me makkelijk af ) en het hele boekjes ook wel kende, maar het kwam er toch nit uit op het examen, vond de gvaarherkenning ook heel lasting.
Hoe werkt dat dan met reserve staan? kan je dan gewoon in de ochtend naar het CBR gaan en zeggen dat je examen wilt doen ofzo?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 12:07
Verwijderd
Ja, dat is dan toch apart he Toen ik er zat waren er mensen die er voor de 8e keer heen gingen
Dat werkt inderdaad precies zo! Je gaat er heen, naar de balie (zorg er wel voor dat je er echt om openingstijd bént!) en je zegt dat je graag examen wilt doen. De rest wijst zich vanzelf
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 12:15
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Oke, nja mocht iik de tweede keer zakken *_* en als dat gebeurd ga ik echt janken, dan ga ik het is proberen
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 13:19
Verwijderd
Ach, dat zal vast niet gebeuren
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 13:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat als reserve kan niet meer omdat je tegenwoordig vooraf via i-deal betaalt moet hebben en het geregeld moet hebben met je DigiD enzo. Je moet echt thuis een afspraak maken vertelden ze bij mij een maand geleden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-12-2010, 14:39
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ooh nja maakt ook niet uit, ik woon toch in het idden des lands dus heb wel verschillende mogelijkheden om examen te kunnen volgen, en desnoods reis ik maar eventjes want ik wil m deze komende twee weken gewoon per se halen, kom op zoooo lastig moet dat toch niet zijn *weer het boek induikt*
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 19:47
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Nouuu morgen mag ik voor de tweede keer op voor mn theorie, hopen dat het nu wel goed gaat
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 11:17
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
En me voor niets druk gemaakt want heb m gewoon gehaald vandaag
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 11:48
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
En me voor niets druk gemaakt want heb m gewoon gehaald vandaag
Gefeliciteerd, wanneer ga je op voor je praktijkexamen? Of ga je eerst nog een TTT doen?
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 11:54
Verwijderd
Citaat:
En me voor niets druk gemaakt want heb m gewoon gehaald vandaag
Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 14:47
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
begin jan ttt en eind jan praktijk!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 13:05
xSmooth-
xSmooth- is offline
Weer een lesje afgelast.
Rot sneeuw.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 10:41
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik rij gewoon de hele tijd met dit weer wel grote stad dus de wegen zijn in principe goed
vandaag aantal keer de korte invoegstrook gedaan en veel bochtjes geoefend, begin het steeds beter te leren
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 13:05
Ivo
Ivo is offline
Het zat er al een tijdje aan te komen. Afgelopen donderdag op (voor mij) de laatste werkdag van het jaar te horen gekregen dat ik ook weer rijlessen mag gaan nemen.
En wel voor m'n rijbewijs C. 3 januari mag ik gelijk beginnen met de theorie. Cursuspakket van 60 uur, verdeeld over 20 avonden in 7 weken en dat gezellig bovenop mijn normale werktijd.
M'n praktijklessen zijn gelukkig wel overdag onder werktijd.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 17:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij is er vorige en deze winter ook nog nooit een rijles afgelast door het weer. M'n rij-instructrice gaat altijd gewoon door en eigenlijk vind ik dat ook wel beter. Je moet dit toch ook leren? Hoop wel dat m'n tussentijdse toets in januari gewoon door gaat en dat de wachttijd voor een examen dan niet superlang is door alle afgelaste examens.

@ Atelier Madame: gefeliciteerd met je theorie
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Het zat er al een tijdje aan te komen. Afgelopen donderdag op (voor mij) de laatste werkdag van het jaar te horen gekregen dat ik ook weer rijlessen mag gaan nemen.
En wel voor m'n rijbewijs C. 3 januari mag ik gelijk beginnen met de theorie. Cursuspakket van 60 uur, verdeeld over 20 avonden in 7 weken en dat gezellig bovenop mijn normale werktijd.
M'n praktijklessen zijn gelukkig wel overdag onder werktijd.
tof man
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 18:18
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat zijn inderdaad nog best wel stevige pakketten Veel succes, Ivo

@Daantje; dat dezen ze bij mijn rijlessen destijds ook. Zolang het niet te absurd werd (bijv. bijna totaal geen zich) werd het beschouwd als iets wat gewoon bij het autorijden hoort. Al zal het ook wel afhangen van hoe relatief ervaren de lesser is. Als het je tweede les is, is het wel een stuk hogere moeilijkheidsgraad dan als je al tegen je examen aanzit
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 09:46
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Morgen mn TTT! Ik ben benieuwd
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 17:04
Ivo
Ivo is offline
Leslokaal, studieboek, huiswerk... Het lijkt wel school.

Nu ff snel wat eten maken en om 19:00 uur zit ik weer in het leslokaal. Nog 10 avonden les te gaan en dan mijn eerste theorie examen (Verkeer en Techniek).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.