Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2009, 22:19
Verwijderd
Ik ben niet zo'n viseter maar het is wel gezond. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar tips om toch aan m'n visgehalte te komen zonder dat ik alleen maar vissticks moet eten.

Het probleem met vis is voor mij dat het een typische geur heeft, die typische vissmaak en die structuur in je mond (oh en het moet er al helemaal niet uit zien als een vis en graten hebben!)

Wat ik wel lust is panga filet en de viststickvis (weet even niet meer wat het is). Tonijn vind ik heel erg vies omdat het naar katteneten ruikt en het er ook zo uit ziet. Vlezige vis zoals zeeduivel lust ik ook omdat het niet zo'n typische vissmaak heeft (maargoed, zeeduivel eet je alleen met het kerstdiner, want duur).

Hebben jullie tips? Ik hou van pasta en rijst dus misschien moet ik maar eens gaan roerbakken met vis? Ik heb ook wel een grillpan. Wat raden jullie aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2009, 22:59
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Lust je zalm? Dat is erg lekker met pasta.
Als je vissticks lust, zul je wel gewoon (bijna alle) witvis lusten. Probeer ook eens tilapia, die lust je vast ook. Vissticks zijn meestal gemaakt van koolvis geloof ik, dat kun je ook gewoon als filet kopen. Je kunt zelf tempura maken en je vis frituren, beetje remouladesaus erbij en een frisse salade en je bent klaar
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 13:06
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ehw, ik eet geen vis maar ik reageer toch(A). Als je vis wilt leren eten, dan moet je niet met echte zware vis beginnen of vettige vis denk ik, dus zalm, tonijn, makreel? enz even mee wachten..
Eerst een vissoort met witvlees, wat AlopiA zegt. Deze heeft een minder sterke smaak en geur (mits vers, dan stinkt het niet zo). Dus kabeljauw, tilapia, pangasiusfilet, zeeduivel, heilbot, tong?
Dan bakken of frituur, iig niet stomen als je niet een sterke vismaak wil.
Erbij of erdoor kun je ook kiezen voor iets als tomatensaus (kabeljauw in een pastasaus bij penne bv) of curry pangasiusfilet met kerrie, spinazie en linzen bij rijst bv) of andere sauzen oid. (www.ah.nl) Je kunt er trouwens ook spek ofzo omheen doen, of rauwe ham.
Je kunt je eigen visstick maken, alleen dan met meer vis en gezonder: kabeljauw filet paneren (ei en dan paneermeel of verkruimelde beschuit) en in olie/boter bakken. Je hebt ook dingen als viscuisine, visburgers, dat smaakt ook niet heel vissig en is makkelijk te combineren bij bv. rijst en groentes. Hmz, of iets als garnalen in nasi.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 13:14
Rationeel
Rationeel is offline
witvis inderdaad; dé vis voor mensen die niet van vis houden.

en heel veel uitproberen. de tonijn die jij omschrijft is de tonijn in blik, als je eens een tonijnsteak zou kopen is dat al heel anders. niet alleen qua vorm, maar ok qua geur en smaak. net als het verschil tussen gerookte zalm en bijvoorbeeld een zalmmoot; heel iets anders.

vis moet je gewoon leren eten en je moet je over de geur en textuur heenzetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vegetarisch zijn en vis ''moeten'' gaan eten.
Verwijderd
128 11-03-2007 22:38
Eten & Drinken Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic
Verwijderd
500 30-05-2006 13:09
Eten & Drinken Vis/melk allergie?
Mujahideen
6 18-11-2005 16:00
Lichaam & Gezondheid allergie voor vis?
wessje
3 19-08-2005 22:23
Flora & Fauna Welke vissen eten elkaar op?
S. Swaenenburgh
13 30-11-2003 21:07
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.