Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2006, 12:19
Bezoekuur
Citaat:
deleugen schreef op 14-10-2006 @ 20:00 :
Ik denk juist van wel, jij kent misschien wel een hele andere 'soort' mensen. In welke omgeving woon je? Misschien heeft dat er ook wel mee te maken.
Ik woon in West-Vlaanderen, België dus. Kan misschien verklaren waarom de mensen hier beter gemanierd zijn, ik weet het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2006, 16:58
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Bezoekuur schreef op 15-10-2006 @ 13:19 :
Ik woon in West-Vlaanderen, België dus. Kan misschien verklaren waarom de mensen hier beter gemanierd zijn, ik weet het niet.
Haha, ja ik begrijp het al. Over het algemeen zijn de Vlamingen toch wat netter opgevoed dan hier in Nederland...
Dus ja
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 15:04
Bezoekur
Leuk om te horen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 20:06
Friso Jordaan
ik kwam toevallig op dit forum terrecht en had net een post gedaan op mijn weblog omtrend goth

vele mensen weten niet precies wat gothic is en denken dat het een muziekstroming is maar het is een levenstyle

ik zal hier mijn post op mijn webloggen effe posten


Gothic is een levenstijl

4 Verdomme ik word er zo zat van. Wanneer leren mensen het nou eens om niet iedere individu in een hokje te stoppen.
Als mensen lezen of zien dat je van gothic invloeden houd dan ben je gelijk een satanist en luister je alleen maar naar duivelse muziek.

Terwijl dat helemaal niet waar is. als goth en niet gothics hebben we vaak interesse in kunst , dichtvorm, artistieke dingen.

Onze interesses in muziek is uit eenlopend. de ene luistert naar heavy metal terwijl de andere naar Punk of Industrial luistert.

Nee het is zeker geen muziek stroming. Wel delen we vaak dezelfde muziek interesses. Zelf heb ik ook een uitgebreide muzieksmaak van Nederlandstalig tot Symfonische rock ja zelfs New Age. ben ik dan opeens geen goth meer?

Waarom lopen mensen te zeiken als we ons 'angstaanjagend' opmaken? slaat nergens op. kijk ik ga bv toch ook geen gabbers discrimineren? van waarom hebben zij een kale kop? hebben ze een chemokuur gehad? of hebben ze kanker? nee dat soort vragen ga ik ze niet stellen. O ja wat dacht je dan van Rappers, Skaters tja je hebt zovele bv Punkers? nee ik haat discriminatie. Respect voor elkaars levenswijze hebben.

En ja veel goths hebben interesse in de donkere kant van het leven maar juist halen we daar het positieve eruit. Veel mensen zijn bang voor de dood. het onbekende...
Ik niet ik probeer het positieve hier uit te halen het spirituele. maar het zijn natuurlijk ook goths die hier weer anders over denken. dus stop ons alsjeblieft niet in een hoekje.


een hele lap tekst maar ik hoop dat het nu wat duidelijker is

Een vriendelijke groet van een goth

Friso Jordaan
www.frisojordaan.nl.nu
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 15:12
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Friso Jordaan schreef op 03-12-2006 @ 21:06 :
***
Wat een standaard verhaaltje...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 17:13
machtigespa
machtigespa is offline
mes littekens op de armen en vooral polsen.

en rotte zwarte kleren uit de zak van max
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 21:55
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 06-12-2006 @ 18:13 :
mes littekens op de armen en vooral polsen.

en rotte zwarte kleren uit de zak van max
das gwn n zieke geest, geen goth.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:30
Friso Jordaan
Citaat:
machtigespa schreef op 06-12-2006 @ 18:13 :
mes littekens op de armen en vooral polsen.

en rotte zwarte kleren uit de zak van max
beetje jammer die opmerking.

tegenwoordig lopen er heel wat van die catagorie 12 - 18 jarige wannebe goths rond die niet eens onze geschiedenis weten
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:38
Friso Jordaan
Citaat:
Cherry Springs schreef op 11-02-2006 @ 16:40 :
Ze zijn fan van Within temptation of evanescence (ik kan echt niet spellen) of him of een andere hard-rock groep. Ze dragen veel zwart en meestal hebben ze een 'fuck jullie, jullie begrijpen me toch niet' instelling. Ze zijn soms suicidaal. Als het afgezaagde gothics zijn houden ze van zwarte rozen met doorns en schrijven ze gedichten over zelfmoord.

Edit: dat zijn in elk geval de vooroordelen. Ik ken een hoop wannabe-goths dan zeg. Mijn hele school stikt ervan!

Edit: He, ik kan wel spellen! Ik had geen idee hoe je het spelde
dat zijn geen goths dat zijn wannebe goths van die gasten die onze geschiedenis niet kennem ,aar stoer vinden om in het zwart te lopen en ooit toevallig een echte goth hebben zien lopen en die graag na lopen te doen.

meestal is die doelgroep ook tussen de 12- 18 jaar. terwijl de goth scene eind jaren 70 begin jaren 80 is ontbloeid. Zelf kom ik ook deze tijd en ik vind het jammer dat er veel jeugd van tegenwoordig de goth scene te gronde legt. beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 15:06
deleugen
deleugen is offline
Waarom ga je niet tegen mijn reactie in? Kennelijk vind je dat ik gelijk heb

Citaat:
Friso Jordaan schreef op 09-12-2006 @ 15:30 :
tegenwoordig lopen er heel wat van die catagorie 12 - 18 jarige wannebe goths rond die niet eens onze geschiedenis weten
Laag

Laatst gewijzigd op 09-12-2006 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 01:32
Friso Jordaan
Citaat:
deleugen schreef op 09-12-2006 @ 16:06 :
Waarom ga je niet tegen mijn reactie in? Kennelijk vind je dat ik gelijk heb



Laag

hmm jij gelijk?

heb ff terug gescrolled ik zie dat je een mening geeft maar jouw meni ng niet toelicht wel een beetje jammer als je vind dat mijn uitspraken cliche zijn en niet vernieuwend zou ik zeggen doe zelf eens een gooi.

dus ik wacht met smart op jouw toelichting wat een goth is en wat je ervaringen zijn binnen de goth scene....
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 01:34
Friso Jordaan
Citaat:
Friso Jordaan schreef op 10-12-2006 @ 02:32 :
hmm jij gelijk?

heb ff terug gescrolled ik zie dat je een mening geeft maar jouw meni ng niet toelicht wel een beetje jammer als je vind dat mijn uitspraken cliche zijn en niet vernieuwend zou ik zeggen doe zelf eens een gooi.

dus ik wacht met smart op jouw toelichting wat een goth is en wat je ervaringen zijn binnen de goth scene....
oh lol ik zie het al je bent van bouwjaar 1991
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:02
Lady Zenobia
Lady Zenobia is offline
Hoi Allemaal...

neem van me aan, dat gothic een levensvisie is...
zeer moeilijk te beschrijven...

ik ben er nu bijna 32 en gothica in hart en nieren...

mijn voorkeur gaat naar mist en regen, dan dekt het warme deken al mijn zorgen toe en kan ik effe ademen...

op mijn werk ligt er niemand meer wakker van, maar toch kan ik niet in zwarte, lange jurken uit werken gaan...

Mensen bekijken me vreemd, terwijl ik héél goed weet wat goth-zijn is...

Er zijn zovele onwaarheden op elke site en de gothic-cultuur sterft langzaam af, de wereld wordt steeds kleiner!
Nu wordt het een modetrend om je af te zetten tegen de maatschappij, iedereen wil zwarte, gescheurde kleding aan met zware make-up en kettingen;
maar dit is het niet!!!

Wij leven op ons gevoel, hebben dit ook als zesde zintuig en het is sterk ontwikkeld!
een zevende zintuig is de geur; sommigen koppelen alle herinneringen aan geuren...

Mensen, er zijn nog weinige Gothen over...

Dus begrijp één ding heel goed,
of je bent er eentje, of niet... Je kan het niet worden...
We zijn allemaal getormenteerde geesten die vrede hebben genomen met het anders-zijn...
het is niet altijd een zegen, maar soms een vloek!!!

Zwarte kleding maakt je geen Goth...
Oordeel niet en wij zullen dat ook niet doen...
__________________
hug 'n bite
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 23:30
deleugen
deleugen is offline
STANDAARD VERHAAL, Jordaan.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 13:41
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 11-02-2006 @ 16:40 :
Ze zijn fan van Within temptation of evanescence (ik kan echt niet spellen) of him of een andere hard-rock groep. Ze dragen veel zwart en meestal hebben ze een 'fuck jullie, jullie begrijpen me toch niet' instelling. Ze zijn soms suicidaal. Als het afgezaagde gothics zijn houden ze van zwarte rozen met doorns en schrijven ze gedichten over zelfmoord.

Edit: dat zijn in elk geval de vooroordelen. Ik ken een hoop wannabe-goths dan zeg. Mijn hele school stikt ervan!

Edit: He, ik kan wel spellen! Ik had geen idee hoe je het spelde
Oef flink verschil met mij van toen en met mij van nu

Ahem.
Gothics zijn allemaal verschillend. Eigenlijk heb je alleen mensen die echt zichzelf zijn en posers.
'Gothics' hebben vaak artistieke interesses, zoals poezie enzo.
En ik ken eigenlijk flink wat goths. Vrijwel allemaal hebben ze een geweldig gevoel voor humor. XD
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 09:26
yamilisa
Avatar van yamilisa
yamilisa is offline
Hey allemaal. Kan iemand me vertellen wat zo de typische gothic kleren zijn voor jongens? Behalve de lange zwarte jas dan. Ik zoek eigenlijk iets zoals de leuke topjes en korte met kant bezette rokjes voor meisjes, maar dan iets in die stijl voor jongens. Met andere woorden, sexy.
__________________
I've lost my mind. If you find it, please give it back.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 14:09
jetre
jetre is offline
wat zijkt iedereen over gothic dan ik werd ook al beoordeeld als gothic en een kanker satanistisch gothic die met andere kanker satanistische gothics in katwijk van een gebouw gingen springen wat zijkt iedereen dan ik ben zelf geen gothic maar ik bedoel zijk niet.
me vrienden worden ook in elkaar geslagen het is allemaal bulshit.
alleen omdat ik een skate broek aan heb....
jullie moeten een keertje normaal gaan doen!

check dit maar eens. http://www.imonline.nl/06-06-06
ja ik stond ook op die lijst
het zal waarschijnlijk hier ook wel bekend zijn.

me straat is zelfs ondergetekend en wat denk je
zou ik iemand de tievus in slaan of meer
dan magk weer naar de rechter.

ik vin het allemaal maar gezijk....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 18:32
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
jetre schreef op 12-01-2007 @ 15:09 :
ik vin het allemaal maar gezijk....
zo is het.
en als je dan zo´n gothic van binnen bent, waarom moet je dat dan zo uiterlijk neerzetten? omdat je bij een groep wil horen. wannabezooitje. neem een levensvisie maar stel je niet zo aan. dit topic mag trouwens wel eens snel verdwijnen, het is al behoorlijk oud.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 01:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Friso Jordaan schreef op 09-12-2006 @ 15:38 :
dat zijn geen goths dat zijn wannebe goths van die gasten die onze geschiedenis niet kennem
lol @ cultureel elitisme.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 18:23
Elfe
Avatar van Elfe
Elfe is offline
Een jeugdcultuur waar menigeen zijn of haar eigen vooroordeel over heeft.
__________________
hanging out the window with a bottle full of rain
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 19:04
xYESTERDAY
xYESTERDAY is offline
De meeste mensen denken echt Slecht over Gothic's , Maar ik weet dat Sommige echt heel erg aardig zijn als je maar respect voor ze hebt.
Je zult zien dat ze echt heel lief kunnen zijn, de meeste zijn erg emotioneel en beoordelen niet vaak je uiterlijk en geven je respect, maar ze krijgen die niet altijd terug..
da's wel jammer,,
__________________
Accept Me Just the Way i Am.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 19:14
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Het is een subcultuur, zoals er zoveel zijn
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:03
gothicgirl1
gothicgirl1 is offline
ik ben zelf een gothic even wil ik vermelden dat vele mensen een eigen inzicht hebben over gothic zijn .
een gothic in het algemeen is een gewoon persoon maar heeft een andere styl wat betreft kledij en muziek ik zelf loop niet altijd rond helemaal in het zwart , omdat gothics niet altijd zwart dragen maa rik geef toe ik draagtoch altijd wel eens IETS zwart aan.
verder zijn gothics niet altijd depri of wille zelfmoord plegen zij kunnen even goed ook gelukkig zijn een persoon die echter steeds in het zwart gaat en depri is ( constant dan wel) noemt men meer een emo .
een gothic heeft veel respect voor andere hun mening en zijn absoluut niet geweldadig zoals velen denke .
kenmerken van gothics zijn : veel goth muziek luistere ook rock zoals luisteren naar: him, nightwish, evanescence, enz
kledij: voornamelijk zwart
assesoires: pentagrams, pieke
groetjes kelly
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 18:39
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
kan dit topic niet eens een keer dicht?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 20:33
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-02-2007 @ 19:39 :
kan dit topic niet eens een keer dicht?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 17:45
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
kleine up:

Wat ik niet begrijp, als gothics de dood als iets moois zien, waarom moeten ze er dan zo lelijk bijlopen? Ik accepteer ook dat ik dood ga en snap dat de dood een functie heeft, maar verder voel ik geen behoefte om me in het zwart te kleden.

Iemand die me dit uit kan leggen?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 18:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Magican schreef op 15-02-2007 @ 18:45 :
Wat ik niet begrijp, als gothics de dood als iets moois zien, waarom moeten ze er dan zo lelijk bijlopen?
Hetgeen uiteraard een kwestie van smaak is. Ik vind dat al die urban types erbij lopen alsof ze geen enkel zelfrespect hebben, in mijn geval heb ik dan uiteraard altijd gelijk, maar op zich is het subjectief.

Overigens is het beeld dat alle gothics dood willen etc zwaar overdreven. Uiteraard zullen er enkelen zijn die uit depressiviteit zich zo gaan gedragen (vanwege datzelfde misverstand), maar het is echt niet zo dat iedereen met een zwart shirt aan het leven zat is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-02-2007 @ 19:39 :
kan dit topic niet eens een keer dicht?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 16:57
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 12-04-2006 @ 23:59 :
Ik vind dat serieus wel sexy soms zo een gothic chick.
Idd (L)
Ik ken eigenlijk geen enkele goth die de vooroordelen bevestigen... En ja ik ken der best veel. Meer hoef ik niet te zeggen.
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 16:16
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 10-03-2006 @ 21:31 :
Hm, veel mensen snappen niet eens wat goth zijn inhouden. Toch niet de hele dagen als depressief wezentje in zwart rondlopen. Die mondhoeken gaan ook écht wel een keertje omhoog. Ik vind dit eigenlijk een beetje een zielige actie om jezelf zo snel mogelijk in een hokje te proppen.
het gaat hier niet om alle gothics
het gaat om de kenmerken van het hokje!
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 13:24
yuck fou
Avatar van yuck fou
yuck fou is offline
het grappigste vooroordeel dat ik ooit hoorde is dat ze allemaal depressief zijn en dood willen. maargoed. Hoe kun je nou gothics gaan defineren terwijl iedereen iets anders denkt bij het begrip gothic.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 18:15
intervivos
dametjes en heren,

ik ben zelf goth alto, draag veel zwart en verf mn haar zwart, ben geinterreseerd in lugubere zaken als dark fantasy en dood enz, en natuurluk speel ik zware metalgitaar.

ik ben de blijste jongen van mijn school, heb r nog nooit ook maar een keer over gedacht zelfmoord te plege en ben heel aardig.

zo zijn der nog duizend. goths zijn gwoon geinterreseerd in meer dan top 40 muziek en puma schoenen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 21:28
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
intervivos schreef op 23-02-2007 @ 19:15 :
dametjes en heren,

ik ben zelf goth alto, draag veel zwart en verf mn haar zwart, ben geinterreseerd in lugubere zaken als dark fantasy en dood enz, en natuurluk speel ik zware metalgitaar.

ik ben de blijste jongen van mijn school, heb r nog nooit ook maar een keer over gedacht zelfmoord te plege en ben heel aardig.

zo zijn der nog duizend. goths zijn gwoon geinterreseerd in meer dan top 40 muziek en puma schoenen.
is het echt officieel beter als je geintereseerd bent in metal muziek dan in top 40 muziek en in kisten dan in puma's...

het feit dat mensen geobsedeerd zijn door een bepaald kleding merk vind ik slecht, of dat nou een zwart of een roze merk is intereseerd niet
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 11:52
Johnny88
Johnny88 is offline
Zwart geklede mensen, die alles donker zien, niet tegen licht kunnnen, in zichzelf snijden en elkaars bloed drinken. Ze aanbidden Satan
En ze houden van Gothicmuziek

Maar verder kunnen ze aardig zijn
__________________
I like pleasure, spiked with pain, Music is my aeroplane
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 17:54
Verwijderd
Citaat:
intervivos schreef op 23-02-2007 @ 19:15 :
dametjes en heren,

ik ben zelf goth alto, draag veel zwart en verf mn haar zwart, ben geinterreseerd in lugubere zaken als dark fantasy en dood enz, en natuurluk speel ik zware metalgitaar.

ik ben de blijste jongen van mijn school, heb r nog nooit ook maar een keer over gedacht zelfmoord te plege en ben heel aardig.

zo zijn der nog duizend. goths zijn gwoon geinterreseerd in meer dan top 40 muziek en puma schoenen.
Er zit heel veel tussen metal en top 40 en tussen puma schoenen en van die enge zwarte dingen.
Gothic zijn is gewoon een schreeuw om aandacht. Want daar gaat het jullie toch om? Zo nee, wat dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Syndroom van Asperger
Sienna M
26 10-04-2010 20:32
Lifestyle Goth(ic)s gezocht voor onderzoek!
Amisha
4 21-03-2008 17:42
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 08:42
Psychologie Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic
justanothern00b
51 10-02-2005 15:15
Muziek Gothic muziek
white star
123 14-08-2003 20:30
Lifestyle /jOngerenliFEstylen/----cULTuren?
Floef
43 08-06-2002 20:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.