Oud 05-11-2002, 15:06
Verwijderd
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl? Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen? Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak? Ga je vaak naar concerten? Koop je veel cd's? Bespeel je zelf een instrument? Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek. Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2002, 15:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Mn muziek en kledingstijl komen wel overeen.. Maar mn vrienden zijn allemaal heel anders en verschillend..
Ik ga best vaak naar concerten e.d... En met uitgaan kom ik ook eigenlijk alleen maar in "alternatieve" tenten..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:13
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl? Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen? Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak? Ga je vaak naar concerten? Koop je veel cd's? Bespeel je zelf een instrument? Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek. Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
Mijn muzieksmaak komt wel een beetje overeen met mijn kledingstijl maar niet precies.... je kunt nie echt zeggen of het nou punk ska rock ofzow is... maar wel dat het alternatief is zeg maar.... (behalve als je naar de opdrukken van shirtjes kijkt) een paar vrienden hebben wel dezelfde smaak maar een aantal ook totaal niet... verder is het belangrijk in de zin dat ik veeel naar concerten ga en gek ben op cd's hoewel dat meer downen is dan kopen.... ik bespeel trouwens niks....
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hmm ik zou het niet weten. Ik luister veel lounge, klassiek, progressive, jazz maar heb net zo makkelijk Shakira en Queens of the Stoneage (?? best cool nummer maar geen idee wie het zijn ) in m'n lijst staan.
Ik kan echt meteen zeggen of ik een nummer goed vind of niet.. ik weet niet wat het is. Ik hou van aparte beatjes, niet zo'n doorsnee vierkwartsmaat, maar ja ik heb echt vanalles


M'n muzieksmaak is echt super divers dus.. misschien vind je dat ook terug in m'n persoonlijkheid, ik vind heel veel verschillende dingen leuk en ga ook met allerlei mensen om.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:28
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Mijn muziek loopt uit van goatrance tot ska,luister naar heel veel verschillende muziek dus
Qua kleding probeer ik me ook niet te beperken tot 1 stijl,en qua vrienden al helemaal niet.
Met uitgaan kom ik eigenlijk overal,van teknofeesten tot krakerscafe's
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:30
Aaaaaart..
Avatar van Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Mijn muzieksmaak is heel breed, je kan bij mij met werkelijk alles aankomen zetten.. Ik luister veel naar drum n bass, lounge, rock, reggea, hip-hop en weet ik het allemaal.. Mn voorkeur gaat toch wel uit naar techno, dat draai ik namelijk zelf.. Als ik uit ga dan hoor ik het liefst ook deze muziek.. Ook bezoek ik wel eens housefeesten als impulz, ILT en in december innercity.. (dave clarke ) Muziek waar ik niet tegen kan is, commerciele herrie als Jan wayne of Heaven.. Of de muziek die in de Ski-Hut en in Hollywood wordt gedraaid.. Bah!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:31
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
ik kom vooral toch wel in industrial dingen , goa feestjes, drumnbass soms tekno of rap ...etc. Maar soms ook wel in een r'n'b tent (gekke bui )
M'n kleding past vast wel bij mijn muziekstijl. Alhoewel. Ik geloof dat ik er voor goa toch te donker uit zie en voor industrial niet tekno genoeg. Het zal wel .
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:33
Verwijderd
Als ik kleding droeg naar mijn muziek..
dan euh... dan zag ik er iig anders uit..
fluwele bloesjes enzo
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:33
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl?
Denk het wel, kleed me redelijk 'alternatief' als je het een naampje zou moeten geven. Maar niet overdreven.

Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen?
Niet omdat ik bij vrienden wil horen iig, ik kleedde me al zo toen ik nog geen 'alternatieve' vrienden kende. Het is niet helemaal toeval maar het is ook niet bewust.. Ik vind de kleding gewoon mooi en het zit lekker.

Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak?
Groep vrienden waar ik het meest mee om ga wel. Maar ik heb ook een groep vrienden die totaal andere smaak hebben.

Ga je vaak naar concerten?
Ik ga weleens naar concerten maar niet zo vaak (minder dan 1x per maand iig). Het liefst naar bands die ik echt heel graag wil zien, maar die spelen hier niet zo vaak.. Wel optredens van kleine redelijk onbekende bandjes in het jongerencentrum waar ik kom, dat is wel minstens 1x in de maand.

Koop je veel cd's?
Ja, hoewel ik ook veel gebrande CD's heb. Maar als ik veel geld zou hebben dan zou ik alles origineel kopen

Bespeel je zelf een instrument?
Yep, basgitaar. Ben ook net een band begonnen.

Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek.
Je kan het niet echt een disco noemen. Tis 'n jongerencentrum, waar (verrassend!) alternatieve jongeren komen. Elke maand treden er wel bandjes op.

Je kan dus zeggen dat muziek een grote invloed heeft op m'n leven. Muziek is zeker een van de belangrijkste dingen in m'n leven.
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:53
Verwijderd
Ik luister en draag bijna alles, hoewel beide richting het alternatieve buigen. Over het algemeen luister ik (power)metal, maar de laatste tijd luister ik dankzij de invloed van iemand uit m'n omgeving veel eighties-muziekjes. Buiten dat luister ik ook naar klassiek, jazz, reggae, celtische zooi, industrial, darkwave en nog een stuk of tien stijlen. Mm.. Nu ik er over nadenk, luister ik alles behalve trance en R&B. Mm, en de meeste soorten punk kan ik ook niet waarderen, alleen ska is meestal wel lief.

Met kleding is het al bijna hetzelfde. Ik draag bijna alles, en in sommige van mijn outfits kan ik zelfs voor een kakker-mensje aangezien worden. Niet in veel, maar toch. Vaak combineer ik zwart met een fel kleurtje, dat is eigenlijk de enige standvastigheid in mijn kleren. Nouja, en ik ben al verdacht lang rokjes-fan, ik draag een maand of drie haast geen broeken meer, dus ik denk dat ik dat ook maar als standvastigheid ga zien.

Als ik uitga.. Mm. Simpel - ik ga niet uit. Ik ga niet voor m'n lol een slaapgebrek opbouwen door met een stel halfonbekende mensen in een dampende kroeg te gaan zitten. En me in die kroeg bezatten zodat ik morgen barstende koppijn heb, daar heb ik ook geen zin in. Wel ga ik graag naar concerten en/of festivals, maar dat ik dat veel minder vaak dan ik zou willen.

Mijn vrienden zien er allemaal heel verschillend uit, ik kan met iedereen opschieten. De 'vaste' vrienden, de mensen die ik echt al heel lang ken hebben wel ongeveer dezelfde smaak, maar tussen de andere mensen waar ik mee omga zitten even veel punk-liefhebbers als trancehoppers, en even veel klassieke-muziek-dinges-liefhebbers als soft-rock-luisterenden.

Zelf speel ik nou al een jaar of drie/vier akoestisch gitaar, en ik ga dit jaar beginnen aan electrisch. Als alles goed gaat.

Al met al heeft muziek best een grote invloed op m'n leven, een heel grote zelfs. Ik voel me ongemakkelijk als ergens geen muziek is, vandaar dat ik op mijn kamer 24 uur per dag de cd-speler aan heb staan. Met als gevolg veel geld verspild aan cd's en hoge electriciteitskosten.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
[off-topic]Maaaasj, kom online, dan kan ik die code voor je zoeken.. [/off-topic]
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:01
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
wallflower schreef:
[off-topic]Maaaasj, kom online, dan kan ik die code voor je zoeken.. [/off-topic]
Links in het rijtje van de livejournalpagina staat als je bent ingelogt,invite a friend.
Daar kan je die code vandaan halen,maar dan moet je alwel 7 dagen lid voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:02
a new noise
a new noise is offline
erhm..... beetje wel ja
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:07
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
hmm, ik denk het niet echt. Ik luisterde eerst vooral naar Hiphop/ R&B. Nu begin ik iets meer naar Hardcore (punk) en die zooi te luisteren maar je ziet niet echt een duidelijke verandering. Ik luister nu wel meer dezelfde muziek als de mensen om me heen. Als je naar mn uiterlijk kijkt zou je wel eerder zeggen dat ik naar Hardcore luister dan naar Hiphop. Maar verder; als ik graag naar trance zou luisteren zou ik nog steeds dezelfde kleding aan hebben. Ik pas mn uiterlijk niet aan aan de muziek. Ik draag de kleding die ik het leukst vind en ik luister naar de muziek die ik het leukst vind. Dat dat niet bij elkaar past, maakt me niets uit.
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:26
Verwijderd
boardbaba, ik vind je vorige avatar leuker

ontopic: muziek heeft totaal geen invloed op mijn lifestyle. Als ik naar een feest ga ofzo, dan doe ik alleen maar omdat ik wil uitgaan, dansen, gezien worden etc. Ik koop zelden een cd, meestal van die classic cd's in de aanbieding bij van leest ofzo. Wel staat bij mij vaak tmf of mtv aan als achtergrondgeluid. Maar muziek heeft dus heel weinig invloed op mijn lifestyle. Ik heb mijn eigen kledingstijl en past niet bij een bepaalde subcultuur. En mijn vrienden interesseren zich ook niet zo veel in muziek. Ik heb wel een paar alto-vrienden, maar soms snap ik echt niet waarom ze zoveel bezig met muziek. Daarom had ik dit topic geopend...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:36
shanli
shanli is offline
Nee,mijn muzieksmaak heeft geen invloed op mij.Ik pas mijn kledingstijl niet aan mijn muzieksmaak.Ik luister ook vanalles,vind alle soorten muziek wel goed(allee,bijna vanalles de-eddy-wally-stijl vind ik niet echt super )
Mijn vrienden hebben ook ongeveer dezelfde muziekstijl,niet allemaal.Maar dat is ook niet nodig

Ik koop bijna geen CD's en ga ook niet vaak(leesooit ) naar festivals.'k Luister bijna altijd naar de radio
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:37
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
M'n leven draait eigenlijk om muziek, wat soms behoorlijk lastig is met school e.d. Ik luister naar alles, met top40/skihut/r&b/metal als uitzondering. Ik speel een paar uur per dag gitaar, schrijf ik nummers (inc. de stukken voor de basgitaar, drums en de tekst), maak veel muziek op m'n computer en als er dan nog tijd over is download ik nummers of beluister ik een cd. De planning is dan ook dat ik volgend jaar Muziektechnologie ga studeren aan de HKU.

M'n kledingstijl is een beetje alternatief, maar niet 'sloeberig'... soms zelfs behoorlijk modieus, zoals toen b.v. deze zomer garagerock heel erg 'in' was (wat je b.v. op de H&M advertenties zag), een portemonneeketting die nu ook hip schijnt te zijn, oldschool trainingsjasjes etc. Ik volg een klein beetje de kledingtrends, maar combineer ik 't dus met iets alternatiefs om toch een eigen stijl te creëren en te houden.

bla
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:41
S
Avatar van S
S is offline
Hmm... Ik hou heel erg van 2Step, R&B en UKGarage, maar ook van Trance.

Als ik naar bijvoorbeeld Splendid oid zou gaan, zou ik niet opvallen tussen al de mensen daar, omdat mijn kleedstijl wel ongeveer gelijk is.

Gewoon, puur toeval dat ik die muziek mooi vind en dat ik me kleed zoals ik nu doe.

Of ik veel cd's koop? Haast nooit. MP3 heerscht, moeten ze de cd's maar niet zo duur maken. En alstjeblieft quote deze onzinnige uitspraak niet, want dit gaat niet over het illegaal kopieëren van cd's, het rippen van cd's en het downloaden van cd's. Daarover hebben we al vaker discussies gehad.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-11-2002, 18:52
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl? Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen? Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak? Ga je vaak naar concerten? Koop je veel cd's? Bespeel je zelf een instrument? Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek. Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
Lifestyle is geen fokking kledingstyle.

Wanneer wordt er een keer duidelijk geformuleerd wat LIFEstyle is.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:53
Verwijderd
Citaat:
eztah schreef:
Lifestyle is geen fokking kledingstyle.

Wanneer wordt er een keer duidelijk geformuleerd wat LIFEstyle is.
zeikwijf
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:57
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
bertbart schreef:
zeikwijf
Het wasd draam btw maar dat boeit niet.

Feit blijft dat lifestyle met slechts een klein draadje vastzit aan kleding. Als kleding lifestyle is dan stelt lifestyle geen reet voor en snap ik niet waarom er in godsnaam een forum voor is.

Lifestyle zit niet in je broek maar in je hoofd, je manier van leven.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:59
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
bertbart schreef:
boardbaba, ik vind je vorige avatar leuker
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:02
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
eztah schreef:


Lifestyle zit niet in je broek
Nee, ik zou mijn geslachtsdeel nooit een lifestyle noemen. Hoogstens 'Killer'.


Citaat:
eztah schreef ook nog:


maar in je hoofd, je manier van leven.
Ik zou op het kerkplein (of voor het Rijksmuzeum, óók veel mensen) het gaan roepen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:05
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
M'n kleding variert met de dag, de ene keer loop ik er heel netjes bij de volgende dag totaal niet. M'n muziek tja wat luister ik meestal; the doors, muse, rolling stones, radiohead, nirvana, pearl jam, lenny kravitz, tja dat vinnik koel Maar daar kleed ik me niet echt naar eigenlijk, alhoewel dat hangt van m'n bui af, heb af en toe wel eens 'rare' neigingen. Ik walg overigens van R'nB, en van die 538 troep.. Met uitgaan luister ik eigenlijk alles, hoewel m'n voorkeur uitgaat naar bovenstaande muziek, maar aan de andere kant ik ga wel binnenkort naar Speed2Freak oid en dat is weer compleet iets anders
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef:
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl?
Ja een beetje, niet al the way.

Citaat:
Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen?
Mijn vrienden kleden zich juist niet zo, op enkeling na en toch is dat ook anders.

Citaat:
Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak?
Een paar ja, er zijn echter wel weer veel verschillen.

Citaat:
Ga je vaak naar concerten?
Ja.

Citaat:
Koop je veel cd's?
Zo af en toe heb ik weer een cd-koop-bui, ik koop ze echter weinig vanwege de hoge prijs. Dat staat mijn ah-loon niet toe namelijk.

Citaat:
Bespeel je zelf een instrument?
Nog niet.

Citaat:
Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek.
Nee, want het is er niet echt...Korsakoff misschien maar dat is het ook niet en verder...ik ken een klein cafe'tje met leuke muziek. Ik mis eigenlijk iets zoals de Oka 18 (terschelling) in Amsterdam.

Citaat:
Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
Best wel grote invloed dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2002, 19:30
Verwijderd
Citaat:
eztah schreef:
Feit blijft dat lifestyle met slechts een klein draadje vastzit aan kleding. Als kleding lifestyle is dan stelt lifestyle geen reet voor en snap ik niet waarom er in godsnaam een forum voor is.

Lifestyle zit niet in je broek maar in je hoofd, je manier van leven.
ik ben het helemaal met je eens. Maar je hebt mijn stukje verkeerd geïnterpreteerd... ookal blijf je draam en dus een jongen, ik blijf je evengoed een zeikwijf vinden... kunnen we ajb ontopic blijven, nu ik je gelijk gegeven heb?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:59
Nuck
Nuck is offline
Ik luister allerlei soorten muziek, en like rosi , ik heb interesse in veel totaal verschillende dingen en vrienden die allemaal totaal anders zijn.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:15
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
mwoah. ik luister veel verschillende shit en ik zie er uit als een sloeber
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 21:35
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef:
mwoah. ik luister veel verschillende shit en ik zie er uit als een sloeber
same
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 22:09
Verwijderd
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl?
Ach..baggys, bandshirtjes, hooded sweaters, skate schoentjes.. beetje dus ofzo [punk/ska/hc/emo/triphop/alternativepop]
Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen?
dat is omdat ik zó mezelf ben pfff.. ik vind het mooi, zal vast wel iets van groepsgedrag bij zitten, m'n vrienden kleden zich best verschillend, aantal ook ongeveer zelfde stijl

Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak?
ehm, d'r zijn raakvlakken maar ik heb geen vrienden waarmee ik fijn samen echt al m'n muziek kan luisteren
Ga je vaak naar concerten?
Niet zo bijzonder vaak, zou veel vaker willen maar ik woon zó in the middle of nowhere
Koop je veel cd's?
cd collectie van een cdtje of 110 (originelen) ..redelijk dus? En buiten dat een mp3tje of 6000
Bespeel je zelf een instrument?
ja, doe een paar maanden poging tot bassen
Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek.
Mwoah..soms wel, soms niet .. gewoon gezellig met m'n vrienden uit.. alhoewel ik me wel beter op m'n gemak voel als de muziek me wel aanstaat...
Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
mjah wel aardig wat dus? ..en muziek is gewoon heel belangrijk voor me.. ik ben constant bezig met luisteren, zoeken naar nieuwe muziek, zelf muziek proberen te maken etc..

Het oppikken van denkbeelden van een bepaalde muziekstroming/lifestyle valt wel mee denk ik.. ik ben wel vrij links maar dat is meer 'toeval' zegmaar...

Laatst gewijzigd op 05-11-2002 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 22:51
maar
Avatar van maar
maar is offline
Ik luister ook al heel gevarieerd . Ik ben opgegroeid met veel klassieke muziek, en het is wel zo dat ik maar weinig mensen uit andere hokjes (whatever mine may be) ken die iets van klassieke muziek weten, maar dat kan natuurlijk toeval zijn. Nouja, muziek heeft geen grote invloed op mijn lifestyle, al met al. Misschien eerder andersom omdat vrienden met dezelfde lifestyle vaak dezelfde muziek luisteren en mij cd'tjes aanraden en andersom, en we zo samen tot een algemene smaak komen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 23:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl? Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen? Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak? Ga je vaak naar concerten? Koop je veel cd's? Bespeel je zelf een instrument? Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek. Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
Het is moeilijk om te zeggen of m'n kledingstijl bij m'n muzieksmaak hoort. Ik weet niet of er bij die comminatie wel een kledingstijl is.
En m'n vrienden (zijn er weinig )hebben ook een andere muzieksmaak.
Ga bijna nooit naar concerten en ook bijna nooit naar de disco. Ik probeer zo veel mogelijk cd's te kopen, maar cd's branden is ook een optie.
En ik bespeel geen instrument.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 23:58
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik weet niet of mijn muziek smaak en mijn kleding smaak samen gaan. Luister veel gothic achtige zut . . . kleed me meestal wel zwart maar doe dat niet met het idee van, ik luister gothic zut, dus moet ik me prototype gothic kleden . . . heb een hanekam, is dat prototype gothic ? Ik zou het begod niet weten, hou me er totaal niet meebezig.
Luister trouwes ook wel meer dan gothic, ja ja vind zelfs sommige punk leuk . . . oeh . . . dat kan echt niet he . . . geen 1 hokje

Ach ik weet het niet, weet ook niet of mijn vrienden onder een hokje vallen . . . ik weet wel dat ik me anders kleed dan hun. Koop ook wel andere cd's dan hun ( maar brand toch vooral ) En naar concerten ga ik nauwelijks
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 00:04
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
- luister van alles qua muziek - metal, rock, pop, emo, punk, indie

- heb gewone kleren (wel al 2 jaar geen nieuwe kleren gekocht, maar ach)

- vrienden hebben absoluut niet dezelfde muzieksmaak, een enkeling wil nog s overlap bieden, maar meer ook niet.
toeval? misschien was het "apart zijn" ooit een reden. nu iig niet meer. denk ik.

- ga veel naar concerten, ooit ging ik 2 x in de week (tegenwoordig 1 x in de maand)

- kocht elke 3 weken wel s een nieuwe plaat

- kga bijna nooit meer uit. af en toe filmpje, concertje, etentje. maar als ik in een kroeg kom, is et meestal een halfrustig jazz-cafétje. kom alleen in grote tenten als et piekuur is

kortom: mijn muziekstijl heeft weinig te maken met hoe mijn lifestyle is..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 00:19
Avelon
Avatar van Avelon
Avelon is offline
och het zal wel met elkaar te maken hebben. ja
ik ken niet echt veel muziek en weet niet veel van muziek. ik weet alleen dat ik veel muziek leuk vind om op te dansen.
ik snap de hele subcultuurstructuur enz niet zo. ik weet niet wat daar achter hoort. ik ga uit in ook gothic gelegenheden, maar ik denk niet dat mn levensstijl daar specefiek bij hoort. ik ga ook uit in andere alternatieve gelegenheden. ik weet niet wat voor levensstijl daarbij hoort.
ik erger me eraan dat je niet even mag vragen of je je ergens naar kleed...ookal dekt het lifestyle lang niet helemaal. toch heeft het er mee te maken. dat terzijde
ik zou wel eens willen weten wat dan de lifestyle "erachter" is. als ik naar gothic feesten ga, en mn levens stijl zou er bij passen. wat zou die levensstijl dan zijn? of werkt het niet zo? nuja./. ik verveel me nu gewoon.
__________________
voorikvergeet
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 04:34
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Ik luister alles. Ik heb me lange tijd afgezet tegen alle vormen van commerciele trance etc en louter progressive gedraaid, maar eigenlijk vind ik top40 trance ook best leuk. Hert zelfde geldt voor diverse genres, ik hjeb overal wel enige nummers die ik leukl vind,
M'n vrienden, tja, ze vinden de meeste nummers ook wel leuk., Ik speel geen instrument en koop ook nauwelijks cd's meer. Geen invloed dus.........
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-11-2002, 06:43
Faery
Faery is offline
(power) metal + goa trance olé :]

En dat kun je wel zien aan m'n lifestyle, want ik ben truër dan alle anderen in dit topic.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 07:44
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl? Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen? Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak? Ga je vaak naar concerten? Koop je veel cd's? Bespeel je zelf een instrument? Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek. Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
nee nee nee nee nee nee nee nee nee en nog eens nee (ik kan er een vergeten zijn)
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 08:16
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl? Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen? Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak? Ga je vaak naar concerten? Koop je veel cd's? Bespeel je zelf een instrument? Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek. Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
Bij mijn muzieksmaak hoort denk niet echt een bepaalde kledingstijl/lyfestyle. Ik hou van een hoop verschillende muziekstijlen, maar niet van rap en die gothicmuziek. In kleding van gansters en gothics loop ik niet, dus dat komt wel overeen. Maar ik loop ook niet in de kldeing die bij hazes en Alberts hoort.

Mijn muziekstijl is zo omdat ik het mooi vind, en niet omdat mijn vrienden er ook naar luisteren. Via hun ben ik w =el in contact met Hazes muziek enzo gekomen, dus dat speelt dan wel mee, maar hun houden bijv weer niet van Jewel muziek.
Mijn lifestyle word denk niet veranderd door de muziek die ik luister. Verder klopt hetw el dat ik niet naar disco's ga met rap en r en b muziek, maar wel naar een kroeg met hollandse feestmuziek of een trancefeest. Dus op die manier beinvloedt muziek wel mijn uitgaanskeuze en dus een beetje mijn lifestyle
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 12:26
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
oh ja, HE-LE-MAAL!

ik luister namelijk naar alle soorten muziek (hiphop, trance, metal, hardcore etc. etc.)

en dit loopt helemaal door tot in mijn kledingsmaak, de ene keer zie ik er hartstikke netjes uit, of als n skatertje, of als n trancemeid zeg maar strakke broek strak truitje blabla, oftewel ik kleed me zoals IK DAT WIL!

grtz, K.G.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef:
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl?
verhaal
Toevoeging: muziek bepaalt mn stemming in veel grotere mate dan ik eigenlijk door had.. of door zou willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 13:57
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ik heb echt een heeeeeeeeel diverse smaak qua muziek en ben niet heeeeeeel divers qua stijl dus nee komt niet overeen Muziek speelt wel grote rol, maar dus niet 1 bepaalde soort... klassiek de grootste.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:53
Verwijderd
Nee, de muziek die ik luister komt absoluut niet overeen met mijn kledingstijl. Als dat wel zo was, zou ik gekleed gaan als hardrockneger . Maw, 'k vind alles met een 4kwartsmaat wel leuk, zie rosi. (Zoals ik gister al zei, dit begint eng te worden )

Maar hoe je het went of keert, de mooiste muziek is en blijft toch echt de stem van Li .
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:56
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl?

-luiser vooral hiphop/soul/reggea maar ik heb ook punk/straightedge en ik vind dat bij een muzieksmaak geen kledingstijl hoort.

Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen?
-ik kleed me zoals ik wil, wat me vrienden ervan vinden zal me een worst wezen

Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak?
-meeste wel en ik denk dat dat wel normaal is binnen een vriendschap

Ga je vaak naar concerten?
-elke maand wel een paar keer, dus ja regelmatig


Koop je veel cd's?
-nu zit ik krap bij kas maar normaal gesproken wel ja

Bespeel je zelf een instrument?
-mijn stembanden

Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek?
-melkweg en paradiso zijn mijn favoriete plekken, maar daar wordt ook van alles georganiseerd

Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
-lifestyle wel maar kleding niet echt, al zeggen mensen wel vaak dat ik er als een bboy uitzie..... alleen wat outsiders als beeld hebben van iemand die hiphop is vind ik jammer


rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 15:02
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
prototype schreef:
Maw, 'k vind alles met een 4kwartsmaat wel leuk, zie rosi. (Zoals ik gister al zei, dit begint eng te worden )
Ja gister was het wel eng, maar ik zei dat ik juist van muziek houd die niet zo'n standaard 4kwartsmaat heeft. Beetje zo'n aparte beat erdoor ofzo, lekker funky
Maar ja we zijn nog steeds 'meant to be' hoor
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 17:41
Splodge
Avatar van Splodge
Splodge is offline
De vraag is dus eigenlijk een beetje of we stereotype goths, punks, rudeboys of weet-ik-veel-wat zijn?

De enige invloed die muziek op mijn lifestyle heeft is dat ik nadenk over de teksten die ik hoor en mijn eigen mening misschien wel wat bijstel als ik iets goeds hoor. Maar ik doe precies hetzelfde als ik een boek of gedichtenbundel lees en het spreekt me aan.

Gelukkig kan ik zeggen dat ik, hoewel ik vele uren per week jamaicaanse ska luister, niet echt het stereotype rudeboy ben. Ik heb nog nooit geblowd en zelfs nog nooit gerookt. Ik woon niet in eens sloppenwijk en ik kijk ook niet bepaald op tegen de verenigde staten van amerika. Volgens mij kan je dus in iedere geval niet aan iemands muziek aflezen wat voor persoon het ongeveer moet zijn.

Wel kan muziek mijn stemming heel erg veranderen. Als ik bijvoorbeeld op de fiets zit en ik luister Epic Metal voel ik heel erg de drang om mijn stalen ros tot grote snelheden aan te sporen. Zodat ik mijn gouden lans in de maag van de draak kan boren om de schone jonkvrouwe te bevrijden. En als ik reggae of ska hoor ga ik altijd langzaam fietsen en veranderd regenachtig nederland, voor mijn gevoel, in warm Jamaica, waar de zon liefkozend mijn hoofd streelt.

Conclusie van deze onzin: mijn levenstijl wordt niet bepaald door mijn muziek en anders om. Maar mijn stemmingen vaak wel (en andersom).
__________________
Leave... But don't leave me
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:09
SuperS
SuperS is offline
muziek behoord toch tot je lifestyle, iedereen heeft zijn eigen lifestyle,

stel je luisterd happy hardcore graag, en je loopt erbij als een skater, dan heb je toch 'n geheel eigen lifestyle

'k zal 't wel niet snappen maarja
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:23
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl?
Valt mee, mijn muziekstijl heeft niet echt een 'kledinglijn'. Luister veel progressive, breakbeat, deephouse, groove, techno, etc en draag eigenlijk van alles.

Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen?
Gewoon omdat ik t mooi vind.

Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak?
Ja daar kies ik ook veel vrienden op uit. Niet allemaal maar veel van mijn vrienden houden van dezelfde feesten en uitgaan e.d.

Ga je vaak naar concerten?
Eigenlijk nooit

Koop je veel cd's?
Ja, aardig wat. En vooral veel platen (vinyl)

Bespeel je zelf een instrument?
Alles met toetsen

Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek
Absoluut, ik kies feesten / discotheken uit op de muziek die gedraaid wordt.
__________________
biertje
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:27
harrie84
Avatar van harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Komt jouw muzieksmaak overeen met jouw kledingstijl? Is dat toeval, bewust of wil je bij je vrienden horen? Hebben jouw vrienden dezelfde muzieksmaak? Ga je vaak naar concerten? Koop je veel cd's? Bespeel je zelf een instrument? Ga je naar een bepaalde disco met bepaalde muziek. Kortom, welke invloed heeft muziek op jouw lifestyle?
ik luister veel naar snelle melodieuze punkrock (skatepunk) en kleed me vrij skatey, ik vind die kleding gewoon mooi, zit fijn enzo. Dat terwijl m'n vrienden toch heel verschillend zijn, ze kleden zich anders, luisteren naar andere muziek. Ik ga vrij vaak naar concerten, vaak alleen binnen m'n muzieksmaak.
Ik speel zelf basgitaar, ik drum en zing een beetje. En als ik niet naar concerten ga, dan ga ik met m'n vrienden lekker swingen in een discotheek of net waar er een leuk feest is.
__________________
secreet is fakking blurgh
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:39
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
neuhh, niet bepaald.. ik luister bv naar oldies, punkrock, beetje metal en veeel ska...qua kleding komt het NIET overeen: k zie er gewoon simpel uit, niet altijd wijde broeken, gewoon een trui en een shirt of vestje, beetje apart mag wel natuurlijk, maar k doe niet graag moeilijk met kleding ensoww...
concerten: k ga niet veel, maar als ik ga ga ik meestal naar ska of punk concertjes..k heb een aantal vrienden die er ook van houden.. k ging vroeger wel met een vriendengroep naar totum (een jongerencentrum in almere), waar veel alternatieve muziek werd gedraaid... verder ga k weinig uit, k ga liever muziek luisteren op me kamer ofsoww..

conclusie: muziek heeft voor een deel invloed op m'n lifestyle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie invloed van lifestyle op je psychisch welbevinden
Verwijderd
7 26-02-2008 22:52
Muziek Favoriete nummer aller tijden?
Shadyboy-Ray
121 29-07-2006 16:19
Muziek Enquete over jou muzieksmaak en stijl
Saaaz
69 28-06-2006 09:52
Lifestyle Lifestyle en muziek
rodina
87 08-10-2003 08:55
Lifestyle After Meeting Topic
Verwijderd
249 04-08-2003 00:02
Lifestyle Hoe kwam jij tot...
Eaglewing
50 21-04-2002 00:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.