Oud 24-12-2002, 18:58
Outdated Spirit
Avatar van Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Ik heb enorm veel last van mn verlegenheid..

Ik wil graag weten wat jullie ertegen doen en hoe jullie er vanaf gekomen zijn..

Hartstikkuh bedankt alvast..

Blessed Be

Outdated Spirit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2002, 19:01
Verwijderd
verlegenheid is geen gemoedstoestand, maar een karaktereigenschap, dus er van af komen doe je niet zo gauw... maar er mee leren om gaan kan heel goed. ik weet alleen niet precies wat je bedoelt en wat je wilt.
ook niet of dit wel op l&r thuishoort
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 19:25
Verwijderd
Probeer je grenzen te verleggen. Daag jezelf uit. Dat is het enige dat bij mij werkt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 19:27
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Ik was niet meer verlegen tegenover het meisje op wie ik verliefd ben vanaf het moment dat ik inzag dat het niet zou lukken als het zo door ging. Verder ontdekte ik dat zij hetzelfde had, maar dan erger. Als zij óók niet kijkt, wordt het ineens heel wat makkelijker om haar 'aan te kijken'. En nu ben ik niet meer bang. Tenminste, als ik mij geestelijk heb kunnen voorbereiden. Zaterdag was ze er opeens en toen klapte ik weer enorm dicht en werd ik knalrood. Maar zij ook... Twee überverliefden samen, dat vormt voor buitenstaanders volgens mij echt een randdebielenteam.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 20:18
Verwijderd
Ik was altijd verlegen, en dat ben ik nu ook. Maar veel minder. Dat is vanzelf gekomen. De eerste keren dat ik zoende, moest ZIJ altijd initiatief nemen, omdat ik niet durfde. Waarom ik niet durfde? ik weet het ook niet. Ik ben allang blij dat zij het initiatief hebben genomen, en ik ben nu 1,5 jaar verder, en een stuk minder verlegen. (Tjek dit net een Tell-Sell reclame zijn )
Maar ik denk dat je dus wel de situatie moet schetsen, maar dan moet hopen dat zij actie onderneemt. Als je 't begrijpt
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 20:22
Outdated Spirit
Avatar van Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
thnx allemaal

Ik heb er veel aan!!

thnx Outdated Spirit
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 20:31
Outdated Spirit
Avatar van Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Ik was altijd verlegen, en dat ben ik nu ook. Maar veel minder. Dat is vanzelf gekomen. De eerste keren dat ik zoende, moest ZIJ altijd initiatief nemen, omdat ik niet durfde. Waarom ik niet durfde? ik weet het ook niet. Ik ben allang blij dat zij het initiatief hebben genomen, en ik ben nu 1,5 jaar verder, en een stuk minder verlegen. (Tjek dit net een Tell-Sell reclame zijn )
Maar ik denk dat je dus wel de situatie moet schetsen, maar dan moet hopen dat zij actie onderneemt. Als je 't begrijpt

Ik ga mn hart maar eens kapot maken
(als ik wat ga proberen bijv. zoenen gaat ie hartstikkuh tekeer

Vandaar

thnx all..
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Outdated Spirit schreef:
Ik ga mn hart maar eens kapot maken
(als ik wat ga proberen bijv. zoenen gaat ie hartstikkuh tekeer

Vandaar

thnx all..
ik heb een beter idee
zorg dat zij op je schoot gaat zitten
(ja dan gaat je hart al te keer)
zoen haar beetje in d'r nek enzo, en laat HAAR de stap zetten naar het zoenen
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 15:37
Verwijderd
Bouw een muur om je heen, zorg dat niemand door die muur kan prikken en wees asociaal. Dan kom je al veel minder verlegen over.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 16:03
wissie
wissie is offline
Citaat:
Wes schreef:
Bouw een muur om je heen, zorg dat niemand door die muur kan prikken en wees asociaal. Dan kom je al veel minder verlegen over.
Dit lost toch helemaal niets op. Als je van je verlegenheid af wilt komen, moet je je vooral niet zo gaan gedragen. Ik heb deze tactiek ook heel lang toegepast, maar het werkt gewoon niet. Oke, men krijgt de indruk dat je zelfverzekerd bent, mij mij zelfs op het arrogante af, maar hoe vaker je zo doet, hoe moeilijker het is jezelf weer te zijn. Bovendien werd ik er ook niet bepaald gelukkiger door.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 16:16
Screenager
Screenager is offline
Citaat:
******** schreef:
Probeer je grenzen te verleggen. Daag jezelf uit. Dat is het enige dat bij mij werkt.
Yupz..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:11
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik heb mijn verlegenheid voor een groot deel verbroken door mijn school... Veel presenteren en zelf initatief nemen...

Misschien een leuk baantje bij een callcenter?
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
wissie schreef:
Dit lost toch helemaal niets op. Als je van je verlegenheid af wilt komen, moet je je vooral niet zo gaan gedragen. Ik heb deze tactiek ook heel lang toegepast, maar het werkt gewoon niet. Oke, men krijgt de indruk dat je zelfverzekerd bent, mij mij zelfs op het arrogante af, maar hoe vaker je zo doet, hoe moeilijker het is jezelf weer te zijn. Bovendien werd ik er ook niet bepaald gelukkiger door.
Ik was vaak verlegen omdat ik niks durfde te zeggen. Voor mij was het een kwestie van me afbijten en me ware eigen durven te laten zien. En sja, asociaal was ik vergeleken met hoe ze me ervoor kenden. In plaats van de rustige jongen iemand die z'n woordje klaar had, iemand die niet zelfverzekerder was maar meer zichzelf. En asociaal word je dan al snel bestempeld.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:20
wissie
wissie is offline
Citaat:
Wes schreef:
Ik was vaak verlegen omdat ik niks durfde te zeggen. Voor mij was het een kwestie van me afbijten en me ware eigen durven te laten zien. En sja, asociaal was ik vergeleken met hoe ze me ervoor kenden. In plaats van de rustige jongen iemand die z'n woordje klaar had, iemand die niet zelfverzekerder was maar meer zichzelf. En asociaal word je dan al snel bestempeld.
Kijk, dat van 'je ware eigen durven te laten zien' was bij mij niet het geval. Ik had steeds meer het gevoel dat ik een rol aan het spelen was. Ik kon niet mezelf zijn, omdat mensen mij zo niet kenden. Op een gegeven moment was de onzekerheid weg, maar ik 'moest' in mijn rol blijven, dus populair en arrogant, omdat ik me zo steeds gedragen had om mijn onzekerheid te verbergen. Jij zegt dat je meer jezelf was, maar ik dus helemaal niet.

Ik was blijkbaar een beetje doorgeslagen in mijn arrogante houding ik was mezelf iig niet

Ik voelde me er trouwens ook helemaal niet prettig bij ,want op die manier kreeg ik ook vrienden die eigenlijk helemaal niet bij me pasten.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:30
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
beetje bij beetje gewoon je grenzen verleggen, ik ben daar nu ook mee bezig en 't helpt wel moet ik zeggen
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 22:04
Justice
Avatar van Justice
Justice is offline
Het is echt supermoeilijk om van verlegenheid af te komen als je niet onder de mensen komt. Uitgaan helpt bijvoorbeeld al.

Als je vrienden vragen of je mee uit gaat moet je gewoon mee gaan. Als je drinkt wordt het ook al iets makkelijker. Je moet je natuurlijk niet helemaal delerium zuipen, dat werkt vaak alleen maar averechts, en je krijgt er nog koppijn van ook! (Behalve als je niet eerst zoveel mogelijk water drinkt voordat je gaat slapen, dat werkt dus echt!)

Later kun je gewoon "raar" doen zonder dat je ook maar enige hulp van buitenaf nodig hebt!
__________________
=Justice to All=
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 20:48
Outdated Spirit
Avatar van Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Ik begon ookal iets door te krijgen van hey uitgaan helpt wel, je leert mensen kennen onder heel erg leuke omstandigheden en een biertje helpt natuurlijk altijd..

Iedereen enorm bedankt kga het eens uitproberen, uitgaan eerst maar eens als dat helpt miss ook nog proberen mn verlegenheid te negeren en gewoon dingen "doen" .


Thnx All,

Outdated Spirit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 23:17
Yoha
Yoha is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Ik heb mijn verlegenheid voor een groot deel verbroken door mijn school... Veel presenteren en zelf initatief nemen...

Misschien een leuk baantje bij een callcenter?
*agrees*

Ik ben de afgelopen jaren qua karakter heel erg veranderd, toen ik in de eerste klas zat was ik heel erg verlegen, maar ik organiseer en regel nu veel dingen (zit bijvoorbeeld ook in de MR op school) en merk echt dat ik ben veranderd, hoewel ik iets te fanatiek ben geworden in discussies, klasgenoten durven ze meestal niet eens meer met me aan te gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Verlegenheid
Verwijderd
58 13-02-2010 20:42
Psychologie Verlegenheid!
DarkE
19 18-10-2004 20:52
Levensbeschouwing & Filosofie Functie van verlegenheid?
Bloedpropje
38 10-05-2004 18:37
Psychologie verlegenheid
BabyGirL-M
10 11-02-2004 21:02
Liefde & Relatie Verlegenheid....
blueeyes_jochie
3 18-06-2003 19:52
Psychologie Verlegenheid
McMotion
6 14-04-2003 23:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.