Oud 18-01-2008, 18:09
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Sonic Syndicate werkt. <33 :kalmeer:
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Oud 18-01-2008, 18:27
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Nattigheid: jezus, wat ontzettend kut zeg. Ik kan me voorstellen dat je met stomheid geslagen bent en dat het vreselijk is om achter zoiets te komen.. En dan gaat je weekendje Chili ook nog eens niet door, begrijp ik? BAH! Ik kan alleen maar hopen voor je dat hij er een hele goede verklaring voor heeft (hoewel ik me kan voorstellen dat jij dat nu te laat vindt).. Sterkte ermee! *hele dikke knuf*!

@ kwast: meisje, meisje, elke keer als ik jouw post lees, doordrenkt van negatieve gedachten, gebeurtenissen en gevoelens, moet ik toch weer slikken. Wanneer komt er voor jou nou eens góede hulp, iets waar je echt iets aan hebt, zodat je je zelfbeeld kunt veranderen (want dat is hard nodig!)?
Probeer aan elke dag een 'cadeautje' te ontdekken, of dat nou een uurtje extra slaap is of een leuk programma op televisie, een vriendin die je ineens tegenkomt, whatever maar probeer er altijd IETS positiefs aan te ontdekken. Als je jezelf doordrenkt met negatieve gebeurtenissen en gedachten dan is het ook more likely dat het zo blijft en dat het zoeken naar het positieve nog zoveel moeilijker is. Keep your head up!

OT: Het gaat helemaal lukken dit. Het discussie-onderwerp is duidelijk en leuk, ik mag de inleiding doen, ik mag mijn samenvatting nog mailen dit weekend en ik ben kneitermoe maar we gaan gewoon door. Geluncht met mama en dat was leuk en het paspoort aanvragen wat minder, wat een regeltjes allemaal zeg, niet te geloven, het zal me niets verbazen als ik nog een keer of wat terug moet. Therapie was écht goed vandaag, ineens bleek ze me te begrijpen in een van mijn grootste problemen/angsten en heb 'huiswerk' mee gekregen waar ik dit keer ook echt wat voor wil doen. Ik ga me straks inschrijven voor de open dag van de VU en de meeloopdag van de UvA en dan ga ik op basis daarvan geloof ik maar mijn beslissing nemen. Maar ineens heb ik er zin in, ik stond in de bus met een paar studenten vanmiddag en die waren allemaal zo enthousiast en blij dat ik er spontaan zin van kreeg om ook te gaan studeren. Bovendien heb ik vannacht gedroomd over een kamer in Amsterdam die ik helemaal geweldig had ingericht haha!
Door deze omslag in mijn humeur heb ik positieve energie, en voor vandaag gaan we nog even:
- kunstgeschiedenis leren en samenvatten t/m goodbye utopia
- geschiedenis hoofdstuk 1 samenvatten
- meeloopdag pedagogische wetenschappen regelen
- deelvragen bedenken/artikelen zoeken voor discussie-tentamen
- uitzoeken wat ik precies voor aardrijkskunde moet leren
Iets teveel hooi op de vork, maar whatever. *strooit positivisme*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-01-2008, 19:03
Verwijderd
Tering Nattigheid, sterkte. Ik was er echt even stil van..

Ja hier is t weer beter, taalkunde gehaald <3 Dus van dat tentamen hangt iig niets meer af. En nu Primal Scream luisteren, misschien even langs een vriend en dan morgen weer verder met mn research proposal en leren. Het komt wel goed. <3
Oud 18-01-2008, 19:32
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
thanx nijntje.. *knuffel*
ik zie ook wel positieve dingen denk ik.. maar omdat ik zelf zo moeilijk weet hoe ik me bij iets voel en zolang heb gedaan alsof weet ik niet meer wat nou wel en wat nou niet positief is..

ben op t moment weer beetje erg in de war.. wil ik nou wel of niet verder met hem.. is dit wel verstandig enz.. enz.. enz..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 18-01-2008, 21:24
Verwijderd
Ik ben helemaal overstuur en in de war. Ik weet niet meer wat ik van mezelf vind en van anderen. Ik kan niet tegen het levne, ik heb nergens zin in. Ik wil gewoon niks.
Oud 18-01-2008, 22:18
Verwijderd
@ iedereen:

ik kom 1 februari aan in Nederland. Ik heb mijn ticket weer naar voren gezet. Mijn ouders hebben hun vlucht gecanceled en we gaan later in het jaar alsnog met zn drietjes naar Cusco om te laten zien waar ik toch maar 9 maanden gewoond, geleeft en gewerkt heb. Zondag ga ik samen met zijn exvriendin hem confronteren met alles wat er gebeurd en gelogen is. Maar van een verslaafde met een crimineel verleden kan ik nu al zeggen dat mijn laatste beeld van hem een verbitterde jongen zal zijn. En dat doet pijn. Want hij was ook wel goed.
Oud 18-01-2008, 22:28
Redhair
Redhair is offline
Nattigheid, zwaar klote dat het zo moet aflopen zeg. Sterkte en een hele dikke knuffel.

Gister weer coke gehad, wat een gezelligheid met mijn drie huisgenoten. D. kwam ook nog, uiteindelijk stonden we te dansen in de kamer. Haha, dat zag er waarschijnlijk raar uit. Vijf mensen lekker die helemaal uit hun dak gaan in een kamer. Alleen toen de coke op was en een beetje uitgewerkt, werd ik meteen een beetje down. Het blijft kutdrugs, doe mij maar pep. Wel weer heerlijk geslapen.

Zometeen komt K., ik ben gewoon zenuwachtig. Wat belachelijk. Maar ooh, ik begin hem echt veel te leuk te vinden en het is zo onmogelijk, door N.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 18-01-2008, 22:34
kroot
kroot is offline
Heb hoofdpijn en pijn in mijn kies.
Vanmorgen bij slagtechniek vond de docent dat het goed was, ik was uitermate verbaasd want normaal vindt ie me altijd slecht. En god wat had ik een moeite om er bij te blijven zech. Om half 2 inbed en dan half acht op. Het is niet vroeg, maar ik ben gewoon geen ochtendmens. Ik had het idee dat ik er om 1200 pas bij de les was, toen ging ik ook mijn mond open doen en vragen stellen.
Morgen concert met Gé Reinders, wordt wel leuk hoop ik. Ik hoop alleen ook dat mijn solootjes een beetje goed gaan.
Oud 18-01-2008, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Ik wil over anderhalf jaar naar de uni? Wat een grap.
Universiteit is heel (heel) anders dan hbo.

Hetgene wat je het meest tegenhoudt/zal houden zal eerder je eigen onzekerheid zijn dan het niet kunnen oid (al kan dat daar natuurlijk door veroorzaakt worden, maar dat zie ik dan toch anders dan als niet kunnen ).
Oud 18-01-2008, 22:38
Verwijderd
Bleugh, wat raar. Soms zie ik m'n ouders hele weken niet en dan mis ik ze nauwelijks. Nu zijn ze even 5 dagen Oostenrijk en ik kan niet wachten tot ze terug zijn en ik de stem van paps en mams weer hoor.
Oud 18-01-2008, 22:40
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Het gaat nog steeds prima! Ik kan t wel
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 18-01-2008, 23:05
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
- kunstgeschiedenis leren en samenvatten t/m goodbye utopia
- geschiedenis hoofdstuk 1 samenvatten

- meeloopdag pedagogische wetenschappen regelen (nog niet helemaal maar dat komt doordat mijn persoontje niet mee wil werken)
- deelvragen bedenken/artikelen zoeken voor discussie-tentamen
- uitzoeken wat ik precies voor aardrijkskunde moet leren (het blijft vaag)
Verder heb ik eindelijk mijn rooster gekregen voor de luisterexamens, wat een prut zeg. Elke dag van 15.10 tot 16.40, daarvoor nog 5 uur les en nu zie ik er helemáál tegenop. Nou eerst maar even lekker lezen & dan slapen.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 19-01-2008, 07:21
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Omg, ik ben een noob. Vorige week zaterdag, na het werk op het rooster gekeken, volgens mij was ik vrij gehaast, nee ik was niet gehaast. Maar iig, toen zag ikzelf toch duidelijk staan dat ik moest werken op de zaterdag van 7:00-12:30. Het was dus vrijdag, van 17:00-21:00.

Daar kom ik net achter, toen ik aankwam op mijn werk en nog eens op het schema keek, om ook te zien wanneer ik volgende week moet werken. Nouja, nu was vorige week wel behoorlijk chaotisch, dat zeker, maar dat is toch nog geen reden om zoiets simpels verkeerd te lezen? Naja, ik weet denk ik al wat het was. Ik had toen, de dag ervoor een goed, maar moeilijk gesprek met iemand en daar maakte ik me daarna een beetje zorgen om, vooral toen ik zag dat ik een smsje en een oproep gemist had.

Wss heb ik toen niet goed gekeken en zag ik de 1 bij 17:00 niet en heb ik de 2 en de 1 van 21:00 verwisseld. Mja, ik dacht sowieso dat ik standaard moest werken op de zaterdag, blijkt dus niet zo te zijn. Voor vorige week was ik nog nergens voor ingedeeld, maar nu moet ik komende vrijdag werken en wss ook komende woensdag (dat hoop ik) en het liefst ook de zaterdag. De week daarna werk ik het liefst 3-4 hele dagen, als dat mogelijk zou zijn, dan verdien ik meteen flink geld, want ik heb toch die hele week niets te doen.

Mja, ik ga weer offline! Slapen lukt niet meer, want ik ben toch klaarwakker, maar ik ga maar eventjes Allo, allo! kijken, daar had ik gisteren een DVD'tje van gedownload. <3 Slaap lekker nog, allemaal.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Oud 19-01-2008, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Universiteit is heel (heel) anders dan hbo.

Hetgene wat je het meest tegenhoudt/zal houden zal eerder je eigen onzekerheid zijn dan het niet kunnen oid (al kan dat daar natuurlijk door veroorzaakt worden, maar dat zie ik dan toch anders dan als niet kunnen ).
Ja, nou ja dat bedoel ik ook eigenlijk. Ik denk dat ik het allemaal niet kan en dus begin ik maar nergens aan. Natuurlijk kan ik zo'n boek wel leren en zo'n presentatie doen. Alleen ik durf niet en dat houdt me zo ontzettend tegen.
Wat is het grootste verschil tussen HBO en WO? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Oud 19-01-2008, 10:29
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Gisteren deed ik iets heel doms.. namelijk tegen een stoeprandje opknallen en omvallen, vol op mn arm die nu aanvoelt als heeel erg veel spierpijn en stijfheid. Gisteren dus ook maar niet wezen dansen. Wel weer extreem weinig gegeten, maar dat heb ik vandaag alweer ruimschoots gecompenseerd . Leuk, eetbuien om negen uur 's ochtends. En dan heb ik ook nog een verjaardag vandaag.

Oh en wat ook echt stom is.. mijn vriend vertelt dat ie met een leuk meisje gepraat heeft, terwijl hij nog net zegt hoeveel hij van me houdt en hoe lief en leuk en schattig en blabla ik allemaal ben.. en het enige wat ik denk is "oh.. hij heeft met een leuk meisje gepraat, en ze heeft ook nog een leuk karakter, en zo ben ik helemaal niet en... ". En dan vind ik mezelf zó stom, want op deze manier zorg ik er voor dat mn vriend me dat soort dingen niet meer durft te vertellen omdat ik zo idioot reageer, en ik wíl ook niet idioot reageren.. maar toch, die angst en dat down-gevoel valt dan ineens over me heen.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 19-01-2008, 11:20
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben ziek En dat mag niet want ik heb vanavond een reünie. En ik heb net met mijn zusje gemsn't en ze blijft maar praten over hoe lekker het eten daar is en hoe het met mijn eten gaat en blabla, maar ze bedoelt het lief hoor. Ze komt alweer bijna thuis
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-01-2008, 12:07
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik ben aan het bedenken of ik naar de stad wil of niet.. eigenlijk niet, ben moe en tis daar altijd zooow druk.. zucht
t liefst wil ik gewoon verder slapen maar thats a big
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 19-01-2008, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, nou ja dat bedoel ik ook eigenlijk. Ik denk dat ik het allemaal niet kan en dus begin ik maar nergens aan. Natuurlijk kan ik zo'n boek wel leren en zo'n presentatie doen. Alleen ik durf niet en dat houdt me zo ontzettend tegen.
Wat is het grootste verschil tussen HBO en WO? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Dat hangt natuurlijk erg van de specifieke opleiding af, maar wat denk ik een algemeen verschil is is dat een universitaire studie zelfstandiger is dan HBO. Op de uni heb je minder verplichte uren en kun je meer je eigen tijd indelen.
Om universiteit te doen is het belangrijk om enige discipline te hebben, maar er zijn vaak ook studieondersteuningsgroepen voor mensen die allemaal iets meer moeite hebben met studie.
Ik denk dat je het beste zelf bij een aantal opleidingen die jou interessant lijken kunt gaan kijken. Er zijn verschillende internetsites over welke opleidingen er aangeboden worden. Onder andere: www.qompas.nl enwww.studiekeuze123.nl. Verder kun je op de websites van universiteiten vaak ook wel het een en ander aan informatie vinden.
Ik weet niet precies met welke problemen je zit, maar wat misschien ook aan te raden is, als je angst hebt om naar de universiteit te gaan en bang bent dat je erin vast loopt is om naar de studentendecaan van de instelling waar je eventueel zou willen studeren. Die kunnen je vaak helpen bij het zoeken naar de mogelijkheden voor begeleiding etc. Zelf heb ik voordat ik met m'n nieuwe studie begon ook een gesprek gehad met de studentendecaan en nu zit ik in een erg goed begeleidingstraject. Of je kunt een afspraak maken met de studieadviseur van de studie die je eventueel zou willen volgen.

En over die presentatie. Jammer dat je er een slecht gevoel over hebt. Je moet wel bedenken dat iedereen een presentatie moeilijk vindt en dat iedereen fouten maakt, maar van fouten maken leer je alleen maar.
Oud 19-01-2008, 14:58
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
@Neko*: Nog even volhouden, de winter duurt nog wel 2 maanden, maar meestal wordt het weer vanaf februari langzaamaan beter en de dagen worden ook weer beetje bij beetje langer. Als je echt dingen moet doen, maar het lukt je thuis niet, is het dan geen optie om op een andere plek te werken aan die dingen? Bijvoorbeeld op school? Voor mij werkt dat vaak heel goed. Als ik me thuis niet kan concentreren, dan ga ik naar school om die dingen te doen, indien mogelijk. En die stemmingswisselingen, gewoon zoveel mogelijk rust proberen te nemen en probeer ook wat leuke dingen te gaan doen, bijvoorbeeld naar vrienden toegaan, of naar familie. Vaak lucht dat wel op.
Het punt is dat ik al zóveel op school zit en zólang dat ik geen zin heb om daar nog langer te zitten om daar bezig te gaan. Want daar doe ik het net zo min. Ik probeer wel met vrienden enzo af te spreken om leuke dingen te doen, maar iedereen is zo druk, en ik ook..

Knuffel@Yana!
@metallica; Ik ben trots op je, en vind het echt goed dat je dat positieve gevoel vast kan houden. Probeer het zo te houden! *knuf*


ot; Het gaat een stuk beter vandaag. Voel me goed, vrolijk, springerig. Ik ga zo wat doen aan school, omdat ik dat gister alsnog niet echt gedaan heb. Beginnen met leren en samenvatting maken van Maatschappijleer. Als ik dat af heb, vind ik dat ik goed gewerkt heb. Ookal moet ik dan ook eigenlijk mijn kamer opruimen wil ik echt tevreden zijn over mezelf.
En eigenlijk wil ik mensen bellen/sms'en of ze mee uit willen vanavond, maar ik weet niet wie ik moet bellen omdat ik eigenlijk nooit uit ga, en zeker niet met vriendinnen. En ik ook niet weet of ze thuis zijn of bij vriendjes of al andere afspraken hebben en nu ik erover nadenk ga ik denk ik toch maar niet bellen..[/onzekerheid]
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 19-01-2008, 15:25
Verwijderd
Teringzooi. Ik kan er toch niks aan doen dat ik nou eenmaal geen richtingsgevoel heb? Daar hoef je me niet zo voor op m'n flikker te geven, ik doe het niet expres, en ik vind het ook niet leuk. Tering! *boos* Ik kan daar zo slecht tegen.. En vriendje bellen durf ik niet want die zit bij vrienden nu en aaargh, *opgefokt* Van leren komt zo ook niks. :/
Oud 19-01-2008, 16:13
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik kan veel veranderen in mijn leven, veel negatieve gedachten en gevoelens, maar waar ik geen grip op heb is mijn pestverleden en de invloed die dat nog altijd op mijn leven heeft. Dat zit zo diep in mij ziel gebrand, die littekens verdwijnen niet meer. Ik probeer mijn weg eromheen te vinden, maar helemaal weg zal het nooit gaan. Dat begint me steeds meer duidelijk te worden. Ook vandaag weer. Als ik zie wat ik aanschaf aan make-up e.d, dat is allemaal om mijn ware gezicht te camoufleren....ik ben de knapste niet, dat weet ik, maar ik wil nooit meer hoeven horen dat ik lelijk ben. Ik kan de strijd met mezelf en de pesters niet nog een keer winnen.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 19-01-2008, 16:14
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik kan thuis dus echt niet leren. Nouja, dan maar de komende week duisentveel op school zitten. Om vijf voor 9 op school aankomen en pas met de trein van 20 voor 5 terug naar huis. Dan leer ik tenminste. Gisteren heb ik thuis wel heerlijk geleerd, maar dat komt dus, omdat er toen helemaal niemand thuis was. Nu, weer een en al kabaal. Hierboven kan ik niet leren, omdat het teveel chaos is hier, op mijn kamer, daar word ik ook steeds weer afgeleid, omdat ik dan weer dingen van beneden hoor (zelfs met koptelefoon op en muziek aan), en beneden is het echt niet normaal hoevaak en hoe snel je daar afgeleid wordt. Gisteren moest mam wat dingen doen, mocht ik nog niet eens vragen of ik een wafel kon pakken. En dan te bedenken dat het gewoon huiswerk was voor haar.

Ga ik beneden zitten leren voor de tentamens, omdat ik zoiets had van: Daar heb ik genoeg ruimte en het is opgeruimd, komt mam thuis, krijg ik ineens hele verhalen over hoe duur de boodschappen tegenwoordig wel niet zijn. -_- Naja, zo maar weer eens proberen te leren. Ik ben nu weer een stuk rustiger denk ik.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Oud 19-01-2008, 16:50
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ok, toch maar gesmst. E. was heel enthausiast, dus we gaan in ieder geval met z'n 2en en misschien met z'n 4en. Heb er heel erg zin in en ik ben echt blij dat ze het zo leuk vind. Straks eens kijken wat voor leuke shirtjes ik nog in de kast heb liggen. *huppelt weg*

[edit] En ik heb GLo al geleerd, niet zo moeilijk. Ben begonnen met maatschappijleer. Maar 't is allemaal zo droog en logisch dat ik er niet veel meer van kan maken dan het is... Morgen nog maar even extra aandacht aan schenken dan.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 19-01-2008, 16:58
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
En eigenlijk wil ik mensen bellen/sms'en of ze mee uit willen vanavond, maar ik weet niet wie ik moet bellen omdat ik eigenlijk nooit uit ga, en zeker niet met vriendinnen. En ik ook niet weet of ze thuis zijn of bij vriendjes of al andere afspraken hebben en nu ik erover nadenk ga ik denk ik toch maar niet bellen..[/onzekerheid]
Gewoon bellen of sms'en joh! Maakt toch niets uit dat je normaal gesproken niet uitgaat, ik zou het net tof vinden als een vriendin me plotseling zou bellen om uit te gaan. Enja, mochten ze iets anders hebben is dat jammer, maar zeker niet vreemd als je even iets laat horen. Wie weet wat het nog opleverd allemaal. Gewoon doen dus En verder dank je he

Ontopic: uhu het gaat nog steeds prima, alweer drie dagen overleefd, vannacht zelfs goed geslapen zonder jointje. Het is wel weer bijna vijf uur en ik moet nog zoveel doen... Maarja, eerst ratjes schoonmaken, daarna de drie colleges samenvatten, onderzoekopzet maken en nog ereaders doorlezen als ik genoeg tijd heb. Waarom is de zaterdagkrant nou zo dik, verdomme twee uur krant gelezen, omdat ik het zonde vind ervoor te betalen terwijl hij ongelezen naar het oud papier gaat. Ik wil wat extra tijd vanavond en een extra dosis motivatie...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 19-01-2008, 16:59
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Hehe, net iets te laat Maar wel goed dat je t hebt gedaan, veel plezier
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 19-01-2008, 17:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
@Redhair: Blijf nou eens van die prutzooi af. Een paar maanden geleden gebruikte je helemaal niets en aan je posts te zien wordt het steeds weer meer en meer. Straks ben je weer terug bij af.

Ik heb nu officieel m'n kamer. En ik heb die van 18 m2. Hij is echt mooi en groot en ik zit echt met een luxe-probleem dat ik veel te veel bedenkt en dat er natuurlijk nooit allemaal in kan. Maar omg, het voelt zo goed een eigen kamertje te hebben waar ik vanaf 1 feb in mag. En m'n huisgenoten zijn lief, echt nieuwe vriendinnetjes. Er zit alleen nog wel enkel glas in en het is een deur naar het balkon, dus geen klein raampjes wat open kan om te luchten. Maar dat wordt in het voorjaar vervangen, dus dat houd ik nog wel even vol.
Oud 19-01-2008, 18:10
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Ik ben bang. Er is "iets" op de lever van mijn grootvader ontdekt en hij moet maandag naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Tot donderdag, zo lang . En ja, de specialist zei dat hij totaal nog niet wist wat het was, maar onze huisarts zei dat het er in elk geval helemaal niet goed uitziet. Wat ze wel al gezien hebben, is dat het in elk geval over heel de lever zit, en ook in het bloed was te zien dat er iets mis was met de lever.
Maar stél nu dat het kanker is, dan veronderstel ik dat er niets - of niet veel - meer aan te doen is, omdat het al over heel de lever zit...
Oh komaan, het mag niets te ernstig zijn.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 19-01-2008, 18:11
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Gewoon bellen of sms'en joh! Maakt toch niets uit dat je normaal gesproken niet uitgaat, ik zou het net tof vinden als een vriendin me plotseling zou bellen om uit te gaan. Enja, mochten ze iets anders hebben is dat jammer, maar zeker niet vreemd als je even iets laat horen. Wie weet wat het nog opleverd allemaal. Gewoon doen dus En verder dank je he

Ontopic: uhu het gaat nog steeds prima, alweer drie dagen overleefd, vannacht zelfs goed geslapen zonder jointje. Het is wel weer bijna vijf uur en ik moet nog zoveel doen... Maarja, eerst ratjes schoonmaken, daarna de drie colleges samenvatten, onderzoekopzet maken en nog ereaders doorlezen als ik genoeg tijd heb. Waarom is de zaterdagkrant nou zo dik, verdomme twee uur krant gelezen, omdat ik het zonde vind ervoor te betalen terwijl hij ongelezen naar het oud papier gaat. Ik wil wat extra tijd vanavond en een extra dosis motivatie...
Dankjewel voor je lieve reactie, ondanks dat hij te laat was. Ik weet wel dat het niet raar is om te vragen, maar ik wil nog wel eens vergeten dat mijn vrienden mij kennen en mijn impulsieve acties ook niet erg vinden.

Extra tijd kan ik je niet geven, maar een dosis motivatie misschien wel:
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 19-01-2008, 18:38
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Nou, ik heb dus DISverschijnselen. Dat heeft de boel wel aardig overhoop gehaald. Ik moet iets traumatisch hebben meegemaakt in mn jeugd, maar weet niet echt wat. Er zijn wel dingen die het kunnen zijn, maar ik weet weer niet zeker of die het zijn en bla... Waarschijnlijk krijg ik woensdag of ergens anders volgende week een DES test om te kijken tot hoeverre mijn persoonlijkheden de macht over me hebben.
Ik wist wel van het bestaan van DIS maar ik heb nooit beseft dat ik het ook kon hebben. Maarja, dat had ik toen borderline bij me werd vastgesteld ook. En nog noem ik mezelf nog geen echte borderliner. Ik ben ook geen doorsnee borderliner. Ik ben niet de bordie waar je in de boeken over leest. Ik ben heel erg introvert oftewel low level.

En dan de afdeling...tja, ik weet dat ik het getroffen heb met mijn verpleegkundigen, maar dat betekent niet dat ik het daar maar leuk vind. Ik ben nu gelukkig weer eens thuis voor een nachtje, maar ik voel het broeien in me. Ik voel me onrustig en gespannen. Zeker na mijn wegloopactie van woensdag, waar de politie weer bij te pas is gekomen, durf ik niet echt meer. Het vertrouwen moet overnieuw groeien...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 19-01-2008, 18:55
Redhair
Redhair is offline
Duivelaartje, ik heb het nog behoorlijk onder controle. Kan doordeweeks van pep afblijven, al ligt het voor me.

Gister met K. gekletst en film gekeken. Was leuk, maar ik weet totaal niet wat ik met hem en mijn gevoel aan moet. Hij flirt zo met me, maar ik kan niets doen, hoe graag ik ook wil. Het is allemaal te snel. Dus volgens mij trek ik aan en stoot ik af, wat ik helemaal niet wil.
Hij ging om twee uur weg, ik had wat pep gehad en ging zelf nog een film kijken. Werd onderbroken door wat huisgenoten en een vriend die voor mijn deur stonden. Zij waren vet wazig, leuk geouwehoerd. Er werd weer wat shit gehaald. Jeetje, we hebben een goede dealer gevonden hoor. Eindelijk geen waspoeder of bakpoedertroep.
Twee huisgenoten gingen uiteindelijk slapen, die vriend viel op mijn bank in slaap en met een huisgenoot heb ik de nacht doorgetrokken.
Vanmiddag weer aan de pep, huisgenoot en ik waren heel productief, we hebben een nieuwe rattenkooi voor een van mijn ratjes gebouwd. Hij is echt mooi geworden.
Vanavond komt D., dat wordt waarschijnlijk weer een avondje coke. Jezus, hierna is het feest wel weer even voorbij hoor, met die shit moet ik echt oppassen.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 19-01-2008, 18:56
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Oké, waarom ben ik totaal nog niet zenuwachtig voor de SE-week, terwijl ik alle reden heb om het te zijn (nog lááng niet klaar met leren)?
Ben toch wel trots op wat ik vandaag heb gedaan!
- heb me ingeschreven voor de open dag van de VU (oeoehoeoehe! )
- gemaild over de meeloopdag (nu maar afwachten)
- kunstgeschiedenis samengevat tot het einde van hoofdstuk 2
- 2 hoofdstukken matrices geleerd, samengevat en geoefend (moet alleen nog de laatste para en testbeeld)
- uitgezocht wat ik voor aardrijkskunde moet leren (kneiterveel en ik mis een deel..)

Ben best tevreden ook al is het minder dan ik op de planning had staan.. Ik denk dat ik zometeen nog maar even de diavoorstelling van kunstgeschiedenis moet doorkijken en dan morgen de rest samenvatten/leren. Misschien dat ik nog wat voor de discussie opzoek/uitprint. Ga nu eerst maar eens lekker lezen/tv kijken Ik blijf positief!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 19-01-2008, 19:26
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb zo'n hekel aan mijn huisgenote!
Het is zo'n kijk-mij-eens-perfect-zijn type, die het altijd beter weet, je nooit laat uitpraten en niet luistert naar wat jij zegt. Toen ze hier net woonde, hadden we nog een derde huisgenote, die niks in huis deed en alles liet versmeren. Ik heb toen maanden lang als enige schoongemaakt en wc papier gehaald enzo.
Ondertussen hebben we een nieuwe huisgenote, en heb ik uitzicht op een nieuw huisje, hoewel dat nog wel even kan duren. De afgelopen twee weken had ik het enorm druk, en geen tijd om dingen schoon te maken. Nu werd ik er op aangesproken dat zij altijd alles moest doen, en dat ik niks bijdroeg, en dat ik maar eens wat meer moest doen. Aangezien ik moe en ziek ben, had ik niet de energie om tegen haar in te gaan met fatsoenlijke argumenten, en liep ze dwars over me heen. Ik wil hier nu eigenlijk alleen maar weg, maar ja, dat gaat niet...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 19-01-2008, 20:36
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Hehe, dank je wel hoor Nou, twee college aantekeningen samengevat, e-reader bleek ik al gemaakt te hebben dus dat is beter. Nu aan t prakticum beginnen, pff. Saai, geen zin, nog even
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 19-01-2008, 20:41
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Nijn: mooi dat je positief blijft. Succes met je SE-week!

Gisteren was ik zo blij, maar vanmorgen twijfelde ik en die twijfels zijn niet meer weggegaan. Ik heb de docent gemaild vanmorgen en nu zit ik de hele dag mijn mail te kijken, maar nog niks terug. Logisch natuurlijk, want het is weekend. Als ze maar snel reageert. Jammer dat ik het iedereen al verteld heb, als het niet waar blijkt te zijn is het weer een teleurstelling, vooral voor mij. Maar gisteren ging ik er gewoon vanuit dat het zo was, en iedereen om mij heen ook. Ik heb me de hele dag niet kunnen concentreren, dus mijn zelfstudie schiet ook niet op. Hopelijk heb ik morgenochtend antwoord, dan kan ik weer echt blij zijn en me op mijn schoolwerk richten. Maar volgens mij klopt het wel, ik weet het bijna zeker maar dat kleine beetje twijfel is nu genoeg om mijn opluchting en blijdschap te onderdrukken.
Volgens mij is mijn verhaal niet te volgen, maar ik durf het pas duidelijk te posten als ik zeker weet wat de uitkomst is.
Volgens mij is er niks om zo over te twijfelen, gisteren twijfelde ik ook niet. Maarja, het makkelijker te zeggen om het gewoon te geloven dan het ook daadwerkelijk te doen.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 19-01-2008, 22:57
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Jezus Nattigheid, wat klote dat het zo moet aflopen zeg. Sterkte voor de laatste weken iig!

En natuurlijk @alle anderen: succes met toetsen en leren en sterkte met alle narigheden

OT: wtf, in de trein gingen 4 senioren naast mij helemaal een feestje bouwen met glazen wijn, borrelnootjes, alles erop en eraan. Ze hadden nog net geen slingers meegenomen . Feestje (edit: ander feestje natuurlijk ) was wel gezellig, fijn om even lieve mensen om je heen te hebben. Nu heb ik buikpijn (ik moet ook niet zoveel snoepen ) en ga ik slapen. Morgen weer een dag, leren en dansen .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 19-01-2008, 23:45
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
damn mn rechterbeen doet zeeeeer.. mn spier in mn lies is denk 10 cm opgerekt en verder is het een rot gevoel..
nu snel slapen, morgen vroeg ontbijten, ouders gaan een eindje rijden.
en dan rond half 1 komt 'hij' weer.. of dat positief of negatief is weet ik niet..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 20-01-2008, 09:23
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
damn mn rechterbeen doet zeeeeer.. mn spier in mn lies is denk 10 cm opgerekt en verder is het een rot gevoel..
nu snel slapen, morgen vroeg ontbijten, ouders gaan een eindje rijden.
en dan rond half 1 komt 'hij' weer.. of dat positief of negatief is weet ik niet..
Als je het niet weet, waarom post je er dan automatisch een "" achter? Kom op..een beetje positiviteit!

En verder heb ik niks te posten, behalve dan dat mn arm volgens mij wel lichtelijk gekneusd is of zo, want ik kan er niet veel mee. Gisteren wilde ik zelfs een paracetamol nemen, en als ik daar al aan begin te denken doet het wel echt pijn. Maar goed, toen zakte het weer en ging ik slapen en nu gaat het wel weer enigszins. En natuurlijk ook weer 1045894 gedachtes over 239840932 dingen, maar ik kan ze niet concreet benoemen.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 20-01-2008, 09:49
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Als je het niet weet, waarom post je er dan automatisch een "" achter? Kom op..een beetje positiviteit!

omdat ik er gek van word, al dat gemaal en gepieker.. ik wil gewoon eens duidelijkheid
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 20-01-2008, 10:32
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Rare kwast: die duidelijkheid zoals jij 'm wilt gaat waarschijnlijk nooit komen. Het is een kwestie van verschillende gevoelens en gedachtes die naast elkaar kunnen leven, je kunt in je geest niet één bepaald gevoel hebben of er één uitschakelen, zo is dat bij iedereen. En die twijfels en 'gemaal' zoals jij het noemt zijn heel normaal, behalve dan het feit dat jij je er druk om maakt als het niet duidelijk is wat je precies voelt. Dus probeer je erbij neer te leggen en laat het op je afkomen, als hij er is dan zie je vanzelf wel wat je ervan vind. Probeer je niet nú al druk te maken over wat er láter gaat komen.

@ Yana: misschien toch even met die arm naar de dokter gaan? Klinkt niet echt lekker..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 20-01-2008, 12:05
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
Ik ben bang. Er is "iets" op de lever van mijn grootvader ontdekt en hij moet maandag naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Tot donderdag, zo lang . En ja, de specialist zei dat hij totaal nog niet wist wat het was, maar onze huisarts zei dat het er in elk geval helemaal niet goed uitziet. Wat ze wel al gezien hebben, is dat het in elk geval over heel de lever zit, en ook in het bloed was te zien dat er iets mis was met de lever.
Maar stél nu dat het kanker is, dan veronderstel ik dat er niets - of niet veel - meer aan te doen is, omdat het al over heel de lever zit...
Oh komaan, het mag niets te ernstig zijn.
Ik begrijp volledig hoe je je voelt. Ongeveer een jaar geleden is er borstkanker vastgesteld bij mijn oma ( 78j). Mijn ouders en mijn 2 broers en ik waren ongeloofelijk ongerust... Ik kon het ook niet aanzien hoeveel verdriet mijn vader had...

Maar momenteel is alles in orde met mijn oma. Bij oudere mensen groeit kanker ongeloofelijk traag... ( Bij mijn oma was het knobbeltje toch ongeloofelijk groot, omdat mijn oma er niet had aan gedacht om dat te laten controleren. )
Toen bleek dat het echt borstkanker was, heeft de dokter duidelijk gezegd dat mijn oma hier niet aan zal sterven. Als behandeling heeft ze pilletjes gekregen en is die knobbel sterk verkleind. In theorie heeft mijn oma nog kanker, maar het is dus in behandeling met pilletjes... Dus het groeit niet meer en verkleind zelfs.

Mijn oma is terug de oude en heeft van kanker absoluut geen last. Het enige wat ze moet doen is die pilletjes nemen, maar daar wordt ze niet ziek van ofzo.

Sterkte! En niet vergeten dat je het nog niet zeker weet, ook al zegt de dokter dat het er niet goed uitziet. En zelf al is het kanker, dan wil dat echt niet het ergste zeggen. (Denk maar aan mijn oma )
Oud 20-01-2008, 12:08
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
wil hier nu eigenlijk alleen maar weg, maar ja, dat gaat niet...
Volhouden! Je hebt toch het vooruitzich dat je binnenkort weg kan!
Oud 20-01-2008, 13:08
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Uitgaan was zo relaxt. Met z'n 3en uiteindelijk gegaan, afgesproken bij de bieb, want de ene vriendin kwam iets te laat omdat de film in de bios uitliep. Toen maar eens een leuk caféetje opgezocht. In 't begin was zelfs de muziek heel fijn (mika, blof, the editors), maar later zakte het niveau een beetje meer richting nederlandstalig. Guus Meeuwis, Jan Smit enz. Het maakte het gelukkig niet minder gezellig. Bijgepraat over van alles en nog wat, en dronken mannen die drankjes voor je gaan bestellen omdat ze het toch wel laat vinden worden zijn soms best grappig. Alleen een beetje laat gemaakt, en iets meer gedronken dan ik wou. Geen kater ofzo, maar volgens mij is de alcohol nog niet helemaal uit m'n lichaam.

Zometeen maar eens aan de slag. Beginnen met samenvatten van maatschappijleer. Ofnee, eerst doorlezen. Dan samenvatten, dan GLO nog eens doorlezen, en dan Bio eens doorlezen. Hm, nog best veel te doen met m'n lamme hoofd. Maar ik voel me goed, en ben (gelukkig) niet chagerijnig van te weinig slaap.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 20-01-2008, 14:01
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Dit gaat goed Stond vanochtend om 9.30 alweer naast mijn bed, best goed uitgerust ook. Heb inmiddels al veel voor school gedaan: kunstgesch. hoofdstuk 1 & 3 helemaal samengevat en diavoorstelling gekeken t/m dia 120 oid. Ben er blij mee en heb het idee dat ik al best wel veel weet!
Zometeen eerst maar eens douchen en dan weer verder:
- geschiedenis hoofdstuk 2 lezen/highlighten
- discussie verder uitwerken
- diavoorstelling D, E helemaal afkijken
- beginnen met boekje van ak lezen/onderstrepen
- misschien nog een hoofdstuk wiskunde?
Hmm, ben benieuwd of ik het allemaal afkrijg maar heb in elk geval positieve motivatie. En de zenuwen beginnen nu toch wel een beetje te komen

En tussendoor kijk ik dan naar de foto van mijn opa op m'n bureau en heb ik het idee dat het alweer weken geleden is dat de crematie was (afgelopen woensdag) en tegelijkertijd kan ik me nog zo goed herinneren hoe die ene zaterdag was en als ik nog dieper nadenk voel ik het verdriet weer in me opwellen. Maar ik merk het wel; de scherpe kantjes gaan er vanaf, ik ben verdrietig dat absoluut, maar begin me steeds meer te beseffen dat het zo waarschijnlijk alleen maar beter is, voor hem en voor ons. Maar ik mis hem ontzettend, meer dan ik had verwacht..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 20-01-2008, 14:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Misschien ben ik stom geweest. Ik weiger me te schamen.
Verder was de reünie eigenlijk wel leuk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-01-2008, 14:22
Verwijderd
Jeej na een periode van grote drukte met mn studie, op kamers gaan en ook wel leuke dingen doen is er eindelijk eventjes rust aan mn hoofd. Mn tentamens zijn wisselend gegaan, denk dat ik er mss wel eentje moet overmaken. Maar goed dat merk ik vanzelf wel.
Nu me eventjes volop concenteren op het doen van leuke dingen, mn honours programma op rit krijgen en gewoon uitrusten zodat ik de nieuwe periode weer volop aan de slag kan .
Oud 20-01-2008, 14:44
Verwijderd
Zo dát was een vet optreden/feestje. Met jammen en leuke mensen, om 5 uur lag ik pas in bed Oepss.
Oud 20-01-2008, 15:09
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Bleh, ik heb de laatste tijd echt geen zin om sociaal te doen. Ben echt liever thuis en doe daar mn eigen ding. Stomme sociale verplichtingen ook. Gelukkig begint men het een beetje door te krijgen en laten ze me ook met rust. Ik ben sowieso niet echt gezellig en om te genieten, maar je blijft van die diehards hebben die het niet doorhebben. Achja. De tijd vliegt toch wel om, want om de een of andere reden heb ik altijd tijd tekort, vreemd. Maarja, hoe sneller de dagen omgaan, hoe beter. Over een uur of zeven mag ik weer naar bed. Joepie. Ik hou van mijn bed, alleen vannacht niet de verwarming aan laten staan, want dat is niet zo fijn wakker worden. Bleh, statistiek is saai, nog saaier dan zoals vanochtend 4 uur lang kamers stofzuigen. Hmm, weer aan de slag.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 20-01-2008, 15:17
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Meen, ik zal ook es wel op het leerlingennet kunnen - dan maar oefenen zonder voorbeeld SE's. Ik heb geen zin. En het is zo raar, zondagmiddag zonder mn vriendje. Werken, meis!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-01-2008, 15:25
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Oh redhair fucking coke, kijk uit! Maar dat weet je zelf allicht ook, maar echt, wat een kkzooi, er vanaf blijven is wellicht de beste keuze.

on the road......al dagen van huis, logeren etcetera, overal en nergens zijn zorgt dat ik niet zo na denk. Nog steeds geen bericht...geen bericht is.....goed bericht....nee gewoon geen bericht. De illusie van samenzijn, ach, wat moet men er mee, zolang die maar veilig thuis komt ben ik een gelukkig tevreden mens.
Te weinig geslapen, ik deelde een stapelbed in een jeugdherberg met een gast die hard ging op het een of ander en ohhh wtf, wtf, dat is geen nachtrust.
De komende dagen doe ik alles rustig aan.
__________________
never get old
Oud 20-01-2008, 16:09
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Dat afbouwen valt me nog niet mee. Ik slaap er nu al minder door. Of komt het door me ritme? denk dat t een beetje samenhangt. Ik slaap superlaat een keer in en slaap dan lang uit. Of slaap overdag, en dat is natuurlijk echt not done.
En donderdag heb ik wat gedaan wat ik nooit had moeten doen. Nu ik weet dat ik dit kan, kan ik het blijven doen en dan gaan we echt de mist in. Dus het mag niet. Ik doe het niet meer.

Vanavond begin ik met nieuwe medicijnen bij mijn oude. Vind het doodeng. Maar ja, we will see.
Verder ben ik echt de hele dag al aan het uitstellen. 2 dingen, maar vooral het werken aan een schoolopdracht. Ik ben gewoon zo bang dat ik het verkeerd doe, of dat ik het niet begrijp dat ik er helemaal niet aan durf te beginnen.
het voordeel is dan weer wel, dat me huis nu wel netjes en opgeruimd is

En ik heb zulke lieve foto's van mijn 2 katten.. <3 echt hun zijn me alles.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #120
Verwijderd
492 08-02-2008 18:14
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 11:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.