Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Deze vraag gaat niet over eieren.
Geel 31 46.27%
Wit 36 53.73%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2010, 16:29
Verwijderd
In 2006 - toen het forum nog geel was - was er al een poll over de forumkleurpreferenties van de verschillende leden. Maar liefst 86% gaf aan nooit van geel te willen afstappen.
Doch in 2007 vond ineens een verandering plaats; het forumgeel werd ingeruild voor het grijs-en-wit. Bartjenl ontwikkelde voor de ouwe liefhebbers een traditionele gele versie, die naast het nieuwe wit bleef bestaan. Na deze kleurwisseling werden de leden aan een poll onderworpen. Nu was iets minder, 75%, geel-vasthoudend. 20% Was tevreden met het wit.
Slechts anderhalve maand later bleek in een nieuwe peiling het aantal voorstanders van het klassieke geel nog maar 53% te bedragen, tegenover de 47% met reeds wit in hun bezit. Een opmerkelijke ontwikkeling.

Nou ben ik benieuwd hoe het vandaag de dag zit, bijna 3 jaar na de invoering van het "forumwit". Hoe denk jij over de kleuren van het forum? Welke forumindeling heb jij en waarom? Kan het jou überhaupt schelen welke kleur jouw scherm heeft? Had jij 'toen' een andere mening, zo ja, waarom ben je van mening veranderd? Wat vind je van de aanhangers van de andere kleur? Hoeveel invloed heeft de kleurverandering op jou gehad?
Zijn er nog aanpassingen die jij gemaakt hebt, zoals het toevoegen van een op maat gemaakt naziknopje?

Ik ben benieuwd wat er uit zal komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2010, 16:31
Verwijderd
wit met vurdana
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 16:32
Verwijderd
wit 29 47.54%
geel 32 52.46%
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 16:34
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Wit zonder verdana.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 16:36
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Geel, duh.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 16:36
Verwijderd
Wit, tenzij stefenootje is geweest, dan staat hij altijd weer op geel. En aangezien ik er geen last van heb, duurt het altijd een tijdje totdat hij dan weer op wit staat.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 16:40
Verwijderd
Beetje meer tekst jongens. En welke doos stemt er in de oude polls, zodoende deze beïnvloedend?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 16:46
Verwijderd
Geel vind ik overzichtelijker, en ik vind de banner bij wit bovenaan lelijk. Op geel passen drie à vier posts op een scherm, op wit maar twee.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 16:48
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Geel, want het leest veel prettiger en de banner bij wit is lelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 16:50
Verwijderd
Ik heb het op wit, nu zit ik even op geel. Best wel nostalgisch. Leest inderdaad wel prettig, vanwege de compactheid/knusheid.

Edit: de index is lelijk.

Edit 2: na een tijd voel ik me toch gevangen, dus terug naar wit.

Laatst gewijzigd op 25-05-2010 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 17:01
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
In het allervroegste begin wit, omdat ik helemaal niet zag dat je het ook anders kon instellen. Toen kwam ik een keer bij flyaway op bezoek (die aan geel doet) en ze vroeg of ik dat ook deed. Ze zei dat dat fijner was (en dat vond ik ook wel) dus sindsdien staat het forum op geel bij mij.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 17:53
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik zit al zeer lang op wit.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 17:59
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Nu staat het forum op geel. De tweede keer sinds ik ben aangemeld. Dus ik heb het eigenlijk altijd op wit, dat komt omdat toen ik me aangemeld had het automatisch op wit stond. Ik kwam pas een paar maanden later erachter dat het forum ook andere skins heeft. Toen heb ik ze uitgeprobeerd en ik moet zeggen; geel vind ik lelijk. Dat verbaast mij ook aangezien mijn mening is dat alles wat geel is mooi is. Dit forum blijkbaar niet. Nou ja, misschien is het niet echt lelijk. Het is denk ik grotendeels het feit dat ik aan wit gewend ben. Als ik m'n forum dan op geel doe heb ik het gevoel dat ik een stap terug neem in de tijd, ik heb het gevoel dat geel een beetje oud is. Het wit is ook veel moderner. Ik bedoel, het ziet er veel flitsender uit en s.com is één van de weinige forums (als je 't op wit hebt) dat niet zo'n standaard forumskin heeft. Daarom wit.

S.com op wit. Nu en voor later. Stem Lijst wit!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:00
Verwijderd
Geel, geen idee waarom maar ik heb hem sinds de verandering nog nooit op wit gehad ;x
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:00
Verwijderd
Normaalgesproken wit, maar op openbare plaatsen (lees: uni) geel, omdat er dan niet zo groot scholieren.com bovenaan de pagina staat.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:02
Verwijderd
Wit. Want standaard.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Normaalgesproken wit, maar op openbare plaatsen (lees: uni) geel, omdat er dan niet zo groot scholieren.com bovenaan de pagina staat.
Want een flitsend geel scherm is subtiel.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:07
Verwijderd
Of het al dan niet subtiel is maakt helemaal niks uit, het gaat erom dat men niet te makkelijk kan zien op welk forum ik zit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-05-2010, 18:11
Verwijderd
Nou, iedereen die het forum van voor die tijd kent of überhaupt het geel kent, weet dan dat je op s.com zit. Kan niet missen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:13
Verwijderd
Ik denk dat dat heel erg meevalt, en als het om (ex-)forumers gaat maakt het natuurlijk geen donder uit.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:21
Verwijderd
Prima. Ik weet nog dat bij de vorige poll iedereen op wit ging in het openbaar juist vanwege de mindere herkenbaarheid.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:43
Verwijderd
wit, ik ga mee met de tijd
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:44
Verwijderd
Hoezo mindere herkenbaarheid? Er staat met koeienletters 'scholieren.com' boven bij de witte layout.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Geel <3 want dat is lekker oldskool en lekker aan je ogen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:50
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Lang leve wit.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2010, 18:55
Verwijderd
Wit, want ik vind geel een spuuglelijke kleur en ik vind die versie ook echt niet mooi.
Daarnaast is wit niet zo meteen ´scholieren.com forum´-geel als er mensen langslopen. Niet dat al die mensen dat kennen, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:05
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Geel .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:08
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Wit, want die vind ik fijner. Heb in het begin een tijdje geel gehad want ik ben behoorlijk autistisch en kan niet zo makkelijk wennen aan iets nieuws

Het kan me niets schelen wat de rest doet En ik maak geen aanpassingen want zo belangrijk vind ik het allemaal niet...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:21
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Wit, ik was niet actief in de periode van de switch. Het viel me pas een hele tijd geleden op dat het forum van geel naar wit was veranderd. Maar vond wit toch iets rustiger staan dus heb ik het zo gelaten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Jaiks! Net voor de gein eens op geel gezet. Wel erg veel 'jeugd'sentiment, maar wat ziet dat eruit zeg
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:28
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Geel natuurlijk. Het is veel stijlvoller en prettiger voor het oog.

En "met de tijd meegaan" heeft er natuurlijk geen ene moer mee te maken. Niet waar het het uiterlijk van de site betreft.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 25-05-2010 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 20:13
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Geel, duh.

Wit vind ik lelijk. Ik heb geen witte dingen in en huis en draag ook nooit witte kleren.
Geel is mooier, rustiger aan m'n ogen en doet me denken aan de kleur van nicotine.

En de layout van dat witte gebeuren vind ik ook vreselijk, met al die grote lompe avatars. Kleine subtiele plaatjes werken beter.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 20:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Geel, zeker weten. Toen ik kwam was het geel en zo blijft het ook. Op mijn scherm is het wit ook heel aggressief en het doet zeer aan mijn ogen. Ik vind het vervelend lezen als de achtergrond wit is. En de lay-out is ook raar en onlogisch op wit en alles is slechter op wit.

Anders. Nee. Geel.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 20:46
Verwijderd
Mijn kleur is /care.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 21:15
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Gewoon Grijs, uiteraard.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 21:31
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ghehe... *forumt nog steeds op geel* Denk dat het wel weer even duurt voor ik m terugzet
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2010, 00:04
Verwijderd



ok, het gejank rond de kleur kan ik nog begrijpen, maar dat went wel. Maar seriously, al die crap die je zo ziet en waar je helemaal niks aan hebt, ga toch weg.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 00:24
Verwijderd
Ik heb geen last van ´crap´ eromheen hoor
Vind de kleur stukken belangrijker, en dan is dat geel met grijs en blauw echt een belachelijk lelijke kleurencombinatie.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Bartjenl ontwikkelde voor de ouwe liefhebbers een traditionele gele versie, die naast het nieuwe wit bleef bestaan.
zijn naam is groot.
Citaat:
Hoe denk jij over de kleuren van het forum?
Zolang ik maar in het geel kan forumen vind ik alles prima. Ik vind het jammer dat er een witte pagina van is gemaakt, want het forum hoort gewoon geel.

Citaat:
Welke forumindeling heb jij en waarom?
geel dus! natuurlijk! Overzichtelijk, en ik vind de grijze balken aan de zijkant erg prettig. Bij wit is het forum over de hele breedte van het scherm verdeeld, vind ik vervelend lezen. En om je naam en avatar zit een heel wit blok, bij geel is dat gewoon onderdeel van je post. Staat veel mooier.

Citaat:
Kan het jou überhaupt schelen welke kleur jouw scherm heeft?
ja. Maar het is nou ook weer niet zo dat ik zm en alles ga plegen als jon ooit besluit de gele optie te deleten.
Citaat:
Had jij 'toen' een andere mening, zo ja, waarom ben je van mening veranderd?
nope

Citaat:
Wat vind je van de aanhangers van de andere kleur?
ik haat ze

Citaat:
Zijn er nog aanpassingen die jij gemaakt hebt, zoals het toevoegen van een op maat gemaakt naziknopje?
ja die had ik wel, maar sindskort gebruik een andere computer en ik weet niet meer hoe je dat erop kan zetten. dus ik doe even een paranoide naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 00:32
Verwijderd
Ach, ga toch weg met je 'het forum hoort gewoon geel'.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 00:37
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik haat ze


Ik heb wit omdat het eens een keer opeens zo stond en ik had geen zin om het te wijzigen en van het een kwam het ander en nu is het altijd wit, hoewel ik voor de lol wel eens terugschakel naar geel. Het boeit me niet zo veel, alleen valt het witte forum iets minder op als je in het openbaar forumt, en dat doe ik wel vaak dus daarom heeft het wel een kleine voorkeur.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 00:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ik haat ze

Citaat:
Ach, ga toch weg met je 'het forum hoort gewoon geel'.
In principe 'hoort' het wel geel, aangezien het de originele kleur is. Het is maar net wat je zelf prettig vindt en ga zelf weg met je witte forum
Citaat:


Ik heb wit omdat het eens een keer opeens zo stond en ik had geen zin om het te wijzigen en van het een kwam het ander en nu is het altijd wit, hoewel ik voor de lol wel eens terugschakel naar geel. Het boeit me niet zo veel, alleen valt het witte forum iets minder op als je in het openbaar forumt, en dat doe ik wel vaak dus daarom heeft het wel een kleine voorkeur.
Want IEDEREEN zal denken: Omg, daar heb je er zo een die forumt
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 00:52
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik heb hem een hele tijd op wit gehad, maar ik vind het gewoon niet prettig voor de ogen. Dus nu staat ie bij mij ook alweer een aardig lange tijd weer op geel.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 01:39
Verwijderd
Geel, duh.

En de mensen die geel hebben, hebben dat gewoon omdat ze geel hebben. Je gaa toch niet op een dag ineens zeggen 'nou, nu ga ik over naar wit.' Zou niet weten waarom. Het is onoverzichtelijk, en waarom zou je helemaal gaan wennen aan iets nieuws.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 07:48
Rationeel
Rationeel is offline
wit en geel is precies hetzelfde, op de kleur na.
en aangezien forumgeel lelijk is en pijn doet aan mijn ogen....
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 08:09
Verwijderd
Wit en geel is duidelijk niet hetzelfde, vind ik. Geel, want rustiger aan m'n ogen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 08:23
Verwijderd
Ik vind het wel opmerkelijk dat wit populairder is in de peiling, maar dat de geelaanhangers hier stukken feller (en meer) posten. Stelletje autisten
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 08:33
Verwijderd
Ik gebruik ook wit. Ik zóu hem op geel hebben laten staan want ik vind het leuker en geel ook prettiger lezen dan wit, maar toen de overgang kwam en vervolgens de nieuwe-ouwe versie geel, bleek dat de nieuwe-ouwe versie geel niet precies hetzelfde was als de ouwe versie geel! En daar ben ik dan weer te autistisch voor, dan erger ik me er aan dat het lettertype niet precies hetzelfde is en de quotes net iets anders, etcetera etcetera, dus toen heb ik hem toch op wit gezet en laten staan.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 08:35
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik vind geel stukken minder leesbaar en ik vind het lelijk dat er zo'n blauw/paarse achtergrond achter zit. Wit + paars logo vind ik mooi, en aangezien de rest van de site ook regelmatig door mij bezocht word vind ik wit veel aantrekkelijker. Net zoals dat ik HD films fijner vind dan DVD, vooral als je eerst een HDfilm kijkt en daarna een DVD kijkt.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 09:07
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ach, ga toch weg met je 'het forum hoort gewoon geel'.
Het heet niet voor niets forumgeel.

Citaat:
Ik vind het wel opmerkelijk dat wit populairder is in de peiling, maar dat de geelaanhangers hier stukken feller (en meer) posten. Stelletje autisten
De enige die hier fel reageren, zijn Pip en jij. Hippie.

En ja, ik nu dus ook.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten JIJ
Verolo
15 24-12-2012 23:14
Games Cybernations - Verover de wereld met een stel Nederlanders
MrCyber
6 01-03-2008 13:29
Verhalen & Gedichten WEDSTRIJD: Thema 'kleur'.
xineof
247 24-03-2005 15:21
De Kantine wat is het doel nou precies van De Kantine
Outdated Spirit
54 24-05-2004 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.