Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2011, 23:11
michellevdlinde
michellevdlinde is offline
Hallo allemaal , ik heb jullie hulp nodig !

ik heb gewerkt bij de Albertheijn
maar ik vond het niet meer leuk dus
ik ben een paar keer niet geweest.
toen heb ik ontslag genomen omdat ik het niet meer leuk vond.
ze zouden mij bellen over hoe en wat
maar ik hoorde maar niks.
ze hebben toen mijn hele maand loon ingehouden.
mag dit zomaar ?

groetjes michelle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2011, 07:12
Verwijderd
als jij een paar keer niet bent geweest, dan mogen ze jouw loon zomaar inhouden ja. Je hebt toch ook niet gewerkt? Je moet je uren even bekijken, en dan maar eens bellen of je je restant van je salaris toch nog mag krijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 08:16
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
De uren die je gewerkt hebt dien je uitbetaald te krijgen. Uiteraard zul je niks krijgen voor uren die je niet gewerkt hebt. Verder gebeurt niks vanzelf, dus ga er zelf achteraan en laat het niet op zn beloop.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 09:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wat je aan uren gewerkt hebt, moet uitbetaald worden. Maar vreemd is volledig inhouden niet. Als jij zomaar zonder bericht niet op komt dagen laat je je werkgever behoorlijk zitten, en dat zal veel kwaad bloed gezet hebben. Ik kan me best voorstellen dat ze het daarna voor jou lastig willen maken om dat resterende geld nog te krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 19:57
Hoedenman
Avatar van Hoedenman
Hoedenman is offline
ze moeten je gewoon betalen anders gewoon gaan dreigen, kan ook wel eens helpen weet ik uit ervaring (niet bij ah hoor )
__________________
tis ju boi Hoedenman
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 20:00
prefessorBart
prefessorBart is offline
ik ben het 100% met hoedenman eens , gewoon even opbellen (naar de gene die over het geld gaat)
dan zeggen hallo , waar is mijn geld .
Als ze moeilijk doen , geen verhaal gaan aanhoren gewoon zeggen ; Oke ik kom er wel even aan en direct ophangen !

Zo kom je het meest direct over , en is je geld er sneller


Ps; Het liefst gewoon contant vragen scheelt je weer
__________________
hallo allens goed ? groetjens bart !
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 08:51
Verwijderd
ja, dreigen helpt echt... :roll:
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 12:34
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het geld over de uren die je wel gewerkt hebt hoor je gewoon te krijgen. Verwacht echter geen blije gezichten als jij aan komt zetten nadat je ze lekker hebt laten stikken. Het beste wat je kunt doen is vragen om het loon over de gewerkte uren, en als ze weigeren apathisch je schouders ophalen en zeggen dat je dan aangifte moet doen van je mam. Het is een te groot bedrijf om haar goede naam te riskeren vanwege het niet uitbetalen van loon van een 16-jarig snolletje.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 13:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ze heeft ontslag genomen, dus ik neem aan dat ze dat ook aan haar werkgever heeft gemeld. En niet komen kan natuurlijk ook betekenen dat ze zich ziek heeft gemeld oid.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 13:07
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dat is ook wel zo. Mijn toon was ook wat hard, excuus.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 14:14
Verwijderd
Je hebt er zelf dus nog niet over gebeld? Begin daar dan eerst eens mee
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 07:56
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
ik ben het 100% met hoedenman eens , gewoon even opbellen (naar de gene die over het geld gaat)
dan zeggen hallo , waar is mijn geld .
Als ze moeilijk doen , geen verhaal gaan aanhoren gewoon zeggen ; Oke ik kom er wel even aan en direct ophangen !

Zo kom je het meest direct over , en is je geld er sneller


Ps; Het liefst gewoon contant vragen scheelt je weer
Ja, want P&O van de Albert Heijn zal inderdaad alle noodbellen laten rinkelen als een tiener dreigt 'wel even' voor de deur te verschijnen. Ben ik van overtuigd, ze zullen onder hun bureaus wegkruipen.

Loon is geen handeltje. Over gewerkte uren moet belasting worden afgedragen. Natuurlijk kun je dat wel contant krijgen, maar ik schat de kans heel klein dat de AH er ook mee akkoord gaat. Sowieso niet voor hun administratie, ook niet omdat ze het uit veiligheidsoverwegingen vast niet in huis zullen hebben.

Dus als je jouw ideeën opvolgt kom je er bekaaid vanaf als je het mij vraagt.

Ik zou zeggen: win eerst informatie in. Is er een compleet maandsalaris ingehouden, of is het bedrag gelijk aan het aantal uur dat je niet bent op komen dagen? Als je meent dat het echt niet klopt, kun je het beste (normaal!) in gesprek gaan met je manager / chef. Creëer een beetje goodwill, dan heb je kans dat ze je voor een laatste keer nog wel willen helpen.
Of bel P&O voor informatie.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 11:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
maar ik schat de kans heel klein dat de AH er ook mee akkoord gaat.
Nogal irrelevant, je mag je loon in een loonenvelop eisen, hoe jij de belasting afdraagt is hun probleem niet.

Loon inhouden mogen ze louter als jij je contractuele verplichtingen niet heb volbracht, zoals bv de werkkleding niet inleveren.

Citaat:
Creëer een beetje goodwill, dan heb je kans dat ze je voor een laatste keer nog wel willen helpen.
Goodwill sodemieter op, zowel werkgever als werknemer hebben verplichtingen, het heeft geen donder met goodwill te maken, hoogstens hoe lang het duurt heeft met goodwill te maken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 14:39
Verwijderd
Hoe heb je ontslag genomen, vraag ik mij af? Niet meer komen opdagen en een week later een mailtje met "ik heb geen zin meer"?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 18:38
Verwijderd
kort antwoord: nee
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 15:13
ap
ap is offline
Jezus zeg wat een kinderlijke reacties. Goed luister, indien jij een contract (lees overeenkomst) had voor een bepaalde of onbepaalde tijd en je neemt voor het eindigen van dit contract ontslag, zonder de wettelijke termijnen in acht te nemen, dan ben je schadeplichtig en kan je werkgever een maandsalaris van jou vorderen voor elke maand dat je te vroeg bent gestopt. Heb je een 0 uren contract dan kan dit natuurlijk niet.

Wel als hij schade oploopt doordat jij niet komt, jouw nalaten veroorzaakt dit, hier kan hij voor beslissen om dit te verrekenen. Ik denk overigens dat de AH dit niet zal doen.

Last but not least, een werkgever is niet verplicht om jou het geld contant te geven en hij is WEL verantwoordelijk voor de loonbelastingen indien jij dit niet afdraagt, dus hij verrekent dit dus wel, tenzij je loonformulier dit anderes zou uitwijzen.....
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 17:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jezus zeg wat een kinderlijke reacties. Goed luister, indien jij een contract (lees overeenkomst) had voor een bepaalde of onbepaalde tijd en je neemt voor het eindigen van dit contract ontslag, zonder de wettelijke termijnen in acht te nemen, dan ben je schadeplichtig en kan je werkgever een maandsalaris van jou vorderen voor elke maand dat je te vroeg bent gestopt.
Op welk wetsartikel baseer je die uitspraak? Het klinkt absurd namelijk.
Citaat:
Wel als hij schade oploopt doordat jij niet komt, jouw nalaten veroorzaakt dit, hier kan hij voor beslissen om dit te verrekenen. Ik denk overigens dat de AH dit niet zal doen.
Aansprakelijkheid voor werknemers ontstaat alleen bij opzettelijk schadeveroorzakend handelen of grove nalatigheid. Het lijkt me zeer sterk dat niet op komen dagen daar onder valt, al helemaal bij een nulurencontract, dat ze een vakkenvuller over het algemeen toch wel zullen geven.

Bovendien is het illegaal dat in te houden op het loon. In dat geval moeten ze daar een aparte vordering van maken, en die proberen te innen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Jezus zeg wat een kinderlijke reacties. Goed luister, indien jij een contract (lees overeenkomst) had voor een bepaalde of onbepaalde tijd en je neemt voor het eindigen van dit contract ontslag, zonder de wettelijke termijnen in acht te nemen, dan ben je schadeplichtig en kan je werkgever een maandsalaris van jou vorderen voor elke maand dat je te vroeg bent gestopt. Heb je een 0 uren contract dan kan dit natuurlijk niet.

Wel als hij schade oploopt doordat jij niet komt, jouw nalaten veroorzaakt dit, hier kan hij voor beslissen om dit te verrekenen. Ik denk overigens dat de AH dit niet zal doen.

Last but not least, een werkgever is niet verplicht om jou het geld contant te geven en hij is WEL verantwoordelijk voor de loonbelastingen indien jij dit niet afdraagt, dus hij verrekent dit dus wel, tenzij je loonformulier dit anderes zou uitwijzen.....
dan zou je wel formeel iemand schadeplichtig moeten stellen. Alleen hoe wil je dat gaan bewijzen, dat door jou komt..de zaak schade heeft gelopen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2011, 12:00
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Last but not least, een werkgever is niet verplicht om jou het geld contant te geven en hij is WEL verantwoordelijk voor de loonbelastingen indien jij dit niet afdraagt, dus hij verrekent dit dus wel, tenzij je loonformulier dit anderes zou uitwijzen.....
Dit klopt gewoonweg niet; je bent als werknemer zelf belastingplichtig; uiteraard hebben we in Nederland een systeem waarbij we de premies en kortingen direct laten berekenen maar dat verlegd de verantwoording niet.

Overigens ging ik uit van een 0 uren contract zoals gewoon is bij een AH en zou ik dan toch wel heel graag een wettelijke basis willen zien waarin staat dat ik verplicht ben mijn arbeid tegen mijn wil in te verhuren op straffe van inhouding loon waarvoor al gewerkt is.

Het zou namelijk nogal tegen de contractuele voorwaarden ingaan die stellen dat ik werk en de werkgever betaald voor wat ik heb gewerkt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 19:35
gentlemen
Avatar van gentlemen
gentlemen is offline
ja, de werkgever in dit geval de albert hein, mag je salaris in dit geval inhouden , je bent zonder geldige reden niet opkomen dagen op je werkplek en hebt hierdoor je arbeidscontract geschonden. hierdoor heb jij de albert hein in de staat gesteld het geld in te houden omdat er een contractschending is gepleegd. hier kun je niks meer aan doen. wat wel een tip is ga praten met je leiding gevende
__________________
aan werk ga je niet dood , maar probeer niet de grens op te zoeken
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 10:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ja, de werkgever in dit geval de albert hein, mag je salaris in dit geval inhouden , je bent zonder geldige reden niet opkomen dagen op je werkplek en hebt hierdoor je arbeidscontract geschonden. hierdoor heb jij de albert hein in de staat gesteld het geld in te houden omdat er een contractschending is gepleegd. hier kun je niks meer aan doen. wat wel een tip is ga praten met je leiding gevende
Citaat:
Ze heeft ontslag genomen, dus ik neem aan dat ze dat ook aan haar werkgever heeft gemeld. En niet komen kan natuurlijk ook betekenen dat ze zich ziek heeft gemeld oid.
Lees eens goed. Ze zegt nergens dat ze zonder mededeling niet is komen opdagen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 09:14
alisonnn
alisonnn is offline
Citaat:
De uren die je gewerkt hebt dien je uitbetaald te krijgen. Uiteraard zul je niks krijgen voor uren die je niet gewerkt hebt. Verder gebeurt niks vanzelf, dus ga er zelf achteraan en laat het niet op zn beloop.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.