Oud 18-05-2014, 19:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Binnenkort moet ik een pastasaus maken voor tien personen (roeiers) als maaltijd voorafgaand aan een tocht. Vorig jaar heb ik een tomatensaus gemaakt met champignons, vega gehakt en courgette maar dit jaar wil ik graag iets anders dan een rode saus. Hoop dat jullie me kunnen helpen aan een lekker recept of idee.

De eisen waar aan het moet voldoen
- voor tien personen
- snel te maken want ik heb niet veel tijd, dus ook niet veel tijd om dingen te snijden
- vegetarisch
- het budget is beperkt
- ik eet zelf geen uien dus die wil ik er niet in
- voedzaam maar niet te zwaar op de maag want vlak erna moeten ze gaan roeien en ze moeten er wel een nacht en een dag op teren (met tussentijds natuurlijk ook nog wel eten onderweg)
- er wordt macaroni bij gekookt later dus alleen een losse saus
- de saus moet mee te nemen zijn onderweg en goed op te warmen zijn erna (dus geen spinazie)

Er komen ook een champignon-shoarma saus en een roomsaus met spinazie en spekjes dus ik wil graag iets anders.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2014, 19:52
Verwijderd
Maar niet rood of?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 19:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mag op zich wel als het echt iets anders is dan gehakt-courgette-champignons maar ik had zelf in m'n hoofd om iets anders dan rood te maken maar ik sta open voor alle ideeën. Een rode saus is volgens mij veel makkelijker goedkoop te maken als het niet gelijk een baggervette roomsaus is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 20:00
Verwijderd
Ik maak vaak broccoli/kruidenkaassaustoestand bij pasta of rijst ofzo. Broccoli is mooi kapot te koken en dan net als spinazie als groen te gebruiken in sauzen. Ik heb niet echt een recept, het is kapotgekookte broccoli en zuivel als basis en daar kun je nog zoveel kleur/kruiden/groenten/dingen bijgooien als je zelf wil.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 15:48
Lins100
Avatar van Lins100
Lins100 is offline
Dan moet je echt deze eens proberen:

http://www.boodschappen.nl/recepten/...n-in-roomsaus/

Die vind ik echt gruwelijk lekker De spekjes zou ik dan vervangen voor iets anders natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2014, 11:26
john123
john123 is offline
Probeer deze eens:

http://www.youtube.com/watch?v=3dlyR0DeGsU

Het is een lekkere pasta met scampi's, rucola, zongedroogde tomaten, rozijntjes, pijnboompitten en mozzarella.

Smakelijk
Met citaat reageren
Oud 25-06-2014, 12:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Pasta met spinazie, knoflook en roomkaas een idee? Shitload aan goede kruiden erdoor en klaar, super lekker, geschikt voor vega's, snel klaar
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2014, 12:35
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Pasta met spinazie, knoflook en roomkaas een idee? Shitload aan goede kruiden erdoor en klaar, super lekker, geschikt voor vega's, snel klaar
Dit, en cashewnoten erdoor!
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Met citaat reageren
Oud 25-06-2014, 14:50
Verwijderd
Spinazie mag je niet opwarmen, toch? Iets op basis van pesto? Ik maak zelf wel eens pasta met gesneden groente en dan roer ik er een potje pesto door. Je krijgt niet echt saus, maar meer goed gekruide stukjes groenten bij depasta en dat vind ik altijd wel lekker. En champignonsaus? Je koopt een poeder pakje champignonsoep, dikt dat aan, mikt er verse champignons/prei/paprika door en je bent klaarrrrr.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Spinazie mag je niet opwarmen, toch?
http://www.gezondheidsnet.nl/groente...nazie-opwarmen

Ik ben uitermate nieuwsgierig naar wat het uiteindelijk is geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 16:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Uiteindelijk werd het toch tomatensaus omdat daar het meest vraag naar was. Met vegagehakt, courgette, prei, champignons en knoflook.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 18:47
Verwijderd
Ik ben danig onder de indruk.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2014, 22:44
Verwijderd
Pasta met spinazie, spekjes en philadelphia maskt mijn moeder wel eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Maaltijd gezocht
trophus
46 04-04-2008 15:03
Eten & Drinken Het 'witte bonen in tomatensaus' kookboek voor studenten
summer1986
11 06-07-2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.