Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2007, 19:28
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
GRONINGEN - De politie heeft vier mannen aangehouden die op seksfeesten in Groningen homoseksuele mannen, na ze te hebben gedrogeerd, met een injectiespuit hiv-besmet bloed zouden hebben toegediend. Dat liet de politie in Groningen woensdag weten.

De mannen, in alle gevallen gaat het om homo's, spraken via chatboxen af op seksfeesten. Daar werden ze gedrogeerd met de drug GHB, soms in combinatie met xtc, waarna ze besmet bloed kregen ingespoten. Er hebben zich vijf mannen bij de politie aangemeld bij wie dit is gebeurd. Vier van hen hebben aangifte gedaan, de vijfde heeft alleen een verklaring afgelegd. Het gaat om mannen tussen de 25 en 50 jaar oud.

Besmet met hiv
Volgens de politie zijn zij, na de injecties, niet allemaal daadwerkelijk besmet met hiv. Zij wil echter niet zeggen hoeveel slachtoffers dit wel is overkomen.

De verdachten, van wie er drie homo zijn, zijn twee 48-jarige mannen uit de gemeente Slochteren, en een 33-jarige en een 34-jarige man uit Groningen. De laatste werd samen met een 37-jarige vrouw aangehouden op verdenking van de handel in soft- en harddrugs. De vrouw is later weer vrijgelaten.

GHB
Bij een van de verdachten is een grote hoeveelheid GHB aangetroffen. Ook de overige drie verdachten bleken hoeveelheden van de drugs in hun bezit te hebben. De politie in Groningen roept voor haar onderzoek nog onbekende slachtoffers van de hiv-besmetting op homoseksfeesten in Groningen op om zich te melden. De politie en het Openbaar Ministerie denken namelijk dat daar nog meer slachtoffers zijn gemaakt. ‘Eventuele slachtoffers wordt dringend verzocht zich te melden bij de politie’, liett de politie woensdag weten.

De eerste meldingen over de feesten kwamen in juni 2006 bij de politie binnen. In februari deed het eerste slachtoffer aangifte. De verdachten werden begin mei aangehouden. Alle verdachten kenden elkaar. Twee van hen hadden een relatie met elkaar.

Het Openbaar Ministerie (OM) beschuldigt de verdachten van zware mishandeling met voorbedachte rade, aldus een woordvoerder van het OM woensdag. De maximale straf die hen kan worden opgelegd, is zestien jaar cel. ‘De levensverwachting van de slachtoffers is rekbaar wegens medicatie en daardoor kan er geen doodslag of moord ten laste worden gelegd’, verduidelijkt de woordvoerder. ‘Dit is jurisprudentie van de Hoge Raad.’

Bekentenis afgelegd
De seksfeesten vonden plaats in privéwoningen van de verdachten of van de slachtoffers waar kleine gezelschappen bijeenkwamen. Tijdens de bijeenkomsten zou, zonder mededeweten van de slachtoffers, drugs door hun drankjes zijn gemengd. Daarna werden ze seksueel misbruikt en zouden ze het besmette bloed toegediend hebben gekregen. Het ging volgens de politie om cocktails van verschillende soorten besmet bloed van de verdachten. Twee van de verdachten hebben hier een bekentenis over afgelegd.

Volgens de politie zouden de verdachten de praktijken hebben toegepast omdat dit hen een kick gaf en omdat ze onbeschermde seks puur vonden. De politie vermoedt dat er meer mensen het slachtoffer zijn geworden van de seksfeesten.

Verbieden
Burgemeester J. Wallage van Groningen zegt seksfeesten bij mensen thuis niet te kunnen verbieden. Volgens hem heeft de overheid daar geen bevoegdheid toe. Pas als er op zulke feesten strafbare feiten worden gepleegd kan en moét er worden ingegrepen, liet hij woensdag weten. Maar dat is dan de verantwoordelijkheid van het Openbaar Ministerie (OM) en niet van de politie of burgemeester, voegde hij eraan toe.

De burgemeester zei verder dat strafvervolging van de verdachten nu prioriteit heeft.

Kans
Volgens een woordvoerster van het Aids Fonds is de kans dat mensen aids krijgen als ze via een injectienaald zijn ingespoten met het hiv-virus ‘behoorlijk groot’. Het gaat namelijk om bloed-op-bloed contact, en dat is in principe extra gevaarlijk, maar alleen als de injectie echt in de bloedbaan terecht is gekomen.

Volgens beleidsmedewerkster Femke Jongen van Soa Aids Nederland kan de kans op op het krijgen van hiv, en eventueel aids, worden beperkt als de geïnjecteerde mannen zich snel melden voor medische hulp. In Nederland zijn ongeveer 12.000 mensen besmet met het hiv-virus. Dat zijn de geregistreerde gevallen. Soa Aids Nederland schat dat er in totaal 18.500 gevallen zijn.

Afweersysyteem
Niet alle hiv-besmetten krijgen vervolgens ook aids. Hiv tast het afweersysteem van het lichaam aan. Deskundigen spreken van aids als het lichaam zo is verzwakt dat elke infectie fataal kan zijn. Hiv en aids zijn tegenwoordig chronische ziekten die in principe goed te behandelen zijn. Per jaar zijn er volgens Soa Aids Nederland ongeveer 250 tot 300 nieuwe aidsdiagnoses. Per week sterven gemiddeld twee mensen aan de ziekte. Hierbij kan het gaan om mensen die pas in een laat stadium goede medische behandeling hebben gekregen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...sten_Groningen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2007, 19:29
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Echt zeer schokkend dit!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:36
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Gelukkig zal ik hier nooit last van krijgen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:38
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Cornel schreef op 30-05-2007 @ 20:36 :
Gelukkig zal ik hier nooit last van krijgen.
totdat ze het ook in de disco gaan doen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
omg rothomos!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Die vier zijn krankjorum, hopelijk dat ze tot een zware straf veroordeeld worden.

Jammer alleen dat het waarschijnlijk is dat verdraaide versies en leugens over dit verhaal tot 2030 in Staphorst en omstreken verspreid zullen worden om alle homo's zwart te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik vind dat ze gelijk mccaine als forumbaas moeten ontslaan, ze vallen niet te vertrouwen!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:56
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-05-2007 @ 20:46 :
omg rothomos!
Of homoseksuele homofoobjes.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 30-05-2007 @ 20:46 :
omg rothomos!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:59
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 30-05-2007 @ 20:28 :
De mannen, in alle gevallen gaat het om homo's
Dat kunnen we niet genoeg benadrukken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Van wat ik op het journaal en passant hoorde is het voer voor psychologen, elkaar besmetten zodat je daarna toch niks te verliezen hebt en 'pure' seks kan hebben... Daar zit waarschijnlijk een ton meer achter qua beeld(ver)vorming en marginalisering.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
jeetje, kun je geen andere geslachtsziektes meer oplopen dan als je aids hebt?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:41
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-05-2007 @ 21:05 :
jeetje, kun je geen andere geslachtsziektes meer oplopen dan als je aids hebt?
Kun je wel, maar wat heb je liever Chlamydia, Genitale wratten of.. Aids?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:49
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-05-2007 @ 20:59 :
Dat kunnen we niet genoeg benadrukken.
Natuurlijk wel appart dat ze speciaal daar op uitgezocht zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:50
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 30-05-2007 @ 21:49 :
Natuurlijk wel appart dat ze speciaal daar op uitgezocht zijn.
Tja, dit zijn duidelijk psychopaten en het is niet zo vreemd dat psychopaten aparte dingen doen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:56
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Deze mensen zijn geestelijk dood. Ze zouden de gigantisch grote marteldoos open moeten trekken voor wat deze mensen gedacht, maar ook gedaan hebben.

Dit is te ziek voor woorden...ik krijg het benauwd en misselijk als ik besef dat mensen zulke vormen van mishandeling hanteren.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:47
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-05-2007 @ 21:50 :
Tja, dit zijn duidelijk psychopaten en het is niet zo vreemd dat psychopaten aparte dingen doen.
Vind alleen de strafmaat zo mager. Dit soort mensen horen levenslang te krijgen en nooit meer terug te keren in de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 22:35
Verwijderd
Wat T_ID zegt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2007, 22:41
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 30-05-2007 @ 22:47 :
Vind alleen de strafmaat zo mager. Dit soort mensen horen levenslang te krijgen en nooit meer terug te keren in de maatschappij.
En gevangenissen zijn ook vijfsterrenhotels zeker?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 22:54
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Weer een reden waarom ik vind dat gevangenissen te lux zijn en straffen te weinig.

Ik zou het liefst nog concentratie kampen hebben met criminelen dan dit...

Even ter verduidelijking, concentratie kampen met gevangenen (dus niet met JODEN).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 23:25
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 30-05-2007 @ 23:54 :
Weer een reden waarom ik vind dat gevangenissen te lux zijn en straffen te weinig.

Ik zou het liefst nog concentratie kampen hebben met criminelen dan dit...

Even ter verduidelijking, concentratie kampen met gevangenen (dus niet met JODEN).
Als je Joden in een concentratiekamp zet dan zijn het ook gevangenen. Grappig ook hoe je eerst zegt dat je kampen wil met criminelen en vervolgens nog even verduidelijkt dat je met 'criminelen' geen Joden bedoelt. Ga jij je eerst maar eens goed inlezen, algemene kennis kweken, beetje weten aan je Nederlands en je begrijpend lezen, etc, dan mag je dáárna wel een eigen mening hebben.

Ot;
Ja, nare zaken. Prachtvoer voor psychologen inderdaad. Die verdachten hadden naar Amerika moeten verhuizen, daar heb je feestjes waar je mensen hebt rondlopen met en zonder AIDS en dan moet je er zo veel mogelijk neuken Want als je geen AIDS hebt is het doel van zo'n feest het oplopen ervan. En als je wel AIDS hebt, zo veel mogelijk mensen doen die 't niet hebben he.
Dat krijg je als je een land massaal bang gaat zitten maken, mensen raken psyched van de stress en gaan maar aan de AIDS zodat ze dáár in elk geval niet meer voor hoeven te vrezen.
Hoe dan ook, zestien jaar cel vind ik wel voldoende op zich.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 00:10
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-05-2007 @ 23:41 :
En gevangenissen zijn ook vijfsterrenhotels zeker?
Het gaat er niet om of gevangenissen wel of niet lux zijn, het gaat er om dat deze mensen een dusdanig ernstig misdrijf tegen de samenleving hebben gepleegt dat ze gewoon niet meer terug moeten kunnen keren. Het risico dat ze weer zo'n daad plegen is aanzienlijk en de impact van zo'n daad op het leven van een persoon is dusdanig groot dat deze niet in gevangenis jaren is uit te drukken.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 00:11
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 31-05-2007 @ 00:25 :

Ja, nare zaken. Prachtvoer voor psychologen inderdaad. Die verdachten hadden naar Amerika moeten verhuizen, daar heb je feestjes waar je mensen hebt rondlopen met en zonder AIDS en dan moet je er zo veel mogelijk neuken Want als je geen AIDS hebt is het doel van zo'n feest het oplopen ervan. En als je wel AIDS hebt, zo veel mogelijk mensen doen die 't niet hebben he.
Dat krijg je als je een land massaal bang gaat zitten maken, mensen raken psyched van de stress en gaan maar aan de AIDS zodat ze dáár in elk geval niet meer voor hoeven te vrezen.
Hoe dan ook, zestien jaar cel vind ik wel voldoende op zich.
Bestaat dat echt?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 00:15
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 31-05-2007 @ 01:11 :
Bestaat dat echt?
Ja, er bestaat een hele scene rondom die lui. Er is ook een documentaire van maar ik weet niet precies hoe die heet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 02:17
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 31-05-2007 @ 01:15 :
Ja, er bestaat een hele scene rondom die lui. Er is ook een documentaire van maar ik weet niet precies hoe die heet.
Ja, als meer homo's aids hebben kunnen er meer homo's ruige onbeschermde seks met elkaar hebben.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2007, 10:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 30-05-2007 @ 23:54 :
Weer een reden waarom ik vind dat gevangenissen te lux zijn en straffen te weinig.
Euh, ze zijn nog nieteens veroordeeld, hoe kun je dan zeggen dat straffen te 'weinig' zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:00
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 30-05-2007 @ 21:49 :
Natuurlijk wel appart dat ze speciaal daar op uitgezocht zijn.
Dat valt wel mee, ze wouden door deze mensen te besmetten de kring van mannen waarmee ze onveilige seks konden hebben vergroten. En tja, voor mannenseks liggen homo's iets meer voor de hand dan hetero's
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:08
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 30-05-2007 @ 23:54 :
Weer een reden waarom ik vind dat gevangenissen te lux zijn en straffen te weinig.

Ik zou het liefst nog concentratie kampen hebben met criminelen dan dit...

Even ter verduidelijking, concentratie kampen met gevangenen (dus niet met JODEN).
En zouden alle criminelen, seriemoordenaars en kruimeldieven, dan naar je kamp moeten? En ook allemaal vergast enzo? Vind je dat ethisch?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:26
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 31-05-2007 @ 01:10 :
Het gaat er niet om of gevangenissen wel of niet lux zijn, het gaat er om dat deze mensen een dusdanig ernstig misdrijf tegen de samenleving hebben gepleegt dat ze gewoon niet meer terug moeten kunnen keren. Het risico dat ze weer zo'n daad plegen is aanzienlijk en de impact van zo'n daad op het leven van een persoon is dusdanig groot dat deze niet in gevangenis jaren is uit te drukken.
"Het is gewoon zo", het sterkste argument ooit.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:28
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 13:26 :
"Het is gewoon zo", het sterkste argument ooit.
Euh, hij geeft gewoon z'n mening?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 13:28 :
Euh, hij geeft gewoon z'n mening?
Ja, en op een discussieforum is het de bedoeling dat je die onderbouwt.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:57
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Cornel schreef op 30-05-2007 @ 21:41 :
Kun je wel, maar wat heb je liever Chlamydia, Genitale wratten of.. Aids?
in dat geval ga ik wel voor de wratten

maar ontopic: tsja.. wat moet ik hiervan vinden... ik vind het te ziek voor woorden, dusdanig dat ik slechte gevoelens ervan krijg in de trant van gevangenisstraf is niet genoeg. Ik wil bijna zeggen: Sluit ze uit van behandeling voor hun eigen infectie. Geen HIV-remmers meer. Slecht ben ik he

Maar dat is uiteraard geen optie en zou ik denk ik ook niet willen hoor, maar het schiet door mn hoofd
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:18
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 13:26 :
"Het is gewoon zo", het sterkste argument ooit.
Dat is zijn argument toch niet? Hij zegt toch dat de kans op recidive te groot is en de daarbij betrokken schade ook, om die mensen ooit vrij te laten?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:23
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
Magican schreef op 31-05-2007 @ 14:18 :
Dat is zijn argument toch niet? Hij zegt toch dat de kans op recidive te groot is en de daarbij betrokken schade ook, om die mensen ooit vrij te laten?
Hoe weet hij dat de kans op recidive groot is dan?
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
jompo schreef op 31-05-2007 @ 14:23 :
Hoe weet hij dat de kans op recidive groot is dan?
Misdadigers die dit soort misdrijven plegen missen de emotionele barriere die mij en (hopelijk) jou er van weerhouden iemand iets dergelijks aan te doen. Vooral psychotische mensen missen dat stukje in hun hersenen.

Anyway, wat betreft 'normale' (niet-TBS) misdadigers:

"Het percentage ex-gedetineerden dat binnen twee jaar opnieuw voor een misdrijf werd vervolgd, schommelde in
de periode 1996-2003 tussen 54 en 59 procent."

Bron:
http://www.wodc.nl/images/FS06-6_vol...m11-130299.pdf

Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:37
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 14:33 :
Misdadigers die dit soort misdrijven plegen missen de emotionele bagage die mij en (hopelijk) jou er van weerhouden iemand iets dergelijks aan te doen. Vooral psychotische mensen missen dat stukje in hun hersenen.

Anyway, wat betreft 'normale' (niet-TBS) misdadigers:

"Het percentage ex-gedetineerden dat binnen twee jaar opnieuw voor een misdrijf werd vervolgd, schommelde in
de periode 1996-2003 tussen 54 en 59 procent."

Bron:
http://www.wodc.nl/images/FS06-6_vol...m11-130299.pdf
Laten we maar gewoon wachten op verder onderzoek voordat we met voorbarige conclusies komen.

Wel grappig om te zien dat er bij schokkende gebeurtenissen weer mensen vanuit hun onderbuik spreken over luxe gevangenissen en te lage straffen.
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-05-2007, 13:49
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
jompo schreef op 31-05-2007 @ 14:37 :
Laten we maar gewoon wachten op verder onderzoek voordat we met voorbarige conclusies komen.
Ik kom niet met conlcusies, ik zeg alleen dat de kans op recidive groot is, vooral bij zedendelingenten. Dat is gewoon een feit, kun je nalezen in de publicaties van het WODC.

Citaat:
jompo schreef op 31-05-2007 @ 14:37 :

Wel grappig om te zien dat er bij schokkende gebeurtenissen weer mensen vanuit hun onderbuik spreken over luxe gevangenissen en te lage straffen.
Je quote mij, maar ik heb dat helemaal niet gezegd. Punt is wel dat de daders moeilijk vervolgd kunnen worden omdat AIDS geen dodelijke ziekte meer is. Ik meen gelezen te hebben dat vroeger iemand die moedwillig onbeschermde seks had gehad terwijl hij HIV positief was veroordeeld is voor doodslag. Gaat je nu niet meer lukken. Ik vraag me af of ze verder komen dan een flinke som smartegeld.

Het lijkt mij niet eens zo'n gek idee om voor dit soort gevallen een aparte wet aan te nemen die dit soort misdagen kwa strafmaat gelijk stelt aan bijvoorbeeld doodslag. Je verneukt iemands leven er flink mee.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 31-05-2007 @ 14:18 :
Dat is zijn argument toch niet? Hij zegt toch dat de kans op recidive te groot is en de daarbij betrokken schade ook, om die mensen ooit vrij te laten?
Maar geeft daarvoor geen argument.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:04
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 14:59 :
Maar geeft daarvoor geen argument.
Het is danook gewoon een mening. Als je het daar niet mee eens bent kun je gewoon tegenargumenten geven. Kun je dat niet/heb je daar geen zin in, dan kun je beter gewoon niet reageren.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 15:04 :
Het is danook gewoon een mening. Als je het daar niet mee eens bent kun je gewoon tegenargumenten geven. Kun je dat niet/heb je daar geen zin in, dan kun je beter gewoon niet reageren.
Omdraaien van de bewijslast.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Fucking hell, jij zit echt te F5-en he

Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 15:05 :
Omdraaien van de bewijslast.
Nutteloze opmerking...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 15:06 :
Fucking hell, jij zit echt te F5-en he
Zegt ie terwijl hij zelf ook een minuut na mij post.
Citaat:
Nutteloze opmerking...
Right back at ya.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 15:08 :
Zegt ie terwijl hij zelf ook een minuut na mij post.
Vandaar de

Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 15:08 :
Right back at ya.
Nee, ff serieus. Hij geeft een mening. Een mening als "ik vind 4 jaar te weinig voor een meervoudige moord" daar kun je weinig aan onderbouwen. Beetje zinloos om daar op te gaan zitten hameren.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:13
Verwijderd
Tuurlijk kun je dat onderbouwen. Bijvoorbeeld: "ik vind 4 jaar te weinig voor meervoudige moord, want er moet een afschrikwekkend effect uitgaan van een gevangenisstraf en dat is voor 4 jaar te weinig. Ook geeft het niet voldoende genoegdoening voor de samenleving." Tadaa.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 15:13 :
Tuurlijk kun je dat onderbouwen. Bijvoorbeeld: "ik vind 4 jaar te weinig voor meervoudige moord, want er moet een afschrikwekkend effect uitgaan van een gevangenisstraf en dat is voor 4 jaar te weinig. Ook geeft het niet voldoende genoegdoening voor de samenleving." Tadaa.
Dat is een argument en geen 'gut feeling'
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 15:15 :
Dat is een argument en geen 'gut feeling'
Ja, en met argumenten neem ik wel genoegen en met onderbuikgevoelens niet...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:20
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 15:19 :
Ja, en met argumenten neem ik wel genoegen en met onderbuikgevoelens niet...
Kun je bovenstaande beargumenteren? Ik neem hier geen genoegen mee namelijk...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 15:20 :
Kun je bovenstaande beargumenteren? Ik neem hier geen genoegen mee namelijk...
Je bent wel in een lollige bui hè? Met onderbuikgevoelens neem ik geen genoegen, omdat ik vind dat je in een discussie aan moet komen met argumenten, daar draait een discussie tenslotte om. Uitwisselen van argumenten.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:27
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 15:22 :
Je bent wel in een lollige bui hè?
Yuh

Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2007 @ 15:22 :

Met onderbuikgevoelens neem ik geen genoegen, omdat ik vind dat je in een discussie aan moet komen met argumenten, daar draait een discussie tenslotte om. Uitwisselen van argumenten.
Toch grappig dat je er serieus op ingaat Maargoed. Ik blijf van mening dat iemand ook onbeargumenteerd z'n mening mag geven over een onderwerp omdat dat vaak leidt tot nieuwe inzichten of discussievoer
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 15:26
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Om er dan maar eens op terug te komen: Je begrijpt toch zelf wel dat wanneer iemand jou moedwillig met het HIV virus infecteerd je daar de rest van je leven schade van ondervind?
Ik zal het je voor de zekerheid uitleggen:
Onveilige sex is geen optie meer, er is geen vrouw die met jou nog kinderen wilt en daarbij komt ook nog de schade op emotioneel en sociaal gebied en de koste voor de medicijnen wanneer het virus actief wordt.
Wanneer iemand zoiets op grote schaal doet is dat gewoon een misdaad tegen de samenleving en alleen al het feit dat deze mensen geen remming hebben en zo iets dus gewoon doen maakt de kans aanzienlijk om zo iets weer te doen en dus zijn ze een gevaar voor de samenleving.
Als jij het allemaal veel minder ernstig vind dan zou ik wel willen weten waarom je dat vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.