Oud 24-11-2004, 15:29
brightlight
brightlight is offline
Als je als man zijnde met één persoon onveilige anale seks hebt gehad, is er dan een (grote) kans om hiv te hebben opgelopen? Moet hij zich dan laten testen?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:50
Verwijderd
Als die persoon waarmee hij seks had HIV heeft, dan wel natuurlijk. Je hebt vaak en snel wondjes bij je anus, zeker als je anale seks hebt, de kans dat er wat vocht in is gekomen is heel groot. Zeker testen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 17:26
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
als die ene persoon HIV besmet is wel ja
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 17:37
brightlight
brightlight is offline
Citaat:
Myuki schreef op 24-11-2004 @ 17:26 :
als die ene persoon HIV besmet is wel ja
Of die ene persoon met HIV besmet is...geen idee.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 17:59
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
brightlight schreef op 24-11-2004 @ 17:37 :
Of die ene persoon met HIV besmet is...geen idee.
Is dat nog na te vragen? Kans is niet zo heel erg groot, maar als je zekerheid wil moet je daar gewoon op testen. Kan wel pas definitief een half jaar na de eventuele besmetting.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:27
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Citaat:
brightlight schreef op 24-11-2004 @ 15:29 :
Als je als man zijnde met één persoon onveilige anale seks hebt gehad, is er dan een (grote) kans om hiv te hebben opgelopen? Moet hij zich dan laten testen?
Ja, je hoort toch ook vaak dat homo's het hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 19:32
Verwijderd
Citaat:
bench140 schreef op 24-11-2004 @ 18:27 :
Ja, je hoort toch ook vaak dat homo's het hebben.
da's een feit, maar dat heeft niets met anale seks te maken.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 24-11-2004 @ 19:32 :
da's een feit, maar dat heeft niets met anale seks te maken.
Juist wel, het schijnt dat homoseksuelen heel vaak onveilig anale seks hebben, daardoor zijn er in verhouding zoveel homoseksuelen die HIV besmet zijn. Was vandaag zelfs weer in het nieuws.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De kans dat een vrouw (of in dit geval een man) een man besmet is overigens wel kleiner dan de kans dat een man (of een vrouw) een vrouw besmet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:14
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
dat komt omdat een piemeltje niet snel wondjes krijgt bij het vrijen met een vrouw.
als een piemel iemand van achter pakt is de kans heel wat groter dat ie wondjes krijgt, de anus ook.
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:23
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Het komt er op neer dat je jezelf het beste even naar de huisarts kunt slepen om even een test te doen (pas na 3 maanden na sexueel contact is dit mogelijk).

even ter achtergrond informatie, HIV/AIDS komt meer voor bij homosexuele mannen, niet zozeer omdat zij vatbaarder zijn maar omdat ze meer wisselende sexuele partners hebben en onveilige anale seks hebben waarbij overdracht van het HIV het makkelijkst gaat. De ziekte is zelfs ontdekt doordat er in Amerika bepaalde infecties (zogenaamde opportunistische infecties, waarbij voor gezonde mensen onschadelijke bacterien ineens ziekten veroorzaken) heel veel gezien werden onder jonge homosexuele mannen.

Verder is de kans redelijk klein, maar toch een test laten doen. Je kunt nooit zeker genoeg zijn.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 11:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
De kans voor een man om tijdens vaginaal sexcontact HIV op te lopen is 2/1000.
Bij anaal contact is die kans groter.

(De kans voor een vrouw om tijdens vaginaal sexcontact HIV op te lopen is trouwens 2/100).


Als je het zeker weten moet je je testen, zo simpel is het. Het maakt niet uit hoe klein het risico is: je hebt aan risico blootgestaan.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-11-2004 @ 20:54 :
Juist wel, het schijnt dat homoseksuelen heel vaak onveilig anale seks hebben, daardoor zijn er in verhouding zoveel homoseksuelen die HIV besmet zijn. Was vandaag zelfs weer in het nieuws.
het komt dus niet door de anale seks, maar door de onveilige seks. het is niet omdat ze het anaal doen dat ze HIV krijgen, het is omdat ze het onveilig doen en meer 'losse contacten' hebben.

we kunnen de topicstarter dus best aanraden:

* als de man in kwestie (die één keer onveilige anale seks heeft gehad) die seks had met een homoseksuele man (die reeds meerdere contacten heeft gehad) kan hij zich best eens laten testen.
* als de man in kwestie (die één... ) die seks had met een homoseksuele man (die zelf nog nooit eerder [anale] seks had) is het niet écht nodig om zich te laten testen, maar nog altijd wel goed 'voor de zekerheid'.
* als de man in kwestie anale seks had met een vrouw (die reeds eerder met (meerdere)(een) partner(s) anale seks had) is het aangewezen zich te laten testen op soa/hiv.
* als de man in kwestie anale seks had met een vrouw (die nog nooit eerder [anale] seks had) is het niet écht nodig om zich te laten testen, maar nog altijd wel goed 'voor de zekerheid'.


maja.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 25-11-2004 @ 14:23 :
het komt dus niet door de anale seks, maar door de onveilige seks. het is niet omdat ze het anaal doen dat ze HIV krijgen, het is omdat ze het onveilig doen en meer 'losse contacten' hebben.

we kunnen de topicstarter dus best aanraden:

* als de man in kwestie (die één keer onveilige anale seks heeft gehad) die seks had met een homoseksuele man (die reeds meerdere contacten heeft gehad) kan hij zich best eens laten testen.
* als de man in kwestie (die één... ) die seks had met een homoseksuele man (die zelf nog nooit eerder [anale] seks had) is het niet écht nodig om zich te laten testen, maar nog altijd wel goed 'voor de zekerheid'.
* als de man in kwestie anale seks had met een vrouw (die reeds eerder met (meerdere)(een) partner(s) anale seks had) is het aangewezen zich te laten testen op soa/hiv.
* als de man in kwestie anale seks had met een vrouw (die nog nooit eerder [anale] seks had) is het niet écht nodig om zich te laten testen, maar nog altijd wel goed 'voor de zekerheid'.


maja.
Het komt de door mix van én onveilig én anaal. Anale seks geeft absoluut een verhoogde kans om met HIV besmet te raken.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:32
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-11-2004 @ 14:49 :
Het komt de door mix van én onveilig én anaal. Anale seks geeft absoluut een verhoogde kans om met HIV besmet te raken.
mits de ander hiv heeft
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 25-11-2004 @ 15:32 :
mits de ander hiv heeft
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 00:49
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik geloof dat de kans dat een man bij sexueel contact hiv oploopt maar iets van 1/1000 is. Maarja, je zult die ene maar zijn....
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 17:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 26-11-2004 @ 00:49 :
Ik geloof dat de kans dat een man bij sexueel contact hiv oploopt maar iets van 1/1000 is. Maarja, je zult die ene maar zijn....
2/1000. Maar dat is bij vaginaal contact: bij anaal contact ligt het getal hoger (meer kans op besmetting)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 23:31
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik moet me volgende week laten testen van mn moeder....

Hoe, wat, wie en waar doet er effe niet toe waardoor dit allemaal ter sprake is gekomen!

Wat mijn vraag is....

Bij zo'n test, voor HIV en soa's....is hier slechts bloed voor nodig en kan men dan alles zien? of is er ook plas nodig of een lichamelijk onderzoek of ... ?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 23:55
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 26-11-2004 @ 23:31 :
Ik moet me volgende week laten testen van mn moeder....

Hoe, wat, wie en waar doet er effe niet toe waardoor dit allemaal ter sprake is gekomen!

Wat mijn vraag is....

Bij zo'n test, voor HIV en soa's....is hier slechts bloed voor nodig en kan men dan alles zien? of is er ook plas nodig of een lichamelijk onderzoek of ... ?
Van je moeder laten tesen, wtf heb jij verstiert dat je ma dat tegen jouw zegt
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 09:39
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 26-11-2004 @ 23:31 :
Ik moet me volgende week laten testen van mn moeder....

Hoe, wat, wie en waar doet er effe niet toe waardoor dit allemaal ter sprake is gekomen!

Wat mijn vraag is....

Bij zo'n test, voor HIV en soa's....is hier slechts bloed voor nodig en kan men dan alles zien? of is er ook plas nodig of een lichamelijk onderzoek of ... ?
enkel wat bloed afstaan, doet geen pijn of dergelijk. Weet wel dat je pas na 3 maanden na het onveilige contact HIV kunt aantonen in het bloed, dus ik weet niet hoelang je geleden bezig bent geweest... Maar een arts zal hetzelfde zeggen. Als je zomaar bloedonderzoek laat doen terwijl je pas een week geleden hebt lopen frunikken dan kan hiv niet aangetoond worden en heb je dus niets aan de test.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:54
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 26-11-2004 @ 23:55 :
Van je moeder laten tesen, wtf heb jij verstiert dat je ma dat tegen jouw zegt
Nujah om het effe uit te leggen!

Ik ben bi of wat dan ook, dat boeit effe niet, maar ik heb op dit moment een relatie met een jongen, al 1,5 maand! Dit is vrij serieus en kan nog lang duren als het aan beiden ligt...zijn ook gewoon 100% monogaam blabla! Met hem heb ik echter niet veel uitgespookt ofzo, omdat ik nog niet zo ervaren ben....hmppff genoeg!

In ieder geval......zo'n jaar terug had ik ook al een vriendje, een jaar geleden ging dit uit! we hadden zo'n 5 maanden....hij had echter al een hele reeks jongens gehad bleek achteraf.....en tsjah niet alles ging altijd effe veilig dus wie weet heb ik daar iets van opgelopen....ik weet het niet! (ga er van uit van niet..) en nujah dat is nu dus zo'n jaar geleden dus zal het wel zichtbaar zijn als er iets zou zijn blabla!

Mn vriendje is altijd goed veilig geweest in eerdere relaties....uiteraard kon het wel eens voorkomen dat iets niet 100% veilig gebeurd, denk aan bepaalde handelingen zou ik maar zeggen en daarmee doel ik niet op anaal of whatever! Maargoed zijn exen hadden al ontzettend veel vriendjes gehad.......uit alle grote steden, en laat daar nu net dat aidsnews vandaan komen!

Zn laatste relatie is zo'n 2 maand voor wij iets kregen, dat is nu 3,5 maand terug.....en dat liep niet goed aangezien dat met een jongen was die gewoon iedereen wilde afwerken enz en het hield dan ook niet lang stand......als hij iets zou hebben van 1 van zn vriendjes dan zou dat opzich ook wel zichtbaar zijn!

We doen het allebei....puur voor de zekerheid en toch onze verledens af te sluiten enz zodat we met zn 2 verder kunnen gaan (wat we hebben beiden de insteek om een serieuze relatie te hebben voor langer.....zo zijn we allebei altijd al geweest)

Maargoed wat een gelul hier, dat was niet mn bedoeling

Maargoed mn moeder weet overal van hoe het zit en daarom wil ze graag dat ik en mn vriendje ons laten testen.....puur voor de zekerheid.......en dat is wat ik zelf ook wil en met haar heb besproken enz

Blablabla "stopt ermee"
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 17:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor Hiv is bloed genoeg maar voor andere soa's is ook urine nodig en iets uit je urinebuis.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 20:34
devilcat
devilcat is offline
1 op de 5 homo's in Amsterdam heeft HIV!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:51
olsen
Avatar van olsen
olsen is offline
Bij twijfel altijd testen

tis russisch roulette.

Heb zelf een meisje gebeft op vakantie in zuidafrika. Kom ik thuis, lees ik dat daar bijna de helft hiv heeft. Gelukkig had ze een condoom bij zich voor het neuken.
De kans dat je het van beffen krijgen is uiterst klein. Andere soas kun je wel oraal oplopen.

Dus meteen na drie maanden getest bij me huisarts. Kreeg ik zon afkeurende papa-blik ...
__________________
Big pigs have little dicks
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
brightlight schreef op 24-11-2004 @ 17:37 :
Of die ene persoon met HIV besmet is...geen idee.
Zodra je net met HIV bent besmet, kun je je heel lamlendig voelen, de ziekteverschijnselen hebben veel weg van het ebsteinbarvirus (Pfeiffer). Daarna voel je je een hele periode symptoomvrij. In Nederland en Amerika hoef je niet aan de gevolgen van AIDS te overlijden. Ze zijn nu zo ver gevorded dat het een 'chronische ziekte' is geworden. Je dient dan wel 3 tot 20 medicijnen per dag tot je te nemen op _precies_ gezette tijden. These days bestaat er zelfs een medicament waardoor zwangere vrouwen kunnen bevallen van een niet met hiv besmet kind.. De gemiddelde bewoner van (zambia?? iig land in afrika) bedraagd over 10 jaar door de gevolgens van HIV en AIDS slechts 32 jaar oud..!

En dat dankzij de duitse kolonie in Afrika die de intense behoefte hadden apen te eten... Door gevolg van mutaties is het (RNA) hiv ontstaan..

Gisteren een vanuit school een conferentie over aids bijgewoond en uhm dat was best indrukwekkend...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Arrestaties voor hiv-besmettingen op seksfeesten Groningen
ijscoman
72 14-06-2007 11:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap HIV in Sesamstraat Zuid-Afrika
Zelma
50 23-11-2003 14:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ex-PSV-directeur die ontucht had gepleegd HIV-besmet
Verwijderd
25 05-06-2003 16:03
Seksualiteit Op jacht naar mensen met HIV!
G.T.C.
33 01-06-2003 16:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 1/3 Hiv patiënten is asielzoeker
^AmArU^
2 17-02-2002 21:17
Lichaam & Gezondheid Canadezen vinden het middel tegen hiv-virus
Lyx
12 20-11-2001 13:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.