Oud 17-09-2011, 16:18
kim berge
Avatar van kim berge
kim berge is offline
wij hebben hoge leerlingensets voor de leerkrachten handig voor ons leerlingen vervelend ik zit er nu ongeveer weer 7 weken op die stoelen en de klachten van voor de vakantie zijn weer terug haast niet meer normaal kunnen lopen van pijn in mijn knieën hoe kan school dit oplossen ja simpelste is gewoon een anderen set bestelen
maar dat gaat denk ik niet
__________________
ik ben niet anders ik denk anders en ik pas leestekens niet erg goed toe omdat ik het zelf niet zie in een tekst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2011, 16:45
Verwijderd
Citaat:
wij hebben hoge leerlingensets voor de leerkrachten handig voor ons leerlingen vervelend ik zit er nu ongeveer weer 7 weken op die stoelen en de klachten van voor de vakantie zijn weer terug haast niet meer normaal kunnen lopen van pijn in mijn knieën hoe kan school dit oplossen ja simpelste is gewoon een anderen set bestelen
maar dat gaat denk ik niet
Wat is een "leerlingenset"?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 20:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De TS dacht ook bij het schrijven: 'leestekens zijn voor watjes'.

Maar goed, als je ergens last van hebt, zeg dat. Heb het erover met je leerkrachten, afdelingsleider. Ik kreeg altijd last van mijn knieën omdat ik lang ben, en het gemiddelde schoolmeubilair gemaakt lijkt voor mensen van maximaal 1,80.

Daarover ben ik open geweest, en daarna mocht ik overal met mijn benen ruim vooruit zitten zonder dat dat opgevat werd als slonzig, of een poging om mensen die voorlangs liepen te laten struikelen, probleem opgelost.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 08:50
kim berge
Avatar van kim berge
kim berge is offline
Dat heeft bij ons dus geen zin. De stoelen zijn belachelijk hoog. De tafels zijn 90 cm en de stoelen zijn iets van 75 cm of zo Ik ben al naar de leerkracht gegaan en dat heeft dus geen zin.dit was vorig schooljaar ook al zo dusdanig dat ik mijn schoolwerk op de grond zat te doen en dan gezijk kreeg van de leerkrachten. En gym daar
mocht ik ook niet aan meedoen van de huisarts. dus ze waren erg blij met me. En ik ben maar 1.68

Laatst gewijzigd op 18-09-2011 om 09:07.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 20:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat heeft bij ons dus geen zin. De stoelen zijn belachelijk hoog. De tafels zijn 90 cm en de stoelen zijn iets van 75 cm of zo
Mijn bureau is 100 cm hoog als ik me niet vergis, dus 90 lijkt me zelfs wat aan de kleine kant.

En hoe kun je last krijgen van je knieën als ze te hoog zouden zijn voor jou? Dan hangen je voeten gewoon los en verder kun je normaal zitten, niet?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 21:40
Elimat777
Avatar van Elimat777
Elimat777 is offline
Een normaal bureau is 75cm hoog. Dus 90 cm is inderdaad zeer hoog.
Ik ben zelf ook 1.68, maar heb nooit klachten gehad. Misschien had ik dus gewoon andere tafels en stoelen.

Toen ik met een medisch probleem zat, heb ik een medische verklaring geregeld, zodat er wel rekening mee MOEST worden gehouden. Misschien is dit een optie voor jou, maar dan zit je nog wel altijd met het probleem dat je steeds in een ander lokaal zit of niet?
Helaas kun je ook niet vragen van school om in de hele school alles stoelen en tafels te vervangen.

Lastig probleem is dit. Ga je ook naar een fysiotherapeut? Misschien kan die kijken of er een andere reden is, waarom je niet op die stoelen kunt zitten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 16:46
kim berge
Avatar van kim berge
kim berge is offline
Citaat:
Mijn bureau is 100 cm hoog als ik me niet vergis, dus 90 lijkt me zelfs wat aan de kleine kant.

En hoe kun je last krijgen van je knieën als ze te hoog zouden zijn voor jou? Dan hangen je voeten gewoon los en verder kun je normaal zitten, niet?
Nee dat gaat niet op voor ons wij hebben van die achterlijke stoelen met een treeplank van denk een cm of 6 breed. Dus je hebt of je hielen daar op staan of je voeten haak je er achter dus dat zit voor geen meter.
Hoe lang ben jij zeker 1.95 minstens.
wij hadden vorig jaar twee stagiairs elk 1.98 en zij pasten er wel redelijk onder zonder dat hun benen in hun nek lagen dus.
en ook zij zieden dat het rot zat mijn ouders zeggen dat ook. Mijn pa is 1.98 lang je kan er niet fatsoenlijk op zitten
__________________
ik ben niet anders ik denk anders en ik pas leestekens niet erg goed toe omdat ik het zelf niet zie in een tekst
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 16:54
Verwijderd
Als jij de enige in je klas bent die last heeft van medische klachten vanwege de stoelen en tafels dan denk ik toch dat je baat kan hebben bij een fysiotherapeut. Ik zou gewoonweg even naar de huisarts gaan en vragen om een medische verklaring, misschien kan je school dan wat aanpassingen voor je maken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 17:57
Elimat777
Avatar van Elimat777
Elimat777 is offline
Je hoeft tegenwoordig niet meer naar de huisarts te gaan om naar de fysio te kunnen gaan.
Je mag zonder verwijzing gewoon meteen gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 20:53
Verwijderd
Ik kan me geen beeld vormen van jouw 'leerlingenset'..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 09:27
Verwijderd
Op mijn middelbare school waren de tafels en stoelen ook allemaal van gelijke hoogte, anders dan op de basisschool (die waren verstelbaar). Het probleem is dat de tafels en stoelen waarschijnlijk volledig voldoen aan alle regels en dat ze voor de ruime meerderheid gewoon geschikt zijn. Dus als jij er niet op kan werken, zal je aangepast materiaal moeten krijgen, maar daar is de school volgens mij niet direct verantwoordelijk voor. Misschien moet je het hier eens met je huisarts over hebben, wie weet zijn er wel goede oplossingen, zoals een klein voetenbankje zodat je toch met je benen in een hoek van 90 graden op die stoelen kan zitten en je voeten dus vlak op dat voetenbankje.

Ik heb zelf in de klas gezeten met een meisje dat rugproblemen had en daardoor maar maximaal 10 minuten kon zitten, de school hoefde geen aangepast materiaal te leveren; ze zorgde zelf voor een soort werkblad dat ze op tafel kon zetten en waar ze staand aan kon werken. Ze had ook een soort leunstoel waar ze tegenaan kon leunen zonder echt te zitten, maar dat was dus allemaal echt haar materiaal, geregeld door haar verzekering oid, niet door de school.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 10:28
wes holleman
wes holleman is offline
Sinds 2007 worden de belangen van scholieren en studenten niet meer beschermd door de arbo-wet. Dus de deur van de Arbeidsinspectie zit voor hen nagenoeg op slot. Maar sinds 2009 is er een andere wet voor in de plaats gekomen: de Wet Gelijke Behandeling op grond van Handicap en Chronische Ziekte. Scholen behoren in redelijkheid aanpassingen te bieden voor leerlingen met een functiebeperking. Nu is de vraag: hebben 'kleine mensen' en 'lange mensen' een functiebeperking? Ik zou zeggen van wel. Ze hebben een handicap in relatie tot het standaardmeubilair dat door de school wordt aangeboden. [Zie verder op Onderwijsethiek.nl.]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.