Oud 16-12-2002, 11:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ZATERDAG GRATIS RIJDEN IN DE TREIN

Het personeel van de NS houdt zaterdag publieksvriendelijke acties op het spoor. De conducteurs zullen geen kaartjes controleren. Bovendien krijgen passagiers folders uitgereikt over het hoe en waarom van de acties. Dat heeft VVMC-bestuurder D. Cijs maandag gezegd.

Het protest komt voort uit een CAO-conflict tussen de vakbonden en de NS-directie. Het loonbod van de NS is onder de maat, stellen de bonden.

FNV Bondgenoten, CNV Spoorwegen en
VVMC hebben de NS een ultimatum gesteld dat in de nacht van maandag op dinsdag afloopt. De bonden verwachten geen antwoord. At5textl
Zooo iedereen kan zonder reiskosten kerstinkopen doen

UPDATE

"Overigens wordt zaterdag alleen op treinen met het opschrift Actietrein niet op vervoersbewijzen gecontroleerd" Bron NOS teletekst

UPDATE2

Niet dus. Zie deze post. Wel fijn dat er een accoord is bereikt imo.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 18-12-2002 om 09:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2002, 12:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
leuk!
zullen we snel een meeting houden op die dag???
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 13:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
leuk!
zullen we snel een meeting houden op die dag???
goed plan
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:42
dystopia
dystopia is offline
Ja meeting-idee had ik al op Onzin gepost.. A&N meeting kan natuurlijk ook! Voor de prijs hoeft niemand het dan te laten
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:46
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Lekker is dat. Kan je zelfs in de eerste klas niet meer rustig zitten Gelukkig dat ik nergens naar toe moet, anders had ik me toch genoodzaakt gezien om thuis te blijven.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Lekker is dat. Kan je zelfs in de eerste klas niet meer rustig zitten Gelukkig dat ik nergens naar toe moet, anders had ik me toch genoodzaakt gezien om thuis te blijven.
Pfff. Wat een ramp! De 1ste klas wordt eens een keer flink gebruikt!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:27
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Pfff. Wat een ramp!
Als je knettergek wordt van drukte, is dat zeer zeker een ramp.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Als je knettergek wordt van drukte, is dat zeer zeker een ramp.
Dan kijk je uit het raam en zet je je discman op ofzo. Of je neemt de taxi. Of je blijft thuis. Of je zorgt dat je niet knettergek van de drukte wordt. Anderen op je eigen onvermogen aankijken is niet eerlijk of vind je van wel??

Btw: zie 'update'.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:00
Verwijderd
Ah, da's handig...

Maarja, t'is ergens ook weer niet helemaal slim van het personeel zelf.. dit gaat de NS dus een boel geld kosten, wat uiteindelijk weer doorberekent gaat worden in de prijs..

Kheb dr wel begrip voor, en vraag me ook af wat men anders nog kan doen..met harde stakingen benadeel je de reizigers direct en in veel grotere mate..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:27
T!mpf
Avatar van T!mpf
T!mpf is offline
let wel op je kunt alleen met de treinen waar actietrein op staat!!!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:47
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dan kijk je uit het raam
Gaat lekker makkelijk als je klem staat.

Citaat:

en zet je je discman op ofzo.
Heb ik niet.

Citaat:

Of je neemt de taxi.
Als je aan de andere kant van het land moet zijn is dat in verband met de prijs geen optie.

Citaat:

Of je blijft thuis.
Zoals ik al zei, dat zou ik dus doen.

Citaat:

Of je zorgt dat je niet knettergek van de drukte wordt.
Owja, lekker tranquilizers slikken

Citaat:

Anderen op je eigen onvermogen aankijken is niet eerlijk of vind je van wel??
Dat de eerste klas vol is en ik niet rustig kan zitten terwijl ik er voor betaal, dat is niet eerlijk. Het is tenslotte zo druk omdat de trein vol zit met criminele mensen die vinden dat ze niet hoeven te betalen als er niet gecontroleerd wordt.

Citaat:

Btw: zie 'update'.
Ja dag, ik ga een beetje wachten tot er een niet actie trein aan komt kakken.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:50
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Als de NS slim trekt ze gewoon een blik uitzendkrachten open die toegangscontrole uitvoeren
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 20:01
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Als de NS slim trekt ze gewoon een blik uitzendkrachten open die toegangscontrole uitvoeren
wil ik best doen voor 10 euro per uur
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 20:58
PV
PV is offline
tja leuk als je in spoorlijn-bezittend Nederland woont ja.. voor de bus moet je nog steeds betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 21:11
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
wil ik best doen voor 10 euro per uur
Me 2. Verder vind ik die actie van het NS personeel wel behoorlijk ludiek. Leuk zelfs!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 21:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Goede actie...

Alleen zou ik zaterdag een 1e klas dagkaart krijgen.

Dan moet ik nl. zo'n 400km reizen...

Geweldig.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 21:32
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Goede actie...

Alleen zou ik zaterdag een 1e klas dagkaart krijgen.

Dan moet ik nl. zo'n 400km reizen...

Geweldig.
nu kan je net zo hard 1e klas reizen

die toeter actie van vandaag vond ik ook wel gaaf
5 minuten lang allemaal toeteren
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 22:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
T!mpf schreef:
let wel op je kunt alleen met de treinen waar actietrein op staat!!!
Kan je al van te voren opzoeken op welke trajecten die actietreinen rijden. Hopelijk eentje van Utrecht naar Groningen en weer terug natuurlijk
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-12-2002, 23:20
Verwijderd
Meeten?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 09:02
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
ik moet sowieso van groningen naar den haag.
zou lekker zijn als dat gratis kon ja.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 10:30
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
*hoopt dat de intercity van Maastricht naar Haarlem actietrein is*
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 11:59
Verwijderd
Ja das wel erg chill maar weet iemand of ik van te voren kan opzoeken welke treinen rijden want wil graan van den haag naar amsterdam , ff shoppen
dus als iemand dat weet.....
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 12:42
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Dat de eerste klas vol is en ik niet rustig kan zitten terwijl ik er voor betaal, dat is niet eerlijk. Het is tenslotte zo druk omdat de trein vol zit met criminele mensen die vinden dat ze niet hoeven te betalen als er niet gecontroleerd wordt.
óf je betaalt zelf niet. De actie is ervoor bedoeld om de NS te duperen ja. Je bnet pas asociaal als je een kaartje koopt en dus totaal geen solidariteit toont voor het spoorwegpersoneel waarmee je ze dus, blijkbaar, minacht.

Trouwens, op zich is de controle in treinen niet wat het zou moeten zijn, dat kan inderdaad beter.

trouwens.

uitgaande van het feit dat een mens gemiddeld zo'n jaartje of 70 wordt. Dan betekent dat dus 25565 dagen. Dat is 613560 uur. Stel je voor dat je nu zo'n 6 uur in de trein moet zitten. Dat betekent dat je je druk maakt om 0,00097789947193428515548601603755134 % van je leven! Nee, ik snap dat je je er zo druk om maakt. Nou, daar doe je het voor!
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 15:04
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Toen ik het had gelezen stond ik er wel even van versteld.
Maar het is alleen maar beter.Ik wil dan Zaterdag naar Nijmegen.

Alleen vroeg ik me af tot hoe laat de trein blijft door rijden.
En is het alleen op zaterdag?
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 15:20
Verwijderd
Citaat:
T!mpf schreef:
let wel op je kunt alleen met de treinen waar actietrein op staat!!!
Idd, hier wordt nogal eens overheen gelezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2002, 16:41
Hallelujah
Hallelujah is offline
Citaat:
T!mpf schreef:
let wel op je kunt alleen met de treinen waar actietrein op staat!!!
weet iemand welke treinen dat zijn dan?? Want ik ga niet expres wachten totdat er zo'n trein voorbij komt als ik op tijd moet zijn voor me werk ofsow..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 17:12
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Tampert schreef:
óf je betaalt zelf niet. De actie is ervoor bedoeld om de NS te duperen ja. Je bnet pas asociaal als je een kaartje koopt en dus totaal geen solidariteit toont voor het spoorwegpersoneel waarmee je ze dus, blijkbaar, minacht.
Dus om het spoorweg personeel een pleziertje te doen moet ik de wet gaan overtreden ? Een beetje tegen mijn principes in gaan zwartrijden omdat het hen toevalig goed uit komt.

Wat is dat nou voor onzin redenatie. De pakkans is nul dus ik ga me crimineel gedragen. Als de poltie bij jou een dag niet door de straat rijdt omdat ze actie voeren, dan ga je toch ook niet de buurvrouw verkrachten ?
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 17:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Meeting voorstel:

14:00 uur, Utrecht Centraal, Meetingvlag?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
Meeting voorstel:

14:00 uur, Utrecht Centraal, Meetingvlag?
is er zondag ook al een
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 22:42
PV
PV is offline
NS en bonden hervatten cao-overleg

UTRECHT De NS-directie en de vakbonden hebben de onderhandelingen over een nieuwe cao hervat. Dat besluit volgt op informeel overleg van vanmiddag. Zowel directie als vakbonden hebben de indruk dat er toch mogelijkheden zijn.

Voorlopig houden de vakbonden wel vast aan hun plannen om zaterdag actie te voeren. Op een aantal treinen worden dan geen kaartjes gecontroleerd. Die actie kost de NS mogelijk miljoenen euro's.

De bonden waren tot nu toe ontevreden over het loonbod van de directie. Ook de werkgelegenheidsgaranties vinden ze te mager en een geplande ouderenregeling is de bonden een doorn in het oog. (nos TT 114)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 23:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Meeting voorstel:

14:00 uur, Utrecht Centraal, Meetingvlag?
Goed idee. Weet nog niet of ik kom. Ik overweeg om er gewoon in te gaan zitten, actietrein of niet. Als dat massaal gebeurd kunnen ze het toch niet maken om je dan te bekeuren
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 08:44
Thomas
Thomas is offline
Bonden en NS eens over CAO

Uitgegeven: 18 december 2002 07:31

UTRECHT - Het is zaterdag toch niet mogelijk om gratis met de trein te reizen. Deze protestactie is van de baan, omdat de vakbonden in de nacht van dinsdag op woensdag een CAO hebben afgesloten met NS Reizigers.

Jammer...

http://www.nu.nl/news.jsp?n=89384&c=10
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 09:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
bah
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 10:17
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Wat een kutstreek
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 10:18
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
bah
spreek gewoon een keer op een zondag af; dan komen de meeste mensen en is het niet erg als het wat kost.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 14:45
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
spreek gewoon een keer op een zondag af; dan komen de meeste mensen en is het niet erg als het wat kost.
zondag zijn alle winkels enzo dicht
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-12-2002, 15:09
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
hoop gescheld
__________________
HIIIGH FIVE babehhh

Laatst gewijzigd op 18-12-2002 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:26
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
hoop gescheld
Geweldig, die jongeman had er toch al een handje van een beetje loslippig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:59
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
meeten maakt me niet uit wanneer, als ik het maar 2 weken van tevoren weet ivm werk en het in Utrecht is
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:24
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
meeten maakt me niet uit wanneer, als ik het maar 2 weken van tevoren weet ivm werk en het in Utrecht is
en niet op een zaterdag, dan moet ik altijd werken
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 17:31
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Dus om het spoorweg personeel een pleziertje te doen moet ik de wet gaan overtreden ? Een beetje tegen mijn principes in gaan zwartrijden omdat het hen toevalig goed uit komt.

Wat is dat nou voor onzin redenatie. De pakkans is nul dus ik ga me crimineel gedragen. Als de poltie bij jou een dag niet door de straat rijdt omdat ze actie voeren, dan ga je toch ook niet de buurvrouw verkrachten ?
het staat nergens in de wet dat je moet betalen voor de trein. De redenatie slaat dus totaal nergens op.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:08
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Tampert schreef:
het staat nergens in de wet dat je moet betalen voor de trein. De redenatie slaat dus totaal nergens op.
Niet letterlijk nee. Maar er zullen wel dingen te vinden zijn over het gebruik maken van diensten en het betalen daarvoor. Volgens die wetten doe je toch echt iets dat niet mag.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:
óf je betaalt zelf niet. De actie is ervoor bedoeld om de NS te duperen ja. Je bnet pas asociaal als je een kaartje koopt en dus totaal geen solidariteit toont voor het spoorwegpersoneel waarmee je ze dus, blijkbaar, minacht.

Trouwens, op zich is de controle in treinen niet wat het zou moeten zijn, dat kan inderdaad beter.

trouwens.

uitgaande van het feit dat een mens gemiddeld zo'n jaartje of 70 wordt. Dan betekent dat dus 25565 dagen. Dat is 613560 uur. Stel je voor dat je nu zo'n 6 uur in de trein moet zitten. Dat betekent dat je je druk maakt om 0,00097789947193428515548601603755134 % van je leven! Nee, ik snap dat je je er zo druk om maakt. Nou, daar doe je het voor!
je praat als een monnik.

lang in de trein zitten zuigt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 22:26
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Zooo iedereen kan zonder reiskosten kerstinkopen doen
Er bestaat niet zoiets als GRATIS.

En al helemaal niet bij de NS die door miljoenen euro's belastinggeld op de been wordt gehouden.

En waar komen die belastingcenten vandaan ?

Juist ...........
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 10:53
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Dus om het spoorweg personeel een pleziertje te doen moet ik de wet gaan overtreden ? Een beetje tegen mijn principes in gaan zwartrijden omdat het hen toevalig goed uit komt.

Wat is dat nou voor onzin redenatie. De pakkans is nul dus ik ga me crimineel gedragen. Als de poltie bij jou een dag niet door de straat rijdt omdat ze actie voeren, dan ga je toch ook niet de buurvrouw verkrachten ?
Wat zeik je nou?? en het is echt onzin om dat met elkaar te vergelijken!!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 14:34
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Er bestaat niet zoiets als GRATIS.
Jij hebt goed opgelet bij economie, iemand draait immers voor de kosten op!

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 15:12
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
REIE schreef:
Jij hebt goed opgelet bij economie, iemand draait immers voor de kosten op!

REIE
treinen rijen toch wel, of er nou passagiers in zitten of niet. Dus of je dan profieert van de staking of niet boeit geen ****
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 16:04
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Joostje schreef:
treinen rijen toch wel, of er nou passagiers in zitten of niet. Dus of je dan profieert van de staking of niet boeit geen ****
Mag ik je er even op wijzen dat E=MV^2. Dat door jou aanwezigheid de trein zwaarder wordt. Dat de NS daarom dus meer energie moet spenderen om de trein op snelheid te laten rijden ? En dat dat weer centjes kost ?
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 16:19
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Joostje schreef:
treinen rijen toch wel, of er nou passagiers in zitten of niet. Dus of je dan profieert van de staking of niet boeit geen ****
"There's no such thing as a free lunch in economics"

Ze rijden wel, maar er moet ze rijden toch niet voor niets? Zo'n staking kost de NS enorm veel geld, de gebruikte energie, onderhoud en werknemers moeten worden betaald door de uitgaven van reizigers aan de NSR.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.