Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2008, 12:06
Maxusa
Citaat:
Deels mee eens. Maar, de mensen die dit doen zijn meestal ook niet de pareltjes van de Nederlandse samenleving. Helaas voel jij je ook geroepen om iedereen over één kam te scheren.
Ik ben er voor om het uitschot van de Nederlandse samenleving aan te pakken. Dat zijn zowel de autochtone, als de allochtone mensen die in Nederland wonen. Op dit moment is er alleen geen ontkennen aan dat de tweede groep de meeste problemen veroorzaakt en dus ook de meeste aandacht verdient! Daarnaast kun je via maatregelen die groep beter aanpakken. Zo kun je de instroom beperken en de uitstroom bevorderen totdat het probleem hier onder controle is. Dat is een maatregel die bij de autochtonen niet mogelijk is. Snapt u.

(Oh en ik stem geen Verdonk.. (en ook geen Wilders..)
"Aanpakken van uitschot" staat echter los van een ethische discussie over cultuur. Het duiden van probleemgroepen met als doel een effectiever opsporingsbeleid te realiseren heeft mijn zegen, maar in het geheel niets met cultuur te maken natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2008, 12:08
G. Wilders
Ik ga kamer vragen stellen hoe het kan dat men het woord RESPECT niet kan schrijven.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:13
Heit Wimminga
Het geenstijl rapaille laat zich weer van haar beste kant zien. Om uw essay vraagstuk te tackelen, zou ik u de hulp van Campion, danwel Botte hond aanraden. Deze twee linkse schreeuwers weten hier zeker raad mee.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:13
hoihoi muziekje
begrijpend zijn, respect voor, en andere goedbedoelde sheit kent echt zn grenzen en die grenzen liggen vast in de wet. Daar heeft iedereen zich aan te houden die in NL woont of je nou uit Marokko komt of van mars. En mishandeling mag niet dus lijkt me een duidelijke zaak. NEXT!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:14
Uber-Ich
@ G. Wilders; 13:08
Vraag dan ook meteen even waarom ze het vak Nederlands hebben geschrapt uit de opleiding van de poster... Het verhaaltje is namelijk qua NL dieptreurig...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:15
Vieze
Citaat:
Respect moet je verdienen, een stadium waar Marokkanen nog láng niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:16
bert6605
Ook in de Marokkaanse cultuur mag je geen eigen rechter spelen! Leuk dat je voor je eigen familie opkomt maar dat mag dus niet met geweld. Totaal zinloos om hier over te filosoferen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:17
josv
Citaat:
Er is in dit specifieke geval helemaal geen sprake van een dilemma, laat staan een moreel dilemma. Dat er wordt opgekomen voor een (zwakker) lid van de familie is niet cultuur-vreemd. Dit gebeurt ook in de autochtone NL cultuur.
het gebruik van buitensporig geweld is ook in deze zin niet goed te praten, ook niet, of beter, juist niet met verwijzing naar culturele achtergrond. De vader van B heeft het gewoon niet begrepen. Geweld en eigenrichting zijn volgens de wetten van dit land niet toegestaan. De wet mag in dit land ook geen onderscheid maken naar afkomst en cultuur.
Of zal de vader van B het wél goedkeuren als zoonlief door de politie in de boeien wordt geslagen en met een paar flinke trappen on de de kont het bureau binnen wordt gebracht? Want zo gebeurt het in het thuisland ook toch??
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:17
Aboel Heitinga
Iek zegge ies goed jai sjlaan die B. Wie noeme kiend nou B? walla, iek vraag jau wie noeme sein kiend nou B?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:19
Politieman
Kan iemand mijn eigen boeien even losmaken?
Ik ben door een bi-cultureel van mijn eigen wapen beroofd en in mijn eigen boeien geslagen. Maar mij hoor je niet mopperen hoor, ik heb RESPECT voor andere culturen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:22
LaGot
Er is hier maar één leidende cultuur in NLD en dat is de Nederlandse cultuur. Dat betekent een overtuiging vanuit een historische joods-christelijke traditie, met alle wetten die daar bij horen. Er is hier in NLD maar één wet geldig, en dat is de Nederlandse wet.

De Nederlandse wet keurt geweld af.

"Ies koeltoer" is het domste argument ooit, ingebracht door radeloze linksmenschen!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:23
G.Wilders
Citaat:
@ G. Wilders; 13:08
Vraag dan ook meteen even waarom ze het vak Nederlands hebben geschrapt uit de opleiding van de poster... Het verhaaltje is namelijk qua NL dieptreurig...
Oke, gaan we doen.

Verder zal ik vragen :

1. Waarom ik een of andere belachelijke code moet invoeren op deze site.
3. Er 12 hotdogs in een verpakking zitten en maar 10 broodjes.
2. Dit vragen lijstje niet in de juiste volgorde staat.
4. Ik zoveel vragen stel
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:24
-derOberst-
Je moet een cultureel gepast antwoord geven, wat neefje B ook vanuit zijn standpunt begrijpt. M.a.w. je slaat hem op z'n bolle harsens, en zegt dat geweld in Nederland niet geaccepteerd wordt.

Is niet zo moeilijk hoor, zelfs agenten uit Marokko (die hier op werkbezoek zijn), Marokkaanse vaders/geestelijken snappen niet dat men met dit soort ventjes in gesprek gaat.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:24
Kuch, kuch
Ik zou het gewoon melden bij de pliesie.... Laat hun het maar uitzoeken. Volens mij is mishandeling volgens de grondwet verboden. Ook als je Mokro bent....

Oh, Smile! Je staat op GeenStijl!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:26
vmbo scholier
wat doe je hier ?? ga koken, ga koken, ga koken ga koken...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:26
Jet Bussemaker
Gewoon lief met elkaar blijven spelen, kinderen...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:26
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Lawl, een invasie van GS-posters.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:27
vader
precies,

In eerste instantie niet te veel gaan zoeken naar een culturele achtergrond als dekmantel voor een mishandeling. In hun cultuur is het wellicht normaal, maar op school moet iedereen zich veilig voelen. Simpelweg aangifte doen en jezelf serieus nemen!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:28
xiaojiujiu
naar mijn idee wordt hier een tegenstelling tussen culturen gesuggereerd die er niet is. Natuurlijk delen sommige nederlandse jongens een paar trappen uit aan iemand die een familielid of vriendje loopt te kwallen. Veel mensen reageren hier alsof er sprake was van bloedwraak. Ik vind het dilemma nogal gezocht. Het is zo simpel als het is: iemand pest een meisje en krijgt een paar schoppen van een neefje en daarna is het gepest over. Ik heb vroeger zelf ook weleens een paar tikken uitgedeeld aan iemand die het verdiende en daarmee was het afgelopen. Niet zo zeuren en alleen over echte misstanden praten. Fijne overdenking toegewenst aan iedereen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:28
Bigshit
Psssss ... meisje ... post ff een feauteau van jezelf ... Misschien is het kijken naar een studente leuker dan het lezen van zo'n warrig stukje tekst ... Oh ja ,... en op je vraag over de Marokkanen kunnen we antwoorden dat alle extremisten en mensen die geweld gebruiken het land uit moeten!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:31
Wik Heitinga
Ik ben op zoek naar een leuke partner voor een langdurige relatie. Ik ben 2 meter 16 lang en 185 kg zwaar. Ben jij die leuke spontane vrouw die van knuffelen houdt, dan ben ik op zoek naar jou.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:31
Henk op de Bres
Kaik ik ken ook un berichie typuh waarvanover jai twee keehr so lang moe lesen, omda knie kan spelluh.

Maar je kunt ook gewoon eens fatsoenlijk Nederlands leren. Ik ben het met een reaguurder eerder eens dat als jij bij dit probleem al niet eens je eigen mening kunt ontwikkelen, je misschien geschikter bent om zakken chips over een bliepje te trekken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:33
Sinterklaas666
Ik dacht altijd dat Marokkanen een hekel hadden aan nichten?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:35
Geniaal007
Die letters invoeren is irritant zeg..... Maar gewoon melden meissie, iemand in elkaar rossen mag gewoon niet.

Oh, gebruikersnaam ook al in gebruik....
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:35
kobuz
Dus het is een Marokaanse levensovertuiging, andere mensen in elkaar schoppen??? Als je zoiets denkt, ben je een racist hoor....
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:38
Bezoeker
Volgens mij ben je nogal ziek in je hoofd als je vanwege je RESPECT(wat een kudtwoord) voor een andere cultuur een ander in elkaar laat slaan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:38
Antigoog
Dat cultuurrelativisme is de doodsteek voor onze Nederlandse samenleving. Geweld is verboden. Tuig is tuig. Dus gewoon oppakken, opsluiten en heropvoeden. Niks kopje thee drinken met de dader drinken omdat je respect moet hebben voor zijn cultuur (lees: te laf bent om op te komen voor de Nederlandse rechtstaat).

Dan nog iets: als je het werkstuk met net zoveel spel- en taalfouten inlevert als in je stukje op internet, dan geef ik je bij voorbaat al niet hoger dan een 3.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:38
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Opeens allemaal GS publiek
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:38
michello (gs)
Als andere culturen gerespecteerd moeten worden en als cultuur geen statisch maar dynamisch gegeven is en de wet er niet toe doet dan passen wij Nederlanders onze eigen cultuur wel ff aan. *boksbeugel en stiletto oppoest*
Is dat een goed antwoord op je dilemma?

p.s wtf wie heeft mijn nick hier in gebruik, ik kom bij je langs en ga je helemaal heropvoeden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:41
MissH
Wat denk je zelf?
Als je dit al niet snapt denk ik dat ik later mn kinderen maar zelf les ga geven, dan hoeven ze zich tenminste niet druk te maken over hoe andere culturen kunnen reageren als ze wat doen of zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:42
Verderver
Mijn god...je gaat me toch niet vertellen dat je dit echt meent he.....wat een naieve trut ben jij zeg...en dat moet later kinderen gaan begeleiden? hahahahahahahahahahahahaha....(ik kan wel janken...)
Het feit dat je je het alleen al afvraagt hoe te reageren geeft het infantiele niveau van je hele denken al aan......misschien is een baantje als adviseur voor Ella Vogelaar wel wat voor je.... nog zo'n dagdromerd en die verzamelt graag nog meer van die simpele Stympies om zich heen!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:43
Jannes van derW
Ik denk het ook.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:44
Wim Heitinga
Citaat:
Opeens allemaal GS publiek
Stinkaap, kutstudent, mislukte mokro
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:44
Hapankorppuja
Jemig, wat een kinderachtige en domme reacties hier, zeg.
De poster van dit topic geeft duidelijk aan dat hij/zij het geweld afkeurd.
Met andere woorden: dat is de vraag helemaal niet.
Maar ja, het gaat over allochten, dus direct vinden allerlei frusties het nodig om vanuit hun endeldarm te reageren.

Anyway, deze scholier/student volgt het vak filosofie en gebruikt een praktijksituatie om een essay te schrijven.
De vraag is hier niet "zou ik het geweld in dit geval goed moeten keuren?"
De vraag is: welke etische regels zouden hier van toepassing kunnen zijn, welke rol hebben ze in verschillende culteren en hoe zou dat verschillen in houding en gedrag kunnen verklaren (niet goedkeuren)
Kortom: het bestuderen van moraal zonder zelf een moreel standpunt in te nemen (wiki: "descriptieve ethiek")

Het heeft dan geen zin om suffe opmerkingen te plaatsen, zoals
"nee, in de wet staat dat het niet mag" (duh, het gaat om het vak filosofie, niet het vak strafrecht)
"dat die vader het goed vindt, maakt het niet acceptabel" (duh, poster geeft aan het zelf ook niet acceptabel te vinden)
"smile, je staat op geenstijl" (duh, je bent pas de 57-ste die dat komt melden, zielig klein kind)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:46
Dr. Teelbal
Moehahaha!
Nu nog idealen, morgen een huis, en overmorgen zorgen!!!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:47
b.van der kraan
zooiets zou nooid bei ons in delfd gebeuren ze zuoden de grontwet meoten verandern om dit soort gekud tegen te gaaan!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:48
Wim Heitinga
Citaat:
Anyway, deze scholier/student volgt het vak filosofie
Is dat een vak dan?
Ik dacht dat het een voorbereiding was op een leven lang uitkering trekken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:48
spuiteleven
"marokkaanse cultuur".....

meisie de bergberbers die hier wonen zijn NIET hetzelfde als "de marokkanen".
als ik me 5x per week achterlangs laat nemen door een ezel, op berberse wijze, dan heb je daar cultuur technisch recept voor?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:55
Dr. Framoes
Haar profiel:
Woonplaats
kampen
Hobby's
paardrijden, lange aftanden wandelen vanaf 20km tot ongeveer 60 km
Schooltype/studierichting
havo
Geslacht
vrouw

Lijkt me een beetje een hoax. Aan de andere kant, als je uit Kampen komt weet je niet beter dan dit soort hobby's en recept hebben voor alle koeltoeren.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:56
Wim Heitinga
Ik zie dat er weer gereageerd wordt onder mijn naam. Authentieke posts van de echte ik kun je herkennen aan de volgende code als onderschrift: XF34A

Code
XF34A
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:57
PietjeGeeftRaad
Ach meissie, waar blijven we dan? Als B een grotere bek heeft dan C, en C heeft een grotere broer dan D, en D heeft een grotere gun dan E, mag F dan het zusje van A voor d'r dikke kont slaan?? Geweld is niet goed, en is in Nederland en in Marokko en in de United States of Obama verboden. Het is volstrekt niet van belang of die allochtone vader het goedkeurt of niet. En voor sommige culturen, of liever: voor sommige aspecten van bepaalde culturen, hoef je helemaal geen respect te hebben. Integendeel. Of wil je dat je ze je clitoris komen snijden omdat je geen hoofddoekje draagt en wel eens met jongens flirt? Nou dan! Laat je geen oor aannaaien door die lui.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:02
asha_01
Ik denk dat de nedelanders best wat meer begrip mogen hebben voor de andere culturen. in nedeland word veel te veel gesproken en de oplossing is makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:03
Wim Heitinga
LOL @ GeenStijl-redactie lutsers die voor hun verdere leven met een Wim Heitinga syndroom moeten leven.

Whahahahaha...........


http://www.volkskrantblog.nl/blog/3294
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:04
Truus Heitinga
Het feit dat jij dit als "dilemma" ziet, geeft feilloos aan wat er fout gaat op al die SPW-opleidinkjes. Softe zakkenwassers kweken ze daar, die alles wat de kutmarokkaantjes bedenken maar onder de mantel van "respect" vegen. Omdat jullie (jij dus) het LEF niet hebben om gewoon eens je smoel open te trekken tegen al die teringlijers, en te zeggen dat WIJ dat in DIT LAND dus gewoon niet pikken. En dat je, als het nog eens gebeurt, aangifte zal doen wegens geweldpleging. Desnoods sleepte ik die schoppende bokkenlul hoogstpersoonlijk aan zijn capuchonnetje naar het politiebureau.

En leer eens fatsoenlijk Nederlands, trut.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:04
Marko
Beste Swolha,

Had de school al actie ondernomen tegen de pestkop en wist het van de situatie af? Dat lijkt me de eerste vraag: wat heeft de school gedaan om escalatie te voorkomen?

Wraak nemen en eigenrichting (zelf berechten van iemand zonder de rechter) is van alle culturen en van alle leeftijden. Wat dat betreft is het niet verbazend dat een jongen zn nichtje wil beschermen.

Maar eigenrichting is in Nederland verboden. En daar gaat het uiteindelijk om. Respect voor andere culturen is prima, maar wel binnen de Nederlandse wet. Een inwoner van Papua Nieuw Guinea die met enkel een peniskoker rondloopt wordt ook vriendelijk doch dringend verzocht om zijn edele delen te bedekken, geloof of geen geloof.

Als de vader van deze jongen de afranseling goedkeurt, zul je daar krachtig stelling tegen moeten nemen. Het is immers moreel als wettelijk niet goed te praten. Wel begrijpelijk, maar het is niet voor niets verboden.

Het geloof of de andere cultuur staat hier helemaal buiten. Als je een Nederlands jochie op zn donder geeft omdat hij klappen heeft uitgedeeld, zul je precies datzelfde moeten doen bij een Marokkaanse jongen. Je zult iedereen gelijk moeten beoordelen op zn daden, ongeacht zn afkomst of cultuur.

Dat gezegd hebbende, zul je ook mee moeten werken aan een alternatief. Het pesten van dat meisje is namelijk ook verwerpelijk en dient gestopt te worden. Daar kan en zal de school een rol in moeten vervullen.

Conclusie: het is helemaal geen dilemma. De afranseling is hoe dan ook verwerpelijk en daar zal de school hard stelling tegen moeten nemen. Maar ondertussen ook de pestkop aan moeten pakken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:05
Appzguru
Aangezien B een mannetje is en C een vrouwtje, lijkt me dit niet een hele moeilijke opgave. B af laten tuigen door de broers van C, en Pappa B opnieuw inburgeren.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:06
MissH
Citaat:
Ik denk dat de nedelanders best wat meer begrip mogen hebben voor de andere culturen. in nedeland word veel te veel gesproken en de oplossing is makkelijk.

Mijn begrip is al lang weg, ik heb geen begrip voor culturen die hier alleen maar lopen te kloten.
Wat is de oplossing volgens jou dan?

En tering wat zijn die letters kut.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:08
Marko
Nog even over het laatste punt: verstandelijk gehandicapt zijn is geen excuus om de jongen niet duidelijk te maken dat hij de fout in is gegaan. De manier waarop is ongetwijfeld anders, maar ook verstandelijk gehandicapten kunnen het verschil tussen goed en fout leren (de meesten dan. Als dat bij deze jongen niet het geval is, zal hij niet op straat mogen rondlopen).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:10
bezoeker
marokkanen mogen gepest worden. het is ongedierte. dus ze mogen sowiezo ook niet terugslaan/schoppen. ze krijgen namelijk al onze uitkeringen, huizen, gezondheidszorg etc. ze hebben zelfs stemrecht.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:12
Z, de oom van C
Ik ben Z, de oom van C. Als die B met z'n familie zich niet wil aanpassen aan de Nederlandse gebruiken en wet, moeten ze straks ook niet gaan lopen janken als al die moskeen in de fik gestoken gaan worden.. want zover gaat het nog eens echt komen door dat achterlijke gedrag van die rifapen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften
Daevrem
196 10-10-2007 23:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islam wordt deel Nederlandse cultuur
Clemenzia
454 12-08-2007 00:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moslimziekenhuis
WärteR
501 14-10-2006 01:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 25-02-2006 22:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD'er Wilders haalt uit naar de islam.
JantjePietje
220 17-02-2004 17:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Racisme in LPF?
Joostje
28 08-05-2002 14:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.