Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2002, 10:29
The Stray Wolf
Avatar van The Stray Wolf
The Stray Wolf is offline
Citaat:
Joostje schreef:
In de natuur is het ook niet zo, sommige dieren hebben maar één echte ouder, of zelfs geen.
In de natuur blijven de meeste zoogdieren allemaal bij hun moeder. Pas als ze zelfstandiger worden, gaan ze verder. Neem bijvoorbeeld de wolf Die blijft de eerste 6 maanden tot 1 jaar sowieso bij de moeder.

Ik vind het persoonlijk dus belangrijk dat er in ieder geval een moeder is.
__________________
I'm just a shadow dancing on northern skies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2002, 16:40
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
degene die er ooit voor gezorgd heeft dat er alleen leven kan ontstaan dmv interactie tussen verschillende geslachten zal er vast een bedoeling mee hebben gehad. het feit dat vrouwen melk geven vinden jullie vast ook geen argument waardoor duidelijk wordt dat een kind in beginsel een moeder nodig heeft?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
The Stray Wolf schreef:
In de natuur blijven de meeste zoogdieren allemaal bij hun moeder.

Er zijn ook andere dieren. Bovendien blijven die zoogdieren niet 18 jaar bij hun ouders...

Pas als ze zelfstandiger worden, gaan ze verder. Neem bijvoorbeeld de wolf Die blijft de eerste 6 maanden tot 1 jaar sowieso bij de moeder.

Dat is wel wat anders dan 18 jaar...

Ik vind het persoonlijk dus belangrijk dat er in ieder geval een moeder is.
Geef eens argumenten ipv drogredenen...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
degene die er ooit voor gezorgd heeft dat er alleen leven kan ontstaan dmv interactie tussen verschillende geslachten zal er vast een bedoeling mee hebben gehad. het feit dat vrouwen melk geven vinden jullie vast ook geen argument waardoor duidelijk wordt dat een kind in beginsel een moeder nodig heeft?
Meu!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 07:52
dreadlocks
Avatar van dreadlocks
dreadlocks is offline
doen! waarom niet? iedereen zeurt over "vrouwelijke figuur" in het kinds leven, of weet ik veel, maar ik vindt dat het prima kan gaan. Heb zelf een kennis die twee moeders heeft, en er hartstikke blij mee is. Ik zou het zelf ook kei gaaf vinden. Twee mensen die van je houden, en voor je zorgen, en voor je klaarstaan is meer dan genoeg. Ongeacht, man of vrouw.

Ik steun homosexuele mannen en vrouwen die kinderen willen adopteren!

__________________
http://blacklight7.compelled.net
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:19
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik denk dat we in deze tijd nog nauwelijks over een normaal gezin kunnen spreken. Eenouderige, pleeg, adoptiegezinnen zijn tegenwoordig ook normaal.
Ik zie niet in waarom homoparen niet in staat zijn om een kind op te voeden.
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:21
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
degene die er ooit voor gezorgd heeft dat er alleen leven kan ontstaan dmv interactie tussen verschillende geslachten zal er vast een bedoeling mee hebben gehad. het feit dat vrouwen melk geven vinden jullie vast ook geen argument waardoor duidelijk wordt dat een kind in beginsel een moeder nodig heeft?
Drogreden. Argumentum ad Verecundiam en ook een Appeal to Nature.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 15:14
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik zie niet waarom homoseksuelen geen kinderen zouden mogen adopteren.

Dat het onnatuurlijk is, is een onzinnig argument. We vliegen immers ook in vliegtuigen, we nemen medicijnen, we communiceren via het internet, etc.

Kinderen zouden misschien gepest kunnen worden? Tuurlijk, maar er zijn 1001 redenen waarom kinderen gepest kunnen worden. Mogen nu alle mensen wiens kinderen gepest zouden kunnen worden om hun ouders geen kinderen krijgen?

Het lijken me goedkope argumenten van mensen die homoseksualiteit als iets slechts zien.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
god heef de man en vrouw samen geschapen als opvoeders. niet 2 mannen.
Dat vind jij. En omdat jij toevallig streng gelooft in een god moet het hele land zich eraan houden? Dat zou mooi belachelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:13
Verwijderd
Citaat:
QuietNoise schreef:
een bi-meisje dat in haar leven alleen maar klootzakken van mannen tegenkomt, en eventueel zelfs misbruikt wordt, kan hierdoor helemaal lesbisch worden.
Dat slaat nergens op... je wilt misschien niks meer met mannen te maken hebben, maar dat wil niet zeggen dat je er niet meer op kan vallen...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:13
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Dat vind jij. En omdat jij toevallig streng gelooft in een god moet het hele land zich eraan houden? Dat zou mooi belachelijk zijn.
idd
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
The Stray Wolf schreef:
Ik vind een dergelijke situatie onwenselijk. De opvoeding van een kind is iets waarmee je voorzichtig dient om te springen. In het ideale geval heeft het zowel een moeder- als een vaderfiguur.

De moeder is belangrijk voor warmte, troost enzovoorts. De vader is de autoriteitspersoon die de regels maakt. Althans, zo is het altijd al geweest en zo is het ook in de natuur.

Vooral de band met de moeder is heel belangrijk. Dus nee, twee mannen die een kind adopteren lijkt me niets.

En het argument dat het kind daardoor toleranter wordt tov homo's kan niet op tegen de emotionele problemen die het waarschijnlijk krijgt door anderen (denk maar aan pesten), omdat zijn of haar familie anders is.
Tjongejongejonge in wat voor TIJD leef jij?! Dit slaat echt weer helemaal nergens op. De regels komen van vader EN moeder en de troost ook. In de meeste gevallen komen de regels van de moeder hoor, die hebben sowieso al meer macht in huis
En dat gelul over die emotionele problemen slaat ook nergens op. Zoals ik al zei, als kinderen van slachtoffer van pesten zijn dan ligt het aan hun weerbaarheid en niet aan hun situatie. Als ze geen homosexuele ouders hadden zouden ze wel een bril hebben of dik zijn of een studie...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:20
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
god heef de man en vrouw samen geschapen als opvoeders. niet 2 mannen.
HALLO, ik heb het ook over vrouwen hoor. 2 Vrouwen OF 2 mannen. Waarom ligt dat man-ding bij sommige mensen zo gevoelig? En God heeft een vrouw en man geschapen als 2 mensen en ze zijn zelf kindertjes gaan produceren.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 16:14
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
www.adoptie.nl adoptie.pagina.nl uit boeken (wel van 1991 en 1995), maar die sites lijken me niet zo verouderd. En ze kunnen pas sinds 1 oktober 1998 (!) als eenouder adopteren, dus sinds wanneer homo's dat mogen; allang; lijkt me niet. Hoe weet je dat dan? Ik ga er een spreekbeurt over houden, dus als jij meer weet dan ik wil ik dat wel weten.
er zij zoveel homoparen met kinderen; b.v Paul de Leeuw.
Maar ik heb hierover gelezen in de Elsevier, eentje van 26 oktober.
Je kan beter dat artikel opzoeken, er zin volgens dit artikel al 1300 'twee vader' gezinnen, en er wordt er eentje genoemd die een zoon van 14 hebben, door eentje als biologische vader en een draagmoeder. Dat is dus ruim voor 1998.
Verder zijn er 3500 'twee moeder' gezinnen, die ook al lang bestaan (in ieder geval voor 1998).
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 16:29
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
er zij zoveel homoparen met kinderen; b.v Paul de Leeuw.
Maar ik heb hierover gelezen in de Elsevier, eentje van 26 oktober.
Je kan beter dat artikel opzoeken, er zin volgens dit artikel al 1300 'twee vader' gezinnen, en er wordt er eentje genoemd die een zoon van 14 hebben, door eentje als biologische vader en een draagmoeder. Dat is dus ruim voor 1998.
Verder zijn er 3500 'twee moeder' gezinnen, die ook al lang bestaan (in ieder geval voor 1998).
wat doet het er toe, het gaat er hier toch om of je dat ook terecht vind of niet?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 08:17
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
BARON schreef:
er zij zoveel homoparen met kinderen; b.v Paul de Leeuw.
Maar ik heb hierover gelezen in de Elsevier, eentje van 26 oktober.
Je kan beter dat artikel opzoeken, er zin volgens dit artikel al 1300 'twee vader' gezinnen, en er wordt er eentje genoemd die een zoon van 14 hebben, door eentje als biologische vader en een draagmoeder. Dat is dus ruim voor 1998.
Verder zijn er 3500 'twee moeder' gezinnen, die ook al lang bestaan (in ieder geval voor 1998).
Maar ik heb het over adoptie! Misschien hebben die vaders wel kinderen uit hun vorige huwelijk met een vrouw of hun uitspattingen, maar dus niet via adoptie. Staat dat er zwart op wit dan? Dat homo-mensen mogen adopteren?
En nogmaals: Je kan als EEN persoon WEL adopteren, maar niet met z'n tweeën als je man-man of vrouw-vrouw bent.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 10:16
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Meu!
en jij schreef ook:Geef eens argumenten ipv drogredenen...

doe dat dan zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 10:17
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Dat vind jij. En omdat jij toevallig streng gelooft in een god moet het hele land zich eraan houden? Dat zou mooi belachelijk zijn.
jij hebt jouw mening over wat goed is en ik de mijne en ja ik zie dus het liefst dat wat ik goed vind overal gebeuren. net zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 10:21
dreadlocks
Avatar van dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
The Stray Wolf schreef:


Ik vind het persoonlijk dus belangrijk dat er in ieder geval een moeder is.

sorry maar dat ben ik het niet met je eens. er zijn zat mensen in deze wereld die GEEN moeder hebben, of hun moeder niet kennen, en met hun gaat t meestal toch ook prima of niet dan.
__________________
http://blacklight7.compelled.net
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 10:24
dreadlocks
Avatar van dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Maar ik heb het over adoptie! Misschien hebben die vaders wel kinderen uit hun vorige huwelijk met een vrouw of hun uitspattingen, maar dus niet via adoptie. Staat dat er zwart op wit dan? Dat homo-mensen mogen adopteren?
En nogmaals: Je kan als EEN persoon WEL adopteren, maar niet met z'n tweeën als je man-man of vrouw-vrouw bent.

eh malloot. wist je niet dat homo mensen ook kinderen kunnen adpoteren? zij kunnen het wat moeilijker maar het is mogelijk. bij adoptie kijken ze heus niet alleen naar het geslacht, maar ook naar de leefomgeving en of het mensen zijn die echt om het kind geven en het echt willen hebben.

en wat als je nou lesbisch bent, en je KUNT geen kinderen krijgen door middel van bevruchting, omdat je onvruchtbaar bent? dan kun je ook adopteren.

het staat in de wet dat homo paren ook kinderen kunnen adopteren. helaas gaat het in de praktijk niet altijd even makkelijk
__________________
http://blacklight7.compelled.net
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 12:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
en jij schreef ook:Geef eens argumenten ipv drogredenen...

doe dat dan zelf ook.
Meu is een afkorting voor:
Koeien geven ook melk, en daarom is een menselijke \moeder niet per se nodig
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 11:36
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Maar ik heb het over adoptie! Misschien hebben die vaders wel kinderen uit hun vorige huwelijk met een vrouw of hun uitspattingen, maar dus niet via adoptie. Staat dat er zwart op wit dan? Dat homo-mensen mogen adopteren?
En nogmaals: Je kan als EEN persoon WEL adopteren, maar niet met z'n tweeën als je man-man of vrouw-vrouw bent.
of je nou een kind via een draagmoeder of spermadonor laat leveren, of dat je er een adopteerd, maakt natuurlijk niks uit.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 14:58
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
dreadlocks schreef:
eh malloot. wist je niet dat homo mensen ook kinderen kunnen adpoteren? zij kunnen het wat moeilijker maar het is mogelijk. bij adoptie kijken ze heus niet alleen naar het geslacht, maar ook naar de leefomgeving en of het mensen zijn die echt om het kind geven en het echt willen hebben.

en wat als je nou lesbisch bent, en je KUNT geen kinderen krijgen door middel van bevruchting, omdat je onvruchtbaar bent? dan kun je ook adopteren.

het staat in de wet dat homo paren ook kinderen kunnen adopteren. helaas gaat het in de praktijk niet altijd even makkelijk
Ohja malloot waar staat dat dan, sinds wanneer dan he? Waarom staat er dan in elk vindbaar boek of bron dat dat NIET kan?!! Kom dan maar met een bewijs!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Homo-emancipatie
ELISEK
68 27-05-2008 19:32
Psychologie Homosexueel --> Ziekte/afwijking?
Verwijderd
267 11-02-2005 14:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vaticaan laat zich wederom discriminerend uit over homoseksuelen
Insane Juggalo
106 03-08-2003 20:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitslag belgische verkiezingen
~Sjeherazade~
24 22-05-2003 08:45
Liefde & Relatie homohuwelijken
saske
23 26-01-2003 21:05
Liefde & Relatie stelling: homo-echtparen...
Lau^liev!
65 07-04-2002 11:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.