Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 10:46
spitmymindout
spitmymindout is offline
Hoi

Ik loop nu 'n tijdje bij een psycholoog. Ik ben ook bij het riagg geweest maar dat was echt niks (die mensen daar zijn zelf gestoord geloof ik ). Nu heeft ze precies de dingen gezegd die ik zelf ook al uitgevonden had, en precies tips gegeven om dingen te doen die ik al doe onder het motto 'dit is goed voor me'. Kortom: ze vertelt niks nieuws. Bovendien weet ik alleen haar achternaam en heb ik haar nog nooit zien lachen. Ik krijg een beetje het idee dat ze me heel vervelend vind?
Op zich gaat het wel beter met me dan het eerst ging (ik ga d'r ff niet op in..) en ik heb het idee dat als ze me dezelfde dingen blijft zeggen dat ik dan net zo goed niet meer kan gaan.
Ik heb meer het ifdee dat ik gewoon met iemand die redelijk van me af staat wil praten, maar wel op een meer eeh informele manier. Gewoon iemand waar ik vragen kwijt kan enzo. En die me niet probeert in een hokje de diagnoseren (ja zelfbedacht haha) wat denkt u drvan?

xSpit
__________________
today it all starts, tomorrow it ain't over yet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 10:51
skatjuh88
Avatar van skatjuh88
skatjuh88 is offline
ik denk da jij gelijk hen die mense moete je helpe nie in een hoekje douwe..
__________________
*i've got you under control*
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 11:21
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Als je je niet prettig voelt bij een psych, omdat die bv. gewoon het gevoel geeft dat hij/zij eigenlijk geen reet helpt, .. waarom zoek je dan niet gewoon een andere psycholoog(ge) op?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 11:33
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
ik denk dat je dan toch beter een andere psycholoog kunt zoeken
als je het idee hebt dat dit niet werkt, dat ze je niks nieuws verteld en als dit niet is wat je in hulp zoekt
maar je wíl nog wel hulp (wat ik echt heel goed vind)
dus dan zou ik toch een andere psycholoog ofzo zoeken

of je moet t tegen haar zeggen
dat je het idee hebt dat ze je niks nieuws verteld
en dat ze je ook teveel diagnoseerd ()
je kan haar vertellen wat jij van hulp verwacht enz..
misschien dat het dan beter wordt, dan hoef je nog niet meteen een andere psycholoog te zoeken, want dat lijkt me ook weer zo'n gedoe..
en wordt het niet beter, kan je altijd nog een andere zoeken

maarja om het haar te zeggen
daar is denk ik wel moed voor nodig..
dus als je dat van plan bent,
succes
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 11:35
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Als je je niet prettig voelt bij een psych, omdat die bv. gewoon het gevoel geeft dat hij/zij eigenlijk geen reet helpt, .. waarom zoek je dan niet gewoon een andere psycholoog(ge) op?
Ja, indd!!
Het belangrijkste van een psych is dat je je dr goed bij voelt, en op je gemak, anders kan diegene je ook niet helpen...
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 11:37
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Ik had precies datzelfde probleem, steeds maar zo van, ja uhm, eigelijk had k dat zelf ook al wel bedacht. En ik mocht dr niet. Nouja, nu ga k dr niet meer heen. Ik kan het net zo goed zelf oplossen als ze alleen maar dingen vertellen die k zelf best weet.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 13:10
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik denk idd niet dat alle psychs zo zijn hoor. Je moet net zo lang op zoek gaan, tot je iemand hebt gevonden, waar je je wel bij op je gemak voelt, en die je wel kan helpen... Want die zijn er echt wel!

sterkte ermee...

__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:16
Verwijderd
Ik heb dit inderdaad ook gehad. De dingen die zij zei en vroeg waren allemaal dingen die ik allang had bedacht en dergelijke, en ook allang wist. Het ging dus gewoon nergens heen. Zij ging toen op vakantie en toen daarna ben ik niet meer geweest, het lukte steeds niet een nieuwe afspraak te maken, en toen heb ik het gewoon maar laten zitten.

Maar ik had ook het gevoel niet persé hulp meer nodig te hebben en dergelijke, dus ik heb geen nieuwe hulp gezocht.

Als jij echter wel graag hulp wil houden lijkt het me een goed idee om op zoek te gaan naar iemand anders, niet iedereen is zo namelijk. Misschien kun je eens met he huisarts praten en kan zij je doorverwijzen of advies geven in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:07
spitmymindout
spitmymindout is offline
ik heb nuiet zo'n zin in om weer die hele mallemolen door te gan. Riagg, psychologen ect. Ik probeer het nog heel ff hier, en anders stop ik dr mee. Ik denk datik maar gewon met iemand anders moet gaan praten..

xSpit
__________________
today it all starts, tomorrow it ain't over yet
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:25
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
spitmymindout schreef:
ik heb nuiet zo'n zin in om weer die hele mallemolen door te gan. Riagg, psychologen ect. Ik probeer het nog heel ff hier, en anders stop ik dr mee. Ik denk datik maar gewon met iemand anders moet gaan praten..

xSpit
Jah; ik weet niet hoe lang je al naar de psych gaat, maar als je het idee krijgt dat het niks helpt en je loopt er al een tijdje, dan is het een waste of money.

[ik ben persoonlijk nog nooit bij een psych geweest .. jah .. bij 2 of 3 voor 5 minuten .. maar dat was waardeloos] .. maar ik denk .. dat net zoals in alle andere takken van de huidige maatschappij, er veel cowboypsychologen zullen zijn die wel een diploma hebben maar gewoon geen reet kunnen. Dus als je wilt, de energie ervoor hebt, zou ik iig wel een andere proberen te zoeken. Er zijn heus wel psychologen waarbij het *wel* klikt en je wel het gevoel zal krijgen dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 22:15
spitmymindout
spitmymindout is offline
ja...tis ook zo dat ik me lichtelijk schuldig voel. HEt is echt rete-duur en we hebben hier bijna geen geld enzo

xSPit
__________________
today it all starts, tomorrow it ain't over yet
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 08:22
Sleepingsun
Avatar van Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik heb dat ook gehad, maar ik heb dat 3 weken geleden gewoon gezegd,
ze begon weer met haar hele verhalen die ik zelf al lang wist en toen heb ik gewoon gezegd dat ik dat allemaal ook wel wist..
Omdat dit pas 3 weken geleden is dat ik dit gezegd heb, weet oik nog niet helemaal of dit wel nut heeft gehad, maar in die 5 gesprekken die we ondertussen hebben gehad, is het wel wat veranderd..
Ze laat mij voort meer mee praten over hoe en wat, en niet meer dat zij dingen gaat vertellen, die ik ook al lang bedacht had..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:40
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Kzit zelf bij de GGZ, = gloof ik ook iets als het Riagg ofzo.... maar goed, daar moest ik heen van school, al heb ik t idee dat ik er nix aan heb... jah ik bedoel, ik zit daar eens in de twee weken ofzo en ik doe dr nix... ik vertel wat en als ik tegen die vrouw lieg heeft ze dat niet eens door... wazigheid dus, en ze stelt geen vragen, ze houdt dr mond tot ik wat ga vertellen... maar als ze echt denkt dat ik uit mezelf dingen ga vertellen die me echt dwarszitten of er wat toedoen, dan zit ze heel erg fout...
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:10
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
M@R schreef:
Kzit zelf bij de GGZ, = gloof ik ook iets als het Riagg ofzo.... maar goed, daar moest ik heen van school, al heb ik t idee dat ik er nix aan heb... jah ik bedoel, ik zit daar eens in de twee weken ofzo en ik doe dr nix... ik vertel wat en als ik tegen die vrouw lieg heeft ze dat niet eens door... wazigheid dus, en ze stelt geen vragen, ze houdt dr mond tot ik wat ga vertellen... maar als ze echt denkt dat ik uit mezelf dingen ga vertellen die me echt dwarszitten of er wat toedoen, dan zit ze heel erg fout...
Ze gaat er denk ik vanuit dat je hulp WIL
als je geen hulp wíl, dan helpt het vaak ook niet
bij hulp is eigen inzet net zo belangrijk als wat de psych je verteld.
als je wil dat het helpt, dan wil je erover praten, dan wil je eerlijk zijn, want als je niet over alles eerlijk bent kan de psych je ook niet goed helpen..

nouja ik denk dat het wel goed is als een psych er ook vanuit gaat dat mensen soms niet eerlijk zijn,
en dat ze ook rekening houden dat ze mensen krijgen die geen hulp wíllen, maar erheen móéten (van bv ouders)
en er zullen zeker ook wel zulke psych's zijn, maar niet allemaal

en ik denk ook dat het een stukje vertrouwen is..

een psych is niet iemand die precies gaat kijken hoe je dingen verteld, om te kijken of het waar is wat je verteld of dat je liegt.. een psych probeert je juist te helpen met de dingen die je verteld..
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:52
Sleepingsun
Avatar van Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Citaat:
M@R schreef:
maar als ze echt denkt dat ik uit mezelf dingen ga vertellen die me echt dwarszitten of er wat toedoen, dan zit ze heel erg fout...
Waarom niet, zij zit daar toch om jou te helpen, anders kun je net zo goed meteen zeggen dat je niet meer terug komt..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:18
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
Frummel schreef:
Waarom niet, zij zit daar toch om jou te helpen, anders kun je net zo goed meteen zeggen dat je niet meer terug komt..
Mja, maar dan word ik van school gestuurd O.o
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:32
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
M@R schreef:
Mja, maar dan word ik van school gestuurd O.o
In dat geval zit er maar één ding op: eerlijk zijn en blijven, ook al vind je dat misschien moeilijk. Mischien is het ook een idee om dingen waar je wel over zou willen praten, maar niet weet hoe, op papier te zetten en het haar te laten lezen om zo alsnog het gesprek op gang te kunnen brengen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 08:23
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
In dat geval zit er maar één ding op: eerlijk zijn en blijven, ook al vind je dat misschien moeilijk. Mischien is het ook een idee om dingen waar je wel over zou willen praten, maar niet weet hoe, op papier te zetten en het haar te laten lezen om zo alsnog het gesprek op gang te kunnen brengen.
Kweet t, maar als ze al niet in staat is te zien of ik lieg of niet, terwijl ik toch echt de zenuwen had van: oeps, volgens mij heeft ze het door, dan heb ik, (= heel onredelijk idd) geen zin meer om haar alles te vertellen. Bovendien doet ze geen hol met de dingen die ik al WEL verteld heb.
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2003, 12:37
Sleepingsun
Avatar van Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik denk dat ze best wel door gehad heeft dat je de waarheid niet vertelde,
maar als ze dat gezegd had, had ze de kans gehad dat jij het gevoel zou hebben dat ze je toch niet geloofd..
Zij is ook niet degene die wat moet doen met de dingen die jij wel verteld,
dat zul je zelf moeten doen, zij is alleen degene die het allemaal wat helderder kan maken..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:48
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Bedankt voor t advies, maar ik denk dat ik dat gewoon niet kan. Ik praat zowiezo niet uit mezelf (over dingen die me dwarszitten enzo) en dat weet ze, dus waarom laat ze het me dan doen?
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:41
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
spitmymindout schreef:
Hoi

Ik loop nu 'n tijdje bij een psycholoog. Ik ben ook bij het riagg geweest maar dat was echt niks (die mensen daar zijn zelf gestoord geloof ik ). Nu heeft ze precies de dingen gezegd die ik zelf ook al uitgevonden had, en precies tips gegeven om dingen te doen die ik al doe onder het motto 'dit is goed voor me'. Kortom: ze vertelt niks nieuws. Bovendien weet ik alleen haar achternaam en heb ik haar nog nooit zien lachen. Ik krijg een beetje het idee dat ze me heel vervelend vind?
Op zich gaat het wel beter met me dan het eerst ging (ik ga d'r ff niet op in..) en ik heb het idee dat als ze me dezelfde dingen blijft zeggen dat ik dan net zo goed niet meer kan gaan.
Ik heb meer het ifdee dat ik gewoon met iemand die redelijk van me af staat wil praten, maar wel op een meer eeh informele manier. Gewoon iemand waar ik vragen kwijt kan enzo. En die me niet probeert in een hokje de diagnoseren (ja zelfbedacht haha) wat denkt u drvan?

xSpit
Zo te horen, heb je niet veel aan haar adviezen en tips.
En je voelt je je ook niet echt op je gemak bij haar.
Ik zou je aanraden om een andere psych te zoeken.
Ik heb er ook heel wat versleten, voordat ik er 1 had die echt
goed is, en waar ik veel aan heb gehad.
Geef duidelijk aan wat jij nodig hebt, en wees eerlijk in wat jij
vind en jij wil.

Je kan ook bij haar blijven, maar als je daar nix uithaalt, is het
een beetje zinloos. Mijn advies; zoek een ander, er zijn echt goede psych-en.

sterkte
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:59
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
M@R schreef:
Bedankt voor t advies, maar ik denk dat ik dat gewoon niet kan. Ik praat zowiezo niet uit mezelf (over dingen die me dwarszitten enzo) en dat weet ze, dus waarom laat ze het me dan doen?
Mogelijk wil ze op die manier proberen om je toch over de drempel heen te krijgen die jou er van weerhoudt om uit jezelf te vertellen over wat je dwars zit. Dat ze niets doet met de dingen die je wel hebt verteld lijkt volgens mij alleen maar zo. Ze zal er in ieder geval aantekeningen over gemaakt hebben, zodat ze er in een volgend gesprek op terug kan komen als dat noodzakelijk mocht zijn. Ik denk dat ze heus wel in staat is om aan jou te zien wanneer je liegt, maar dat ze dat verder niet tegenover jou laat merken om het verloop van het gesprek niet te verstoren.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:12
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Mogelijk wil ze op die manier proberen om je toch over de drempel heen te krijgen die jou er van weerhoudt om uit jezelf te vertellen over wat je dwars zit. Dat ze niets doet met de dingen die je wel hebt verteld lijkt volgens mij alleen maar zo. Ze zal er in ieder geval aantekeningen over gemaakt hebben, zodat ze er in een volgend gesprek op terug kan komen als dat noodzakelijk mocht zijn. Ik denk dat ze heus wel in staat is om aan jou te zien wanneer je liegt, maar dat ze dat verder niet tegenover jou laat merken om het verloop van het gesprek niet te verstoren.
Wat gaat ze er dan aan doen? Ze schrijft nooit wat op
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:52
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
M@R schreef:
Wat gaat ze er dan aan doen? Ze schrijft nooit wat op
Ik kan me niet voorstellen dat ze nooit wat opschrijft. Ze ziet waarschijnlijk nog wel meer mensen dan jij, en het lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk dat ze van iedereen afzonderlijk kan onthouden wat diegene in een vorig gesprek verteld heeft zonder iets op te schrijven. Wat ze er aan gaat doen weet ik niet. Het zal wat dat betreft ook van jou afhangen hoe de volgende gesprekken precies zullen verlopen. Het lijkt me hoe dan ook een goed idee om, zoals ik al voorstelde, dingen waar je wel over zou willen praten, maar niet weet hoe, op papier te zetten en het haar te laten lezen om zo alsnog het gesprek op gang te kunnen brengen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:40
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Ik snap wat je bedoelt en ik zou het ook tegen anderen gezegd hebben als ze mij waren zeg maar, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Mss is dat iets wat moet groeien.

Toch ben ik er zeker van dat ze nooit iets opschrijft en er staan ook nergens bandrecorders aan enzo
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Psychologie Geef niet op
Columbia
3 06-10-2008 14:55
Verhalen & Gedichten verhaal/dagboekfragment van een anorexiapatient
littlegurl
17 01-07-2004 23:43
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Jezelf terugvinden in een treincoupe...:p
Verwijderd
0 30-11-2002 18:38
Psychologie Mensen zien mij eten>>>>help???
HelpMePlease
14 30-05-2002 13:21
Verhalen & Gedichten Dit = geen gedicht, maar kmoet t ff kwijt
*Sneeuwmuts*
27 18-01-2002 14:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.