Oud 18-06-2020, 18:12
rgstudy
rgstudy is offline
Mijn school zegt dat bij het examen office 365 wordt gebruikt en dat bedrijven het ook gebruiken. Daarom verplichten ze mij om office te gebruiken. Maar ik gebruik liever Ashampoo office 2018. Mogen ze dat doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2020, 20:23
matibatibi
matibatibi is offline
Is dat een groot probleem? Ik neem aan dat de school het gewoon allemaal betaalt toch? Als je het liever niet wilt installeren vanwege privacy redenen zou je eventueel word online enzo kunnen gebruiken maar dat werk niet ideaal.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2020, 20:38
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2020, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Is dat een groot probleem? Ik neem aan dat de school het gewoon allemaal betaalt toch? Als je het liever niet wilt installeren vanwege privacy redenen zou je eventueel word online enzo kunnen gebruiken maar dat werk niet ideaal.
Je school zet jouw gegevens al in de cloudomgeving van Microsoft om überhaupt een account te kunnen aanmaken. Daarnaast zijn de webapps gehandicapt ten opzichte van de desktopversie.

Je zal er gewoon mee moeten leren leven. Als je ergens gaat werken kan je ook meestal niet kiezen wat je gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2020, 15:55
Verwijderd
Tenzij je ICTer wordt zoals ik heb gedaan, dan bepaal je het voor iedereen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2020, 14:52
rgstudy
rgstudy is offline
Teken deze petitie. https://secure.avaaz.org/nl/communit...V5YeQp_t9kwVo0
Met citaat reageren
Oud 23-06-2020, 15:16
Verwijderd
Nee, teveel taalfouten.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2020, 16:32
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Had je microsoft word moeten gebruiken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2020, 14:54
rgstudy
rgstudy is offline
Ik heb de kennis van Word, Ashampoo Office, Google docs gecombineerd voor beter taalgebruik en geen spellingsfouten. Ik hoop dat ze het werk goed hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2020, 15:07
rgstudy
rgstudy is offline
Ik heb de kennis van Word, Ashampoo Office, Google docs gecombineerd voor beter taalgebruik en geen spellingsfouten. Ik hoop dat ze het werk goed hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2020, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de kennis van Word, Ashampoo Office, Google docs gecombineerd voor beter taalgebruik en geen spellingsfouten. Ik hoop dat ze het werk goed hebben gedaan.
Gast er staat ondersteund waar er ondersteunt moet staan en meer van dat soort nonsens. Geen rode lijntjes betekent niet dat je correct gebruik maakt van de taal.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2020, 16:41
Verwijderd
Waarom zou je trouwens bedrijven dit willen verplichten; je snapt dat wetten die voor bedrijven gelden heel vaak niet voor scholen gelden omdat het geen bedrijven zijn?

Je hebt hier dus nul over nagedacht.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2020, 18:07
rgstudy
rgstudy is offline
Ik heb de petitie nu aangepast. Het scholen gebeuren daar kwam ik later zelf achter dat dat niet ideaal is. Dat heb ik er nu uitgehaald. Ik heb alles nu ook duidelijker opgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2020, 18:07
rgstudy
rgstudy is offline
Bedankt voor de tips.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2020, 18:46
Verwijderd
Ik vind het nog steeds een onsamenhangend verhaal.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2020, 20:11
Verwijderd
Ja ik ook, en je petitie zal in een vuilnisbak verdwijnen zelfs als hij het aantal handtekeningen haalt.

Begin eens met iets tastbaars.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2020, 14:08
rgstudy
rgstudy is offline
Mag een bedrijf je verplichten om Windows te gebruiken. Ik heb Microsoft office werkend gekregen op Linux.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2020, 14:40
Verwijderd
Ja dat mogen ze natuurlijk. Wat is dat voor domme vraag.
En dat heb je alleen maar met iets van Wine, waarvoor je nog steeds een Windows-licentie nodig hebt. De halve wereld krijgt dat wel voor elkaar door een handleiding te volgen tegenwoordig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2020, 19:38
Verwijderd
Lol wat een topic
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 12:20
rgstudy
rgstudy is offline
Citaat:
Ja dat mogen ze natuurlijk. Wat is dat voor domme vraag.
En dat heb je alleen maar met iets van Wine, waarvoor je nog steeds een Windows-licentie nodig hebt. De halve wereld krijgt dat wel voor elkaar door een handleiding te volgen tegenwoordig.
Voor Wine heb je geen Windows licentie nodig. Dat is volledig gratis. Voor Office heb je wel een licentie nodig en voor crossover het enige programma waar je office 365 mee kan installeren kost wel geld maar dan heb je wel het privacyvriendelijke, lichte, package manager van linux en Microsoft heeft minder macht in de software industry.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Voor Wine heb je geen Windows licentie nodig. Dat is volledig gratis. Voor Office heb je wel een licentie nodig en voor crossover het enige programma waar je office 365 mee kan installeren kost wel geld maar dan heb je wel het privacyvriendelijke, lichte, package manager van linux en Microsoft heeft minder macht in de software industry.
Om de compatibiliteit te maximaliseren heb je componenten nodig die Microsoft alleen uitgeeft bij een Windows-licentie.

Tenzij dat ergens in de afgelopen jaren veranderd is, maar dat was altijd de Wine-deal.

Tenzij je blij wordt van Windows 98-compatibiliteit natuurlijk.

En daarnaast heb je het probleem niet opgelost want je gebruikt nog steeds Office365 mét alle privacy-issues.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 18:52
rgstudy
rgstudy is offline
Als ik dan echt Windows moet gebruiken dan heb ik een goede oplossing voor mezelf bedacht. Dat ik pas ga uitvoeren als ik op mezelf woon. Ik zet linux op mijn computer en installeer shadow pc erop en neem een unlimited abbonement van T mobile en t mobile thuis. Ik ga mijn hotspot dan gebruiken voor het internet zodat ik overal toegang heb tot mijn pc. Dan kan ik voor mezelf Linux gebruiken en voor het zakelijke deel Windows. En het kost minder geld dan als je een game laptop online wil kopen. Ik weet het ik gebruik dan Windows maar kan dan in de pauze met linux rommelen. Ik vindt het leuk om dingen uit te proberen op Linux. Ik wilde eigenlijk Linux gebruiken om aan mensen iets anders te laten zijn dan de meeste gebruiken en om dingen uit te proberen bijvoorbeeld om een game werkend te krijgen. Ik ga denk ik toch weer Windows installeren want dat bleek toch sneller te zijn en werkt beter met gaming. Linus tech tips zei dat Linux beter werkt dus dat wilde ik uitproberen maar dat bleek toch niet te kloppen. Dus ik denk dat ik het zo ga aanpakken in de toekomst. Ik had de petitie opgezet omdat ik zelf geen Microsoft Office wilde gebruiken maar na onderzoek te hebben gedaan ben ik erachter gekomen dat het het beste is om standaard Microsoft Office te gebruiken en als iets niet lukt dat in een ander bekender programma uit te proberen. Bedankt voor de support.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 19:03
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Waarom virtualiseer je windows niet op linux, zodat je op de VM én kan gamen én je werk kan maken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 19:33
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Waarom virtualiseer je windows niet op linux, zodat je op de VM én kan gamen én je werk kan maken.
Ik zou andersom doen, met het oog op gaming. Maar je hebt gelijk. Wat die dude zegt, is krankjorum.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 19:34
Struilhuik
Struilhuik is offline
Trouwens, ik hoor wel goede berichten over out of the box Ubuntu 20 desktop en gaming.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2020, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Als ik dan echt Windows moet gebruiken dan heb ik een goede oplossing voor mezelf bedacht. Dat ik pas ga uitvoeren als ik op mezelf woon. Ik zet linux op mijn computer en installeer shadow pc erop en neem een unlimited abbonement van T mobile en t mobile thuis. Ik ga mijn hotspot dan gebruiken voor het internet zodat ik overal toegang heb tot mijn pc. Dan kan ik voor mezelf Linux gebruiken en voor het zakelijke deel Windows. En het kost minder geld dan als je een game laptop online wil kopen. Ik weet het ik gebruik dan Windows maar kan dan in de pauze met linux rommelen. Ik vindt het leuk om dingen uit te proberen op Linux. Ik wilde eigenlijk Linux gebruiken om aan mensen iets anders te laten zijn dan de meeste gebruiken en om dingen uit te proberen bijvoorbeeld om een game werkend te krijgen. Ik ga denk ik toch weer Windows installeren want dat bleek toch sneller te zijn en werkt beter met gaming. Linus tech tips zei dat Linux beter werkt dus dat wilde ik uitproberen maar dat bleek toch niet te kloppen. Dus ik denk dat ik het zo ga aanpakken in de toekomst. Ik had de petitie opgezet omdat ik zelf geen Microsoft Office wilde gebruiken maar na onderzoek te hebben gedaan ben ik erachter gekomen dat het het beste is om standaard Microsoft Office te gebruiken en als iets niet lukt dat in een ander bekender programma uit te proberen. Bedankt voor de support.
Tering gast, je bent echt zo'n stereotype scriptkiddie die denkt heel veel te weten maar eigenlijk nog moeite heeft met zoeken op stackoverflow als ik je verhaal zo lees.


Citaat:
Trouwens, ik hoor wel goede berichten over out of the box Ubuntu 20 desktop en gaming.
Heb ik ook gehoord en wat ik me daarop afvroeg; Is er iets als een DOS64GW? Ik vind het echt zo jammer dat het schijnbaar zo moeilijk is om native games te compilen en dat je dan ook nog moet dealen met 32-bit limitaties.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2020, 14:43
rgstudy
rgstudy is offline
Citaat:
Tering gast, je bent echt zo'n stereotype scriptkiddie die denkt heel veel te weten maar eigenlijk nog moeite heeft met zoeken op stackoverflow als ik je verhaal zo lees.



Heb ik ook gehoord en wat ik me daarop afvroeg; Is er iets als een DOS64GW? Ik vind het echt zo jammer dat het schijnbaar zo moeilijk is om native games te compilen en dat je dan ook nog moet dealen met 32-bit limitaties.
Ik heb Ubuntu geprobeerd maar ik kreeg mijn xbox 360 receiver niet werkend. Dat verhaal van stackoverflow klopt inderdaad. Ik zoek videos op. Doe ze na en typte hun codes over maar blijkbaar werkte het bij hun wel en bij mij niet. 1 van de oplossingen die ik op internet heb gevonden en ik wel voor elkaar kreeg ik steam in windows modus opstarten in steam os. Dat had me twee dagen gekost. Daar ben ik nog steeds trost op.

Laatst gewijzigd op 06-07-2020 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2020, 14:48
rgstudy
rgstudy is offline
Ik kreeg Gta 5 werkend maar met Geforce experience werkte het beter dan dat ik de game opstarte op Linux. En Football Manager 2020 werkt alleen in 2d. Ik denk dat ik een keer Proton Ge ga proberen. Meer daar over in de onderstaande video.
https://www.youtube.com/watch?v=6p1SNBy4P74&t=584s.
Ik hoop dat het dan beter werkt.
Waar dat aan ligt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2020, 15:34
Struilhuik
Struilhuik is offline
Nou, ik zie Path of Exile draaien in die YouTube-video die je linkt en dat is dus gewoon onspeelbaar. Ik begrijp niet dat je dit ziet als argument vóór Proton GE.

Ter illustratie; mijn rig met W10-1909 / GTX 1070 8GB @ 451.xx/ 16GB RAM / SSD maakt dat Path of Exile (3.11) tussen de 110-144 FPS blijft snorren op max quality 1440p en dat zonder enige vorm van configureerwerk.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 06-07-2020, 15:51
Verwijderd
Wat een argument vóór is is "omdat het kan" en omdat je er ook wel vrij veel van leert (als je tenminste globaal gezien begrijpt wat je aan het doen bent) en eigenlijk geen enkele andere.

Vind ik dan.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2020, 16:33
rgstudy
rgstudy is offline
Citaat:
Nou, ik zie Path of Exile draaien in die YouTube-video die je linkt en dat is dus gewoon onspeelbaar. Ik begrijp niet dat je dit ziet als argument vóór Proton GE.

Ter illustratie; mijn rig met W10-1909 / GTX 1070 8GB @ 451.xx/ 16GB RAM / SSD maakt dat Path of Exile (3.11) tussen de 110-144 FPS blijft snorren op max quality 1440p en dat zonder enige vorm van configureerwerk.
Bedankt voor de tip. Dat was me niet opgevallen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2020, 16:36
rgstudy
rgstudy is offline
Citaat:
Wat een argument vóór is is "omdat het kan" en omdat je er ook wel vrij veel van leert (als je tenminste globaal gezien begrijpt wat je aan het doen bent) en eigenlijk geen enkele andere.

Vind ik dan.
Zelf doe ik het vooral om mezelf uit te dagen en ervan te leren. Het voelt fantastisch als je na een paar dagen proberen eindelijk je doel hebt gehaald.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2020, 19:57
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Wat een argument vóór is is "omdat het kan" en omdat je er ook wel vrij veel van leert (als je tenminste globaal gezien begrijpt wat je aan het doen bent) en eigenlijk geen enkele andere.

Vind ik dan.
Oh ja, natuurlijk zit er educatieve waarde in en "omdat het kan" en zo. Dat is zeker waar. Ik bekeek het sec vanuit 'Ik heb een uur tijd om te gamen, gogo'-perspectief.

Ik denk wel dat dit nog niet goed aansluit op rgstudy voorlopig.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 06-07-2020, 23:02
rgstudy
rgstudy is offline
Citaat:
Oh ja, natuurlijk zit er educatieve waarde in en "omdat het kan" en zo. Dat is zeker waar. Ik bekeek het sec vanuit 'Ik heb een uur tijd om te gamen, gogo'-perspectief.

Ik denk wel dat dit nog niet goed aansluit op rgstudy voorlopig.
Die naam is mijn eigen naam maar dan afgekort + study. Omdat het een studentenformulier is vondt ik dat passend.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2020, 10:15
Verwijderd
Vondt? Studentenformulier

En niemand vroeg of je je nickname wilde uitleggen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2020, 10:21
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Die naam is mijn eigen naam maar dan afgekort + study. Omdat het een studentenformulier is vondt ik dat passend.
Vondt ik? Ik wil met jouw Nederlands docent praten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-07-2020, 10:48
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Tenzij je ICTer wordt zoals ik heb gedaan, dan bepaal je het voor iedereen
Bedrijf betaalt en bepaalt dan nog ghehe

Laatst gewijzigd op 10-07-2020 om 16:23.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2020, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Bedrijf betaald en bepaald dan nog ghehe
BetaalT en bepaalT.

Een bedrijf bepaalt en betaalt helemaal niets, dat doen de mensen binnen dat bedrijf en dat ben ik.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2020, 20:04
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Bedrijf betaald en bepaald dan nog ghehe
Als je wat hoger in de keten zit, wordt betaald voor hetgeen de IT'er voorstelt aan te schaffen na presentatie van gedegen onderbouwing en Q&A. Dan bén je in dat opzicht "het bedrijf".
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 10-07-2020, 16:25
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
BetaalT en bepaalT.

Een bedrijf bepaalt en betaalt helemaal niets, dat doen de mensen binnen dat bedrijf en dat ben ik.
Heb een archief van 1970 tot 2005 van leuke mislukte software en hardware oa philips en tulip

Laatst gewijzigd op 10-07-2020 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2020, 20:18
Verwijderd
Okay.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2020, 18:32
rgstudy
rgstudy is offline
Ik moet eerlijk toegeven dat ik met de keuze of je een d of t moeten gebruiken altijd moeite heb gehad. Ik had die opdrachten ook bij Nederlands. Daar gebruikten wij studiemeter. Dat was 1 van de gedeeltes waar ik heel moelijk doorheen kwam omdat ik steeds dat soort fouten maak. In elk verhaal dat ik typ staan inderdaag van dat soort fouten. Mensen zeiden altijd je moet het word langer maken en dan hoor je of je een d of een t moet gebruiken. Ik probeer het allebij en denk vervolgens het klinkt allebei eigenlijk wel goed. Het is wel iets verbeterd de loop der jaren. Ik ben met gramatica van 2.1f naar 2.2 gegaan. Begrijpend lezen daar had ik een 8,5 voor gehaaald. Brieven schrijven een onvoldoende omdat ik bij mijn Facebook bericht een lange brief had geschreven en voor spreken had ik wel een voldoende met hulp van mijn leraar bij mijn prensentatie omdat ik dacht dat er in de documenten die waren opgestuurd niks belangerijks staat en ik het ook wel zonder kan. Het document met de spreek onderwerpen had ik wel geleerd omdat iemand had gezegd dat het examen vaste onderwerpen heeft. Ik dacht dat je dat zelf mocht bedenken. In de brief kwam ik iedereen toen ik het las weer spelfouten tegen. Ik las het opnieuw totdat ik er geen meer tegenkwam. Waarschijnlijk stonden er nog wel wat in. Dat was mijn niveau 2 opleiding. Niveau 4 heb ik niet gehaald omdat ik niet dacht als een programmeur en nu ga ik de opleiding financiele adminstratie doen. Dus als je met mijn nederlands leraar wil praten weet dat hij mij er pas in september op kan aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2020, 19:00
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Je hebt google lol.

't kofschip of 't fokschaap en stam + t

Ik heb
Jij hebt
Wij hebben

een werkwoord die als d eindigt:
Ik vind
Jij vindt
wij vinden

Stel er is een zin met werkwoord en voltooid deelwoord.

Ik heb gegymd.
Jij hebt gegymd.

Waarom is gegymd met een d? Dat kan je zien bij dit schemaatje:

https://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=126

Je ziet bij schema 3 de medeklinkers: b g l m n r w
aangezien het enkelvoud van gymmen eindigt met m dan weten we dat het gegymd is.

Hetzelfde geldt voor zagen, je verandert het naar het enkelvoudige vorm van zagen. Je weet dat het 'zaag' is. Dus is het gezaagd.

Schema 1 zie je de medeklinkers: t k f s ch p

Slapen, naar enkelvoudige vorm 'slaap'
het eindigt met p dus is het geslaapt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2020, 19:00
rgstudy
rgstudy is offline
Maar nadat ik niet heb geleerd hoe je een social media bericht maakt formeel en een paar onderwerpen vergeten was bij de presentatie omdat ik dat document niet heb gelezen heb ik besloten om voortaan alle school documenten te lezen en voor alle soorten brieven te leren bij het examen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2020, 19:06
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Leer ook interpunctie a.u.b.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2020, 19:16
Verwijderd
Wat een lulverhaal waarin je niks zegt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2020, 19:17
rgstudy
rgstudy is offline
Citaat:
Je hebt google lol.

't kofschip of 't fokschaap en stam + t

Ik heb
Jij hebt
Wij hebben

een werkwoord die als d eindigt:
Ik vind
Jij vindt
wij vinden

Stel er is een zin met werkwoord en voltooid deelwoord.

Ik heb gegymd.
Jij hebt gegymd.

Waarom is gegymd met een d? Dat kan je zien bij dit schemaatje:

https://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=126

Je ziet bij schema 3 de medeklinkers: b g l m n r w
aangezien het enkelvoud van gymmen eindigt met m dan weten we dat het gegymd is.

Hetzelfde geldt voor zagen, je verandert het naar het enkelvoudige vorm van zagen. Je weet dat het 'zaag' is. Dus is het gezaagd.

Schema 1 zie je de medeklinkers: t k f s ch p

Slapen, naar enkelvoudige vorm 'slaap'
het eindigt met p dus is het geslaapt.
Dus als ik het goed begrijp moet je eerst moet kijken of het woord met een z of v eindigt als je de en weglaat. Als dat zo is dan eindigd het d. Daarna moet ik bij werkwoorden het word veranderen naar de ik vorm en vervolgens kijken of de laatste letter in 't kofship zit. Als dat zo is dan eindigt het met een t. Anders eindigt het met een d.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2020, 19:18
rgstudy
rgstudy is offline
De uitleg op Google begrijp ik vaak niet. Daarvoor heb ik een leraar die het verduidelijkt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2020, 19:34
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
1. bakken [schema 1 gebruiken]

bakken -> bak -> gebakt

2. puffen [schema 1 gebruiken]

puffen -> puf -> gepuft

3. maken [schema 1 gebruiken]

maken -> maak -> gemaakt

4. zonnen [schema 3 gebruiken, want het eindigt met 'n']
zonnen -> zon -> gezond
Met citaat reageren
Oud 16-07-2020, 13:31
rgstudy
rgstudy is offline
Citaat:
Wat een lulverhaal waarin je niks zegt.
Ik zei misschien weinig maar ik zei wel wat. Iemand wil met mijn Nederlands leraar praten. Ik vertelde dat hij mij dan niet meteen kan aanspreken op mijn fouten. Maar pas in september en dat ik een nieuwe Nederlands leraar krijg. Daarna kwam ik erachter dat mijn bericht erg negatief is dus schreef ik het bericht positief af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.