Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2011, 19:29
Brabander
Brabander is offline
In het kort; heb een tijdje geleden een Motorola Defy gekocht en dus bij mijn Ben abbonement internet genomen. Het toestel heeft HDSPA capaciteit dus moet gewoon 3G kunnen ontvangen, maar dat deed hij niet. Mijn vriend heeft hetzelfde abbonement en bij hem werkt het wel. Ben toen terug naar de winkel gegaan, gevraagd voor een oplossing, volgens de werknemer lag het aan Ben en moest ik overstappen naar Simyo, volgens hem de enige oplossing ook. Gedaan, 3G werkt nog steeds niet en ben nu mijn extras bij ben kwijt dat mij in een jaar op zijn minst 60 euro kost. Kan ik nu naar de winkel gaan en mijn geld terugeisen omdat mijn toestel niet goed presteert en ze mij uit 60 euro hebben genaaid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2011, 09:49
Verwijderd
Ben je al bij de winkel zelf weer geweest om te vragen voor oplossing? Dat haal ik nu namelijk niet uit je verhaal. Dat is uiteraard wel de eerste stap. Duidelijk uitleggen wat er aan de hand is: Je hebt een toestel, internet werkt niet, je moest overstappen volgens de winkel, en het werkt nog steeds niet. Hierdoor moet je dus 60 euro extra betalen. Hebben zij een oplossing voor je ? Als je het zo doet denk ik dat je een stuk verder komt dan daar binnen stappen en zeggen dat je je geld terug eist.
Als je er met de winkel niet goed uitkomt, dan is het natuurlijk een ander verhaal, en heb ik niets gezegd.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 10:25
Verwijderd
Citaat:
In het kort; heb een tijdje geleden een Motorola Defy gekocht en dus bij mijn Ben abbonement internet genomen. Het toestel heeft HDSPA capaciteit dus moet gewoon 3G kunnen ontvangen, maar dat deed hij niet. Mijn vriend heeft hetzelfde abbonement en bij hem werkt het wel. Ben toen terug naar de winkel gegaan, gevraagd voor een oplossing, volgens de werknemer lag het aan Ben en moest ik overstappen naar Simyo, volgens hem de enige oplossing ook. Gedaan, 3G werkt nog steeds niet en ben nu mijn extras bij ben kwijt dat mij in een jaar op zijn minst 60 euro kost. Kan ik nu naar de winkel gaan en mijn geld terugeisen omdat mijn toestel niet goed presteert en ze mij uit 60 euro hebben genaaid?
Even kort geantwoord op je vraag: JA.
waarom? er is sprake van tekortkoming en ook hulppersonen worden in dit lijstje bij betrokken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 12:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nou ja, als hij het hoort te kunnen, maar het niet kan, is er toch sprake van niet leveren wat was afgesproken? Je bent al gek dat je van abonnement switcht om het te verhelpen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 12:33
Brabander
Brabander is offline
Citaat:
Ben je al bij de winkel zelf weer geweest om te vragen voor oplossing? Dat haal ik nu namelijk niet uit je verhaal. Dat is uiteraard wel de eerste stap. Duidelijk uitleggen wat er aan de hand is: Je hebt een toestel, internet werkt niet, je moest overstappen volgens de winkel, en het werkt nog steeds niet. Hierdoor moet je dus 60 euro extra betalen. Hebben zij een oplossing voor je ? Als je het zo doet denk ik dat je een stuk verder komt dan daar binnen stappen en zeggen dat je je geld terug eist.
Als je er met de winkel niet goed uitkomt, dan is het natuurlijk een ander verhaal, en heb ik niets gezegd.
Ja ik ben bij de winkel geweest, de man die daar werkte zei dat een vriendin van hem hetzelfde probleem had en hij was 100% zeker van zijn zaak.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 12:34
Brabander
Brabander is offline
Citaat:
Nou ja, als hij het hoort te kunnen, maar het niet kan, is er toch sprake van niet leveren wat was afgesproken? Je bent al gek dat je van abonnement switcht om het te verhelpen.
De man was 100% zeker van zijn zaak en volgens hem was er geen andere oplossing.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 12:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De man was 100% zeker van zijn zaak en volgens hem was er geen andere oplossing.
Maar als jij niet eerst het gebrek meldde bij die provider en op basis daarvan opzegde (uiteraard na in achtneming van hen de kans bieden het te maken), dan zit jij daarna vast aan twee abonnementen, die beiden niet werken.

Terwijl het eerder klinkt als een probleem van het toestel, of je bent verkeerd voorgelicht over het abonnement.


Probeer in zulke gevallen waarbij een tussenpersoon speelt, altijd je stappen vast te leggen. Had even op papier gezet dat je op aanraden van die verkoper dat mobiel internet probeerde te laten werken met een nieuw abonnement. Als het allemaal fout loopt kun je dan bewijzen dat jij niet aan het shoppen was voor betere voorwaarden. Even heel simpel de weergave van zaken plus zijn handtekening, en je staat zoveel sterker als het fout loopt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 14:18
Verwijderd
Ik bedoelde eigenlijk of je al bij de winkel was geweest nádat je van abonnement bent gewisseld.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 16:14
Brabander
Brabander is offline
Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk of je al bij de winkel was geweest nádat je van abonnement bent gewisseld.
Nee, dat ben ik nu dus van plan, maar ik heb niet vaak tijd en het is niet echt dichtbij.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 16:25
Brabander
Brabander is offline
Citaat:
Maar als jij niet eerst het gebrek meldde bij die provider en op basis daarvan opzegde (uiteraard na in achtneming van hen de kans bieden het te maken), dan zit jij daarna vast aan twee abonnementen, die beiden niet werken.

Terwijl het eerder klinkt als een probleem van het toestel, of je bent verkeerd voorgelicht over het abonnement.


Probeer in zulke gevallen waarbij een tussenpersoon speelt, altijd je stappen vast te leggen. Had even op papier gezet dat je op aanraden van die verkoper dat mobiel internet probeerde te laten werken met een nieuw abonnement. Als het allemaal fout loopt kun je dan bewijzen dat jij niet aan het shoppen was voor betere voorwaarden. Even heel simpel de weergave van zaken plus zijn handtekening, en je staat zoveel sterker als het fout loopt.
Even samengevat hoe het nou zit.

Uiteraard ben ik begonnen door te mailen naar Ben, maar die kwam erg vaag over. Ze snapte niet wat het probleem was en vertelde mij dat ik op hun site moest kijken of ik mijn toestel kon vinden voor de instellingen. Dit vond ik erg apart, gezien zij dat makkelijk ook zelf konden en op hun site alleen Motorola toestellen van onder de 100 euro hadden. Toen ik ze duidelijk heb gemaakt dat dit dus niet het geval was vertelde ze mij dat ik naar de winkel moest gaan. Ik heb de winkel toen gemaild maar die kwam ook niet met een oplossing, dus toen ben ik maar in persona naar de winkel gegaan. De verkoper zei dat hij dit probleem vaker gehoord had en dat met het overstappen naar Simyo het opgelost zou zijn. Ik ben dus overgestapt en heb Simyo gemaild, nu dat mijn bundel daar actief is. Ook zij weten geen oplossing, dus ik neem aan dat het probleem bij het toestel ligt.

Mijn telefoon heeft wel ontvangt wel gewoon GPRS, dus het ligt niet aan het abbonement of het signaal (denk ik).

Ik begrijp niet helemaal wat je in het laatste stukje bedoelde, zou je me dat misschien op een andere manier kunnen uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 17:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik begrijp niet helemaal wat je in het laatste stukje bedoelde, zou je me dat misschien op een andere manier kunnen uitleggen?
Het is belangrijk dat je bij een conflict over dingen waar geld bij komt kijken, dingen op papier zet.

Als je het niet eens kunt worden, en er komen juridische stappen van, heb je daar heel erg veel aan. "Ja, dat hebben we toen en toen in de winkel gezegd" is namelijk behoorlijk nutteloos voor een kantonrechter.

Of stel dat jij weigert te betalen omdat zij niet leveren, en ze sturen een incassobureau op je af? Bedrijfsadministraties zijn zo waardeloos gekoppeld dat dat bijna standaard gebeurd bij een juridisch conflict. Wat ga jij ze dan vertellen? "Ik betaal lekker niet!"? Ze zijn getraind om dat te negeren.

Daarom zet je dus dingen op papier, zodra er een meningsverschil ontstaat dat uit de klauwen kan lopen. Dan krijg je later van noch de winkel, noch de provider, gezeik van "we wisten dat niet".


In dit geval bijvoorbeeld moet je als je belt met de provider, altijd een e-mail sturen waarin je bevestigd wat jullie hebben gezegd, met ontvangst en leesbevestiging.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Algehele vrijspraak voor Wilders
Alpha_Omega
76 17-07-2011 23:29
De Kantine Lekker forumen op de wsaai! #1406
Verwijderd
500 13-06-2011 19:50
Werk, Geld & Recht Had ik mijn geld terug kunnen krijgen?
Eend
33 26-12-2010 13:13
Vrije tijd GP van VS
bartke518
256 01-07-2005 20:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn JOUW politieke standpunten?
Evito
150 15-05-2003 20:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.