Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2010, 17:10
Visjee
Visjee is offline
Ik ben van plan om daar in de vakantie te gaan werken. Weet iemand of het daar over het algemeen leuk is en of het er leuker is dan bij de albert heijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2010, 10:16
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik dnk dat dat ook en beetje aan je leeftijd en je collega's ligt .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 19:17
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb bij de hema gewerkt en ik vond het erg stom. Bij de albert heijn heb ik geen ervaring maar bij de hema kreeg ik minimumloon en legde niemand me fatsoenlijk uit wat ik nou moest doen. Ook hema's waar ik niet gewerkt heb hoor ik slechte verhalen over, de relatie met de baas is vaak niet zo best en het geregel van je salaris is nogal wat gezeik, juist in de zomervakantie. Als ik kwam werken was er geen aanvulling meer aan te vullen en omdat ik niet zo goed was in kassa draaien (doordat ze me het niet goed uit hadden gelegd en me er ook niet meer achter lieten staan toen ik het net een beetje door begon te krijgen) moest ik dan maar rotklusjes doen als de onderste schappen schoonmaken en ik ben zelfs een keer gedegradeerd tot kauwgomkrabber.
Ik kan werk bij de hema niet bepaald aanraden, dus.
Disclaimer: dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en ik kan geen beeld geven van de hema's in heel Nederland.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 00:21
Verwijderd
Ik heb ook bij de hema gewerkt toen ik 16 was en ik vond het verschrikkelijk. Ik had veel vervelende collega's en ik kreeg een keer heel erg op mijn kop omdat ik 3 (!) minuten te laat van m'n pauze was terug gekomen, en met een een of andere slechte smoes werd mijn contract niet verlengd. Ik heb er niet met plezier gewerkt en moest ook altijd rotklusjes doen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 19:37
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
High five, pippeloen!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 20:08
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
ik heb ook bij de hema gewerkt, maar ik vond het eigenlijk best leuk. Maar ik had dan ook fijne collega's, dat scheelt een boel. Je moet er namelijk niet gaan werken om rijk te worden, maar dan moet je sowieso niet in dat soort retail gaan werken.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 13:50
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Ik zie bij de Hema eigenlijk alleen maar zure taarten altijd.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 15:22
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Het ligt heel erg aan het filiaal, bedrijfsleider en personeel. Ik werk zelf ook bij de Hema en bij ons hebben we een leuke groep, waardoor ik het er wel naar mijn zin hebt. Je wordt er niet rijk van. Je hebt veel verschillende afdelingen, waardoor (althans ik) vaak op een andere afdeling sta.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 22:02
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Ik heb anderhalf jaar bij de HEMA gewerkt. Ik ben ook begonnen in de zomervakantie, toen begon ik gelijk fulltime. Ik was serieus na een paar weken overspannen! Ik moest dagen vrij vragen omdat ik er helemaal depressief van werd. Ik werkte dan ook wel in een hele slechte HEMA, in Huizen. Deze had geen airco, waardoor het in de zomer wel zo'n 40 graden in de winkel werd.
Maar ook een vreselijk minpunt is die jaren '80-kleding. Wat zat dat vreselijk!

Ik heb nu ook niet de perfecte baan, maar ik ben echt ongelofelijk blij geweest toen ik daar weg ging.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 14:49
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Het enige pluspunt van die bananenbroeken was voor mij dat ik in elk geval niet mijn eigen broek aan hoefde te hebben tijdens het twee uur op de grond zitten en flonders schoonmaken.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:08
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
ik werk bij albert heijn,
en vind het echt leuk,
je zit ook met mensen van je eigen leeftijd daarom maakt het werken een stuk leuker vind ik zelf..
maar ik zou gewoon doen wat jezelf leuk lijkt..
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:13
Verwijderd
De hema heeft nu nieuwe werkkleding voor de medewerkers. Een hippe spijkerbroek (geen achterlijk peentjesmodel) en een trui. Ik vind het een hele verbetering.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 11:18
Verwijderd
Ik heb 2 jaar lang achter de taarten gewerkt en ik vond het juist heel leuk. Alleen vroeg opstaan. Het scheelt dat je bij de taart altijd in een team werkt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Ik zie bij de Hema eigenlijk alleen maar zure taarten altijd.
Citaat:
Ik heb 2 jaar lang achter de taarten gewerkt en ik vond het juist heel leuk. Alleen vroeg opstaan. Het scheelt dat je bij de taart altijd in een team werkt.
ik moest hierom lachen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 15:48
Suey
Suey is offline
Het ligt denk ik puur aan de vestiging waar je gaat werken, zoals je kunt lezen. Ik heb zelf jaren bij een hema gewerkt en ik vond het gewoon erg relaxed. Leuke collega's, leuke baas en veel afwisseling. Helaas verdient het niet geweldig en ik denk dat je in een supermarkt meer zal verdienen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 17:23
Verwijderd
Ik heb 4 jaar bij de Hema gewerkt, in Leiden. In de weekenden en vakanties, van toen ik 15 was t/m 19 jaar. Is dus al wel een tijdje geleden.

Ik heb er een hele gezellige, leuke tijd gehad. Ik werkte bij de "mode"/verzorgingsartikelen (dus aanvullen en achter de kassa).
En na een tijdje stond ik overal wel eens een keer.
De sfeer lijkt me sowieso erg afhankelijk van het filiaal waar je werkt, ik vond andere Hema's altijd zo ongezellig lijken. Ohja en het hangt ook af van de leidinggevenden natuurlijk en de filiaalmanager, als er ergens een zeikerd tussen zit is dat ook niet leuk.

Wat ik er leuk vond was dat je op zich veel vrijheid had, je wist ongeveer wel wat er moest gebeuren op een dag en dan kon je in overleg met je collega's kiezen wat je ging doen. Ondertussen lekker kletsen met iedereen, etc.
Achter de kassa ook.. je kon gewoon je gang gaan, ik maakte er altijd mijn eigen feestje van En aan het eind kwam iemand dan een keer de foutbonnen corrigeren.

Dat valt me wel op als ik bijv. bij Bas vd Heyden kom. Als er ook maar een klein dingetje is moeten ze meteen een medewerker erbij roepen, lijkt mij niet zo relaxt.

Maargoed.. ik kijk zelf terug op een leuke tijd daar. Ik zou zeggen, ga bij jou in de buurt kijken en vraag aan mensen die je kent of ze weten of het leuk is in de Hema, of in een bepaalde supermarkt. En anders: probeer het gewoon uit, je hebt toch een proeftijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Werken bij de Hema
hartjejou
1 22-04-2016 14:00
Werk, Geld & Recht HEMA werken
hoppie100
3 06-07-2014 13:33
Werk, Geld & Recht Werkkleding
Taeke
51 29-11-2005 15:41
Werk, Geld & Recht Geld uit wc-pot
Aristidis
32 23-05-2005 20:55
Lifestyle sokken
Verwijderd
64 20-02-2005 11:11
Lifestyle Wat dragen wij vandaag?
S
494 28-06-2004 21:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.