Oud 07-09-2010, 10:50
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Hallo,

3 dagen geleden kreeg ik voor het eerst de foutmelding:

'Display Driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver Version xxx.xx has stopped working and has successfully recovered'

Zonder enkele aanleiding, ik was niet eens wat aan het doen of aan het installeren. Het scherm werd half groen en begon te knipperen. De ene seconde had ik goed beeld en daarna weer groene strepen. Kon zo nog net mijn schoolbestanden backuppen. Ik ben naar een computer reparateur geweest en we hadden de laptop aangesloten op een andere beeldscherm en daar deed ie het wel weer op. Hij zei toen dat je de laptop beter kon weggooien aangezien hij financieel total loss was. Echter toen ik thuiskwam en de laptop aansloot op een tweede monitor van mij sprong mijn laptop scherm weer aan! En toen kreeg ik dus bovenstaande foutmlelding. De laptop heeft het toen weer een dag gedaan. De volgende ochtend kreeg ik weer groene strepen.

Ik draaide al een half jaar windows 7 64bit. En een half jaar geleden heb ik dus ook de drivers daarvoor geinstalleerd.

Nou heb ik dus al zo'n 2 dagen lopen googlen naar het antwoord en die heb ik niet gevonden (althans geen officiële oplossing). Er is zelfs een facebookpagina gestart om dit probleem op te lossen.

Intussen heb ik al op alle mogelijke manieren geprobeerd om nieuwe drivers te installeren. Opnieuw de oude, een nieuwe versie (handmatig en via windows update). Ik heb windows 7 32 bit en bijbehorende nvidia drivers geinstalleerd. Ik heb windows xp 32 bit geinstalleerd met bijbehorende drivers (dat lukte geeneens, toen ik bezig was met instaleeren kreeg ik al een blauw scherm). Ik ben echt ten einde raad. Op dit moment heb ik alleen maar slecht beeld. De laptop is 3,5 jaar oud dus ik ben niet zo heel rouwig, maar als je op internet kijkt zie je dat dit probleem ook voorkomt bij mensen met gloednieuwe laptops.

Dit zijn mijn specs:
* 2.0GHz Intel® Core™2 Duo Processor T7200 (4MB L2 cache, 667MHz FSB)
* 2GB (1GB + 1GB) DDR2 SDRAM by Samsung, upgradeable to 4GB
* 160GB 5400RPM SATA Western Digital Hard Drive, formatted capacity 142GB
* Integrated Slot-load Super-Multi drive (DVD+R, DVD-R, DVD-RAM) by Matshita (Panasonic)
* 15.4" WXGA (1280 x 800), Acer® CrystalBrite Technology
* NVIDIA® GeForce® Go 7600-SE with 256MB dedicated memory, up to 528MB TurboCache (272MB shared)
* Intel Pro wireless 3945 802.11a/b/g WLAN
* Broadcom Gigabit Ethernet LAN
* Bluetooth 2.0+ EDR
* High speed 56k V.92modem
* Acer OrbiCam™ integrated 1.3 megapixel CMOS camera
* Acer Bluetooth® VoIP phone
* Ports: ExpressCard™/34 slot, Type II PC Card slot, 4 USB 2.0, IEEE 1394 port, S-video/TV-out (NTSC/PAL) port, DC-in, RJ-11 modem, RJ-45 LAN, VGA, DVI, headphones/speakers/line-out, microphone/line-in, line-in, 5-in-1 card reader (SD, MMC, MS, MS PRO, xD)
* Microsoft Windows® Vista Ultimate, English
* Dimensions: 14.09"L x 10.43"W x 1.41"H
* Weight: 2.77kg (6.1lb)

Weet iemand de oplossing of is ie rijp voor de vuilnisbak?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2010, 13:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik zou het erop gooien dat de videochip op het moederbord zo goed als gaar is. En als dat het geval is, dan is het goedkoper om naar een nieuwe laptop op zoek te gaan.

Andere dingen die je zou kunnen uitsluiten zijn geheugen (kan BSOD's veroorzaken) of de harde schijf. De rest zit allemaal op het moederbord zelf en als dat stuk gaat buiten garantie heb je meestal pech.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 13:29
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Bedankt voor je reactie.

Deze problemen komen ook voor bij mensen met een gloednieuwe laptop. Dus dat is op zich wel raar. Maar dat mijn laptop 'op' is is wel een goede verklaring. Hoelang gaan laptops over het algemeen mee?

Edit: hoe kom ik erachter of het aan het geheugen of de harde schijf ligt?

Laatst gewijzigd op 07-09-2010 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 19:04
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Misschien eens de bios updaten. Dat kan nog wel eens fout gaan met videokaarten en win7 Maar doe dat wel fatsoenlijk anders kun je echt je laptop weggooien.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.