Oud 19-09-2005, 15:27
elledc
elledc is offline
Ik zou een lenig willen aangaan bij de bank voor een bedrag van 100.000 euro ongeveer om een huis te kopen, dat betekent dat ik op termijn van 20 jaar elke maand ongeveer 400 euro moet betalen. Maar een intrest per maand erbij van ongeveer 180 euro! het is niet weinig!
Maar... ik heb slechts heel recent een vaste job...
Zou het kunnen ze mij niet toelaten een lening aan te gaan?
Iemand meer ervaring?

Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 15:42.
Advertentie
Oud 19-09-2005, 15:47
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Er zijn diverse factoren die invloed hebben op de uiteindelijke schuld:
- soort hypotheek (lineair, annuïteit, spaar, combinatie)
- mate van risico dat je wil lopen

Als jij een vast fulltime dienstverband hebt en je hebt bent nog niet geregistreerd als "wanbetaler" zie ik geen grond om jouw een hypotheek te weigeren.
__________________
Hatsjoe!
Oud 19-09-2005, 15:56
Verwijderd
Als je een vast contract hebt, dan is er wat dat betreft geen reden om je geen hypotheek te verstrekken. Laat eens een hypotheekadviseur langs komen, die kan jou vertellen wat er in jouw situatie mogelijk is. En die kan je ook vertellen wat voor hypotheken er zijn, wat bij jouw situatie past, enz.
Oud 19-09-2005, 16:01
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 19-09-2005 @ 16:27 :
Ik zou een lenig willen aangaan bij de bank voor een bedrag van 100.000 euro ongeveer om een huis te kopen.
Kan mij niet voorstellen dat je voor dat geld een goed huis kunt kopen.
Oud 19-09-2005, 16:04
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Cornel schreef op 19-09-2005 @ 17:01 :
Kan mij niet voorstellen dat je voor dat geld een goed huis kunt kopen.
In de randstad niet nee.
Maar misschien is ze handig, dan kom je ook een heel eind.
__________________
Hatsjoe!
Oud 19-09-2005, 16:07
Verwijderd
Voor rond de 100.000 euro kan je een heel redelijk appartement kopen in de Randstad. Er buiten moet het zeker lukken, een eensgezinswoning(kje) waarschijnlijk ook wel.
Oud 19-09-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 19-09-2005 @ 16:27 :
Ik zou een lenig willen aangaan bij de bank voor een bedrag van 100.000 euro ongeveer om een huis te kopen, dat betekent dat ik op termijn van 20 jaar elke maand ongeveer 400 euro moet betalen. Maar een intrest per maand erbij van ongeveer 180 euro! het is niet weinig!
Maar... ik heb slechts heel recent een vaste job...
Zou het kunnen ze mij niet toelaten een lening aan te gaan?
Iemand meer ervaring?
Ze kunnen je weigeren, zeker als je nog in je proeftijd zit. In dat geval moet je je werkgever een 'intentieverklaring' laten tekenen (dat hij de intentie heeft met jou verder te willen).

Verder zijn er diverse leningsvormen (en rentevormen!) waar je uit kunt kiezen:
annuiteit, aflossingsvrij, liniair,...

Rentevormen:
30/360, act/360, act/act. Volgens mij is er ook nog 30/act, maar dat weet ik niet zeker. Het is act/365.

[edit]

Verder maakt het ook nog uit of je vaste of variabele rente neemt (en bij variabele rente, hoeveel maanden 'vast'? zoals Euribor 1mnds, Euribor 3mnds, Euribor 6 mnds) en of je de rente aan het begin van de betaaltermijn in rekening wilt brengen of aan het eind van de termijn.

[/edit]

Het is even aan het rekenen gaan, maar uiteindelijk kun je de voordeligste combinatie krijgen. Wil je echter (ook) een goede service e.d., moet je er wat meer voor over hebben.

Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 17:56.
Oud 19-09-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 19-09-2005 @ 17:01 :
Kan mij niet voorstellen dat je voor dat geld een goed huis kunt kopen.
eigen vermogen van meer dan 20.000?

[edit]
Partner kan natuurlijk ook
[/edit]

Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 16:44.
Oud 19-09-2005, 16:43
Verwijderd
Het ligt helemaal aan de eisen van TS hoeveel ze kwijt zal zijn...
Oud 19-09-2005, 16:57
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2005 @ 17:07 :
Voor rond de 100.000 euro kan je een heel redelijk appartement kopen in de Randstad. Er buiten moet het zeker lukken, een eensgezinswoning(kje) waarschijnlijk ook wel.
kom regelmatig appartementen tegen van bv 78.000 €, maar vergeleken met mijn huurflat is mijn flat toch een penthouse.
Oud 19-09-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 19-09-2005 @ 17:57 :
kom regelmatig appartementen tegen van bv 78.000 €, maar vergeleken met mijn huurflat is mijn flat toch een penthouse.
Ik snap niet wat je hier zegt?
Oud 19-09-2005, 17:32
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2005 @ 18:20 :
Ik snap niet wat je hier zegt?
Hoe ben jij dan ooit forumbaas+ geworden?

On topic, ik bedoelde met die opmerking dat de kwaliteit van die 78.000 € appartement vele malen minder is dan de huurflat waar ik in woon, en dat vind ik al voor mijn doen ver onder de maat.
Oud 19-09-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 19-09-2005 @ 18:32 :
Hoe ben jij dan ooit forumbaas+ geworden?

On topic, ik bedoelde met die opmerking dat de kwaliteit van die 78.000 € appartement vele malen minder is dan de huurflat waar ik in woon, en dat vind ik al voor mijn doen ver onder de maat.
Ik dacht al dat je zo iets bedoelde, al staat dat er volgens mij niet.

€78.000,- is ook wel heel wat minder dan €100.000,- .

Zelf heb ik pas een appartement gekocht (niet in m'n eentje, maar samen met mijn man ) en ik ben bij het zoeken naar appartementen genoeg appartementen voor rond de €100.000,- tegen gekomen die prima waren (en ja, in de Randstad ). Maar goed, deze discussie hoort niet echt in dit topic thuis.

(Je wilt btw ook niet weten wat de kwaliteit is van de woningen die je in de Randstad huurt voor behoorlijk hoge huurprijzen. )

Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 17:44.
Oud 19-09-2005, 18:02
Verwijderd
Trouwens, staar je niet blind op het rentepercentage: banken verdienen het meeste aan de provisies (afsluitprovisie e.d.)
Oud 19-09-2005, 23:21
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Je hebt als je geen vast contract hebt inderdaad (zoals eddie al zegt) een Intentieverklaring nodig dat hij je voor vast gaat aannemen. De meeste werknemers geven dit wel, vooral bijv. aan het begin van een jaarcontract.
Dit hoeft dan nog niet te betekenen dat je daarna ook echt een vast contract krijgt. Je baas hoeft alleen maar de intentie af te geven.

We hebben zelf ook een hypotheek en mn vriend heeft een jaarcontract, bij ons kon het dus gewoon. (ik studeer nog en heb dus geen echt inkomen)
Ik zou wel goed kijken waar de rente enzo het laagste is, dit kan enorm schelen vooral als je de bank vergelijkt met bijvoorbeeld de hypotheker.
Denk er ook over na of je alles spaart of dat je ook een gedeelte gaat beleggen. Beleggen scheelt enorm in de maandelijkse kosten en geeft vaak weinig risico. (of je moet het via een louche persoon/bedrijfje doen) Wij hebben ook gedeeltelijk beleggen en gedeelte sparen

(Als je meer wil weten kun je ook pm-en)
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Oud 19-09-2005, 23:35
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Bartje schreef op 19-09-2005 @ 17:04 :
In de randstad niet nee.
Maar misschien is ze handig, dan kom je ook een heel eind.
Volgens mij woont TS in Belgie
Oud 20-09-2005, 00:13
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 20-09-2005 @ 00:35 :
Volgens mij woont TS in Belgie
Daar kun je al halve (hele) kastelen kopen voor dat geld.
Oud 20-09-2005, 09:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2005 @ 17:07 :
Er buiten moet het zeker lukken, een eensgezinswoning(kje) waarschijnlijk ook wel.
hahahahaha mag ik even hardop lachen ? waar vind jij een eensgezinswoningkje voor 1 ton ? een appartement, oke, zal best, hoewel je dan toch niet echt iets bijzonders zal hebben volgens mij. maar een huis 'er buiten' (je bedoelt buiten de randstad denk ik) lijkt me niet. voorbeeld : in willekeurig welke kutplaats in friesland vind je geen huizen onder de twee ton. echt niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Ads door Google
Oud 20-09-2005, 09:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2005 @ 17:07 :
Voor rond de 100.000 euro kan je een heel redelijk appartement kopen in de Randstad. Er buiten moet het zeker lukken, een eensgezinswoning(kje) waarschijnlijk ook wel.
Nou hier echt niet hoor Binnenkort komen hier starters appartementen voor iets van 180.000 euro. En dat is al onwijs goedkoop

(En ik woon bij de veluwe in een dorpje)
Oud 20-09-2005, 09:58
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2005 @ 10:28 :
hahahahaha mag ik even hardop lachen ? waar vind jij een eensgezinswoningkje voor 1 ton ? een appartement, oke, zal best, hoewel je dan toch niet echt iets bijzonders zal hebben volgens mij. maar een huis 'er buiten' (je bedoelt buiten de randstad denk ik) lijkt me niet. voorbeeld : in willekeurig welke kutplaats in friesland vind je geen huizen onder de twee ton. echt niet.

klik

klik

klik

klik

eerst even zoeken voordat je zomaar wat gaat roepen, hier heb ik echt niet veel moeite voor moeten doen hoor.

edit: hmm, hij linkt niet goed door. Dan moet je zelf maar even kijken
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 20-09-2005, 11:47
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Tja voor een ton krijg je niet veel soeps hoor.

BTW die links werken niet je kan niet direct doorlinken van funda.

En bij een huis kopen komt meer kijken dan de meeste denken.
Oud 20-09-2005, 11:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Onder een ton kom ik in een straal van 15 km om mijn huidige woonplaats (in het oosten van het land) alleen maar serviceappartementen tegen, waarbij je nog 500 of 600 euro servicekosten per maand moet betalen

Of in elkaar stortende chalets die je alleen tijdelijk mag bewonen en waar ook nog een x aantal 1000 euro per jaar bij moet
Oud 20-09-2005, 12:07
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-09-2005 @ 12:56 :
Onder een ton kom ik in een straal van 15 km om mijn huidige woonplaats (in het oosten van het land) alleen maar serviceappartementen tegen, waarbij je nog 500 of 600 euro servicekosten per maand moet betalen

Of in elkaar stortende chalets die je alleen tijdelijk mag bewonen en waar ook nog een x aantal 1000 euro per jaar bij moet
Ik zeg ook niet dat het mooie/fijne huizen zijn, ik reageerde meer op het feit dat MightyMarcel schijnbaar erg hard moet lachen om het idee dat er huizen te koop zijn van minder dan een ton, alsof dat niet te doen is.
En dat terwijl ik echt binnen een paar minuutjes meerdere huizen heb gevonden in o.a. Almere, Roermond en Rotterdam.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 20-09-2005, 12:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ja maar dat bedoel ik dus, ik kan geen huizen vinden die géén service-appartementen (voor 50+ers dus) of chalets zijn die alleen tijdelijk bewoont mogen worden, en dus geen 365 dagen per jaar.
Oud 20-09-2005, 12:11
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dan heb je die huizen nog niet gezien. ik moet nog steeds lachen om t idee dat t zou kunnen; 15 km rondom mijn postcode vind ik 27 woningen van 1 ton: waarvan 25 flats, 2 bungalows.

dat zijn dus geen eengezinswoningen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Advertentie
Oud 20-09-2005, 13:19
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Als ik het heb over huizen, dan heb ik het dus niet over appartementen, (service)flats, chalets of garageboxen. Ik heb het over eengezinswoningen. In de prijsklasse <100.000 zijn het allemaal rijtjeshuizen.

Irritant dat Funda niet goed doorlinkt, maar kijk zelf dan even;
Bij zoeken het tabblad bladeren gebruiken en dan als kenmerken kiezen woonhuis en prijsklasse 0-100.000.
Het zijn er niet veel, maar het kán dus wel, en dat wou ik alleen maar even kwijt.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 20-09-2005, 13:21
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Omdat ik van mening ben en blijf dat je op vandaag onder de 150.000 € geen leuk huis kun vinden, luidt dan ook het advies dat je beter kunt huren in de hogere huurklasse ipv kopen in de lage prijsklasse!
Oud 20-09-2005, 16:49
elledc
elledc is offline
Bedankt voor jullie adviezen

Maar het is niet omdat ik 100.000 euro wil lenen dat ik een huis zoek van dat bedrag. Misschien heb ik wel een eigen vermogen van 50.000 euro of meer
Maar ik moet jullie zeggen dat hier in Belgie wel huizen te vinden zijn van 100.000 euro, niet in en rondom een grootstad maar wel in de Vlaamse Ardennen bijvoorbeeld.
Ik heb toffe huisjes gezien, klein maar met tuin. Mijn bedoeling is dan natuurlijk om een goedkoop huisje/hoeve te kopen waar ik zelf nog met eigen kapitaal veel aan kan renoveren en veranderen. Dat geeft juist een ziel aan je huis.

Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 16:57.
Oud 20-09-2005, 16:54
elledc
elledc is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-09-2005 @ 14:21 :
Omdat ik van mening ben en blijf dat je op vandaag onder de 150.000 € geen leuk huis kun vinden, luidt dan ook het advies dat je beter kunt huren in de hogere huurklasse ipv kopen in de lage prijsklasse!
Huren in hogere prijsklasse is net als smijten met je geld.
M'n vriend en ik hebben een tijd een appartement gehuurd, 500 euro/mnd met elektriciteit en gas. Het is dan niet eens je eigendom.
Ik zou liever, als ik echt zeker ben van het huis en de locatie, per maand 600 euro betalen op termijn van 20 jaar, wetende dat het dan ons eigendom is en dat het een waarde heeft om het achteraf opnieuw te verkopen.
Oud 20-09-2005, 16:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 20-09-2005 @ 17:54 :
Huren in hogere prijsklasse is net als smijten met je geld.
M'n vriend en ik hebben een tijd een appartement gehuurd, 500 euro/mnd met elektriciteit en gas. Het is dan niet eens je eigendom.
Ik zou liever, als ik echt zeker ben van het huis en de locatie, per maand 600 euro betalen op termijn van 20 jaar, wetende dat het dan ons eigendom is en dat het een waarde heeft om het achteraf opnieuw te verkopen.
dat noem je een hogere huurklasse ? . en hoezo is dat nou weer smijten met je geld, een hypotheek kost ook geld. dan kun je wel denken 'jee, t is van mij', maar als t per maand geen donder uitmaakt hoeveel je betaalt schiet je daar niks mee op. tenzij je je huis denkt met winst te verkopen (hoogst onwaarschijnlijk, je moet je huis tenslotte ook onderhouden en die kosten zou je van de 'winst' af moeten trekken), en vervolgens terug wil vallen naar een goedkoper huis.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 20-09-2005, 17:07
elledc
elledc is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2005 @ 17:59 :
dat noem je een hogere huurklasse ? . en hoezo is dat nou weer smijten met je geld, een hypotheek kost ook geld. dan kun je wel denken 'jee, t is van mij', maar als t per maand geen donder uitmaakt hoeveel je betaalt schiet je daar niks mee op. tenzij je je huis denkt met winst te verkopen (hoogst onwaarschijnlijk, je moet je huis tenslotte ook onderhouden en die kosten zou je van de 'winst' af moeten trekken), en vervolgens terug wil vallen naar een goedkoper huis.
Euhm... ja, 500 euro om te huren vind ik veel.
Ieder zijn mening, ik denk aan de toekomst, niet enkel aan nu. Dus gezien op termijn vind ik huren 100% verloren geld.
Oud 20-09-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-09-2005 @ 10:39 :
Nou hier echt niet hoor Binnenkort komen hier starters appartementen voor iets van 180.000 euro. En dat is al onwijs goedkoop

(En ik woon bij de veluwe in een dorpje)
Nieuwbouw zeker? (Dat is hier ook stukken duurder.)

Mbt bestaande bouw kun je hier iig genoeg kopen dat niet super duur is, maar wel gewoon goed om in te wonen. En als je het niet gelooft: dan geloof je het toch lekker niet?
Oud 20-09-2005, 21:52
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2005 @ 17:59 :
dat noem je een hogere huurklasse ? . en hoezo is dat nou weer smijten met je geld, een hypotheek kost ook geld. dan kun je wel denken 'jee, t is van mij', maar als t per maand geen donder uitmaakt hoeveel je betaalt schiet je daar niks mee op. tenzij je je huis denkt met winst te verkopen (hoogst onwaarschijnlijk, je moet je huis tenslotte ook onderhouden en die kosten zou je van de 'winst' af moeten trekken), en vervolgens terug wil vallen naar een goedkoper huis.
De Huizenprijzen stijgen nog steeds en als je een beetje verbouwd in een huis of er gewoon een lange tijd woont is er grote kans dat je wel winst maakt. Je hebt dan wel verbruikskosten gemaakt, maar dat zal nooit aan die 500 euro huur per maand komen. Over het algemeen geven verbouwingen al snel meerwaarde aan je huis.

(als je je huis na een jaar weer verkoopt, tjsa dan zou je wel eens verlies kunnen krijgen of dezelfde prijs, dan heb je dus in dat jaar alleen het eventuele verlies en de rente te betalen en dat zal denk ik ook geen 500 euro per maand zijn)
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Oud 20-09-2005, 21:53
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Citaat:
Stepsje schreef op 20-09-2005 @ 22:52 :
De Huizenprijzen stijgen nog steeds en als je een beetje verbouwd in een huis of er gewoon een lange tijd woont is er grote kans dat je wel winst maakt. Je hebt dan wel verbruikskosten gemaakt, maar dat zal nooit aan die 500 euro huur per maand komen. Over het algemeen geven verbouwingen al snel meerwaarde aan je huis.

(als je je huis na een jaar weer verkoopt zonder grote verbouwingen, tjsa dan zou je wel eens verlies kunnen krijgen of dezelfde prijs, dan heb je dus in dat jaar alleen het eventuele verlies en de rente te betalen en dat zal denk ik ook geen 500 euro per maand zijn)
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Oud 20-09-2005, 23:02
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
(je quote jezelf, waarom ?)

je redenering van 'dan maak je winst' gaat imho niet op, tenzij je bereid bent goedkoper te gaan wonen. daarnaast heb je na een jaar vrijwel altijd verlies gedraait, aangezien je meer kosten maakt dan alleen maar die van het huis.

daarnaast vind ik 500 euro INCLUSIEF gas, electra en licht niet veel, eerlijk gezegd. dat ben je hier aan kale huur al kwijt hoor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 21-09-2005, 07:40
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Hoe oud is de ts eigenlijk?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Ads door Google
Oud 21-09-2005, 08:25
elledc
elledc is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-09-2005 @ 00:02 :
(je quote jezelf, waarom ?)

je redenering van 'dan maak je winst' gaat imho niet op, tenzij je bereid bent goedkoper te gaan wonen. daarnaast heb je na een jaar vrijwel altijd verlies gedraait, aangezien je meer kosten maakt dan alleen maar die van het huis.

daarnaast vind ik 500 euro INCLUSIEF gas, electra en licht niet veel, eerlijk gezegd. dat ben je hier aan kale huur al kwijt hoor.
Pfft ik weet niet wat jij huurt voor meer dan 500 euro maar als je nu nog niets huurt en je hebt nooit iets gehuurd dan zou je beter eerst iets huren voordat je denkt te weten dat 500 euro niet veel is.
Weet je wel wat dat is, 500 euro dat je elke maand kwijt bent.
Je weet niet wat je zegt
Zoals Stepsje zegt, als je een vrij goedkoop huis wil verbouwen en mooier maken en herstellen dan mag je uiteraard rekenen op een verkoop met winst binnen de 10 jaar of meer. Het eerste jaar zal veel geld zijn voor de verbouwingen maar het blijft uw eigendom.
Oud 21-09-2005, 09:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-09-2005 @ 09:25 :
Pfft ik weet niet wat jij huurt voor meer dan 500 euro maar als je nu nog niets huurt en je hebt nooit iets gehuurd dan zou je beter eerst iets huren voordat je denkt te weten dat 500 euro niet veel is.
Weet je wel wat dat is, 500 euro dat je elke maand kwijt bent.
Je weet niet wat je zegt
Zoals Stepsje zegt, als je een vrij goedkoop huis wil verbouwen en mooier maken en herstellen dan mag je uiteraard rekenen op een verkoop met winst binnen de 10 jaar of meer. Het eerste jaar zal veel geld zijn voor de verbouwingen maar het blijft uw eigendom.
grappig. mijn huis is duurder dan 500 euro per maand, dus ik weet wel waar ik het over heb. het niet me me eens zijn of mijn opmerkingen niet leuk vinden hoeft nog geen reden te zijn om te zeggen 'je weet niet wat je zegt'. ik vind t sowieso behoorlijk knap om iets te huren voor 500 euro inclusief, dat komt er bij mij toch echt nog overheen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 21-09-2005, 09:23
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-09-2005 @ 09:25 :
Pfft ik weet niet wat jij huurt voor meer dan 500 euro maar als je nu nog niets huurt en je hebt nooit iets gehuurd dan zou je beter eerst iets huren voordat je denkt te weten dat 500 euro niet veel is.
Weet je wel wat dat is, 500 euro dat je elke maand kwijt bent.
Je weet niet wat je zegt
Zoals Stepsje zegt, als je een vrij goedkoop huis wil verbouwen en mooier maken en herstellen dan mag je uiteraard rekenen op een verkoop met winst binnen de 10 jaar of meer. Het eerste jaar zal veel geld zijn voor de verbouwingen maar het blijft uw eigendom.
500 euro inclusief g/w/l is zeker niet meer dan zo'n 400 euro kale huur. In de Randstad kun je voor dat geld bij een woningbouwvereniging een goede 3-kamerflat of een eenvoudige en kleine rijtjeswoning. In oudere wijken staan ook nog wel flats voor iets minder aangeboden, maar daar is de kwaliteit dan ook weer naar.
Particulier kun je voor 500 euro incl. echt bijna niets vinden wat als volwaardige woning kan worden aangemerkt, of de staat van onderhoud is echt bar slecht.
Uit de berichten van de TS maak ik echter op dat ze uit Belgie komt, en daar zijn de huizenprijzen ongeveer de helft van hier in de Randstad (de villa van m'n oom op 1500m2 eigen grond is ongeveer even veel waard als het rijtjeshuis van m'n ouders). Ik neem aan dat ook de (particuliere) huurprijzen daardoor wat lager liggen in Belgie.
De Nederlandse woningmarkt is dan ook totaal niet te vergelijken met de Belgische woningmarkt. Voor de klusser is er in Belgie een hoop leuks te koop voor een ton. Zeker als je verwacht dat je er de eerste paar jaar een hoop tijd en geld in kunt en wilt steken.
Oud 21-09-2005, 13:33
Verwijderd
Ik huur al jaren particulier heel behoorlijke woningen en de huurprijs varieerde van 175 tot 310 euro (excl), vrienden van mij hetzelfde. Andere vrienden van mij huren ook voor iets van €350,- (via de woningbouwvereniging). En ja, het is in de Randstad. Wel in een oudere wijk, maar het blijft gewoon een volwardige woning waar je goed kunt wonen en de staat van onderhoud niet bar slecht is.

Dat jullie geen goedkopere woningen kennen, betekend niet dat ze er niet zijn.

(Maar die woningen zullen dan wel in het 'bijna niets'-gedeelte vallen oid.)
Oud 21-09-2005, 13:52
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
(ik had per ongeluk op quote geklikt ipv wijzigen , vandaar die quote)

Je maakt dan zeker wel winst, alleen zul je die moeten gebruiken om je hypotheek mee af te lossen. Of je moet alles al afgelost hebben, maar dat is erg onwaarschijnlijk.
En dan koop je naar alle waarschijnlijkheid wel weer een nieuw huis waar je gewoon weer een nieuwe hypotheek voor moet afsluiten.

Als je na 30 jaar in hetzelfde huis te hebben gewoont de hypotheek wel afgelost hebt of bijna en je verkoopt je huis, dan kun je toch aardige winst maken. Wat je dan niet hoeft te gebruiken om je hypotheek mee af te lossen is dan echt van jezelf/
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Oud 21-09-2005, 17:13
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
..ik heb een vraag over hypotheken...

weetjewat, ik zet m gewoon op s.com, daar zullen ze het wel weten ! t is tenslotte een scholierensite


maargoed, TS ... loop gewoon een paar banken binnen, die weten er vast meer van
__________________
ignorance is bliss
Oud 21-09-2005, 18:34
elledc
elledc is offline
Citaat:
little nemo schreef op 21-09-2005 @ 18:13 :
..ik heb een vraag over hypotheken...

weetjewat, ik zet m gewoon op s.com, daar zullen ze het wel weten ! t is tenslotte een scholierensite


maargoed, TS ... loop gewoon een paar banken binnen, die weten er vast meer van
ga je mij nou de les spellen ofwat
Oud 21-09-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 21-09-2005 @ 18:13 :
loop gewoon een paar banken binnen, die weten er vast meer van
Uiteraard. Maar zei zij zullen je niet het hele verhaal vertellen...

Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 20:14.
Oud 21-09-2005, 19:44
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Precies, die willen je alleen maar binnenslepen bij hun eigen bank en zullen altijd zeggen dat ze de beste en goedkoopst zijn.

Het is dus ook belangrijk eerst een eigen onderzoek te doen bij verschillende banken en andere hypotheekverstrekkers en voor jezelf de beste te kiezen.
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Oud 21-09-2005, 20:07
elledc
elledc is offline
Indeed
Ik heb ondertussen al overal eens gezocht op internet. De bank waar ik ben laat verschillende mogelijkheden zien en vergelijkingen. Ik ga me inderdaad eens goed informeren alvorens erheen te stappen.
Oud 22-09-2005, 15:13
Verwijderd
Hebben ze in België geen hypotheekadviseurs? Die werken vaak ook wel min of meer samen met bepaalde banken, maar ze werken iig niet voor één specifieke bank. Soms hebben ze met de banken waar ze mee samenwerken ook nog allerlei extra afspraken gemaakt, waardoor je nog wat extra 'korting' krijgt als je via hen een hypotheek afsluit. En al sluit je het niet via hen af, dan heb je iig advies gehad (en je kunt altijd nog bv. meerdere hypotheekadviseurs langs laten komen en dan uiteindelijk nog zonder hen een beslissing nemen, dat kan je allemaal zelf weten).
Oud 13-04-2006, 10:56
DjMark1980
DjMark1980 is offline
inderdaad, ga gewoon met wat adviseurs praten, dan zul je vanzelf een completer plaatje krijgen over alles wat mogelijk is.
__________________
[url]http://www.hypotheken-lenen.nl[/url] Alles over hypotheken
Oud 13-04-2006, 11:41
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Alweer een up van jou over hypotheken?
__________________
Keep on rockin'
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Belasting-topic
Verwijderd
482 18-12-2017 18:30
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Balans maken
xanamiex
6 10-02-2013 21:15
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie De inkopen op rekening hoe te berekenen? (BAM-4)
Dionysus
0 20-01-2009 12:55
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [M&O] Eenmanszaak en Naamloze Vennootschap
Juiced
4 18-10-2003 21:02
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hulp nodig voor werkstuk economie:)
bette4ever
4 05-03-2003 00:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.