Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 16:47
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline
ik heb last van lage bloeddruk (90 - 60, 120-80 is normaal) kwam ik gister achter toen m'n pa even een ECG deed (hij is arts, heeft zo'n ding op z'n afdeling staan)

symptomen zijn moeheid en duizeligheid als je snel opstaat (als je gelegen hebt)

zijn er nog anderen hier die daar last van hebben
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:58
pia
pia is offline
Toevallig was ik vorige bij de dokter en ik heb ook een te lage bloeddruk ( 90 - 70 geloof ik) en dat merk ik ook wel want ik ben steeds zo lui enzo. (Ben ik altijd algeweest maar nu kan ik zeggen dat het door me bloeddruk komt )

Kun je er trouwens vanaf komen????
__________________
* nix te melden *
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:59
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...ight=bloeddruk

ajb

Veel (zoute) drop eten kan oa helpen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:37
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline


ik had gister bij die ECG met fietsen een onderdruk van 47
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:02
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Reptile schreef:


ik had gister bij die ECG met fietsen een onderdruk van 47
ben je dan al niet dood?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:23
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Qimm schreef:
ben je dan al niet dood?
uhm nee

m'n vader was al stomverbaasd en hij was dus vandaag naar de cardioloog geweest
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:09
lake bodom
lake bodom is offline
ja mijn onderdruk was ook al 50.. een paar dagen later weer laten meten, en wassie zelfs iets onder de 50
maar kheb eigelijk niet echt erges last van ....
maar snap t niet
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:52
Xanatos
Avatar van Xanatos
Xanatos is offline
Citaat:
symptomen zijn moeheid en duizeligheid als je snel opstaat (als je gelegen hebt)
duizeligheid, is dat niet in de zin van blackouts ?
die heb ik namelijk wel is af en toe als ik aan het luieren ben en te snel opstaat, maar dat is toch normaal...?
__________________
"Anyone can snap his fingers and yank a soul, I prefer to kill creatively"
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:03
Verwijderd
heb ik ook last van... kan ook in de familie zitten zoiest...
me ma heb ook lage bloeddruk
en ik word idd duizelig als ik te snel opsta ofzo...
mjah wat kun je er aan doen?
iig veel zout eten (denk aan zoute drop enz)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:19
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Reptile schreef:
symptomen zijn moeheid en duizeligheid als je snel opstaat (als je gelegen hebt)
daar heb ik ook heel veel last van maar volgens mij is mijn bloeddruk goed...
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:28
Xanatos
Avatar van Xanatos
Xanatos is offline
volgens mij kwam dat juist doordat je liep te luieren....
terwijl je dan nix doet daalt je bloeddruk en als je dan te snel opstaat krijgen je hersens niet meteen hun bloed en "zie je zwart" voor je ogen

[edit]ff typfoutjes: zwart met een D [/edit]
__________________
"Anyone can snap his fingers and yank a soul, I prefer to kill creatively"
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 17:34
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Xanatos schreef:
volgens mij kwam dat juist doordat je liep te luieren....
terwijl je dan nix doet daalt je bloeddruk en als je dan te snel opstaat krijgen je hersens niet meteen hun bloed en "zie je zwart" voor je ogen

[edit]ff typfoutjes: zwart met een D [/edit]
deels, maar mensen met een normale bloeddruk hebben geen last van black-out neigingen; het bloed blijft gewoon naar't hoofd stromen. Met lage bloeddruk zitten de hersenen een moment zonder zuurstof en dan is't even bijna lights out
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 18:40
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Reptile schreef:
deels, maar mensen met een normale bloeddruk hebben geen last van black-out neigingen; het bloed blijft gewoon naar't hoofd stromen. Met lage bloeddruk zitten de hersenen een moment zonder zuurstof en dan is't even bijna lights out
hum maar voor zover ik weet heb ik een normale bloeddruk (word altijd opgemeten als bij de dokter of neuroloog (vrijdag weer)ben) maar ik heb ook black out neigingen en nog veel meer
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:12
Fagyi
Fagyi is offline
Haha! Heb net nog berichtje over te lage bloeddruk geplaatst bij flauwvallen...
Maargoed, iig:
Ik heb ook al jaren een te lage bloeddruk. Ik val heel vaak flauw en ben (bijna) altijd duizelig. Mijn dokter heeft gezegd dat naarmate je ouder wordt het vanzelf weer weggaat (rond je 30e zei ze, maar dat getal staat natuurlijk niet vast).
Wat je eraan kunt doen is laurierdrop eten. Daar zit een stof in die je bloeddruk "oppompt". Gewone drop kan ook, maar werkt niet zo goed als laurierdrop. (Verkrijgbaar bij snoepwinkel.)
Ook heeft zo'n paranormale man ooit eens tegen me gezegd dat kalium kan helpen. Ik heb het nog niet geprobeerd BTW...Maar misschien is het een tip voor jullie??
Dingen waar je op kunt letten zijn:

Niet te lang stilstaan, probeer ergens te zitten, en anders loop een stukje of beweeg je benen. Je beenspieren zorgen er namelijk voor dat je bloed weer naar boven stroomt.

Geen te grote temperatuurwisselingen (daarom heb ik een hekel aan de winter). Dus bijvoorbeeld als je op school komt, eerst even in de koele hal blijven en dan pas naar de warme lokalen (áls ze al verwarmt zijn...)

En rustig opstaan als je lang hebt gezeten.

Heel veel sterkte allemaal!!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 15:02
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Het zit bij mij in de familie, ik heb het ook geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 11:13
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Mijn bloeddruk is ook aan de lage kant, ik moet meer zout eten (ik ben verslaaft aan van die zoute stokjes, dus dat kwam wel goed uit), maar de arts vroeg aan me of ik soms veel sportte, want daar zou het door kunnen komen (whahaha!!! ahum......)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 14:59
lake bodom
lake bodom is offline
ja kheb t dus ook.. onderdruk van 50 soms lager wak al schreef...
maar laatst met blowen, zagk allemaal zwart voor me ogen en vielk bijna neer, dus kging snel erges zitten.. verder hek eigelijk nerges last van.. maar ze zeggen dat je veel ijzer moet eten...
zoals spinazie ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:34
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
ja kheb t dus ook.. onderdruk van 50 soms lager wak al schreef...
maar laatst met blowen, zagk allemaal zwart voor me ogen en vielk bijna neer, dus kging snel erges zitten.. verder hek eigelijk nerges last van.. maar ze zeggen dat je veel ijzer moet eten...
zoals spinazie ofzo
dat is bij bloedarmoede, das wat anders
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 10:27
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Reptile schreef:
dat is bij bloedarmoede, das wat anders
hmja kheb er ook geen verstand van
maar heb je dan niet bloedarmoede alsie zo laag is?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:38
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
hmja kheb er ook geen verstand van
maar heb je dan niet bloedarmoede alsie zo laag is?
bloedarmoede is alleen maar dat je tekort hebt aan ijzer in je bloed, als je bloedarmoede hebt moet je ook ijzerpillen slikken
tuurlijk krijg je wel last van hoofdpijn en moeheid etc als je te laag ijzergehalte hebt
ik heb zelf al 2 maanden tekort aan ijzer morgen bloedprikken of het al beter is hopelijk wel want het is irri pillen slikken en vies
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:15
Verwijderd
jah, heb ook vrij lage bloeddruk, weet niet wat precies, ben vaak duizelig en val gauw flauw (vooral vlak voor ik ongesteld moet worden)

bouillon, cup-a-soup, etc helpt... en veel zout door 't eten...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 00:14
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
hmzz, mijn vriendin heeft een lage bloeddruk.. valt heel regelmatig flauw daardoor is echt behoorlijk kut, maar is helemaal niets aan te doen.. alleen als je flauw valt daarna zout water drinken..
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:09
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik had EHBO op school, en toen zei die man (een arts notabene!) dat je bloeddruk in principe niet laag genoeg kan zijn. Oké, je bent een beetje duizelig, maar dat weegt niet op tegen de voordelen, volgens hem... nou ja.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 20:28
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Ik denk dat je hem niet al te letterlijk mag nemen, een lage bloeddruk is beter dan een hoge. Maar met een bloeddruk van bijvoorbeeld (ik zeg maar iets) 2/1 zal er minder leven in je zitten dan 20/10...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 15:44
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
ja ik, gelukkig was dat flauwvallen na m'n 15e wel over. toen viel ik minstens om de dag flauw. en dan krijgen mensen rare gedachten over al die blauwe plekken... maargoed.
wat hielp om dat te voorkomen was: regelmatig en goed eten, genoeg slapen en niet te snel opstaan.
in nederland doen artsen er niets aan, omdat het niet gevaarlijk is. in duitsland bv kun je er wel iets tegen krijgen, maar dat moet ik eerst nog even verder uitzoeken. m'n bloeddruk is overigens intussen wel iets gestegen gelukkig, ik zit nu ook op 60-90 dat is wel iets beter dan eerst
overigens is het bij meisjes veel erger in de puberteit ivm ongesteldheid en hormonen. vaak stijgt hun bloeddruk een klein beetje zodra ze uit de puberteit komen, maar zodra je zwanger raakt kan het wel gevaarlijk laag worden.
@reptile: denk alleen dat jij hier nu weer niets aan hebt...
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid B11, B12, Glucose, HbA1c, lage bloeddruk en verhoogt suiker in bloed.
mallebabbe3
2 08-05-2012 20:20
Drugs & Alcohol blowen bij lage bloeddruk
jellieexx
2 04-01-2011 20:40
Lichaam & Gezondheid lage bloeddruk
C-Cee
12 09-08-2005 09:19
Lichaam & Gezondheid lage bloeddruk
Verwijderd
10 21-09-2004 07:53
Lichaam & Gezondheid Lage Bloeddruk
Revenant
7 22-10-2002 15:17
Lichaam & Gezondheid lage bloeddruk
sheba
8 04-11-2001 07:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.