Oud 27-02-2019, 21:09
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Dit ZIJN echt bedroevende argumenten voor een vwo'er.
ZIJN ZIJN ZIJN!!!!!!
Nee jij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2019, 21:14
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Naast het "gegrammar nazi" vind ik het abnormaal dat je terroristen gedeeltelijk respecteert, aangezien ze biem boom wat dan ook zitten te doen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2019, 21:15
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Naast het "gegrammar nazi" vind ik het abnormaal dat je terroristen gedeeltelijk respecteert, aangezien ze biem boom wat dan ook zitten te doen.
vandaar het gedeeltelijk. Het blijven mensen.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2019, 21:17
Verwijderd
Citaat:
vandaar het gedeeltelijk. Het blijven mensen.
Daarom moet je ook respect hebben voor dingen als hun rechten. Dus, geen marteling, geen vernedering, onschuldig tot schuld bewezen is, due process, rechtsstaat boven alles, geen dubbele standaarden, vrouwe justitia is blind yadayadayadablahblahblah. DAT is het probleem niet.

Maar een moordenaar ís en blijft een moordenaar. Voor de persoon nóch de daden hoef je ook maar één gram respect opbrengen.

Totaal waanzinnig dat je besluit om die standaard te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2019, 21:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
vandaar het gedeeltelijk. Het blijven mensen.
Jah, het blijven mensen die andere mensen vermoorden en martelen.
Compleet normaal hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2019, 21:19
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Jah, het blijven mensen die andere mensen vermoorden en martelen.
Compleet normaal hoor.
Jullie begrijpen wat ik bedoel. Zo niet, jammer voor je.

Zullen we weer ontopic gaan?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2019, 21:27
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Jullie begrijpen wat ik bedoel. Zo niet, jammer voor je.

Zullen we weer ontopic gaan?
Nee ik begrijp niet wat je bedoelt, mensen die verkrachten, moorden, mishandelen en stelen verdienen geen greintje redpect van mij,
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 27-02-2019, 21:41
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
vandaar het gedeeltelijk. Het blijven mensen.
Waarom zou je respect hebben voor iemand die (meestal) onschuldige mensen vermoord. ‘Omdat het mensen zijn’ is een domme kk reden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2019, 21:42
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Nee ik begrijp niet wat je bedoelt, mensen die verkrachten, moorden, mishandelen en stelen verdienen geen greintje redpect van mij,
Citaat:
jammer voor je.
Zullen we weer ontopic gaan?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2019, 21:45
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Nee,
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Jullie begrijpen wat ik bedoel. Zo niet, jammer voor je.

Zullen we weer ontopic gaan?
Maar wat je bedoelt slaat nergens op. We begrijpen het wel, maar het is waanzinnig. Je hoeft geen respect te hebben voor verkeerde meningen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Neen hoor ik stelde hem als eerste aan hem
Oei, ik zie het nu ook. kkdom van mij
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 08:36
Verwijderd
Even Jan Marijnissen rapporteren met z'n dommigheid, brb.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Jullie begrijpen wat ik bedoel. Zo niet, jammer voor je.

Zullen we weer ontopic gaan?
Ook niet helemaal in orde
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Oei, ik zie het nu ook. kkdom van mij
Schrijf kanker even voluit aub

overigens is mijn zin ook wel kankerdom
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 15:24
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
De Christelijke overtuiging is dat God mensen een vrije wil heeft gegeven. Eigen verantwoordelijkheid dus voor hun daden. En dat mensen dus zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze anderen mensen aandoen.

Daarnaast denk ik persoonlijk dat wij als mensen heel snel (te snel?) het idee hebben dat wij recht hebben op van alles. Gezondheid, vrede, etc. Maar zelfs als er een God zou zijn (waar ik wel van uit ga, maar jij niet), waarom zou Hij jou dan iets verschuldigd zijn? Is Hij verplicht om in te grijpen als wij als mensen elkaar dingen aandoen?
Citaat:
De overtuiging is dat de hemel perfect is. Als daar allemaal niet-perfecte mensen in komen, is de hemel niet meer perfect. Dat kan dus niet. Hoe mensen dan wel in de hemel kunnen komen is door Jezus, die al die imperfectie wegneemt en voor de fouten van een mens betaald heeft. Voorwaarde is wel dat jij in je leven dat geschenk van Jezus geaccepteerd hebt. God geeft dat aan iedereen, maar je moet dat cadeau wel zelf aanpakken. Als je dat niet wil, ook prima, maar dan kom je er niet in. Hij kan simpelweg niet iedereen zomaar toelaten, omdat dat het perfecte van de hemel teniet zou doen.
Citaat:
Heel simpel gezien: iedereen maakt fouten en daardoor heb je een bepaalde "schuld". Zie het bijv. als een gevangenisstraf die je zou moeten uitzitten. Omdat jij die schuld hebt kan jij niet vrij tot God komen. God is perfect en jouw fouten staan dan een relatie tussen jou en God in de weg. God wil die relatie wel aangaan met mensen, dus stuurde Hij zijn Zoon Jezus naar de aarde. Jezus leefde een perfect leven, zonder zonden. Want alleen iemand die zelf helemaal zonder zonden was, kan de schuld van anderen dragen. Uiteindelijk moest Jezus aan het kruis sterven, Hij werd opgehangen alsof Hij een misdadiger was. Hij stierf en werd begraven. Met zijn dood betaalde hij voor alle fouten van de mensen die dat accepteren. Christenen geloven dat Jezus na drie dagen weer uit de dood is opgestaan, dat Hij de dood heeft overwonnen.

Omdat hij voor die schuld betaald heeft staat dat niet langer tussen God en mensen in. En kan je dus als mens na je dood in de hemel bij God komen.
Elin3, wat is jouw reactie op dit artikel? https://lazarus.nl/2017/04/12882/#gs.k1cH_RI
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 15:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Elin3, wat is jouw reactie op dit artikel? https://lazarus.nl/2017/04/12882/#gs.k1cH_RI
Interessant artikel! Ik kan me ook goed vinden in het Christus victor model, al sluit dat voor mij niet uit dat Jezus daarmee ook betaald heeft voor zonden.

Ik snap wel wat de auteur zegt over de behoefte aan een soort wraak, wat hij niet Bijbels vindt. Dat is iets wat ik zelf ook altijd lastig vond, want kan God niet "gewoon vergeven", zonder zo'n offer? Daarin vind ik het beeld van God als Aslan in The Chronicles of Narnia wel heel behulpzaam. Hij is schepper en redder, maar moet tegelijkertijd wel een bepaalde rechtvaardigheid in stand houden. In The Lion, the Witch and the Wardrobe Kan zelfs hij niet om "the deeper magic" heen, en moet er een offer gebracht worden. Zijn liefde voor Edmund is so sterk dat Aslan liever zelf die straf draagt, en sterft, dan Edmund in handen van the White Witch Baltimore. Hier is Aslan uiteindelijk offer en overwinnaar.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 15:59
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Interessant artikel! Ik kan me ook goed vinden in het Christus victor model, al sluit dat voor mij niet uit dat Jezus daarmee ook betaald heeft voor zonden.

Ik snap wel wat de auteur zegt over de behoefte aan een soort wraak, wat hij niet Bijbels vindt. Dat is iets wat ik zelf ook altijd lastig vond, want kan God niet "gewoon vergeven", zonder zo'n offer? Daarin vind ik het beeld van God als Aslan in The Chronicles of Narnia wel heel behulpzaam. Hij is schepper en redder, maar moet tegelijkertijd wel een bepaalde rechtvaardigheid in stand houden. In The Lion, the Witch and the Wardrobe Kan zelfs hij niet om "the deeper magic" heen, en moet er een offer gebracht worden. Zijn liefde voor Edmund is so sterk dat Aslan liever zelf die straf draagt, en sterft, dan Edmund in handen van the White Witch Baltimore. Hier is Aslan uiteindelijk offer en overwinnaar.
En wat is dan jouw reactie op dit specifieke stukje tekst uit het artikel?

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 16:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En wat is dan jouw reactie op dit specifieke stukje tekst uit het artikel?

Spoiler
Op meerdere plekken in de Bijbel wordt ook benadrukt dat God rechtvaardig is. De schuld van het volk wordt bijvoorbeeld ook op een offerdier gelegd. Dat is blijkbaar nodig. Misschien niet omdat God x nodig heeft voor Hij y kan doen, maar misschien wel omdat Hij zoveel waarde hecht aan die rechtvaardigheid. Of speelt daarin iets mee waar wij niet bekend mee zijn (zoals die deeper magic in Narnia, die zelfs de machtige Aslan die Narnia tot leven zong, bepaalde verplichtingen oplegde). Jezus zou het laatste offer zijn, waarna offerdieren ook niet meer nodig zijn. Dat klopt voor mij meer met het Jezus-betaalt-de-schuld model, dan met het overwinningsmodel. Jezus heeft wel het kwaad en de dood overwonnen, maar de gevolgen er van (pijn, verdriet, zonde) zijn nog elke dag onderdeel van het aardse leven. Daarin ligt geen reden om de offers af te schaffen. Als je Jezus ziet als het laatste en ware offer, dan is het wel logisch dat offeren niet meer nodig is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:04
Saiy
Saiy is offline
Dankje voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Op meerdere plekken in de Bijbel wordt ook benadrukt dat God rechtvaardig is. De schuld van het volk wordt bijvoorbeeld ook op een offerdier gelegd. Dat is blijkbaar nodig. Misschien niet omdat God x nodig heeft voor Hij y kan doen, maar misschien wel omdat Hij zoveel waarde hecht aan die rechtvaardigheid. Of speelt daarin iets mee waar wij niet bekend mee zijn (zoals die deeper magic in Narnia, die zelfs de machtige Aslan die Narnia tot leven zong, bepaalde verplichtingen oplegde). Jezus zou het laatste offer zijn, waarna offerdieren ook niet meer nodig zijn. Dat klopt voor mij meer met het Jezus-betaalt-de-schuld model, dan met het overwinningsmodel. Jezus heeft wel het kwaad en de dood overwonnen, maar de gevolgen er van (pijn, verdriet, zonde) zijn nog elke dag onderdeel van het aardse leven. Daarin ligt geen reden om de offers af te schaffen. Als je Jezus ziet als het laatste en ware offer, dan is het wel logisch dat offeren niet meer nodig is.
In wat voor kromme logische wereld zijn de acties van god op wat voor manier dan ook rechtvaardig?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dankje voor je reactie
Graag gedaan
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:17
Verwijderd
Wel heel cool, ik heb ook het kwaad en de dood overwonnen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:19
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Wel heel cool, ik heb ook het kwaad en de dood overwonnen.
Nu krijg je 72 maagden om je heen geringd en veel wijn.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:20
Verwijderd
Ik ben de MESSIAS!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:23
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik ben de MESSIAS!
en ik ben je vader.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:24
Verwijderd
Ja sorry, ik heb mijn medicatie nog niet gehad, dus nu lees ik de bijbel. Zodra het inwerkt doe ik de bijbel weer weg.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:33
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ja sorry, ik heb mijn medicatie nog niet gehad, dus nu lees ik de bijbel. Zodra het inwerkt doe ik de bijbel weer weg.
Verbrand de bijbel en ik betaal je 420 euro en 69 cent.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 03:30
sjoerd91
sjoerd91 is offline
https://www.youtube.com/watch?v=3MzfRcYwp0U Recent discoveries prove Bible stories
Er zijn wielen van de strijdwagens van de Egyptenaren gevonden op de bodem van de dode zee
Berg Sinaï is de berg waar Mozes God sprak. God stak de berg in brand. De top van berg Sinaï is nog steeds zwartgeblakerd.
De rots in Horeb waar God water uit liet stromen voor de Israëlieten is gevonden met een kloof erin en sporen van watererosie
In Egypte is een slavenlijst gevonden met Semitische namen
Een Egyptisch document bevestigd dat de Nijl in bloed veranderde
Bijna alle oude culturen hadden een verhaal over de grote vloedgolf
Hittitische teksten en Ugaritische teksten bevestigen de heidense religie van de Kanaänieten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 07:03
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=3MzfRcYwp0U Recent discoveries prove Bible stories
Er zijn wielen van de strijdwagens van de Egyptenaren gevonden op de bodem van de dode zee
Berg Sinaï is de berg waar Mozes God sprak. God stak de berg in brand. De top van berg Sinaï is nog steeds zwartgeblakerd.
De rots in Horeb waar God water uit liet stromen voor de Israëlieten is gevonden met een kloof erin en sporen van watererosie
In Egypte is een slavenlijst gevonden met Semitische namen
Een Egyptisch document bevestigd dat de Nijl in bloed veranderde
Bijna alle oude culturen hadden een verhaal over de grote vloedgolf
Hittitische teksten en Ugaritische teksten bevestigen de heidense religie van de Kanaänieten.
Heb je hem ook weer
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 08:19
Verwijderd
Oh boy, dit wordt genieten!

Citaat:
Er zijn wielen van de strijdwagens van de Egyptenaren gevonden op de bodem van de dode zee
Niet waar, dat is van een Engelse "de Speld", een satirische site.

https://www.snopes.com/fact-check/ch...ottom-red-sea/



Citaat:
Berg Sinaï is de berg waar Mozes God sprak. God stak de berg in brand. De top van berg Sinaï is nog steeds zwartgeblakerd.
"de berg Sinai"? Die bestaat niet eens als zodanig. Er is totaal geen consensus, ook niet onder gelovigen of theologen, welke berg er in de bijbel bedoelt wordt. Leuk extraatje: het schiereiland Sinaï is vernoemd naar de bijbel, niet andersom.

https://en.wikipedia.org/wiki/Biblic...sted_locations

De enige berg in de buurt* met een min of meer zwarte top is Jabal Maqla, dat is gewoon grafiet en absoluut niet zwartgeblakerd door vuur. Bovendien komt Jabal Maqla op meerdere punten totaal niet overeen met het Bijbelverhaal en wordt eigenlijk door niemand buiten een enkele Amerikaanse gek genoemd als Mount Sinaï.

*in de buurt is nogal eufemistisch hier.


Citaat:

De rots in Horeb waar God water uit liet stromen voor de Israëlieten is gevonden met een kloof erin en sporen van watererosie
Nu gaan we opeens naar "de rots in Horeb". Eigenlijk is men het er wel over eens dat de berg Horeb en Sinaï één en dezelfde berg zijn, waarvan de locatie dus onduidelijk is.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Horeb

Dat er ergens een berg is met sporen van watererosie lijkt me trouwens nauwelijks bewijs voor waarheid van de bijbel.

Citaat:
In Egypte is een slavenlijst gevonden met Semitische namen
Egypte zat in die tijd dan ook vol met Semitisch sprekende mensen, dat ontkent helemaal niemand? Er is wat discussie of er Israëlieten/Hebreeën waren - dat is specifieker dan Semitisch. Maar die discussie zal hier niemand iets interesseren. Egypte was het centrum van dat deel van de wereld, natuurlijk zullen er slaven van het relatief dichtbij wonende Israëlitische volk geweest zijn.

Citaat:
Een Egyptisch document bevestigd dat de Nijl in bloed veranderde
Haha, schitterend dit! Je verwijst naar de Ipuwer Papyrus. Dat is overduidelijk een werk van fictie, maar ik vind het prima als we het serieus gaan nemen. Wil je dat doen? Denk goed na over je antwoord, want ik zal het alvast verklappen: op veel punten spreekt dit werk de bijbel direct tegen. En als we dit werk serieus/als een historisch verslag gaan zien, dan wel op alle punten en niet alleen het ene punt dat jou goed uitkomt.



Citaat:
Bijna alle oude culturen hadden een verhaal over de grote vloedgolf
Nou, niet over één vloedgolf, maar over overstromingen, inderdaad. Klopt. Wat wil je daar mee zeggen? Ik denk dat dat inderdaad een groot ding was in voorbijbelse beschavingen om overduidelijke redenen.

Citaat:
Hittitische teksten en Ugaritische teksten bevestigen de heidense religie van de Kanaänieten.
Wederom, wat wil je hier mee zeggen?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 13:17
Verwijderd
Mensen wonen logischerwijs dicht bij water en als je niet net als Nederland enkele honderden miljarden investeert om de boel onder controle te houden, dan wil het nog wel eens fout gaan eah.

Zelfs de Deltawerken zijn niet tegen alle stormen bestand trouwens, iets als de Elizabethsvloed of de Allerheiligenvloed zou nog steeds slachtoffers eisen. Meren en zeeën overstromen als het stormt, DUH dat er veel overstromingslegenden zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 22:57
sjoerd91
sjoerd91 is offline
https://www.youtube.com/watch?v=1PKpKOXX6Bo Interessante video over de Illuminati en Satanisme
http://www.franklinterhorst.nl/Het%2...20de%20zee.htm Het beest uit de zee/de eindtijd
https://www.wereldvanmorgen.nl/lezen...te-christendom
2Timotheüs5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van dezen. 2 timotheüs voorspelde dat deze heidense christenen zouden komen die deden alsof ze Godzalig waren, terwijl ze de Bijbe niet kenden

http://www.jesus-is-savior.com/ informatieve website
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 23:02
sjoerd91
sjoerd91 is offline
https://www.youtube.com/watch?v=Br8r5qLiu3s Bewijs dat de vrijmetselaren alles runnen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 23:14
Verwijderd
Hou op met je idioterie, eikel. Als je in discussie wil dan kan dat maar het is geen linkspam.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 23:30
sjoerd91
sjoerd91 is offline
De EU herbouwt de toren van Babel. In Openbaring van Johannes wordt de één wereld regering beschreven onder het beest en in Babel wilde ze ook één wereld maken. In Openbaring wordt ook de hoer van Babylon genoemd.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 23:31
sjoerd91
sjoerd91 is offline
Openbaring van Johannes heeft het over een vrouw die op de rug van het beest zit. Ook een symbool van de EU
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 23:33
Verwijderd
Je bent zelf de toren van bazel.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2019, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Openbaring van Johannes heeft het over een vrouw die op de rug van het beest zit. Ook een symbool van de EU[afbeelding]
Ja, net als de duivel in de twin towers!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie bestaat god echt?
ibr100
24 11-01-2012 04:20
Levensbeschouwing & Filosofie >> Geloven in God <<
Lord Dolphin
378 17-11-2005 23:03
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom zou god bestaan?
akumabito
1 28-08-2005 10:39
Levensbeschouwing & Filosofie Bestaat god?
PGWR
20 21-04-2005 08:02
De Kantine bestaat god of een anderen |religie in jullie ogen ? hoe denk je daar over
Verwijderd
4 05-06-2003 07:54
De Kantine bestaat god ?
Verwijderd
4 05-06-2003 01:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.