Oud 01-10-2002, 20:37
ŽObserver
Avatar van ŽObserver
ŽObserver is offline
Goedendag,

Ik hoop niet dat ik jullie met dit onderwerp stoor bij het bespreken van een belangrijk boek, maar ik zou graag jullie mening willen horen over graffiti. Het is een onderzoek voor Aardrijkskunde, en aangezien er in de naam van dit forumdeel het woord "kunst" stond vermeld (en graffiti door veel mensen als een kunst zal worden gezien), besloot ik de enquete hier te houden.

De enquete duurt hooguit een paar minuten. Bij jullie antwoord zou ik willen vragen jullie leeftijd te vermelden. Dit is, uiteraard, belangrijk voor het onderzoek.

Hier volgen de vragen;

1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).

(Let niet op de matige kwaliteit en de absurde grootte van de foto's. Daar kan ik op dit moment weinig aan doen.)

1.


2.


3.


4.



Bij voorbaat dank.
__________________
http://www.robwiltekenen.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2002, 21:05
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
iemand had al een keer zo'n soort enquete gehouden misschien kan je die nog vinden... succes iig

Citaat:
jabbahw0ck schreef:

1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)

graffiti = kunst.. naja niet alles natuurlijk, er zit een hoop troep bij, maar ik vind het wel een goeie uiting van creativiteit. en aangezien ik me ervoor interesseer, zelf een beetje doe, vind ik het koel

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)?
hmm.. ik vind wel dat er teveel wordt weggehaald, maar je kan moeilijk de schoonmakers vragen de graffiti die ik lelijk vind weg te halen.. maar eigenlijk vind ik dat er teveel lelijke graffiti is.

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).
nee, ik vind dat er meer legale plekken moeten komen

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).

1.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti1.jpg

ja shark is koel, deze is niet echt geweldig design, maar strak gespoten en goeie kleuren

2.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti2.jpg

hmm het design is wel goed, maar ik hou er niet van en ik vind de kleuren ook lelijk..

3.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti3.jpg

een beetje saai, maar ziet er wel strak en goed uit

4.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti4.jpg

tja, beetje saai, zeker voor mensen die niet van graffiti houden, maar ik vind het wel leuk, al die tags bij elkaar de tag zelf is wel ok, ik vind de E niet zo mooi..

als ik moet kiezen: 1 is het beste, 2 het minste
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 22:34
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)
Dope, verfraait de betonnen wereld.

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)
Nee, vind dat er meer goede schrijvers moeten komen die gewoon over lelijke toy pieces heen moeten.

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).
Nee, veels te weinig mooie spots. Mooie spots zijn ook vaak snel volgespoten door de beste.

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).

1. Lelijke letters, kutkleuren. wel netjes gespoten, maar tis ook Shark

2. Dope, vette stijl. Zou de kleuren alleen anders kiezen.

3. Ook doop. Goed leesbaar en lekker ogende letters en netjes gespoten. Puur om fame, vind het best.

4. Ik ken een gast die mace tagged in Rdam. Is niet dezelfde tag als deze maar het kan ermee door. Zijn tag ziet er beter uit. Deze lijnen zijn te simpel gezet. Ben ook meer 'fan' van calligrafische letters, dus lijnen die gezet worden met een blok marker.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 23:08
R
Avatar van R
R is offline
Citaat:
jabbahw0ck schreef:


1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)
Ik zie graff als een vorm van vrijheid, en uiting.
En daarnaast ook als kunst.
Ik heb geen idee hoe ik het moet uitleggen, maar ik ken de achterligende gedachte, omdat ik zelf ook schrijf.
Gevoelens zijn moeilijk te beschrijven.


2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)
Gasten die nu lelijke shit maken, zijn over een paar jaar de nieuwe kings, no offnece tegen toys.

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).
Nee, zeker niet.
Veel te weinig legale muurtjes.
Sinds Schellingwoudebrug niet meer legaal is, weet heel bombed Amsterdam geen raad.


4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).

(Let niet op de matige kwaliteit en de absurde grootte van de foto's. Daar kan ik op dit moment weinig aan doen.)

1.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti1.jpg
dit DE Utrechtse SHARK ?
Goeie gozer, ontmoet op blockjam, rustige gast.
Dit piecje vindt ik niet zo heel dope, mede door de iets wat vroegere oldschool style


2.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti2.jpg
BLAZD, uit Alkmaar !
Zijn style is zo vet !
Ik heb me door hem laten inspireren, vindt zijn style supervet.
En de fill-in van dit piecje vindt ik ook HEEL erg dope.


3.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti3.jpg
[i]SOUL, uit Amsterdam (Geloof ik)
Hij doet veel van dit soort silvertjes.
Wel leuk, als het om kwantitijd gaat.

4.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti4.jpg
Ja, een hoop tag's bij elkaar, wel grappige style.
En hier en daar wat dope druiper's


Vetste piecje; BLAZD, omdat ik deze gast gewoon super dope vindt, zijn style is echt als geen ander.
Duh, iedereen heeft zijn eigen style, maargoed.

Minst vette; SOUL silvertje.
Deze gast kan veel meer, heb wat piecjes van hem gezien.
En als je dan dit soort silvertjes in elkaar flanst op plekken waar je een vette piece kan produceren.. neeh.

Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 23:09
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)

Ik beschouw veel graffiti als kunst. Sommige mensen die er erg goed in zijn, de zgn. "Kings" kunnen soms echt adembenemende kleur en vorm sensaties creeeren.

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)

De "lelijke" graffiti let ik niet zo op, je ziet het zoveel, maar het hoort erbij, I guess.

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).

Nee, er zijn imo te weinig gedoogde of legale plekken waar de bedreven graffiti-artist zijn werk kwijt kan, zgn. Walls-of-Fame.

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).

(Let niet op de matige kwaliteit en de absurde grootte van de foto's. Daar kan ik op dit moment weinig aan doen.)


1.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti1.jpg

2.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti2.jpg

3.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti3.jpg

4.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti4.jpg

De 1e twee zijn erg oldschool block-buster achtig Hou ik opzich wel van, de 1e is vooral gaaf gedaan, de 2e is wat 'viezer'.
De 3e is een redelijk veel voorkomende stijl van letters, het heeft wel wat, ookal is het eigenlijk een piece, ik beschouw het eerder als throw-ups aangezien ze vrij snel gezet worden, erg simpel zijn en maar 2 kleuren bevatten.

De laatste, die collage van tags.. nja.. tags maken de omgeving er niet mooier op, maar wel.. 't hoort er ook bij. Maar ik waardeer het niet zo als die pieces.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 23:30
Verwijderd
1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)
Graffiti is het mooiste voorbeeld van 'the writing on the wall'. Niet alleen is het mooi, het is ook een geweldig decor met dagelijks duizende bezoekers. Het is een kunstvorm die compleet anti-elitair is.

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat).
Wat lelijke grafitti zal voor een deel subjectief zijn, maar ik kan me er geen zorgen om maken. Er komt vanzelf iets anders overheen.

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).
Nee, maar ik vind ook niet dat er speciale muren voor opgericht moeten worden. Grafitti hoort op illegale plaatsen, anders verliest het zoveel van zijn karakter. Vind ik.

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).

De eerste vind ik de mooiste, vanwege het lettertype en de kleuren, de laatste vind ik het lelijkste. Dat is niet meer dan een handtekening maal zestien.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 00:32
Verwijderd
Citaat:
jabbahw0ck schreef:

Hier volgen de vragen;

1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)
Dope vorm van creativiteit, het is kunst...

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)

tja, wat zou er aan gedaan moeten worden? er is maar een manier om het te leren, en als t erg lelijk is komt er snel weer een vette verheen

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).
nope, veel te weinig legale spots...

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).

(Let niet op de matige kwaliteit en de absurde grootte van de foto's. Daar kan ik op dit moment weinig aan doen.)

1. doop, hou wel van old school stijl, strakke lijnen

2. kwalitatief goed, maar iets te druk,fill-in gaat te koste vd letters vind ik...

3. simpel maar heel doop...strakke lijnen, doop

4. tja, tags, niet echt te vergelijken met de rest, het hoort er bij maar deze doet me niet echt iets, zijn maar n paar tags die ik heel doop vind...

Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 10:25
Stoetel
Avatar van Stoetel
Stoetel is offline
Yeps, da's juist Queen Klazina Wok. Ik heb toen een enquęte gedaan voor een eindwerk dat ik rond graffiti heb gemaakt. Heb daarbij zowel graffers als niet- graffers vraagjes gesteld. Als je de enquęte zou willen hebben mail je maar even, dan stuur ik hem wel door. Je kan hier ook al in t archief gaan zoeken, maar ik heb ook nog reacties van andere mensen. Je ziet maar.
Ik zal dan zelf de vraagjes ook maar eens beantwoorden

1: Graffiti is naar mijn mening zeker een vorm van kunst. Ik vind het geweldig hoe graffitispuiters zo'n saaie grijze muren helemaal kunnen opfleuren.

2: Ik denk het wel jah. Bovendien, wat is 'lelijk' eh. Wat de een lelijk vind vind de ander misschien weer net mooi. De meeste pieces worden na een tijdje toch weer overspoten. Wat ik daarentegen wel jammer vind zijn mensen die pieces van anderen gaan bekladden (dus niet nieuwe piece erover zetten, maar snorretje gaan tekenen enz).

3: Er zijn nog altijd te weinig legale spots. Er zijn wel graffers die niet graag legaal schrijven omdat de kick dan verdwijnt, maar vlak langs mn school ligt een legale spot waar ik eens ben gaan kijken toen een vriend van me daar aan het werk was en ik merkte toch dat er heel veel belangstelling is voor graffiti. Veel mensen vinden het heel interressant om een piece tot stand te zien komen.

4a) Deze vind k wel . De kleuren en de vorm spreken me wel aan
4b) Ook wel weer toffe letters, maar de kleuren vind ik hier wat minder
4c) Simpel maar mooi
4d) Jah, tags die onder andere op vuilbakken en zo gezet worden vind ik nogal jammer. Bij pieces vind ik het niet zo erg, t is tenslotte een manier om de identiteit van de schrijver weer te geven, maar apart voorkomend vind ik het eerder een voorbeeld van 'lelijke' graffiti.
__________________
~Wie zijn gat verbrandt mag blij zijn dat hij niet andersom stond~
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 16:09
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)
Zolang het op de daarvoor bestemde plaatsen wordt gedaan, is het oké. Maar als mensen het gaan doen uit vandalistische geest, vind ik het niks. Kunst maken is één ding, maar als je het gaat maken op plaatsen waarvan je weet dat het niet mag, nee. Dan hoeft het voor mij niet meer.


2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)
Best wel. Het is er niet al teveel en het wordt, als het echt ongewenst is, schoongemaakt. Prima dus.


3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).
Het mag meer, maar de vraag blijft altijd waar. Het lijkt mij een goed idee, om de "moderne kunst" samen te laten smelten in de samenleving. Meer plaatsen als je het mij vraagt.


4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).
1. Pretty... Deze is echt mooi, fantasie heeft de maker blijkbaar. Goed.
2. Jeuj! Kleuroverdosis. Mooi.
3. Leuk, redelijk opvallend. Aardig gedaan.
4. Bah. Weinig fantasie. Bah.



De eerste vind ik de mooiste, de kleuren zijn fel en springen er goed uit. Helaas is het niet te lezen (vind ik), maar de kleuren bevallen me gewoon. Om naar te kijken en langs te lopen, niet om veel naar te kijken. Eventjes is genoeg. De tekeningen die erbij zijn, bevallen me ook. Gaaf.

Nummer vier vind ik de lelijkste. Het lijkt alsof er niet veel tijd in is gestoken, alsof het gewoon geschreven is, zonder er echt tijd in te steken. Als dat mooi moet zijn, moet de definitie van mooi worden aangepast.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 17:49
ŽObserver
Avatar van ŽObserver
ŽObserver is offline
Ik dank u allen voor deze bruikbare informatie
__________________
http://www.robwiltekenen.nl
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 22:06
Verwijderd
[QUOTE]jabbahw0ck schreef:
[B]Goedendag,

Ik hoop niet dat ik jullie met dit onderwerp stoor bij het bespreken van een belangrijk boek, maar ik zou graag jullie mening willen horen over graffiti. Het is een onderzoek voor Aardrijkskunde, en aangezien er in de naam van dit forumdeel het woord "kunst" stond vermeld (en graffiti door veel mensen als een kunst zal worden gezien), besloot ik de enquete hier te houden.

De enquete duurt hooguit een paar minuten. Bij jullie antwoord zou ik willen vragen jullie leeftijd te vermelden. Dit is, uiteraard, belangrijk voor het onderzoek.

Hier volgen de vragen;

1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)
-ik vind het vaak mooi, een vorm van kunst, maar ook vormgeven..


2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)
-tja dan is de vraag wie bepaald wat lelijk en mooi is..er word genoeg aan gedaan, zoals weghalen of gewoon overheen spuiten.

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).
-nee er moet meer komen, dus meer HOF's voor mensen die legaal kunnen oefenen (zoals ik ) als het lelijk is valt het toch niet op, want er word zo overheen gecrosd of het ligt afgelegen.

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).
-1. is mooi net zoals de 2de, alleen die kleuren is wat minder.
3. mooi strak
4. tja tags..daar is niks bijzonders aan..
voor mij is graffiti, laten zien wat je kunt en niet overal gaan lope tagge voor naamsbekendheid
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:17
Tink
Avatar van Tink
Tink is offline
1. Wat vind je van graffiti en waarom?
Meestal is 't geengezicht tenzij er een expert aan de slag is geweest en dan hangt het er nog van af waar iemand heeft zitten kladderen. OP huizen en openbare gebouwen vind ik het niet kunnen. Maar op kale muurtjes of viaducten ofzo vind ik het niet erg, maar, als het maar mooi is!

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de lelijke graffiti?
Nee.
Kastijden die vandalisten.

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti"
Meer dan genoeg. Ik persoonlijk ben niet zo'n fan van graffiti.

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).
foto 1: vreselijk
foto 2: Waar is m'n zonebril? Ik ben blind!
foto 3: Een beetje kleur kan geen kwaad hoor.
foto 4: Is dit gemaakt door een stel onopgevoede hand-lozen?

PS: Doe geen moeite met me te discussieren ik luister toch niet.
__________________
Lief mijn lief, ik vind je lief *petalouda*
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 11:22
NecroDopey
Avatar van NecroDopey
NecroDopey is offline
1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)

Heb er niet zoveel mee, ik zie het kunstzinnige er wel van in, schijnt retemoeilijk te zijn en er behoorlijk wat respect afgedwongen kan worden in het wereldje als je er een beetje goed in bent, maar vind het persoonlijk gewoon superlelijk.

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti"

(als die volgens jou bestaat)
Ik stoor me er verder niet aan, tis onderdeel van communitie en vindt de sfeer dat het uitademt prettiger dan de statische omgeving.

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor
de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).

Persoonlijk vind ik graffiti niet mooi, dus wat mij betref wordt er genoeg ruimte gereserveerd

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).

Ik ga voor de eerste, aardig kleurgebruik en tenminste nog een beetje afwisseling. Lelijkste is toch wel de laatste, in mijn ogen slechts een tag om te laten zien waar ie allemaal geweest is 's nachts.. kvind dit soort tags wel geinig als ze op onmogelijke plekken staan waar je je echt afvraagt hoe ze dat in godsnaam voor elkaar gekregen hebben.
__________________
The optimist proclaims we live in the best of all possible worlds, and the pessimist fears this is true. -James Branch Cabell
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 12:44
bonsai
Avatar van bonsai
bonsai is offline
Citaat:

1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)

ik vind graffiti soms wel mooi, maar alleen van die grote dingen op saaie muren en niet van die zooi die op ieder elektriciteits-kastje staat

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)

ik vind van wel, maar ik kan me voorstellen dat mensen het vervelend vinden

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).

ja, alle fabrieksmuren zijn wel geschikt denk ik, volgens mij gaat voor de meeste de lol er ook af als het legaal word op bepaalde plekken

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).

(Let niet op de matige kwaliteit en de absurde grootte van de foto's. Daar kan ik op dit moment weinig aan doen.)

1.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti1.jpg

deze vind ik het mooist, lekker kleurrijk, en met dat zwart erbij nog mooier

2.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti2.jpg

deze vind ik daarna het mooist mooi met dat rood, maar ik vind hem toch iets minder mooi dan nummer 1

3.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti3.jpg

opzich wel mooi, maar een beetje saai

4.
http://www.boomspeed.com/jabbahw0ck/Graffiti4.jpg

ik vind dit het lelijkst, hier vind ik echt niks aan

[/B]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 15:07
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
ŽObserver schreef:
1. Wat vind je van graffiti? (En waarom?)
Het moet kunst blijven, het moet professioneel gedaan worden. Dan alleen is het nml mooi.
Ik vind het dan ook geen verzieken van de scenery van een stad, die meestal redelijk saai is. Dit is, natuurlijk, weer ALS het goed gedaan wordt en er mooi uitziet.

Een goede tekening of mooie piece waar ook duidelijk tijd en aandacht aan is besteed kan ik zeker wel van genieten.

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)
Ach, er zijn zoveel vandalen in deze wereld tegenwoordig dat er weinig aan te doen is. Daarbij heeft de stad al schoonmaakdiensten, hoewel deze eigenlijk wel beter zouden mogen letten op graffiti. En bijv. winkeleigenaren oid die van de graffiti afwillen zullen het toch echt zelf er af moeten wassen...

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).
Nee. Heel simpel: nee.

Niet genoeg ruimte als in muurtjes etc, en niet genoeg ruimte in de wet. Het is nml nog steeds allemaal illegaal. Wat vervelend is, want er zitten soms echt artiesten bij. En het zou een saaie stad heel wat kunnen opfleuren.
Bijv in de gevangenis van Eindhoven (hoofdbureau Politie Brabant Zuid-Oost, dus redelijk groot) hebben ze een paar graffiti-spuiters de keuze gegeven: of jullie ruimen je eigen graffiti op, of jullie versieren de bajes met wat mooie tekeningen.
En ik moet zeggen dat dat er leuker uitziet dan een gewone saaie grijze-muren-cellenblok...

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).
Nummer 1 het mooiste. Veel aandacht aan besteed is te zien, wat mooie achtergrond tekeningen erbij. En hij is niet (zoals #3) te simpel, niet (zoals #2) te fel en toch eigenlijk saai. Mooie piece

Lelijkste is 4 imho, tags verzieken alleen het beeld in een stad. Het is leuk voor de tagger, maar het doet verder niets, versierd/t (?) niets, het voegt niets to, behalve irritatie...
Tags zijn ook zwaar nutteloos. Probeer dan op zijn minst een piece te zetten, hoe simpel ook...
Ik ben trouwens 16 jaren oud.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:16
DarkCat
DarkCat is offline
Leeftijd: tegen de tijd dat je dit gebruikt, ben ik 19 (over een paar dagen dus)

1. Wat vind je van graffiti?
Grafiti hoort bij de stad.. ik zie vaak ontzettend mooie dingen ("pieces") op de muren staan.. zonder die dingen zou het een stuk saaier zijn. Wat ik minder vind is mensen die het nodig vinden scheldwoorden of andere bullshit op muurtjes te kalken. Als je het op een mooie manier doet, vind ik het overigens prima.

2. Vind je dat er genoeg wordt gedaan aan de "lelijke graffiti" (als die volgens jou bestaat)
Teveel.. alles word altijd maar weggehaald hier.. staat er een keer wat moois.. gaan ze het weer witten..

3. En vind je dat er genoeg ruimte wordt gereserveerd voor de "mooie graffiti" (als die volgens jou bestaat).
Nee dus.

4. Tot slot vind je hier vier foto's van graffiti. Welke vind je de mooiste (en waarom), en welke vind je de lelijkste (en waarom).
1) is wel leuk
2) nice..
3) sja..
4) slaat nergens op.. overal een beetje je tag neerpleuren..

Kon je geen mooiere plaatjes vinden? Ik heb er binnekort eentje voor je.. die wil ik al heel lang op mn digicam hebben..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.

Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 13:16
ŽObserver
Avatar van ŽObserver
ŽObserver is offline
Deze topic stond al heel lang in het "archief"... ik vroeg iemand erop te reageren, zodoende viel de topic weer op en kreeg ik nog meer reacties.

Allemaal hartstikke bedankt!

Oh... en ga vooral door met reageren, ik heb nog wat gegevens nodig
__________________
http://www.robwiltekenen.nl
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:00
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
ŽObserver schreef:
Deze topic stond al heel lang in het "archief"... ik vroeg iemand erop te reageren, zodoende viel de topic weer op en kreeg ik nog meer reacties.

Allemaal hartstikke bedankt!

Oh... en ga vooral door met reageren, ik heb nog wat gegevens nodig
Ik vind 01/10/2002 niet zo lang geleden..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2002, 14:37
ŽObserver
Avatar van ŽObserver
ŽObserver is offline
01/10/2002?

Nee, idd niet lang geleden... tjeezus, wat vliegt de tijd
__________________
http://www.robwiltekenen.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Nieuwstopic
Dekaloog
101 18-05-2015 19:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie ŕ reculons"
designerfox
5 18-04-2007 14:57
Verhalen & Gedichten verhaal.. geef je mening
-=M=-01
0 17-12-2005 11:54
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 09:42
Verhalen & Gedichten Stikdood, een verhaal
horsepills
17 05-01-2005 13:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.