Oud 16-08-2018, 17:19
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Hallo,

Ik heb een vriend en we hebben nu al 9 maanden wat. We zijn sexueel actief met elkaar, maar er zijn wat problemen. Hij kan namelijk niet klaarkomen van seks, handjobs of blowjobs en heeft daarom geen drang naar seks, oftewel "seksdrive". Ik heb dit wel en daarom hebben we hier regelmatig discussies over. In zijn vorige relaties had hij hier ook last van en daarom noemt hij het een handicap. Nu doen we wel eens wat met elkaar en zegt hij dat hij er steeds meer gevoel bij heeft en zelfs het gevoel krijgt dat hij er klaar van kan komen, maar nogsteeds heeft hij de drang naar seks niet. Ik voel me dan best onzeker en denk dat het misschien is dat hij zich niet aangetrokken voelt tot mij, maar hij zegt dat ie dat wel is en het egoistisch vindt, dat ik dat denk.

Doordat hij dus niet echt drang heeft naar seks, heb ik vaak ook geen zin om iets bij hem te doen en dat vindt hij dan weer niet leuk. Maar dan snap ik het weer niet ... Ik zelf ben een sexueel persoon en vind het normaal als we afentoe seks hebben, maar een week lang naast iemand slapen, die er geen drang naar heeft, is best deprimerend. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, want we hebben hier steeds maar weer ruzies over, omdat ik opgewonden word en er niks mee kan doen.. dusja, dan word ik ook wel chagerijnig en dat snapt hij niet. Hij noemde me laatst een seks verslaafde, wat ik best gemeen vond.

Wat moet ik hier nou mee? Uitmaken omdat we niet overeen komen met sexuele gedachtes is ook niet goed, maar aan de andere kant, word ik er ook weer depressief van.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 18:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het kan heel goed dat hij a-seksueel is, dat betekent dat hij van nature geen behoefte heeft aan seks. Als jij die behoefte wel hebt dan geeft dat botsingen in de relatie. Hij heeft waarschijnlijk helemaal niet de ambitie om jou af te wijzen, hij heeft gewoon geen interesse in het seksuele deel van een relatie hebben. Aan de hand van jouw verhaal lijkt dit iets wat altijd al zo geweest is, en niet zal veranderen. Als jij die behoefte wel hebt, dan zijn jullie simpelweg geen goede match. Het beste zou zijn als hij een relatie zou hebben met iemand die ook a-seksueel is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 19:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het is belangrijk om te realiseren dat er niet een van jullie twee is die nou gelijk heeft over hoeveel seks je hoort te hebben. Wat nu wel problematisch is, is dat jullie niet matchen qua seksdrive. Dat komt vaak voor, en hoeft niet het einde van jullie relatie te betekenen als jullie allebei bereid zijn tot een compromis.

Voor jou betekent dat dat je je seksuele verlangens ook op een andere manier kunt bevredigen, zoals bijvoorbeeld masturberen. Sommige stellen hebben ook een open relatie, maar ik geloof niet dat dat heel vaak goed gaat.
Hij kan ook water bij de wijn doen door zo af en toe ook zelf het initiatief te nemen, ook als hij niet per se enorm veel zin heeft. Seks draait niet alleen om klaarkomen dus het is helemaal niet raar dat je vriend het gewoon lekker vindt zonder dat hij klaarkomt. Wraak nemen door de ander dan maar geen seks of seksuele handelingen te gunnen is dus ook niet aardig.
Samen kunnen jullie op zoek naar manieren om het voor jullie allebei lekker te maken. Praat eens over wat jullie fantasien zijn, probeer eens een nieuw standje of een leuk spelletje. Heb het ook eens over hoeveel seks hij graag zou willen hebben (eens per week of maand? Of toch vaker?) en hoe vaak jij seks zou willen hebben. Kunnen jullie elkaar daarin tegemoet komen? Het is helemaal niet gek om daar een vast tijdstip voor af te spreken als jullie dat allebei wat lijkt. Dat geeft aan de ene kant voor jou zekerheid dat er seks komt, en aan de andere kant voor je vriend ook rust omdat hij dan niet de hele tijd nee hoeft te zeggen tegen jou. Hij heeft namelijk niet met opzet een lage seksdrive en het is helemaal niet leuk om steeds nee te moeten zeggen (net als het voor jou niet leuk is om nee te krijgen).

Als dit allemaal niet acceptabel is voor jullie, omdat een van jullie bijvoorbeeld geen compromis wil sluiten is het ook niet raar om de relatie hierom te verbreken. Je bent nog jong, en misschien kom je nog wel iemand tegen die beter bij je past.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 19:50
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Ik heb a-sexualiteid net opgebracht en hij denkt dat, dat misschien iets is wat hij inderdaad heeft. Voor nu weet ik dan wel dat het nooit echt beter zal gaan. Ook is het niet zo zeer dat hij nooit seks wil, maar hij heeft geen activatie in zijn brein, om snel geil te worden. En omdat de seks voor hem weinig voorsteld (volgensmij), is het voor mijn gevoel dan allemaal verpest. Ook is het zo dat als hij eenmaal seks wil, dat ik het niet geloof of verbaast ben (dat zeg ik niet, maar denk ik wel) en vaak hebben we dan nog geen seks. Maarja.. Dat hij a sexueel is, is een goeie mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2018, 07:13
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Als je hem niet kwijt wil zou je nog een open relatie kunnen overwegen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2018, 14:20
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Citaat:
Als je hem niet kwijt wil zou je nog een open relatie kunnen overwegen.
Ik durf met alle zekerheid te zeggen dat, dat niet mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2018, 16:08
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Misschien heeft hij iets aan de subreddit /r/asexuality, en heb jij iets aan verhalen van mensen in jouw situatie. Hij is zeker niet de enige, en jij bent niet de enige partner-van.

Je kunt er wel samen uitkomen, maar dat is moeilijk. Hij moet jou in ieder geval niet uitmaken voor seksverslaafd, en jij moet van hem kunnen aannemen dat hij wel soms seksuele gevoelens heeft. Vanuit daar kun je zoeken naar manieren van verbinding en bevrediging die voor jullie beiden werken. Maar de meeste relaties met een groot libidoverschil lopen daar uiteindelijk op stuk. Ik wens jullie veel succes.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2018, 16:21
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Hij zei tegen mij dat hij wil dat ik meer bij hem probeer. Ik vind dat moeilijk, omdat ik nooit echt weet wanneer hij ergens zin in heeft, taarwijl hij zegt dat het altijd goed is. Toch denkt hij misschien a-sexueel te zijn, maar hij wordt zeker wel opgewonden van dingen. Misschien komt het allemaal wel goed als we elkaar beter leren begrijpen, maar toch ben ik benieuwd wat hiervan uit komt, door ons libido verschil.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2018, 18:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waar raakt hij wel opgewonden van? Praat en fantaseer eens samen daarover. Wie weet wat dat oplevert. Niet iedereen wordt van dezelfde "standaard" dingen geil.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-08-2018, 18:51
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zou die houding ook moeilijk vinden. Hij kan wel zeggen dat 't altijd goed is maar als hij het achteraf vervelend vindt dan ben jij degene die zijn grenzen geschonden heeft. Het komt over als een soort 'ugh doe nou maar gewoon' en dat klinkt niet echt enthousiast of uitnodigend. Bovendien maakt hij jou nu verantwoordelijk voor zijn (gebrek aan) gevoelens.

Kan hij misschien wat specifieker zijn in wat voor initiatief hij prettig vindt?

En doet hij dit ook voor zichzelf of is het puur voor jou?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2018, 19:40
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Citaat:
Ik zou die houding ook moeilijk vinden. Hij kan wel zeggen dat 't altijd goed is maar als hij het achteraf vervelend vindt dan ben jij degene die zijn grenzen geschonden heeft. Het komt over als een soort 'ugh doe nou maar gewoon' en dat klinkt niet echt enthousiast of uitnodigend. Bovendien maakt hij jou nu verantwoordelijk voor zijn (gebrek aan) gevoelens.

Kan hij misschien wat specifieker zijn in wat voor initiatief hij prettig vindt?

En doet hij dit ook voor zichzelf of is het puur voor jou?
Normaal was is hij altijd de gene die het initiatief neemt om iets te doen, want hij is ook de wat dominatere van ons 2e, maar hij zei ook dat hij wil dat ik meer initiatief neem, maar dat vind ik zelf erg moeilijk om te doen. Het is ook niet dat hij het alleen voor mij doet. Hij vindt het allemaal wel leuk om te doen, maar deprimerend dat ie gewoon weinig voelt bij gemeenschap. Daarom geeft hij seks eigenlijk gewoon op (lijkt wel). En we bespreken regelmatig sexuele fantasieën en fetishes en dat gaat helemaal prima en waarderen we ook van elkaar, maar toch is dat blijkbaar ook niet alles, omdat klaarkomen toch echt een probleem voor hem is, waar hij al zolang last van heeft. Zelfs nu hij meer voelt, lijkt hij er nog erg onzeker van te zijn en daardoor geen behoefte te hebben aan seks.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2018, 19:41
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Ik heb nooit wat tegen zijn zin in gedaan en hij nooit tegen de mijne, maar we begrijpen elkaar gewoon niet erg goed als 1 van ons zin heeft. Ik wat vaker dan hem, door zijn "handicap".
Met citaat reageren
Oud 17-08-2018, 22:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
"Weinig voelt", is dat fysiek of qua opgewonden raken? Als hij fysiek weinig voelt zijn er soorten glijmiddel en condooms die daar in kunnen helpen. Mentaal blijft een ding, waar in ik uit jouw verhaal ook echt niet duidelijk krijg of hij nu a-seksueel is (of zou kunnen zijn), of dat hij gewoon geen zin (meer) heeft door vele teleurstellingen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-08-2018, 12:50
Verwijderd
Je raakt depressief? Je vindt het deprimerend?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2018, 13:51
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Citaat:
Je raakt depressief? Je vindt het deprimerend?
Zei ik iets verkeerd? Dit zijn zijn woorden namelijk.

En hij voelt fysiek weinig.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2018, 13:59
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Heel eerlijk gezegd, snap ik het zelf ook niet meer. Hij heeft weinig zin door de teleurstellingen ja, dus opgewonden is hij ook niet snel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2018, 15:53
Verwijderd
Nou je gebruikt zelf deze woorden ook.

Lijkt me maar klote voor jullie, lijkt er nu ook wel op dat het gewoon door de toenemende frustratie uitdraait op een steeds groter fiasco.
Ik zou eerlijk gezegd (maar dat heb ik ook moeten ervaren) bij hem weg gaan. Is de relatie verder nog wel goed?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2018, 22:06
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Citaat:
Nou je gebruikt zelf deze woorden ook.

Lijkt me maar klote voor jullie, lijkt er nu ook wel op dat het gewoon door de toenemende frustratie uitdraait op een steeds groter fiasco.
Ik zou eerlijk gezegd (maar dat heb ik ook moeten ervaren) bij hem weg gaan. Is de relatie verder nog wel goed?
Onze relatie is simpel gezegd gewoon slecht. Er is geen vertrouwen en over alles kan ruzie gemaakt worden.. Ik ga bij hem weg.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2018, 23:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probleem opgelost lijkt me dan...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-08-2018, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Onze relatie is simpel gezegd gewoon slecht. Er is geen vertrouwen en over alles kan ruzie gemaakt worden.. Ik ga bij hem weg.
Ik denk dat het een hele verstandige beslissing is dan voor jou, maar ook voor hem.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2018, 18:37
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Goeie keuze.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie ik snap het niet
xDiamondAim
2 09-02-2017 06:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help my ! ik snap het niet !
sanrdatje03
2 30-08-2009 10:06
Liefde & Relatie Ik snap t niet meer....ik snap het ECHT niet meer...
Sjoukie
31 26-02-2004 13:09
Verhalen & Gedichten en ik snap het niet...
DutchGirl
6 18-12-2002 21:20
Verhalen & Gedichten Ik snap het niet
Verwijderd
12 11-12-2002 15:54
Psychologie ik snap het niet meer.. (sorry voor het gezeur)
PiNoW
12 02-06-2002 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.