Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 21:13
xXxEvaxXx
Avatar van xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Stel je deze situatie eens voor :

Wat moet je doen als je al ruim 3 jaar het gevoel hebt bij een jongen/man dat de helemaal bij je past....
En wat moet je doen als je iedere keer als " hij " smst of belt je helemaal gaat shaken van de zenuwen en meteen weeer vlinders voelt , maar toch niet goed weet wat je ermee moet ?

Op zich kon ik hier best mee leven, dat was dan maar zo...op een gegeven moment had ik zelfs periode's dat ik hem maar niets vondt..(tenminste dat liet ik mijzelf geloven maar telkens als die maar 1x belde veranderde dat weer .... ) Daar was ik best blij mee want ik had telkens het idee dat die net iets te dichtbij kwam en ik dat niet "aankon" zeg maar, bang toe te geven aan de liefde die ik voor hem voel....En nu nog steeds voel.
En ik weet niet of het wel slim is mij over te geven aan ZIJN liefde.
Op zich geen probleem zul je nu denken....
Hij lijkt mij leuk te vinden, en bij mij heeft die al eeuwen een speciaal plekje in mijn hart.....

Maar er zijn wel een aantal probleempjes.... :

Deze lieve, geweldige, sexy, schat van een jongen/man is bijna 10 jaar ouder als mij....En hier ben ik op zich nogal tegen omdat tussen je 16e en 26e nogal veel gebeurd in je leven. Als je 26 bent heb je toch al een half leven achter je liggen en veel meer ervaringen dan als je 16 bent en net pas komt kijken in de "echte wereld ".
Ik heb al wel heeel wat meegemaakt en sta nu nog steeds voor niet al te makkelijke dingen in mijn leven, en misschien ben ik daardoor wel wat verder als de gemiddelde 16 jarige...
Mijn ouders schelen ( ook ) 20 jaar, ik wil dit zeker niet als excuus gebruiken, maar door het voorbeeld van mijn ouders weet ik dat het wel KAN ! ( ze waren 12 jaar getrouwd mijn ouders ). mijn moeder was 21 toen ze mijn vader van toen 41 leerde kennen.
( om maar eens over een leeftijdsverschil te praten ! )


Het is allemaal erg frustrerend , helemaal omdat deze leuke persoon me steeds vaker belt en smst, en je helemaal niet de leeftijdskloof voelt of merkt, integendeel !Ik heb al wel eerder vriendjes gehad, maar bij geen 1 van al die vriendjes heb ik het gevoel dat ik telkens weer van hem krijg. Hij geeft me het gevoel dat ik er mag wezen, en trots op mezelf kan zijn.
En nu lijkt die mij ook leuk te vinden.......hij zelf is volgens mij ook bang voor dat..hij zei gister letterlijk dit aan de telefoon " Oh god, ik denk dat ik verliefd begin te worden...kun je niet heeel lullig tegen me gaan doen, dan gaat het misschien weg..."

Ook nog een fijn detail : We wonen niet bepaald naast de deur, het is zeker anderhalfuur reizen om elkaar te zien.
We smsen nu al welleens als bewijze van een grapje dat we ooit echt met elkaar trouwen, ondanks alles. Omdat we beide het gevoel hebben verder met ELKAAR...te moeten en willen. Ik heb dit gevoel in ieder geval erg sterk. En het is niet een of ander puberale bevlieging, ik heb dit al sinds de dag dat ik hem ontmoette.....


Wat zouden jullie doen in deze situatie....?

Wat moet ik doen...naar mijn hart luisteren en gevoel en me helemaal overgeven aan zijn liefde, ervan genieten, leren maar toch ook nog onafhankelijk blijven. Of het contact verbreken omdat 10 jaar leeftijdsverschil nu echt onmogelijk is en over 2 jaar als ik 18 ben eens opnieuw op visite in de hoop dat die nog single is en dan kijken hoe de gevoelens ervoorstaan bij hem en mij ?
Ik heb al vaker geprobeerd hem los te laten, door bijvoorbeeld bot en kortaf tegen hem te doen, maar dit deed mij uiteindelijk meer pijn als goed is...andersom is dit ookal vaak gebeurd.


Maargoed, ik heb nu een klein beetje een beeld kunnen geven, denk ik...

Wat is JULLIE advies?

Me hart...gevoel....volgen?
OF toch mijn gezonde verstand hierbij te gebruiken ?


Liefs,
Eva.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2003, 21:44
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
hmmz. Lastig. Natuurlijk je zegt het zelf al. Je ouders schelen 20 jaar, mijn ouders schelen bijvoorbeeld 10 jaar. Maargoed, dat hoeft dus geen probleem te zijn. Echter jij bent 16 en hij is 26. Ook daar geef je al aan dat er een heel groot verschil zit. Toch voel je je volwassener dan de meeste meiden van jouw leeftijd. De afstand tussen jullie mag als je het mij vraagt niets uitmaken. Echter nu zie je hem nog niet zo vaak waarschijnlijk. Dat zou kunnen veranderen als je hem elke week 2 keer bijvoorbeeld ziet of nog vaker.

Als je het mij vraagt en ik maak uit je verhaal op dat jullie allebei wat voor elkaar voelen, dan zou ik het gewoon proberen. Kijk maar hoe het loopt. Wat heb je te verliezen. Je vind hem leuk, hij vind jou leuk. What's the problem? Dat leeftijdsverschil kan lastig zijn, maar als jullie dat geen probleem vinden is dat ook geen probleem.

Mark
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 21:51
Verwijderd
Ik zou ervanaf zien. Ten eerste is hij veel te oud voor je. Iemand van 26 is een man; jij bent nog maar een meisje. Hij heeft een baan, collega's, had al lang en breed getrouwd kunnen zijn, terwijl jij nog maar in de vierde of vijfde klas middelbare school zit. Alleen al daarom vind ik het niet kunnen.

Op zit is het niet eens zo heel gek ver reizen...ik zou anderhalf uur niet ver noemen, maar ik reis natuurlijk graag met de trein en heb een OV-studentenkaart. Als hij een auto heeft kan hij vaak bij jou komen, maar daar moeten je ouders het dan maar net mee eens zijn...

Nee, ik zou het niet doen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:21
xXxEvaxXx
Avatar van xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Hahaha oke,

2 heel verschillende meningen en in beide meningen kan ik me goed vinden!
Al vindt ik wat " nare man " schrijft wel wat realistischer klinken.
Hij had inderdaad allang getrouwd kunnen zijn, ik ben 'nog maar' 16, en dat is een groot verschil.
Hij is allang en breed afgestudeerd en ik moet als ware nog uitzoeken welke studie nu werkelijk bij mij past. Ik heb mijzelf nog niet zogoed gevonden als hij waarschijnlijk....

Het is gewoon een feit dat iemand van 16 en 26 een wereld van verschil hebben, maar het blijft lastig..het knaagd aan me!
Ik wil later niet het gevoel hebben " stel als ik het WEL had gedaan....of in ieder geval had geprobeerd.."

Ik weet niet zo goed wat ik nu met mijn gevoelens moet..., aan de ene kant wil ik het graag proberen, aan de andere kant zie ik er meteen vanaf om de redenen die " nare man " geeft...
Ik heb ook geen behoefte me in " het ellende" te gooien als 16-jarige, maar wel om me in het " geluk " te storten, al ben ik eigenlijk van mening dat ik het " geluk " toch echt het meest bij mezelf moet vinden.

Misschien als we echt bij elkaar zouden horen, dan gebeurd dat misschien.....
tot op nu heb ik geeen idee wat ik ga doen.

Ik ben het eens met nare man, maar geloof liever de hoopvolle woorden van snowboarder...

ik ben er tot op heden nog niet uit of ik nu mijn hart en gevoel moet volgen of mijn verstand....
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:26
malibubarbie
Avatar van malibubarbie
malibubarbie is offline
Ik snap dat je verliefd bent, maar wees nou wel even reeel; je bent 16.
Er zullen jongens komen en gaan. En om nou zo veel moeite te doen voor een jonge die waarschijnlijk toch weer gaat.... En al blijft het aan; Hij is tien jaar ouder! Hij zal toch wel snel aan huisje-boompje-beestje denken. Terwijl jij waarschijnlijk nog gaat studeren en er niet aan moet denken.

Ik sluit me volledig aan bij nare man;
Ik zou het echt niet doen....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 08:41
Verwijderd
ik sluit me aan bij snowboarder..
ook wil ik even zeggen dat je waarschijnlijk het antwoord in jezelf vind..
als ik jou zo hoor praten, denk ik dat je er best wel uitkomt. je weegt goed de voor- en nadelen af en je hebt een goede kijk op beide perspectieven..
je komt er wel uit.
heel veel plezier en succes..
laat je nog weten hoe het gaat?
kusz,
ilona
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:12
Verwijderd
Ik heb vaak genoeg van dichtbij meegemaakt hoe dit soort 'relaties' verlopen. Het werkt niet of niet goed genoeg. Bepaalde mensen zijn tevreden met éénmaal per twee weken de ander zien, en jezelf de hele week kapot werken om een weekendretourtje te kunnen kopen. Dat zou ik er niet voor over hebben. De verliefdheid gaat na een paar maanden zeker over en dan zit je met de gebakken peren. Dat is ten eerste al het principiële bezwaar tegen een lange-afstandsrelatie: het kost gewoon vreselijk veel tijd, geld en moeite in verhouding tot de bevrediging die je ervoor terug krijgt. In het begin lijkt dat nog wel te overbruggen maar als het wat langer duurt wordt het onhoudbaar, tenminste voor mij. Ik kan natuurlijk niet voor jou oordelen maar je moet wel goed bij jezelf te rade gaan wat je van zoiets verwacht voor je je er halsoverkop in stort.

Ten tweede blijft het feit dat het leeftijdsverschil nogal groot is. Kijk, ik snap best dat jij een man/jongen van 26 heel interessant vindt. Maar wat ik niet snap, is wat een man van 26 in een meisje van 16 ziet. No offense, echt niet, je zult ongetwijfeld een heel leuke en volwassen meid zijn, maar je bent gewoon 16. Waarom doet hij het eigenlijk? Zit hij niet zelf al in de midlifecrisis? Is hij wel op zoek naar een gelijkwaardige partner? Is hij niet eerder gewoon bang om oud te worden (echt dat breekpunt tussen de 25 en 30) en zoekt hij daarom een jong meisje zodat hij zich nog jong kan voelen? Ik zou dat eerst maar 'ns uitzoeken.

Tis niet normaal in ieder geval, ik denk dat je er ten derde veel commentaar op zult krijgen en daar moet je maar tegen kunnen. Sommige mensen kunnen zich daarvoor goed afsluiten, andere niet...als jij kritiek op je vriendje erg aantrekt kun je je nu maar beter flink wapenen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Heb je dit dilemma ook met hen besproken? Hoe kijkt HIJ er tegen aan? JIJ kan wel besluiten een relatie te beginnen, maar weet je waar hij staat. Het klinkt als een behoorlijk giebelige situatie. We sms'sen voor de grap dat we later gaan trouwen , oke, voor jou is het voor de grap, meent hij het?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:20
Verwijderd
Mijn vriend en ik schelen 10 jaar, ik ben 17 en hij is dus 27.

Vroeger - toen ik nog bij mijn ouders woonde - moesten we elk weekend vier uur heen en vier uur terug reizen, maar ja.. dat moet dan maar he. We hebben natuurlijk ook zo onze problemen rondom die afstand én die leeftijd, maar toch blijven we ons best doen omdat we elkaar gewoon ontzettend leuk vinden.

Zo vroeg zijn baas gisteren naar mij, hoe het met me ging, wat ik precies voor werk doe - ik zit in 6 VWO - en naar aanleiding van dat antwoord hoe oud ik was. Tja, voor mijn vriend en mij maakt die leeftijd niets uit, maar anderen kunnen er raar naar kijken - zoals we hebben gemerkt met een vriend van hem.

Als je hem echt leuk vind, zal ik er als ik jou was voor gaan.. probeer het gewoon, als het niet lukt, dan lukt het niet. Maar als het wel lukt, en je hebt niet geprobeerd, dan zit je...

(Zelf wonen mijn vriend en ik nu samen en het gaat echt super goed!)

En het eeuwige gezeur over 'wat een man van 27 in een meisje van 17 ziet' is echt te slap. Een meisje van 17 kan heel goed op zijn niveau zitten, ook verstandig zijn en géén gemiddeld meisje van 17.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:40
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-04-2003 @ 11:20:

En het eeuwige gezeur over 'wat een man van 27 in een meisje van 17 ziet' is echt te slap. Een meisje van 17 kan heel goed op zijn niveau zitten, ook verstandig zijn en géén gemiddeld meisje van 17.
Idd je kan als meisje van 17/18 (in mijn geval dan) genoeg levenservaring hebben en zelf ideeën gevormd hebben om met iemand van 10 jaar ouder om te gaan.
Mijn vriend is ook 28 en toegegeven...het heeft weinig gescheeld of we hadden geen relatie. Helemaal in het begin had hij echt wel wat moeite met het leeftijdsverschil: niet dat hij er iets van merkte of dat ik te jong overkwam, maar het klonk gewoon zo raar: 18 en 28 (toen 17 en 27).
Plus hij had voor mij al veel relaties gehad (sommige van 4 jaar enzo) waarin het meisje niet zoveel verschilde in leeftijd.

Maar hij heeft er nog geen moment spijt van gehad. Je moet ook weten dat niet elk jong meisje een volgzaam, ja-knikkend type is, en dat ze soms best wel iets te vertellen heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 02-04-2003 @ 11:40:
Idd je kan als meisje van 17/18 (in mijn geval dan) genoeg levenservaring hebben en zelf ideeën gevormd hebben om met iemand van 10 jaar ouder om te gaan.
Mijn vriend is ook 28 en toegegeven...het heeft weinig gescheeld of we hadden geen relatie. Helemaal in het begin had hij echt wel wat moeite met het leeftijdsverschil: niet dat hij er iets van merkte of dat ik te jong overkwam, maar het klonk gewoon zo raar: 18 en 28 (toen 17 en 27).
Plus hij had voor mij al veel relaties gehad (sommige van 4 jaar enzo) waarin het meisje niet zoveel verschilde in leeftijd.

Maar hij heeft er nog geen moment spijt van gehad. Je moet ook weten dat niet elk jong meisje een volgzaam, ja-knikkend type is, en dat ze soms best wel iets te vertellen heeft.
Ik heb mijn vriend op het internet ontmoet, en wilde hem graag beter leren kennen.. Toen zei ik dus dat ik 19 was (ipv 15 ) en zo zijn we door gegaan met mailen en chatten, hij trapte erin. Als ik had gezegd dat ik 15 was, dan waren we niet doorgegaan, vertelde hij achteraf. Maar juist doordat ik loog, zag hij in dat ik anders was. Later heb ik hem natuurlijk de waarheid verteld, en tja, toen hebben we elkaar ontmoet en het ging echt meteen uitstekend...

Hij heeft voor mij nog nooit een relatie gehad, omdat hij eerst nogal een instelling had van 'ik wil geen vriendin, daar heb ik geen tijd voor' (Toen hij dat zei dacht ik:'Wacht jij maar af...' )
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:34
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
ik zou ervoor gaan. als ik verliefd ben houdt nix me tegen, zelfs mijn verstand niet. dan wil ik echt maar 1 ding, en dat is mijn gevoel volgen.
stel dat t wat wordt en later toch mislukt door de leeftijd of de afstand dan heb je t tenminste geprobeerd. anders leef je verder met t idee dat t iets heel moois had kunnen zijn en dan kom je er nooit echt achter.
ikzelf kende een jongen waar ik echt super gek op was. we waren goed bevriend en hielden dat eerst als rede dat t nix mocht worden omdat misschien later de vriendschap er niet meer zou zijn. en idd het ging uit en vriendschap is zowat weg maar nu leven we niet meer in de illusie dat t wel wat moois had kunnen zijn. ik ben blij dat ik die vriendschap heb opgegeven om echt zeker te weten of hij nou de ware is of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:53
malibubarbie
Avatar van malibubarbie
malibubarbie is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 02-04-2003 @ 11:40:
Idd je kan als meisje van 17/18 (in mijn geval dan) genoeg levenservaring hebben en zelf ideeën gevormd hebben om met iemand van 10 jaar ouder om te gaan.
Waarom wil iedereen zich hier toch steeds ouder voelen dan hij is?! Ik snap het niet hoor. Volgens mij is het heel ongezond je 27 te voelen als je achtien bent. Wil je dan zo'n stuk van je leven missen? Wees blij om nog zo jong te zijn en gedraag je niet als een (sorry dat ik het zeg) oude lul van 27
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
malibubarbie schreef op 02-04-2003 @ 15:53:
Waarom wil iedereen zich hier toch steeds ouder voelen dan hij is?! Ik snap het niet hoor. Volgens mij is het heel ongezond je 27 te voelen als je achtien bent. Wil je dan zo'n stuk van je leven missen? Wees blij om nog zo jong te zijn en gedraag je niet als een (sorry dat ik het zeg) oude lul van 27
OMG, je begrijpt het echt niet he.... Het gaat hier niet om het 'doen-alsof-je-ouder-bent' maar juist om het feit dat niet iedereen gemiddeld is.

Als je 18 bent en je voelt je geestelijk 28, so what? Lijkt me ongezonder wanneer je je best doet om zo gemiddeld mogelijk te blijven.

Dat stomme gezeik over leeftijd ook altijd...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:14
pitje
Avatar van pitje
pitje is offline
age is nothing but a number....
__________________
You call me a bitch. Like that is a bad thing?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 17:43
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
malibubarbie schreef op 02-04-2003 @ 15:53:
Waarom wil iedereen zich hier toch steeds ouder voelen dan hij is?! Ik snap het niet hoor. Volgens mij is het heel ongezond je 27 te voelen als je achtien bent. Wil je dan zo'n stuk van je leven missen? Wees blij om nog zo jong te zijn en gedraag je niet als een (sorry dat ik het zeg) oude lul van 27
Zeg ik soms dat ik me 27 wil voelen? Nee dat staat er niet dat leidt jij eruit af. Leer lezen.

En de ene is al wat meer 'volwassen' dan de ander op die leeftijd, dat heeft niets met 'willen' te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:42
Verwijderd
Ik zeg ook, het kán. Niet dat het in álle situaties zo is. Like, duh.

Citaat:
age is nothing but a number....
Oh, de ontstellende simpelheid, ik word er emotioneel van
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:07
xXxEvaxXx
Avatar van xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
ik wil even iedereen bedanken die de moeite heeft genomen te reageren, heb er wel wat aan, alles bij elkaar denk ik!

Maargoed eventjes op " age is nothing but a number" , daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Als je wat ouder bent, dan wordt het leeftijdsverschil wel veel kleiner, gevoelsmatig etc.

Dat is ook wat me een beetje tegenstaat van mezelf om zo'n ouder iemand leuk te vinden, het klopt gewoon niet...qua leeftijd..
Age is nothing but a number , dat vindt ik dus onzin.
Al is het op een gegeven moment wel anders.

Ik zie wel wat er gebeurd en zal verstandig en gevoelsmatig er nog goed over nadenken.

Kus en Liefs.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2003, 21:48
connexxionxxxxx
connexxionxxxxx is offline
Ik weet niet goed wat ik hier op moet zeggen.
Ik heb nu zelf een relatie met een man van 33 en ben zelf bijna 19, er zit dus 15 jaar verschil tussen ons.
We wonen nu bijna 1 jaar samen en het gaat hartstikke goed.
Ik val al vanaf het begin van mijn pubertijd op oudere mannen.
Maar...
Ik was op mijn 16e ook verliefd op een man van 33 en ik heb wat met hem gehad, maar dat was niet goed, ik was daar veel te jong voor, omdat je op je 18e pas bijna alles zelf mag beslissen en op je 16e nog niet.
Als ik nu terug kijk heb ik alleen maar spijt en denk:ik was nog veelste jong en snapte er nog niks van.
Ik was echt nog kind, ook al was ik volwassener voor mij leeftijd.
Jij kunt dat misschien ook al wel zijn, maar je bent echt nog maar 16 en jij hebt ook nog je kinderlijke dingen
Maar ik denk dat jij zelf al wel volwassen genoeg bent om te bepalen of deze man niet echt te oud voor je is of dat hij zich nog wel jong gedraagt voor zijn leeftijd, maar nog belangrijker: dat hij er rekening mee houd dat jij ook nog kind bent en dat hij jouw ook laat gaan in je kind zijn.
Ik ben zelf ook wel volwassener voor mijn leeftijd, maar ben echt ook nog wel eens kind en dat moet ook.
Mijn vriend geeft mij hiervoor ook alle ruimte en heeft er alle begrip voor, toch liggen we helemaal op hetzelfde niveau, we praten ontzettend veel en dat moet ook, het moet niet zo zijn dat je een vader-figuur wilt hebben, dan zit het fout, je moet het dus niet alleen voelen dat je iemand hebt waar je je veilig voelt en dat je vriend zeg maar boven jou staat.
Mijn vriend en ik zijn gelijk en zo hoort het.
Ik probeer je niet van je nieuwe vlam weg te houden, ik hoop juist dat het wat moois wordt tussen jullie als jullie maar gelijk zijn en dat hij jou kindzijn nog kan begrijpen en accepteren, dat hij jou er dus de ruimte voor geeft.
Ik wens je heel veel succes want ik weet hoe vervelend en gemeen mensen tegen je kunnen doen als ze horen dat je een veel oudere vriend hebt.
groetjes cxxn !
__________________
:-)cxxn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.