Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2011, 17:32
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik zeg toch ook niet dat ALLE tweedejaars erg zijn?
En nee, het ligt idd niet aan het niveau.
maar het is wel telkens dát groepje tweedejaars
Nee, daar kwam het wat op neer .
Ja dat is wel kut dan.

OT; Dacht dat de ruzie afgelopen was, maar kreeg vandaag weer wat naar me kop gesnauwt ... naja trek me d'r lekker niets van aan
Advertentie
Oud 09-06-2011, 20:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@ Hawahaai: fijn dat jullie nu eindelijk in jullie nieuwe huis zitten! In een nieuw huis (nieuwbouw) moet natuurlijk altijd veel gebeuren, maar kun je het klussen niet een beetje uitstellen totdat alle andere drukte achter de rug is? Zolang het maar leefbaar is, bewoonbaar komt later dan wel. Hoewel dozen overal en een 'onaf' huis natuurlijk ook niet voor rust in je hoofd zorgen. Ja moeilijk is dat. Ik zou wel proberen prioriteiten te stellen en goed voor jezelf zorgen zodat je het nog even volhoudt.
Geen nieuwbouwhuis, maar wel genoeg te doen. Een aantal dingen kunnen niet echt wachten, en verder zijn we zelf te streberig en hebben we familie die blijft zeuren zolang dingen niet af zijn, dus de drive is er wel om dingen te doen. We hebben nu bijv. bijna nergens stopcontacten ofzo (nog open dozen in de muur) en nog niet eens overal een peertje hangen voor licht. Niet echt veilig dus, als je 's nachts rond zou gaan lopen. Ik heb me er al bij neergelegd dat het nog drie weken knokken wordt en dat ik het daarna wat rustiger aan kan gaan doen. Ik heb ook gewoon de pech dat het hoogtepunt van mijn werk qua drukte in juni ligt... En daarbij moet ik ook in juni mijn cursus nog afsluiten om het certificaat te verdiepen. Gewoon niet handig gepland dit jaar, maar ook achteraf gezien waren het allemaal wel logische keuzes.

Heeft iemand wel eens een 'moorddiner' gehad/gedaan? En kun je me dan vertellen hoe dat gaat? Ik kan er niet zo goed tegen als ik geen idee heb hoe zo'n avond gaat verlopen
Oud 09-06-2011, 22:20
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
toetsweekstress. ;s
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 09-06-2011, 22:28
Verwijderd
Ik wil alleen maar even zeggen: ik ben geen schizofreen meer
Oud 10-06-2011, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Ik wil alleen maar even zeggen: ik ben geen schizofreen meer
Hartstikke mooi! En je woord-probleem is ook weer beter, geloof ik?
Oud 10-06-2011, 12:53
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Missy: gefeliciteerd!
Lentekriebel:

Vanmorgen ben ik naar de chiropractor geweest en ik heb er vertrouwen in. Ik heb vandaag alleen nog maar een intake gesprek gehad, dat een uur duurde. Anders dan de fysio heeft hij niet alleen gekeken naar de plek waar ik last heb, maar naar mijn hele lichaam. Mijn schouders zijn heel erg stijf, mijn houding is zowel bij mijn hoofd/nek/schouders als bij mijn bekken scheef; mijn hele houding is dus eigenlijk verkeerd. Als het zo blijft, ik heb over twintig jaar geen tussenwervelschijven meer.
Komende drie weken word ik intensief behandeld, twee behandelingen per week. Ik ben benieuwd en hoop heel erg dat het helpt. Ik heb er wel veel meer vertrouwen in dan in de fysio.
Ik zie het eindelijk weer een beetje positief in.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 10-06-2011, 15:01
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Heeeuuujj lentekriebel, beter nieuws kon je niet hebben toch?

OT: gesprek ging niet door, en daar baal ik van, ik had me er niet op verheugd ofzo maar het is gewoon echt nodig, en nu is het dus weer met 2 weken uitgesteld
broertje gaat dit weekend op logeerweekend, en dat is balen want dan denken mn ouders dat ze mij extra aandacht moeten geven, waar ik dus echt niet op zit te wachten....
op school kreeg ik ook meteen weer de volle laag van een leraar........
Oud 10-06-2011, 15:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hmm mijn behandelaar gaat stoppen. Wel een heel maf idee dat ik straks bij iemand anders zo openhartig moet zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 10-06-2011, 16:42
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
lentekriebel goedzo.

ot.
nou weet ikvan de psychiater in iedergeval waarom ik zo vaak weg raak.
maar het voelt zo raar en soms zelfs eng aan.
en nou is het lekker weekend.
dit weekend blijf ik hier op de afdeling.
me moeder komt me wel een keer halen om een middag naar de braderie in nistelrode te gaan.
verder hoop ik dat het een rustig weekend word.
en dat ik er wat van mee krijg.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 11-06-2011, 08:21
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Knuff Darkfairy!

OT: gisteravond had ik last van angsten, ik bleef het naar boven gaan maar uitstellen waardoor mn ouders weer boos werden en riepen dat ik me niet moet aanstellen.
vanmorgen kreeg ik daarom weer de volle laag van mn moeder, mn vader was het blijkbaar alweer vergeten ofzo.
Vannacht werd ik huilend wakker, ik weet niet waarom, maar toen moest ik aan Joyce denken en werd het erger, toen heb ik de knoop doorgehakt. Als ik zeg dat ik echt alles tegen haar kan zeggen, kan ik ook tegen haar zeggen dat ik het ontzettend lastig vind dat ze weggaat. Het is allemaal zo ongelofelijk dubbel, vooral omdat ze afgelopen oktober eigenlijk ook 1,5 maand weg zou gaan, wat toen niet doorging. Dat zal ook wel een van de redenen zijn dat ze volgend jaar gaat. En straks keek ik op de kalender, en stond er helemaal niet dat Joyce zou komen, ik heb tot eind Juli gekeken maar er stond niet een keer haar naam. En gister vroeg ik aan mn moeder wanneer ze weer kwam en toen zei ze 'dat weet ik niet'
allemaal zo vaag en dubbel en raar dat ik er knettergestoord van wordt.
en o, wat post ik vaak over haar, jullie zullen er ook wel knettergek van worden
Oud 11-06-2011, 08:43
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
@darkfairy, dat dat zo heet wist ik ook, ik wist niet dat je dat graag wilde weten anders had ik t wel gezegd.

Ot: het gaat zo vreselijk kut.
Ik ben onredelijk, boos, geirriteert en voel me compleet nutteloos omdat ik nu alleen nog maar kan wachten, wachten tot het mijn beurt is.
In de tussentijd maak ik mezelf gek met duizenden vragen en kan ik niks met mezelf omdat ik iemand ben die ergens naar moet streven, een doel moet hebben.
Dit doelloze gewacht maakt me gek.
Mijn vriend zei dat dit mooi tijd voor me was om te ontspannen, maar hoe doe je dat? Ik heb nooit geleerd om te ontspannen, dus wat moet ik dan doen?
Voel me vandaag echt vreselijk, de hele nacht niet geslapen, totaal geen energie meer,koorts, overgeven... Bluh.
T zou gewoon beter zijn als ik er niet meer zou zijn. Dat word me met de dag duidelijker.
Ik haat mezelf, mijn karakter en mijn bestaan.
Oud 11-06-2011, 11:05
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik kan alleen nog maar huilen
Oud 11-06-2011, 11:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Bloemen zijn rood
Blaadjes zijn groen
Het heeft geen enkele zin om het anders te zien
Dus waarom zou jij het dan nog anders doen


Misschien wel een rake opmerking, dat ik meer moet genieten van mijn leven...
Oud 11-06-2011, 11:30
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Waffie: ik zou het gewoon op de man af aan Joyce vragen. Je hebt nu toch haar e-mailadres?

OT: ik heb gisteravond mijn vakantie geboekt
Ga toch maar met een singlereis mee, vind het wel doodeng, want ik en onbekende groepen, maar denk dat het wel goed gaat komen.
Oud 11-06-2011, 14:22
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@waffie bedankt.
@dott ik vroeg het me af omdat het kut voelt.

ot.
voor mijn doen was ik redelijk op tijd wakker vandaag.
heb gegeten en me was opgevouwen.
net even drinken gehaald in het cafeetje hier op het terrein.
en verder voel ik me tot nu toe redelijk helder.
nou even laptoppen en vanavond even lezen ofzo.
en verder zie ik wel wat er komt.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 11-06-2011, 15:36
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
De logica van vandaag Ik hou tot half 3 een pjamadag, doe keiveel in de huishouding en qua opruimen enz. Dan ga ik douchen en nog even lezen voor ik weg moet...val ik in slaap..xucht!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 12-06-2011, 07:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
OT: ik heb gisteravond mijn vakantie geboekt
Ga toch maar met een singlereis mee, vind het wel doodeng, want ik en onbekende groepen, maar denk dat het wel goed gaat komen.
Stoer, hoor! Waar ga je heen?

OT: eerste versie van presentatie af. Ik zie nu al op tegen donderdag. En ik wil snel feedback op mijn tweede deel van de cursus. Als die voldoende is en mijn presentatie is gedaan, dan krijg ik donderdag mijn certificaat.
Zodadelijk maar eens weer een sollicitatiebrief schrijven. Ik vond een interessante vacature. Maar: tijdelijk, fulltime en ze vragen ervaring die ik niet heb. Maar ik ga het gewoon proberen . 't Lijkt me een uitdaging en zelfs al leggen ze mijn brief direct aan de kant, dan hebben ze mijn naam vast een keer gezien.
En mijn konijnenhok is bijna af, hoeft alleen nog gebeitst te worden en dan is-ie gebruiksklaar! Dus ik mag nu officieel op zoek naar konijntjes!
Oud 12-06-2011, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Hartstikke mooi! En je woord-probleem is ook weer beter, geloof ik?

ja, na een week kon ik weer fatsoenlijk praten. Ik had alleen soms nog een wat rare zinsvolgorde, maar dat was een paar dagen later ook over.
Oud 12-06-2011, 11:53
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Missy,
mss moet ik dat ook maar doen idd,
gister had ik het er ff met n vriendin over, en we hebben afspraken gemaakt.
-voordat ik naar londen ga moet ik het gevraagd hebben en ik moet eerlijk zijn over hoe ik er tegenover sta
-als ik mezelf meer dan 3 dagen achtereen echt rot voel dan moet ik Joyce mailen
-ik mag max 5-10 minuten per dag aan Joyce denken, en max n kwartier huilen ofzo, en daarna moet ik wat anders gaan doen.
-ik moet meer met de dag leven zegmaar, dus niet steeds 1 of 2 jaar vooruit denken want er kan in tussentijd nog zoveel veranderen
-als het zo blijft gaan met me, dan moet ik dat aangeven bij dat autismebureau waar ik over 2 weken dat gesprek heb

Dit hebben we gedaan, omdat zij t zelfde meegemaakt heeft en bij haar hielp dit, dus ik ga t ook maar proberen.
en mss ga ik ook nog n lijstje maken met leuke dingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan, en dan als ik mezelf rotvoel dat lijstje erbij pakken.

En waar ga je heen op singlereis?? (nee hoor, ik ben niet nieuwsgierig)

Vanmiddag gaan we mss ff naar n man hier om de hoek, hij is schilder en het is een soort van open atelier dag hier in de buurt, dus dat is wel leuk.
ik ben de laatste dagen ook bijna elke dag wel mee geweest met de hond uitlaten, en als ie dan zo vrolijk doet enzo dan maakt mij dat ook weer blij!
vanavond ga ik mee mn broertje ophalen, want die komt weer thuis, en morgen gaan we naar roermond.
Oud 12-06-2011, 12:06
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
ook dat nog.. heb gister mn haar geverfd en tis echt veel te blond geworden en staat me niet.
Maar ja de winkels zijn pas dinsdag weer open, en eigk wil ik zo niet over straat
Tis mn eigen stomme schuld, maar baal wel.
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 12-06-2011, 13:02
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Dott,
dat lijkt in het begin altijd, geen zorgen.
na een aantal keer wassen wordt het altijd anders, ook met permanente verf.
Anti-roosschampoo wil ook wel ns helpen om het anders te laten worden, maar ik weet niet of je die wel in huis hebt....
dan wordt t trouwens lichter/matter.
weet niet of dat de bedoeling precies is...
Oud 12-06-2011, 13:06
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Nee, t is juist veel te licht, t is niet de eerste keer dak mn haar verf ofzo, maar wel de eerste keer dat ik het echt onacceptabel lelijk vind en ook heel anders dan normaal (heb de kleur vaker gehad).
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 12-06-2011, 16:09
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Nee, t is juist veel te licht, t is niet de eerste keer dak mn haar verf ofzo, maar wel de eerste keer dat ik het echt onacceptabel lelijk vind en ook heel anders dan normaal (heb de kleur vaker gehad).
Is het een permanentje dan?
Oud 12-06-2011, 16:57
Verwijderd
Op dit moment voel ik eigen wel redelijk goed.
Alleen ik merk ik, nu dat ik bij mijn ouders ben en daar achter de computer zit dat ik mijn computer erg mis.
Iedereen vondt het beter voor mij dat ik mijn computer weg ging doen inverband met te veel prikkels in mijn hoofd.
Ik vang nogal veel prikkels op in mijn hoofd waardoor het druk wordt in mijn hoofd.
Maar nu mis ik mijn computer en hier baal ik erg van ggggggrrrrr .
Oud 12-06-2011, 17:09
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
mja, dus ik kan er ook wel overheen verven enzo, geen punt.. ga ik ook wel doen, maar tot dinsdag zit ik wel met lelijk haar
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 12-06-2011, 17:10
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Citaat:
Een permanentje is eigenlijk je haar blijvend krullen, en het heeft niet zo heel veel te maken met verfen .
Oh, ik dacht dat ze doelde op of het permanente kleuring is hahaha
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 12-06-2011, 17:31
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Een permanentje is eigenlijk je haar blijvend krullen, en het heeft niet zo heel veel te maken met verfen .
Edit: Of bedoelde je dat de verf niet uitwasbaar is .
Met 'permanentje' bedoel ik dat de verf niet uitwasbaar is .
Als je dat zegt bij de drogist, dan geven ze je ook iets niet-uitwasbaar. En als je het navraagt bij de kapper, zullen ze ook wel zeggen dat het niet uitwas baar is. Het is gwn je haar 'permanent' verven, als je dat hebt gedaan, heb je dus een 'permanentje'.

Oud 12-06-2011, 19:09
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Nou, toen ik bij de kapper vroeg om permanent gingen ze mijn haar toch echt krullen . Of is het dan iets wat ze in Friesland toevallig anders noemen? Dat gebeurt ook nog wel eens vaker...
Moet je wel zeggen "Kunnen jullie mijn haar permanent (evt. kleur) verven?"
Hm, ja, dat zal dan wel in Friesland zo zijn

Oud 12-06-2011, 19:41
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Maakt niet uit tis permanente verf en t zit tot dinsdag op mn hoofd *trekt muts over hoofd*
Oud 12-06-2011, 22:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Daboman, Hawahaai en Missy1234567890: bednakt voor jullie reacties Ik heb van de week met de rijschool gebeld en ze verwachten dat m'n instructrice de komende maand er nog niet is. Krijg tot die tijd dus idd een andere instructeur (die warrige man die mee was met m'n examen ) Heb nu al twee lessen gepland voor overdag dus hopelijk kan ik dan wat beter leren om met het verkeer mee te rijden (reed vooral 's avonds en dan is het rustiger natuurlijk). Wil na m'n les even overleggen met die man en dan m'n examen weer aanvragen zodat ik hopelijk voor m'n vakantie in augustus nog een keer af kan rijden.

OT: twee dagen erg veel geslapen en nu gelukkig weer een beetje bijgekomen, ik was zo vreselijk moe en dat sloeg blijkbaar ook op m'n longen want ik kon echt nergens meer tegen. Gisteravond een verjaardag + barbecue gehad met erg veel rook maar dat ging gelukkig goed. Vandaag weer heerlijk uitgeslapen en m'n huis schoongemaakt, zo lekker dat overal waar je nu kijkt alles weer schoon is Morgen lekker nog een dagje weekend dus lekker uitslapen, m'n klerenkast opruimen/uitmesten, strijken en lekker ff een tijdschriftje lezen ofzo. Komende weken worden weer druk met heel veel volle weekenden dus alles wat ik nu kan doen hoef ik dan niet meer te doen.

Dinsdag even proberen met m'n teamleider te gaan praten over de longrevalidatie. Vind het nog steeds wel heftig maar denk dat het toch wel goed is. Een collega van me zei terecht 'je moet nog langer mee Dana' en idd, als ik eraan denk dat ik nog jarenlang zo verder moet als het nu gaat dan zie ik dat ook echt niet zitten dus als het even kan moet er wel wat gebeuren. Dan maar drie maanden er tegenaan en minder werken ofzo. Weet het nog even niet. Het voelt gewoon zo raar om zo jong al in de ziektewet te gaan maar m'n moeder zei terecht dat het daar ook wel voor is en dat als het nodig is, ik er ook gewoon gebruik van moet maken. Hmm, blijft lastig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-06-2011, 13:06
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Hawahaai en Waffie: ik ga naar Kroatië. De reis ziet er (op internet) heel leuk uit en ik ben er eigenlijk ook best wel enthousiast over, het staat nu tenminste vast.

OT: vanmorgen de hele kamer gestoft en opgeruimd, dus nu is het hier weer netjes. Zo meteen komt schoonzusje en gaan we Marioën. Hoop dat ze niet teveel over mijn vakantie gaat zeggen, want ja ik weet nu wel dat zij andere keuzes zou maken, maar ik moet dat niet teveel op mezelf betrekken, want onze situaties zijn gewoon niet te vergelijken. En moet ik dan maar niet op vakantie gaan omdat ik me bijna schuldig voel dat zij niet kan omdat ze zo weinig te besteden heeft..
Oud 13-06-2011, 18:21
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Het voelt gewoon zo raar om zo jong al in de ziektewet te gaan maar m'n moeder zei terecht dat het daar ook wel voor is en dat als het nodig is, ik er ook gewoon gebruik van moet maken. Hmm, blijft lastig.
Ik snap wel dat je liever niet de ziektewet in gaat, maar die ziektewet is er niet voor niks. Ben je er al uit of je de longrevalidatie wilt doen? Ik weet niet zo goed wat het inhoudt en hoeveel last je hebt van je astma enzo, maar misschien is het wel verstandig om te doen. Op je werk zullen ze het vast wel begrijpen als je daardoor een paar maanden minder kunt werken.

Ik voel me sinds ik terug ben in Nederland eigenlijk niet zo goed. Ik ben moe, vaak niet zo lekker, huilerig, ik heb het vaak koud.
Ik denk dat het komt door mijn rug, dat ik daardoor gewoon niet zo lekker in mijn vel zit. Ik heb er met werken echt last van, maar ik ben te eigenwijs en trots om het constant aan te geven en bij elk dingetje om hulp te vragen. Ik heb gelukkig een lieve collega die er een beetje op let dat ze me niet teveel laten tillen. Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant wil ik het gewoon zelf kunnen doen.
En dan trainen. Ik baal ervan dat ik geen hele training mee kan doen en dat ik niet goed mee kom met de groep. Ik ben ook bang voor contact, ik ben heel bang dat ik een verkeerde beweging maak of dat iemand me (per ongeluk) achterover laat vallen (wat een keer gebeurd is). Zeker nu iedereen verder vooruit is gegaan en ik vijf maanden niet heb getraind.

Ik hoop echt dat de chiropractor mij kan helpen. Ik heb er wel vertrouwen in, maar aan de andere kant denk ik: wat als het niet helpt? Wat moet ik dan? Ik kan zo niet jaren verder. En wat ik ook vervelend vind: niemand lijkt het echt te begrijpen.
Morgen krijg ik de eerste behandeling, ik ben benieuwd. En een beetje bang, ik ben bang dat het ontzettend veel pijn doet. Of dat je continu een krakend geluid hoort, daar kan ik niet zo goed tegen.

En misschien moet ik maar eens met iemand gaan praten Ik zou niet weten met wie (een vriend, huisarts, psychiater?) en ik schaam me er een beetje voor, maar ik zit echt niet goed in mijn vel en ik weet niet of het vanzelf overgaat.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 13-06-2011, 18:47
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Nou mijn haar is weer gered en heb vandaag heerlijk gesprongen met ons paardje band word met de dag beter en das fijn.
Oud 13-06-2011, 19:07
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Missy1234567890 Kroatie, dat lijkt me nou echt gaaf!!
En laat je niet van gedachten doen veranderen door je schoonzusje he,!!

OT:moeder zou nieuwe afspraken met joyce plannen,
zei ik straks 'ja mss dan n keer op n vrijdag ofzo, want dan kan ik na school met de bus naar haar toe'
maar we moeten nu eerst wachten voordat het nieuwe pgb is gestort volgens mn moeder,
najaa, woensdag heb ik gesprek met de externe rugzakbegeleidster van school, en daar zal ik mn hart ook wel kunnen luchten over t gepest enzo en mss heeft die er weer heel andere tips voor, en morgen heb ik les van mn persoonlijk mentor(gelukkig de lerares waar ik goed mee op kan schieten, ook de enigste btw) dus mss dat die me ook nog aanspreekt en ik zal er bij beide wel op aandringen of ik hun mailadres ofzo mag, voor mocht het ooit nodig zijn.....
en ws zal morgen een goede vriendin van me ook wel weer aan me merken dat ik niet goed in mn vel zit, dus t zal uiteindelijk wel goedkomen, vrijdag over n week gesprek over medicijnen en dan wil ik toch ook wel proberen om te vragen of ik n psycholoog ofzo mag....
zie de laatste dagen ff de lol niet meer in van alles.....

vandaag weer ruzie met n vriendin, ze had 4 weken om n film voor school in elkaar te zetten, komt ze vandaag aan dat ze niet gemaild kreeg, zou ze t brengen maar kreeg ze mn huis weer niet gevonden etc.etc.etc.
Oud 13-06-2011, 19:26
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Nou mijn haar is weer gered en heb vandaag heerlijk gesprongen met ons paardje band word met de dag beter en das fijn.
Béter !
Oud 13-06-2011, 19:52
Verwijderd
Citaat:
En misschien moet ik maar eens met iemand gaan praten Ik zou niet weten met wie (een vriend, huisarts, psychiater?) en ik schaam me er een beetje voor, maar ik zit echt niet goed in mijn vel en ik weet niet of het vanzelf overgaat.
Huisarts is altijd een goede optie, en als student kun je ook best eens een keer een afspraak bij de studentenpsycholoog maken. Daar hoef je je niet voor te schamen, bijna iedereen heeft wel eens een keer een beetje hulp nodig. Vervelend van je rug ook, hopelijk helpt de chiropractor! *fingers crossed*
Oud 13-06-2011, 21:01
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Moe, moeier, moeist. Geen idee hoe het komt. Ook een beetje veel bluh. Maar nog geen orde in mijn hoofd. Zucht!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 13-06-2011, 21:40
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Nou mijn haar is weer gered en heb vandaag heerlijk gesprongen met ons paardje band word met de dag beter en das fijn.
Nu, mijn vz paard is me behoorlijk aan het uitproberen, haha!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 13-06-2011, 23:09
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Haha wat deed ze dan?
Oud 14-06-2011, 14:03
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik roep wel heel hard dat ik me wel red, maar eigenlijk doe ik dat niet.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 14-06-2011, 14:29
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Mijn hoofd loopt over met afstudeerstress, relatieproblemen (we moeten misschien 4 maanden apart wonen in een ander land) en hij heeft onbegrip voor mijn afstudeerstress, oververmoeidheid vanwege mijn medicijnen, boosheid vanwege mijn medicijnen... Pff trek het niet zo goed allemaal
Oud 14-06-2011, 14:49
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
knuff nebel!

OT: hier gaat t bagger,
vanmorgen wiskunde gehad van een leraar waarvan je vantevoren al weet dat die les nutteloos wordt, aan het begin van de les zegt ie 'ik vraag bij deze om stilte!' en gaat er de hele les over door terwijl niemand stil is, geeft geen uitleg maar verwacht wel dat ik morgen 20 opdrachten af heb. vervolgens flipt ie helemaal en roept ie zo van 'tsja ik ga wel op mn reet zitten, mn geld krijg ik toch wel!''.... ja en op die manier hopelijk ook snel zn ontslag
daarna doodleuk weer n uur genikst, daarna ckv, normaal heel leuk, maar nu moesten ze mn tas weer uit het raam zetten en van die flauwekul,
toen kwam mn mentor dat ik t lesuur erna bij ckv mocht blijven omdat de directeur aan de klas uit zou gaan leggen wat pdd-nos was.mocht ik blijkbaar niet bij zijn. Ze hebben wel echt de allerbeste dag ervoor uitgekozen want het mens dat het meeste onbegrip heeft van mn klasgenoten was er niet...
volgens beste vriendin verkochten ze nogal onzin daar en toen de directeur vroeg wie er rekening mee wilde houden stak netjes iedereen zn vinger op, stelletje slijmballen!!

Verder heeft Joyce voorlopig weinig tijd, dus ga denk eind van de week maar mailen...
Oud 14-06-2011, 15:17
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
@ waffie: Miss was het dan beter geweest als je een presentatie over pdd-nos had gehouden!
Of is dat een heel fout idee?
Oud 14-06-2011, 17:49
Verwijderd
Zenuwachtig, kut. Stom gevoel, en het is om niks, want misschien heb ik wel een stomme beslissing gemaakt maar het is er eentje met ingebouwde veiligheidsclausule en ik kan het helemaal terugdraaien als het allemaal niet werkt. Dus ik maak me zenuwachtig om niks! Maar toch ben ik het, en dat is stom, want zenuwachtig zijn vind ik helemaal niet leuk.
Oud 14-06-2011, 18:29
Verwijderd
Nóg een veiligheidsclausule ingebouwd en nu ben ik niet zenuwachtig meer hoera! Kan ik het tenminste weer leuk vinden
Oud 14-06-2011, 19:12
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline


Stiekem ben ik wel heel nieuwsgierig wat voor beslissing dat dan was
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 14-06-2011, 20:33
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Verdorie!!
Zit hier weer te janken,
waarom is alles zo oneerlijk?
en wat heeft het allemaal nog voor zin?
Oud 14-06-2011, 20:34
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Waffie: wat is er? }

@ Heksjuh: hoe was het bij de giropractor?
En verder kun je misschien een afspraak maken met een studentenpsycholoog, dat is gratis en anoniem (je huisarts weet van niks, tenzij je wilt dat ze het doorgeven). Bij mij (RUG) ging het zo, je gaat langs het secretariaat van de studentenpsycholoog en je krijgt een formulier dat je in moet vullen, met wat je klachten of probleem is en verder je gegevens. Vervolgens wordt er dan een afspraak met je gemaakt voor je intake gesprek. De psycholoog heeft dan je formulier gelezen en daar ga je het dan over hebben. Samen beslis je dan wat er verder gaat gebeuren, of je een cursus gaat doen (in mijn geval assertiviteitscursus) of dat je meer gesprekken nodig hebt. Het is niks om je voor te schamen als het niet goed met je gaat, je kunt er alleen maar beter van worden.

@ Nebel: knuffel! Wanneer is je deadline en hoeveel moet je nog? Vervelend dat je vriend het niet begrijpt, net nu je hem zo hard nodig hebt!

OT: ben een sollicitatiebrief aan het schrijven. Ideale functie, lekker dichtbij, ik heb een pre, waarschijnlijk wel te weinig werkervaring, maar we zullen zien. Niet geschoten is altijd mis.
Oud 14-06-2011, 20:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik snap wel dat je liever niet de ziektewet in gaat, maar die ziektewet is er niet voor niks. Ben je er al uit of je de longrevalidatie wilt doen? Ik weet niet zo goed wat het inhoudt en hoeveel last je hebt van je astma enzo, maar misschien is het wel verstandig om te doen. Op je werk zullen ze het vast wel begrijpen als je daardoor een paar maanden minder kunt werken.
Je hebt helemaal gelijk Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik heb gelukkig tot september om er over na te denken, ik wil in m'n beslissing ook meewegen hoe het op m'n werk te regelen is. Vandaag heb ik een gesprek gehad met m'n teamleider hierover en hij was er best van geschrokken. Hij had niet aan me gezien dat het blijkbaar zo slecht gaat en zag me gewoon als een vitale meid van 25. Hij vroeg zich ook af of niet meer collega's dat beeld zouden hebben en wilde eventueel nog wel eens aankaarten dat ik bepaalde werkzaamheden niet hoef te doen (langdurig in de vrieskamer werken, onderhoudsklussen met chloor, etc) maar ik geef dat zelf meestal ook wel aan en dat geeft eigenlijk nooit problemen. M'n teamleider stelde voor om de uren die ik kwijt ben 50/50 te delen met uren voor de baas en uren voor mij maar eigenlijk vind ik dat heel oneerljk. Ik kies er wel zelf voor om dit te gaan doen maar ik kies er niet voor om ziek te zijn. Hij wist in elk geval nog niets zeker en zou na zijn vakantie contact opnemen met P&O om te vragen of zij er ervaring mee hebben en wat ze adviseren. Hoop dat daar iets gunstigers uitkomt. Hij benadrukte wel dat het niet zo moest zijn dat ik niet meer op vakantie kon omdat al m'n uren op zouden gaan aan revalideren.

En tsja, als je het mij vraagt dan heb ik niet heel ernstig astma maar blijkbaar groei je daar ook in mee. Het is wel zo dat ik aan het maximum qua medicijnen zit van wat gangbaar is. Als ik een goede dag heb, het goed weer is (droog, zonnig) en de omstandigheden ideaal zijn dan ben ik redelijk klachtenvrij maar zodra het ook maar een beetje vochtig, regenachtig of mistig is, ik iemand tegenkom met een sigaret of te veel parfum of er vieze luchtjes (chloor, uitlaatgassen, etc) zijn dan gaat het al mis. Ik heb gewoon geen reserve. Ben ook heel erg moe, word zelden meer uitgerust wakker en dan is het niet voor meer dan een halve dag. Ging gister een rondje wandelen met m'n vriend en dan ben ik al benauwd, fietsen gaat nog vrij goed maar trap lopen is lastig. Als ik naar mezelf kijk dan weet ik niet beter maar als ik dit vergelijk met leeftijdsgenoten dan is het natuurlijk niet goed.

Verder wil ik nog graag tegen je zeggen dat ik hoop dat de chiropracter je goed kan helpen en dat de behandelingen je meevallen. M'n vader heeft er altijd erg veel baat bij gehad Blijf ook niet te lang rondlopen met je problemen hoor. Studentenpsycholoog is denk ik een prima optie. Het is niet nodig om je zo lang rot te voelen en voor je daadwerkelijk iets van hulp hebt ben je ook al gauw een paar weken verder dus wacht niet te lang Succes ermee!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-06-2011, 21:32
Verwijderd
Citaat:
M'n teamleider stelde voor om de uren die ik kwijt ben 50/50 te delen met uren voor de baas en uren voor mij maar eigenlijk vind ik dat heel oneerljk. Ik kies er wel zelf voor om dit te gaan doen maar ik kies er niet voor om ziek te zijn.
Hier moet je niet zomaar mee instemmen, hoor. Goed voor jezelf opkomen. Ik vind het ook oneerlijk. Je hebt helemaal gelijk: jij kiest er niet voor om ziek te zijn. Je gaat niet gezellig op een vrije middag naar de sauna of zo, je wordt behandeld voor je ziekte volgens de behandel-optie die jouw arts het beste vindt (als je er uiteindelijk mee instemt in ieder geval; het klinkt als je het mij vraagt wel als een goed idee). Dat is pech voor je werkgever, maar daar hoef jij niet de dupe van te worden. Op de lange termijn heeft je werkgever er misschien zelfs profijt van, als je conditie verbetert en zo.

OT: Ik heb wel een heel openhartig emailtje naar K. gestuurd, en nu emailt hij natuurlijk niet terug. Nou ja, morgen gesprek. Bibber bibber, eng eng. En een vriend van me van de middelbare school gaat deze week trouwen. Huh, dat is vroeg. Maar ze zijn wel een mooi stel samen. Ben blij voor hem. En waanzinnig jaloers. Niet dat ik hem leuk vind of zo, maar ze zien er samen zo gelukkig uit, en ik wou dat ik dat ook had gehad.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.