Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 08:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Vanwege het gebrek aan cellen moeten twee gevangenen soms één cel delen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 08:38
Verwijderd
vind ik wel, kijk maar naar die tilburger die ze hebben laten lopen omdat er niet genoeg cellen zijn, vroeger deden ze t ook, 2 mensen in een cel nu kan t niet meer en laten ze mensen die soms erge dingen gedaan hebben,niet zomaar een winkeldiefstal(ok daar zit je in nederland ook niet echt voor in de cel) ,laten ze gewoon lopen en die kan naar t buitenland gaan andere paspoort en t vogeltje is gevlogen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 08:45
rene-gn
rene-gn is offline
Eens, maar ze moeten wel bedenken wie ze bij elkaar zetten. (dit hoeft geen doden op te leveren...) Maar verder ben ik het eens met spacegirl
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 09:32
Thomas
Thomas is offline
Eens. Waaromniet?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:11
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Zwaar mee eens, de gevangenis is net een hotel, kzou gewoon 2 stapelbedden en een plee in zo'n hokkie doen en laat ze daar maar lekker zitten met zn 4en.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Zwaar mee eens, de gevangenis is net een hotel, kzou gewoon 2 stapelbedden en een plee in zo'n hokkie doen en laat ze daar maar lekker zitten met zn 4en.
idd, straffen die hap, moeten ze maar nie crimineel lopen doen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:42
waaromniet?
waaromniet? is offline
Buiten absolute noodsituaties: tegen.

Het word hier gepresenteerd als een structurele oplossing, dus dan kan ik het er niet mee eens zijn. Voor de lange termijn moeten er gewoon meer cellen komen, en vooral meer aan preventie gedaan worden.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:00
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Buiten absolute noodsituaties: tegen.

Het word hier gepresenteerd als een structurele oplossing, dus dan kan ik het er niet mee eens zijn. Voor de lange termijn moeten er gewoon meer cellen komen, en vooral meer aan preventie gedaan worden.
Maak het ze nog luxer?
Het zijn criminelen waar je het over hebt, sommige hebben in mijn ogen geen recht meer, laat staan op een prive kamer met tv, playstation en noem maar op, een gevangenis moet afschrikwekkend zijn voor de mens, geen paradijs, zo komt het bij mij iig wel over.
Kijk maar naar de bijlmer bajes, ik ben er zelf een paar keer geweest i.v.m. een tv programma, nou het scheelde niet veel van een hotel.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Maak het ze nog luxer?
Het zijn criminelen waar je het over hebt, sommige hebben in mijn ogen geen recht meer, laat staan op een prive kamer met tv, playstation en noem maar op, een gevangenis moet afschrikwekkend zijn voor de mens, geen paradijs, zo komt het bij mij iig wel over.
Kijk maar naar de bijlmer bajes, ik ben er zelf een paar keer geweest i.v.m. een tv programma, nou het scheelde niet veel van een hotel.
Al dat gezeur over luxe altijd... Ga er zelf eens inzitten. Het hoeft van mij niet ontzettend luxueus, maar jij stelt dat een kamer met een tv al een paradijs is... Tv, playstation, moeten ze zelf kopen. En in de gevangenis verdien je ECHT niet veel met dat rotwerk daar.

Het gaat om de vrijheidsontname, die met een bepaald doel gedaan word. Daarbij word echter niet in de straf meegenomen dat de veroordeelde meteen geen enkel recht meer op privacy heeft. Een straf (de vrijheidsontname) staat op een bepaalde daad met verschillende redenen. Enkele voorbeelden hiervan zijn vergelding (die daad heeft dat gevolg, dus NIET even lekker martelen ofzo); Uit de samenleving houden; "Heropvoeden". Bij geen van de hier boven staande doelen is het noodzakelijk om de veroordeelde zoveel mogelijk te laten lijden. Bij de laatste is dat zelfs niet gewenst.

Verder is er waarschijnlijk een negatief effect, criminelen bij elkaar leren elkaar sowieso al dingen (dat lijkt me bekend), dat gaat nu nog makkelijker. Bovendien vergroot je de kans op ongelukken,want ook al doe je eea zorgvuldig, er zal ongetwijfeld een keer iets mis gaan...

Kortom; als noodoplossing om iemand even ergens te houden denk ik dat het acceptabel is, permanent lijkt het me niet gewenst.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:15
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Al dat gezeur over luxe altijd... Ga er zelf eens inzitten. Het hoeft van mij niet ontzettend luxueus, maar jij stelt dat een kamer met een tv al een paradijs is... Tv, playstation, moeten ze zelf kopen. En in de gevangenis verdien je ECHT niet veel met dat rotwerk daar.

Nou voor een gevangenis vind ik een kamer met tv en playstation al een luxe daarom vind ik ook niet dat ze die moeten kunnen kopen.

Het gaat om de vrijheidsontname, die met een bepaald doel gedaan word. Daarbij word echter niet in de straf meegenomen dat de veroordeelde meteen geen enkel recht meer op privacy heeft. Een straf (de vrijheidsontname) staat op een bepaalde daad met verschillende redenen. Enkele voorbeelden hiervan zijn vergelding (die daad heeft dat gevolg, dus NIET even lekker martelen ofzo); Uit de samenleving houden; "Heropvoeden". Bij geen van de hier boven staande doelen is het noodzakelijk om de veroordeelde zoveel mogelijk te laten lijden. Bij de laatste is dat zelfs niet gewenst.

Vrijheidsontame is niet leuk, maar dat hadden de criminelen zich van te voren moeten bedenken, je hebt het over criminelen geen touristen ofzo

Verder is er waarschijnlijk een negatief effect, criminelen bij elkaar leren elkaar sowieso al dingen (dat lijkt me bekend), dat gaat nu nog makkelijker. Bovendien vergroot je de kans op ongelukken,want ook al doe je eea zorgvuldig, er zal ongetwijfeld een keer iets mis gaan...

Ja daar zit wat in, maar als ze gezamelijk eten of werken kan dat ook gebeuren lijkt mij.

Kortom; als noodoplossing om iemand even ergens te houden denk ik dat het acceptabel is, permanent lijkt het me niet gewenst. [/B]
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:24
Verwijderd
Ik denk niet dat dit de oplossing is. Ik had trouwens ook es op tv gehoord dat er dan als er 2 gevangenen in een cel zitten er 1 bewaker tegenover staat. Weet iemand daar wat van?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:45
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Milk schreef:
Ik denk niet dat dit de oplossing is. Ik had trouwens ook es op tv gehoord dat er dan als er 2 gevangenen in een cel zitten er 1 bewaker tegenover staat. Weet iemand daar wat van?
Wat is dan wel de oplossing, en wat is er mis met 2 mensen in een cel?
2 mensen is nog weinig, kijk maar naar andere landen waar 20 man in een cel van 5 bij 5 gepropt worden (nou vind ik dat natuurlijk vreselijk).
Maar er mogen best wel meer mensen in een cel, steeds meer en meer cellen bouwen kost alleen maar geld.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Wat is dan wel de oplossing, en wat is er mis met 2 mensen in een cel?
2 mensen is nog weinig, kijk maar naar andere landen waar 20 man in een cel van 5 bij 5 gepropt worden (nou vind ik dat natuurlijk vreselijk).
Maar er mogen best wel meer mensen in een cel, steeds meer en meer cellen bouwen kost alleen maar geld.
Ik zou niet weten wat de oplossing is, anders was ik wel een eigen lijst begonnen eh
Maar ik vind niet dat je ons rechtsysteem met die van dat soort landen als jij bedoelt kan vergelijken. Tuurlijk kost cellen bouwen veel geld, maar er moeten ook preventieve maatregelen getroffen worden, dit wordt toch dweilen met de kraan open zo? Nu zijn het er nog 2, wie weet over heel wat jaartjes zijn het er toch 20 (ok tis wat overdreven, maar waar 1 schapie over de dam is..eh..).
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:54
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
We zijn wel NEderland he, ik denk echt niet dat dat zomaar gebeurd.
Maar ja 20 op een mega slaapzaal net zoals bij het leger is imo ook niet erg.
Je hebt het over criminelen hoor, sommige mensen denken dat ze heilig zijn ofzo
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
We zijn wel NEderland he, ik denk echt niet dat dat zomaar gebeurd.
Maar ja 20 op een mega slaapzaal net zoals bij het leger is imo ook niet erg.
Je hebt het over criminelen hoor, sommige mensen denken dat ze heilig zijn ofzo
ik heb ze nog nooit met een aureooltje gezien hoor. Maar ik blijf erbij dat dit gewoon niets oplost, omdat het reageren is op iets dat is gebeurt. Misschien kan het wel, maar dan moeten ze ook proberen preventieve maatregelen te nemen. Toch vraag ik me af of het voor bewakers wel veilig is, daarom zal zo'n slaapzaal al zeker niet kunnen. Ennem, ze kunnen ook lekker makkelijk tips uitwisselen, en die gaan heus niet over het kleding wassen met groene zeep. Misschien heel soms. Nee toch niet .
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:58
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ja maar dat kunnen ze tijdens het eten of werken ook, ze hebben nu ook genoeg contact met elkaar dus...
Maar waarom zou je meer cellen bouwen als er makkelijk 2 in 1 passen (net als de shampoo)
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
ja maar dat kunnen ze tijdens het eten of werken ook, ze hebben nu ook genoeg contact met elkaar dus...
Maar waarom zou je meer cellen bouwen als er makkelijk 2 in 1 passen (net als de shampoo)
of stop ze in een tube, zoals tandpasta. Nee he, alweer melig, als de bui over is kom ik wel weer terug.Sorry
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 15:30
NN
NN is offline
Tegen, als criminelen bij elkaar worden gestopt komen ze niet aan het verwerkingsproces van hun strafbare feit toe. Ze komen veel in contact met andere criminelen en wisselen zo veel ervaringen uit.

Gevangenissen zijn broeikasten van criminaliteit.

Daarom ben ik voor veel meer preventie in plaats van repressie en ook voor meer alternatieve straffen als taakstraf.
Dan zijn er ook geen extra cellen nodig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2002, 17:53
Verwijderd
Neutraal heb ik gestemd.

Aan de ene kant: meer cellen vor crimineleren bouwen kost alleen maar geld. Minder luxe voor criminelen is geen probleem. Ze hebben zelf fouten gemaakt.
Aan de andere kant denk ik: twee criminelen bij elkaar kan ten eerste tot ruzie leiden. Ten tweede zullen ze waarschijnlijk er niet van verbeteren, voor een deel dan. Grote of kleine criminelen zullen alleen maar meer in contact komen meer meer criminaliteit, ipv dat ze de criminaliteit uitgaan. De mensen die niet echt crimineel zijn, maar op een andere reden de gevangenis zitten. Bijvoorbeeld mensen die in een dronken bui domme dingen hebben gedaan. Die zou je wel bij elkaar kunnen zetten. Die zullen later waarschijnlijk niet in de criminaliteit terecht komen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Is van de LPF toch? Kwam ik tegen toen ik hun partijprogramma postte

ik sommige gevallen vind ik het wel kunnen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Is van de LPF toch? Kwam ik tegen toen ik hun partijprogramma postte

ik sommige gevallen vind ik het wel kunnen...
Ja, onder zeer streng toezicht en op heel strenge voorwaarden. Je kunt niet zomaar mensen in één cel stoppen die meteen met elkaar op de vuist gaan, je kunt ook niet zomaar mensen die verschillende delicten hebben gepleegd bij elkaar stoppen, dan krijg je het effect dat de 'ouderen' de 'jongeren' helemaal inlichten over de fijne kneepjes van het vak. Dat lijkt me niet wenselijk.

Bovendien heb ik het recht op een persoonlijke levenssfeer vrij hoog in het vaandel staan. Ik vind niet dat zomaar over moet gaan tot het ontnemen van zo'n grondrecht, tenzij er zeer goede redenen voor zijn. IMO zijn die er nog niet.

Sterker nog, volgens mij kun je met het geld wat je uitgeeft aan extra bewaking, planning, e.d. net zo goed een heel nieuw cellencomplex bouwen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 14:15
Verwijderd
Ik denk trouwens wel, dat ze dan op moeten letten wie ze bij elkaar plaatsen....geen zware criminelen bij mensen die een lichte misdaad hebben begaan, dan gaan ze missch nog meer de fout in...

Wel weer extra werk dus, selecteren wie bij wie komt, maar uiteindelijk minder cellen nodig, minder luxe voor de criminelen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 08:22
Yamyam
Yamyam is offline
Ik vind dat het kan/mag.
Bovendien zitten ze tegenwoordig toch niet meer de hele dag in de cel, dus zitten ze ook niet constant met elkaar opgescheept. Het moet geen rattenhol worden, maar als er een tekort is en mensen vrijgelaten moeten worden omdat ze dit niet toestaan vindt ik te belachelijk voor woorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.