Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2009, 18:31
Venus*
Venus* is offline
Hallo ,,

Nou ik zal even mijn verhaal doen.
Ik werk sinds 3 weken in de zeeman.
Mijn werk bestaat uit: kassa draaien,vouwen,spullen rechtzetten,vracht uitwerken en vegen/dwijlen, dat vind ik helemaal geen probleem.
Ik ben winkelhulp,en verder is er ook nog de filiaalbeheerder en haar assistent. een andere collega heeft nu vakantie.
Als ik werk,ben ik de enige die wat doet!
Zoals vandaag;op zaterdag moet ik om half 9 aanwezig zijn,om 9 uur begon ik ,tot 5 uur.
Door de week heb ik 's morgens een kwartier pauze,'s middags een uur en later op de dag ook nog een kwartier.Op zaterdag heb je in plaats van een uur een half uur pauze.
Vandaag ik heb de hele dag gestaan,en ik heb maar een kwartier pauze gehad(geen minuut later)
Verder zoals ik eerder al aangaf ben ik de enige die wat doet in de winkel.Mijn werkgever en haar assistent zijn de hele dag pauze aan het houden,,de hele dag zitten ze achter te praten en gezellig te doen,terwijl ik moet vouwen,naar de kassa rennen,weer moet vouwen en dingen rechtzetten en weer naar de kassa rennen om klanten te helpen.
Ook zit mijn werkgever de hele tijd aan de telefoon,,en als mijn werkgever er niet is zit de assistent de hele tijd te telefoneren.
Pas het laatste half uurtje gaat ze een klein beetje vouwen.
Ik krijg de hele dag te horen,kun je dit en doen,kun je dat even doen.dan denk ik: ja jullie zijn er ook nog,ik kan niet 5 dingen tegelijk doen.

Pff dit moest er echt even uit.
Kunnen mijn werkgever en assistent mij al het werk laten doen?
En hoe zit dat met de pauzes? Gaat er zoiezo pauzetijd van mijn loon af? Of wordt er echt gekeken hoeveel ik heb gewerkt?
Kan ik hiervoor klagen en waar en hoe kan ik dat doen?

Sorry voor mijn ellenlange verhaal!
Venus*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2009, 20:30
Skater13
Skater13 is offline
De werkgever en assistent zullen (neem ik aan) niet voor niks aan de telefoon zitten maar voor de bedrijfsvoering. De pauzes gaan normaal van je loon af ja. Verder is het logisch dat ze jou het werk laten doen, je bent daar niet om de hele dag koffie te drinken en toch te verdienen toch? Verder doe je geen dingen die je niet binnen je functie hoort te doen volgens mij..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 21:08
Venus*
Venus* is offline
Citaat:
De werkgever en assistent zullen (neem ik aan) niet voor niks aan de telefoon zitten maar voor de bedrijfsvoering. De pauzes gaan normaal van je loon af ja. Verder is het logisch dat ze jou het werk laten doen, je bent daar niet om de hele dag koffie te drinken en toch te verdienen toch? Verder doe je geen dingen die je niet binnen je functie hoort te doen volgens mij..

Dat dacht je ja,ze zitten lekker met vrienden te bellen en helemaal niet voor de bedrijfsvoering.
En ik hoef helemaal niet de hele dag pauze te houden,waar het mij om gaat is dat ik als enige alles moet doen in de winkel en ik maar een kwartier pauze krijg terwijl ik 8 uur gewerkt heb.
Maandag zal ik te horen krijgen van mijn werkgever(die vandaag eerder weg moest) dat k niet heb geveegd,niet heb gevouwd en opgeruimd,terwijl ik daar de hele dag geen tijd voor had. Zaterdag is een drukke dag en vooral de plek waar ik werk.
En wat zat die assistent te doen,yep aan de telefoon hangen met vriendinnen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 00:34
Verwijderd
Jij wordt door je werkgever betaald om te werken. Dat moet je dus ook gewoon doen. Wat je werkgever en andere medewerkers heel de dag wel of niet doen doet daar niks aan af. Dat ze je verwijten dat je dingen niet doet terwijl je daar geen tijd voor hebt is natuurlijk niet fair, maar geef je dat ook aan aan je werkgever?

Je hebt natuurlijk gewoon recht op het wettelijk minimum aan pauzes, maar volgens mij was het je daar niet echt om te doen.

Laatst gewijzigd op 06-09-2009 om 00:44.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 16:26
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Ik ben niet zo bekend met dit soort zaken.
Maar de hoeveelheid pauze lijkt me erg weinig.
Bij ons is het zo dat je voor iedere 3 uur werken 10 minuten pauze krijgt.
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 16:49
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
als je 5,5 tot 10 uur werkt, heb je recht op een half uur pauze. die pauze mag je ook in 2 keer een kwartier krijgen. hier kun je dus gewoon om vragen. daar vertel je trouwens niks over, heb je zelf gezegd dat je een half uur pauze wil en dat het te druk is om alles alleen te doen? want als je niks zegt kan ik me voorstellen dat je leidinggevende het prima vindt zo.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 20:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
- Wat een ander doet is niet aan jou. De werkgever en assistent mogen dus inderdaad de hele dag aan de telefoon hangen en kletsen. Als zij echt niks uitvoeren, dan krijgen ze uiteindelijk wel gezeur met hun regiomanager. Maar verder is het niet aan jou.
- Je hoeft nooit te rennen in een winkel. Als niemand wat uit voert, zorg je er voor dat jij gewoon je best blijft doen, maar je hoeft er niet 10 tandjes harder of zachter door te werken. Laat de kwaliteit van je werk niet afhangen van een ander. Je doet je best en als er kassa gedraaid moet worden loop je daar gewoon heen.
- Je hebt recht op een half uur pauze, dat mag je opeisen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 13:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Telefoneren kan ook werk gerelateerd zijn natuurlijk. Zoals gezegd heb je recht op een halfuur pauze. Kondig dat netjes aan (dat je een halfuur pauze neemt dan en dan, zeg alleen dat je er recht op hebt als er bezwaar tegen is) en neem het vervolgens ook. Als er dan geen kassa bemand is; jammerdebammer, dat regelen is de taak van je manager en niet jouw probleem.

Je hoeft bovendien niet hard te rennen. Als zij niets doen is de consequentie dat er wanneer er gevouwen moet worden, klanten niets kunnen kopen. Als ze willen dat er wel een kassa actief is, dan is de consequentie dat er niets gevouwen wordt.

Als er tig klanten kwaad weglopen door wachttijd of het gehele inventaris een puinzooi is, is dat mits je gewoon inzet toont niet jouw probleem, maar van de manager, dat is zijn baan.

Werk gewoon zoals verwacht mag worden, zonder je de benen uit het lijf te rennen, en wacht lekker totdat hij zichzelf tegen komt. Als ze jou iets verwijten kun je er gewoon op wijzen dat jij je best doet, en dat te weinig personeel inzetten niet iets is dat ze jou kunnen verwijten. (dit, omdat tegen iemand zeggen dat ze lui zijn hen direct kwaad maakt. Nooit doen met je baas, alleen doen als jij de baas bent )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 20:38
June bug
June bug is offline
Sjonge wat neemt iedereen het hier op voor die werkgever zeg... Het is waar dat TS hoogstwaarschijnlijk niets aan het gedrag van de werkgever kan veranderen, maar ik vind dat toch wel gezegd mag worden dat de situatie zoals de TS hem schetst vrij belachelijk is... Niet echt motiverend om je werk goed te doen. Ik denk dat je, Venus*, als het langer zo doorgaat en dit echt meer regel dan uitzondering is, best een gesprekje met je werkgever kunt aanknopen waarin je netjes aangeeft dat je de manier van werken vervelend vindt, omdat je merkt dat je met te weinig personeel staat ofzo. En dan eventueel iets over die pauzes zeggen.
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 20:43
Skater13
Skater13 is offline
Zegt T_ID dat niet met woorden van gelijke strekking?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 21:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sjonge wat neemt iedereen het hier op voor die werkgever zeg... Het is waar dat TS hoogstwaarschijnlijk niets aan het gedrag van de werkgever kan veranderen, maar ik vind dat toch wel gezegd mag worden dat de situatie zoals de TS hem schetst vrij belachelijk is... Niet echt motiverend om je werk goed te doen. Ik denk dat je, Venus*, als het langer zo doorgaat en dit echt meer regel dan uitzondering is, best een gesprekje met je werkgever kunt aanknopen waarin je netjes aangeeft dat je de manier van werken vervelend vindt, omdat je merkt dat je met te weinig personeel staat ofzo. En dan eventueel iets over die pauzes zeggen.
Ik ben van mening dat de TS zich helemaal niet moet bemoeien met de werkzaamheden van zijn werkgever. Dat is zijn werk niet. En zolang de TS zich nog kapot rent en geen pauze op eist, ziet de werkgever ook nooit in dat er uberhaupt een probleem is op de werkvloer.

Dus het is mijn ogen toch echt de TS die hier moet veranderen in gedrag (niet meer rennen + pauze nemen) en houding (accepteren dat de werkgever zoveel kan niksen als hij/zij zelf wil, tot het punt dat de regiomanager in grijpt).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 17:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik ben het met June Bug eens. De TS komt met een serieus probleem aanzetten: van haar/hem wordt geacht dat z/hij zich uitslooft, maar de rest vreet maar uit hun neus. Dat is domweg geen gezonde arbeidssituatie. Dat werkt demotiverend voor TS en is asociaal van zijn baas en assistent. De TS kan dit probleem aankaarten bij de werknemer (dat hij het niet allemaal alleen kan en dat z/hij het gevoel heeft niet voldoende te worden bijgestaan door collega's, maar als de werkgever net zo'n bullebak is als ie in het verhaaltje naar voren komt, is het wellicht mogelijk dat de TS in zijn baan gedegradeerd wordt (of al dan niet erger).

Naar de TS toe adviseer ik om te bekijken of je binnen het bedrijf niet ergens een klacht kan neerleggen. Is er een ondernemingsraad? Is er een vertrouwenspersoon? Ook zou ik de mogelijkheid niet uitsluiten om op zoek te gaan naar een andere werkgever. Dan zijn ze je maar kwijt. Je hoeft je niet als een slaaf te laten behandelen!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het met June Bug eens. De TS komt met een serieus probleem aanzetten: van hem wordt geacht dat hij zich uitslooft, maar de rest vreet maar uit hun neus. Dat is domweg geen gezonde arbeidssituatie. Dat werkt demotiverend voor TS en is asociaal van zijn baas en assistent. De TS kan dit probleem aankaarten bij de werknemer (dat hij het niet allemaal alleen kan en dat hij het gevoel heeft niet voldoende te worden bijgestaan door collega's, maar als de werkgever net zo'n bullebak is als ie in het verhaaltje naar voren komt, is het wellicht mogelijk dat de TS in zijn baan gedegradeerd wordt (of al dan niet erger).

Naar de TS toe adviseer ik om te bekijken of je binnen het bedrijf niet ergens een klacht kan neerleggen. Is er een ondernemingsraad? Is er een vertrouwenspersoon? Ook zou ik de mogelijkheid niet uitsluiten om op zoek te gaan naar een andere werkgever. Dan zijn ze je maar kwijt. Je hoeft je niet als een slaaf te laten behandelen!
Als TS het probleem bij de baas aankaart en die haar niet sreieus neemt, is het voor iedereen het beste als ze een ander baantje zoekt.

Daarnaast; ze laat zelf toe dat als een slaaf wordt behandeld. Je hoeft niet door de winkel te sprinten. Je moet gewoon op een redelijk tempo je werk doen en dan is er verder niks aan de hand. Maakt het daarbij uit of ze alleen in de winkel staat of wordt omgeven door collega's die ook de hele tijd aan het sprinten zijn? Nee. Je moet gewoon doen waarvoor je wordt betaald, met de productiviteit van je collega's heeft dat te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het met June Bug eens. De TS komt met een serieus probleem aanzetten: van hem wordt geacht dat hij zich uitslooft, maar de rest vreet maar uit hun neus. Dat is domweg geen gezonde arbeidssituatie. Dat werkt demotiverend voor TS en is asociaal van zijn baas en assistent. De TS kan dit probleem aankaarten bij de werknemer (dat hij het niet allemaal alleen kan en dat hij het gevoel heeft niet voldoende te worden bijgestaan door collega's, maar als de werkgever net zo'n bullebak is als ie in het verhaaltje naar voren komt, is het wellicht mogelijk dat de TS in zijn baan gedegradeerd wordt (of al dan niet erger).

Naar de TS toe adviseer ik om te bekijken of je binnen het bedrijf niet ergens een klacht kan neerleggen. Is er een ondernemingsraad? Is er een vertrouwenspersoon? Ook zou ik de mogelijkheid niet uitsluiten om op zoek te gaan naar een andere werkgever. Dan zijn ze je maar kwijt. Je hoeft je niet als een slaaf te laten behandelen!
Als TS het probleem bij de baas aankaart en die haar niet sreieus neemt, is het voor iedereen het beste als ze een ander baantje zoekt.

Daarnaast; ze laat zelf toe dat als een slaaf wordt behandeld. Je hoeft niet door de winkel te sprinten. Je moet gewoon op een redelijk tempo je werk doen en dan is er verder niks aan de hand. Maakt het daarbij uit of ze alleen in de winkel staat of wordt omgeven door collega's die ook de hele tijd aan het sprinten zijn? Nee. Je moet gewoon doen waarvoor je wordt betaald, met de productiviteit van je collega's heeft dat te maken.

En mocht ze dan nog gezeur krijgen dat het werk niet af is, dan is stap 1 toch echt met de werkgever gaan praten om te vertellen dat het gewoon te veel werk is voor in haar eentje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Een keuze om het jaar over te doen, wat zijn mijn rechten?
Banquet
1 06-07-2011 17:10
Algemene schoolzaken Ik ga niet over door fout school ! Wat zijn mijn rechten
marceberhart
6 23-06-2011 15:27
Werk, Geld & Recht Staken op school... wat zijn mijn rechten???
tommy448
12 01-03-2011 21:10
Werk, Geld & Recht mijn rechten als huurder bij controle gemeente?
Praganonut
4 21-10-2008 11:52
Werk, Geld & Recht ontslag indienen: wat zijn mijn rechten?
elledc
13 20-06-2007 15:56
Eindexamens 2007 Mijn rechten rondom het CSE?
biologisch
5 19-04-2007 14:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.