Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2009, 16:21
Sofia.
Sofia. is offline
Hoofddoekverbod in alle scholen van Vlaanderen?

Antwerpen - Helft van leerlingen verlaat Antwerps Atheneum - Gva.be



Stem op Baas Over Eigen Hoofd!
Voor het behouden van de hoofddoek.
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2009, 17:42
Verwijderd
Waarom zou ik? Petjes/hoeden mogen ook niet, dus hoofddoeken ook niet. Wel zo eerlijk!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 17:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je bent niet zo overtuigend. Vertel eerst maar hoe je het volgende argument te lijf gaat:

"Radicale moslimjongeren zetten meisjes nu onder druk om een hoofddoek te dragen. We zagen plots leerlingen met lange gewaden. Veel meisjes verlieten de school om deze redenen. We zagen ook meisjes die in onze school een hoofddoek droegen, maar op straat niet. Ze deden het alleen om er op school bij te horen. Op zo’n moment hoor je in te grijpen. Het evenwicht was weg.”

Natuurlijk zijn er heel veel meisjes die zonder druk en puur uit eigen beweging een hoofddoek dragen. Hen zou ik daarin ook niet willen hinderen. Maar hoe verhoudt dat zich tot deze praktijken?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 17:54
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Ze moeten gewoon inzien dat hun geloof onzin is, net als elk geloof en dat die dingen dus niet nodig zijn...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 18:38
Verwijderd
Erbij horen? Ik neem aan dat de massa in Vlaanderen geen hoofddoek draagt, dus hoor je er pas bij als je het niet doet.

Als we hoofddoekjes toe gaan staan, moeten we dan ook het boerkaverbod maar gaan opheffen? (Ik neem aan dat Vlaanderen ook een boerkaverbod heeft.)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 20:25
Sofia.
Sofia. is offline
Citaat:
Je bent niet zo overtuigend. Vertel eerst maar hoe je het volgende argument te lijf gaat:

"Radicale moslimjongeren zetten meisjes nu onder druk om een hoofddoek te dragen. We zagen plots leerlingen met lange gewaden. Veel meisjes verlieten de school om deze redenen. We zagen ook meisjes die in onze school een hoofddoek droegen, maar op straat niet. Ze deden het alleen om er op school bij te horen. Op zo’n moment hoor je in te grijpen. Het evenwicht was weg.”

Natuurlijk zijn er heel veel meisjes die zonder druk en puur uit eigen beweging een hoofddoek dragen. Hen zou ik daarin ook niet willen hinderen. Maar hoe verhoudt dat zich tot deze praktijken?

Iedereen is er toch vrij in om dat te dragen.
Sommmigen dragen dat voor hun religie en als anderen dat willen dragen zodat ze derbij horen ofzo, dan doen ze dat maar. Waarom maken mensen zich daar druk om??
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 20:27
Sofia.
Sofia. is offline
Citaat:
Erbij horen? Ik neem aan dat de massa in Vlaanderen geen hoofddoek draagt, dus hoor je er pas bij als je het niet doet.

Als we hoofddoekjes toe gaan staan, moeten we dan ook het boerkaverbod maar gaan opheffen? (Ik neem aan dat Vlaanderen ook een boerkaverbod heeft.)

Dat gaat over Ka Antwerpen.
Euh.. Nee! een hoofddoek is nog altijd anders dan een boerka.
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 22:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Iedereen is er toch vrij in om dat te dragen.
Sommmigen dragen dat voor hun religie en als anderen dat willen dragen zodat ze derbij horen ofzo, dan doen ze dat maar. Waarom maken mensen zich daar druk om??
Onderdrukking van vrouwen, beperking van rechten, seksisme?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 00:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit is een crosspost met subforum Religie:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1760159
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 06:45
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
STEL DAT ze een hoofddoek dragen om erbij te horen. wat is daar dan verkeerd aan? er zijn hier ook genoeg mensen die een bepaald merk of iets dragen om erbij te horen. kortom de meeste gebruiken het voor hun geloof maar stel dat ze het gebruiken om erbij te horen dat mag je er nog niet over zeuren want zelf wil je er ook bij horen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 06:51
Verwijderd
Citaat:
STEL DAT ze een hoofddoek dragen om erbij te horen. wat is daar dan verkeerd aan? er zijn hier ook genoeg mensen die een bepaald merk of iets dragen om erbij te horen. kortom de meeste gebruiken het voor hun geloof maar stel dat ze het gebruiken om erbij te horen dat mag je er nog niet over zeuren want zelf wil je er ook bij horen.
mooi gezegd!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 08:51
Verwijderd
Ik vraag me nog steeds af waarom je dmv een hoofddoek ergens bij zou willen horen.. Maar ik blijf voor een verbod, we leven in Nederland/Vlaanderen en dat is geen moslimland. En zoals Nona al zegt, er zijn genoeg redenen om de hoofddoek te verbieden. Ik denk zelfs meer dan om hem toe te staan.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 08:55
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Eigenlijk vind ik een verbod op een hoofddoek maar onzin. Je moet immers het probleem (onderdrukking van vrouwen) bestrijden, niet de symptomen. Mensen die gewoon een hoofddoek dragen uit eigen keuze worden hier dan de dupe van, terwijl het probleem niet opgelost is.
En toch word ik soms een beetje pissig als ik dit soort berichten lees. Sinds wanneer hoort een hoofddoek een mode-accessoire te zijn, of een politiek pressiemiddel? Dat is niet alleen verkeerd gebruik van een item, maar ook compleet respectloos tegenover de mensen die hoofddoeken dragen uit écht religieuze redenen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 11:20
Sofia.
Sofia. is offline
Citaat:
Onderdrukking van vrouwen, beperking van rechten, seksisme?

En dat is dus iets wat ik helemaal niet begrijp!!
Iedereen zit te zeggen dat de vrouwen in Islam onderdrukt worden, en al die bla bla.
Als ge echt wilt weten hoe de islam is ten opzichte van de vrouw, dan moet je dat maar gaan bestuderen, en ge moet niet de gedachtes van andere mensen overnemen.


Kben zelf een moslimmeisje die hoofddoek draagt, en we worden totaal niet onderdrukt!!!
Luister eerst eens naar de moslimvrouw zelf voordat je verkeerde conclusies begint te trekken.
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 11:21
Sofia.
Sofia. is offline
Citaat:
STEL DAT ze een hoofddoek dragen om erbij te horen. wat is daar dan verkeerd aan? er zijn hier ook genoeg mensen die een bepaald merk of iets dragen om erbij te horen. kortom de meeste gebruiken het voor hun geloof maar stel dat ze het gebruiken om erbij te horen dat mag je er nog niet over zeuren want zelf wil je er ook bij horen.
Helemaal gelijk!
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 11:27
Sofia.
Sofia. is offline
Citaat:
Ik vraag me nog steeds af waarom je dmv een hoofddoek ergens bij zou willen horen.. Maar ik blijf voor een verbod, we leven in Nederland/Vlaanderen en dat is geen moslimland. En zoals Nona al zegt, er zijn genoeg redenen om de hoofddoek te verbieden. Ik denk zelfs meer dan om hem toe te staan.
We leven in een land waar ge vrij bent van uw religie. Dus ge zou overal u religie mogen toepassen, dus ook op scholen!
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 11:28
Sofia.
Sofia. is offline
Citaat:
Eigenlijk vind ik een verbod op een hoofddoek maar onzin. Je moet immers het probleem (onderdrukking van vrouwen) bestrijden, niet de symptomen. Mensen die gewoon een hoofddoek dragen uit eigen keuze worden hier dan de dupe van, terwijl het probleem niet opgelost is.
En toch word ik soms een beetje pissig als ik dit soort berichten lees. Sinds wanneer hoort een hoofddoek een mode-accessoire te zijn, of een politiek pressiemiddel? Dat is niet alleen verkeerd gebruik van een item, maar ook compleet respectloos tegenover de mensen die hoofddoeken dragen uit écht religieuze redenen.
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 11:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
We leven in een land waar ge vrij bent van uw religie. Dus ge zou overal u religie mogen toepassen, dus ook op scholen!
Nee, er bestaat geen recht altijd en ten koste van alles een religie te mogen uiten. Als er andere belangen zijn, dan staan die voorop.

Onthoud tevens dat een ieder het grondrecht heeft om volledig vrij van religie te mogen leven. Als iemand niet religieus is, is het zonder meer verboden diegene jouw religie op te dringen, zowel in regels als in overdreven of aanstootgevende uitingen.

Het spreekt voor zich dat dat grondrecht op die school in gevaar is als meisjes onder druk gezet worden.
Dit is geen Parijs of Teheran waar respectievelijk criminele bendes en bewapende milities vrouwen de islam opleggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2009, 11:42
Verwijderd
Citaat:
En dat is dus iets wat ik helemaal niet begrijp!!
Iedereen zit te zeggen dat de vrouwen in Islam onderdrukt worden, en al die bla bla.
Als ge echt wilt weten hoe de islam is ten opzichte van de vrouw, dan moet je dat maar gaan bestuderen, en ge moet niet de gedachtes van andere mensen overnemen.


Kben zelf een moslimmeisje die hoofddoek draagt, en we worden totaal niet onderdrukt!!!
Luister eerst eens naar de moslimvrouw zelf voordat je verkeerde conclusies begint te trekken.
Nouja, het is maar wat je onder onderdrukt worden verstaat natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 11:52
Sofia.
Sofia. is offline
Citaat:
Nee, er bestaat geen recht altijd en ten koste van alles een religie te mogen uiten. Als er andere belangen zijn, dan staan die voorop.

Onthoud tevens dat een ieder het grondrecht heeft om volledig vrij van religie te mogen leven. Als iemand niet religieus is, is het zonder meer verboden diegene jouw religie op te dringen, zowel in regels als in overdreven of aanstootgevende uitingen.

Het spreekt voor zich dat dat grondrecht op die school in gevaar is als meisjes onder druk gezet worden.
Dit is geen Parijs of Teheran waar respectievelijk criminele bendes en bewapende milities vrouwen de islam opleggen.
En als er geen andere belangen zijn?



Wat directie ofzo van die school eens zou moeten doen, is aan die mensen zelf vragen of ze zich onderdrukt voelen.
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 11:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En als er geen andere belangen zijn?
Die zijn er wel. Die worden nota bene genoemd in het krantenartikel dat jij zelf postte.
Citaat:
Wat directie ofzo van die school eens zou moeten doen, is aan die mensen zelf vragen of ze zich onderdrukt voelen.
Waarna ze onder druk van de omgeving een maatschappelijk gewenst antwoord 'nee' krijgen.

Ik geloof dat je nog één en ander moet leren over hoe indoctrinatie en religieuze onderdrukking.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 12:17
Sofia.
Sofia. is offline
Citaat:
Onderdrukking van vrouwen, beperking van rechten, seksisme?
We worden niet onderdrukt.
Mss dan wel een kleine groep, maar dat heeft niks met Islam te maken.
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 12:22
Sofia.
Sofia. is offline
Citaat:
Die zijn er wel. Die worden nota bene genoemd in het krantenartikel dat jij zelf postte.
Waarna ze onder druk van de omgeving een maatschappelijk gewenst antwoord 'nee' krijgen.

Ik geloof dat je nog één en ander moet leren over hoe indoctrinatie en religieuze onderdrukking.

OMG, hoe komen jullie er toch op??! Wat onderdrukking?! Jullie staan niet open voor onze meningen, jullie geloven gewoon wat jullie zelf willen. Jullie houden geen rekening met ons! Jullie zijn hier de onderdrukkers, jullie onderdrukken onze mening en ons geloof!
__________________
Again and again will those who disbelieve, wish that they had bowed (to Allah's will) in Islam.
[Soorah al-Hijr (15):02]
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 12:33
MissPeace
MissPeace is offline
Citaat:
Ze moeten gewoon inzien dat hun geloof onzin is, net als elk geloof en dat die dingen dus niet nodig zijn...
En DBZ is zeker jou geloof?

Islam is het ware geloof, als je Islam goed zou bestuderen en dus begrijpen en niet een deel te lezen net als wilders zou je dit nooit schrijven
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 12:40
MissPeace
MissPeace is offline
Citaat:
Waarom zou ik? Petjes/hoeden mogen ook niet, dus hoofddoeken ook niet. Wel zo eerlijk!
Mensen die dit zeggen hebben heel weinig ruimte in hun hart of hersenen om te denken en te voelen of ze zeggen het expres om moslims te onderdrukken, zijn petjes en hoeden iets waar je niet zonder kan? Petjes en hoedjes zijn tijdelijk en ze horen bij mode en die kan je ook buiten school dragen...Hoofdoek is voor mij een deel van mijn hoofd en als ik zonder mijn hoofdoek uit huis zou moeten gaan zou ik me echt niet op mijn gemak voelen, alsof een vrouw die haar haar niet mocht houden...mijn hoofdoek hoort bij mij; het is een deel mij

Laatst gewijzigd op 25-06-2009 om 12:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2009, 12:43
MissPeace
MissPeace is offline
Citaat:
Eigenlijk vind ik een verbod op een hoofddoek maar onzin. Je moet immers het probleem (onderdrukking van vrouwen) bestrijden, niet de symptomen. Mensen die gewoon een hoofddoek dragen uit eigen keuze worden hier dan de dupe van, terwijl het probleem niet opgelost is.
En toch word ik soms een beetje pissig als ik dit soort berichten lees. Sinds wanneer hoort een hoofddoek een mode-accessoire te zijn, of een politiek pressiemiddel? Dat is niet alleen verkeerd gebruik van een item, maar ook compleet respectloos tegenover de mensen die hoofddoeken dragen uit écht religieuze redenen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 12:51
MissPeace
MissPeace is offline
Citaat:
Ik vraag me nog steeds af waarom je dmv een hoofddoek ergens bij zou willen horen.. Maar ik blijf voor een verbod, we leven in Nederland/Vlaanderen en dat is geen moslimland. En zoals Nona al zegt, er zijn genoeg redenen om de hoofddoek te verbieden. Ik denk zelfs meer dan om hem toe te staan.
Noem eens 3 GOEDE redenen om een hoofdoek te verbieden?

P.S. Onderdrukking is geen reden om een hoefdoek te verbieden en zowiezo Nederland is geen moslim land maar wel een vrij land...en ze zeggen wel dat Nederland een vrij land is maar als je iets over de joden zecht wordt je gelijk in de cel gezet en als mensen zo negatief over de islam praten wordt er gezecht: Vrijheid van meningsuiting...nou dan kloppen de regels van nederland niet helemaal. Want als het goed is zou wilders nu in de cel moeten zijn die zelf de Fitna is.

Vroeger werden de joden zo behandelt door de christenen en nu zijn de Moslims het, het lijkt net alsof julie gewoon slachtoffers willen om ze te onderdrukken en julie de wereld willen regeren met julie racisme; Julie zijn zelf degenen die anderen onderdrukken! En julie proberen via media Islam zwart te maken; Islam, datgene dat reiner is dan het reinst.

Het is ook waar dat er ook vrouwen zijn die onderdrukt worden maar in de Heilige Qor'an staat toch niet dat vrouwen onderdrukt moeten worden! En Profeet Mohammed (Vrede Zij Met Hem) was wel de enige echte man die voor de vrouwen opkwam.

En zoals nona het zij: Je moet immers het probleem (onderdrukking van vrouwen) bestrijden, niet de symptomen. Mensen die gewoon een hoofddoek dragen uit eigen keuze worden hier dan de dupe van, terwijl het probleem niet opgelost is.

Laatst gewijzigd op 25-06-2009 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 13:46
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
We worden niet onderdrukt.
Mss dan wel een kleine groep, maar dat heeft niks met Islam te maken.
Precies. Maar aangezien die mensen een religie als excuus gebruiken om hun praktijken voort te zetten heeft dit wel met jou (als moslim) te maken, het drukt immers een negatief stempel op een bevolkingsgroep waar jij toe behoort. Hoe zou JIJ die onderdrukking aanpakken?
Het is niet jouw probleem, maar je zult er wel degelijk mee te maken krijgen aangezien die mensen willen doen of hun probleem een onderdeel is van jouw cultuur. Geen beste zaak, aangezien het politiek en sociaal gezien grote gevolgen heeft. Weet jij een betere aanpak?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 15:23
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Noem eens 3 GOEDE redenen om een hoofdoek te verbieden?

P.S. Onderdrukking is geen reden om een hoefdoek te verbieden en zowiezo Nederland is geen moslim land maar wel een vrij land...en ze zeggen wel dat Nederland een vrij land is maar als je iets over de joden zecht wordt je gelijk in de cel gezet en als mensen zo negatief over de islam praten wordt er gezecht: Vrijheid van meningsuiting...nou dan kloppen de regels van nederland niet helemaal. Want als het goed is zou wilders nu in de cel moeten zijn die zelf de Fitna is.

Vroeger werden de joden zo behandelt door de christenen en nu zijn de Moslims het, het lijkt net alsof julie gewoon slachtoffers willen om ze te onderdrukken en julie de wereld willen regeren met julie racisme; Julie zijn zelf degenen die anderen onderdrukken! En julie proberen via media Islam zwart te maken; Islam, datgene dat reiner is dan het reinst.

Het is ook waar dat er ook vrouwen zijn die onderdrukt worden maar in de Heilige Qor'an staat toch niet dat vrouwen onderdrukt moeten worden! En Profeet Mohammed (Vrede Zij Met Hem) was wel de enige echte man die voor de vrouwen opkwam.


En zoals nona het zij: Je moet immers het probleem (onderdrukking van vrouwen) bestrijden, niet de symptomen. Mensen die gewoon een hoofddoek dragen uit eigen keuze worden hier dan de dupe van, terwijl het probleem niet opgelost is.
ik snap denk ik wel hoe het voor jou in elkaar zit. daar heb ik ook respect voor maar een paar dingen kloppen naar mijn mening niet helemaal.

dat mensen niet onderdrukt mogen worden ben ik met je eens.
dat mensen in de cel worden gegooid omdat ze iets zeggen over joden heb ik nooit meegemaakt (er is wel gedoe geweest om een gelovige bischop of zo iets in rome die ontkende dat de joden zijn vergast maar dat is iets andes dan dat je iets zegt over joden. je hebt het dan over iets zeggen over dat jodenVERVOLGING niet heeft plaatsgevonden)


daar staat weer tegenover

ik vind het een beetje jammer dat je steeds JULLIE gebruikt. ik ben namelijk een gewonen nederlander en heb nooit iets gehad tegen moslims
dat je zegt dat mohammed de enige was die iets voor de vrouwen heeft gedaan vind ik ook erg jammer. je doet nu namelijk net alsof
1 alleen moslims kunnen opkomen voor de vrouwen wat totaal niet waar is
2 Mohammed de enige is/was die opkomt/kwam voor vrouwen. maar als dat zo zou zijn hadden vrouwen nu nog steeds geen stemrecht e.d. dus dat is ook niet waar.

kortom je moet niet de wereld in willen delen in
moslims (de goede)
de rest (de slechte)

want zo zit de wereld nou eenmaal niet in elkaar. er zijn ook moslims die slechte dingen doen en er zijn ook veel mensen bij 'de rest' die veel goede dingen doen (denk bijvoorbeeld aan nelson mandela, martin luther king)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 15:35
Verwijderd
En daar wil ik nog aan toevoegen dat de vrouwen in Saudi-Arabië pas sinds een jaar of 6 stemrecht hebbe. En dat is toch ook een moslimland..

@Misspeace: Stel, ik ben gelovig en moet daarvoor een petje dragen.. Dan mag ik het niet en iemand die een hoofddoek draagt wel. ONeerlijk!! En dat is al een goede reden om de hoofddoek te verbieden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 15:38
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Alles of niets
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 16:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Noem eens 3 GOEDE redenen om een hoofdoek te verbieden?
Misschien zou je de voorgaande posts waarin die genoemd werden kunnen lezen in plaats van direct in een pavlov-reactie te schieten?
Citaat:
P.S. Onderdrukking is geen reden om een hoefdoek te verbieden en zowiezo Nederland is geen moslim land maar wel een vrij land..
Als onderdrukking geen reden voor jou is om op te treden, stel ik toch wel ernstige twijfel bij hoe ethisch jouw overtuigingen zijn?
Citaat:
en ze zeggen wel dat Nederland een vrij land is maar als je iets over de joden zecht wordt je gelijk in de cel gezet en als mensen zo negatief over de islam praten wordt er gezecht: Vrijheid van meningsuiting...
Juist het absolute tegenovergestelde is waar. Het beledigen van Joden is toegestaan, kijk bijvoorbeeld naar de pro-Hamas demonstraties. Zodra islamieten echter aanstoot nemen, wordt je het slachtoffer van geweld en vervolging, bijvoorbeeld de laffe aanslag op Ehsan Jami, en het politieke proces tegen Wilders.
Citaat:
Julie zijn zelf degenen die anderen onderdrukken!
'jullie'? Ben je een racist ofzo dat je denkt in wij versus zij? Als er iemand vandaag de dag graag slachtoffer wil spelen, dan zijn het wel sommige Moslims.

Ik zou mezelf niet zijn als ik geen voorbeeld wist te noemen:
http://www.ad.nl/groenehart/gouda/32...realiteit.html
Citaat:
Het is ook waar dat er ook vrouwen zijn die onderdrukt worden maar in de Heilige Qor'an staat toch niet dat vrouwen onderdrukt moeten worden!
Jawel, er staat letterlijk dat de vrouw dient te gehoorzamen. Er staat ook dat wanneer ze dat niet doet, je geen seks met haar moet hebben en haar net zo lang moet mishandelen totdat ze weer gehoorzaam is. Koran 4, An-Nisa, vers 34.

Gehoorzamen of anders geweld, dat is ongeveer dé definitie van onderdrukking.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 17:09
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Misschien zou je de voorgaande posts waarin die genoemd werden kunnen lezen in plaats van direct in een pavlov-reactie te schieten?
Als onderdrukking geen reden voor jou is om op te treden, stel ik toch wel ernstige twijfel bij hoe ethisch jouw overtuigingen zijn?
Juist het absolute tegenovergestelde is waar. Het beledigen van Joden is toegestaan, kijk bijvoorbeeld naar de pro-Hamas demonstraties. Zodra islamieten echter aanstoot nemen, wordt je het slachtoffer van geweld en vervolging, bijvoorbeeld de laffe aanslag op Ehsan Jami, en het politieke proces tegen Wilders.
'jullie'? Ben je een racist ofzo dat je denkt in wij versus zij? Als er iemand vandaag de dag graag slachtoffer wil spelen, dan zijn het wel sommige Moslims.

Ik zou mezelf niet zijn als ik geen voorbeeld wist te noemen:
http://www.ad.nl/groenehart/gouda/32...realiteit.html
Jawel, er staat letterlijk dat de vrouw dient te gehoorzamen. Er staat ook dat wanneer ze dat niet doet, je geen seks met haar moet hebben en haar net zo lang moet mishandelen totdat ze weer gehoorzaam is. Koran 4, An-Nisa, vers 34.


Gehoorzamen of anders geweld, dat is ongeveer dé definitie van onderdrukking.
ik wil niet heel flauw zijn maar de dingen die je nu noemt had ik al voor een gedeelte genoemd dus eigenlijk moet je niet zeuren over dat ze beter moet lezen want zelf had je ook niet al te best gelezen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 21:25
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
En DBZ is zeker jou geloof?

Islam is het ware geloof, als je Islam goed zou bestuderen en dus begrijpen en niet een deel te lezen net als wilders zou je dit nooit schrijven
Bijna wel ja

Maar als je een beetje gaat nadenken over theorien die er al zijn, kom je wel tot de conclusie dat er geen goden bestaan
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 15:09
AZAlkmaarAZ
AZAlkmaarAZ is offline
Uiteraard moet er een algeheel hoofddoekverbod komen in de scholen. Wij leven in een cultuur waarin we streven naar gelijkheid, bijvoorbeeld tussen man en vrouw. Dan moet je als school ook een keuze maken; OF iedereen mag wat op zijn\haar hoofd hebben tijdens de les, OF niemand mag wat op zijn\haar hoofd hebben tijdens de les. Nu wordt er gewoon met twee maten gemeten en dat vind ik een hele slechte zaak.

Bovendien hoort een hoofddoek hier eigenlijk niet en vind ik het hét voorbeeld van vrouwenonderdrukking van de Islam.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 16:55
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Ben het helemaal met je eens(behalve dat je voor AZ bent).

Maar sowieso: je ouders zijn naar dit land toegegaan, omdat ze het blijkbaar slechter hadden in hun oude land. Dit land is dus een verbetering voor hun, dus moet je al blij genoeg zijn. Ze zijn hier misschien ook naartoe gekomen, terwijl ze wisten dat wij geen hoofddoeken willen. Dan is het toch hun fout? Dan kunnen jullie blijkbaar toch beter naar een ander land gaan, waar hoofddoeken wel mogen? Of ga terug naar jullie land, waar alles zo slecht is, wat door jullie geloof komt!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2009, 17:54
Verwijderd
Een hoofddoek heeft ook zeker met onderdrukking te maken. Wel typisch dat nu net de moslims hier zich aangevallen gaan voelen en in wij en zij gaan denken. Je kan je ook afvragen hoe goed je bezig bent. Inderdaad, zoals iemand al zei, het is alles of niets!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 18:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een hoofddoek heeft ook zeker met onderdrukking te maken. Wel typisch dat nu net de moslims hier zich aangevallen gaan voelen en in wij en zij gaan denken.
Moslims in Nederland zijn dan ook zeer intolerant tegenover andere opvattingen, vergeleken met andere groepen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 19:19
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Waarom zou ik? Petjes/hoeden mogen ook niet, dus hoofddoeken ook niet. Wel zo eerlijk!
omdat je niet alle dingen die op je hoofd zitten met elkaar moet vergelijken. petjes en hoeden schermen je ogen af. hierdoor is direct oogcontact met de leraar moeilijk en kan deze niet zien of je wel oplet / je niet zit te slapen / je niet zit af te kijken. net zo als met zonnebrillen.
hoofddoeken doen dit niet, net zo als een haarband o.i.d.

kulargument dus, dat zo uit de mond van wilders had kunnen komen.

Citaat:
Een hoofddoek heeft ook zeker met onderdrukking te maken. Wel typisch dat nu net de moslims hier zich aangevallen gaan voelen en in wij en zij gaan denken. Je kan je ook afvragen hoe goed je bezig bent. Inderdaad, zoals iemand al zei, het is alles of niets!
heel soms misschien wel, maar vaak niet.

een hoofddoek is een geloofsuiting die valt onder de overtuiging van een deel van de moslims. een christen is ook niet onderdrukt als hij besluit een kruis om zijn nek te dragen, een vis op zijn auto te plakken of geen tv in huis te nemen vanwege zijn eigen overtuiging.


waarom maken mensen zich sowieso druk om wat een ander besluit om zijn hoofd te dragen? zolang het niet aanstootgevend is of op wat voor manier dan ook strijdig met geldende normen en waarden...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 21:34
scholierinnetje
scholierinnetje is offline
Citaat:
Ben het helemaal met je eens(behalve dat je voor AZ bent).

Maar sowieso: je ouders zijn naar dit land toegegaan, omdat ze het blijkbaar slechter hadden in hun oude land. Dit land is dus een verbetering voor hun, dus moet je al blij genoeg zijn. Ze zijn hier misschien ook naartoe gekomen, terwijl ze wisten dat wij geen hoofddoeken willen. Dan is het toch hun fout? Dan kunnen jullie blijkbaar toch beter naar een ander land gaan, waar hoofddoeken wel mogen? Of ga terug naar jullie land, waar alles zo slecht is, wat door jullie geloof komt!

Oke dit is erg dom, je komt naar dit land (waarschijnlijk) zodat je veilig bent. Dan ga je toch niet als je in zulke moeilijke situaties zit denken ''ooh, laten we niet daarnaartoe gaan dan mogen we geen hoofddoeken dragen" en sowieso net alsof alleen mensen uit slechte landen hoofdoeken dragen. Er zijn ook Nederlanders die een hoofddoek dragen, denk je dan ook van ooh, ga maar naar je eigen land want hier mag het niet?? huh? Nee een hoofddoek is om te laten zien dat je een moslima bent.

Ik snap ook al totaal niet waarom mensen hoofddoeken met petjes etc. vergelijken?
Hoe respectloos kun je tegenover iemand zijn? Jullie doen net of het allemaal voor de leuk is. En dat mensen worden onderdrukt om dit te dragen, ja en dan, ligt het er dan aan dat hoofddoekjes verboden moeten worden? Denk je dan dat die onderdrukking stopt? Nou ik denk dat dat totaal niet helpt.

Dit is net zo iets als iets hebben tegen homo's zij worden door de mensen ZELF onderdrukt. Ze mogen zichzelf niet uiten omdat niemand dat 'leuk' vind. En nu gaan we gewoon het zelfde doen met moslima's

Waar bemoeien mensen zich mee, laat iedereen zijn ding doen zonder de ander te hinderen!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 00:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik snap ook al totaal niet waarom mensen hoofddoeken met petjes etc. vergelijken?
Het zijn allebei hoofddeksels.
Citaat:
Hoe respectloos kun je tegenover iemand zijn? Jullie doen net of het allemaal voor de leuk is.
Wat maakt dat nu uit? Of je het doet vanuit een religie geeft je niet meer rechten dan andere mensen. Religieuze mensen worden al voorgetrokken, maar het moet niet gekker worden.
Citaat:
Dit is net zo iets als iets hebben tegen homo's zij worden door de mensen ZELF onderdrukt. Ze mogen zichzelf niet uiten omdat niemand dat 'leuk' vind. En nu gaan we gewoon het zelfde doen met moslima's
Ironisch niet? Aangezien religie waaronder de islam juist de grootste en vrijwel enige oorzaak van homohaat is.
Citaat:
Waar bemoeien mensen zich mee, laat iedereen zijn ding doen zonder de ander te hinderen!
Ja, vandaar dus dat er een hoofddoekjesverbod komt. Er zijn helaas Moslims op en rond die school die mensen niet hun ding laten doen. Dat verbod zal voorkomen dat zij nog iets kunnen doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 09:41
TFS!
TFS! is offline
Citaat:
omdat je niet alle dingen die op je hoofd zitten met elkaar moet vergelijken. petjes en hoeden schermen je ogen af. hierdoor is direct oogcontact met de leraar moeilijk en kan deze niet zien of je wel oplet / je niet zit te slapen / je niet zit af te kijken. net zo als met zonnebrillen.
hoofddoeken doen dit niet, net zo als een haarband o.i.d.

kulargument dus, dat zo uit de mond van wilders had kunnen komen.
Ja, tot het punt waar mensen hun pet achterstevoren op hun hoofd hebben, ogen goed zichtbaar, en hem nog steeds af moeten zetten, terwijl de moslima haar hoofddoek op/om mag houden. Dit geldt ook voor mutsen en dergelijke. Er wordt gewoon met twee maten gemeten, en dat moet anders. Alles toestaan, of niets. Verder wat T_ID zegt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 10:53
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, tot het punt waar mensen hun pet achterstevoren op hun hoofd hebben, ogen goed zichtbaar, en hem nog steeds af moeten zetten, terwijl de moslima haar hoofddoek op/om mag houden. Dit geldt ook voor mutsen en dergelijke. Er wordt gewoon met twee maten gemeten, en dat moet anders. Alles toestaan, of niets. Verder wat T_ID zegt.
dan heb je ook nog een stukje etiquette en normale normen en waarden. wat je op straat draagt zoek je zelf maar uit, in de zomer draag ik ook weleens een petje, maar als je eenmaal ergens binnen bent in een openbare ruimte en met anderen in contact gaat (bijvoorbeeld in een restaurant, tijdens een vergadering of op school) dan doe je gewoon je jas uit en je pet/hoed af.


die gekke jaloezie die tegenwoordig heerst van: 'zij mogen een doekie dus ik wil een petje' gaat echt nergens over. want jaloezie/afgunst is het.


nog even ter verduidelijking: ik ben tegen de onderdrukking van vrouwen binnen de islam (en binnen elk ander geloof/overtuiging wat dat betreft), maar het overgrote deel van hen kiest er zelf voor om een hoofddoekje te dragen. laat ze dus lekker, WAAROM zou je het hen verbieden?
dat het een foeilelijk gezicht is, is weer een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 18:10
Verwijderd
Wat mij betreft mag een hoofddoek op school best, omdat
1. een sjaaltje in je haar ook mag (dus hoofddeksels die het zicht op je ogen niet belemmeren, zijn toegestaan) (waarbij ik inderdaad ook vindt dat mutsjes en achterstevoren gedragen petjes ook toegestaan zouden moeten zijn, mutsjes waren dat bij mij op school trouwens ook wel, petjes weet ik niet)
2. een kruis aan een ketting ook mag (dus religieuze symbolen zijn toegestaan)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 19:22
AZAlkmaarAZ
AZAlkmaarAZ is offline
Citaat:

die gekke jaloezie die tegenwoordig heerst van: 'zij mogen een doekie dus ik wil een petje' gaat echt nergens over. want jaloezie/afgunst is het.


nog even ter verduidelijking: ik ben tegen de onderdrukking van vrouwen binnen de islam (en binnen elk ander geloof/overtuiging wat dat betreft), maar het overgrote deel van hen kiest er zelf voor om een hoofddoekje te dragen. laat ze dus lekker, WAAROM zou je het hen verbieden?
dat het een foeilelijk gezicht is, is weer een ander verhaal
Gekke jaloezie? Er wordt gewoon gemeten met twee maten, zo simpel is het. Het maakt niet uit over wat het gaat, in Nederland leven wij in een cultuur van gelijkheid voor IEDEREEN op ELK gebied! Nu worden de moslima's gewoon voorgetrokken ten opzichte van de andere scholieren, en dat hoort niet volgens onze Westerse normen en waarden.

Het overgrote deel kiest er zelf voor om een hoofddoek te dragen zeg jij... en denk je niet dat ze gewoon worden gedwongen vanuit de familie? Ooit wel eens gehoord van familie-eer binnen de islam? Nee, ze worden gewoon gedwongen. Een hoofddoek is een van de vele tekenen van vrouwenonderdrukking van de Islam. Alles of niets, zo simpel is het.

De moslims moeten uiteraard de ruimte krijgen voor hun geloof maar onze normen en waarden in het Westen moeten in elke situatie gelden. Gelijkheid dus ook.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 21:13
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Oke dit is erg dom, je komt naar dit land (waarschijnlijk) zodat je veilig bent. Dan ga je toch niet als je in zulke moeilijke situaties zit denken ''ooh, laten we niet daarnaartoe gaan dan mogen we geen hoofddoeken dragen" en sowieso net alsof alleen mensen uit slechte landen hoofdoeken dragen. Er zijn ook Nederlanders die een hoofddoek dragen, denk je dan ook van ooh, ga maar naar je eigen land want hier mag het niet?? huh? Nee een hoofddoek is om te laten zien dat je een moslima bent.
Om even te beginnen: dank je

Maar misschien is dit wel dom van jou: je gaat je eigen land uit, omdat het niet veilig is. Dan heb je dus een aantal landen als keuze om naartoe te gaan. Als je beslist welk land, is het dus wel iets om rekening mee te houden. En sowieso, je bent gast, dus je moet je aanpassen en er hoeft niks aangepast worden aan jou.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 21:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
die gekke jaloezie die tegenwoordig heerst van: 'zij mogen een doekie dus ik wil een petje' gaat echt nergens over. want jaloezie/afgunst is het.
Discriminatie roept nu eenmaal wrevel op.
Citaat:
WAAROM zou je het hen verbieden?
Da's een gepasseerd station. Dat stond in het krantenartikel waarmee de discussie begon.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 21:23
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Sowieso is de situatie in Turkije en Marokko momenteel niet zo nijpend, de hordes immigranten daar vandaan komen hier niet voor de veiligheid. Voor enkelen gaat dat op hoor, en ik kan er redelijk wat begrip voor opbrengen als een door oorlog getraumatiseerde vrouw niet binnen enkele maanden goed aangepast is. Voor de rest mag de keuze van in Nederland willen wonen maar de normen en waarden niet over willen nemen op zijn minst als merkwaardig beschouwd worden.

Dat betekent niet dat de hoofddoek maar verboden moet worden, maar wel dat je argument ongeldig is.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 08:28
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Gekke jaloezie? Er wordt gewoon gemeten met twee maten, zo simpel is het. Het maakt niet uit over wat het gaat, in Nederland leven wij in een cultuur van gelijkheid voor IEDEREEN op ELK gebied! Nu worden de moslima's gewoon voorgetrokken ten opzichte van de andere scholieren, en dat hoort niet volgens onze Westerse normen en waarden.

Het overgrote deel kiest er zelf voor om een hoofddoek te dragen zeg jij... en denk je niet dat ze gewoon worden gedwongen vanuit de familie? Ooit wel eens gehoord van familie-eer binnen de islam? Nee, ze worden gewoon gedwongen. Een hoofddoek is een van de vele tekenen van vrouwenonderdrukking van de Islam. Alles of niets, zo simpel is het.

De moslims moeten uiteraard de ruimte krijgen voor hun geloof maar onze normen en waarden in het Westen moeten in elke situatie gelden. Gelijkheid dus ook.
gelijkheid vóór mensen is prima, gelijkheid ván mensen niet. hitler wilde ook een mooi volkje met veel gelijkheid. hoewel het misschien best een mooi plaatje was geworden met allemaal van die blonde mensen met mooie blauwe ogen, het lijkt me verdomde saai. iedereen precies hetzelfde: bah!

natuurlijk ben ik voor gelijke (eerlijke) behandeling van een ieder, maar ik kan er niet bij dat mensen zich zo druk kunnen maken om hoofddoekjes en het die mensen gewoon niet gunnen om dat wel te mogen dragen in een klaslokaal. het heeft helemaal niets met voortrekken te maken.

en natuurlijk worden er ook (veel) moslima's gedwongen een hoofddoekje te dragen, maar veel ook niet. niemand kan de exacte cijfers geven, dus doe vooral geen generaliserende uitspraken.

stel je eens voor dat jij ooit (vrijwillig dan wel voor het werk) een tijdje in een moslimland moet verblijven en dat daar opeens GEEIST wordt dat jij een hoofddoekje draagt, omdat dat hun 'normen en waarden' zijn. omgekeerde wereld, ik weet het, maar het zou toch nergens op slaan?

Citaat:
Discriminatie roept nu eenmaal wrevel op.


Da's een gepasseerd station. Dat stond in het krantenartikel waarmee de discussie begon.
mja discriminatie... soms kan het gewoon best dat een bepaalde groep mensen om een redelijke reden íets meer mag dan een andere groep. ik vind het geen probleem en binnen alle redelijkheid vallen dat hoofddoekjes wel mogen en bijvoorbeeld petjes niet. de politie mag bijvoorbeeld ook weleens te hard én door rood rijden.


het artikel heb ik niet eens gelezen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 12:10
Verwijderd
Als je vanuit het buitenland hierheen komt ben je een gast. En een gast behoort zich aan te passen. Zeker als hij hier niet komt vanwege onveiligheid in zijn eigen land. Als je bij iemand thuis te gast bent pas je je toch ook aan aan de situatie daar? Je mag als allochtoon al blij zijn als je het land in mag, toon dan je dankbaarheid en doe die hoofddoek af!!! Kortom: Pas je gewoon aan en als je dat niet doet dan mag je wat mij betreft vertrekken, tenzij je een goede reden hebt. En onder een goede reden hebben versta ik bijv. trauma's door oorlog oid in het eigen land. Maar als je hierheen komt en crimineel of iets word dan mag je er ook meteen uit.

Je komt hierheen en weet dat die hoofddoek af moet, dat hoort er gewoon bij, wij zijn het Westen en niet het Midden-Oosten. Dus moet je accepteren dat hoofddoekjes hier niet zijn toegestaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weggelopen leerlingen keren terug op school Antwerpen
hookee
13 04-11-2009 12:01
Levensbeschouwing & Filosofie Hoofddoek op school
Sofia.
500 23-09-2009 16:00
Lifestyle Hoofddoekje/haarband op school.
klompje
25 22-01-2005 14:31
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoofddoekjes op school
Hases
15 24-10-2004 14:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap hoofdoek op school?
Verwijderd
6 23-02-2004 11:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Advies: geen hoofddoek op school
Isa
366 22-01-2004 13:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.