Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2008, 13:52
Verwijderd
hallo

ik ben zo stom geweest om een dell te kopen een x aantal jaar geleden
maar nu komt het punt van upgraden
is het te doen om mijn systeem up te graden of kan ik beter gelijk een nieuwe kopen
even de specs hier neerflikkeren zo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2008, 13:54
Verwijderd
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 11/5/2008, 14:54:02
Machine name: DUDE
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.080814-1236)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Dell Inc.
System Model: Dimension 9100
BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A03
Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz (2 CPUs)
Memory: 1022MB RAM
Page File: 290MB used, 2168MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 17:17
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Wat wil je dan precies upgraden? Een snellere processor zal lastig worden, maar een betere videokaart of meer RAM moet kunnen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 16:16
Verwijderd
Nou, eigenlijk wil ik een computer die de hedendaagse spellen kan draaien en dat ik weer twee jaar ermee door kan. Maar dat lukt zo te horen niet. Wat kan ik houden van mijn huidige computer? Of gaat het echt om een nieuwe moederbord, videokaart, ect? Ik weet niet echt waar ik moet beginnen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 19:45
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
heb je PCi-expres of heb je AGP slot voor je videokaart? dat zal de vraag zijn of je kunt upgraden of dat het het eigenlijk niet waar is
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 22:22
Verwijderd
Citaat:
heb je PCi-expres of heb je AGP slot voor je videokaart? dat zal de vraag zijn of je kunt upgraden of dat het het eigenlijk niet waar is
weet ik veel

even gekeken, het is PCI (expres?)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 12:09
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
I'd buy a new one.
Maar dan moet je maar net geld genoeg hebben.
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 08:17
AgenaX
AgenaX is offline
Als je een snellere videokaart koopt, kan je problemen krijgen met de voeding van die dell.
Dell zal niet een hele zware voeding monteren denk ik, je nieuwe videokaart kan ook extra 6 / 8 pins stekker nodig kunnen hebben, die niet op iedere voeding zit.

Ook kan je problemen krijgen met de ruimte in je kast, als je videokaart te groot is dat ie niet past

of koelproblemen, als dell niet genoeg flow in de kast heeft gecreeerd

En die Pentium D 2,8 kan ook een bottlenek worden, dat de videokaart niet helemaal uit de verf zal komen
__________________
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1718221
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:33
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
ja wat hierboven word gezegd klopt ook wel al denk ik niet dat er direct een gtx 280 in moet
Hoeveel geld wil je hooguit uitgeven??
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 18:30
Verwijderd
Hm, ik hoopte dat ik nog wel iets kon gebruiken van mijn computer. Een nieuwe computer is leuk maar daar heb ik het budget momenteel niet voor. Kan ik beter het bij deze computer laten tot ie sterft en een Xbox kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 13:33
Verwijderd
crap ik zou niet weten wat ik tegenwoordig in een PC moet gooien om het vier jaar mee te laten gaan qua games xD
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 14:38
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
Je hebt ook nooit garantie op 4 jaar perfect gamen maar met een ATI 4870x2 kom je erg ver
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Je hebt ook nooit garantie op 4 jaar perfect gamen maar met een ATI 4870x2 kom je erg ver
nou ja je snapt wat ik bedoel
maar wat qua moederbord? ik n00b
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 17:15
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
met een P45 kom je het beste uit, de nieuwe X58 zijn echt te duur in combinatie met een nieuwe I7 cpu en DDR3...
Ik zou het houden bij
P45 (goedkoop gewoon, MSI is misschien wel iets voor je)
ati 4870 (als dit te duur is kun je ook 4850 proberen)
E8x00/Q 9x00 (dual core/quad core? wat wil je?)
DDR2 RAM 4GB (4GB is wel handig... 2 gb gaat toch best nog snel vol met gamen op vista)
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 15:07
Verwijderd
tja ik heb ook geen idee wat ik moet nemen

prijs/kwaliteiten verhoudingen moeten natuurlijk optimaal zijn
ik wil geen dief van eigen portemonnee zijn
maar ja ik heb helemaal geen verstand meer van hardware
dus ik weet bij god niet waar ik moet zijn, of waar ik moet beginnen
en ook wel zonde om mijn huidige computer niets meer mee
te doen want hij doet het nog meer dan prima
alleen niet met games
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 21:46
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je de nieuwste games fatsoenlijk wilt kunnen blijven spelen zal je genoodzaakt zijn je pc zeker eens per 2-3 jaar volledig te vervangen. Het systeem dat je nu hebt is niet meer zo om te turnen dat hij de nieuwste games aan zal kunnen.

Welk budget heb je in gedachten voor een nieuwe pc?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2008, 14:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je zo goedkoop mogelijk een pc wilt samenstellen die nog een tijd mee kan komen, moet je denken aan de volgende prijzen in ieder geval (goedkoopste volgens tweakers.net):

Processor: Intel Core 2 Quad Q8200 (€160,13)
Met een Quadcore-processor kan je zeker een tijd vooruit en de Q8200 is de goedkoopste van de nieuwe serie, die op 4x333MHZ draait, in tegenstelling tot de Q6xxx serie.

Moederbord: Asus P5Q SE (€88,55)
ASUS staat bekend als een betrouwbaar merk en levert meer mogelijkheden dan budgetborden, zoals ASRock. Die zijn vaak wel stukken goedkoper, maar dit merk je ook in de prestaties.
Dit moederbord ondersteunt de gekozen processor en heeft de P45 chipset. Er zit maar één PCI-e-slot op, dus je kan er maar één videokaart in doen. Wanneer je SLI of CrossFire wilt gebruiken, zal je een andere keuze moeten maken.

Geheugen: 2x1GB Kingston PC2-6400 CL4 (€28,21)
Geheugen kost bijna niets meer, maar let op wanneer je geheugen gaat aanschaffen. CL5/6/7 is vrij langzaam en omdat de prijzen laag zijn, kan je beter voor geheugen met CL4 gaan.
Wanneer je geen XP, maar Vista wilt draaien raad ik 2 sets, dus 4GB aan. XP kan geen 4GB geheugen aan, dus daar heb je niets aan dan.
Voor Kinston heb ik gekozen omdat hier 10 jaar garantie op zit en het al jaren bewezen heeft topgeheugen af te leveren.

Videokaart: Hier is het persoonlijke voorkeur. Ik heb zelf alleen maar ATI-kaarten draaien, terwijl andere mensen niets anders dan NVidia in huis willen hebben.
  • ATI Asus EAH4850/HTDI/512M, Radeaon HD4850, 512MB (€145,69)
  • NVidia Asus EN9800GT ULTIMATE/HTDP/512M, 9800GT, 512MB (€141,67)
Ik heb bij de videokaarten in beide gevallen voor ASUS gekozen omdat dit merk al jaren meedoet aan de top en in combinatie met je moederbord zeker geen compatibiliteitsproblemen zal geven (beide ASUS).

Harddisk: 2x Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB (€67,77/stuk)
Samsung maakt op dit moment (samen met WesternDigital) de beste betaalbare hardeschijven en aangezien de Spinpoint bekend staan als hele stille schijven zijn deze de beste keus in mijn ogen. en met 2x750GB kom je voorlopig wel vooruit.

Voeding: be quiet! Straight Power BQT E5-550W (€74,45)
met een voeding van 550W heb je genoeg voor dit systeem en kan je in de toekomst eventueel nog uitbreiden. dit merk heb ik gekozen vanwege de kwaiteit. Bespaar nooit geld op je voeding!

Behuizing: Afhankelijk van wat je zelf wilt, is vanaf 50 euro wel iets moois te vinden.

Monitor, toetsebord, muis en andere randapparatur ga ik niet vanuit dat je die vervangt.

Je bent in dit geval zo'n €650,- tot €700,- (uitgaande dat alle goedkoopste prijzen niet bij één winkel zijn een speling van 10%) kwijt voor een pc die zeker 2-3 jaar mee kan op gamegebied.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2008, 19:06
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
voor een game PC moet je denk ik geen quad core hebben
videokaart: beter een 4870 als je echt een gamer ben, anders zou de 4850 ook perfect voldoen
RAM: Xp kan geen 4 gig aan nee, 3.3 maar vista ook niet! tenzij het 64 bit is natuurlijk, al zouj ik toch bij beide voor 4 GB gaan.
HD: niet wat veel? verder wel goede keuze
voeding: je hebt goedkopere voedingen met dezelfde kwaliteit hoor!!

lijkt allemaal kritiek maar is niet zo bedoelt
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2008, 19:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet geen geld op je voeding besparen, nee, maar je hoeft er ook niet onnodig veel geld aan uit te geven Een dergelijk systeem doet het ook prima met een Antec EarthWatts 380 van ~45 euro. Wat harde schijven betreft is de Western Digital WD6400AAKS ook een goeie. Snelste desktopschijf die er op het moment te koop is
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2008, 21:44
Verwijderd
ik ben gewoon te pauper om games tegenwoordig nog te spelen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 20:47
Verwijderd
Welke games probeer je te spelen? En met welke settings?

http://reviews.cnet.com/desktops/del...tag=mncol;psum

Naar je specs kijkend, heb je denk ik meer RAM nodig (maak er minstens 2gb van) en een nieuwe videokaart. Want die ATI Radeon X300 SE met 128MB is tegenwoordig een beetje aan de lage kant.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 12:03
Verwijderd
laten we zeggen spellen zoals Fallout 3, GTA ect
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 13:23
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
GTA als in GTA4? Want dan kun je je huidige systeem wel bij het grof vuil zetten
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 21:34
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
daar waren we toch al uit? daarom hadden we al die suggesties voor een nieuwe
maar m@rco heeft helemaal gelijk
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 23:42
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Wolter heeft al een zeer mooi lijstje neergezet.
Enige overweging die ik zou treffen is de processor, de E8400 is weliswaar niet veel goedkoper, maar met spellen presteert deze vaak beter.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware is deze computer te upgraden
janplezier
11 20-06-2014 15:46
Software & Hardware [dell pc upgraden]
reddragon
16 14-07-2008 17:41
Software & Hardware [Nieuw systeem] Algemene vragen
Verwijderd
33 30-07-2006 18:28
Software & Hardware Dell?
MickeyV
72 19-03-2006 19:23
Software & Hardware [Algemeen] Compu in coma...nieuwe desktop of laptop?
SuperSanne
58 02-04-2005 23:27
Software & Hardware [Systeem ] Upgraden
Verwijderd
16 09-03-2004 23:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.