Oud 31-03-2009, 12:17
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Hoi,

Ik vroeg me af, ik ben nu 17 jaar. Word in November 18 jaar. Ik doe nu momenteel nog 4 Havo maar het is bijna zeker dat ik volgend jaar ga beginnen met MBO niveau 4. Dus eigenlijk een beetje onnodig om dit jaar nog helemaal af te maken vindt ik. Ik moet nog alles maken en anders krijg ik strafwerk, moet ik nakomen enz. Wat vinden jullie hiervan is het misschien mogenlijk dat je bepaalde dingen niet meer hoeft te doen?

Bijvoorbeeld voor Nederlands moeten wij boekverslagen maken waar we volgend jaar een mondeling over moeten doen. Deze moet ik ook nog maken terwijl ik volgend jaar waarschijnlijk niet eens meer op school zit omdat ik toch mbo ga doen. En anders moet ik toch wel van deze school omdat ik dit jaar waarschijnlijk toch niet haal.
Nu wil ik graag jullie mening weten.

Laatst gewijzigd op 01-04-2009 om 09:36. Reden: Omdat de spellingsfout zo belangrijk was ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2009, 12:25
Annet.
Avatar van Annet.
Annet. is offline
ja, eigenlijk onnodig.
ik zou dat zelf niet maken.
praat anders met de directeur, mentor?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 12:27
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Citaat:
ja, eigenlijk onnodig.
ik zou dat zelf niet maken.
praat anders met de directeur, mentor?

Ja dat was ik ook van plan om te gaan doen als ik mijn bevestiging heb gekregen als ik aangenomen ben. Want ik had vrijdag intake gesprek en ik wordt waarschijnlijk wel aangenomen maar voor de zekerheid hé . Het probleem is eigenlijk grotendeels dat ik nog geen 18 ben en dús nog leerplichtig. Thanks voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 13:07
Annet.
Avatar van Annet.
Annet. is offline
ja, ik moet nog 6 jaar.
maar soms maken ze toch een uitzondering? als je je verhaal vertelt, willen ze toch misschien wel luisteren?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 13:20
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Ja, maar het probleem is mijn status op school is nou niet bepaald
dat je zegt ''goed'' en als ik m'n huiswerk alleen nog niet maak moet
ik al 2 uur nakomen.. Nu maar hopen dat ik snel die brief thuis krijg. Dan
ga ik zeker met mijn mentrix hierover praten, want dit maakt mij laatste
tijd op deze school er ook niet leuker op .
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 14:32
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Citaat:
[I]Hoi,

Ik vroeg me af, ik ben nu 17 jaar. Wordt in November 18 jaar. ]
Ik zou nog maar een paar lessen Nederlands volgen
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 09:34
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Ik kan het ook niet helpen dat ik slecht in werkwoorden ben en dat de nederlandse lessen die wij krijgen gwn slecht zijn en het op de basischool ook amper heb gehad
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 12:06
brands
Avatar van brands
brands is offline
Waarom naar het MBO?

Tis de havo te moeilijk? En wat voor opleiding zou je eventueel willen gaan doen op het MBO niv4?
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 14:25
Verwijderd
wat zijn de resultaten? vind onzin... miss kan je laatste maanden nog je best doen en kan je miss nog over?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 14:32
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Citaat:
Waarom naar het MBO?

Tis de havo te moeilijk? En wat voor opleiding zou je eventueel willen gaan doen op het MBO niv4?
Omdat ik de 3e al over heb gedaan en toen zat te denken om misschien toch maar MBO te gaan doen. Met m'n ouders overlegd en die wouden liever dat ik het nog ging proberen op de Havo maar nu vind ik het toch echt te moeilijk en mijn resultaten zijn dus ook bagger. De opleiding waar ik me voor heb ingeschreven en ookal een intake van heb gehad is Mediatechnologie - Web Developer aan De Eindhovense School

Laatst gewijzigd op 01-04-2009 om 14:44.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 14:33
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Citaat:
wat zijn de resultaten? vind onzin... miss kan je laatste maanden nog je best doen en kan je miss nog over?


Achja dat is ieder voor zichzelf hé .
Mijn resultaten zijn niet bepaald goed en het ligt ook een beetje aan de hele situatie. En ik vind het zelf eigenlijk ook te moeilijk voor mij en ik heb er totaal geen lol meer in.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 17:29
blablatje
blablatje is offline
Als je toch al niet overgaat dit jaar kun je die boekverslagen en andere werkstukken natuurlijk ook gewoon erbij laten zitten. Het ergste wat je leraren dan kunnen doen is je een 1 geven, tenminste zo lang je verder geen herrie schopt, maar daar heb je dan ook geen last van. Maar het is wel handig om toch een beetje je best te blijven doen, want anders ben je in september niks meer gewend; dus wel gewoon je normale huiswerk maken en voor toetsen leren.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 17:34
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Citaat:
Als je toch al niet overgaat dit jaar kun je die boekverslagen en andere werkstukken natuurlijk ook gewoon erbij laten zitten. Het ergste wat je leraren dan kunnen doen is je een 1 geven, tenminste zo lang je verder geen herrie schopt, maar daar heb je dan ook geen last van. Maar het is wel handig om toch een beetje je best te blijven doen, want anders ben je in september niks meer gewend; dus wel gewoon je normale huiswerk maken en voor toetsen leren.
Thanks voor je reactie.
Ik denk dat dat gewend zal zijn niet zoveel zal uitmaken aangezien je voor het nieuwe schooljaar toch eerst nog zomervakantie hebt
Waarin je ook niks aan schoolwerk doet maargoed
En dat huiswerk enzo is ook het probleem het is gwn veel en ik heb geen zin om als ik tot kwart over 4 op school zit nog eens 3 uur hw te gaan maken xD.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 21:16
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Ik ben zelf vanuit 4 havo overgestapt naar het mbo en had echt geen zin meer om er nog iets aan te doen, wat ik toen in de laatste havo maanden ook niet meer gedaan heb.
Het mbo bleek helemaal niet mijn ding te zijn en toen ik later weer op de havo zat moest ik allerlei dingen doen die ik feitelijk al gedaan had, maarja, ik had het jaar niet afgerond...

Ik raad je daarom echt aan om die vakken die je in 4 havo afrondt, echt te doen (zoals maatschappijleer, anw, deeltaal... alhoewel ik niet precies weet hoe dat met de nieuwe stijl zit). De vreemde taal heb je altijd wat aan, en verder, je weet nooit hoe het balletje gaat rollen. Ookal spreekt de mbo opleiding je nu heel erg aan, als je zo'n vak hebt gehaald pakt niemand het je meer af!
Maar wat betreft boeken lezen voor in 5 havo, dat ligt anders. Daarvoor moet je echt zeker weten dat je niet doorgaat, en in dat geval zou ik er ook niet echt moeite meer voor doen, als ik een hekel had aan boeken lezen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 22:06
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Citaat:
Ik ben zelf vanuit 4 havo overgestapt naar het mbo en had echt geen zin meer om er nog iets aan te doen, wat ik toen in de laatste havo maanden ook niet meer gedaan heb.
Het mbo bleek helemaal niet mijn ding te zijn en toen ik later weer op de havo zat moest ik allerlei dingen doen die ik feitelijk al gedaan had, maarja, ik had het jaar niet afgerond...

Ik raad je daarom echt aan om die vakken die je in 4 havo afrondt, echt te doen (zoals maatschappijleer, anw, deeltaal... alhoewel ik niet precies weet hoe dat met de nieuwe stijl zit). De vreemde taal heb je altijd wat aan, en verder, je weet nooit hoe het balletje gaat rollen. Ookal spreekt de mbo opleiding je nu heel erg aan, als je zo'n vak hebt gehaald pakt niemand het je meer af!
Maar wat betreft boeken lezen voor in 5 havo, dat ligt anders. Daarvoor moet je echt zeker weten dat je niet doorgaat, en in dat geval zou ik er ook niet echt moeite meer voor doen, als ik een hekel had aan boeken lezen
Dankjewel voor je reactie
Fijn om te weten dat nog meer mensen mijn situatie hebben meegemaakt
Maar bij mij is het meer puur, omdat ik zo'n zin heb om dat MBO te gaan doen. Ik nu eigenlijk niks meer deraan wil doen. Natuurlijk heb ik nog nederlands, engels & maatschappijleer dus dat snap ik opzich nog wel. Maar zoals Scheikunde & Aardrijkskunde, dat kan ik dus echt niet en we moeten veel onnodige proeven (vind ik dan) doen in onze eigen tijd. Hier krijgen we ook verder geen toets etc. van . Dus maar hopen dat die MBO opleiding echt de goede keus gaat worden voor mij.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 19:56
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Ik hoef nu op school alleen nog maar nederlands, engels, maatschappijleer & wiskunde te volgen omdat ik dit volgend jaar nog krijg.
Heb gesprek met mijn mentrix gehad en moet nog naar de decaan voor meer info etc.
__________________
I'm Dead Since My Day Of Birth, Yet Still I Walk This Goddamned Earth.
Sleepwalking Among The Living, There's No Choice But Rise Or Perish.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.