Oud 09-09-2002, 15:10
Dr_Love
Dr_Love is offline
Als je nou wat gaat doen met je vriend(in), wie betaalt er dan, of betaal je gewoon ieder apart.

Ik ga bijvoorbeeld binnenkort naar de bios met mijn vriendin. Zij verdient niet zo veel, en ik vind het echt geen probleem of voor een keer voor haar te betalen. Maar ja, niet dat ik dat altijd ga doen, natuurlijk.

Maar hoe doen jullie dat. Het meeste is toch gewoon ieder apart?
__________________
It's hard to see the bright side of life!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2002, 15:14
Herrie
Herrie is offline
Ligt er maar net aan... 'Wij' Nederlanders zijn wat dat betreft over het algemeen best krenterig denk ik

Ik betaal meestal wel, ik verdien nl. tig keer meer dan m'n vriendin, dus ik kan het missen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:23
Verwijderd
Tsja, emancipatie heeft soms ook voordelen (ze willen meestal zelf betalen)

Ik ben trouwens wel bereid ervoor te dokken. In America is dat zelfs standaard..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:18
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
ik wil gerust alles betalen... maar als dat meisje zegt van ik betaal zelf wel... tja... dan zeg ik geen nee, krijg je alleen maar gezeik mee

toch wel relaxed op zulke momenten die emancipatie
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:40
kastdeur
kastdeur is offline
beetje samen, vind ik

de ene keer betaald hij de bios en de andere keer betaal ik de boodschappen enzow
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:41
miro
Avatar van miro
miro is offline
De ene keer betaal ik, de andere keer hij. Ligt net aan de (geld) situatie.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:51
lieve
lieve is offline
Zoals de bioscoop en uitstapjes betaald ieder voor zich! Maar als we nu allemaal samen in ons stamcafe(s!) zitten, dan trakteert meestal iedereen eens! We drinken toch meestal hetzelfde! En als er dan al iemand iets duurder neemt, komt het meestal zo uit dat die het zelf betaald!

Greetz Lieve
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:51
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Mijn vriend heeft de gewoonte om de meeste dingen te betalen, maar ik voel me daar dan ook weer zo stom bij, dus zeg ik gewoon van te voren dat ik eens een avond zal trakteren!
En als ik de kans krijg om eens als eerste mn portemonnee te pakken dan betaal ik ook.. maar meestal is hij sneller..
Vind het overigens natuurlijk wel heel lief van m, maarja kost hem hartstikke veel geld zo en dat vind ik dan ook weer zo oneerlijk..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 17:15
Verwijderd
nou.. als me vriend hier in zeeland is betaal ik meestal zo'n beetje alles voor em en als ik daar in limburg ben is het andersom... maar hij doet d'r absoluut niet moeilijk over.. en ik ook nie geloof ik.. dusja handig
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Tsja, emancipatie heeft soms ook voordelen (ze willen meestal zelf betalen)

Ik ben trouwens wel bereid ervoor te dokken. In America is dat zelfs standaard..
'Going Dutch' is daar ook allebei voor jezelf betalen.

Ik betaal over 't algemeen liever zelf, helemaal bij eerste date enzo. Ben redelijk zelfstandig, heb genoeg geld en heb er geen zin in dat hij er iets voor terug gaat verwachten.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 18:36
Angeles
Angeles is offline
Ik vind het niet zo raar om wat vaker te betalen als je meer geld hebt, of je nou man of vrouw bent.

Wij betalen samen, want we verdienen allebei nog niet, we studeren nog.

Laatst gewijzigd op 09-09-2002 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 18:42
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
we betalen meestal voor onszelf, maar m'n vriend trakteert me nog wel 's ergens op... (laatst weekendje Efteling )
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 19:06
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mijn vriend heeft een fulltime baan, terwijl ik op school zit en 80 euro per maand bijverdien. Logisch dus dat hij veel dingen betaalt. Maar ik ben niet te beroerd om af en toe mee te betalen of eens te trakteren. Dingen als kleding koop ik meestal gewoon zelf.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:03
Verwijderd
mn vriend werkt full timem ik zit op school, hij heeft dus wel meer geld.

als we naar de bios gaan betaalt hij de kaartjes. gewoon standaard bij ons denk ik. amar ik heb ook weleens betaald voor ons samen. popcorn en cola enzo dat verschilt, ik zeg soms wel van nou dat betaal ik, en soms betaalt hij dat gewoon.

concertkaartjes meestal zelf, maar vaak dan betaalt hij ook voor mij, doet ie gewoon, kweet ook nie precies hoe dat nou zit, wij hebben niet echt regelingen, tis gewoon op dat moment, dan zien we wel wie dr betaalt enzo..ik koop ook soms voor ons allebei kaartjes.
en ijsjes of ander eten ofzo heb ik geen moeite mee om dat te betalen voor hem, lekker boeiend..

als we samen kleding gaan kopen betalen we gewoon alles zelf, maar een keer twijfelde ik over een trui omdat ik hem te duur vond, en toen pakte hij hem en zei dat hij hem wel betaalde. voel ik me wel opgelaten door, dat heb ik wel vaker als er voor me betaald word of ik krijg een kadootje, maar ja, hij zei toen iets van: verdien je wel, een kadootje af en toe van mij

het verschilt dus bij ons, de ene keer ik, de andere keer hij, maar hij betaalt wel vaker, dat is gewoon een feit.

ik vind het helemaal niet erg om te betalen, vind ik gewoon leuk, vooral omdat hij zoveel betaald en doet voor mij.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:24
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
eehmzz.. bij ons is het meestal gewoon apart.
Vind ik zelf ook wel goed zo . allbei ongeveer hetzelfde aan geld te besteden...

Niet echt regelingen.. en het komt ook niet ech zo vaak voor enzo .. achja
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:26
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik verwacht niet dat een jongen alles voor mij betaalt.
Om de beurt is het handigst, de ene keer betaal ik de drankjes, de volgende keer hij de film etc.

Maar ja, sommige jongens STAAN EROP dat ze alles betalen..
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:03
Verwijderd
m'n ex was een beetje krenterig want ik moest zelf de film betalen
Nee, maar van een jongen wordt toch meestal verwacht dat hij (de film) betaalt als hij een meisje mee uitneemt...
Jongens betalen ook vaker drankjes enzo.
Okee ik heb ook weleens de film betaald voor een jongen die geen geld meer had.......*noemt geen namen*
Maargoed, ik zou de eerste keer naar de film wel sowieso voor haar betalen. Kijk dan ff hoe ze reageert, misschien zegt ze wel zoiets van: goed maar de volgende keer betaal ik. (ofzo).
Dat zeg ik meestal wel, of vaak koop ik daarna een drankje voor diegene etc.
Ik zou er iig geen probleem van maken als ik jou was
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:17
phoebe4000
Avatar van phoebe4000
phoebe4000 is offline
ligt eraan wie wat te besteden heeft per maand... als ik een beetje krap zit, betaalt hij wat meer, en andersom
Maar normaal delen we de kosten, de ene keer ikke, de andere keer hij.. wel zo eerlijk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2002, 21:35
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:
Als je nou wat gaat doen met je vriend(in), wie betaalt er dan, of betaal je gewoon ieder apart.

Ik ga bijvoorbeeld binnenkort naar de bios met mijn vriendin. Zij verdient niet zo veel, en ik vind het echt geen probleem of voor een keer voor haar te betalen. Maar ja, niet dat ik dat altijd ga doen, natuurlijk.

Maar hoe doen jullie dat. Het meeste is toch gewoon ieder apart?
Maak me vooraf nooit zo druk wie betaald. Meestal betaal ik de bios en zij de drankjes en soms andersom. Ga me vooraf niet echt druk maken hierover.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:40
Verwijderd
wie er geld heeft, hebben we ook op vakantie gedaan, evenveel geld mee, de ene helft van de vakanite betaalde hij(ik kon niet pinnen om een vage reden) en over de helft betaalde ik alles.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:40
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
in het begin wilde hij alles betalen en ik vond dat absoluut niet nodig.. Eerst was die daar een beetje door gekrengt (was echt niet mijn opzet) maar nu doen we gewoon sam-sam.

Het komt ook wel voor dat de een betaald maar dan doet de ander het de volgende keer. Ik koop wel eens cadeautjes voor hem..
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:50
Verwijderd
Mn ex betaalde altijd bios als we met zn twee-en gingen. Als het gewoon een groep iets was, en niet echt samen; ieder voor zich, etentjes, of uiteten werden altyd door hem betaald, tickets voor feestje e.d. ook etc. En drinken ook, maar hier is geen alcohol toegestaan onder de 19 dus dat gaat ook weer heel anders. Ga dus ook niet uit in cafe´s/discotheken.
Dat is hier zo ongeveer de standaard. arme jongens
Mjah, ik betaal verder alles zelf en ik laat hem niet altijd betalen.. maar kan moeilijk tegenaanvechten als hij perse wil (groter sterker.. hmmmm helpt niet zoveel )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 22:29
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Ik ben echt niet te beroerd om wat te betalen, ik verdien ook wel redelijk wat geld per maand, maar het moet niet zo worden dat ze mij echt gaat 'uitzuigen' (wat geld betreft )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 23:22
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Mijn regel is dat ik betaal...
Maar sommige meisjes staan er op dat ze voor zichzelf willen betalen, daar maak ik geen heel drama van uiteraard.
Maar, 'k betaal liever zelf als ik een meisje mee uitvraag (iets dat bjina nooit voorkomt).
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 23:24
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef:
Mjah, ik betaal verder alles zelf
Veel is er niet meer om zélf te betalen, jewel?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2002, 23:24
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ik denk dat hij wel meer betaald.. maar ook meer verdient! Soms betaal ik de bios.. dan hij weer.. maar hij toch vaker.. maar als ik dan vraag wil je et terug hebben? Dan hoeft et niet enzo..
Naja dan niet toch
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 00:54
Verwijderd
Als ik met m'n ex uitging was het vaak een kwestie van wie het eerst bij z'n geld was...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 04:00
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:


Veel is er niet meer om zélf te betalen, jewel?
Nee weet ik.. vroeg ik me ook al af toen ik het weer las . LMAO
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:58
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Als ik met m'n ex uitging was het vaak een kwestie van wie het eerst bij z'n geld was...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:15
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Hij laat mij niet betalen , en zelfs als ik hem bel zegt hij: wacht ik bel je terug. Terwijl ik geld helemaal geen probleem vind, maar ja ... mannen....
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:47
Verwijderd
ik vind het onzin dat een jongen voor me betaald alleen maar vanwege het feit dat ik een meisje ben


dus om en om of ieder apart
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:21
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
hij betaald eigenlijk echt alles!
Maar dat komt omdat ik nooit geld heb (geen baan) en hij werkt..
Maar als ik een x geld heb dok ik het.. maar dat komt nou eenmaal nietvaak voor.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 17:41
casey
casey is offline
Wij proberen zoveel mogelijk te delen. Maar vaak is het toch zo dat hij betaalt (drankjes, frieten, cinema, bowlen). Dat hij alles betaalt en ik niks, dat zou niet werken. ik denk dat hij achter een tijdje ook zou denken dat ik profiteer en ik zou er me niet makkelijk bij voelen. Alles een beetje delen dus, da's 't beste!
__________________
Greetz & kisses
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 18:48
SuperS
SuperS is offline
euhm boeit me eigelijk niet

soms betaalt zei, soms betaal ik, boeie......
'k ga ech nie zitte telle van oh nu heb ik zoveel betaald nu is het haar beurd wel weer.....
boeit me ech geen zak als ik betaal en boeit me ook geen zak als zei betaald....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wie betaalt jullie ziektekostenverzekering? (zkv)
Close2U
12 15-02-2016 06:09
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #97
Verwijderd
500 26-04-2009 13:06
Liefde & Relatie Binnenkort samenwonen
Elmoo
74 18-06-2004 18:42
Liefde & Relatie Wie betaalt wat?
Iduna
28 10-02-2004 16:08
Drugs & Alcohol wie betaalt hoeveel voor een onsje???
bong
4 20-10-2003 00:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.