Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2006, 14:24
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Hey,

Ik geef binnenkort een feestje en ik zou eigenlijk graag ook wat lekkere dingetjes neerzetten die ik zelf ook durf te eten. Ik kan natuurlijk stukjes komkommer, wortel etc. neerzetten, maar heeft iemand misschien ook nog andere ideetjes? Ik dacht zelf al aan fruitsalade oid.

Alle tips welkom
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2006, 15:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gezonde spiesjes
Zet korte en lange (sate)prikkers op tafel. Zet hier in schaatjes bij met: cherry tomaatjes, komkommer en wortelballetjes. Eventueel kun je er ook nog mozarelleballetjes, sla of fruit bij zetten. En er zijn vast nog wel andere dingen die je er aan kunt doen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 15:56
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik weet niet of je het durft, maar zoute stokjes of japanse mix oid bevatten relatief weinig kcal.
En verder zou je blokjes 20 of 30+ kaas kunnen nemen, of runderrollade met filet americain, maar dat laatste is niet vegetarisch (weet niet of je dat bent, dacht het eigenlijk wel).
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 16:01
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-12-2006 @ 16:56 :
Ik weet niet of je het durft, maar zoute stokjes of japanse mix oid bevatten relatief weinig kcal.
En verder zou je blokjes 20 of 30+ kaas kunnen nemen, of runderrollade met filet americain, maar dat laatste is niet vegetarisch (weet niet of je dat bent, dacht het eigenlijk wel).
Vegetarisch voor het merendeel, af en toe eet ik biologisch vlees.

Die spiesjes zijn wel een leuk idee. En ik kan natuurlijk ook stokjes en japanse mix neerzetten inderdaad . Het hoeft niet allemaal light te zijn, maar ik wil niet alleen maar chips en vette dingen neerzetten.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 16:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je kunt ook kaas, worst , vegetarische ham/worst aan de spiesjes doen inderdaad.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 17:34
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
waarom zou je bepaalde dingen niet durven eten?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 17:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 17-12-2006 @ 18:34 :
waarom zou je bepaalde dingen niet durven eten?
Omdat er mensen op deze wereld rondlopen met een eetstoornis.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 17:56
ikkuh15
ikkuh15 is offline
je kan ook reepjes wortel/bleekselderij/bloemkool/... neerzetten en hier een soort dipsausjes bij maken: zoals tzatziki of hummus (kikkererwtenpasta)

of van die mini paprikaatjes vullen met iets van light-kaas oid...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 19:38
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Zeer lekker recept:
Snij een aubergine in schijven
Gril die even aan beide kanten, tot ie zachtig wordt en garig.
Neem knoflook, 2 3 teentjes, peper een blikje tomaatblokjes op sap. Pers knoflook en meng het met blokje tomaat. Doe een halve beker wit spul erbij (creme fraiche of yoghurt, hangt er vanaf welke smaak je wilt). Overgiet de schijven met de saus. Doe er zout en peper bij. Laat het een nacht staan, dan trekt alle smaak erin.
Je kan zo'n schijfje op een prikker eten, maar het druipt natuurlijk wel. Als beleg op een stokboordje/ cracker is het echt lekker. (hoop niet dat je sjans wil maken bij iemand, want er zit dus echt een sterke knoflook smaak aan)

En niet alleen paprika op prikkers geven, want dan denken mensen dat je ze aanziet voor konijnen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 20:02
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Blokjes kaas met een dipmosterdje

of maak een knoflooksausje, smeer dat op plakjes stokbrood en dat dan even roosteren onder de grill (staat vast wel ergens een recept van op internet).
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 10:52
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Rauwkost doet het meestal erg goed met een dipsaus erbij. Magere yoghurt + knoflook + kruiden = een erg lekkere en toch magere dipsaus.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 13:36
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Hamrolletjes met daarin monchou & uitjes, kaasrolletjes met daarin Boursin & paprika, gevulde tomaatjes met kwark/kaas/slaatje/etc.
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 18:01
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
J3s schreef op 18-12-2006 @ 14:36 :
Hamrolletjes met daarin monchou & uitjes, kaasrolletjes met daarin Boursin & paprika, gevulde tomaatjes met kwark/kaas/slaatje/etc.
hmmz klinkt goed
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 18:01
Mrs Mojo Risin
Avatar van Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Snij tomaten in plakes. Doe op elk plakje een beetje zaanse mayo (kan natuurlijk ook lowfat enzo), doe er stukjes ui op en bestrooi het met een beetje zout, peper en basilicum. Delicious!
__________________
All great things must first wear terrifying and monsterous masks, in order to inscribe themselves in the hearts of humanity.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 18:39
Verwijderd
Zoals je zelf al zei: fruitsalade doet het meestal erg goed. Op mijn eindexamen feest (zomer, zucht) had ik bohl (of hoe je dat ook schrijft) gemaakt. Allerlei seizoensfruit met vruchtensap. Aan een kom moeserende witte wijn toegevoegd, aan de ander niet.
Komkommer gaat altijd razend snel als ik dat op tafel zet. Zelf houd ik ook erg van zuidvruchten (gedroogde abrikozen, dadels, vijgen) of studentenhaver.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 20:30
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Enigszins eetprobleem. Geen stoornis alsjeblieft.

Er staan wel wat lekkere dingen bij inderdaad! Dat tomaten-recept lijkt me lekker! Dat moet vast lukken. Verder is dat dipsausje ook een goed idee!
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 22:53
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Inderdaad vijgen, top voor feestjes. Is ook lekker met zachte kaas. In de winter zijn kaasjes sowieso lekker, typisch icm vrucht en noot. Gaat misschien een beetje voorbij het low-budget gedeelte, maar daarbij moet je dan geluk hebben.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 11:04
madelief21
madelief21 is offline
satéprikkertjes met uitje, augurkje, stukje ham je weet wel....

fruitsalade....

groentensalade bijv. huzaar met allerle fruit en groenten... of wat dan ook....

italiaanse broodsalade; stukjes brood, beetje wijn, zongedroogde tomaatjes, andere stukjes groenten, beetje azijn, beetje zout... hele recept ligt hier indien interesse....

toastjes met filet american. ( filet is mager... )

van die japanse mix.... of van die low fat.... chips....

je kunt vast tips on- line vinden... misschien onder weight watchers ofzo....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2006, 12:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dadels doorsnijden en vullen met roomkaas is ook lekker en een recept wat je tegenwoordig niet meer zo vaak tegenkomt. Ik weet niet of je dat aandurft? Uiteraard kan je zelf kiezen wat voor roomkaas je erin stopt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 12:18
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-12-2006 @ 13:12 :
Dadels doorsnijden en vullen met roomkaas is ook lekker en een recept wat je tegenwoordig niet meer zo vaak tegenkomt. Ik weet niet of je dat aandurft? Uiteraard kan je zelf kiezen wat voor roomkaas je erin stopt.
Zonder roomkaas zijn ze ook lekker
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 13:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Dadels kunnen ook erg goedkoop zijn, moet je wel uitkijken waar je ze koopt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-12-2006 @ 12:12 :
Dadels doorsnijden en vullen met roomkaas is ook lekker en een recept wat je tegenwoordig niet meer zo vaak tegenkomt. Ik weet niet of je dat aandurft? Uiteraard kan je zelf kiezen wat voor roomkaas je erin stopt.
monchou!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.