Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 17:26
koeienfreak
koeienfreak is offline
nou het zit zo. Ik ben een meisje van 16 en ik heb een vriend van 27. Veel mensen zeggen dat het abnormaal is maar ik kan erg goed met hem overweg. Ik ben echt helemaal verliefd op hem en ik wil hem echt nooit meer kwijt. Over het algemeen val ik altijd wel op oudere jongens, dat komt omdat ik denk ik best volwassen ben voor mijn leeftijd en ik goed kan praten met jongens die ouder zijn. hij zegt ook dat ik op sommige gebieden net 25 lijk, maar ik ben nog maar 16.

Ik weet niet of het erg is dat ik een vriend van 27 heb. mijn moeder weet er nog niks van want ik ben bang voor haar reactie. mijn vriend is echt heel lief en ik wil hem niet kwijt maar is het wel normaal? ik weet het niet. zijn er misschien nog andere mensen met een soort zelfde verhaal?

Daarom aan jullie deze vragen:
- vind je het leeftijdsverschil te groot?
- moet ik het mijn moeder vertellen?
- heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt

please reageer, je zou me er enorm mee helpen.
__________________
enjoy life, there's plenty of time to be dead
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 17:31
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
1. je bent een meisje, maar je hebt als geslacht 'man' ingevuld...

2. hoort dit niet beter op L&R?
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:39
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
3. Als jij echt het gevoel hebt een gelijkwaardige relatie met hem te hebben, en hij jou ook de ruimte kan geven de dingen te doen die een normale 16-jarige zou doen, vind ik het op zich niet teveel.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:41
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik heb ook bijna 10 maandne met een jongen gehad die die leeftijd had toen ik ook 16 was in het begin denk je dat het werkt enzo, maar je begint na een tijdje de leeftijdsverschil echt onwijs te merken. Jullie zijn gewoon anders ze begrijpen je blijkbaar minder goed. Dat heb ik bij mezelf gemerkt maar ook bij iemand anders want bij haar liep het ook zo af.
Ik vind zeker dat je moeder het recht heeft om het te weten. Tis niet een klein verschilletje..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:42
koeienfreak
koeienfreak is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
1. je bent een meisje, maar je hebt als geslacht 'man' ingevuld...

2. hoort dit niet beter op L&R?
*thnxs*
__________________
enjoy life, there's plenty of time to be dead
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:58
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
kdenk dat het levenserschil dusdanig is dat een gelijkwaardige relatie niet mogenlijk is....

aan je moeder mowt je het iig vertellen, ze komt er toch ooit wel een keertje achter en door het te verzwijgen geef je zelf aeigenlijk al te kennen dat er "iets" fout zit..

ik vind het iig niet gezond...

maar wat andere er van vinden doet er neit toe het is jouw leven en als jij denkt dat hij je gelukkig kan maken en jij hem en dat de relatie een goede kans heeft ga ervoor maar verzwijg het niet...
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:41
Memphis Man
Memphis Man is offline
De jongen is niet illegaal bezig, je bent oud genoeg. Zolang je zeker weet dat hij geen regelrechte "loverboy" is lijkt het me niet zo een ramp. Je kunt in ieder geval proberen om te merken wat een relatie als deze inhoudt, dus wat dat betreft zie ik er niet zo veel kwaad in. Hou er wel rekening mee dat een hoop mensen het raar en/of vies vinden en blijf voorzichtig doen.

Leuk argument, trouwens, van meisjes: "dat komt omdat ik zelf zo volwassen ben."

Ik zelf zal dan wel het ontwikkelingsniveau van een 12-jarige hebben ofzo.
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Daarom aan jullie deze vragen:
- vind je het leeftijdsverschil te groot?
*Ik vind het persoonlijk veel te groot.

- moet ik het mijn moeder vertellen?
*Ja, maar verwacht niet dat ze een gat in de lucht springt.

- heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt?
*Nee, momenteel heeft een nichtje van 16 ook iets met een jongen van 33. Dat vind ik echt niet kunnen. Mijn moeder zou me het huis uit schoppen als ik het als 28 jarige met een 15 jarig meisje thuis te komen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 09:30
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik vind dat het kan maar dat je er héél erg goed over na moet denken.
Het is jouw gevoel en ik denk niet dat je dat door andere moet laten bepalen.
Niemand kan je vertellen dat je niet verliefd op hem mag zijn (of een relatie met hem mag hebben) want het is jouw gevoel..

Doe wat jou het beste lijkt maar overhaast niets. Hij is volwassen en heeft veel meer levenservaring dan jij.
Praat er met hem over en doe rustig aan in het begin.

Ik heb zelf een relatie met een 28 jaar oudere ( ) man, als je er een keer over wil praten mail me dan: willemlover84@hotmail.com
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 10:02
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
- vind je het leeftijdsverschil te groot?
Opzich scheelt het ook maar 10 jaar.. als iemand van 43 met iemand van in de 50 heeft boiet het ook niet.. alssie je gewoon niet gebruikt en niet tot dingen dwingt is het geen probleem toch??? MAAR OK als mijn vriendin met iemand van bijna 30 zou aankomen zou ik ook denken... OK..

- moet ik het mijn moeder vertellen?

hm ik weet niet hoe je moeder zulke dingen opvat??? en ik weet niet hoe lang je met hem hebt?? nodig hem gewoon een x uit!!
- heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt
NEEJ
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 10:25
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
Dikke pedo die gast van 27!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 10:39
DJken
Avatar van DJken
DJken is offline
Citaat:
Squall schreef:
Dikke pedo die gast van 27!
Weer zo een typisch antwoord van nen snotneus gelijkte gij...
__________________
I fly away with my shadow while, Scratching the moon like a DJ.. The night follows its Odyssey
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 11:01
bam
Avatar van bam
bam is offline
-vind je het leeftijdsverschil te groot?
Ik zelf vind het best wel groot maarjah als je egt van elkaar houdt is er toch niets dat je tegen kan houden?
Mijn neef heeft met een vrouw van 56 hij zelf is iets van 29 ofzo.
maar ze houden van elkaar en da is toch t belangrijkste, denk

- moet ik het mijn moeder vertellen?
Als je later gaat trouwen lijkt het me handig als je moeder t weet
- heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt

me neef dus.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 11:56
Chelsea
Chelsea is offline
ja dat kan zeker!
niks van aantrekken dus,
__________________
*MaskedMage fan*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 14:30
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Tuurlijk kan dat, zolang jullie beiden je er maar goed bij voelen en jullie relatie een gezonde en evenwichtige relatie is.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 15:16
Communiceer A*
Avatar van Communiceer A*
Communiceer A* is offline
Citaat:
koeienfreak schreef:
Daarom aan jullie deze vragen:
- vind je het leeftijdsverschil te groot?
ach kind wat is 11 jaar nou he?
- moet ik het mijn moeder vertellen?ja doen! misschien vind je moeder hem ook leuk en dan kunnen jullie een trio beginnen!
- heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt helaas niet

please reageer, je zou me er enorm mee helpen.


__________________
'ik communiceer elke keer weer met die Beer' || ¿?Kunnen we er niet over pijpen?¿ || Conan en Communiceerbeers' zijn Top! || Bonne après midi Madamme!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:06
Verwijderd
Ik keur het ten zeerste af...iemand van 27 is al een man, geen jongen meer. Hij werkt natuurlijk allang fulltime (mag ik hopen, of hij is werkloos) en jij zit waarschijnlijk nog op school. Je zit in twee zulke verschillende levensfases...weet je zeker dat je hem ziet als gelijkwaardige, en niet als vaderfiguur? Da's namelijk geen gezonde basis voor een relatie...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:53
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik keur het ten zeerste af...iemand van 27 is al een man, geen jongen meer. Hij werkt natuurlijk allang fulltime (mag ik hopen, of hij is werkloos) en jij zit waarschijnlijk nog op school. Je zit in twee zulke verschillende levensfases...weet je zeker dat je hem ziet als gelijkwaardige, en niet als vaderfiguur? Da's namelijk geen gezonde basis voor een relatie...
Volledig mee eens.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2002, 20:47
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Pedofilie:

de ene is onder de 18 jaar

en dan 3 jaar leeftijdsverschil!!



Sorry, ik wil niet flauw doen maar ik vind t niet kunnen!
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 08:52
Didowoman
Didowoman is offline
ik heb ook een relatie gehad met iemand van 28 toen ik 18 was. Ik was dus volwassen en jij niet. Moet zeggen dat het een mooie tijd was, en was echt helemaal gek op die vent. Maar er komt een moment dat het stuk loopt. Jij/ik hebben nog zo weinig meegemaakt, vooral op het gebied van relatie, en die man die is al best wel oud, maar heeft nog steeds geen vaste relatie. Ik heb mezelf afgevraagd hoe dat kon, hij was namelijk erg aantrekkelijk en in de kroeg moest ik de meiden van hem afslaan. Oude mannen, niet allemaal, willen graag een jong vriendinnetje om zo zelf jong te blijven. Ze kunnen moeilijk afstand doen van hun jeugd, en zijn bang voor een vaste relatie. Dat heb ik ook gemerkt. Hoe verliefder ik werd, hoe meer hij afstand hield. Heb echt maanden gehoopt dat hij zich wel aan mij zou willen binden, maar was tevergeefs. Weet natuurlijk niet of jouw vriend ook zo is, maar denk er alsjeblieft eens over na. Pas als je zeker weet dat het goed zit, dat hij verder met je wil, en dat je niet gebruikt wordt, dan pas zou ik het aan je moeder vertellen. Zoiets is erg moeilijk, en wacht er gewoon mee tot het echt goed zit. Je staat dan ook sterker in je schoenen en kan je moeder er weinig tegenin brengen. Succes ermee!
Heb nu een hele lieve vriend van 22 en dat is echt de liefste schat van de hele wereld!!! Voor mij never meer een ander!
__________________
N IHVJ WJN KNZJ!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 09:47
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Als een 16 en 27jarige een relatie hebben lijkt me niet dat de 16 jarige 'oud' voor haar leeftijd is, maar de 27jarige gewoon 'jong' voor zijn leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:39
YoungSimba
Avatar van YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Pedofilie:

de ene is onder de 18 jaar

en dan 3 jaar leeftijdsverschil!!
LOL!!

Verder niks toe te voegen, eigenlijk.
__________________
Look into the eyes of a boy...and be lost forever
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:47
Verwijderd
Toen jij werd geboren, zat hij in groep 8

maar als het goed voelt, kan het.. zo simpel is het, maar dat jij twijfelt of het kan, vink wel dan ook weer een slecht teken, als je van hem houdt en hij van jou, dan is er toch geen reden anderen te vragen kan het wel?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 10:24
chanel
chanel is offline
Gaat naar liefde en relatie

Chanel
__________________
Can't stand when a bitch all in my side,I don't even know her and she all up in my light,Givin me the side eye like she wanna fight,better get t right
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 10:27
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
koeienfreak schreef:

Daarom aan jullie deze vragen:
- vind je het leeftijdsverschil te groot?
- moet ik het mijn moeder vertellen?
- heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt .
1) ja
2) schaam je je voor hem dan? als jullie echt zo flieft zijn mag de hele wereld dat toch weten?
3) als je bedoeld of ik et mee heb gemaakt is et antwoord: nee
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"

Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 11:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2002, 11:57
Memphis Man
Memphis Man is offline
Ik betwijfel ook of de relatie gezond is, maar door te zeggen "ik vind het niet kunnen!!" gaat zo een meisje zich denk ik juist extra veel aan die jongen vastklampen. Ze wil dan wel even bewijzen dat het wel een gezonde relatie is en dat ze wel degelijk volwassen is.

Je moet zo een meisje juist een beetje de mogelijkheid geven om zich te vergissen. Ze moet leren van haar fouten. Ze moet het zelf leren inzien. Zo lang ze niet brutaal verkracht of vreselijk gebruikt wordt zou ik de relatie ook wel toelaten, denk ik. Een goed gesprek met zo een meisje is dan misschien wel verstandig.

Maar het verstikkende klimaat dat van alles verbiedt werkt vaak juist averechts.
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:05
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
ik vindt het een pedofiel ik zou me zelf dood schamen als ik zelf 27 was en met een meisje van 16 zou nemen dat is gewoon zo triest!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Squall schreef:
Dikke pedo die gast van 27!
Mensen staan veel te snel met hun oordeel klaar. Toen ik (toen 13) met mijn vriend (toen 16) kreeg, werd hij ook door de hele school voor pedo uitgemaakt, nou, dat is NIET leuk. Hou asjeblieft je idiote en hersenloze opmerkingen voor je, want het getuigt niet van veel intelligentie.

Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 13:59
Verwijderd
Het is zeker geen pedofiel, nee. Een pedofiel is iemand die seksueel aangetrokken wordt tot geslachtsonrijpe inderen. Iemand van 27 die op een meisje van 16 valt is geen pedofiel, maar gewoon iemand die op jonge meisjes valt. Daar is geen naam voor, het is ook heel natuurlijk, alleen sociaal-maatschappelijk is het niet echt geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 15:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
1) Onder meer omwille van de symmetrie zou het maximum-leeftijdsverschil binnen een gezonde relatie idealiter niet meer dan twee (2) jaar mogen bedragen.
2) Onder meer omwille van een gezonde jeugd zou men pas na zijn/haar 18e (of liever: 21e) een relatie mogen beginnen.

Wat hier gesteld wordt, kan volgens mij dus niet.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:17
Jia-Zi
Jia-Zi is offline
Als ik jou was zou ik mij nog niet teveel vastklampen aan diegene. Ik zeg niet dat ik het afkeur, maar die jongen (of man, zoals jij hem waarschijnlijk liever niet wilt noemen) heeft zijn hele jeugd al achter de rug, terwijl jij net midden in je puberteit zit. Dat heeft niets te maken met je "volwassen voelen" of niet, maar gewoon met je levensfase; veel uitgaan, nog niet al teveel verantwoordelijkheid, bijna heel je leven staat nog in het teken van school... Waarom zou je dat uitgaan en feesten en je uitleven allemaal weggooien als dat niet hoeft? Als die jongen echt van je houdt zal hij ook jouw jeugd niet willen afpakken...
Wat ik dus eigenlijk wilde zeggen: het kan best dat je over een aantal jaar een heel gelukkige relatie hebt met deze jongen, maar als ik jou was zou ik er nu nog niet al te fanatiek aan beginen. Hou het in ieder geval een beetje open, des te meer kans heb je dat het later allemaal goedkomt. Ik neem aan dat jullie wel gewoon met elkaar om blijven gaan, ookal heb je geen vaste relatie... toch?

liefs Jia-Zi
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 18:10
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Ik vind het gewoon niet kunnen omdat ik gewoon zeker weet dat het geen gelijkwaardige relatie is, tenzij jij erg volwassen bent voor je leeftijd en hij nogal jong, dan is het gat niet te groot
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:03
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
heey,
ja ik heb een meisje in me klas van 17 en die heeft een vriend van 32...
dat vind ik echt te ver gaan....
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:05
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Iedereen kan wel zeggen dat "het eventueel wel zou kunnen" als hij echt om je geeft, als je echt zo volwassen bent voor je leeftijd, blablabla. Het spijt me zeer, maar je had echt wel anders gereageerd als je beste vriendin met zo'n verhaal op kwam zetten hoor. Ik vind het dus ook heel erg vreemd, zo'n groot leeftijdsverschil. Ik vraag me dan af wat zo'n man beweegt om een relatie met zo'n jong meisje aan te gaan. En waar hij op uit is.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:21
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef:
Iedereen kan wel zeggen dat "het eventueel wel zou kunnen" als hij echt om je geeft, als je echt zo volwassen bent voor je leeftijd, blablabla. Het spijt me zeer, maar je had echt wel anders gereageerd als je beste vriendin met zo'n verhaal op kwam zetten hoor. Ik vind het dus ook heel erg vreemd, zo'n groot leeftijdsverschil. Ik vraag me dan af wat zo'n man beweegt om een relatie met zo'n jong meisje aan te gaan. En waar hij op uit is.
Wat nou??? Mijn vriendin heeft ook een vriend van 1 jaar ouder en dat gaat toch goed, en ikzelf heb een vriend van 9 jaar ouder, dus wat is dan het probleem. Ok, ik zou sceptisch zijn, maar waarom zou die man nou net haar moeten gebruiken... Ik werd in het begin van mijn relatie met mijn huidige 9 jaar oudere vriend door en priester nota bene beschuldigd van op zijn geld uit te zijn (dat hij toen nog had)... We waren allebei op niks uit en het doet wel pijn als iemand zoiets slechts durft te denken...
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:25
)Vampje(
)Vampje( is offline
[QUOTE]Mennuz schreef:
[B]- vind je het leeftijdsverschil te groot? Uhm 11 jaar, beetje wel. die vent is volwassen, en jij, hoe je het ook voelt, nog niet helemaal
Ik weet niet of dat wel zo is. Ik bedoel, je moet gewoon gelukkig zijn, wat de leeftijd ook is. Dit is een reactie van mandy, het zusje van Vampiria.

Groetjuuuus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-06-2002, 21:23
helenaatjuh
helenaatjuh is offline
leeftijdsverschil is groot,maar kan het ooit te groot zijn??
jaah wel je ma vertellen,ik weet niet hoe je ouders zijn,maar als ze je het gan verbieden is het ook niks
nou euuh neit echt,tja ik ben 15 en een ex 18 en 19 maar jah
die ene vondt me waarschijnlijk maar kinderachig en de andere vondt het geen probleem.....maar jah dat is ook niet zo'n groot leeftijdsverschil
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 21:26
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
je moet als je ongeveer 30 jarige schamen als je met een meisje van rond de 16 of 17 jaar neemt dan ben je echt zielig en heb je geen eigen trots
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 23:49
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
In principe kan het wel..

Mijn beste vriend is 28, en die heeft toen ie 26 was een vriendin gehad van 16.. Het is erop stuk gelopen dat die meid het heeft uitgemaakt, maar op zich was het een heel goed koppel hoor..

Ik bedoel, als je toch een goede relatie met diegene kan opbouwen.. dan laat je toch nix je tegen houden??

Liefde kent geen grenzen... ook geen leefdtijdsgrenzen..
Zolang t maar goed gaat in de relatie, en je er zelf beide ook 100 % achter staat..

Maar goed, das mijn mening...

*knuffels*

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 08:32
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Squall schreef:
je moet als je ongeveer 30 jarige schamen als je met een meisje van rond de 16 of 17 jaar neemt dan ben je echt zielig en heb je geen eigen trots
Uhhuh. En dat bepaal jij?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 10:51
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Voor de 106467687ste keer: waarom zou het NIET kunnen? Die jongen hoeft niet noodzakelijk een sukkel te zijn, als beide partijen elkaar evenwaardig behandelen en goed kunnen praten en plezier maken. Als dat meisje psychisch volwassen genoeg is, waarom zou je die liefde dan geenkans geven?

Ter illustratie: ik ben nu 6 maanden samen met een jongen van 27, terwijl ik zelf bijna 18 ben. (Heb eigenlijk altijd al oudere vriendjes gehad, maar nog nooit zo oud.) Voor hem zelf was het ook geen evidente keuze om voor mij te kiezen, want hij dacht eerst dat ik veel ouder was. Maar na heel lang en diep nadenken hebben we besloten om het toch samen te proberen, omdat we gewoon enorm verliefd waren/zijn. Niemand van zijn vrienden/omgeving vindt hem daarom een sukkel, misschien ook omdat ik goed met hen overeen kom.
Ik beschouw hem als iemand die evenveel waard is als mij en hij doet dat ook. Ik denk pas dat zo'n leeftijdsverschil gevaarlijk wordt als de ene zich veel slimmer/dommer/beter/machtiger/... voelt dan de ander (al is dat ook vaal het geval in relaties waar een niet zo'n groot leeftijdsverschil optreedt) maar dat is niet het geval bij ons. We hebben natuurlijk wel al strubbelingen gehad, maar dat had meer met andere factoren te maken dan met leeftijdsverschil. Ik let er zelfs niet meer op.
Hij wil wel verantwoordelijkheid voor me opnemen en me 'beschermen', maar hij weet dat ik op m'n vrijheid sta en dat, als je téveel verantwoordelijkheid voor iemand neemt, dat de weegschaal al zwaarder doorweegt naar 1 kant. Dus ik kan wel zeggen dat we een gezonde relatie hebben.

Je moet er ook niet altijd van uitgaan dat wat maatschappelijk getolereerd is per definitie goed is, en wat ervan afwijkt per defininitie slecht. Trouwens niemand die ons kent, heeft ooit gezegd dat we het beter uitmaken of iets in die richting.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:39
partychick16
partychick16 is offline
ik heb een vriendin die heeft een vriend van 26 zij is 16.Haar ouders weten het maar ze hebben het nu geaccepteerd.dus ik zou het haar wel vertellen want alles stiekem gaan doen heeft ook geen zin.En zo'n relatie kan best goed gaan mijn vriendin heeft al bijna 8 maanden met hem.Het enige is dat wij als vriendinnen het wel raar vinden want hij heeft andere gedachtes enzo en andere interesses maja dat accepteren wij ook omdat het haar keuze is dus.
__________________
party!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 23:01
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
meid ik kan je wat vertellen.

Ik ben zelf 17, bijna 18 en mijn lieve vriendje is ook 27. So what? we zitten op 1 lijn, kunnen enorm goed praten over alles maar dan ook echt alles, hij is heel zorgzaam, lief, belangstellend, voorzichtig, spontaan, eerlijk, en hij neemt mij zoals ik ben.
Als jij ook gewoon helemaal je liefje neemt zoals hij is en omgekeerd ook dan zit het toch goed. Gelukkig accepteren mijn ouders hem omdat ze hem gezien hebben, maar vertel t wel. want met zwijgen geef je zelf al aan dat er iets niet goed zit.

Come on, gewoon vertellen ,ik weet dat het moeilijk is en laat je nooit uit het veld slaan om de mening van een ander.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 11:15
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
ZUUCHT, jahaaaa. Fiiijjjnn!
16 en 13 is wat anders als 27 en 16!
16 en 13 zit qua geestelijke leeftijd wat dichter bij elkaar als 16 en 27. Als je 27 bent, dan heb je meestal al een baan, en sta je veel meer in het rotte 36 urige werkweek leven dan een 16 jarig meisje die nog op school zit, enzo. een vent van 27 heeft een andere belevingswereld (dat wou ik de hele tijd al zeggen!).. duss!, maarja, ik ben een een gekke kerel achter een PC, en dit is mijn mening!
Maar je hebt wel gelijk... Dus wie is er nou gek?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 15:49
miss Elise
Avatar van miss Elise
miss Elise is offline
ik denk dat je zelf t beste ziet of t leeftijds verschil te groot is. maar het leeftijdsverschil wordt in steeds kleiner (nie letterlijk natuurlijk ).
ik zou het wel aan je moeder vertellen, weet ze wat dr is, kan je dr tenminste normaal over praten thuis (altijd prettig ).
suc6
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 15:55
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Pedo vind ik weer te ver gezocht. maar ook ik vind het verschil te groot... Als mijn zusje met iemand van 24 binnen zou stappen dan vertrouw ik het toch ook niet ....
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:08
suze02
suze02 is offline
Ik vind het niet echt slim 11 jaar leeftijdsverschil op je 16 is toch teveel ik denk dat je er toch even mee moet wachten je bent nog veelst te jong om iets met iemand te hebben met zoveel meer levenservaring terwijl je zelf zo jong bent.Ik spreek uit ervaring.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 09:25
Lovergirl2001
Lovergirl2001 is offline
Volgens mij wel. Als er maar liefde is, daarna komen pas dingen zoals leeftijd enzo... Ik ken ook een stel met een leeftijdsverschil van 17 jaar, dat is dus best wel een groot verschil maar ze zijn echt supergelukkig met elkaar, dus ik denk dat leeftijd altijd op de tweede plaats komt.
Kusjah!!
__________________
Love is the most important thing in life
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 18:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Lovergirl2001 schreef:
Ik ken ook een stel met een leeftijdsverschil van 17 jaar, dat is dus best wel een groot verschil maar ze zijn echt supergelukkig met elkaar.
Wacht maar tot de oudste helft de vijftig gepasseerd is... Dan is de ander nog pas 33...
Het gaat wel mis, gewoon een kwestie van wachten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:54
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Het gaat wel mis, gewoon een kwestie van wachten.
Maar op een andere manier mis dan jij hier waarschijnlijk bedoelt.

Stel je een huwelijk voor met twee jaar leeftijdsverschil. Dat is hartstikke normaal in jouw (abt's) ogen. Het is een wetenschappelijk te staven feit dat vrouwen gemiddeld ouder worden dan mannen, en wel een jaartje of vijf-zes (mannen worden gemiddeld bijna 75, vrouwen iets ouder dan 80). In een grote meerderheid van de huwelijken is het dan dus ook de man die eerder overlijdt, met als gevolg dat de vrouw achterblijft. Wanneer je nu een huwelijk hebt met een leeftijdsverschil van zoveel jaren, bijvoorbeeld 12, dan gaat het aan het einde veel meer mis dan je zou verwachten, om bovenstaande reden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Willen jullie deze Seksenquete invulle?
Suga~Suga
258 17-10-2005 20:22
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Liefde & Relatie leeftijd.
merels
87 11-03-2004 16:37
Liefde & Relatie Jullie moeten deze chat lezen!!
devilcat
105 03-12-2002 09:56
Liefde & Relatie leeftijdsverschil!!!van........
escona
57 18-03-2002 18:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.