Oud 17-12-2010, 23:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Op een haar na kon ik de havo niet doen. Waar hem dat aan lag was het volgende: 'Het zal je waarschijnlijk te veel stress opleveren.' Nou dan ben je boos.
Maar Havo 1 (toch?) op een haar na niet kunnen is iets anders dan het HBO, wat een logisch gevolg van de Havo is. Als je al moeite hebt met de stof in de lagere klassen van de havo, dan is de kans dat je met succes een HBO opleiding kan afronden vrij klein.

Je niet op dat pad sturen hoeft niet kleinerend te zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2010, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Nou ik weet niet hoe mensen bij jou scheikunde ervaren, maar bij mij in elk geval heb ik heel veel mensen gefrustreerd horen zeggen dat ze geen bal van scheikunde snapten.

Anyway, ik denk dat profielen als NG en NT wel lastiger zijn. Het ligt natuurlijk aan de mensen die het kiezen, maar over het algemeen merk ik dat mensen met een Natuurprofiel meer moeite hebben met hun vakken dan mensen met een Maatschappijprofiel.
Het valt wel mee! ik ben blij met mijn NT profiel en ik vind het niet moeilijk... de problemen die ik heb heb ik vooral met engels en duits... duss!
niet in de NT-vakken
en scheikunde... dat is beslist een leuk vak! ach ja... wel pittig, maar het is niet zo dat je er niets van snapt!

Om terugtekomen op de vraag...
waarom neerkijken op VMBO'ers? mijn beste vriendin zit op het VMBO, ik zit op het VWO. Ik merk nou echt niet dat ze dommer is dan ik
en ja... iedereen heeft toch zijn eigen talenten?
ik bedoel...automonteurs moeten er ook zijn
ik moet er niet aan denken dat ik dat was, geef mij maar een ander beroep
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 09:37
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ze zijn ook niet minderwaardig, alleen minder intelligent en ik wil niet veel zeggen, maar verschil tussen (v)mbo en hoger onderwijs zit er zeker.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 19:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Niet helemaal waar. Beleidsmedewerkers en werkvloermensen complementeren elkaar. Werkvloermensen laten hun problemen weten aan beleidsmedewerkers, die laatsten lossen het op. De mensen op de werkvloer van MBO-niveau geven geen oplossingen op, maar problemen.
Das zo mooi van werken op een schip; met een kantoor op heel wat zeemijlen afstand geven wij zowel de problemen op als dat we oplossingen zoeken.

gegeven de een is daar beter in dan de ander, maar mijn motto is; ik zie geen problemen ik zie alleen maar oplossingen

maarja bij ons is het HBO en het MBO diploma dan ook gelijkgesteld (vooral omdat er geen hond in de vaart wil werken in Nederland maargoed)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 09:09
Associated
Avatar van Associated
Associated is offline
Ben het een klein beetje met de titel eens.
__________________
Iemand die nog nooit een fout heeft gemaakt, heeft nog nooit iets nieuws geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 12:09
spokedoos
spokedoos is offline
Citaat:
“(V)MBO’ers pikken het niet meer!” is de titel van het persbericht dat de (v)mbo-actie aankondigt. Volgens de studentenorganisaties JOB en LAKS moet er actie ondernomen worden om de negatieve beeldvorming die er over (v)mbo’ers is, te veranderen. (V)MBO’ers worden, volgens hen, ten onrechte gezien als criminelen, nietsnutten en lastpakken. Volgens JOB en LAKS hebben de media en de politiek hier een belangrijke rol in en houden zij dit beeld in stand.


Wat vindt je hiervan? Bestaat er een negatief beeld over deze groep jongeren? Zo ja, is dit te wijten aan de media en de politiek? En wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 12:10
spokedoos
spokedoos is offline
Terug gaan naar het oude onderwijssysteem. Is wel vele malen zwaarder, maar dan leer je tenminste iets
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 12:43
Verwijderd
Want nu leer je 'niks'?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 18:50
Verwijderd
Terug naar de tijd dat de kerstballen nog van glas waren en er geen buitenlanders in ons land waren Goed plan!

Kennis verandert en de manier om kennis te vergaren ook. Ken Robinson heeft overigens een heel andere mening over het onderwijssysteem. Die wil echt niet terug naar de jaren zestig of zoiets. Leuke infographic hier.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 11:00
omnomnom
Avatar van omnomnom
omnomnom is offline
Over het algemeen is onderwijs in Nederland gewoon bagger.
Ik heb zelf ervaring met een MBO opleiding ICT, ik leerde er niks dus ben ermee gestopt.
In het eerste jaar mag je assembleren en niks doen, in het tweede mag je met windows server 2008 prutsen op een slakkentempo. De school is ROC Landstede in Harderwijk.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 12:03
Verwijderd
ik begon op havo/vwo en zit nu op vmbo in mijn examenjaar. Door de basisschool waar heel slecht werd lesgegeven had ik een grote acherstand opgelopen die me elk jaar opnieuw confronteerde op de middelbare school. Nu hoop ik dit jaar mijn examen zonder gezeik en veel bijles te halen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Over het algemeen is onderwijs in Nederland gewoon bagger.
Ik heb zelf ervaring met een MBO opleiding ICT, ik leerde er niks dus ben ermee gestopt.
In het eerste jaar mag je assembleren en niks doen, in het tweede mag je met windows server 2008 prutsen op een slakkentempo. De school is ROC Landstede in Harderwijk.
Misschien tijd om een wat meer uitdagende opleiding te gaan volgen dan.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 00:20
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Over het algemeen is onderwijs in Nederland gewoon bagger.
Ik heb zelf ervaring met een MBO opleiding ICT, ik leerde er niks dus ben ermee gestopt.
In het eerste jaar mag je assembleren en niks doen, in het tweede mag je met windows server 2008 prutsen op een slakkentempo. De school is ROC Landstede in Harderwijk.
Bedoel je dan onderwijs dat jij gedaan hebt (vmbo, MBO ICT) of onderwijs in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 05:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
De structuur van organisatie (over het gebrek aan sergeanten); op de officierenopleiding.

Vraag: Hoe graaft men een greppel;
Juiste antwoord: Je zegt: "Sergeant graaf mij een greppel"

organisatiestructuren zijn gelaagd en met reden; iedere laag heeft zijn functie en is in principe alleen in staat die functie uit te oefenen.
De hoogsten (laten we zeggen "generaal") weet waarom de greppel gegraven moet worden, maar weet niet hoe snel dit kan of wanneer de beste tijd is om het graven uit te voeren, laatstgenoemde wordt derhalve gedelegeerd naar de laag eronder;
De laag eronder (laten we zeggen "officier") krijgt te horen waarom de greppel gegraven moet worden, weet wanneer en hoe snel die gegraven kan worden maar kan hem niet graven, laatstgenoemde wordt derhalve gedelegeerd naar de laag eronder;
De laag eronder (laten we zeggen "sergeant") heeft geen idee waarom de greppel gegraven moet worden, krijgt te horen wanneer de greppel gegraven dient te worden (en hoe snel) maar zal die greppel niet (of zeer beperkt) gaan graven, hij stuurt de mensen aan die de greppel graven, laatstgenoemde wordt derhalve gedelegeerd naar de laag eronder;
De laag eronder (voetvolk) heeft geen flauw benul van het hoe wat waarom of wanneer, zij weten alleen dat ze de orders moeten opvolgen.

En dat is hoe een ge(s)laagde organisatiestructuur werkt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2017, 20:28
jermo2001
jermo2001 is offline
Toch jammer dat iedereen van een hoger niveau dan vmbo denkt dat vmbo'ers nietsnutten zijn.
Maar vmbo'ers en mbo'ers hebben de belangrijkste banen ter wereld.
Allemaal heel leuk dat je op kantoor kan werken maar als we geen automonteur hadden kwam jij niet op je werk.
Zonder die mbo'er wordt jouw opa/oma niet geholpen in het verpleegtehuis.
En wat dacht je van bouwvakkers zonder hun had jij als havonerdje geen huis.
Dus laat iedereen lekker in zijn/haar waarden.
Vmbo en mbo is niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2017, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Toch jammer dat iedereen van een hoger niveau dan vmbo denkt dat vmbo'ers nietsnutten zijn.
Waar haal je dat vandaan?

Citaat:
Maar vmbo'ers en mbo'ers hebben de belangrijkste banen ter wereld. Allemaal heel leuk dat je op kantoor kan werken maar als we geen automonteur hadden kwam jij niet op je werk.
En als wij die kantoorbaan niet hadden had jij geen auto om te repareren. Zoiets werkt twee kanten op.

Citaat:
Zonder die mbo'er wordt jouw opa/oma niet geholpen in het verpleegtehuis.
Dat is nieuwe meuk, in veel landen wordt er thuis voor die mensen gezorgd.

Citaat:
En wat dacht je van bouwvakkers zonder hun had jij als havonerdje geen huis.
Zonder architecten en ingenieurs zou dat huis niet bijzonder veilig in elkaar zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.