Advertentie | |
|
17-02-2004, 19:42 | |
Tja, ik heb de moeite genomen om het te lezen. Als ik alles goed begrijp, ik HOOP dat ik dat doe, is het inderdaad teveel voor hem. Wat je moet doen is:
- het realistisch houden, zoals je zelf al zei, 'dat is stom'. Maar het heeft je wel tijd gegeven om met iets te komen. -Probeer hem rustig te benaderen wat er in zijn koppie zit. Als je dat niet lukt kan je niks doen, gewoonweg omdat je niks kan doen zonder te weten wat er is. -Als je weet wat er is, spreek er met hem over, hoe kunnen jullie het SAMEN oplossen. Dit is erg belangrijk dat je de andruk op SAMEN legt. Dit geeft hem het idee dat hij er niet alleen voor staat. -Probeer zoveel mogelijk oplossingen voor de mogelijke problemen te bedenken alvorens je ze weet. Dit voorkomt dat je met je mond vol tanden staat als je met hem praat. -BEGIN NIET OVER AFSCHEID!!! Dat is eigenlijk de grondregel bij dit soort gevallen. Dit kan een gevoel geven alsof alles al over is. -Zoek profesionele hulp. Deze mensen zijn bekend met dit soort 'gevallen' en kunnen (waarschijnlijk) betere hulp bieden dan dat jij zelf kan. Ik hoop dat je hier wat aan hebt want ik weet hoe kut het kan zijn.
17-02-2004, 21:10 | ||
Citaat:
Helaas weet ik het ook niet, ik ben niet zo goed in dit soort dingen |
18-02-2004, 19:33 | |
Zow....wat erg.....niet alleen voor je vriend maar ook voor jou! Ik kan me voorstellen dat je je heel erg machteloos en bang voelt. Maar ten eerste, klinkt heel hard maar het is het probleem van je vriend en ik vind het heel erg lullig dat hij jou daarover zoveel informeerd. Stel dat hij het echt doet dan zal jij je waarschijnlijk schuldig gaan voelen, dus dat vind ik heel erg lullig van hem, maar hij weet zich waarschijnlijk ook geen raad dus dat kan je hem ook niet kwalijk nemen.
Maar daar gaat t nu natuurlijk even niet om. Probeer een goed gesprek met hem te voeren. Er zijn zoveel meer optie's dan zelfmoord. Als hij antidepressia gaat slikken en bij een psycholoog gaat kan hij ook weer gelukkig worden, al kost het veel tijd en inspanning. Dat ziet hij waarschijnlijk niet in, hij ziet de toekomst uitzichtloos in. Vertel dat je hem wilt helpen en dat je er altijd voor hem zal zijn en dat zelfmoord altijd nog kan, eerst er voor vechten! Vertel het verder een leraar op school. Die jongen kan dan wel een slechte reputatie op school hebben, ik kan me niet voorstellen dat als je dit een leraar vertelt dat hij er niks aan doet. Misschien moet je vriend een tijdje worden opgesloten in een psychiatrische inrichting. Dat is natuurlijk geen pretje, maar dat lijkt me wel een goede optie. Ik weet er zelf niet zoveel vanaf waar en hoe die inrichtingen zijn maar zoek contact met zo'n instelling(internet, telefoon) Het lijkt me ontzettend moeilijk voor je. Maar je doet wat je kan en je mag jezelf daarom ook nooit kwalijk nemen als het wel misgaat, want jij hebt je best gedaan. Heel veel sterkte
20-02-2004, 10:44 | ||
Citaat:
Ik vind niet dat je helemaal gelijk hebt, maar ik kan me wel begrijpen waarom je het zegt. |
20-02-2004, 11:22 | ||
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik doen :S sara89 | 19 | 01-12-2006 15:21 | |
Liefde & Relatie |
Adviezen nodig!! Wat moet ik nu doen? Jadakiss | 9 | 11-04-2005 21:57 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik hiermee? X-G | 32 | 01-03-2004 22:03 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik doen..?..?..? 0oFZo0 | 22 | 01-02-2003 17:48 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik nu doen?! Ilona1 | 11 | 04-01-2003 18:20 | |
Liefde & Relatie |
hij laat niks van zich horen, wat moet ik nu doen? bluebell | 51 | 24-07-2002 17:21 |