Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2012, 17:19
Eva2-4
Eva2-4 is offline
Ik wil graag een keer mijn been willen breken om te weten hoe het is om in het gips te zitten want ik heb nog nooit iets gehad, alleen pijn aan m'n hak.
Mijn vraag was:
Hoe krijg ik een gebroken been?
Een paar dingen die ik wil doen:
Van de trap springen,
Uit bed springen en verkeerd terechtkomen (ik heb een hoog bed)
En onbenullig doen

Heeft iemand anders ook dit probleem? (Dat ie dat wil)
Advertentie
Oud 21-05-2012, 17:24
Verwijderd
Dit is niet normaal. Het is echt niet leuk als je iets breekt hoor.
Oud 21-05-2012, 17:27
Verwijderd
Gewoon niet doen lijkt me de beste manier, want als je je been breekt dan vraag je weer hoe de pijn weg gaat.
Oud 21-05-2012, 17:28
Verwijderd
Straks spring je van de trap en breek je je nek. Dan zit je voor de rest van je leven verlamd in een rolstoel. Nou, dan heb je zeker spijt. Doe het niet. Desnoods vraag je of de dokters gips om je been willen doen (wat ze denk ik niet doen, maargoed).
Oud 21-05-2012, 17:44
Verwijderd
Voor zo ver ik weet is gips gewoon verband met gipspoeder, dat je nat maakt en om een ledemaat wikkelt. Dus als het je puur gaat om de ervaring van in gips zitten kun je ook gewoon gipsverband kopen, bijvoorbeeld hier, en daar je been mee inzwachtelen. Lijkt me stukken praktischer dan echt je been breken.

Als het je daarnaast ook gaat om de aandacht die je krijgt als je iets breekt dan kun je je beter afvragen waarom je die aandacht nodig hebt, want dan is er ergens iets mis.
Oud 21-05-2012, 17:49
Verwijderd
Uh, het lijkt me geen goed idee om expres iets te breken.
Oud 21-05-2012, 18:09
Verwijderd
Inderdaad kan je je been ongebroken laten inzwachtelen met gips. Wel 6 weken laten zitten dan.

Ongelukken maken is niet raadzaam omdat je inderdaad misschien wel invalide kan geraken. Ook genezen niet alle gebroken benen altijd perfect.

Dus bezint eer ge begint.
Oud 21-05-2012, 18:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat is het domste idee dat ik ooit gehoord heb. Niet alleen doet het veel pijn, maar moet je ook nog eens de rest van je leven op die benen lopen en als het niet mooi geneest loop je de rest van je leven kreupel. met name enkels zijn er nogal gevoelig voor om niet lekker te genezen.

Koop dus inderdaad gewoon ergens gips en zorg ervoor dat je er een klein kousje onder doet (een kniekous met de tenen eraf geknipt ofzo) want dat spul hoor je niet rechtstreeks op je huid te hebben want het wordt warm en irriteert. Na een uur of 2 is de lol er wel weer af en dan kan je het gips eraf halen ipv dat je er 6 volle weken op rond moet hobbelen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 21-05-2012, 19:09
Verwijderd
Dit verhaal klinkt wel enigszins herkenbaar. Toen ik jonger was wilde ik ook graag iets breken. Ik heb daar niet erg veel pogingen toe gedaan, maar het heeft lang in mijn gedachten gezeten. Achteraf gezien wilde ik dat omdat ik 'bijzonder' wilde zijn, ik wilde iets anders dan anderen, iets om over te praten, iets dat me zou laten opvallen en het makkelijker zou maken om contact met anderen te hebben.
Ik ben blij dat ik gelukkig geen serieuze pogingen daartoe heb ondernomen, want nu besef ik hoe verkeerd zulke dingen zouden kunnen aflopen. Jij bent nu (volgens je profiel) 10 jaar oud, ik denk dat dat ook ongeveer de leeftijd was die ik had toen ik dit wilde. Als ik jou was, zou ik eens goed bedenken wat de echte reden is dat je dit wil. Die reden kun je dan proberen aan te pakken zonder daadwerkelijk je been te breken.
Oud 21-05-2012, 19:11
Verwijderd
Automutilatie ?
Oud 21-05-2012, 19:24
icetea296
Avatar van icetea296
icetea296 is offline
als je je been breekt heb je kans dat er iets niet helemaal goed geneest of het bot wat gebroken is zwakker is en makkelijker kneuzingen enzo krijgt

en het is sowiso een raar idee xD doe er zelf verband om en geef het een kleurtje en verzin er een verhaal bij
Oud 21-05-2012, 19:45
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Automutilatie ?
Nee, dat is wat anders.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 21-05-2012, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Voor zo ver ik weet is gips gewoon verband met gipspoeder, dat je nat maakt en om een ledemaat wikkelt. Dus als het je puur gaat om de ervaring van in gips zitten kun je ook gewoon gipsverband kopen, bijvoorbeeld hier, en daar je been mee inzwachtelen. Lijkt me stukken praktischer dan echt je been breken.

Als het je daarnaast ook gaat om de aandacht die je krijgt als je iets breekt dan kun je je beter afvragen waarom je die aandacht nodig hebt, want dan is er ergens iets mis.
Oud 21-05-2012, 20:15
Verwijderd
Citaat:
.
Als iemand een topic opent betekent dat niet dat daaraan voldaan moet worden. In dit geval is het wel handig TS te vertellen dat het geen goed plan is en te zoeken naar een betere oplossing. Tips om jezelf op wat voor manier te beschadigen zijn daarbij niet gewenst. (En jouw tips zijn behoorlijk slecht).

Laatst gewijzigd op 22-05-2012 om 15:41.
Oud 21-05-2012, 22:58
Verwijderd
slotje..simple
Oud 21-05-2012, 23:25
joris19
Avatar van joris19
joris19 is offline
Dan doe je maar alsof je jou been gebroken hebt, met alle ongemakken die bij een gebroken been horen. leen je ergens een paar krukken. en breng je al hinkend effe de dag door, als je toch zonodig wil weten hoe het is. dan is doen alsof de beste methode. Als je het dan toch zonodig wil weten..
Oud 22-05-2012, 06:24
Verwijderd
Hier gaat een slotje op.
Het breken van botten kan een vorm van AM zijn en vragen om tips is hier niet toegestaan.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Snijden of iets breken
Marieke.2000
52 07-04-2015 07:12
De Kantine Taksaai! #1658
xVeerle
500 21-05-2012 22:08
Wegwijzen & Voorstellen Ik wil graag een keer iets breken...
Eva2-4
1 21-05-2012 16:51
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 13:57
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd
Verwijderd
0 08-03-2006 21:44
Verhalen & Gedichten Zana
Nas-t Zeekoe
12 30-01-2003 14:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.