Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 08:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 13-04-2004 @ 23:33 :

http://www.southparkstudios.com/down...88c1a84d65bdd7
oh enne, rechtermuisknop, opslaan als/save target as
zal t gaan bekijken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 14-04-2004, 08:45
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
lovetear schreef op 13-04-2004 @ 10:46 :
Hij zegt het wel inderdaad, maar waarom hij dat doet heb ik inderdaad even gemist, waar kwam dat dan? De duivel vond ik niet echt actief in zijn rol als verleider, hij was meer een klootzak die de hele tijd toe stond te kijken. In die zin verergerde hij het lijden wel, door een oplossing zo dichtbij aan te bieden, maar een actieve rol van verleiden vond ik het niet. Jij wel, of was dat ook niet de bedoeling van de duivel?
de duivel was inderdaad zeg maar de oase in de woestijn. en ik denk dat de rol niet verder uitgewerkt is, omdat Gibson's bedoeling was het lijden van Christus te laten zien. slechte keuze.

het is overigens een 'zij':

http://www.imdb.com/gallery/granitz/...o,%20Rosalinda
Oud 14-04-2004, 15:34
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
N00dles schreef op 14-04-2004 @ 04:49 :

Wel op een positieve manier eng vond ik de baby (Anti-Christ) bij Satan en de demonische kinderen die Judas teisterden.
Volgens Gibson is dat niet de Anti-Christ:

it's evil distorting what's good. What is more tender and beautiful than a mother and a child? So the Devil takes that and distorts it just a little bit. Instead of a normal mother and child you have an androgynous figure holding a 40-year-old 'baby' with hair on his back. It is weird, it is shocking, it's almost too much—just like turning Jesus over to continue scourging him on his chest is shocking and almost too much, which is the exact moment when this appearance of the Devil and the baby takes place.

http://www.christianitytoday.com/mov...1-passion.html

Citaat:
N00dles schreef op 14-04-2004 @ 04:49 :

Wat ik me trouwens afvraag: Jezus werd de koning der Joden genoemd, maar was hij echt joods? Hoe kunnen Gibson en sommige Christenen dan anti-semitisch zijn, áls ze dat al zijn? Dat zou toch indruisen tegen 'hun verlosser'?
Het is inderdaad nogal krom om de dood van Jezus te gebruiken voor antisemitische propaganda. Jezus was zelf een jood, en leefde volgens de joodse gebruiken. De boodschap die hij verkondigde vormde een soort verduidelijking/aanvulling op de joodse wet. En zelfs als je het de Romeinen niet kwalijk neemt waren het maar een handvol joden die je verantwoordelijk kunt stellen voor zijn dood.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 15-04-2004, 07:19
little_devotion
Avatar van little_devotion
little_devotion is offline
Ik heb de film gezien en hij is helemaal niet zo schokkend als iedereen zei. Er zaten wel "harde" scenes in, maar geen reden voor ophef, vind ik. Ik vond het een goeie film
Oud 15-04-2004, 16:29
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Wat mij opvalt is dat als Jezus god zegt dat ik Allah ofzoiets hoor.
__________________
Live Life.
Oud 15-04-2004, 20:03
Verwijderd
Hij zegt dan 'Abba' wat Vader betekent in de meest vertrouwlijke vorm.
Oud 16-04-2004, 17:26
Verwijderd
ik ga er vanavond naartoe
Oud 16-04-2004, 17:40
[Wacko] KiP
Avatar van [Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Ik heb em eergisteren gezien, en ik vond het een heel indrukwekkende film. Ik vond het best wel naar om te zien hoe Jezus werd mishandeld enzo.... en die barrabas is echt een ranzig kereltje!
Oud 17-04-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 16-04-2004 @ 18:40 :
Ik heb em eergisteren gezien, en ik vond het een heel indrukwekkende film. Ik vond het best wel naar om te zien hoe Jezus werd mishandeld enzo.... en die barrabas is echt een ranzig kereltje!
zo denk ik er ook over
Oud 17-04-2004, 10:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Gibson's Jezusfilm is hit in Midden-Oosten

Filmmaatschappijen brengen The Passion of The Christ niet uit in Israel, waar de verontwaardiging over de film groot is. Kopieën op dvd en video vinden echter gretig aftrek onder Arabieren, schrijft NRC-correspondent Oscar Garschagen in de krant van 10 april.

Op de markt bij de Damascus Poort, niet ver van de Via Dolorosa, de weg van het kruis in Jeruzalem, gaan kopieën van de The Passion of The Christ van de hand voor bijna vijf euro.
De geluids-en beeldkwaliteit van de dvd's en videobanden is matig tot erbarmelijk en soms ontbreekt vertaling uit het Aramees, de lingua franca van het bijbels Judea en Samaria.
Toch worden er - onder de toonbank - goede zaken gedaan door de video-en dvd stalletjes in de Oude Stad.

Het besluit van de grote filmdistributiemaatschappij om in Israel de verfilmde kruisiging van Jezus Christus wegens het vermeende antisemitische karakter"voorlopig" niet uit te brengen, hoeft voor de Arabische handelaren niet teruggedraaid te worden. "Ik had 25 kopieen en die waren binnen een dag weg. Sommigen zonder vertaling, maar wie Hebreeuws en Arabisch spreekt, kan het best volgen", zegt Mustafa Rafah, wiens stal vlak voor de poort naar het moslimkwartier staat.

In Ramallah, Nablus en Hebron op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza Stad circuleren ook tientallen illegaal gedownloade of gekopieerde versies van The Passion, die al maanden onderwerp is van verontwaardiging in joods Israel. En de meest prominente Palestijn, president Arafat, heeft in zijn half verwoeste bunker in Ramallah de film ook al gezien. Met zijn bekende, egocentrisch georiënteerde gevoel voor theater recenseerde Arafat de film als een "historisch en indrukwekkend werk en niet in het minst antisemitisch".
Via zijn woordvooerder Nabil Abu Rudeineh liet hij weten dat "de Palestijnen dagelijks blootgesteld worden aan het leed en de pijn die Jezus tijdens de kruisiging moets ondergaan".
Een typische Arafat-opmerking die er op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook inging als verse, smeuďge hoemoes en waarmee hij joods Israel natuurlijk op de kast joeg.
Hoewel de film in kleine kring - in hotels en sommige bioscopen - voor beperkte, geselecteerde groepen, al is vertoond, is er over de beslissing de film niet in roulatie te brengen weinig discussie.
Een toelichting willen de filmdistributiemaatschappijen niet geven. "Te gevoelig" en "thans ongepast" zijn steekwoorden in nietszeggende verklaringen.

Er is goed geluisterd naar de Ashkenazische opperrabbijn Yona Metzger en diens Sefardische collega opperrabbijn Shlomo Amar, die al in januari opriepen tot een boycot van The Passion. Een oproep die werd onderschreven door de religieuze partijen in de Knesset, een enkele minister en tal van joodse organisaties. Volgens Metzger is de film "een klassiek geval van christelijk antisemitisme en in moderne tijden ook brandstof voor het moslim-antisemitisme".
Dat de distributiemaatschappijen zelfcensuur hebben gepleegd, heeft vermoedelijk ook een commerciële reden. In 1988 werd The Last Temptation of Christ van Martin Scorese eerst verboden, hetgeen een heftig debat tot gevolg had. Vervolgens werd de film wel vertoond en flopte aan de kassa.

Merkwaardiger is het dat de cinematheken in Jeruzalem en Tel Aviv, filmhuizen met een uitstekende reputatie, waar op dit moment bijvoorbeeld de documentaires Checkpoint en Anna's Children draaien, de The Passion, nog niet hebben geprogrammeerd.
"Ik ben dat zeker van plan", zegt directrice Lia van Leer van de Jeruzalem Cinematheque: "Ik heb al geprobeerd in de Oude Stad een illegale kopie van goede kwaliteit te pakken te krijgen, maar ze zijn steeds uitverkocht. Ik wil graag de film vertonen en begeleiden met een discussie tussen christelijke, joodse en islamitische geestelijken. De mensen zijn niet dom, ze kunnen heel goed zelf een oordeel vellen".

Israel is trouwens niet het enige land in het Midden-Oosten waar het werk van Gibson nog niet in roulatie is gegaan. In Koeweit en Saoedi-Arabië is de film verboden door de regering, omdat moslims niet naar afbeeldingen mogen kijken van de profeten Mozes en Jezus en bovendien omdat, volgens de islam, de kruisiging dankzij ingrijpen van G'd op het laatste moment niet heeft plaatsgevonden. In Syrië en Libanon trekt de film volle zalen, niet alleen omdat de film
"de wandaden van de joden zou aantonen" (aldus televesiezender Al-Jazeera) maar ook omdat in deze landen grote groepen christenen wonen. In Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten en Egypte is de film deze week in premiere gegaan. En volgens Arab News verkopen illegale videobanden en DVD's in Saoudi-Arabie als "hete broodjes".

Bron: NRC Handelsblad, 10 april 2004

---------

Wat een populariteit!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 17-04-2004, 16:45
Verwijderd
wat ik me afvraag is dat mensen iemand anders echt zo kunnen martelen en afranselen, zoals die 2 mannen bij jezus deden?
Oud 17-04-2004, 17:14
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
moniekjuh schreef op 17-04-2004 @ 17:45 :
wat ik me afvraag is dat mensen iemand anders echt zo kunnen martelen en afranselen, zoals die 2 mannen bij jezus deden?


Neehoor, het was vast geen gewoonte in die tijd. Jezus is echt de enige die gemarteld is in die tijd. Ook werden er nooit mensen gemarteld in de middeleeuwen en hadden ze daar ook geen speciale kerkers voor. Tegenwoordig gebeurt het ook noooit.

mmm, ja er zijn best wel mensen die dat kunnen dus....

Wel een aardig weetje: Ik las dat de hand/arm die de spijker door Jezus zijn hand slaat de arm van Mel Gibson is.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Oud 17-04-2004, 18:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik heb m niet gezien en ga m ook niet kijken, maar ik vroeg me af:
wordt die spijker door de hand of net onder de pols erin geslagen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 17-04-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-04-2004 @ 19:41 :
ik heb m niet gezien en ga m ook niet kijken, maar ik vroeg me af:
wordt die spijker door de hand of net onder de pols erin geslagen?
Door de hand.
Oud 17-04-2004, 21:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-04-2004 @ 21:46 :
Door de hand.
dat schijnt incorrect te zijn, omdat het dan door zou scheuren en ie van het kruis af zou vallen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 17-04-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-04-2004 @ 22:32 :
dat schijnt incorrect te zijn, omdat het dan door zou scheuren en ie van het kruis af zou vallen.
Maar hij wordt wel vastgebonden om zijn polsen.
Oud 18-04-2004, 01:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-04-2004 @ 22:56 :
Maar hij wordt wel vastgebonden om zijn polsen.
Zou dat voldoende zijn?

ja, weet niet. Geen ervaring mee
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 18-04-2004, 17:37
malaika
Avatar van malaika
malaika is offline
kheb m nog nie gezien, maar wil t wel graag. is die heel goor?!
__________________
**Give me a reason to believe that you're gone, I see your shadow so I know they're all wrong **
Oud 18-04-2004, 17:57
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
***luvya1987*** schreef op 18-04-2004 @ 18:37 :
kheb m nog nie gezien, maar wil t wel graag. is die heel goor?!
Lees dit topic door en haal daar jouw conclusies uit. Het zou smerig zijn, maar echt smerig kwam het op mij niet over.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Oud 18-04-2004, 18:41
[Wacko] KiP
Avatar van [Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Citaat:
***luvya1987*** schreef op 18-04-2004 @ 18:37 :
kheb m nog nie gezien, maar wil t wel graag. is die heel goor?!
Goor vind ik niet het juiste woord. Over het algemeen kan ik best goed tegen bloederige films enzo, maar ik vond deze film wel ranzig om te zien, maar dat was meer omdat je echt in slow motion ziet hoe jezus afgeslacht werd enzo. Kvond het best wel een ietswat emotionele film eik
Oud 19-04-2004, 01:40
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
moniekjuh schreef op 17-04-2004 @ 17:45 :
wat ik me afvraag is dat mensen iemand anders echt zo kunnen martelen en afranselen, zoals die 2 mannen bij jezus deden?
Neuh, dat zou je in realiteit niet overleven. Maar goed, Gibson houdt wel van een beetje pathos.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 19-04-2004, 10:58
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
mooie film, ook omdat het lijden van jezus extra is belicht. dit is wel schokkend natuurlijk, maar dat is juist goed. zo schud je de mensen wakker zodat ze gaan beseffen wat jezus voor ons heeft gedaan,want jezus heeft geleden voor onze zonden.
overigens vond ik dat de film goed aansloot op de bijbel, bijvoorbeeld wanneer jezus de kop van de slang vertrapt in het begin van de film. ook die duivels die je af en toe ziet zijn echt creepy gemaakt. wat ik ietsies lomp vond was die scene dat jezus hoge eettafels had uitgevonden.
Oud 21-04-2004, 15:36
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Gibson houdt van afranseling
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 25-04-2004, 18:37
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 26-01-2004 @ 17:34 :
Was die niet helemaal of deels in Latijn of een andere oude taal gesproken?
Ik denk dat het Hebreeuws was. Verder was het een goede film. Bij de Rooms-Katholieke kerk zie je Jezus aan het kruis met alleen een klein straaltje bloed. Dit is veel realistischer. Het laat veel beter zien hoe Jezus Zijn leven voor ons opofferde.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 25-04-2004, 20:31
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
vichog schreef op 25-04-2004 @ 19:37 :
Ik denk dat het Hebreeuws was.
De film is in 't Latijn en Aramees
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 25-04-2004, 20:44
meisje
meisje is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 10-04-2004 @ 12:04 :
waarom is Mel Gibson dan op audiëntie geweest bij de Paus?
Politiek en manupilatie gaan hand in hand schatje
Oud 25-04-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
RammsteinRulez schreef op 19-04-2004 @ 11:58 :
mooie film, ook omdat het lijden van jezus extra is belicht. dit is wel schokkend natuurlijk, maar dat is juist goed. zo schud je de mensen wakker zodat ze gaan beseffen wat jezus voor ons heeft gedaan,want jezus heeft geleden voor onze zonden.
overigens vond ik dat de film goed aansloot op de bijbel, bijvoorbeeld wanneer jezus de kop van de slang vertrapt in het begin van de film. ook die duivels die je af en toe ziet zijn echt creepy gemaakt. wat ik ietsies lomp vond was die scene dat jezus hoge eettafels had uitgevonden.
ja, hij is gelheel getrouw en vrij van interpretatie
Oud 08-05-2004, 23:56
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
het was best een lachen film eerlijk gezegt, alleen werd dat martelen een beetje te ver uitgediept.
__________________
The Return
Oud 14-01-2005, 10:31
Adgertic Z4
Avatar van Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Het was een ontzettend goeie film!
heb hem gister gekocht en gekeken en ik vin hem schitterend.
alle elementen kloppen.
Maar iets minder bloederig had gemogen.
De stukken vlees die je ziet bij het afranselen...
Iets TE.
Maar goed ik von het een hele mooie film en hij klopt helemaal naar mijn weet van de bijbel.
Ben Katholiek opgevoed en ik ben erg stil geworden gister....
Was een prachtige film en me ouders waren ontroerd hoe het in beeld gebracht was....

Goeie film raad hem iedereen aan.
__________________
Ik heb geen openningszin maar ik doe je vriendin.
Oud 14-01-2005, 11:32
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Wat een up, zeg.

Slotje.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 14-01-2005, 16:27
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
had je dat niet in de 'Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 10]'-topic kunnen zetten?
Oud 14-01-2005, 19:15
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja echt een vette up
__________________
Steady as the goes.....
Oud 14-01-2005, 21:55
Blurry
Avatar van Blurry
Blurry is offline
Die film was echt verschrikkelijk.
Die wil ik echt nooit meer zien
Ik kwam echt met dikke ogen van het janken uit de zaal
__________________
Your Best Isn't Good Enough
Oud 14-01-2005, 23:29
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Open maar een nieuw topic als je erover wil discussieëren, deze is echt te oud.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Thursday naar europa
IEMOW-KOR
384 25-05-2004 15:52
Lifestyle Jezus Christus als lifestyle held
Verwijderd
121 17-04-2004 16:59
Films, TV & Radio op welke films verheug jij je in 2004
Ketjing
79 14-01-2004 17:36
Films, TV & Radio Films in 2004... waar kijk jij naar uit?..
kHebTrekInWatLekkers
4 05-01-2004 18:10
Films, TV & Radio The Passion (trailer)
wilco984
6 21-10-2003 18:53
Levensbeschouwing & Filosofie The Failure of Christianity.
Demon of Fire
41 30-01-2002 16:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.