Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2011, 20:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Morgen mn TTT! Ik ben benieuwd
Succes morgen! Ben benieuwd

Ik heb volgende week dinsdag m'n TTT. Vandaag voor het eerst na de vakantie (twee weken) weer gereden en nu ook tijdens de ochtendspits terwijl ik normaal altijd 's avonds rij. Drukte viel me mee. Is misschien ook wel makkelijker omdat je gewoon achter de massa aan kan rijden en niet zo op je snelheid hoeft te letten de hele tijd. Verder moet ik gewoon beter kijken en niet van die domme dingen doen dan komt het wel goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2011, 13:12
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Hmm TTT ging niet zo lekker, ik was echt heel zenuwachtig en maakte een paar stomme fouten. Geen vrijstelling gehad dan ook. Wel gewoon veel handige tips gehad zodat mn rijopleiding nog verder vormgegeven kan worden. Over 2,5 week examen, ik ben benieuwd...
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 14:16
Verwijderd
Komt goed, geen vrijstelling hebben is op zich wel relaxt. Extra kansen om te laten zien dat je het allemaal kan
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 19:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jammer maar hopelijk is het nu wel zo dat je bij je examen minder zenuwachtig bent omdat je een beetje weet hoe het gaat. Verder ben ik het wel met Dittrich eens. Ik doe m'n ttt ook niet voor de vrijstellingen eigenlijk maar meer omdat ik eens wil horen van een ander hoe ik nou eigenlijk rijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 09:20
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Mn instructeur was zelfs blij dat ik geen vrijstelling kreeg 'dan kan ik mn rust eventjes pakken tijdens een bijzondere verrichting.' Opzich wel een goede opvatting . Plus ze mogen me er toch uiteindelijk niet op laten zakken, alleen als ik slecht zou kijken. Maar ben wel blij dat ik een TTT heb gedaan, gewoon om te kijken hoever ik ben. Mss neem ik nog wel een paar lessen bij als het nodig zou zijn.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 14:14
Verwijderd
Verkeer en techniek ook gehaald vanmiddag, nu kan ik eindelijk praktijk gaan doen op de bus
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 20:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Morgen TTT, ben benieuwd Vanavond nog een uurtje gereden en dat ging echt lekker. Als ik morgen zo rijd ben ik in elk geval zelf tevreden. M'n instructrice vond het moeilijk om in te schatten omdat ik heel wisselend rijd. Morgen eerst nog een uurtje oefenen en beetje inkomen en dan toets doen/
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 22:20
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Veel succes dan, morgen!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 10:02
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Morgen TTT, ben benieuwd Vanavond nog een uurtje gereden en dat ging echt lekker. Als ik morgen zo rijd ben ik in elk geval zelf tevreden. M'n instructrice vond het moeilijk om in te schatten omdat ik heel wisselend rijd. Morgen eerst nog een uurtje oefenen en beetje inkomen en dan toets doen/
Veel succes, post je hoe het gegaan is?
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Verkeer en techniek ook gehaald vanmiddag, nu kan ik eindelijk praktijk gaan doen op de bus
Gefeliciteerd! Waar ga je op de bus rijden?
Citaat:
Morgen TTT, ben benieuwd Vanavond nog een uurtje gereden en dat ging echt lekker. Als ik morgen zo rijd ben ik in elk geval zelf tevreden. M'n instructrice vond het moeilijk om in te schatten omdat ik heel wisselend rijd. Morgen eerst nog een uurtje oefenen en beetje inkomen en dan toets doen/
Hoe is 't gegaan>
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 11:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dankjewel voor jullie reacties Het ging maar matig. Ik was veel te zenuwachtig en reed veel te hard. Voor ik weg gereden was bij het CBR was ie al drie keer afgeslagen. Had wel een fijne examinator, rustige man die me ook gewoon hielp als het nodig was maar me wel zelf liet proberen. Heb geen vrijstelling gekregen. Moest fileparkeren maar toen ging ik veel te hard dus dat ging niet goed (ow en ik stuurde eerst de verkeerde kant op was nu links ipv normaal altijd rechts), omkeeropdracht ging goed maar ik keek te weinig om me heen en parkeren op het parkeerterrein bij het CBR ging wel goed.

Vond het wel erg nuttig. Volgens die examinator moet ik nog werken aan m'n voertuigbeheersing, als dat automatisch gaat komt de rest vanzelf omdat ik dat wel al in me heb. M'n instructrice weet ook dat ik normaal wel beter rijd. Laat hem normaal nooit af slaan en nu echt constant. Zij wil alleen nu graag dat ik over een paar weken nog een TTT doe maar daar voel ik eigenlijk maar weinig voor op dit moment. Mensen die daar ervaring mee hebben?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 12:22
Verwijderd
Dat is wel jammer ja. Misschien toch maar eens wat vaker dan 1x in de week gaan lessen? Niet lullig bedoeld, maar voertuigbeheersing krijg je niet van 1x in de week rijden. Daarvoor zul je toch vaker moeten gaan lessen, anders blijf je ploeteren
Een tweede TTT heb ik zelf nooit gedaan, wist eigenlijk ook niet dat dat kon. Eigenlijk zou ik dat niet doen, doe dan gewoon een examen, dan heb je nog kans dat je slaagt ook
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 18:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Daantje: mijn TTT klinkt precies hetzelfde als de jouwe (ik heb daarna nog een aantal lessen genomen en toen examen gedaan en ben geslaagd). De meerwaarde van nog een TTT zie ik niet zo. Wat Dittrich al zegt: als je examen doet, heb je in ieder geval nog de kans dat je slaagt (en als je niet slaagt, krijg je -net als bij een TTT- tips over dingen die niet goed gaan).
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd! Waar ga je op de bus rijden?

tnx

Ik les in Utrecht, bij E & R. Dat zijn wel toffe lui. En dik kans dat ik daarna in omgeving Ede ga werken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 09:38
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
@Hawahaai, oeh door jouw reactie krijg ik er zelf ook een beetje meer hoop in. Ik moet vrijdag nog lessen (2uur) envolgende week nog woensdag en donderdag (2x 2 uur) en vrijdag ga ik dan examen doen.. had eigenlijk nog maar 4 uur les maar het gaat voor mn gevoel nog niet super lekker dus heb voor de zekerheid nog maar eventjes 2 lessen extra ingepland. Echt duimen dat ik het ga halen!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 09:54
Verwijderd
@Daantje, AM en Hawahaai: met het behalen van je roze papiertje, rij je eigenlijk nog niet best. Je hebt alleen laten zien dat je in staat bent om min of meer veilig door het verkeer te komen. Het echte rijden leer je met de tijd en kilometers die je gaat maken.
Ik zou geen extra extra lessen inplannen. Want op een gegeven moment heb je gewoon het niveau om een examen te doen. Of je slaagt of niet, ligt ook voor een groot deel aan de examinator.
(Tenzij je natuurlijk echt bizarre dingen gaat doen, maar als je instructeur daar bang voor is, dan laat hij je niet opgaan).
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 14:09
Verwijderd
Mijn lessen beginnen pas over een tijdje, ben ik begin februari 18. Dus die week ga ik beginnen. Maar nou staat er bij mijn schema van rijlessen bij de 1e les: Infotest. Nou vraag ik me af, moet ik al veel kennis hebben bij de 1e les? Wat is daarvan de bedoeling, dat je dan dingen over de theorie krijgt? Want heb ik nog niet, heb pas net mijn theorie boeken binnen gekregen...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 14:31
Verwijderd
Je kunt gewoon gaan rijden zonder dat je je theoriecertificaat hebt gehaald, maar het is natuurlijk wel handig om zelf alvast de theorie door te nemen zodat je in ieder geval een beetje basiskennis hebt.
Doorgaans ga je bij de eerste rijles gewoon al rijden, maar dit hangt af van de manier van lessen ("gewoon" of Rijopleiding In Stappen (RIS)) en waar je lest natuurlijk. Ik heb bij een vrij kleine rijschool gelest en ben de eerste rijles direct voor de leeuwen gegooid in het verkeer. Er zijn echter ook rijscholen die je eerst laten lessen op een afgesloten terrein totdat je genoeg voertuigbeheersing hebt. Met name de grotere rijscholen doen dit.
Hoe dat dus precies zit kun je het best vragen aan je instructeur.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 19:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
In principe verwachten ze inderdaad dat je niet meer kennis van het verkeer hebt dan een gemiddelde student/scholier van die leeftijd
Die eerste les zou ook nog een intest kunnen zijn om je vaardigheden te beoordelen en te kijken hoe makkelijk je het oppikt. Uiteindelijk hanteert elke rijschool/-instructeur wel een beetje zijn eigen methode.

@Daantje; ik weet niet of een tweede TTT dan nog echt een meerwaarde heeft. Eentje kan ik mij prima voorstellen, maar je weet nu wat je kan verwachten en wat je oefenpunten zijn. Tenzij je van plan bent een toets te doen en om die niet te halen of er is een groot prijsverschil tussen de TTT en het examen zou je nu net zo goed een examen kunnen aanvragen.
Voertuigbeheersing kan je overigens prima met één les per week af als dat jouw ideale/wenselijke leersnelheid is. Het is ook een vrij standaard lesgehalte.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 16:53
sander-w
sander-w is offline
Goede dag damens en heren!

Ik had vandaag rijexamen gehad heelaas gezakt 1 ste x niet zo ramp dus.
Maar goed ik heb nu een vraag of een vraagje.
Ik was geslaagd voor mijn tussentijdsetoets alleen nu ben ik gezakt voor mijn rijexamen houd dit in dat ik dat ik de bezonderen verichtingen de volgende keer wel weer moet doen voor de 2 rijexamen of moet ik nauw wel de bezonderde verichtingen doen voor de 2 rijeaxmen!

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen betantworden groetjes sander.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 17:32
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb je vraag even toegevoegd aan het centrale topic voor rijlessen

Ik ben niet helemaal op de hoogte van het rij-examen in de nieuwe stijl, maar voorheen was het zo dat als je niet geslaagd was voor je examen je bij je nieuwe examen wel je bijzondere verrichtingen weer opnieuw moet doen. Dat wil zeggen dat je examen dan iets langer duurt. Voor de kosten maakt het niet uit
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 18:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je krijgt alleen een vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen bij je eerste rij-examen. Als je daar nu voor gezakt bent moet je ze bij je volgende examen wel weer gewoon doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 21:51
xSmooth-
xSmooth- is offline
2 weken terug geslaagd voor theorie.
En over 3 weekjes afrijden
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 19:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag voor het eerst sinds m'n TTT weer gereden en het ging lekker, stuk beter dan tijdens m'n toets. Had wel een beetje een 'yes, zie je wel dat ik het kan' gevoel. Voor de les nog even met m'n instructrice gesproken. Ze was ergens bang dat ik zou stoppen nadat m'n toets tegengevallen was maar vond me ook wel weer een doorzetter die dat niet snel zou doen dus dat viel maar mee. Heb ook gezegd dat ik weinig voor een tweede TTT voel en dat begreep ze volgens mij wel, verder zei ze er weinig van. Zijn er niet echt aan toegekomen om te bespreken over hoeveel lessen nog/wanneer examen. Heb nu nog vier lessen staan iig, volgende week ff verder kijken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 19:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Plus ze mogen me er toch uiteindelijk niet op laten zakken, alleen als ik slecht zou kijken.
Niet mogen... dat is wel een aardige bewering
Ook al zou het niet mogen en de examinator wilt het toch, dan gooit hij het wel op wat anders
Maar de kans is zéér klein dat je op bijzondere verrichtingen zakt, dan moet je het echt wel flink verneuken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 10:46
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
vandaag mn laatste blokles gehad voordat ik morgen mn rijexamen heb! Zowel gisteren als vandaag heel veel oja momentjes gehad, en kreeg vandaag (had andere instructeur) zelfs het compliment dat ik al heel veel goed kan.. mn belangrijkste aandachtpunt is het goed kijken bij het wegrijden, zowel bij het starten als na een bijzondere verrichting. En dus ook echt de rust nemen om het een keer goed door te kijken. Invoegen op de korte invoegstrook nog een keer of 4 geoefend en alle keren ging dat goed. Ik begin er dus wel steeds meer vertrouwen in te krijgen.. nou maar toi toi toi voor morgen dus!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 10:51
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Het enige nadeel blijft toch wel dat rijlessen echt een hele dure hobby zijn, tering eventjes 2 uur extra rijden gelijk 90 euro... *_*
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 17:06
brands
Avatar van brands
brands is offline
@Atelier Madame: Succes morgen tijdens je rij-examen!
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 21:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Succes morgen! Mijn rij-instructrice zegt ook altijd: kalmte kan je redden. Doe je bijzondere verrichtingen rustig, dan kan je makkelijker nog corrigeren. En goed kijken en rustig aan sowieso met alles
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 09:28
Verwijderd
Succes AM! Hoe ging het?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 18:42
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
helaas gezakt! 2x kleine stuuribgreep en reed te onzeker, ach heb toch examengarantie dus volgende keer beter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 20:11
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Jammer Maar de volgende keer haal je het dan gewoon, toch?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 21:40
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
idd de volgende keer haal ik het gewoon idd
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 21:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jammer maar zo te horen wel iets wat de volgende keer wel goedkomt Hoelang moet je nou weer wachten voor je weer examen kan doen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 13:31
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Mn instructeur had het over een week of 3/4, maar ik dnek dat ik het zelf nog eventjes uitstel (door verhuizen/vakantie) heb vrij weinig tijd komende periode.. en wil het gewoon ff rustig verder oppakken en ik ga fulltimestage lopen vanaf feb..
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 21:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, begrijpelijk

Rijden ging lekker vandaag Ook veel bijzondere verrichtingen gedaan nog: stopproef, fileparkeren, achteruit in een vak parkeren, halve draai, omkeeropdracht, straatje keren. Ben tevreden Ook ff gevraagd wat zij er nou van vind en hoelang ze denkt dat ik nog nodig heb. Als ik de komende tijd zo blijf rijden als ik nu rijd dan wil ze binnenkort m'n examen aan gaan vragen. Ze vond dat mijn voertuigbeheersing in de lessen nu goed is zolang ik maar rustig ben en rustig rijd en niet als een kip zonder kop gestressed rond rijd Ben best blij om dit te horen eigenlijk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 20:29
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Afgelopen zaterdag heb ik een rijtest gehad. Tot mijn verbazing ging ik echt meteen de weg op, zonder echt ergens uitleg over te krijgen. Eigenlijk was dat ook wel fijn want zo had ik ook geen tijd om zenuwachtig te worden .
Over één week heb ik de eerste rijles in een simulator. Dat in totaal 4 x2 uur. Daarna 10 weken lang 2 x 2 uur les per week. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het mij zal vergaan want ik ben eigenlijk altijd al een beetje bang om te gaan rijden, maar daar had ik tijdens de rijtest helemaal geen last meer van .
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 18:00
Verwijderd
Vandaag de eerste praktijkles op de bus. Hoe gaaf was dat Heb me uitstekend vermaakt. Prettige instructeur wel. Dus het rijden ging naar verloop van tijd steeds vanzelfsprekender.
Volgende week bijna fulltime aan de slag.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 21:58
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik heb woensdag therorie examen mondeling,

nu had ik twee vragen. Weet iemand hoe dat gaat zon mondeling theorie examen?

en ik heb telkens veel fouten bij gevaarherkenning heeft iemaand daar nog tips voor?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 07:38
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
ik heb woensdag therorie examen mondeling,

nu had ik twee vragen. Weet iemand hoe dat gaat zon mondeling theorie examen?

en ik heb telkens veel fouten bij gevaarherkenning heeft iemaand daar nog tips voor?
Dit hielp bij mij heel erg goed (1 fout in gevaarherkenning);

(A) Remmen
Als je uit gaat van de maximaal toegestane snelheid rem je bijna altijd binnen een verkeersbeeld met:
• zwakkere / instabiele verkeersdeelnemers
• tegenliggers op smalle wegen
• voorbijrijden van werkzaamheden of obstakels op de rijbaan
• inhalen en tegelijk passeren van tegenliggers
• onoverzichtelijke en gevaarlijke kruispunten
• drukke (woon/winkel)gebieden, scholen e.d.
• onoverzichtelijke of scherpe bochten
• ontstaan van stremming of file
• grote snelheidsverschillen onderling

(B) Gas loslaten
• Als je de situatie niet vertrouwt
• Als je de situatie wel goed kunt overzien
• Als er geen direct gevaar is
• Als de snelheid aangepast is

(C) Niets doen
•Als je de situatie goed kunt overzien
• Als er geen direct gevaar is
• Als er voldoende ruimtekussen is om je handeling uit te voeren
• Als er weinig snelheidsverschil onderling is
• Als er een vluchtmogelijkheid is
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 10:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het lijkt mij dat een mondeling examen hetzelfde zal zijn als een schriftelijke examen, alleen wordt het voorgelezen en mag je denk ik mondeling antwoord geven ipv op een knopje drukken. Ik verwacht niet dat het veel anders zal zijn Veel succes woensdag!

Heb je inmiddels ook al weer rijlessen, trouwens?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 11:43
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
XandiXy: heel erg bedankt die ga ik uit mn hoofdleren nog ff

hey kiet lang geleden jaah heb alweer tijd rijlessen nu ben naar andere rijschool gegaan, heel aardige man en rij nu in een automaat dat gaat goed en ik vind het leuk, nu dan dus theorie en als ik dat haal hoeft het niet zolang meer te duren voor dat ik praktijk kan doen
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gevaarherkenning heb ik vooral geleerd door echt na te denken hoe ik het zou doen als ik in de auto zat op de automatische piloot en niet aan de hand van zo'n plaatje. Verder had ik een oefencd-rom en heb ik superveel oefenvragen en oefententamens gedaan en toen ging het wel beter. Op internet zijn ook sites waar je kan oefeen (al dan niet tegen betaling). Succes!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb trouwens straks rijles maar van een andere instructeur maar wel in m'n eigen auto (denk ik), m'n eigen instructrice is namelijk ziek. Denk dat ik dit een beetje zie als de second opinion die ik al overwoog. Is natuurlijk de perfecte setting, hoop alleen niet dat ik nu onnodig zenuwachtig ben omdat er iemand anders naast me zit. Ben erg benieuwd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 09:52
mathias n
mathias n is offline
Hallo,

Dit is een tekst die ik geschreven heb om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen en te verwittigen over de groene kring (De beweging voor jonge land- en tuinbouwers). want ik ben niet tevreden over hun en over ed kansen die ze de jongeren geven. Ik had me namelijk ingeschreven voor een opleiding rijbewijs G in Eeklo. Deze lessen worden gegeven met een tractor die rondgaat in Vlaanderen. Na meer dan een half jaar was deze traktor in Eeklo voor de opleiding. Ik heb toen 650 euro betaald en heb dan mijn examen gedaan in Eeklo. Ik was er door voor het deel op privéterrein maar niet voor het deel openbare weg. Dus de volgende dag heb ik contact opgenomen met de groene kring en gevraagd wanneer ik mijn examen opnieuw mocht doen. Het antwoord was simpel: sorry, alle examendagen zijn volzet en de traktor verhuist volgende week naar Antwerpen , u kan binnen 9 maanden opnieuw proberen als de traktor weer in Eeklo is. Dit zag ik natuurlijk niet zitten en heb hierna nog veel gemaild en gebeld met de groene kring ofdat er geen andere mogelijkheid was maar hier kreeg ik natuurlijk geen goed antwoord op. Ze stelden enkel voor om binnen 3 maand opnieuw te proberen in Melle want dan bevond de traktor zich daar. Maar hiermee was ik het niet eens want ik had 650 euro betaald om 4u opleiding te krijgen met de traktor op privéterrein en 4u op de openbare weg. In die 4u openbare weg had ik de omgeving rond Eeklo leren kennen en om dan het examen ergens anders te doen maakt dit zeer moeilijk en de kans op slagen nog veel kleiner. Toen ik dit zij tegen de groene kring zijden ze allemaal dat ze mij wel begrepen en gelijk gaven. Maar ze konden niets voor mij doen. Ze zijden enkel dat ik 85 euro nog eens bij moest betalen moest ik willen herkansen en dat het ook 85euro kost per lesuur dat ik erbij wil om de omgeving in Melle te leren kennen. Als enige uitleg kreeg ik dat dit zeer jammer was en dat zij een fout hadden gemaakt bij de planning van de lessen en examens maar van hun moest ik niets extra verwachten van voorstel. Ze geven toe dat ze een fout hebben gemaakt maar willen niets doen als tegen compensatie. ik hoop dat mogelijke klanten dit lezen en hun conclusies hieruit nemen. iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen waar ze hun examen doen en wat ze hiervan vinden maar ik wou graag mijn ervaringen delen met mogelijke klanten.

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 09:23
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Eind maart heb ik mn tweede poging rijexamen Gisteren voor het eerst sinds mn afrijden weer les gehad, vond het wel weer ff lastig om er in te komen, twas ook heel erg druk op de weg (vind ik nogal irritant), hopen dat het volgende week weer wat beter gaat..
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 11:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu twee keer les gehad bij een andere instructrice (een keer 's avonds, een keer overdag) omdat m'n eigen instructrice ziek was en omdat ik zelf een keer overdag wilde rijden en dat is eigenlijk wel heel verhelderend voor me geweest. 's Avonds rijd ik best okee maar overdag is het me toch behoorlijk tegengevallen. Verder vond ze me heel onzeker. Heb met haar ook nog een goed gesprek gehad waar in ze me aanraadde om contact op te nemen met de rijschool. Het schijnt niet waar te zijn dat mijn eigen instructrice de enige is die losse lessen rijdt. Ze vond dat ik gewoon af moest dwingen dat ik ook op zaterdag overdag mag rijden en dan op m'n vrije vrijdag overdag bij een andere instructeur. Ik ga het nu ff laten bezinken en dan even overleggen met m'n vriend (had ze me ook aangeraden) en dan maandag of dinsdag even de rijschool bellen. Heb dinsdag weer 's avonds les bij m'n eigen instructrice en de week erna ook nog en dan proberen of ik daarna overdag kan leren want 's avonds leer ik gewoon niets meer. Ben er best wel blij mee dat het nu zo gegaan is maar ook wel ff contronterend.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 09:41
Groene Kring
Groene Kring is offline
Groene Kring, de beweging van jonge land- en tuinbouwers, biedt jaarlijks aan heel wat jongeren de mogelijkheid om bij onze organisatie een opleiding voor het rijbewijs G te kunnen volgen. Tijdens een intensieve opleiding leert elke deelnemer de noodzakelijke controles van het voertuig, de manoevers op het privéterrein en een vlotte maar defensieve rijtechniek op de openbare weg. Groene Kring biedt deze opleiding aan op verschillende locaties in Vlaanderen, hierbij streven we naar een sterke en kwaliteitsvolle opleiding. Deze kwaliteitsvolle opleiding heeft tot doel dat onze deelnemers ongeacht de locatie een goede rijtechniek aanleren. Daarnaast heeft Groene Kring een goede samenwerking met verschillende land- en tuinbouwscholen om er vervolgens voor te zorgen dat we de opleiding zo dicht mogelijk bij de woonplaats van onze deelnemers kunnen aanbieden en dit door 2 tractoren met aanhangwagen die van locatie wisselen over het hele Vlaamse land. We hebben begrip voor de teleurstelling van deze betrokken deelnemer omdat hij niet meteen kon herkansen. Aangezien Groene Kring twee tractoren met aanhangwagen ter beschikking heeft voor al haar opleidingen en deze tractoren ook handenvol geld kosten, het logisch is dat we het ons niet kunnen permitteren om deze ongebruikt te laten staan. Ze moeten daarom zo snel mogelijk verder naar een volgende locatie. Als onze deelnemers de opleiding met glans afwerken en nadien hun rijbewijs G behalen, zijn zij opgeleid om eender waar op een goede manier in het verkeer te fungeren.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 06:09
Dubbel-B
Dubbel-B is offline
Hallo allemaal,

Gister heb ik mijn eerste brommerrijles gehad, en 't ging best wel goed. Enige probleem was dat ik de ene keer wel, en de andere keer niet rechts of links keek. Ook deed ik de spiegels de eerste keer goed inkijken, en de keren daarna pas erg laat en heel snel inkijken.

De instructeur zei me dat ik nog 2 uren les nodig had, en dan 't uur daarna gelijk examen zou moeten doen. Nou is dit natuurlijk erg fijn, maar kan dit kloppen? Is dat niet veel te weinig aangezien het spiegels en links rechts kijken bij de eerste les niet zo lekker ging? Of is dit in 2 lessen wel op te schroeven en te leren?


Gr Bram

ps. Qua voertuigbeheersing zit het wel goed, rijd zelf crossmotor
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 14:51
Matchamochi
Avatar van Matchamochi
Matchamochi is offline
Ik heb gister mijn rijbewijs gehaald. Heb in totaal 33 uur les gehad, met lessen van (meestal) 1,5 uur. Had bij de TTT vrijstelling gekregen voor de bijzondere manoeuvres. Theorie en praktijk allebei in één keer gehaald. Volgende week haal ik mijn rijbewijs op =)
__________________
He doesn't look a thing like Jesus,
but he talks like a gentleman
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.