Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2006, 11:05
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
docent schreef op 14-11-2006 @ 22:27 :
Bedoel je niet dat je lerares 1,5 uur nodig had om het héle examen te maken? Ik kan me niet voorstellen dat ze voor zo'n ministukje 1,5 uur heeft gebruikt. Als je die tijd nodig hebt, lijkt het me moeilijk lesgeven aan zesdeklassers!
Ik heb meestal een kwartiertje ofzo nodig voor het vertaalstukje (het hangt natuurlijk van de schrijver af!).
Lezen hoogleraren het Latijn (en Grieks) wél vloeiend dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2006, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Sanctus schreef op 15-11-2006 @ 12:05 :
Lezen hoogleraren het Latijn (en Grieks) wél vloeiend dan?
Niets ten nadele van 'docent', maar ik denk niet dat hij/zij hoogleraar is (als je dat bedoelde).
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:40
docent
docent is offline
zij ?????????????????????????????????


En nee, ik ben geen hoogleraar
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 17:39
Verwijderd
Niet iedere vrouw gebruikt de vrouwelijke variant van zijn beroep, vandaar (M is default optie op dit board).
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 13:32
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Ik bedoelde hem er niet mee. Ik vroeg me hard op af, of hoogleraren Grieks en Latijn wél vloeiend lezen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 20:54
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 17-11-2006 @ 14:32 :
Ik bedoelde hem er niet mee. Ik vroeg me hard op af, of hoogleraren Grieks en Latijn wél vloeiend lezen.
Ik heb eens een professor Grieks gehad die in moest vallen in ons Platocollege omdat de docent wel erg vaak afwezig was. Ze schudde toch wel snel een vertaling uit haar mouw, nou ja, behalve bij hele lange zinnen, maar die volg je ook in het nederlands niet altijd direct.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 10:11
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Ik vind het zo raar dat men - en ook de niet zo slimme mensen - dat toen dus gewoon vloeiend konden spreken, lezen en horen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 10:49
tinustijger
Avatar van tinustijger
tinustijger is offline
Jaah dat vinnik ook wel knap, maar die oudheidluitjes verdraaiden het latijn natuurljk wel een beetje hè,, ze kenden de woordbetekenissen wel goed, maar naamvallen daarin maakten de lagere klassen toch wel wat foutjes in denk ikk

greetz
__________________
dabit deus his quoque finem!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 17:54
Verwijderd
Nou, je moet wel begrijpen dat wat wij lezen, het literaire latijn was, niet het straatlatijn (zogenaamd vulgair Latijn). Het vulgair Latijn is best wel anders en daarbij gebruikten ze ook andere woorden. Zo stammen ook de Romaanse Talen af van dit vulgair Latijn en niet van het literaire Latijn. Je kan ook grote verschillen zien tussen een redes gericht tot het volk en echt literaire stukken.

Sorry dat het even offtopic was, maar dit moest ik toch even zeggen .

Nu weer ontopic: hoe gaat het met onze Virgil?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
tinustijger schreef op 18-11-2006 @ 11:49 :
maar naamvallen daarin maakten de lagere klassen toch wel wat foutjes in denk ikk
Dat lijkt me eerlijk gezegd gewoon onwaar. In Duitsland of Rusland maakt de 'onderklasse' toch ook niet/zelden fouten in naamvallen?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 12:24
tinustijger
Avatar van tinustijger
tinustijger is offline
Straattaal is altijd anders dan ABN, dat was daar denk ik ook wel,, dialecten als t ware denk ikk.. Je vindt ook in latijnse teksten hele andere dingen dan wij hebben geleerd, toch?

greetz
__________________
dabit deus his quoque finem!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:09
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Snees schreef op 18-11-2006 @ 23:01 :
Dat lijkt me eerlijk gezegd gewoon onwaar. In Duitsland of Rusland maakt de 'onderklasse' toch ook niet/zelden fouten in naamvallen?
Je bent me voor
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 22:28
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Snees schreef op 18-11-2006 @ 23:01 :
Dat lijkt me eerlijk gezegd gewoon onwaar. In Duitsland of Rusland maakt de 'onderklasse' toch ook niet/zelden fouten in naamvallen?
Mwa, dat zie je toch in nederland ook? "Hij is groter als hem." "Hebben jullie hun gezien?" Je kunt zelf vast nog wel meer van dat soort fouten in de spreektaal verzinnen. Bovendien heeft lise_smiles volgens mij gelijk, er zijn inscripties waarin de naamval net niet helemaal klopt (ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik daar geen bron bij heb, ik ben voortijdig met het inscriptiecollege gestopt, misschien dat een andere student even kan helpen? Chaucus, Master Corax naamzoek)
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 22:54
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 21-11-2006 @ 23:28 :
Mwa, dat zie je toch in nederland ook? "Hij is groter als hem." "Hebben jullie hun gezien?" Je kunt zelf vast nog wel meer van dat soort fouten in de spreektaal verzinnen. Bovendien heeft lise_smiles volgens mij gelijk, er zijn inscripties waarin de naamval net niet helemaal klopt (ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik daar geen bron bij heb, ik ben voortijdig met het inscriptiecollege gestopt, misschien dat een andere student even kan helpen? Chaucus, Master Corax naamzoek)
Ook ik heb geen voorbeelden paraat....zit niet zo goed in de inscripties...

Naamzoek is al tijden stuk
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 21-11-2006 @ 23:28 :
Mwa, dat zie je toch in nederland ook? "Hij is groter als hem." "Hebben jullie hun gezien?" Je kunt zelf vast nog wel meer van dat soort fouten in de spreektaal verzinnen. Bovendien heeft lise_smiles volgens mij gelijk, er zijn inscripties waarin de naamval net niet helemaal klopt (ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik daar geen bron bij heb, ik ben voortijdig met het inscriptiecollege gestopt, misschien dat een andere student even kan helpen? Chaucus, Master Corax naamzoek)
Er zit een verschil tussen sporadisch fouten maken en structureel de grammatica niet kennen. Ik durf zelfs te gokken dat er minder 'als hem' fouten zouden zijn als het Nederlands een strikter stelsel van naamvallen had.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:26
Nonamed
Citaat:
Snees schreef op 21-11-2006 @ 23:58 :
Er zit een verschil tussen sporadisch fouten maken en structureel de grammatica niet kennen. Ik durf zelfs te gokken dat er minder 'als hem' fouten zouden zijn als het Nederlands een strikter stelsel van naamvallen had.
Juist.
Ontopic, ik begin onze Vergilius wel door te krijgen zeg Best fijn.
Latijn over het algemeen. Succes iedereen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 12:57
Verwijderd
wij zijn nu dat aeneas weggaat bij dido.. dus dat die 'nep'bruiloft van Juno/Venus niet gelukt is.

wij hebben trouwens een belgische lerares. geeft goed les hoor, maar die zegt standaard tegen elke u een oe enzo
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 13:56
liesbet
Hallo ! Ik kwam toevallig op dit forum voor mijn eindwerk voor Latijn. Ik moet een vergelijking maken tussen Aeneis en Ilias en Odyssee. (want zoals je weet baseerde Vergilius zich voor dit verhaal op Ilias & Odyssee) Ik zit nu bij de structuur van de Aeneas en zit een beetje vast.. Een writers block zeg maar. Nu vroeg ik me af of jullie misschien geen antwoord weten... Hoe zit die structuur ineen? En wat wordt er uberhaupt met het woord "structuur" bedoelt. De opbouw?
Bedankt in iedergeval & nog veel succes!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 19:28
Master Corax
Avatar van Master Corax
Master Corax is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 21-11-2006 @ 23:28 :
Mwa, dat zie je toch in nederland ook? "Hij is groter als hem." "Hebben jullie hun gezien?" Je kunt zelf vast nog wel meer van dat soort fouten in de spreektaal verzinnen. Bovendien heeft lise_smiles volgens mij gelijk, er zijn inscripties waarin de naamval net niet helemaal klopt (ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik daar geen bron bij heb, ik ben voortijdig met het inscriptiecollege gestopt, misschien dat een andere student even kan helpen? Chaucus, Master Corax naamzoek)
Sorry Belgarath, ik had je noodkreet niet gezien ! Ik heb nu ook geen bronnen bij de hand , maar dat maakt volgens mij voor de vraag helemaal niets uit. Er zijn zeer veel voorbeelden van spelfouten, niet alleen op inscripties, maar ook op papyri. Dat is een van de grote problemen en moeilijkheden van onze studie. Ze hadden vroeger namelijk nog geen tekstverwerkers waarin je een fout met een druk op <--- BkSp kon verwijderen ! Stel je eens voor dat je op een gloeiend hete dag een grafinsciptie in een keiharde steen aan het hakken bent en je een W in plaats van een M schrijft! (Ik weet het, slecht voorbeeld: Romanis littera W non est. Des te erger!) Oops. Nou, geloof me, probeer dat maar eens weg te werken: een streep door je W heen hakken of er een M van proberen te maken maakt de treurige grafinsciptie niet vrolijker ! Dus lieten zo'n foutje lekker staan. Daar komt bij dat het voor de Romeinen vaak nog steeds goed te begrijpen was . Voor ons soms wat minder, maar over het algemeen werkt het hetzelfde als de fouten die Belgarath in haar post noemt: ze zijn wel fout, maar ze zijn nog wel te begrijpen. Veel erger zijn fouten die gemaakt zijn bij het overschrijven van geschriften! Bijvoorbeeld dat ze tijdens het overschrijven van een zin in hun onoplettendheid met een verkeerde regel verder gingen. Schrijf voor de grap eens een stuk tekst over en kijk vervolgens is heel kritisch of je geen fouten gemaakt hebt. Ik denk het wel. Maar ik denk dat Dynamico daar wat meer over kan vertellen.

Verder ben ik het dus met Snees eens :
Citaat:
Snees schreef op 21-11-2006 @ 23:58 :
Er zit een verschil tussen sporadisch fouten maken en structureel de grammatica niet kennen. Ik durf zelfs te gokken dat er minder 'als hem' fouten zouden zijn als het Nederlands een strikter stelsel van naamvallen had.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 20:49
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Up!

Waar zijn jullie? Wij zitten nu in boek IV bij regel 350 geloof ik. Aeneas rechtvaardigt zijn besluit om Dido te verlaten. Vinden jullie het nog leuk?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 20:58
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Wij zitten bij het stuk dat Dido helemaal uitvliegt tegen Aeneas en daarna zelfmoord pleegt..

En nee ik vind er geen zak meer aan..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 11:25
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
rensd schreef op 22-02-2007 @ 21:58 :
En nee ik vind er geen zak meer aan..
Moet je maar geen klassieke talen gaan studeren want daar wordt er een half semester aan gewijd
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 17:34
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Ik zou nou persoonlijk ook niet de Aeneis uitkiezen om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 22:23
docent
docent is offline
WAT?!
De Aeneis: geweldig!
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 14:35
Raina
Raina is offline
Deze week vertalen we 6.450 -76 volgens mij is Aeneas net in de onderwereld
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 15:26
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Raina schreef op 26-02-2007 @ 15:35 :
Deze week vertalen we 6.450 -76 volgens mij is Aeneas net in de onderwereld
Van mij mag ie er blijven
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 15:42
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
docent schreef op 25-02-2007 @ 23:23 :
WAT?!
De Aeneis: geweldig!
http://www.groene.nl/1995/07_12/vergil.html

Ik lees liever filosofisch prozo of geschiedschrijving ofzo. Ik vind het eigenlijk zonde dat het hele examenjaar besteed wordt aan één schrijver. Je moet het maar net treffen dat je het leuk vindt - of niet. Ik heb vanaf de vierde zes verschillende schrijvers gelezen (Ovidius, Martialis, Catullus, Horatius - die drie uit de bundel 'Liefde, lust en leven' -, Seneca en dan nu Vergilius). Ik had liever allemaal kleine stukjes van een heleboel verschillende auteurs gelezen. Kijk eens op bijv. thelatinlibrary.com, dan is het toch zonde dat je daar maar een fractie van leest op het VWO?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 15:43
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Offtopic. Docent, leef jij ook weer?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 17:51
Raina
Raina is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 26-02-2007 @ 16:26 :
Van mij mag ie er blijven
Frustraties?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 20:59
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Uhuh

Maar ik vond Ovidius ook vreselijk op de middelbare school en dat is nu een favoriet. Dus er is nog hoop. Zelfs voor de Aeneis.

Dat scanderen vind ik eigenlijk wel erg leuk, dat is ook dit jaar weer een deel van verplichte vaardigheden neem ik aan?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 21:11
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Yup.

Vergilius zal in ieder geval niet mijn favoriet worden - in ieder geval niet de Aeneis. Ik heb op Wikipedia wel eens iets gelezen van de Bucolica en dat vond ik wel erg mooi. Georgica ken ik niet, maar lijkt me ook wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 07:59
Raina
Raina is offline
Yeah

We hebben m af
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 14:29
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
Raina schreef op 23-03-2007 @ 08:59 :
Yeah

We hebben m af
Wij ook! Eindelijk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 21:25
Verwijderd
wij nog niet.. wij hebben net af dat dido en anna dood zijn en dat die vrouwen de schepen op sicilie in de fik hebben gestoken (voor een deel).. is het nog veel dan?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 16:53
Verwijderd
Hier even een wat late reactie op Sanctus .
Die classicus die dat stukje schreef in De Groene is overigens een van mijn docenten Latijn, waar ik over anderhalve week weer Ovidius van krijg (hiephoi ) en gelukkig krijg ik Vergilius volgend jaar dus van iemand anders .
Ik vind wel dat jullie weinig gelezen hebben... (al heb ik zelf Martialis nog niet gelezen), maar wij hebben vanaf de vierde gelezen: Plinius, Seneca, Catullus, Horatius, Vergilius, Ovidius, Caesar en uiteindelijk de hele zesde klas Livius. Ik vind eigenlijk ook wel dat je in je studie ook weinig leest, tenminste ik had gehoopt meer te lezen, maar dat moet ik dan maar zelf ooit nog eens gaan doen.

OT: zet hem op met de SE's iedereen!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 17:48
docent
docent is offline
Jij hebt op school wel erg veel Latijn gelezen, Lise! Ik haal dat niet met mijn klas. Had jij zoveel lesuren per week dan? Of heb je per auteur maar heel weinig gelezen?
Ik heb gehoord dat er scholen zijn die in de bovenbouw 5 uur Grieks en 5 uur Latijn hebben! Daar zat jij zeker op?
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 20:33
Raina
Raina is offline
Citaat:
rensd schreef op 23-03-2007 @ 15:29 :
Wij ook! Eindelijk
He hoe worden jullie lessen nu gevuld? Ik heb komende 2 weken geen latijn maar ik ben benieuwd wat we nu gaan doen..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 21:16
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Hmm ik denk extra oefenen van de rijtjes, oefening in scanderen (kunnen sommigen, o.a. ik, uit onze klas nog wel gebruiken). Ben ook wel benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 00:10
Verwijderd
Citaat:
docent schreef op 24-03-2007 @ 18:48 :
Jij hebt op school wel erg veel Latijn gelezen, Lise! Ik haal dat niet met mijn klas. Had jij zoveel lesuren per week dan? Of heb je per auteur maar heel weinig gelezen?
Ik heb gehoord dat er scholen zijn die in de bovenbouw 5 uur Grieks en 5 uur Latijn hebben! Daar zat jij zeker op?
Neuh, ik geloof het toch niet (alhoewel ik even om moet rekenen aangezien wij 70-minutenroosters hadden i.p.v. de gangbare 45 of 50-minuten roosters). We hebben per auteur toch ook best wat gelezen eigenlijk . Alhoewel, natuurlijk niet zoveel als we nu met de studie doen .
En ik vond eigenlijk dat wij met Livius zo langzaam gingen... als ik nu hoor dat iedereen nu al klaar is , dat waren wij aan het eind van het jaar nog niet hahaha .
Maar misschien kwam dat door mijn überslome klas en mijn leraar die heel goed was, maar steeds weer zei dat hij streng ging worden en vervolgens zijn goede voornemens weer liet varen...
Maar ach, het waren goeie tijden, als ik het vergelijk met wat ik nu moet leren/lezen was het toen een peulenschilletje
*bladert even door haar oude kcv boekJE en vergelijkt dat met het ENORM dikke archeologieboek wat ze voor morgen moet kennen en niet kent *
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Raina schreef op 26-02-2007 @ 15:35 :
Deze week vertalen we 6.450 -76 volgens mij is Aeneas net in de onderwereld
daar gaan we nu pas aan beginnen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 19:51
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Nou heb ik morgen een SE over het hele boek, ben al de hele middag bezig, maar heb echt totaal geen idee hoe je het het beste kan leren. Het zijn zoveel teksten dat het niet blijft hangen...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 22:31
Verwijderd
@ rensd: Als je nu begint met die teksten door te nemen, zodat je weet wat er staat etc. Moeilijke vormen, constructies, etc, neem je goed door. Uiteindelijk ga je kijken of je de tekst ook een beetje kan zonder de vertaling ernaast. Je hebt gelukkig nog wel een woordenboek, dus het hoeft niet helemaal, maar je moet weten welke kant je op wil.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 11:30
Raina
Raina is offline
woordenboek
alleen bij ongelezen teksten toch?

Achterin hulpboek staat dacht ik wat je ongeveer moet weten
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 11:55
docent
docent is offline
In klas 6 (en 5) mag je je woordenboek bij toetsen over ongelezen én gelezen toetsen gebruiken.
Zou belachelijk zijn als het niet mocht, want bij je eindexamen mag je ook bij alle onderdelen je woordenboek gebruiken!
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 12:45
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
docent schreef op 28-03-2007 @ 12:55 :
In klas 6 (en 5) mag je je woordenboek bij toetsen over ongelezen én gelezen toetsen gebruiken.
Zou belachelijk zijn als het niet mocht, want bij je eindexamen mag je ook bij alle onderdelen je woordenboek gebruiken!
Dat was in mijn tijd niet zo. Je leert de tekst uit je hoofd (bij wijze van spreken) en je maakt je proefwerk zonder woordenboek. Het examen was dan ook de enige keer dat ik een woordenboek mocht gebruiken bij een gelezen tekst.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 13:45
docent
docent is offline
In jouw tijd? Je bent 19!
Blijkbaar verschilt dit per school (ik ben een stuk ouder dan jij).
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 15:54
Morri
Morri is offline
Wij mogen bij een gelezen tekst ook geen woordenboek gebruiken, maar dat verschilt zelfs per leraar. Bij Latijn mag het niet, bij Grieks wel.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 16:05
docent
docent is offline
Dus jullie moeten voor je PTA-toets je hele examenbundel uit je hoofd kennen? Knap hoor, zou "zelfs" mij niet lukken.
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 19:16
keukentrappetje
Avatar van keukentrappetje
keukentrappetje is offline
En wat vinden jullie van het verhaal zelf?
Ik vind de stof namelijk redelijk pittig en doordat ik het verhaal zelf ook niet heel interessant vind, zie ik er nogal tegenop.
Ik vond Seneca bijvoorbeeld véél leuker.
__________________
Decide that you want it more than you are afraid of it..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 22:38
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
docent schreef op 28-03-2007 @ 17:05 :
Dus jullie moeten voor je PTA-toets je hele examenbundel uit je hoofd kennen? Knap hoor, zou "zelfs" mij niet lukken.
Naja goed, wat is uit het hoofd kennen? Dat je al de teksten uit je hoofd kent? Lijkt me een onmogelijke opgave.. We moesten in ieder geval de hele exambundel leren. ''Want dat moet bij je eindexamen ook dus heb je hier een goede voorbereiding aan'', waren de woorden van mn docent. Maargoed ik vond het dus echt veel en lastig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.