Oud 27-06-2019, 17:46
David1280
David1280 is offline
Wat beelden mensen zich in wanneer ze zich inbeelden dat ze aan het sterven zijn?
Dan beelden ze zich in dat hun bewustzijn niets wordt want er is niets na de dood.
Maar dan kan men even goed eens een huis of een auto niets zien worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2019, 17:47
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
super. Wat moeten we met die informatie?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 17:51
David1280
David1280 is offline
Citaat:
super. Wat moeten we met die informatie?
Er kan even goed een auto of een huis niets worden, maar dat gebeurt nooit in de realiteit.
Er is dus sprake van intelligente selectie.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 17:54
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Wat beelden mensen zich in wanneer ze zich inbeelden dat ze aan het sterven zijn?
Dan beelden ze zich in dat hun bewustzijn niets wordt want er is niets na de dood.
Maar dan kan men even goed eens een huis of een auto niets zien worden.
k
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 18:38
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Er kan even goed een auto of een huis niets worden, maar dat gebeurt nooit in de realiteit.
Er is dus sprake van intelligente selectie.
dit geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Wat moet ik met die info?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 18:52
David1280
David1280 is offline
Citaat:
dit geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Wat moet ik met die info?
Een intelligentie die er voor zorgt dat enkel het bewustzijn niets wordt tijdens het sterven omdat er niets is na de dood en er dus voor zorgt dat er nooit eens een auto of een huis niets wordt. Wat moet iemand als jij inderdaad met die informatie...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 19:12
Verwijderd
Ik snap werkelijk niet wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 19:14
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Een intelligentie die er voor zorgt dat enkel het bewustzijn niets wordt tijdens het sterven omdat er niets is na de dood en er dus voor zorgt dat er nooit eens een auto of een huis niets wordt. Wat moet iemand als jij inderdaad met die informatie...
eigenlijk helemaal niets.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 19:16
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Wat beelden mensen zich in wanneer ze zich inbeelden dat ze aan het sterven zijn?
Dan beelden ze zich in dat hun bewustzijn niets wordt want er is niets na de dood.
Maar dan kan men even goed eens een huis of een auto niets zien worden.
Waarom stel je een vraag om die vervolgens gelijk zelf te beantwoorden? Ik snap voor de rest echt geen anus van wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 19:17
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Een intelligentie die er voor zorgt dat enkel het bewustzijn niets wordt tijdens het sterven omdat er niets is na de dood en er dus voor zorgt dat er nooit eens een auto of een huis niets wordt. Wat moet iemand als jij inderdaad met die informatie...
Jij hebt een IQ van de temperatuur in jouw huis en auto. Jeez.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 19:41
David1280
David1280 is offline
Ik zal het even anders uitleggen voor de idioten op dit forum die dit bijgevolg ook niet begrijpen. Kan een auto in 1 seconde in het niets verdwijnen of niets worden? Het antwoord is neen want iets kan niet niets worden. Om van iets niets te maken heb je een mirakel nodig. En toch is er iets dat niets kan worden. Het bewustzijn is na de dood niets geworden omdat er niets is na de dood. Dat kun je nagaan door je eens in te beelden dat je aan het sterven bent. Dat betekent dat doodgaan een mirakel is en dat er een intelligentie is die er voor zorgt dat de mirakels die van een auto of een huis niets maken niet van toepassing zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 19:56
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik zal het even anders uitleggen voor de idioten op dit forum die dit bijgevolg ook niet begrijpen. Kan een auto in 1 seconde in het niets verdwijnen of niets worden? Het antwoord is neen want iets kan niet niets worden. Om van iets niets te maken heb je een mirakel nodig. En toch is er iets dat niets kan worden. Het bewustzijn is na de dood niets geworden omdat er niets is na de dood. Dat kun je nagaan door je eens in te beelden dat je aan het sterven bent. Dat betekent dat doodgaan een mirakel is en dat er een intelligentie is die er voor zorgt dat de mirakels die van een auto of een huis niets maken niet van toepassing zijn.
1. Als we iets niet begrijpen, zijn we niet gelijk idioten
2. Als jij denkt dat doodgaan een mirakel is, zou ik zeker feest gaan vieren als het bij jou in de buurt gebeurd.
3. Nog steeds de vraag: WAT MOET IK HIERMEE
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 20:03
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ik snap er nog steeds geen ene fuck van en het interesseert mij ook niet. Als ik dood ben ben ik dood en het interesseert mij niet wat daarna is.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 20:14
Verwijderd
0900 1450
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 21:17
Verwijderd
Tering wat een omhooggevallen zak hooi ben jij.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Ik zal het even anders uitleggen voor de idioten op dit forum die dit bijgevolg ook niet begrijpen. Kan een auto in 1 seconde in het niets verdwijnen of niets worden? Het antwoord is neen want iets kan niet niets worden. Om van iets niets te maken heb je een mirakel nodig. En toch is er iets dat niets kan worden. Het bewustzijn is na de dood niets geworden omdat er niets is na de dood. Dat kun je nagaan door je eens in te beelden dat je aan het sterven bent. Dat betekent dat doodgaan een mirakel is en dat er een intelligentie is die er voor zorgt dat de mirakels die van een auto of een huis niets maken niet van toepassing zijn.
1) Hoe weet jij zo zeker dat iets niet niets kan worden? Er zijn namelijk theorieën die het tegenovergestelde poneren. Heb je wetenschappelijke onderbouwing voor jouw stelling, uit theoretisch natuurkundige hoek?

2) Bewustzijn wordt gevormd door de hersenen. Dat is een fabelachtig orgaan, onderhevig aan alle denkbare natuurwetten. Zonder hersenen geen bewustzijn, zeker niet in de context waar jij het over hebt. Ergo: er is geen sprake van iets dat niets wordt. Er is sprake van iets dat stopt met functioneren, c'est tout.

Doe niet zo puberaal interessant, met je LOI-cursus filosofie.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 21:41
David1280
David1280 is offline
Citaat:
1) Hoe weet jij zo zeker dat iets niet niets kan worden? Er zijn namelijk theorieën die het tegenovergestelde poneren. Heb je wetenschappelijke onderbouwing voor jouw stelling, uit theoretisch natuurkundige hoek?

2) Bewustzijn wordt gevormd door de hersenen. Dat is een fabelachtig orgaan, onderhevig aan alle denkbare natuurwetten. Zonder hersenen geen bewustzijn, zeker niet in de context waar jij het over hebt. Ergo: er is geen sprake van iets dat niets wordt. Er is sprake van iets dat stopt met functioneren, c'est tout.

Doe niet zo puberaal interessant, met je LOI-cursus filosofie.
Als het bewustzijn volgens jou niet niets wordt tijdens het sterven, wat wordt het dan wel volgens jou?
Je antwoord moet dus als volgt zijn: Na de dood is het bewustzijn … geworden en dat is niet niets.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 21:44
Verwijderd
Ik denk niet dat je kunt spreken van dat het iets wordt. Je bewustzijn houdt op, dat is iets anders dan niets worden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2019, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Als het bewustzijn volgens jou niet niets wordt tijdens het sterven, wat wordt het dan wel volgens jou?
Je antwoord moet dus als volgt zijn: Na de dood is het bewustzijn … geworden en dat is niet niets.
Je stapelt hier denkfout op denkfout, waarbij ik niet weet waar te beginnen

Ik zeg niet dat het bewustzijn niets is, het is een verbluffend iets. Ik zeg dat het bewustzijn het gevolg is van het functioneren van een orgaan, de hersenen. Stopt dat orgaan, stopt het bewustzijn.

Wat begrijp je hier niet aan? Moet ik je voorzien van metaforen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2019, 11:12
David1280
David1280 is offline
Lezers van deze topic die de moeite hebben genomen om zich eens in te beelden wat het is om te sterven of wat het is om dood te zijn weten dat het bewustzijn dan niets wordt omdat er niets is na de dood.
En dan kan men dus even goed eens een auto of een huis niets zien worden.
Lezers die die moeite niet nemen blijven onzin schrijven waar ik geen aandacht aan schenk.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2019, 12:13
Verwijderd
Hey joh, doe niet zo arrogant.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2019, 14:05
Verwijderd
Daaaaag.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2019, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Hey joh, doe niet zo arrogant.
Dat is wel de minste van z'n problemen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2019, 19:47
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Lezers van deze topic die de moeite hebben genomen om zich eens in te beelden wat het is om te sterven of wat het is om dood te zijn weten dat het bewustzijn dan niets wordt omdat er niets is na de dood.
En dan kan men dus even goed eens een auto of een huis niets zien worden.
Lezers die die moeite niet nemen blijven onzin schrijven waar ik geen aandacht aan schenk.
Ik hoop hier een reactie op te krijgen: Waarom zou ik me inbeelden hoe het is als ik doodga? Als ik dit zou doen, dan zie ik iets waar ik binnen 80 jaar ook zal zien. Helemaal niets. Ik ben heel lang bezig met doodzijn, dus waarom zou ik dan nu er tijd aan besteden als ik ook gewoon kan genieten van het leven nu ik het nog heb?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2019, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Dat is wel de minste van z'n problemen
tja...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2019, 20:00
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ik snap echt niet waarom mensen zich druk maken over dood gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2019, 20:03
Verwijderd
Ik wel, het moment zelf kan best angstig zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2019, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ik snap echt niet waarom mensen zich druk maken over dood gaan.
Ik wel. De dood an sich hoeft niet vervelend te zijn, maar de manier waarop of de aanloop er naar toe kan heel naar zijn
Met citaat reageren
Oud 30-06-2019, 02:49
Verwijderd
Citaat:
Lezers van deze topic die de moeite hebben genomen om zich eens in te beelden wat het is om te sterven of wat het is om dood te zijn weten dat het bewustzijn dan niets wordt omdat er niets is na de dood.
En dan kan men dus even goed eens een auto of een huis niets zien worden.
Lezers die die moeite niet nemen blijven onzin schrijven waar ik geen aandacht aan schenk.
Lol
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.