Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2010, 13:13
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
8 maart:
Citaat:
im ben chantal 10 jaar ik zit op gymnasium hilversun talen grieks latijn chinees
16 maart:
Citaat:
ik 2e klas gymnasium
5 april:
Citaat:
ik zit 3 klas gymnasium vak grieks latijn chinees
Jij bent bijzonder intelligent.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2010, 13:28
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Scherp Philo!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 16:39
Avondmensje
Avondmensje is offline
Ik zit atm in Gymnasium 3 ^^. Maar ik ga naar atheneum, want gymnasium is stom .
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 16:40
KimberleyJ.
Avatar van KimberleyJ.
KimberleyJ. is offline
4 - mbo
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 15:42
Elephant
Avatar van Elephant
Elephant is offline
5e klas atheneum (met E&M)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 18:44
Verwijderd
Ik ga vwo 5 en 6 doen na de zomer.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 20:44
hendroit
Avatar van hendroit
hendroit is offline
Ik doe LTS zwakstroom
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 14:31
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Ik ga vwo 5 en 6 doen na de zomer.
Allebei? ik doe vwo 5, en na de zomer vwo 6, of 5 nog een keer
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 19:03
Yasminalove
Avatar van Yasminalove
Yasminalove is offline
Ik zit in 3mavo (ik zeg liever mavo want ik vind vmbo-t wat lager klinken omdat ik eens las dat "vmbo" het afvalputje van het onderwijs is ).
Maar ik ga hierna nog havo doen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 11:18
Bjorn94
Avatar van Bjorn94
Bjorn94 is offline
4 vwo atheneum, NT

mvg Bjorn
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 17:22
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
4 vwo atheneum, NT

mvg Bjorn
Moeilijke moet nog komen. Volgend jaar wordt grote stap voor je (eigen ervaring).
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 17:16
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Ik zit atm in Gymnasium 3 ^^. Maar ik ga naar atheneum, want gymnasium is stom .
Haha, ik heb ook even gymnasium gedaan maar ik vond Latijn zo'n onzin.


5VWO, N&T/N&G. Had eigenlijk talen moeten kiezen, ben ik veel beter in.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 07:57
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
deed in de 1e gymnasium, in de 2 en de helft 3e vwo en toen helf 3e havo en nu zit ik in 4 havo =D
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 12:36
angelieke
Avatar van angelieke
angelieke is offline
VWO2, volgend jaar VWO3 op een andere school.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 15:58
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
4 Atheneum, NG&NT
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 19:09
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik zit ik 4 gymnasium en ik heb een NT/NG profiel met economie + frans als keuzevakken
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 19:58
mitchell--026
mitchell--026 is offline
Vmbo - t/h
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 19:15
Verwijderd
ga volgend jaar havo/vwo doen ;D
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 22:28
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Momenteel 4 atheneum, met profiel C&M + economie.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 21:40
ansjuh
ansjuh is offline
Citaat:
8 maart:

16 maart:

5 april:


Jij bent bijzonder intelligent.



hahahaha jij let goed op je heb wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 15:48
Jubka
Jubka is offline
5 vwo atheneum
profiel NT
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 16:14
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Moeilijke moet nog komen. Volgend jaar wordt grote stap voor je (eigen ervaring).
O jee. Ik vond van 3 naar 4 al niet zo tof. :'D

Volgend jaar 5 vwo, profiel NT - met bio, frans & economie.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 17:34
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
O jee. Ik vond van 3 naar 4 al niet zo tof. :'D

Volgend jaar 5 vwo, profiel NT - met bio, frans & economie.
Ik heb nu 5 vwo , profiel NT - met frans, M&O en wi D en ik blijf zitten. Niet een pretje kan ik je vertellen, maar 30% in de klas gaat niet over dus zo erg is 't ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 18:37
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb nu 5 vwo , profiel NT - met frans, M&O en wi D en ik blijf zitten. Niet een pretje kan ik je vertellen, maar 30% in de klas gaat niet over dus zo erg is 't ook weer niet.
Hm. Nou ja, ik denk dat ik het wel red. Hoewel ik vrees voor natuurkunde, dat vond ik dit jaar echt moeilijk worden. Scheikunde ook, maar minder. Ik ben in ieder geval af voor die voortslepende diepe onvoldoendes voor Engels en Frans (dat gaat steeds beter :3) en over economie en biologie maak ik me geen zorgen.

En ik ben altijd nog beter dan 30% van de klas.
wauw, klinkt lekker arrogant weer, maar m'n cijfer zijn dit jaar in ieder geval gewoon goed

Succes met je 2e keer 5 vwo dan. ^.^
Hopelijk blijf ik niet zitten volgend jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 21:43
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
5e klas atheneum, N&T/N&G met informatica als keuzevak en Duits als tweede vreemde taal. Ik ga volgende week over met een 8.4 gemiddeld, dat is een hoger gemiddelde dan in de brugklas. Dus maak je niet te veel zorgen.

Natuurkunde vond ik niet moeilijker dit jaar, scheikunde ook niet. Het is vooral veel meer. Het tempo ligt wat hoger en de stof per toets/hoofdstuk is meer. Net heb ik nog een toets scheikunde gehad over koolstofchemie. Dat is gewoon kenmerkende groepen in je kop stampen en leren hoe je ze een naam geeft. Niets moeilijks aan.
Biologie wordt wel anders. Je merkt dat je in de vijfde al iets exacter bezig gaat (hoofdstuk over energie) en in de zesde wordt het nog exacter. Dus geen theorie meer over cellen en leren hoe alle onderdelen van een cel heten, maar echt kijken naar de manier waarop energie getransporteerd wordt, etc.

Mijn ervaring is dat 5VWO prima te doen is, zolang je maar niet achterloopt. Het tempo ligt hoog en inhalen en bijblijven tegelijk bleek voor velen niet een combinatie die goed te doen was.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 22:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hm, mijn wiskundeleraar zei wel dat het moeilijker zou worden, maar ik kan wel wat hebben. Biologie sta ik 'n 9 voor, en dan leer ik niets en maak ik alle opgaven met 'n antwoordenboekje erbij.

Natuurkunde is wel echt het vak waar ik het meest moeite mee heb. Ik sta er 'n 8 voor. Vorig jaar was dat een 9 en toen deed ik niets, dit jaar moest dat ineens wel en was ik het 'verhelderende' inzicht álles te begrijpen kwijt na 1x doorlezen kwijt. Maar op zich maak ik niet heel veel huiswerk, dus als mijn cijfers zakken/het moeilijker wordt dan heb ik nog wel ergens ruimte over om er meer tijd aan te besteden. Het niets-doen uit de eerste is wel over. x]

(Alhoewel, in de 1e zat ik nog heel erg te kutten met mijn talen, dat wordt steeds minder.)

Ik sta volgens mij al een aantal jaar iets van een 8 gemiddeld. Volgens mij was vorige jaar mijn gemiddelde net iets lager - door die talen -, maar in de 1e was het wel hoger.

Nou ja, dan ga ik gewoon keihard proberen om niet achter te lopen. Behalve als ik het hebben kan, bij onze heerlijke nutteloze lessen Frans bijvoorbeeld. Maar dat merk ik vanzelf wel. ^_^
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 08:46
Verwijderd
Ik sta overal eigenlijk goed voor, en dat vind ik heel fijn. Sowieso ben ik het afgelopen jaar door ziekte niet zo veel op school geweest, dus iedereen begon zich af te vragen wat ik eigenlijk deed op school voor ik ziek was
Natuurkunde, scheikunde en wiskunde zijn wel moeilijk. Maar die ben ik volgend jaar kwijt . Muziek, Nederlands en Frans zijn gesneden koek.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 09:33
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
5e klas atheneum, N&T/N&G met informatica als keuzevak en Duits als tweede vreemde taal. Ik ga volgende week over met een 8.4 gemiddeld, dat is een hoger gemiddelde dan in de brugklas. Dus maak je niet te veel zorgen.
Diep respect voor jou.

Citaat:
Mijn ervaring is dat 5VWO prima te doen is, zolang je maar niet achterloopt. Het tempo ligt hoog en inhalen en bijblijven tegelijk bleek voor velen niet een combinatie die goed te doen was.
Ik loop constant achter en ik realiseer me ook dat dat het probleem is. Je moet zorgen dat je je huiswerk bij houdt, want dan kan je de uitleg in de les ook volgen. Het tempo ligt vreselijk hoog als je al je huiswerk moet bijhouden voor natuurkunde, scheikunde, wiskunde (B&D in mijn geval) en M&O. Wiskunde B & D is twee paragraven per week, en één paragraaf maak je niet zomaar in een uurtje. Tenminste ik niet. Kortom, er zijn dagen waar je eigenlijk 3 paragraven aan huiswerk moet maken voor verschillende vakken, en dan kan het zijn dat je net op die dag moet werken of moet sporten. Het is dus een zaak van goed plannen en zorgen dat je bij bent.


Citaat:
Muziek, Nederlands en Frans zijn gesneden koek.
Ik heb geen idee in welke klas je zit, maar in de 5e VWO is mijn ervaring dat het best te doen is. Het is vooral heel veel, maar niet moeilijk. Voor de laatste toets moesten we zo'n 350 woorden en zinnen leren. En daar komt dan nog de grammatica bij. Engels is ook geen probleem voor me (vooral de leertoetsen zijn een eitje als je gewoon goed leert).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 09:39
Verwijderd
Oh, ik zit in de derde en heb er helemaal geen probleem mee
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 10:39
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Oh, ik zit in de derde en heb er helemaal geen probleem mee
Nee toen had ik ook geen cijfers lager dan een 7.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 10:52
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
psssst. Het gaat hier over niveau's, niet over cijfers!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 11:35
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Diep respect voor jou.

Ik loop constant achter en ik realiseer me ook dat dat het probleem is. Je moet zorgen dat je je huiswerk bij houdt, want dan kan je de uitleg in de les ook volgen. Het tempo ligt vreselijk hoog als je al je huiswerk moet bijhouden voor natuurkunde, scheikunde, wiskunde (B&D in mijn geval) en M&O. Wiskunde B & D is twee paragraven per week, en één paragraaf maak je niet zomaar in een uurtje. Tenminste ik niet. Kortom, er zijn dagen waar je eigenlijk 3 paragraven aan huiswerk moet maken voor verschillende vakken, en dan kan het zijn dat je net op die dag moet werken of moet sporten. Het is dus een zaak van goed plannen en zorgen dat je bij bent.

(...)
Zo idioot is het voor mij niet, hoor. Mijn ervaring is dat je niet per se al je huiswerk gemaakt hoeft te hebben (dat houd ik persoonlijk nog niet eens een maand vol), maar dat je wel moet zorgen dat je het begrijpt. Het grote verschil tussen vwo en havo (zo goed, Dingaantouwtje? ) is dat je op de havo meer tijd krijgt om je de stof ook echt eigen te maken. Je oefent meer en gaat pas door wanneer het overgrote gedeelte van de klas het snapt. Het tempo wordt dus mede bepaald door de leerlingen, terwijl je op het vwo gewoon bij moet blijven, anders val je af. Al snapt niemand uit de hele klas het hoofdstuk, is het behandeld? Dan gaan we door.


@Em.
Gniffel. Je lijkt op mij. Voor zover ik kan inschatten hoe lang jij per dag bezig bent met natuurkunde, dan. Gewoon zorgen dat je het begrijpt, eventueel om dat te bereiken wat opgaves maken, ze sowieso allemaal doorlezen met antwoordenboekje (bij ons staan er weleens dingen in die gevraagd worden op het proefwerk, maar niet in de theorie stonden) en dan moet het wel goed komen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 15:57
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Ik zie een verband tussen huiswerk maken en het begrijpen. Als je je huiswerk maakt, dan kijk je ook in het antwoordenboekje en zou je het in theorie het moeten snappen. Zoniet, dan vraag je in de les. Maar maak je het niet, bijvoorbeeld het weekend voor de toets, dan heb je geen tijd om het alsnog te vragen aan de leraar waardoor je toetsen niet naar behoren maakt. Althans, dat werkt voor mij zo. Er zijn natuurlijk hoogbegaafde mensen die bijna niet leren (dat zeggen ze, ook dat geloof ik niet altijd!) en toch een goed cijfer halen. Daar kan je niks aan doen. Trouwens werd er bij mij op school wel gezegd dat 10 uur huiswerk maken per week normaal is voor een gemiddelde leerling. Ik schrok me dood, dat haal ik nooit en de meeste leerlingen zeggen dat ze daar niet aankomen (maar.. je wil natuurlijk niet als nerd overkomen dus lieg je een beetje).
Wat betreft het verschil tussen havo en vwo, daar heb je wel gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 16:27
hometownheroine
Avatar van hometownheroine
hometownheroine is offline
ga naar 4e gymnasium, met latijn & v+.
is extra iets.
__________________
writing my own little fairytale.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 18:05
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Ik zie een verband tussen huiswerk maken en het begrijpen. Als je je huiswerk maakt, dan kijk je ook in het antwoordenboekje en zou je het in theorie het moeten snappen. Zoniet, dan vraag je in de les. Maar maak je het niet, bijvoorbeeld het weekend voor de toets, dan heb je geen tijd om het alsnog te vragen aan de leraar waardoor je toetsen niet naar behoren maakt. Althans, dat werkt voor mij zo. Er zijn natuurlijk hoogbegaafde mensen die bijna niet leren (dat zeggen ze, ook dat geloof ik niet altijd!) en toch een goed cijfer halen. Daar kan je niks aan doen. Trouwens werd er bij mij op school wel gezegd dat 10 uur huiswerk maken per week normaal is voor een gemiddelde leerling. Ik schrok me dood, dat haal ik nooit en de meeste leerlingen zeggen dat ze daar niet aankomen (maar.. je wil natuurlijk niet als nerd overkomen dus lieg je een beetje).
Wat betreft het verschil tussen havo en vwo, daar heb je wel gelijk in.
Dat je je huiswerk niet maakt, betekent niet dat je je boek nooit inkijkt. Ik lees altijd de paragraaf waar het huiswerk over gaat, door, ik kijk de opgaves over en als ik het begrijp, maak ik ze niet. Dat betekent bij mij op school wel dat je voor de klas geroepen kunt worden om de huiswerkopgaves op het bord, uit je hoofd, te maken. Je moet dus wel zeker weten dat je het ook echt kunt. Dat is bijhouden. Niet dat je het weekend voor de toets je boek pas inkijkt, dat is achterlopen en dat is niet slim.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 20:06
tootjes
tootjes is offline
vwo 3, ga volgend jaar maatschappij doen in v4
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 18:16
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
ga naar 4e gymnasium, met latijn & v+.
is extra iets.
En je bent 13?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 20:19
silentbob
silentbob is offline
bij ons op school(ook gymnasium) is dit jaar geloof ik ook een meisje afgestudeerd die 15 was, kan dus best als je een paar jaar overgeslagen hebt

zou me niks verbazen dat als ik op een andere basischool had gezeten ik ook wel een jaar zou hadden mogen overslaan, alleen deden ze daar niet aan waar ik op school zat(vooruitwerken ook niet, pas in groep 8 mocht ik vooruitwerken en toen hoefde ik al een paar weken/maanden het schooljaar in helemaal niks meer te doen dan af en toe meedoen met een dictee omdat ik de rest van de stof allemaal al afgesloten had, ik kreeg trouwens ook standaard een 10+ op al mijn toetsen omdat ze het meer waard vonden dan een 10)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 10:03
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
na de zomer 3vwo (officieel 3 vwo + maar snap het nut van de + niet,) met grieks en latijn.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 16:20
daniel95
daniel95 is offline
4 Atheneum, met profiel NT + Biologie en M&O
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 19:51
Verwijderd
Na de vakantie klas 5 gymnasium, nog steeds N&T / N&G + Duits.

Ben een beetje bèta.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 10:57
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Na de vakantie klas 5 gymnasium, nog steeds N&T / N&G + Duits.

Ben een beetje bèta.
Veel leerlingen zijn 'bèta'. Er zijn bij ons opvallend veel leerlingen die NT of NG hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 13:36
silentbob
silentbob is offline
bij ons is het vrij 50/50 geloof ik

ik zit komend school jaar in 5 gymnasium met NG/NT met aardrijkslkunde als keuzevak, filosofie en filmkunde als extra vak(oftewel 1 keer in de 2 weken deels na schooltijd een film kijken waardoor ik een paar opokuren vrij mag nemen in ruil ervoor)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 12:03
Verwijderd
Ophokuren in klas 5? Ik heb volgend jaar ongeveer 200 uur teveel..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 17:01
silentbob
silentbob is offline
jep, word bij ons met het jaar erger, en volgend jaar echt een naziregime, ze gaan kantoorschotten plaatsen tussen de tafels in de manege(is het bijgebouw, was vroeger een manege dus word nog steeds zo genoemd, en daar zit de mediatheek in en zijn ook de lokalen waar de ophokuren zijn)
en als je dan wil samenwerken moet je daarvoor schriftelijk een verzoek inleveren....

vroeger was onze school echt een fantastische school, uurtje spijbelen maakte niks uit zolang je het maar niet te bont maakte en je cijfers ok waren(veel eigen verantwoordelijkheid), maar het word echt elk jaar erger
hoewel ik me afvraag of ze dit voor ons, de hogere klasse, volhouden, want begin dit jaar hadden ze ook ingevoerd dat we een planning moesten invullen wat we deden in die manegeuren, en dat werd collectief genegeerd dus is al na een paar weken weer afgeschafd, maar latst kwam ik er dus achter dat ze dat bij de 1e en 2e klassers wel weer doorgezet hebben(aangezien die toch niet beter weten en ze die dius makkelijker ertoe kunnen dwingen)

maarja, ik hoop dat dit niet teveel offtopic was....
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 17:50
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
kan iemand mij uitleggen wat ophokuren zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 19:27
silentbob
silentbob is offline
de uren dat je ergens 'huiswerk moet maken', puur bedoeld zdat de school de 1040 urennoprm haalt en geen boete van de insoectie krijgt
dit jaar hadden wij er een stuk of 8-9 per week(en uren die uitvielen kwamen er ook nog eens bij), elke dag minstens 1(behalve donderdag), sommige dagen meerdere
en officieel moeten we dan huiswerk maken, maar het komt er dus op neer dat we massaal spelletjes zitten te spelen(op eigen laptop de we via school hebben gekregen)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 10:48
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
haha ok. bij ons was laatst de inspectie, en die hebben alles lang niet correct geconstateerd maar we krijgen het nu zwaarder. het slagingspercentage was zwaar onder gemiddeld en we halen het aantal uren ook niet. er valt zo nu en dan nog wel eens wat uit, en die ophokuren kennen wij niet. je MOET wel naar de AH gaan want je mag ook niks doen achter de pc.
wel chil trouwens dat jullie een eigen laptop hebben, wij hebben gewn 2 computerlokalen en een mediatheek.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 17:30
Pyro Power
Pyro Power is offline
Ben pas geleden afgestudeert voor VMBO-TL, en ga nu verder met 4 havo, profiel NG9
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 10:30
Verwijderd
Citaat:
kan iemand mij uitleggen wat ophokuren zijn?
Alle uren die je geregistreerd op school zit zonder dat je echt les hebt:

ik moest pas 4,5 uur lang boeken innemen en dan steeds een paar boeken eruit halen, dat telt blijkbaar ook als lestijd.

Het jaar ervoor leken de ophokuren nog ergens op, toen kreeg ik Zweeds en Spaans.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Algemene schoolzaken enquete v.o. leerlingen
Lorretta
7 17-01-2009 19:55
Algemene schoolzaken CITO-toets afschaffen?
Verwijderd
40 08-10-2004 15:40
Werk, Geld & Recht Wat kan je vragen voor bijles wiskunde?
Verwijderd
36 01-06-2003 09:59
Algemene schoolzaken Wat jij?
Hockeytrutje
1 27-02-2002 20:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.